Abból a hatból kettő éjszakás-az egyik örsön vált,a másik telepről áll ki-ami utána megy 956-ba.Ültethetnék a mogyoródin is a két manust végülis,míg 4 pörögne.Km teljesítmény több menne 1 autóba cserébe,spórolás szinte semmi,hiszen munkabér adott,a km futásra a fogyasztás ugyanannyi km-re ugyanannyi,mindegy hogy négyen,vagy hat autó teljesíti.
Nem. Általánosan 8-10 perc szerintem tartozkodásnak bőven elegendőnek kellene lennie valamelyik végen (másikon ~3-5 perc) normális, általános forgalomban mért menetidő kialakítás mellett. A szélsőségekből meg ne induljunk ki.
A 169E-n a jelenlegi esti menetidők mellett kvázi luxus a 6 kocsi... 5 kocsival sem kéne pörögni, bőven legendő lenne.
Igen, amikor a Kucorgós végzés bejött, Arrivás kocsik voltak a vonalon, mostanában azonban hétköznap a BKV Cinkota garázs adja a 97E-t. Nyugodtan lehetne az Elágnál végeztetni őket, ezt már a januári 30-40 %-os teljesítménycsökkentés alkalmával meg lehetett volna csinálni.
A minuszoló hülyegyerekkel szívesn felülök 6 órát a 169e-re,de nem engedem el sem wc-re,sem rágyújtani,sem inni,átszállunk a mindig aktuálisan indulóra.Csak mint utás,semmi felelősség.Megnézném az okos kis buksiját utána.
Nem azt mondtam hogy pihenőnek van számolva,de oda-vissza csúcsban vagy 95 perc a menetidő,gondolom te úúgy oldanád meg hogy kint 2 perc,bent 3,mi?Ha késik akkor meg 0,mit számít,papíron stimmel,az ember meg minek akar wc-re menni,vagy rágyújtani,pörögjön 6 órát egybe.Könnyen találnának rá embert biztos.
A tartózkodási idő tudtommal még mindig nem tartozik bele a kötelező pihenőidőbe... így az lehet 0 is, akár tetszik, akár nem. Pöröghet, mint a búgócsiga is.
Szörnyű hogy a volán ad tartózkodást,meg kell szűntetni azonnal,pörögjon mint a bkv-s...Ugye azt tudod hogy a sima fordák ott 10-11 órásak,ami meg úgy tűnik mintha kétrészes lenne az nem az,16-18 órás és a mogyoródin rendelkezésre áll két rész közt?Milyen jó lenne bkk stílusú 4-5 perc tartózkodásokkal mindkettőt járni,egy igazi álom lenne.
A kucorgó teres csonkák tényleg nonszenszek, de én azt tapasztalom hogy kérésre a vezetők nagyrésze visz utast az elágig, persze ez elég rossz megoldás mert ha valakinek ehhez nincs kedve és lerak mindenkit a kucorgón (igazából teljesen jogosan), akkor meg az értetlenkedés.
Ha a 169E nem tartózkodna kint Pécelen esténként 20+ perceket, lehet a 97E-nek sem kéne elágnál "órákig" állnia :) Örsön is ilyen 30-40-es álldogálásaik vannak...
Ez azért így erős túlzás. Adott egy hosszú a vonal külső végén hurokkal, és a garázs a vonal külső végéhez van közelebb. Csúcsidő vége táján járunk, a forgalom kifelé még erős, de már csökken, befelé nem is volt erős. Ha a csúcs végén is minden busz körbemenne és visszamenne az Örsre és ott állna ki a forgalomból, az azért elég pazarlás lenne. Az a logikus, hogy kint álljon ki, hiszen kifelé mennek még sokan és kint van a garázs. Ez persze sajnos azzal jár, hogy vagy nagy lyukak lesznek befelé, vagy a befelé egynletesség érdekében valahol várnia kell.
Azon lehet elmélkedni, hogy hol várjon, hogy inkább várjon valahol sokat és egyenletes legyen, vagy keveset várjon és nem teljesen lesz egyenletes, vagy egyáltalán ne várjon és nagyon egyenetlen lesz, de valamelyik ujjunkat meg kell harapni. Vagy tegyen egy kihasználatlan Rkeresztúr központ (továbbiakban Elág) -Örs - garázs kört?
