Keresés

Részletes keresés

morgen66 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64189

Panelba amire kiengedi a tágulásiból az összes vizet már fűtés se kell.

Előzmény: Qkorica (64178)
Wattocsak Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64188

Nem akarok belemenni, de ha hanyatt kötöd be a tartályba a hőszivattyút, úgy ahogy mondtat, csak a gond meg  a baj lesz vele. Szerintem még a melegvizet sem fogja legyártani a magas visszatérő hőmérséklet miatt. :-)

Kazánnál ez megteheted büntetlenül, legfeljebb móka és kacagás tárgya leszel.

Levegős hőszivattyúhoz meg balgaság a napkollektor, mivel a melegben olyan alacsony a melegvíz előállítás költsége, hogy kár bajlódni a kollektorral, gabrielkének igaza van és napelembe gondolkozzál. Az hoz a konyhára!

 

 

Előzmény: mzsombi (64184)
gabrielke Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64187

Terveződ jól írja. És napkollektor helyett vegyél napelemet szerintem.

 

Előzmény: mzsombi (64181)
danmajerle Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64186

Sziasztok!

 

Segítség szeretnék kérni FÉG V4.2 vízmelegítővel kapcsolatban! Melegvízcsap elzárása után sem vált vissza őrlángra, hanem tovább ég nagy lángon, amit csak a gázcsap elzárásával tudok megszüntetni. Eddig nem volt vele semmilyen problémám. Köszönöm a segítséget előre is.

DDani Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64185

:)

Nem hiszem, hogy kettőnél többször megpróbálkoznék a légtelenítéssel (ha semmi változás, lehet egy is elég lesz...).

Csak mindenképp szeretném elkerülni azt, hogy kihívom a főtávot és kifizettetik a kiszállási díjat, mondván nálam volt a probléma...

Előzmény: Qkorica (64178)
mzsombi Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64184

Köszi a választ, akkor jó lesz az eredeti megoldás. 

 

Úgy emlékeztem, hogy itt jött elő egyszer az általam vázolt megoldás, és voltak tapasztalatok arról a fajta bekötésről, de lehet, hogy valamelyik szomszéd topicban volt. :)

Előzmény: Wattocsak (64183)
Wattocsak Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64183

A spanyol viasz már feltaláltattatott:-)

Terveződ korrekt és kimerítő választ adott!!

A 9 kW a két hőcserélőhöz sorba kötve elegendő, de ha már szólóban lesz azaz csak a felsőre köt a hőszívattyú, akkor már lehet, hogy kicsi a felület.

Előzmény: mzsombi (64181)
C20NE Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64182

- Az előremenőt a felső csonkra kell kötni, igaza van a fickónak, minek dolgozzon a rendszer a fizika ellen? A lehülő víz lefelé igyekszik...

- A Solar azért kell alulra, mert ha nincs nap és felfűti a kazán a teteje meleg lesz és nem fog hőt leadni. Ha alulra rakod nagyobb lesz a hőkülönbség és intenzívebb a hőcsere. Amit felmelegítesz úgyis fent "köt" ki. Ebben is igaza van.

 

-szerintem!-

Előzmény: mzsombi (64181)
mzsombi Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64181

Sziasztok!

 

A leendő fűtésrendszeremben levegő-víz hőszivattyú fogja megcsinálni a melegvizet is, egy 250l-es két hőcserélős tartályban, amire opcióként később esetleg szolár rendszert kötnék, most még biztos nem. A gépész tervező a bekötését úgy tervezte meg, hogy a felső hőcserélő felső csonkjára kötné az előremenő, az alsó hőcserélő alsó csonkjára a visszatérő ágat, és a két hőcserélőt középen összekötné. Ezt írtam neki erre a konfigra:

 

"A HMV tartály bekötését fordítva képzeltem el, alul lép be az előremenő, és felül a visszatérő, és eleve csak az alsó hőcserélőt használnám, elkerülve, hogy a tartály tetején lévő forró víz visszamelegítse a visszatérő ágat. Ide később szolár rendszer köthető. "

 

Erre a válasz:

 

"A két hőcserélő azért lett sorba kötve, hogy ezzel megnöveljük a hőátadó felületet, kedvezőbb hőcserét biztosítva a hőszivattyú számára. Az előremenő minden esetben (kivételek nélkül) a hőcserélő felső csonkjára köt, a visszatérő pedig az alsó csonkra. Ez biztosítja a hidegvíz áramlásával ellentétes áramlási irányban a fűtővíz áramlását. A hőcsere ellenáramban minden esetben jobb hatásfokú, mint az Ön által leírt egyenáramban. Két hőcserélős tárolót - amennyiben szolárra is akarom később kötni - minden esetben a fix hőtermelővel fűtöm felül, a "bizonytalan" hőtermeléssel pedig alul. A szolár bizonytalan hiszen vagy süt a nap, vagy pedig nem! Mivel a HMV-t felül veszem ki a tárolóból, ezért minden esetben a tároló felső része kell legyen azon a hőmérsékleten, amit elvárok a rendszeremtől-tehát a hőszivattyúval ezt kell hőn tartani!"

