A 7578 kolléga is ezt kérdezte. Neki ezt a választ küldtem:
1985-ben a MÁV kísérleteket kezdett az M47 sorozatú mozdonyok motorcserével történő korszerűsítésére. 1989-90-ben 2023 és a 2032 psz. gépekbe 8 PA-4V 185 típusú dízelmotort szereltek. A 2032 psz. mozdonyba az új motoron kívül egy VOITH L3r4 típusú hajtóművet is beépítettek. A hajtóművet az osztrák VOITH cég ajánlotta fel a MÁV-nak kipróbálásra. 1995-ben a 2033 psz. mozdonyt is átépítették. A gépbe a már korszerűbb 8 PA-4VG dízelmotor és a L3r4U2 hajtómű lett beépítve. A MÁV a mozdonyok pályaszámát nem módosította. 1996-ban 3 újabb mozdony lett átépítve. A mozdonyokba a 2033 psz. mozdonnyal megegyező motor és hajtómű lett beépítve. A motor változó geometriájú (VG) égéstérrel, elektronikus regulátorral, elektronikus diagnosztikai és kijelző egységgel rendelkeznek. A hajtóműnek mindkét irányba 2-2 nyomatékváltója van. Az irányváltás az ellenkező forgásirányú nyomatékmódosító feltöltésével valósítható meg. A hajtómű elektromos vezérlésű. Az utóbbi mozdonyok átszámozásra kerültek, a pályaszámuk második számjegyét egy 1-re cserélték. (2057→2157).
akkor sikerült ismét félrerakni egy olyna gépet ami nem üzemképes :(( Majd 20-25év múlva meg majd mindeki fel akarja támasztani csak nem lesz pénz rá úgy mint a Gyíknál...