Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nézelödő Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1705
Ezen röhögök én is :))
Előzmény: qualitaet (1704)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1704
Telepátia!:)
Előzmény: Nézelödő (1702)
qualitaet Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1703

"Forrás Autó Magazin ' 89 november ."

 

Egy hónappal később már érvényét is vesztette, mert a patkányok  - teljesen egyedülállóan a világon - rátették  a vámra is az áfát.

 

Emlékszem, hogy háborgott (én is) mindenki,hogy  "ilyen sehol nincs,tövénytelen, majd biztos eltörlik...",stb.

Ráadásul "overnight" vezették be. Az sem kapott haladékot vagy mentességet aki számlával igazolta, hogy dec. 1. előtt vásárolta a járművet.

A komcsik meg ismét ( és persze nem utoljára) jót röhögtek a szerencsétleneken.

 

Nem is sejtették szegény autós népek, hogy ez még csak az entrée, lesz itt még szopatás meg cupákolás  (regadó '04 máj, regadó+áfa '05 jan, regadó emelés 100% '06 jan.) dögivel.  :)DDDDDDDDDDDDDD  

Előzmény: Nézelödő (1695)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1702

S akkor az igért folytatás :

Emlékszem sokan kinnt szilvesztereztek , s hajnalban már a határnál álltak a frissen behozott autójukkal . Akkoriban rengeteg ipari hulladék érkezett az országba , de hál ' istennek jó pár izgalmas autó is . Új illetve viszonylag új autókbol szép számmal preferálták szoci tipusokat is . A kocka Ladákból illetve az akkor nálunk még újdonságnak számitó Szamarákból sokan hoztak nyugatról felextrázott változatokat , csak úgy , mint a szintén újdonságnak számitó Favoritokból .

Nyár végére , őszre , már aki tehette , behozta a kivánt autóját , különösen azért , mert pedzegették , hogy a következő évre kivetik az Áfát is a magánimport útján behozott autókra . Ez egyébként oly annyira igaznak bizonyult , hogy nem várták meg vele a következő év elejét , december elsejével bevezették !!

Igy alakult ősszel a behozott tipusok aránya ( Forrás : Autó Magazin ' 89 nov )

 

 

 

 

1

 

Még egy kiegészités ugyan innen :

 

 

 

 

2

 

Ennyi bevezető után el is érkeztünk a fennt emlitett három Skodából az egyikhez :

 

ED 00 49 Skoda Rapid 136 , ' 89 10 12 .

 

 

 

3

 

A kocsiról a második tulajdonosa , egyben fórumtársunk Lui-G írt egy népitéletet , melyben leírja az autó történetét , én csak kiegészítem azt :

 

http://nepitelet.hu/?op=itelet&cat_id=26229

 

Nos , az autót a csehszlovák valutásboltban , a Tuzexnél fizették be , 39000 ATS volt , a Favorit 45 000 ATS lett volna . Egy kicsit vaciláltak , de szerencsére a Rapid mellett döntöttek .

A színkiválasztás nem volt ilyen egyértelmü , igazából bordót szerettek volna , de mire odakerült a sor , hogy mehettek a kocsiért , a kereskedésben mind az egyből választhattak . Ha ragaszkodtak volna a bordóhoz , még heteket , esetleg hónapokat kellett volna várni , igy maradt a fehér .  Sajnos , tegyük hozzá , a bordóhoz sokkal szebb ( és ma már tudjuk , tartósabb ) bézs belső dukált volna .

Az autó ,  szemben a nyugatra szállitott társaival , semmilyen extrával sem volt felszerelve , se napfénytető , se szörnyüfém felni .

A kocsit Zalaegerszegen vámolták , hogy ott kapott rendszámot , vagy Szombathelyen , ez már feledés homályába veszett .

Nagy megelégedéssel használta első tulajdonosa , s különösen annak felesége , nem is szándékoztak eladni , csak fórumtársunk hosszas rábeszélésére váltakmeg tőle  . Ezt egyébként azóta is bánják , és visszasírják a kocsit .

Hat éve a páromé az autó , remélhetöleg marad is nálunk .

Előzmény: Nézelödő (1695)
keepitretro Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1701

motorkami: kis hiba a mátrixban. Belefér :-))))

 

Előzmény: motorkami (1694)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1700
OFF
írtam emailt, megkaptad?
ON
Előzmény: gumidani (1699)
gumidani Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1699

AB 71-17, metálzöld Volga, tulaj: Agrimpex

AB 71-40, zöld Volga, tulaj: MERT

 

FA 38-60, barna Csepel D 352, tulaj: MÁV Autófuvarozási Főnökség

FA 38-06  barna Csepel D 350, tulaj: MÁV Autófuvarozási Főnökség

 

FD 66-67, FD 66-68 és FD 66-69, Robur LO 2500, tulaj: MÁV Autófuv. F.

Nézelödő Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1698
AZ már elkelt , állitólag autó lesz belöle ...
Előzmény: keepitretro (1693)
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1697
Az :)
Előzmény: yenoee (1675)
D 20 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1696
Nézelödő Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1695

 "Akkoriban (és még 1989.01.01.-ig.) a svájci Automobil Revue árait vették a vám alapjául.