 

Vagy én nem értem, vagy a tervező nem érti... A tartály alsó részében vam mindig a hidegebb víz a rétegződés miatt, ezért itt tudnám jobb hatásfokkal fűteni a hőszivattyúval. Alulra meg azért tenném az előremenőt, hogy minél hidegebb vízzel találkozzon először.  Szerintetek mi lenne a jó megoldás? A hőszivattyú 9kW névleges hőteljesítményt tud, a melegvíztartályban két darab 1 m2 felületű hőcserélő van egymás alatt, a vizet 40-45 fokra fűteném.

Zöldövezeti Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64180

 Végül is nem rossz mint az elején is írtam.

 Azt azért hozzá tenném, hogy az első felvetésedben még 22 GJ ról beszéltél.

 Így annak az ára  .

  22  x 6600 =  145200  + a 25000  = 170 200 és a megvíznél is egy  3 m3/fő/hó átlagból a melegvíz legyen olyan   24 m3/év

 Így a végösszeg  194 200 ft /év.

 Ez nálam jóval 200 eft felett van. Igaz villanybojler és 90 m2 a lakás alapterülete.

 

 

 Szóval nem rossz, de mi van ha a házban először ketten, majd 4 -e  és a végén 13 -an úgy döntenek, hogy  nem fizetnek ??

 

 Ez is a magyar valóság !!

Előzmény: Advantech (64174)
szicsu1007 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64179

Úgy tűnik, a Baxi kazánunk tágulási tartálya rendetlenkedik. Holnap jön a szerelő. Ha netán ki kell cserélni a tartályt, tudnátok mondani egy becsült összeget anyag+munkadíjra?

Qkorica Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64178

Pár hét és már nem fog többé zajongani a cső. Igaz, víz sem lesz benne....

Előzmény: morgen66 (64169)
ha4nz Creative Commons License 2013.01.15 0 0 64177

Nem teljesen a témába vág, de van valakinek tapasztalata a mecman csövek benzinállóságáról? Ha jól tudom alapból pneumatikában használják, de az opelemben nem tudok rájönni, hogy miből készülhetett a benzincsövem, Illetve hogyan tudnám pótolni vagy rávarázsolni a csatit ami letört róla.

Bővebben: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9017137 63818-as hsz.

 

Előre is köszönöm a segítséget!

halaloszto Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64176

most akkor valojaban arra gondoltal, hogy dtk=(eloremeno-visszatero)/2-szobahomerseklet ?

 

Vajk

Előzmény: Wattocsak (64173)
Lacivill Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64175

Szerintem nem kell radiátor, ennyi lakos simán kifűti::-))

Előzmény: _ZE (64172)
Advantech Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64174

"Ezek az adatok honnan vannak?"

 

A lakásba bejövő és elmenő csövekre szerelt hőmennyiségmérővel mért értékek.

 

"Annak a lakásnak a fogyasztása lehet , hogy e két érték között van - ez függ az adott évek időjárásától és a bentlakók komfort igényétől."

 

A lakásban 21-22 fok van. Nappal, éjszaka nem fűtünk, reggel 2-3 óra, délután-este 5-6 óra. A fűtetlen időszakokban általában 1-1,5 fokot megy le a hőmérséklet (persze nem -15 fokban), Ketten vagyunk, napközben dolgozunk, szerintem elég sokat szellőztetünk.

 

"Tehát mennyibe kerül az a 22 MJ hőenergia?"

 

A ház fűtésköltsége a gázon kívül tartalmaz más költségelemeket is (karbantartás, villany, javítás, stb), de presze a legnagyobb része, olyan 80-90%, a gáz.

A tulajdonosok által fűtésre fizetett összeg tartalmaz egy fix részt és egy hődíjat. A legutóbbi fix díj 25000Ft/év, a hődíj 6600Ft/GJ volt. A fix díj nm alapon számolódik, a hődíj fogyasztás után. Tavaly (talán az enyhe tél és a visszafogott fogyasztás miatt) 15GJ-t fogyasztottunk, így fizettünk összesen 124000Ft-ot. Mind a fix, mind a hődíj évente változik, tipikusan felfelé.:-) Ezen kívül van még a vízmelegítés 1000F/m3.

