Keresés

Részletes keresés

Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64672

Sírnivalóan vicces, de igaz.

Jól jellemzi a mai hazai újságírást és a híradásokat.

 

 

Előzmény: sosiforda (64669)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64671

Azok a vezérek lettek a KK vezetők, akik adott pillanatban politikailag legerősebbek voltak az adott régióban.

És többnyire hozzájuk kötötték a központ földrajzi elhelyezkedését.

Ha Zalatnait nem váltják le a valós szervezés indítása előtt, akkor ma az ÉNYKK központja Zalaegerszegen lenne, ha meg Pócza lett volna a befutó, akkor Győrben. 

 

Ne feltételezz ilyen fokú átgondoltságot, mert nincs...de ez csak az én véleményem.

Előzmény: NGE272 (64662)
hory004 Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64670

Ez részlet kérdés, ha egy országos járat kocsijával történt valami egy messzi-messzi megyében, akkor a helyi üzemegység ha volt autó és ember adott pótlóbuszt, legalább egy köztes pontig, mire odaért a cserekocsi. Így lett pl E99 helyett E98+ekenyél szolgáltatás, ami neccesen vállalható 200+kmre, de minimális késéssel le van tudva a szitu. Ebből az utas annyit érzékel, hogy gáz volt, de meg lett oldva.

Aki az ilyen cikkek alapján formál véleményt, az legfeljebb lázong, és ugyan úgy megveszi a bérletet, vagy már rég az autójában ül.

Előzmény: sosiforda (64669)
sosiforda Creative Commons License 2019.03.06 0 8 64669

A KK-k és a Volánbusz összevonásának egy pozitív hozadéka biztosan lesz.

 

Eddig, ha egy DDKK-s busz balesetezett, vagy egy ÉNYKK-s elhagyta a kerekét az erről szóló hírben az újságírók fele Volánbuszt írt, amin itt is többször füstölögtünk.

 

Most majd legalább igazuk lesz :)

BSF-127 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64668
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64667
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 5 64666

Az a volánok háborús vezetési pontja.

Ne árulj már el mindent.

 

 

Előzmény: siófoki35 (64665)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64665

Szerintem szanticska.

Előzmény: trizs77 (64664)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.03 0 6 64664

 

 

Az új cégnek a vezetése Pesten Lesz?

 

-------------------------------

 

Nem.

 

Garbolc van kijelölve, mint központ helyszín.

Tartalék vállalati központ pedig Felsőszölnök.

Előzmény: buszos bence (64663)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.03 -3 0 64663
Az új cégnek a vezetése ?Pesten? Lesz?

Az igazgatóságok kk-nként lesznek vagy megyénként?
NGE272 Creative Commons License 2019.03.03 0 0 64662

Ha jól megnézzük, akkor a KK-k alakulásakor azért nem a legerősebb megyék lettek a vezetők. Talán már akkor az a lépés is egy nagyobb stratégia része volt.

Előzmény: Gyötör (64651)
kbn Creative Commons License 2019.03.02 0 2 64661

Állami cégnek is vannak kötelezettségei (munkabérek, gázolaj, lízling stb.), költségvetés szempontjából ez csak annyival "jobb", hogy a finanszírozás átmeneti visszatartásával a saját céget lehet hitelfelvételre vagy vagyonfelélésre (amortizációpótló beszerzések elhalasztására) utasítani. De a végén az állam így is, úgy is fizetni fog, ha nem akarja csődbe vinni a saját cégét.

Előzmény: Törölt nick (64660)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.02 0 0 64660

Meg a magán cégnek teljes mértékben teljesíteni kell, nem úgy mint a saját állami cégemnek.....  a magáncég leáll, perre megy stb.,

Előzmény: kbn (64659)
kbn Creative Commons License 2019.03.02 0 0 64659

A magánszolgáltatót nem érdekli, hogy az utasok fizetik meg egy járat költségét, vagy részben vagy egészben a szolgáltatást megrendelő szervezet.

 

Az állam ma kifizet 100 peták veszteségtérítést a saját cégének, a piacnyitással annyi változhat, hogy ugyanezt a 100 petákot másik üzemeltető bankszámlájára kell utalni.

 

Az persze más, ha az állam piacnyitás ürügyén a tömegközlekedésre fordított összeget is csökkenteni kívánja.

Előzmény: Törölt nick (64656)
MCA-001 Creative Commons License 2019.03.01 0 2 64658

Javaslat:

Olvasni, olvasni, olvasni...

 

 

Előzmény: buszos bence (64657)
buszos bence Creative Commons License 2019.03.01 -4 0 64657
Üdv!

Ha ugye országos társaság lesz, akkor regiós igazgatások lesznek?

A székhely a régió székhelye lesz? Pl.: Észak-Alföld = Debrecen
Vagy megyei ig.?

Ez az új tarsaság helyi szemelyszállítást is fog végezni?

Illetve mikortól lesz ez az egybevonás?

Válasz(ok)at előre is köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64656

Köszi.

 

A falujáró járatok jövőjét viszont nehezen látom át. Felénk sokfélét beszélnek a korábban beharangozott piacnyitással kapcsolatban. Az egyik legagyamentebb példa: a falvaknak önkormányzati pénzből kellene iránytaxiként működtetni a járatokat.

 

Mi lesz az aprófalvakat kiszolgáló járatokkal, amiket esélytelen gazdaságosan üzemeltetni?

