S akkor az igért folytatás :
Emlékszem sokan kinnt szilvesztereztek , s hajnalban már a határnál álltak a frissen behozott autójukkal . Akkoriban rengeteg ipari hulladék érkezett az országba , de hál ' istennek jó pár izgalmas autó is . Új illetve viszonylag új autókbol szép számmal preferálták szoci tipusokat is . A kocka Ladákból illetve az akkor nálunk még újdonságnak számitó Szamarákból sokan hoztak nyugatról felextrázott változatokat , csak úgy , mint a szintén újdonságnak számitó Favoritokból .
Nyár végére , őszre , már aki tehette , behozta a kivánt autóját , különösen azért , mert pedzegették , hogy a következő évre kivetik az Áfát is a magánimport útján behozott autókra . Ez egyébként oly annyira igaznak bizonyult , hogy nem várták meg vele a következő év elejét , december elsejével bevezették !!
Igy alakult ősszel a behozott tipusok aránya ( Forrás : Autó Magazin ' 89 nov )
Még egy kiegészités ugyan innen :
Ennyi bevezető után el is érkeztünk a fennt emlitett három Skodából az egyikhez :
ED 00 49 Skoda Rapid 136 , ' 89 10 12 .
A kocsiról a második tulajdonosa , egyben fórumtársunk Lui-G írt egy népitéletet , melyben leírja az autó történetét , én csak kiegészítem azt :
http://nepitelet.hu/?op=itelet&cat_id=26229
Nos , az autót a csehszlovák valutásboltban , a Tuzexnél fizették be , 39000 ATS volt , a Favorit 45 000 ATS lett volna . Egy kicsit vaciláltak , de szerencsére a Rapid mellett döntöttek .
A színkiválasztás nem volt ilyen egyértelmü , igazából bordót szerettek volna , de mire odakerült a sor , hogy mehettek a kocsiért , a kereskedésben mind az egyből választhattak . Ha ragaszkodtak volna a bordóhoz , még heteket , esetleg hónapokat kellett volna várni , igy maradt a fehér . Sajnos , tegyük hozzá , a bordóhoz sokkal szebb ( és ma már tudjuk , tartósabb ) bézs belső dukált volna .
Az autó , szemben a nyugatra szállitott társaival , semmilyen extrával sem volt felszerelve , se napfénytető , se szörnyüfém felni .
A kocsit Zalaegerszegen vámolták , hogy ott kapott rendszámot , vagy Szombathelyen , ez már feledés homályába veszett .
Nagy megelégedéssel használta első tulajdonosa , s különösen annak felesége , nem is szándékoztak eladni , csak fórumtársunk hosszas rábeszélésére váltakmeg tőle . Ezt egyébként azóta is bánják , és visszasírják a kocsit .
Hat éve a páromé az autó , remélhetöleg marad is nálunk .