Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

keepitretro Creative Commons License 2008.05.25 0 0 544
ZJ 02-75 Skoda S100 fehér, 1976 május
p21-feri-tb Creative Commons License 2008.05.25 0 0 543

Szépnapot.

 

MH-76-43  MZ Ts 125 de luxe élénkpiros.Gyát év: 1977 Forg. hely: 1977 05 31

Átrendszámozva 1991 06 22  UEC-534-re

 

BJ-04-43  MZ Ts 250 középzöld. Gyárt év:1983 Forg.hely 1988 07 28

Átrendszámozva 1991 11 27  UFS-703-ra   és mégegyszer 

Átrendszámozva 1994 07 11  UPW-811-re

engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 542
jutnak
Előzmény: engé68 (541)
engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 541
FIAT 132-esek nem jut eszedbe véletlenül?
Előzmény: qualitaet (540)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.25 0 0 540
Meg a lengyel csaj... ,semmi nyolcvanas évek eleji ''gáz szerkó''. Ma is megállná a helyét, tökre vinném...

Jut eszembe!

A BÁCS FERINEK egy fehér 1500 s-e volt '84 nyarán. Párszor láttam az orbán-téri közértben. Sajna a tábla nem ugik be, talán KJ-s?
Az viszont hundert prozent , hogy a tv-bemondó KERTÉSZ ZSUZSÁVAL volt. (gyengébbek kedvéért :molett, hemüveges hölgy , ő mondja alá a DALLAS-stáblistát)
Előzmény: engé68 (539)
engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 539
az is ide tartozik, hogy a Cserhalmi a menekülés izgalmában eltévesztette az utat, az Alagútnál rossz felé kanyarodott :))
Előzmény: qualitaet (536)
engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 538
Isolabella? :)
Előzmény: qualitaet (536)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.25 0 0 537
Ha pesten vizsgátatta a ''MOZAMBIK''-ban ,(KPM mozaik utcai állomás) és ott is váltott ki forgalmit, rendszámot ,akkor 100% ,hogy EJ-s volt a tábla.
(Meglehetősen autentikus , az adott helyen és időben, a szóban forgó szervnél akkoriban vezető beosztást betöltő,a témát érző egyént hívtam föl ügyedben.)
Előzmény: ó-vodás5407070 (530)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.25 0 0 536
Halkan még megjegyzem , hogy a Vércse sztríten álldogált a már taglalt ZL-06-21-es BUICK RIVIERA. Más.
Amint látom van itt még rajtam kívül egypár DÖGKESELYŰ-fan ,így hát virtuális papírra vetem még azt is ,hogy azt a jelenetet, amikor a CSERHALMI átugrik a tacskóval a kerítésen ,azt pár száz méterrel fejjebb , a Sasfiók u. sarkán, a Lejtő út 20. sz. ház kertjében vették föl. A kecó ,ahol az UDVAROSnak megadja ami jár , és ahonnan elköti a zsírmalac ''egyhármas''-át , a Batthyány-tér sarkán lévő áruház parkolójára merőleges terecskén van.
Szerintem meg a legkevésbé sem OFF- dolog leírni az idevágó storykat.
Az egész rendszámosdi egy nagy nosztalgia ,emlékek idézése nélkül lófaszt sem ér.
Ha nem így lenne , az tartana fejben betűket, számokat akinek két anyja van...
Előzmény: motorkami (534)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.25 0 0 535
1,

Nincs mit ''elnéznem ,tisztelt MOTORKAMI ÚR ,ha másért nem mert jövőre remélhetőleg én is ''vidéki'' leszek.

2,
Anyuci életére : nem vagyok Kálmán ,és csak a suli vót sashegyi ,én svábhegyi.
Több barkochba nincs, jövőre úgyis ''lebukom '' az OT-s S-Klasséval a Dunántúl festői tájain.

3,

Kicsit komlyabb : Elkövettem egy szarvashibát a BKV-rovatban . Rendre 180-ast íram 556-helyett .Előbbi a csuklós utóbbi a ''rövid'' IKARUS-verzió. Az emlékeimben szereplő jármű természetesen 556-os.
Előzmény: motorkami (528)
motorkami Creative Commons License 2008.05.25 0 0 534
Dehogy, Sashegyen laktam :)

Ha nem nagyon off, hadd sztorizzak én is.

