Nekem sikerült egy garázst bérelnem, így nem igazán hidegből indítom (persze ez csak a mellé-duma, mert valójában nekem botfülem van az ilyesmihez :-) meg sem hallom a különbséget, persze azt észre veszem, hogy hideg motornál mintha egy kicsit hangosabb lenne, mint melegnél, de egyebet nem, sajnos nem igazán tudok ebben segíteni ).
DE!
Arról már többször olvastam, hogy a hidegben más az olaj "viszkozitása?" minek következtében az üzemi hőmérséklet eléréséig nem szabad nagyon pörgetni a motort.
Valami ilyesmit ír a könyve is.
Az öcsém, aki nálam ilyen téren tapasztaltabb (több dízel autója volt), azt mondja, hogy Ő nem hisz ezekben a csoda-motorokban, szerinte minden dizelt reggel indulás előtt járatni kell néhány percig alapjáraton, terhelés nélkül, amíg mindenhová "odaér" az olaj és megfelelő kenést biztosít, illetve egy kicsit "melegszik", lehet, hogy nem egy üzemanyag-takarékos megoldás, de állítólag a motor meghálálja.
Egyébként most közelítek a 2000 km-hez és egyre jobban tetszik a gép. A második tankolásom 4,5 l/100 km-re jött ki (persze 80%-ban hosszabb távon, és a könyvében írt 90 km/h sebességet nem túllépve).
A hétvégén talán lesz egy pesti utam akkor majd egy kicsit "megkínálom" az autópályán.
Jövőhéten tervezem a téligumikat felszereltetni, arra a fogyasztásra is kiváncsi vagyok.
Tavasszal pedig tervezem egy garnitúra alufelni beszerzését a nyári gumikhoz, ha ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata (alu kontra lemez-felni) azt szívesen fogadom.
Hát ki tudja miért, de jobb (legalábbis sokan úgy érzik), durva példa, de a Kacsa nem megy Bosch gyertyával szívesen... Téynleg nem egy sűrűn forgalmazott márka nálunk, de kis utánajárással beszerezhető.
Halihó mindenkek!!
Most, hogy itt a reggeli hideg, a Kangoo (1.5 dci 65LE) indítás után 3-4 másodpercig olyan hangot ad, mintha kenés nélkül zörögne az egész, aztán ez elhalkul. Eddig benzines autóim voltak, az egyetlen dízel, amivel huzamosabban jártam, az meg egy URAL 4320...tehát nincs összehasonlítási alapom. Természetes ez a hang, vagy kezdjek ideges lenni? ( EDUKANGOO!!! Te mit tapasztalsz?)
Jó lenne tudni mi a gyári szerelés, régebben az Eyqem volt.
Márkaszervízben vehetsz esetleg gyári csomagolásút, szép áron persze. Esetleg valamelyik szervízben érdemes megérdeklődni, hátha tudják (vagy egy új berlingóban megnézni :) ).
Lenne még egy kérdésem : megvettem a berlingot akkor ez a 2 polusú Champion RC8DMC gyertya volt benne Ha cserélem ( nemártana mert kitudja mikor került ez bele)akkor ugyanigy 2 polusút tegyek bele? Ti mit javasoltok? Denso,Champion,NGK,
Szvsz az nem baj ha később alszik el. Ha égve marad a lámpa, akkor is csak azt jelentené, hogy valami nem stimmel a légzsákkal (egy egyszerű figyelmeztető jelzés), nem azt hogy ne indulj el az autóval, vagy nem indulhatsz még az autóval.
Tehát úgyérted elég ha megvárom hogy az automataszivattyú (amit úgyebár lehet hallani ) beszivja az üzemanyagot és már indithatom? Mert ha igy inditom akkor inditás utánra esik a légzsák lámpa kialvása.Nemtudtam a helyes inditást mert egy 22 éves Polo után itt már más egy kicsit a technika.
Nekem ez az elsö berlingom.Igaz az ,hogy inditáskor meg kell várni mig a légzsák lámpa elalszik és csak utána inditozni?Vagy megvárom mig a szivattyü beszivja a benzint és akkor inditozni? Hogy helyesebb?
Eladó Peugeot Partnerhez 1 pár tetõcsomagtartó rúd, párszor használt, nagyon jó állapotban-10000HUF. (110cm hosszú rudak). Esetleg van egy plusz tartalék rudam is(110cm- 2000HUF).
Tehát úgy fest hogy azonos felszereltségi szinttel olcsóbb a Partner mint a Berlingo?Érdekes, sokáig ennek az ellentétét tapasztaltuk, aminek az lett az eredménye hogy berlingoból több fogyott mint partnerból. Ez különösen a II-es széria esetén feltűnő.
Erősen elhatároztam,hogy benzines lesz (évi~20000 km),de annyira szeretem ezt a motort,hogy végül HDi lett:-) Na jó az is bejátszott,hogy benzinesben ezüstöt tudtak volna adni,fekete kockás kárpittal,amitől rosszul vagyok.
Az elmúlt pár hét alatt ment itthon a vívódás,hogy mi legyen szeretett Berlingonk utódja.Szóba jött,minden ami csak szóba jöhetett.Ültem 9000-es,93-as,95-ös Saab-ban,S40-es Volvoban,Honda Legendben (azon nagyon komolyan elgondolkoztunk),Honda Jazz-ben (döbbenetes az a "kis" autó),de a Berlingo után mindegyik egy kis konzervdoboznak tűnt(na jó,a Legend nem),úgy hogy végül megszületett a döntés.
Azt mondjak az okosok a mykangoo.de-n, hogy a brutalis bejaratas jobb, mint a finom. Hevenyeszett forditasban arrol van szo, hogy a finom bejarataskor egy szenreteg keletkezik a csapagyakon, aminek eloszor azutan le kell kopnia es csak utan alakul ki a kivant kemeny reteg. Ez nehany mikrometer vastag es negyszer olyan kemeny, mint a csapagy anyaga alapallapotban, magas homerseklet, nyomas es bizonyos adalekok hatasara alakul ki.
Ha brutalisan, terhelve jaratja be valaki az autot, akkor a kezdeti szenreteg egyaltalan nem alakul ki hanem rogton ez a kemeny reteg. A lenyeg, hogy csak meleg motort szabad terhelni.
Sikerült rájönnöm az égö cserére! Balról jobbra ovatosan nyomva megemeled a bal felét és az kipattan majd ugyanigy a jobb felét is és az is kipattan ennyi . W5W égö van benne.Elég rossz cserélni de ovatosan sikerült.Köszönet a tippért a PSA Peugeot Citroen topikos srácoknak.