 

Árat azért nem akartam eredetileg írni, mert arra sokkal kevesebb ráhatásom van, mint a hőmennyiség fogyasztásra és érdekelt, hogy mennyire "normális" a hőfogyasztásunk.

 

A.

Előzmény: Zöldövezeti (64166)
Wattocsak Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64173

Mi sem eccerübb ennél!!

 

Q=Q60(dtk/60)1,33

 

 

Q radiátor hőleadása dtkmellett (a katalógus szerinti 90/70/20 mellett)

Q60 Radiátor hőleadása dtk=600C mellett azaz (elóre90+vissza70)/2

dtk közepes hőmérséklet (aktuális fűtésielőremenő+visszatérő)/2

 

A  90/70/20 = előremenő/visszatérő/helyiség hőmérésklete

 

Előzmény: Gábor_5 (64170)
_ZE Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64172

Egy 2300 lakosú helységbe mekkora és mennyi radiátor kell? És egy 20m2-es helyiségbe (5x4m-es oldalakkal) , aminek két külső fala van, szabályosan felhúzva x falazóblokkból, rajta 12cm kőzetgyapot szigeteléssel, és egy darab 2m*1.6m-es ablakkal (k=1.0W/m2K). A szomszédos helyiségek azonos hőmérsékletre lesznek felfűtve. :-D

Előzmény: Gábor_5 (64170)
Zoltanuss Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64171

 Hát ezek szerint tudod a választ is!

 A radiátor gyártók általában erre a két vízhőfokra adják meg a teljesítményt !

 

 

 

 "de ha jól tudom a radiátorokba ennél kisebb hőmérsékletű víz kering."

 

 

az attól függ mennyi radiátor felület van. A probléma inkább az szokott lenni , hogy kevés a radiátor felület,  a vízhőfok magas lesz és a kazán leáll !! Kapcsolgat !!

 

 

 "honnan tudom pontosan mekkora a radiátor teljesítménye?"

 Sehonnan mivel az a teljesítmény változó.

 A belépő víz hőmérsélete szerint változik.

 

 Én azt javasolnám, hogy az alacsonyabb hőmérsékletre válaszd ki a szükséges radiátorokat  és némi ráhagyás még legyen , akkor minden ok. lesz !!

Előzmény: Gábor_5 (64170)
Gábor_5 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64170

Most tervezek radiátorokat venni. Azt már tudom, hogyan kell kiszámolni mekkora kell egy adott méretű helységbe.

A kérdés, hogy honnan tudom pontosan mekkora a radiátor teljesítménye? 

Két értéket találtam a radiátoroknál Watt(75/65/10) és Watt(90/70/20).

Ezek mit jelentenek pontosan, és melyiket kell néznem?

Ha jól sejtem ezek az értékek a víz hőmérsékletét jelentik, de ha jól tudom a radiátorokba ennél kisebb hőmérsékletű víz kering.

Típura melyiket ajánljátok, jó a praktikeres is vagy inkább valami márkásabbat nézzek?

morgen66 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64169

A radiátor szelepet zárd el,felül,majd kezd el a légtelenítést.

Nyugodtan kiengedhetsz belőle akár egy pohár vizet is nem lesz probléma.

 

Ha nem sikerül ismételd meg naponta.

Előzmény: DDani (64167)
Advantech Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64168

Köszi a választ! Megnyugtattál.

 

Azt elfelejtettem írni, hogy 21-22 fok van a lakásban (attól függ, melyik hőmérővel és melyik helyiségben mérem:-)).

Előzmény: Wassernyolcas (64161)
DDani Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64167

Sziasztok!

 

A házunkban öko program keretében thermo-szelepek kerültek felszerelése, és sok helyen radiátort is cseréltek, köztük nálunk is. Szezon induláskor teljesen ki kellett nyitni a szelepeket, ezt meg is tettem. Viszont a radiátorokból vízfolyás hangja hallatszik (mint mikor a wc tartály töltődik). Gondoltam, légteleníteni kellene, meg is próbáltam, viszont sistergő hangot nem hallottam, csak a víz kezdett el csurogni, így nem is csináltam tovább, de a jelenség még sajnos fennáll.

 

Az lenne a kérdésem, hogy érdemes lehet-e tovább próbálkoznom a légtelenítéssel, vagy valahol a ház rendszerében lehet a hiba? Nem szeretnék túl sokat leengedni a rendszerből, van esetleg valami mennyiség, amennyit leengedve már biztos légtelenítődnie kellett volna a radiátornak? Ezen a radiátoron (Calidor) van egy kis műanyag csap, amin keresztül a víz jön a légtelenítés közben, ennek gondolom lefelé kell állnia (csapszerűen) igaz?