Akkoriban az iparpolitikában olyan szelek fújtak, hogy telepítsünk ipart vidékre, hogy tehermentesítsük a székesfővárost. Én éppen akkoriban érettségiztem (1972) és nem vettek fel a Miskolcra, a Műszaki egyetemre. Apám akkor választás elé állított vagy elmegyek az NDK-ba dolgozni (valamicskét beszéltem németül) vagy elmegyek ipari tanulónak. Bár engem az elektronika érdekelt, annyi hátszelem nem volt, hogy rádió-tv műszerész legyen belőlem, csak a mechanikai műszerész osztályba jutottam be, ami azzal kezdődött, hogy fél évig kalapácsot reszeltünk. Ezt az osztályt azért indították, mert a MOM gyárat épített Zalaegerszegen. A második évben aztán azért már túljutottunk a kalapácsgyártáson, váltásban felküldtek bennünket az anyagyárba, mindenki egy-egy hónapot töltött ott el. Én pl. tolltartófedelet illesztettem egy etyeki órásmester segédjeként, ugyanis a gyári zsargon tolltartónak nevezte a lyukszalagolvasót, aminek akkoriban indult agyártása. Albérletben pedig a Sashegyen, talán a Vércse-közben laktam.
Néhány évvel korábban voltam két hetet egy távoli nagynéninél a Köröndön (akkor még Kodály élt), akkor becsavarogtam a belvárost gyalog. A momos tapasztalatcsere alkalmából a tanulóbérletnek köszönhetően nagy kirándulásokat tehettem villamossal, az Ecseritől Óbudáig bejártam az egész várost. Emlékszem még, a Nagykőrösin volt egy nagy telep, tele eladó Csajkával, talán 10000 forintért vesztegették őket, de nem igen volt rá kereslet. Jártam a Röppentyű utcában is, ott voltak szép autók, hihetetlen árakon.
Előzmény: keepitretro (529)
engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 533
megvolt! bár zlaty, csak stefi, leöblítendő a házi barackot :)
reggel 9-kor, micsoda züllés :)

a kellemes vasárnaphoz én is csatlakozom!
Előzmény: keepitretro (532)
keepitretro Creative Commons License 2008.05.25 0 0 532
engé68: ha lelked már jól van akkor a testedtől se tagadd meg ami neki JÁR! Öblíts egy "zlaty bazant"-tal!!!

Kellemes Vasárnapot Mindenkinek!! :-)))))

Előzmény: engé68 (531)
engé68 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 531
DDDDDDD !
reggel óta fel-felröhögök, mikor eszembe jut ez a mondatod
hálám nem marad el: CA 37-89 Tatraplan, by Autó-Motor :)
Előzmény: keepitretro (529)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2008.05.25 0 0 530

srácok egy kérdés

 

van egy Skodám amit 1989ben vett Ausztriában egy idős úr

 

az autó első forgalombahelyezése 1989.11.16.

 

sajna nem tudom mi lehetett az eredeti rendszáma,mert nem másoltam le a forgalmit amikor megvettem

 

jelenleg DFA-678 a rendszám

 

van arra lehetőség valahol ,hogy megtudjam az eredeti rendszámot?

 

 

keepitretro Creative Commons License 2008.05.25 0 0 529
Sashegyi Kálmán? Miért kellett álnevet hasznánod??
:-DDDD
Előzmény: motorkami (528)
motorkami Creative Commons License 2008.05.25 0 0 528
Nézd el nekem, vidéki vagyok :)
De egyszer egy hónapig voltam sashegyi is.
Előzmény: qualitaet (527)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.24 0 0 527

Bocsánat ,  de SZABADSÁG-HEGY (ma már SVÁBHEGY) és SAS-HEGY . Természetesen nem kérem ki magamnak, csak olyan tévedés, mintha pl. a fradistát leújpestiznék vagy viszont. Nem akarok senkit sem megbántani aki rózsadombi, de errefelé inkább régi, évtizedekkel korábban ideszületett családok laktak túlnyomórészt .   Míg ''odaát hemzsegtek (nek) a ''jobb'' autómárkákat anno és most lejárató ,viselkedni nem tudó, felkapaszkodott újgazdag tahók, pártfunkcionáriusok. Mifelénk kommunistából is csak rendesebbje lakott (lásd: LOSONCZI PÁL.) . Természetesen ezt csak precíz fasziként, tájékoztatásképp írom az akkori viszonyokat illetően.  A ''normális '' rózsadombiaktól meg ezúton kérek elnézést. Én meg amúgysem lakom már arrafelé. Ha külföldi munkám befejeződik ,BALATON-FELVIDÉK könyékére fogok költözni a pesti őrület helyett. Ha jövőre gyakran láttok arrafelé egy hibátlan 450 SEL 6.9-et ,az bizvást én leszek...

