Utólagos engedelmeddel ezt betettem a (Nagyon) elvont viccek topikba. Ma jött rá reagálás: Műszaki ember számára csak egy lyuk létezik... a többi mind furat.
Ja, és persze nem megy a plafonig az üvegtégla fal, kb 2,0 m magas csupán. Lehet rá tenni párát kedvelő növényektől használati eszközökig mindent.
A tálca részét én úgy oldottam meg, hogy téglából, csempézve készült egy 10 cm mélységű, szintén L alakú falacska. Az üvegtégla erről indul, a "bejáratnál" meg ez a küszöb.
Nekem is ilyen zuhanykabinom van, azaz a fürdő srakában, L alakban csempézett fal, illetve az egyik irányra merőlegesen leválasztva, az eleje függöny.
A sötétség ellen én azt találtam ki, hogy a megépített fal nem tégla és csempézett, hanem üvegtéglából van emelve. Üvegtégláéból nagyon sok félét lehet kapni. Vannak színesek is, nem csak fehér. Kis szerencsével tudsz harmonikus árnyalatot választani, vagy polgárpukkasztóan eltérőt. Ez már a Te döntésed!
A bornit (vagy bonomit stb) után várni kell, hogy jól megszáradjon és kiszellőzzön a helyiség, mert majd érezni fogod a szagát. A bitumenes szigetelő lemezt meg "disznópörzsölővel" kell ráolvasztani a betonra, és itt a lényeg, hogy ha 4 m széles a helyiséged és bevéstél 3-3 cm-t, akkor 406 cm-es darabot vágjál le, hogy minél nagyobb felületen össze tudd dolgozni a kátrány papírral. Csak óvatosan a lánggal, mert az öreg kátránypapír könnyen el tud égni és akkor már semmit sem fog szigetelni. A bitumenes lemezek 10-15 cm átfedés legyen. Azt javasolták hogy a hegesztéseknél újból le lehet kenni, de ez nálam elmaradt. Erre jön a lépésálló, illetve a szegélyszigetelés. Ennek két szerepe is van, hangátló mert a lépésedet így nem vezeti át a falra, de ami szerintem fontosabb, hogy a fal esetleges hidegét nem vezeti be a felső betonréteged a szoba közepéig. Általában 5 és 10 mm-esek vannak én a vastagabbikat tettem. Feltenni könnyű, mivel tekercsbe kapod és pl kis szöggel a vakolatba meg lehet fogatni. Ha ezek megvannak, akkor jön a fólia. Jobb ha erre valót veszel, mert az biztos hogy nem fog elszakadni, én 0.15 mm vastagságút vettem. Ennek a lényege, hogy a beton ne tudjon a polisztirol lemezek közé befolyni és így hőhidat képezni. Ez van legfölül, oldalt is túlnyúljon a szegélyszigetelésen. Próbáltam feltenni több fotót is de a hozzászólásom beszúrásakor elvesztek. A padló sajna lehetne melegebb is, de sajnos nem tudtam már több hőszigetelést tenni, viszont teljesen száraz. Amúgy a mi házunk is az 50-es években épült kockaház.
UI.: Én is csak egy lelkes amatőr építkező vagyok.
én is usa-ban láttam illetve ott csak ilyen van :) persze az ottani anyagi lehetőségeket nem lehet összehasonlítani a mienkkel.
a plafonig nem kell érnie az kizárt plafon kb 3 m. a többit sajnos nem értem milyen kiugrásokról párkányról stb írsz ... ja de most esett le (de 10 percig gondolkoztam) hát mintha csak faterom mondta volna
Hát ha kijön egy kis víz a szélén hát lesz@arom ez a legkevesebb a fürdőszobában, de ilyen beugró a falból eszembe se jutna az ényleg nagyon rondán néz fölösleges. De lehet nem is függöny hanem csak egy sima üveg vagy plexi ajtó lesz.
de persze utána kell néznem ... de köszönöm a figyelmeztetést pl sötétségre.