Azt én sem értem, hogy a Kucorgónál miért vannak kiállások, az szerintem is durva. Mi mást csinálhat az ott végző busz, mint azt, hogy garázsba megy? De a garázs felé útba esik az Elág, ahol sokal kisebb érdeksérelem a kiállás, mert jöhet 169E is Örs felé. És onnan befelé még a 97E önmagában egyenletessége sem szempont, a 169E-vel közösen kell annak lennie. Szerintem ha csak az Elágnál vár, az nem egy katasztrófa, ne felejstük el, hogy nem volt olyan nagyon rég, hogy minenkinek át kellett szállni ott. Tekintsük úgy, hogy bizonyos időszakokban és szakaszokon túlzott kapacitás elkerülése érdekében a közvetlen kapcsolat ára az, hogy bizonyos napszakban az utasok kis részének várakoznia kell itt.
Máshol (1-2 perces tartalékokon túli) várakozásnak nem látom értelmét, több megállóra szétosztás meg sokkal inkább zavaró.
Most akkor én leszek a sokszor megénekelt átlagutas: hol érdekel az engem, hogy miért vár? Ne várjon. Kifelé és befelé is szokott várakozni (mondjuk, hogy mire, azt nem tudom, mert átszállókat kb sose látok), lehet, hogy nem 7 percet, "csak" 2-4-et, de rohadt idegesítő, hogy vagy lassan megyünk, vagy állunk. Nem hiszem, hogy megoldhatatlan feladat lenne faragni a menetidőn, bezzeg máshol (pl 20E, 30) meg tarthatatlan, de azon meg nem növelnek.
Ja, és ha már 97E: lehet, hogy az indulási időket se ártana felülvizsgálni, mert több hónapos tapasztalatom szerint kb akármikor, akármivel érkezek az Örsre, mindig az orrom előtt megy el, így általában a maximális időt kell rá várnom... Lehet, hogy papíron "pont jó" a 2-es metrótól vagy a 3-as villamostól, de a valóságban lehetetlen átszállni.
El lehetne osztani, ha már muszáj...Erzsébet körút 2 perc, Kucorgó tér 2 perc, Városközpont 2 perc...persze a szemfüles utas így meg azt érezné, hogy többet áll a busz, mint halad....
Most ránéztem, a tévedések elkerülése végett a Vecsey Ferenc utcától: 18 10, 25, 53
19 10, 24, 52
20 09, 24, 52
21 10, 37, 50
22 10, 30, 50
Értem én, hogy a Kucorgó tértől ott a 161-es, de ha a kocsik üresen úgyis a vonalon jönnek, nem lenne utasbarátabb elhozni a kint végző kocsikat az Elágig?
A 2. Kucorgó tér és a vkp között most is 14-28 percenként jár este. Az első megállástól meg a hurokban egyenletes ugyan a követés, de minden 4. csak a Kucorgóig megy. Szóval a hurokban sincs egyenletes követés vkp felé.
>A 97E-nél az okozza bizonyos meneteknél ezt a nagymértékű várakozást, hogy az esti órákban kifelé 15 percenként jár – minden negyedik csak a hurkot bejárva a Kucorgó térig megy –, befelé meg 20 percenként.
És aki ezt így kitalálta, azt nem tanácsolták el, hogy foglalkozzon inkább valami más, neki jobban megfelelő szakterülettel?
Ez egyébként -ennél a konkrét példánál persze- biztos probléma lenne?
Ha klasszikus vonal lenne végállomástól végállomásig és nem pedig körjárat, ezt a kiegyenlítő időt kivárná a külső végállomáson. Persze így is ki lehet nevezni valamely külső megállót végállomásnak - leginkább a Rákoskert sugárút vagy az Erzsébet körút jöhetne szóba -, de akkor ott lenne morgás a várakozás miatt. Igaz, máshol, más körjárat is várakozik valamely külső végállomásnak tekinthető megállójában.
Ha belegondolsz, a Kucorgó tér utáni hurokban nincs más, csak az ellenirányban járó 162-es, de az sem a Kucorgó tér felé megy, hanem Maglódra, tehát nem alternetíva a Városközpontig sem.
Melyik a vállalhatóbb utasszemmel, ha egyszer 15, egyszer 30 percenként jön busz, az időkiegyenlítés, vagy egy esetleges átszállási kényszer? Utóbbival arra gondolok, hogy az általad említett 30 perces lyuk csakis akkor lenne elméletileg elfogadható, ha a kifelé menő negyedik kocsi nem a Kucorgó téren, hanem Örs vezér tere irányában a Városközpontban végezne - ezzel keletkezne az említett átszállási kényszer. (És hangolási igény egyidejűleg.)