Előzmény: motorkami (526)
motorkami Creative Commons License 2008.05.24 0 0 526
Mi köszönjük neked, hogy színesítetted a topicot, örülnék azért, ha még eszedbe jutna néhány rendszám és főleg sztori. Az a világ, amiben te felnőttél sokunknak talán misztikus, de mindenképpen elérhetetlen volt akkor is, most is. Így nyertünk egy kis bepillantást. Talán indítani kellene egy olyant is, hogy "Rózsadombi (autós) sztorik" :)
Előzmény: qualitaet (525)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.24 0 0 525

folyt.

 

KO-07-36        83.07.     AUDI  80  DIESEL     Kávébarna.

 

KP-40-08        83.09.     LADA  1500 S      Halványsárga.

 

KP-80-78        83.09      MERCEDES  190   Szilvakék.

 

 

KV-00-01    84.03.  AUDI 100 CC TURBO DIESEL  Arany -met. Az általam látott első magyar ''szivar AUDI ''

 

GB-51-42    84.08.  LADA 1500 L  Korall-piros.  Az első 2107-es amit láttam.

 

GD-52-36    85.03. MERCEDES 230 E  Sötétkék.     AZ ELSŐ MAGYAR W 124-es 

 

'91.-től  BTS-922.

 

GN-14-??    85.11.  MERCEDES 190 E  2.3-16  Grafit-met. Az első ilyen amit láttam.

 

DE-26-95    86.10.   AUDI 80  1.8  Sötétkék. Az első ''szappan -AUDI'' idehaza.

 

DZ-50-16    MERCEDES 500 SE  Pezsgő-met. Tábla :87.12. Autó :1984. 

 

'92-től  BWN-928? 

 

FF-76-26    89.06.  MERCEDES  260 SE  Grafit-met. '92-től BHW-701?

(A 01-es végződés tutti.)

 

 

Mint tudjuk, örökkös happy-end kízárólag a pornófilmekben van. Ilymódon én is kissé szomorkásan gondolván az elszállt szép gyerekkorra , zárom soraimat ,mert kifogytam a topicba vágó emlékekből. Köszönöm MOTORKAMI-nak a kíváló ötletet!

 

qualitaet Creative Commons License 2008.05.24 0 0 524
FOLYT.

KE-03-77 82.11 MECEDES 190 E Ezüst-met Az ELSŐ itthoni W 201-es.



KG-81-44 83.02. MERCEDES 500 SE Ezüst-met.

Az általam látott ,de többek szerint is ,az ELSŐ W126-os, privát, magyar táblával.

Amikor ez a ''csoda'' a pár utcával arrébb lévő, szazázdforduló-beli villa előtt először leparkolt , szabályos futótűzként terjedt a ''hír ''az autókhoz akár ici-picit is konyító kölykök közt. Engem is telefonon hívott az egyik dadogós barátom:'' Ba' Ba' zeg ,kéépze-ee-e- eld e-el ,a sss -suli mellett ál egy-egy magyaröccázas merci!'' A ''SZINYÓM'' épp téli álmát aludta ,így gyalog rohantam a helyszínre.

A félkerékkel a járdán álló vadonatúj hintó , egész utcát betöltő ezüstös csillogását hihetelenül fokozta az ólmos ,februári ,sűrű hófelhők sugározta szürkés fény.
Biztosan kijelethetem ,hogy én - és ezzel jó pár ismerős így van - soha ,de soha nem ''bünhődtem'' ekkorát magyar rendszámú autótól. Ennek a feltünősége leírhatalan volt 1983-ban (meg még egy pár évig).
Emlékszem, egyszer apukámmal mentünk valahová , és szembe jött a darab . Fater meg is jegyezte : '' Vajon mit szólhattak ehhez a GERGELY UTCÁBAN ?'' (Ott volt anno a 7-es sz. VÁMHIVATAL, amely a gépjármüvek kezelését végezte. Jó néhányszor megfordult ott Ő is, tudta micsoda ''szemét egy hely'')

Amikor néha-néha legurult a hegyről , hangtalanul, de iszonyúan tekintélyt parancsoló, de mégis messziről felismerhető gumi-sustorgás közepette, szó szerint megállt az élet...