Előzmény: kbn (64650)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64655

Ha valamit nem tud a T. "Szakújságíró", legalább írja be a google-ba   pl. hogy "VOLÁN régiós összevonás"...és első három képtalálatból kettőn is kapásból összeszámolhatja, hogy vajon hány VOLÁN céget is vontak össze anno...ami azért is extra gáz, mert már akkor is "szakújságíróként" volt "közismert.

Úgy látszik azóta elfelejtette, vagy sosem tudta/figyelt rá miről is ír. 

 

És amit a KSH adatokból ír...félreértelmez...hű.

Előzmény: trizs77 (64654)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.01 0 2 64654

hhááát..........

 

"a" Gyula sohasem tartozott a szellemtörténet nagyjai közé.

A Magyarország térképpel se kötött túl jó barátságot.

 

A többit meg hagyjuk.................................:-(((

 

 

Előzmény: Gyötör (64653)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64653

Ez az ember tudja miről ír?

 

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/egyetlen-nagy-buszceggel-fordulunk-ra-a-piacnyitasra-5190719/

 

Első olvasatban három/négy ténybeli (számadat) tévedést bírt leírni és közreadni...csak bennem merül fel, hogy akkor az irománya többi részét hogy lehet egyáltalán kezelni/komolyan venni?

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64652

Pedig jól morfondírozol.................

 

 

Előzmény: Gyötör (64651)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.01 0 5 64651

A VOLÁN története szép példája az aktuális politikai irányvonalak váltakozó gazdasági/erős-gyenge állami elképzeléseinek, hullámzásainak.

 

Kezdve a KÖHIM által irányított, kvázi minisztériumi "VOLÁN Tröszt"-től, a '80-as évek privatizációs belengetéséig...majd 90-es évekre szinte teljesen önállósodó 24 cégen keresztül a 2014-től ismét központosuló 7 KK+VB-ig...most meg egyenesen vissza a "Tröszthöz", mert "csak EGY maradhat"...?

...ráadásul pont az, amelyiknek nincs igazán tapasztalata az elmúlt években zajló megyei/céges összevonások gyakorlati, jogi, gazdasági, technikai, humánpolitikai stb. vetületeiről, problémáiról, nehézségeiről, nem úgy mint az azt többé, kevésbé megoldó KK-knak...hmmm...egészen a vasúttól hozott csúcsvezetőig.

 

Nemhiába, már a KundK-ban is okosan figyeltek arra, hogy a Monarchia különböző országaiból származó katonák szigorúan másik országban teljesítsenek szolgálatot, hogy ha be kell őket vetni, ne legyen akadálya a parancs végrehajtásának a szoros nyelvi, emberi, rokoni, kulturális kötődés.

 

És most csakis magánemberként morfondírozok, szigorúan magamban.

Előzmény: torqmatic (64645)
kbn Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64650

Budapest-Veszprém vonal, úgy ahogy van.

 

Bp-Zala vonalakon M7-esen egymással szembetalálkozó másodrészből hazatérő rezsimenetek.

Előzmény: Törölt nick (64649)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64649

Mit értesz országosan egységes hálózattervezésen? Hangzatosnak hangzatos, de a pontos meghatározását nem igazán tudom.

Előzmény: kbn (64643)
JLW-470 Creative Commons License 2019.03.01 0 1 64648

És vajon mikor jön a menetrendi reform is?Mikor lesznek végre áttörve a megyehatárok?

Előzmény: torqmatic (64644)
JLW-470 Creative Commons License 2019.03.01 0 0 64647

Meg sztem az is az előszele lehetett ennek a dolognak, hogy egy ideje már nem a KK-hoz kerültek az új buszok, hanem a Volán Buszparkhoz.

Előzmény: Törölt nick (64630)
dundalk Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64646

A tegnap megjelent Magyar Nemzeti Bank (MNB) versenyképességi program egyik pontja:

  • A munkaerőpiaci mobilitás támogatása: az ingázás ösztönzése, költözés támogatása, a közfoglalkoztatottak elhelyezkedési juttatásainak mobilitási ösztönzőkkel való kiegészítése, a helyközi közlekedés fejlesztése.

ennek köze van-e volán átszervezéshez vajon vagy csak véletlen az időzítés?

torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 2 64645

Mondjuk a "nagybani" beszerzésekre ott voltak régen a Volán tenderek, szóval a régi rendszerben is működhetett volna a dolog, ha normálisan finanszírozzák.

Én is attól félek, hogy az "egy nagy vízfej Budapesten" c. modell baromira nem lesz rugalmas, így pár év múlva valamilyen formában majd megint kénytelenek lesznek visszatérni a kisebb szervezeti egységekhez, ha minőségi és hatékony szolgáltatást akarnak.

Előzmény: kbn (64643)
torqmatic Creative Commons License 2019.02.28 0 1 64644

Hát meglepni szerintem nem lepett meg senkit, inkább kíváncsian várja mindenki, hogy mennyire válik majd be ez az új modell. Mert a KK-sítás óta finoman szólva nem lett jobb...

Előzmény: trizs77 (64642)
kbn Creative Commons License 2019.02.28 0 0 64643

A közlekedésszervezői/speditőri modellben a fuvarozó bevétele nagyrészt vagy teljesen független a jármű kihasználtságától.

 

Az országosan egységes hálózattervezés, jegyértékesítés utastájékoztatás és ügyfélszolgálat véleményem szerint előnyös lenne. Ezt nyilván megtartanám közszolgáltatásban.

 

Járműüzemeltetésben viszont a kis üzemméret látszik beválni, itt leginkább beszerzésekben van méretgazdaságosság.

Előzmény: Törölt nick (64641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!