pl a teglafal vastagsaga, tehat az ele ami latszik.
aztan rajta a csempe.
pl nem akarsz tul sok helyet elcseszni, ezert lesz mondjuk 100 szeles. de hogy ne jojjon ki a viz felul, lesz 2.1m magas. (ha plafonig megy, azonnal tuti baromi sotet luk feelingje lesz). hogy a fuggony szelenel ne jojjon ki a viz, kellene ketoldalt kis beugro a falbol, mondjuk 10-10 centi
kapasbol ott tartasz, hogy szembol nezve egy 90x210 nyilas, egyik oldalt a falbol kiallo 10cm falcsonkkal, ami csupa vagott csempe, masik oldalt a 20cm (10 parkany+10 fal) felulettel. rossz csempevalasztassal szerintem nagyon benan nez ki.
szoval - rajzolni - fenyekre figyelni - vilagos csempe, vilagos padlolap - nem felni nagyra csinalni. szelesebbre mint a melysege.
nem ertek hozza, csak lattam parat (pl usaban tokre szokas), es nagyon szarul tud kinezni ha elcseszik.
Nemsokára aktuális lesz egy fürdőszoba felújítás és valószínűleg zuhany "kabin" lesz helyesebben (bár ez még kérdéses) lehet csak egy kicsempézett fallal elválasztott sarok lesz maga a zuhanyzó + sima elhúzható függöny.
Közben csak azon gondolkodom ez nálunk miért nem terjedt el annyira? Mert a ilyen olyan zuhanykabinokkal ellentétben szerintem praktikusabb könnyebb egyszerűbb takarítani helyigénye se nagyobb és esztétikailag se rosszabb bár ez csak csempe/márvány (na jó aki már gondolkodhat márványban attól messze van a zuhanykabin) függő ... vagy van esetleg valami amit nem vettem számításba?
Ez a Bornit-H oldószeres, fene tudja, beltérben mennyire jó ez...
Én Bornit-Bitumen Latex Super UV -vel kentem ki körbe az alap-fal találkozásánál (ahol benn volt a kátránypapír). Elvileg még a mozgást is jobban viseli...Persze valamivel drágább cucc.
Jó a zsalukő is de attól még nem lesz vízálló,- holott ez a ciszterna lényege- lehet vízálló vakolattal vakolgatni... Egyébként a zsaluzástól sem kell félni négy tábla összeüt vinkliben méretre 4 db pánttal.A vasszerelés után a gödörbe beereszt. Derékszögű háromszögeket felszegez a sarokra, a pántoknál. Pántok szintjében egymással szembenlevö oldalakat kitámasztani oldalanként 2 helyen. És már lehet is önteni. Az elsőket még annó barrafluiddal csináltam az is jó volt de nem elasztcitizálta a betont bedolgozáskor, a mostani adalékoknak meg van az az előnye hogy olyan képlékennyé teszik a betont mint a híg tejföl és megakadályozzák a cement kiúszását ami ilyen vibrálós tömörítésnél elkerülhetetlen. amellett jóval kevesebb keverővíz szükséges, ami jót tesz a beton szilárdságának. Födémre én a monolit födémet ajánlanám akár csak 7 cm -ben egysoros 6 os vasháló vasalással a beton alsó harmadában es még kibír akár 1/2 -mes földet is a tetején ami nem árt a fagyás miatt. Ja és persze a lenbúvónyílást kihagyni:):):):) Így a szigetelést el lehet hagyni.
" És ez elég is, vagy ezután még nedvesen rá kell teríteni bitumenes lemezt és azt újra lekenni? " Nem elég, erre GV 3-GV 4-est kell ráhegeszteni, rámelegíteni perzselővel Erre a hőszigetelés majd a fólia, a falra is felhajtva, magasabbra mint az aljzat teteje Diletációs csíkként kapod, lehet vágni is megfelelő magasságra 1 - 2 cm-es EPS táblákból ezt körbe a falra kell fogatni, ezután a pothegesztett rács majd az aljzatbeton