Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZsoltALM Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1409

Rendszámtábla világítás izzoját hogyan tudom cserélni? 2001. évjárat.

Köszi a segítséget.

Üdv Zsolt

ZsoltALM Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1408

Köszi mindkettőtöknek az együttérzést és a segítséget. A bizti megvan, csak a hátsó ködlámpa nem ködöl, meg van egy kis váltógond, de majd megoldódik. Fiaim már most nagyon szeretik és én is meg a párom is bizalommal vagyunk felé.

Már tegeződünk:).

 

üdv

roce Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1407

Nem vagyok szaki, így nem tudom, hogy a 10+ év, ill. a különböző használati módok mennyire hozhatnak elő ilyesmit. Az szembeötlő, hogy majdnem dupla futásom van, de ilyen gondom még nem volt (kopp-kopp).

Előzmény: Rolandhetvenhét (1406)
Rolandhetvenhét Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1406

135430km. Röhej mi, hogy ilyen kevés km-nél ez a baja?

Előzmény: roce (1404)
roce Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1405

2002+ évjáratú Cordobához nekem van OCR-ezett pdf kezelési útmutatóm. Aki kéri, jelezze! :-)

Előzmény: ZsoltALM (1400)
roce Creative Commons License 2015.01.20 0 0 1404

BBY motorkódú 1.4 16V 2004-es Cordobám van nekem is. Hadd kérdezzem, hány km van az autódban? Nekem most 258 ezer. Köszi!

Előzmény: Rolandhetvenhét (1399)
Dorobert Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1403

Szia!

 

Ugyanolyan autóm van ,nyáron vettem. 2001 1598cm3 75le ALM. Azóta kutatok kezelési leírás után ,de sehol nem találtam. Szóval sok sikert! Ha mégis ráakadnék egyre gondolok rád. :)

Előzmény: ZsoltALM (1400)
Rolandhetvenhét Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1402

Köszönöm bambi942!

Nekem is volt egy ilyen érzésem, hogy nem volt a szerelő elég körültekintő. Szerinted, hogyan tudnám ezt keresztülvinni a szerelővel? 

Sajna a gombacseréről nem adott számlát... Bár már 3-4 éve ehhez a szerelőhöz viszem a kocsit, de eddig még nem csalódtam benne.

 

Előzmény: bambi942 (1401)
bambi942 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1401

azzal kellett volna kezdeni a szerelőnek hogy mechanikusan megméri az olajnyomást.De valószinű ezekhez a motorokhoz nem ért,???mert akkor azzal kezdte volna.Ezért a problémáért az olajpumpa a ludas és sokszor előforduló hiba.

Előzmény: Rolandhetvenhét (1399)
ZsoltALM Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1400

Sziasztok.

 

Segítséget szeretnék kérni most vásároltam egy 2001. évjáratú 1,6 benzines 4 ajtós cordobát. Sajna semmi kezelési doksim nincs hozzá. A bizti tábla helyét és kiosztását szeretném megtudni. Kezelési könyvnek is örülnék vmilyen formában.

Nagyon szimpi a kis seat. Ugyanennyi idős octi mellé került, páromnak -vagy Nekem-, csoporttársnak.

 

 

Előre is köszi a segítséget.

Üdv Zsolt

Rolandhetvenhét Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1399

Volt már valakinek ilyen problémája?

Egy BBY motorkódú 1.4 16V 2004-es Cordobám van. Elvittem a szerelőhöz, mert kigyulladt az olajnyomást jelző lámpa. Ő kicserélte a gombát. De másnap reggel megint olajnyomás hibát jelzett. Mire odaértem, már a motornak is furcsa kerepelő hangja volt. Ő azt mondta, ebben a hidegben az olaj vizkozitásával van probléma (olajcsere 2014.07.10. azóta 4000km-t mentem). Lecserélte V540-re, majd délután felhívott, hogy amíg alapjáraton 30 percig járatta az autót, egyszer csak megállt. A vezérműtengely olaj hiányában megállt és cserélni kell házastól, az egészet. Én nem vagyok autószerelő, de szerintem, ha megméri az olajnyomást már akkor kimutatható lett volna, hogy nincs elegendő kompresszió és nem történt volna ez. Van valaki hozzáértő, hogy most hogyan tovább? Esetleg tud valaki alkatrészt?

Stevyy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1398

Neked, pedig a linket köszönöm :)

Előzmény: fagyalf (1396)
Stevyy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 1397

Köszönöm!
Idő közben ismerősök útján sikerült 2 alu öntvény kilincsre szert tennem, viszont a következő alkatrészek még hiányoznak. Vezető oldali hangszóró takaró rács, ill. a fűtés visszavezető cső. 

