Keresés

Részletes keresés

bz79 Creative Commons License 2023.12.28 -7 0 34445

Abból a hatból kettő éjszakás-az egyik örsön vált,a másik telepről áll ki-ami utána megy 956-ba.Ültethetnék a mogyoródin is a két manust végülis,míg 4 pörögne.Km teljesítmény több menne 1 autóba cserébe,spórolás szinte semmi,hiszen munkabér adott,a km futásra a fogyasztás ugyanannyi km-re ugyanannyi,mindegy hogy négyen,vagy hat autó teljesíti.

Előzmény: 18-09 (34444)
18-09 Creative Commons License 2023.12.28 -1 3 34444

te úúgy oldanád meg hogy kint 2 perc,bent 3,mi?

 

Nem. Általánosan 8-10 perc szerintem tartozkodásnak bőven elegendőnek kellene lennie valamelyik végen (másikon ~3-5 perc) normális, általános forgalomban mért menetidő kialakítás mellett. A szélsőségekből meg ne induljunk ki. 

 

A 169E-n a jelenlegi esti menetidők mellett kvázi luxus a 6 kocsi... 5 kocsival sem kéne pörögni, bőven legendő lenne.  

Előzmény: bz79 (34441)
JPeto Creative Commons License 2023.12.28 -4 7 34443

Igen, amikor a Kucorgós végzés bejött, Arrivás kocsik voltak a vonalon, mostanában azonban hétköznap a BKV Cinkota garázs adja a 97E-t. Nyugodtan lehetne az Elágnál végeztetni őket, ezt már a januári 30-40 %-os teljesítménycsökkentés alkalmával meg lehetett volna csinálni. 

Tudom, ebben már nem vagy illetékes.

Előzmény: István Gyuri (34438)
bz79 Creative Commons License 2023.12.28 -10 3 34442

A minuszoló hülyegyerekkel szívesn felülök 6 órát a 169e-re,de nem engedem el sem wc-re,sem rágyújtani,sem inni,átszállunk a mindig aktuálisan indulóra.Csak mint utás,semmi felelősség.Megnézném az okos kis buksiját utána.

bz79 Creative Commons License 2023.12.28 -6 2 34441

Nem azt mondtam hogy pihenőnek van számolva,de oda-vissza csúcsban vagy 95 perc a menetidő,gondolom te úúgy oldanád meg hogy kint 2 perc,bent 3,mi?Ha késik akkor meg 0,mit számít,papíron stimmel,az ember meg minek akar wc-re menni,vagy rágyújtani,pörögjön 6 órát egybe.Könnyen találnának rá embert biztos.

 

Előzmény: 18-09 (34440)
18-09 Creative Commons License 2023.12.28 -3 3 34440

A tartózkodási idő tudtommal még mindig nem tartozik bele a kötelező pihenőidőbe... így az lehet 0 is, akár tetszik, akár nem. Pöröghet, mint a búgócsiga is. 

Előzmény: bz79 (34439)
bz79 Creative Commons License 2023.12.28 -10 2 34439

Szörnyű hogy a volán ad tartózkodást,meg kell szűntetni azonnal,pörögjon mint a bkv-s...Ugye azt tudod hogy a sima fordák ott 10-11 órásak,ami meg úgy tűnik mintha kétrészes lenne az nem az,16-18 órás és a mogyoródin rendelkezésre áll két rész közt?Milyen jó lenne bkk stílusú 4-5 perc tartózkodásokkal mindkettőt járni,egy igazi álom lenne.

Előzmény: 18-09 (34436)
István Gyuri Creative Commons License 2023.12.28 -12 1 34438

gabor144: De a garázs felé útba esik az Elág

A BKV-s kocsiknál ez a garázsmenet valóban elismert költség, de az Arrivásnál ki kellene fizetni teljes áron.

Az pedig már elég drága játék lenne néhány utas miatt.

El kell fogadni, hogy nincs tökéletes megoldás itt sem.

 

Előzmény: gabor144 (34435)
Alugos Creative Commons License 2023.12.28 -1 3 34437

A kucorgó teres csonkák tényleg nonszenszek, de én azt tapasztalom hogy kérésre a vezetők nagyrésze visz utast az elágig, persze ez elég rossz megoldás mert ha valakinek ehhez nincs kedve és lerak mindenkit a kucorgón (igazából teljesen jogosan), akkor meg az értetlenkedés.

