Nemsokára aktuális lesz egy fürdőszoba felújítás és valószínűleg zuhany "kabin" lesz helyesebben (bár ez még kérdéses) lehet csak egy kicsempézett fallal elválasztott sarok lesz maga a zuhanyzó + sima elhúzható függöny.
Közben csak azon gondolkodom ez nálunk miért nem terjedt el annyira? Mert a ilyen olyan zuhanykabinokkal ellentétben szerintem praktikusabb könnyebb egyszerűbb takarítani helyigénye se nagyobb és esztétikailag se rosszabb bár ez csak csempe/márvány (na jó aki már gondolkodhat márványban attól messze van a zuhanykabin) függő ... vagy van esetleg valami amit nem vettem számításba?
Ez a Bornit-H oldószeres, fene tudja, beltérben mennyire jó ez...
Én Bornit-Bitumen Latex Super UV -vel kentem ki körbe az alap-fal találkozásánál (ahol benn volt a kátránypapír). Elvileg még a mozgást is jobban viseli...Persze valamivel drágább cucc.
Jó a zsalukő is de attól még nem lesz vízálló,- holott ez a ciszterna lényege- lehet vízálló vakolattal vakolgatni... Egyébként a zsaluzástól sem kell félni négy tábla összeüt vinkliben méretre 4 db pánttal.A vasszerelés után a gödörbe beereszt. Derékszögű háromszögeket felszegez a sarokra, a pántoknál. Pántok szintjében egymással szembenlevö oldalakat kitámasztani oldalanként 2 helyen. És már lehet is önteni. Az elsőket még annó barrafluiddal csináltam az is jó volt de nem elasztcitizálta a betont bedolgozáskor, a mostani adalékoknak meg van az az előnye hogy olyan képlékennyé teszik a betont mint a híg tejföl és megakadályozzák a cement kiúszását ami ilyen vibrálós tömörítésnél elkerülhetetlen. amellett jóval kevesebb keverővíz szükséges, ami jót tesz a beton szilárdságának. Födémre én a monolit födémet ajánlanám akár csak 7 cm -ben egysoros 6 os vasháló vasalással a beton alsó harmadában es még kibír akár 1/2 -mes földet is a tetején ami nem árt a fagyás miatt. Ja és persze a lenbúvónyílást kihagyni:):):):) Így a szigetelést el lehet hagyni.
" És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni? " Nem elég, erre GV 3-GV 4-est kell ráhegeszteni, rámelegíteni perzselővel Erre a hőszigetelés majd a fólia, a falra is felhajtva, magasabbra mint az aljzat teteje Diletációs csíkként kapod, lehet vágni is megfelelő magasságra 1 - 2 cm-es EPS táblákból ezt körbe a falra kell fogatni, ezután a pothegesztett rács majd az aljzatbeton
Köszönöm, ez elég konkrét és érthető, egy kis guglizás után sikerült az anyagokat is beazonosítani.
Ha jól értem, akkor a bevésés és porszívózás után a Bornit H-val össze kell kenni az aljzatbetont a régi kátránypapír felülettel. És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni?
Azután erre jön a lépésálló polisztirol....erre jön a szegélyszigetelés - na az micsoda és hogyan kell? Erre jön a technológiai fólia (valamilyen nejlon) ez a szegélyszigetelés alá, vagy fölé kerüljön?
Alakul a dolog:-)
Ezek szerint nálad jól sikerült, szárazak a falak és nem jéghideg az új padló.
Hát igen, hullámos sajnos. De újra vakolni azt nem nagyon akarnánk. És nem csak hullámos, de az utóbb berakott villanyvezeték helye is katasztrofális a plafonon pl.
Viszont a tapéta valamennyire elfedné a glettelés egyenetlenségeit, nem? Ha elfedné, annak örülnék, de a szépen gletteltnek, tapéta nélkül még inkább...
De milyenre tervezed? Dupla réteg zsalu közé öntöd a betont? Vagy a külső helyett lehet maga a gödör fala ?(félek, beomolhat). Másoknak ilyen tapasztalata?
Sajnos ciszternával kapcsolatban még nincs tapasztalatom. Egy vízaknát készítettem tavaly ahol van a kút is. A falát 15-ös zsalukőből csináltam és a alul és oldalt is vízszigetelő lemezt tettem fel. A tapasztalat , hogy mostanában is a nagy esők hó stb ellenére az akna por száraz.
Én is ugyanebben a szituban voltam tavaly. Amit én csináltam a következő: 1. a régi burkolat felszedése 2. alatta lévő homok, sitt stb. kiszedése a falban lévő kátránypapír szintje alá kb 10-12 cm-ig 3. az így kapott részt vízszintbe elegyengetni 4. szerelőbeton elkészítése, a beton felső szintje=a kátránypapír aljával 5. a falat bevésni 2-3 cm-re a kátránypapír fölött 6. a szerelő betont bekenni kellősítő anyaggal (pl. bornit H) 7. vízszigetelő lemez elkészítése, a falban lévő kátránypapírral összedolgozni 8. lépésálló lefektetése (5 cm-t raktam, szívesen tettem volna 15, csak akkor a belmagasságom tovább csökkent volna) majd a szegélyszigetelés elhelyezése 9. technológiai fólia lefektetése 10. betonozás 5-6 cm 11. burkolás
a ciszternát mivel fogod vízállóvá tenni? Mert egy dolog, hogy lesz betonfal. A betont kívül-belül kizsaluzod, vagy a gödör és a belső zsalu közé önteted?
Szerintem a 10 es falvastagság bőven elég. Vasalásnak szerintem 6 os vasbetonháló esetleg két réteben távtartókkal közötte. Én deszkából készíteném a zsalut eddig is abból készítettem és azt is ki kell eléggé támasztani a szemközti oldalhoz. tipp: A zsaluzatot még a gödörbe való beszerelés előtt érdemes bevonni lépésálló fóliával a festék boltban lehet kapni. valamint a földfalat is és akkor a bedolgozott betonnak lesz vize megkötni és a beton is jobban csusszan a helyére. Ezután a zsaluzat majdnem olyan mint az új deszka és szárítás után bármire fel lehet használni. Ja és az aljzatbeton alá sem árt fólia. Én öntenék alapot is olyan 20*20 cm est abból kiálló vasakhoz lehet rögzíteni az aljzat és a fal vasalását. A betont adalékolni kell ilyen elaszticitást és vízállóságot növelő szerrel. Tüzépen lehet kapni olyan 8000 kb. 3 m3 -hez való. A fal öntésénél fontos as folyamatos tömörítés : praktikusan kalapáccsal a zsalu belső felén . Én szennyvíztározót és ciszternákat készítettem néhányat olyan 8 cm es fallal. A legrégebbi 15 éves és nincs még vele gond. Végül az alját ne feledd lejtetni az egyik sarokba hogy ki is lehessen szivattyúzni.
"1. a folia, meg az alahajtas, az nem vizszigeteles. bitumenes lemez, illeszteseknel osszeolvasztva, a falban levo szigetelessel is osszeolvasztva, az szigeteles."
a nejlonfolia az nem hasznalhato vizszigetelesnek.
ha akarsz rendes vizszigetelest csinalni, akkor bitumenes lemez (modern katranypapir).