 

Földszinti lakás, a rendszer átkötőszakaszos egyébként, ha esetleg számít. Köszi a segítséget előre is!

Zöldövezeti Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64166

Helló !

 

Ezek az adatok honnan vannak ??

Az adott méretű lakásra nem rosszak, ha igazak !!

 

Megjegyezném , hogy az átlag mindig csak egy szám !!

Annak a lakásnak a fogyasztása lehet , hogy e két érték között van - ez függ az adott évek időjárásától és a bentlakók komfort igényétől.

 

Legyen az átlag 22 MJ, mostmár csak az a kérdés mit kérnek egy azaz 1 MJ hő energiáért !!

 

 mert a W8 által számolt gázmennyiség ára nagyjából 100 eft/ fűtési szezon. 662m3

 Összehasolításul : van egy 51 m2 -es lakásom, ahol a gázfogyasztaás  majd annyi mint a tiéd 650 m3 / év   ez is védett és egy másiknál 55 m2 -en kb 700 m3/év.

 

 Tehát mennyibe kerül az a 22 MJ hőenergia ??

 

 Z.

Előzmény: Advantech (64160)
Zöldövezeti Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64165

 Szerintem se rossz , ha igaz.

Persze a következő kérdés mennyi az egységár ??

Előzmény: Wassernyolcas (64161)
Wassernyolcas Creative Commons License 2013.01.14 0 0 64164

Nem ártana, ha tudnád, hogy a nálad felszerelt légbeejtő fix nyílású-e vagy más típusú, pl. higroszabályozású, vagy egyéb. Azért ezt a linket olvasd át: http://winroll.hu/nyilaszaro-termekek/aereco-legbeejtok-legbeomlok/ W8.

Előzmény: pepe315 (64163)
pepe315 Creative Commons License 2013.01.13 0 0 64163

Kösz-kösz, akkor nekem van egy az ablaknál a mennyezetnél.

Üdv.:pepe

Előzmény: Wassernyolcas (64058)
jetik Creative Commons License 2013.01.13 0 0 64162

A cirkónál nehezen de megtaláltuk a tágulási tartályt, a tűztér mögött mélyen elrejtve.

A levegőcsőhőz alig lehet hozzáférni, amennyiben szelepet kellene cserélni csak egy gyerek kéz tudná azt megoldani. A fűtési rendszerben a nyomást 0 bar-ra leeresztettem és nyomásmérős pumpával 2 barig töltöttem a levegő oldalt. Ezután a vízoldalt az üzemi nyomásra töltöttem, a készüléket ismét üzembe helyeztem. Sajnos a cirkó továbbra is produkálja a nyomásesést. Lehet, hogy a kézi pumpa csalóka volt és kompresszorral kellene a levegő oldalt tölteni?

Egy másik házban a padlófűtésnél hasonló hibajelenség volt, ott egy 20 literes tágulási

tartály van és azt ugyanazzal a kézi pumpával sikeresen fel lehetett tölteni, a víznyomás stabilizálódott.

Nincs senkinek ötlete a Renova Starral kapcsolatban?

Előzmény: jetik (63290)
Wassernyolcas Creative Commons License 2013.01.13 0 0 64161

A 21 - 24 GJ hőmennyiség, ha jól számolom megfelel 617 - 706 m3 földgázfogyasztásnak egy fűtési szezonban, ha 34 MJ/m3 földgáz fűtőértéket veszünk alapul. Tudom, egy-két körülményt még számításba kellene venni, de közelítésnek ez az eredmény, illetve hőmennyiség fogyasztás szerintem nem rossz. W8.

Előzmény: Advantech (64160)
Advantech Creative Commons License 2013.01.13 0 0 64160

Sziasztok!

 

Egy kérdésem lenne, remélem, jó helyen teszem fel.

 

Szerintetek mennyire elfogadható egy fűtési szezonra 21-24GJ hőmennyiség fogyasztás egy 70nm-es, 2,8m belmagasságú lakásban?

 

Házközponti fűtés van, lakásonkénti hőmennyiségméréssel. A ház kb. 2000-ben épült, vasbeton szerkezet, ytong kitöltő falazat, valamennyi hőszigetelés (fogalmam sincs mennyi lehet), Panorama 2000 ablakok. A lakás az elsőn van, alattunk és felettünk lakás van, oldalt a rövidebbik oldalon szomszédok vannak, a hosszabbik oldal mindkét irányból szabadra néz.

 

A.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!