Előzmény: gabor144 (34435)
18-09 Creative Commons License 2023.12.28 -2 2 34436

Ha a 169E nem tartózkodna kint Pécelen esténként 20+ perceket, lehet a 97E-nek sem kéne elágnál "órákig" állnia :) Örsön is ilyen 30-40-es álldogálásaik vannak... 

Előzmény: IAtilla (34426)
gabor144 Creative Commons License 2023.12.28 0 3 34435

Ez azért így erős túlzás. Adott egy hosszú a vonal külső végén hurokkal, és a garázs a vonal külső végéhez van közelebb. Csúcsidő vége táján járunk, a forgalom kifelé még erős, de már csökken, befelé nem is volt erős. Ha a csúcs végén is minden busz körbemenne és visszamenne az Örsre és ott állna ki a forgalomból, az azért elég pazarlás lenne. Az a logikus, hogy kint álljon ki, hiszen kifelé mennek még sokan és kint van a garázs. Ez persze sajnos azzal jár, hogy vagy nagy lyukak lesznek befelé, vagy a befelé egynletesség érdekében valahol várnia kell. 

 

Azon lehet elmélkedni, hogy hol várjon, hogy inkább várjon valahol sokat és egyenletes legyen, vagy keveset várjon és nem teljesen lesz egyenletes, vagy egyáltalán ne várjon és nagyon egyenetlen lesz, de valamelyik ujjunkat meg kell harapni. Vagy tegyen egy kihasználatlan Rkeresztúr központ (továbbiakban Elág) -Örs - garázs kört?  

 

Azt én sem értem, hogy a Kucorgónál miért vannak kiállások, az szerintem is durva. Mi mást csinálhat az ott végző busz, mint azt, hogy garázsba megy? De a garázs felé útba esik az Elág, ahol sokal kisebb érdeksérelem a kiállás, mert jöhet 169E is Örs felé. És onnan befelé még a 97E önmagában egyenletessége sem szempont, a 169E-vel közösen kell annak lennie. Szerintem ha csak az Elágnál vár, az nem egy katasztrófa, ne felejstük el, hogy nem volt olyan nagyon rég, hogy minenkinek át kellett szállni ott. Tekintsük úgy, hogy bizonyos időszakokban és szakaszokon túlzott kapacitás elkerülése érdekében a közvetlen kapcsolat ára az, hogy bizonyos napszakban az utasok kis részének várakoznia kell itt. 

 

Máshol (1-2 perces tartalékokon túli) várakozásnak nem látom értelmét, több megállóra szétosztás meg sokkal inkább zavaró. 

Előzmény: attus germanicus (34430)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.28 -2 9 34434

Most akkor én leszek a sokszor megénekelt átlagutas: hol érdekel az engem, hogy miért vár? Ne várjon. Kifelé és befelé is szokott várakozni (mondjuk, hogy mire, azt nem tudom, mert átszállókat kb sose látok), lehet, hogy nem 7 percet, "csak" 2-4-et, de rohadt idegesítő, hogy vagy lassan megyünk, vagy állunk. Nem hiszem, hogy megoldhatatlan feladat lenne faragni a menetidőn, bezzeg máshol (pl 20E, 30) meg tarthatatlan, de azon meg nem növelnek.

Ja, és ha már 97E: lehet, hogy az indulási időket se ártana felülvizsgálni, mert több hónapos tapasztalatom szerint kb akármikor, akármivel érkezek az Örsre, mindig az orrom előtt megy el, így általában a maximális időt kell rá várnom... Lehet, hogy papíron "pont jó" a 2-es metrótól vagy a 3-as villamostól, de a valóságban lehetetlen átszállni. 

Előzmény: IAtilla (34426)
Lucky76 Creative Commons License 2023.12.28 0 1 34433

El lehetne osztani, ha már muszáj...Erzsébet körút 2 perc, Kucorgó tér 2 perc, Városközpont 2 perc...persze a szemfüles utas így meg azt érezné, hogy többet áll a busz, mint halad....

Előzmény: attus germanicus (34429)
Lucky76 Creative Commons License 2023.12.28 -1 6 34432

Most ránéztem, a tévedések elkerülése végett a Vecsey Ferenc utcától:
18 10, 25, 53

19 10, 24, 52

20 09, 24, 52

21 10, 37, 50

22 10, 30, 50

 

Értem én, hogy a Kucorgó tértől ott a 161-es, de ha a kocsik üresen úgyis a vonalon jönnek, nem lenne utasbarátabb elhozni a kint végző kocsikat az Elágig? 