Egyetlen motorkerékpár-rendszámos emlék az általam elsőnek látott és ismert

MZ ETZ 250 Ezüst , MT-89-43 -as táblával 1983 júliusából

folyt
Nézelödő Creative Commons License 2008.05.24 0 0 523

Egy újabb adag , de most a barátom gyűjteményéből .

 

KA 98 14  Polski Fiat 126/ p   ' 82 07 09 .

 

IO 67 80 Skoda 110R   ' 72 05 23 .

 

AE 36 95 Warsawa 223  ' 69 12 30 Mezőgazdasági Szakmunkástanuló Iskola , Jászapáti , átrendszámozva ' 73 02 26 : UT 93 05 . Az autó jelen pillanatban felújitásra vár .

 

AD 38 49 Warsawa 203   ' 67 02 20 , MTI  , Átrendszámozva ' 71 08 07 : IK 04 07 .

 

CT 40 20 Opel  Record   ' 68 07 09 .

 

CE 78 36 Skoda Octávia  Super ' 62 01 08 . Ez is meg van ...

 

CI 21 65  Skoda Octávia Super  '63 07 15 Ez is meg van ....

 

TR 97 01  Opel Record Coupé   ' 82 01 11 . Ez is meg van .

 

CH 55 13 Skoda Octávia Super ' 63 .

 

IT 52 00  Skoda 110R  ' 72 11 28 .

 

XS 22 61 Egyedi gyártású utánfutó ' 74 03 19 .

 

ZL 65 23 Skoda S100  ' 77 02 11 . Ez is meg van .

 

CP 99 22 Opel Record  ' 67 06 16 .Ez is meg van .

 

Az érdekesebb darabokról , amik most innen kimaradtak , majd külön HSZ ...

 

qualitaet Creative Commons License 2008.05.24 0 0 522
PONTOSAN!! AZ Apor Vilmos téren , az egykori HULLY-GULLY előtt. Újévkor még ott volt ,de amikor megkezdtem az '' emlékirataim '' írását - direkt elmentem megnézni - már nem. Őszintén remélem , nem a bontóban végezte. Eperré volt mattulva az egykoron tűzpiros lakk. Az erős ,de homogén mattulás viszont azt sejteti ,hogy nem nagyon javítgathatták ,a karosszéria viszonylag ép. A hülye motorizáltság miatt (nem is diesel ,nem is nagy benziner) nyílván nem kapkodtak utánna az évek során ,ez is a relatív megkíméltség mellett szólhat.
Előzmény: antenn (515)
qualitaet Creative Commons License 2008.05.24 0 0 521
PONTOSAN!! Az Apor Vilmos téren ,az egykori HULLY-GULLY előtt. Újévkor még ott volt ,amikor elkezdtem az ''emlékirataim '' írását - direkt elmentem megnézni - már nem. Remélem nem a bontóba került. Eperré volt mattulva az egykoron tűzpiros lakk.
A homogén, és erős mattság viszont arra utal ,hogy nemigen javítgathatták , úgyhogy a karossszéria viszonylag ép. A hülye motorizáltság (nem is diesel ,nem is nagy benziner) miatt nyilván nem kapkodtak érte ,ami szintén a megkíméltség és a menthetőség mellett szólhat.
Előzmény: antenn (515)
haflinger Creative Commons License 2008.05.24 0 0 520
Tegnap én is lőttem egy különleges Unimogot (valójában mind az :-))
Itt OT, mert nincs rendszáma, de azért egy képet ide is berakok. (A többit majd a Nagyvasakba és Pályafenntartásba.)

Előzmény: antenn (519)
antenn Creative Commons License 2008.05.24 0 0 519
Én tegnap láttam pont egy ugyanilyen Unimogot.
Előzmény: haflinger (516)
TL-54-01 Creative Commons License 2008.05.24 0 0 518
A rendszámára nem emlékszek...
Előzmény: TL-54-01 (517)
TL-54-01 Creative Commons License 2008.05.24 0 0 517
Nem hiszitek el, de máma Unimoggal álmodtam...
Előzmény: haflinger (516)
haflinger Creative Commons License 2008.05.24 0 0 516
FH 81-65 Unimog










FP 79-52 Unimog












SG 00-79 Multicar















FN 11-86 Multicar, 1979 Budapest (BNV)
antenn Creative Commons License 2008.05.23 0 0 515

TU-60-31 81.12. MERCEDES 200 Piros '92-től CET-???

 

A XII. ker.-ben sokáig pusztulva állt egy CET-093 piros 200-as Merci (pár hónapja nincs ott), nem lehet az?

Előzmény: qualitaet (513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!