Ha nem lenne időkiegyenlítés, akkor Rákoskeresztúr városközponttól befelé az egyenletes 20 perces követés helyett 15-15-30 perc lenne.
Ez egyébként -ennél a konkrét példánál persze- biztos probléma lenne? Központtól befele van 169E és 161 is este, de ha egy 30 perces lyuk lenne sem lennének tömegjelenetek este befele irányban, cserében a gyorsjárat valóban gyors lenne.
202E-nek (őszintén remélem hogy csak) volt(ak) olyan menetei ami(k) majdnem 15 percet állt(ak) a központban köki felé mert az előző kocsi kiállt, értem hogy ez papíron nagyon szép mert egyenletes a követés, csak közben masszív szívatása a Rákoscsaba/kerti utasoknak.
A 97E-nél az okozza bizonyos meneteknél ezt a nagymértékű várakozást, hogy az esti órákban kifelé 15 percenként jár – minden negyedik csak a hurkot bejárva a Kucorgó térig megy –, befelé meg 20 percenként.
Ha nem lenne időkiegyenlítés, akkor Rákoskeresztúr városközponttól befelé az egyenletes 20 perces követés helyett 15-15-30 perc lenne.
A másik, amit el kéne felejteni, vagy legalábbis alaposan átgondolni az a szent időkiegyenlítő pont. Volt, hogy a 97E-vel 7 (!!!!) percet álltam Rákoskeresztúr városközpontban, ez lenne a gyorsjárat? És akkor csodálkoznak, hogy ilyen tetű lassú tömegközlekedés mellett inkább autóba ülnek az emberek...
Pontosan! Mára kevés valódi gyorsjárat maradt az E jelzésűek közül, ezek a 7E, 20E, és a 100E, csak utóbbi nem része a hivatásforgalomnak. A többi vagy zónázó jellegű, mint pl. a 97E, 169E duó, vagy "kamu" gyorsjárat, ami alig pár megállót hagy ki az alapjárathoz képest, időnyeresége pedig lényegében nincs. Utóbbiak pl a 8E, 133E.
A 107 helyett lehetne a 33-ast átvinni Pestre a Dombóvári- PP sétány- Műegyetem rakpart útvonalon a Keletiig, esetleg Bosnyákig. 1000x több értelme lenne, mint most a 107-nek. A Móricz meg kapna egy 233-ast.
Off Azért arra kíváncsi leszek, hogy ha márciustól tényleg borítani akarják a Héves bilit is, akkor mi lesz pl. a csepeliekkel, vagy a békásmegyeriekkel? Mindkettő rész a fővároshoz tartozik és a HÉV a fő közlekedési eszköz. De spec. már azt is el tudom képzelni, hogy az egész csak egy "látványhiszti" mindkét oldalról, és úgy akarnak plusz bevételt szerezni, hogy az érintett lakossággal megvetetik a plusz bérleteket. :-( On
Azt te csak hiszed. Amikor az Andor utcán járt a 103-as (Galvani-Andoron pedig a 103V) az 1-es villamos építése miatt, azoknak bőven volt lokális forgalma is. Az Andor utcára kell járat. A jelenlegi 153-as vicc, de annak megszüntetésével muszáj lenne indítani valami értelmes Andor utcai járatot. (Már csak azért is, mert különben jelenleg tömegközlekedéssel ellátott területek maradnak ellátatlanul.) Ez lett volna a 203-as. Kár, hogy nem jött össze.
Nem kell lovagolni a ilyen Társadalmi egyeztetésen, mert úgy is el van döntve előre végeredmény, már akkor amikor ki hirdeti ezeket. Ilyenkor is a BKK folyékonya sz@rik az ott lakokra és az utasokra.
Társadalmi egyeztetés= nemzeti konzultáció annyi különbség ezekbe más hol mondják meg kezdéskor végeredményt.
Az biztos, keletkezett volna egy újabb értelmetlen teljesítményégető járat.
Ugye ez volt az a TE, ahol a 103 megszűnését az Etele úti időshadosztály megtorpedózta, Újbuda pedig balga módon engedett nekik, ennek lett eredménye, hogy még bő 3 évig ott maradt egy patyomkin járat 30 percenként az 1-es mellett... Mert a covid alatt nem tudtak variálni igazán, releváns utasadatok hiányában.
Viszont a 153/154 variálást ebben a TE-ben teljes gond nélkül megléphették volna már akkor.