A Schwackét csak ezt követően. "

 

' 89 01 01 - töl  így alakultak a vám tételek ( remélem olvasható ) :

 

 

1

Forrás Autó Magazin ' 89 november . S akkor már egy pár rendszám képpel az újságból  :

 

2

 

JG 98 99 : Egy ' 69 - es Porsche upgradelve ' 89 - re .

 

 

 

 

3

 

FF 86 99 Pontiac Trans Am .

 

 

 

 

4

 

PP 95 66 Éliás Gyula DJ  London taxija .

 

 

 

5

 

DK 96 95  Jeep ' 42 - ből .

 

 

 

 

 

6

 

Végül : Mi vagyunk azok a lovagok , akik azt mondják  : NI 73 56 :)

 

Folyt köv ...

 

 

 

Előzmény: qualitaet (1627)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1694
Léhűtéses :(
Előzmény: keepitretro (1693)
keepitretro Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1693

nézelődő: és AZ nem eladó?

 

Előzmény: yenoee (1675)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1692
inkább Kadet/Olimpia
Előzmény: motorkami (1676)
D 20 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1691
Nem kizárt:)
Ezt a vas plakettet pár éve a Dunai Vasműben találtam fűnyírás közben.
Persze nem ilyen állapotban.

Istenem, aki ott dolgozik/dolgozott az Elegytér környékén;
mit, miket lelhetett, ami ide is ON...
Előzmény: Mihál (1667)
poén Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1690
Beugrott még két rendszám. Az egyik volt szomszédunk fehér Nivája PP-15-35, míg a másik kedves ex-szomszéd Wartburgja GY-03-63 rendszámmal futott.
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1689
Egyelőre nem "fenyeget" a veszély, hogy tovább tudok menni. Beindult a gőzhenger, de majd igyekszem figyelemmel kísérni a történéseket.
Előzmény: motorkami (1681)
pontiac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1688
Igen ez az enyém eredeti rendszáma. Apu első kocsija: IE-14-63 Moszkvics 412 1970 november 20
Előzmény: motorkami (1687)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1687
Nekem van néhány példány az ötvenes évek elejéről, de csak a munkaversenyről szól.
Köszönöm a rendszámot, ez a tied?
Előzmény: pontiac (1686)
pontiac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1686
Azt hittem megtudom szerezni az autómotorokat 53-tól 56- ig. 57-től megvan.. de nem adják el:-(( Majd még próbálkozom mostkKicsit bánatos vagyok:-( Ezért egy rendszám, (van több is csak össze kellene szedni) CB-84-03 Skoda Felicia 1960 julis 18. Dr Macák Gézáné háztartásbeli.
Előzmény: motorkami (1681)
FAV 20 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1685
Akkor jó,megnyugodtam.
Előzmény: embecska (1684)
embecska Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1684

ez az ablak 58-tól 64-ig ilyen

előtte volt az ovál és mégazelőtt az osztott.

Előzmény: FAV 20 (1680)
pontiac Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1683
Ezt a karosszériát a Volkswagen 1957-től gyártotta. A kép a korabeli autómotorból lett beszkennelve. Teljesen korrekt. Az osztott az osztott ablakot 53-ban váltotta az ennél kisebb úgynevezett "oval" 57 -ben jött a képem látható típus nagyobb első és hátsóablakkal valamint új műszerfallal.
Előzmény: FAV 20 (1680)
embecska Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1682

 

62-ben semmiféle ablak nem változott

Előzmény: FAV 20 (1680)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1681
Pali, a 65-ös és a 77-es Autó-Motort már feldolgoztuk.
Előzmény: negyesi_pal (1678)
FAV 20 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1680
Ennek a bogárnak nagy a hátsó ablaka! Ennek osztotnak kéne lennie. 1962.től van ilyen ablak.  A rendszám lehet,hogy nem is az övé. Vagy a szerkeztő változtatta meg!
Előzmény: Nézelödő (1673)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1679
Még annyit, hogy a rendszám valószínűleg be van ütve a bal B-oszlopba. Ha volt 2B3SZ rendszám, az is.
Előzmény: Nézelödő (1673)
negyesi_pal Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1678
Nem kapkodom, így is egy csomó gyanús esetet átugrok.

Autó Motor 1960
CR 699: Wartburg 313-1, Kazal László
FA 50-15: Framo
CA 24-06: Skoda 445
AB 18-62: Skoda, Országos Munkaügyi Intézet
AB 74-41: Skoda Tudor
JA 07-24: Moszkvics taxi. Sofőrjei: Bíró Pál és László Árpád
CA 06-34: Wartburg kabrio
CB 14-29: Skoda 445
CB 47-79: Moszkvics
CB 50-54: Wartburg
CA 59-33: Skoda 445 vagy Octavia
CB 48-58: Wartburg
CB 81-14: Szabadi Kálmán, Festival nevű Isetta-motoros kisautója (Autó Motor 1960/14, júl 15)
Előzmény: Nézelödő (1673)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1677
58 előtt gépjármű igazolólap volt, nem volt forgalmi engedély.
Előzmény: Nézelödő (1673)
motorkami Creative Commons License 2009.01.12 0 0 1676
CD 885-nél Skoda Colonial-ra tippelek.
Előzmény: Lemezárugyár Játékai (1674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!