Az ugrálás szinte minden távol keleti filmben benne van.
A bekötött szem, illetve a vakon harcolás sem egyedi, de tényleg a tegnapi filmről jutott eszembe. A kickboxer szerű többrészes filmcsodákban is benne voilt, ha jól emlékszem.
A ferdeszemű népek állóhelyből képesek felugrani 3-4 méterre. A mesterferdeszeműek akár egy kisebb 4 emeletes ház tetejére is felugranak, miközben triplahátraszaltót is csinálnak. Ez bizonyosan javítja aerodinamikai tulajdonságaikat.
Köszönhetően annak, hogy kiskorban a harcmester vakon harcolásra is tanított, a tanítvány 20 év múlva kiszúrt szemekkel is felveszi a versenyt a gonosszal. Az elélökött kismamát és jó embert természetesen nem öli meg, jótékonykodva félretolja.
Amerikában törvény írja elő, hogy bűncselekményt csak olyan helyen szabad elkövetni, ahol van a közelben egy lezárt út, még jobb, ha híd. Az ilyen útlezárásokat természetesen nem csak egy "Behajtani tilos" táblával, és néhány korláttal jelzik, hanem többszáz méteren keresztül kihelyeznek földkupacokat és hordókat, majd közvetlenül a lezárt terület elé, ahol ugyebár csak kétévenként jár egy autó, még villogó feliratot is kihelyeznek, hogy le van zárva az út.
Egy jármű, ha elég gyorsan megy, képes arra, hogy egy tök vízszintes felületú úton haladva, ha elér egy szakadékot, akkor azt simán átugrassa, és a túloldalon, az eredetivel egy magasságban lévő útpályára felülről ráhuppanjon. 50 mérföld felett a gravitáció már negatívan hat.
Ha egy vasúti jármű vezetője megsérül/meghal akkor automatikusan elromlik a fék is. Ha valami automata vezérlés van a gépen, hát az is tönkremegy. Persze ilyen véletlenszerű egybeesés csak akkor történik, ha valakit előtte a sínre kötöztek, fékhibás tömött autó/autóbusz áll egy átjáróban beragadt ajtóval; vagy ha a végállomáson túlhaladva belerohanhat a pályaépítő munkásokba és felszerelésükbe.
Minden orosz terrorista. Kivéve a főhős orosz haverját, esetleg az orosz hatóság összekötőjét, de ő csak egy hülye állat.
Minden gép könnyen megjavítható: csak bele kell rúgni.
Az FBI csak sok hülye főokos gyülekezete, csak arra való, hogy a tökös, kemény zsaruknak keresztbetegyenek.
A vadnyugaton egyszerű volt seriffet választani: csak egy csillagot kellett tűzni az első arra tévedő idegenre.
Tévedsz, nem egy film egy jelenete volt :)
Igaz hibáztam, csak babát kellett volna írnom, nem porcelánbabát.
Tucatnyi olyan fiolm van, ahol idióta jhátékszerek vagy tárgyak feltámadnak és randalírozni kezdenek.
De igen, itt a varázslat nagymértékben közrejátszott. Viszont a rettenthetetlen Mel Gibson ellen már nem volt hókuszpókusz, és így olyan szomorú lett a vége a lovasrohamnak, ahogy Daikini lejjebb már írta :)
Az nem úgy volt, hogy a Gandálf egy varászlökéssel eltaszajtotta a csúnya lándzsákat? Amikor odaért pont eléjük, a legötbb izé urukháj vagymi elkapta a fejét, és talán a lándzsát is elejtette. Lehet, hogy ez a fényizé az egész arcvonalon végigvonult. :-)
OFF: Taktikailag ez a legrosszabb huzas, hogy nekizavarjak lovastul, es rohamoznak. A lovasok fo elonye anno a mobilitas volt, hogy meg tudjak kerulni a landzsasokhoz hasonlo embereket, es mondjuk azelott lehenteljek az ijaszokat, mielott ezek visszaernek, vagy reagalni tudnanak.
Mindezutan csoda (jooo ez fantasy vilag, de akkor is), hogy nem vesztettek semmit, egy jo velos kozepkori jelenetben a fel lovasbanda felkenodott volna, mig az ellen alig vesztett volna valamit.
És szerinted mit kell csinálni, ha az ellenfél letámasztja a lándzsákat? Hagyni a fenébe a csatát, és hazamenni? Bár az ilyen szituációért nem kell a középkorig menni, lásd normandiai partraszállás. Szerintem ilyen a háború. A katonák meghalnak benne.
Szerintem ez _egy_ film _egy_ jelenete volt. Ilyen erővel az összes film összes jelenetét felsorolhatnánk, de szerintem ennek a topicnak arról kéne szólnia, ami ennél egy árnyalattal mélyebb megfigyelés.
Igen, és minden japán tud karatézni. Vagy a legtöbb. Mindenesetre roppant nagy köztük a karatézni tudók aránya.
Viszont ha egy amerikai megtanul kungfuzni vagy karatézni, akkor nincs az a távol-keleti harcművész, akit ne tudna legyőzni. Ebből is láccik, hogy míg előbbiek a mennyiségre gyúrnak, az amerikaiaknál a minőség mindenek felett (és képesek rá, és hisznek bennük)
Így van, ezeken kívül a Rambo 1-re konkrétan emlékszem. Zuhanás közben egy ág átdöfte az oldalát. Miközben gyógyította magát a hasán felcsapó láng a hátán jött ki. Hát így megy ez...:)
Vígjátékokban meg a meghökkentő dolgokat akkor kell közölni, amikor a másik iszik, így az tele pofával köpi ki a sörét/kóláját - ezzel is növelve a film hangulatát.
Főhőst mindig akkor szembesítik múltjának kínos részleteivel (rendszerint felesége/gyermeke/társa/kutyája tisztázatlan körülmények között bekövetkezett halálával) mikor az éppen célba lő/borotválkozik. Ebben az esetben fh mindig azonnal elvéti a célt/összeszabdalja magát (ennek később semmi látható nyoma nem marad.
Minden kínai tud kungfuzni.
Ha a híradóban lement az a hír, amit épp akkor mondanak, mikor fh bekapcsolja a tv-t, fh minden esetben azonnal ki is kapcsolja a készüléket.
Ja, a Gyuruk ura 2.-ben en is fajdalommal vettem tudomasul a tenyt: A kozepkorban a legjobb taktika volt a lovasrohamot letamasztott landzsasok ellen intezni, mert akkor nem lesz veszteseg. (Kar a filmert... az elso sokkal jobb volt.) :->
-Az ágy szélén található porcelánbaba, illetve minden emberszabású baba egy villámcsapástól képes feléledni. Ezután pislogni is tud, ha pedig megbökik akkor vérzik és fáj neki. A beszéd és a gondolkodás szinte természetes. A baba elindul megtorolni porcelánléte minden sérelmeit.
-Ha a tucat-rosszfiút tetszőleges testfelületén eltalálják (pl. kislábujj) akkor azonnal összeesik/lezuhan a toronyból és ezután már nem mozdul, gyakorlatilag kileheli a lelkét.
Ha a jófiúba valaki 2 méterről beleereszt egy gépfegyversorozatot, akkor még elszalad a fedezékig, majd fájdalmas tekintettel nagymonológot ad elő és jellemzően két hét alatt felépül.
A főgonoszt szintén nehéz elpusztítani, de ő jellemzően nem gyógyul meg, kipurcan. Ehhez azonban ravasz cselekre is szükség van (szájba dobott kézigránát, kihegyezett karóba dobás, stb.)