(Nem a fenét nem, régen is elmentek addig...) 

 

Előzmény: gorcher (34431)
gorcher Creative Commons License 2023.12.28 0 2 34431

A 2. Kucorgó tér és a vkp között most is 14-28 percenként jár este. Az első megállástól meg a hurokban egyenletes ugyan a követés, de minden 4. csak a Kucorgóig megy. Szóval a hurokban sincs egyenletes követés vkp felé.

Előzmény: Lucky76 (34428)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.28 -3 11 34430

>A 97E-nél az okozza bizonyos meneteknél ezt a nagymértékű várakozást, hogy az esti órákban kifelé 15 percenként jár – minden negyedik csak a hurkot bejárva a Kucorgó térig megy –, befelé meg 20 percenként.

És aki ezt így kitalálta, azt nem tanácsolták el, hogy foglalkozzon inkább valami más, neki jobban megfelelő szakterülettel? 

Előzmény: IAtilla (34426)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.28 0 5 34429

>Igaz, máshol, más körjárat is várakozik valamely külső végállomásnak tekinthető megállójában. 

Persze, de nem mindegy, hogy 1-2 percet, vagy sokkal többet. 

Előzmény: Lucky76 (34428)
Lucky76 Creative Commons License 2023.12.28 -1 3 34428

Ez egyébként -ennél a konkrét példánál persze- biztos probléma lenne?

 

Ha klasszikus vonal lenne végállomástól végállomásig és nem pedig körjárat, ezt a kiegyenlítő időt kivárná a külső végállomáson. Persze így is ki lehet nevezni valamely külső megállót végállomásnak - leginkább a Rákoskert sugárút vagy az Erzsébet körút jöhetne szóba -, de akkor ott lenne morgás a várakozás miatt. Igaz, máshol, más körjárat is várakozik valamely külső végállomásnak tekinthető megállójában. 

Ha belegondolsz, a Kucorgó tér utáni hurokban nincs más, csak az ellenirányban járó 162-es, de az sem a Kucorgó tér felé megy, hanem Maglódra, tehát nem alternetíva a Városközpontig sem.

 

Melyik a vállalhatóbb utasszemmel, ha egyszer 15, egyszer 30 percenként jön busz, az időkiegyenlítés, vagy egy esetleges átszállási kényszer? Utóbbival arra gondolok, hogy az általad említett 30 perces lyuk csakis akkor lenne elméletileg elfogadható, ha a kifelé menő negyedik kocsi nem a Kucorgó téren, hanem Örs vezér tere irányában a Városközpontban végezne - ezzel keletkezne az említett átszállási kényszer. (És hangolási igény egyidejűleg.) 

 

 

Előzmény: Alugos (34427)
Alugos Creative Commons License 2023.12.28 0 10 34427

Ha nem lenne időkiegyenlítés, akkor Rákoskeresztúr városközponttól befelé az egyenletes 20 perces követés helyett 15-15-30 perc lenne.

 


Ez egyébként -ennél a konkrét példánál persze- biztos probléma lenne? Központtól befele van 169E és 161 is este, de ha egy 30 perces lyuk lenne sem lennének tömegjelenetek este befele irányban, cserében a gyorsjárat valóban gyors lenne. 

 

202E-nek (őszintén remélem hogy csak) volt(ak) olyan menetei ami(k) majdnem 15 percet állt(ak) a központban köki felé mert az előző kocsi kiállt, értem hogy ez papíron nagyon szép mert egyenletes a követés, csak közben masszív szívatása a Rákoscsaba/kerti utasoknak.

 

Előzmény: IAtilla (34426)
IAtilla Creative Commons License 2023.12.28 -3 1 34426

Ez nem az időkiegyenlítő pont hibája.

A 97E-nél az okozza bizonyos meneteknél ezt a nagymértékű várakozást, hogy az esti órákban kifelé 15 percenként jár – minden negyedik csak a hurkot bejárva a Kucorgó térig megy –, befelé meg 20 percenként.

Ha nem lenne időkiegyenlítés, akkor Rákoskeresztúr városközponttól befelé az egyenletes 20 perces követés helyett 15-15-30 perc lenne.

Előzmény: torqmatic (34424)
rusenuxu Creative Commons License 2023.12.28 0 2 34425

A 20E is zónázó jellegű

Előzmény: 08-73 (34423)
torqmatic Creative Commons License 2023.12.28 -1 12 34424

A másik, amit el kéne felejteni, vagy legalábbis alaposan átgondolni az a szent időkiegyenlítő pont. Volt, hogy a 97E-vel 7 (!!!!) percet álltam Rákoskeresztúr városközpontban, ez lenne a gyorsjárat? És akkor csodálkoznak, hogy ilyen tetű lassú tömegközlekedés mellett inkább autóba ülnek az emberek...

Előzmény: 08-73 (34423)
08-73 Creative Commons License 2023.12.28 -2 5 34423

Pontosan! Mára kevés valódi gyorsjárat maradt az E jelzésűek közül, ezek a 7E, 20E, és a 100E, csak utóbbi nem része a hivatásforgalomnak. A többi vagy zónázó jellegű, mint pl. a 97E, 169E duó, vagy "kamu" gyorsjárat, ami alig pár megállót hagy ki az alapjárathoz képest, időnyeresége pedig lényegében nincs. Utóbbiak pl a 8E, 133E. 

Előzmény: 133bp. (34395)
08-73 Creative Commons License 2023.12.28 -3 1 34422

A 107 helyett lehetne a 33-ast átvinni Pestre a Dombóvári- PP sétány- Műegyetem rakpart útvonalon a Keletiig, esetleg Bosnyákig. 1000x több értelme lenne, mint most a 107-nek. A Móricz meg kapna egy 233-ast.

Előzmény: d_90 (34399)
hamzsabusz Creative Commons License 2023.12.27 0 0 34421

Off Azért arra kíváncsi leszek, hogy ha márciustól tényleg borítani akarják a Héves bilit is, akkor mi lesz pl. a csepeliekkel, vagy a békásmegyeriekkel? Mindkettő rész a fővároshoz tartozik és a HÉV a fő közlekedési eszköz. De spec. már azt is el tudom képzelni, hogy az egész csak egy "látványhiszti" mindkét oldalról, és úgy akarnak plusz bevételt szerezni, hogy az érintett lakossággal megvetetik a plusz bérleteket. :-( On

Előzmény: 18-09 (34350)
* 13 * Creative Commons License 2023.12.27 -2 3 34420

Azt te csak hiszed. Amikor az Andor utcán járt a 103-as (Galvani-Andoron pedig a 103V) az 1-es villamos építése miatt, azoknak bőven volt lokális forgalma is. Az Andor utcára kell járat. A jelenlegi 153-as vicc, de annak megszüntetésével muszáj lenne indítani valami értelmes Andor utcai járatot. (Már csak azért is, mert különben jelenleg tömegközlekedéssel ellátott területek maradnak ellátatlanul.) Ez lett volna a 203-as. Kár, hogy nem jött össze.

Előzmény: 18-09 (34414)
bz79 Creative Commons License 2023.12.27 -8 0 34419

Hat gyermekien naiv utas pardon ügyfél (????),rosszabb esetben dolgozó nem hajlandó elfogadni a valóságot.

Előzmény: exvérmezö15 (34417)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.12.27 -3 3 34418

Azért Népszinház utcába más komolyabb gond is mint 99-es busz végállomása...

Előzmény: d_90 (34412)
exvérmezö15 Creative Commons License 2023.12.27 -13 3 34417

Nem kell lovagolni a ilyen Társadalmi egyeztetésen, mert úgy is el van döntve előre végeredmény, már akkor amikor ki hirdeti ezeket. Ilyenkor is a BKK folyékonya sz@rik az ott lakokra és az utasokra.

 

 

Társadalmi egyeztetés= nemzeti konzultáció annyi különbség ezekbe más hol mondják meg kezdéskor végeredményt.

 

Előzmény: 08-73 (34416)
08-73 Creative Commons License 2023.12.26 -4 1 34416

Az biztos, keletkezett volna egy újabb értelmetlen teljesítményégető járat.

Ugye ez volt az a TE, ahol a 103 megszűnését az Etele úti időshadosztály megtorpedózta, Újbuda pedig balga módon engedett nekik, ennek lett eredménye, hogy még bő 3 évig ott maradt egy patyomkin járat 30 percenként az 1-es mellett... Mert a covid alatt nem tudtak variálni igazán, releváns utasadatok hiányában.

 

Viszont a 153/154 variálást ebben a TE-ben teljes gond nélkül megléphették volna már akkor.

Előzmény: 18-09 (34414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!