Előzmény: bambi942 (1394)
fagyalf Creative Commons License 2015.01.18 0 0 1396

E-bay- Törökország- 3500 Ft/pár.

Itthon ne keress! Marha drága! A fém darabja 5-6 ezer Ft :P.

Előzmény: Stevyy (1393)
Dorobert Creative Commons License 2015.01.18 0 0 1395

Sziasztok!

 

Seat Cordoba 2001 ALM autó tulajdonos vagyok.

Pár napja a váltó az 1. fokozatot akadva ,veszi ,és váltáskor hallható és érezhető a motortérből egy koccanás! Gondoltam gumibak ,de megnéztem és nem az.

A bal féltengely tövénél van egy tartó konzol ,az tört el. Az alkatrész pontos nevét valaki tudja? Sehol nem találok ilyen tartót ,név hiányában nehéz is... :)

Képek az alkatrészről csatolva.

 

bambi942 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 1394

Nem kell csinálni.mert árulnak hozzá fém kilincset.

Előzmény: Stevyy (1393)
Stevyy Creative Commons License 2015.01.18 0 0 1393

Sziasztok!
A héten vettem egy 2000-es 1.6  ALM motorkódú cordit. Láttam, hogy a kilincs letörés típus hiba. Valami próbált már fémből csinálni vagy csináltatni? 

Ragapapa Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1392

most így olvasva a problémát az enyém is olyan, hogy hideg indításnál kopog csörög valami míg nem melegszik be....benzines a kocsi de az emberek nagy része azt hiszi dizel :D

 

Előzmény: reg1000 (1362)
Ragapapa Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1391

helló mindenkinek! egy 2008 -as cordobám van és sajnos, sajnos bepárásodnak a hátsó lámpák :S , eleinte csak az egyik oldallal volt baj de most már mind a két oldalt párásodnak.... szervizbe nem szeretném elvinni mert kitudja megoldják e a bajt vagy sem.... valakinek valami ötlet? :)

fagyalf Creative Commons License 2015.01.10 0 0 1390

Ebből sanszos a gazdasági "totálkár"! 

Az autó korát figyelembe véve nem éri meg a biztosítónak a javíttatás, hanem a totálkáros autó "árát" téríti inkább!

Pl.: a Te autód kb. 600 e Ft, ha 450 e Ft-nál több a javítás. akkor gazdasági totálkárra veszik fel és a totál kárt fizetik. Ekkor a "roncsot eladhatod vagy javíttathatod (saját forrásból). 

Előzmény: Ex DRP-469 (1389)
Ex DRP-469 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 1389

Sziasztok!

Megtörték a 2001-es Seat Cordobám (ezüst metál). A teljes bal oldal le lett zúzva egy sávot váltó kamionos által. Egyenlőre a karosszéria elemek árait szeretném felmérni, hogy mire a kárszakértő megnézi és a rendőrségi papírok is lezárulnak pontosan el tudjam dönteni, hogy elfogadom-e totálkárt. Lezúzott elemek: bal első sárvédő, mindkettő bal oldali ajtó, hátsó sárvédő "negyed" (ez kérdéses még). Még sérült a küszöb is.

Akinek vannak ilyen bontott alkatrészei kérem juttassa el az infót nekem.

Üdvözlettel,

Lukácsovics László

 

roce Creative Commons License 2015.01.10 0 0 1388

Ez mit jelent pontosan?

Köszi!

Előzmény: Epinephrine (1387)
Epinephrine Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1387

Én ragasztópisztollyal raktam fel.

Előzmény: roce (1386)
roce Creative Commons License 2015.01.09 0 0 1386

Ezt szerintetek fel tudom majd tenni (jobb első ajtóra, hangszóró borító panel). Szinte minden pöcke le van törve. Tegnapelőtt kaptam postán egy bontóból...

Két zölddel jelölt pöcök sértetlen csak, de azok ha jól látom, csak megvezetők és nem rögzítők.

Cserélt már v.ki ilyet? Tapasztalatok?

Köszi!

zoli07 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 1385

Boldog Uj Évet Kívánok!!

vanor25 Creative Commons License 2014.12.30 0 0 1384

Sziasztok!

2002-es Seat Cordoba-m van. 1,4 es AUD motorkóddal. A probléma a következő. Gázadásra folyamatos rezonáló illetve kopogó hang jön elöről. Gázelvételkor abba marad de halkan hallani illetve érezni lehet. Sebességre fokozódik azt vettem észre. Alacsony sebességnél nem igazán lehet érezni. Érzem a kormányon és a váltón illetve a pedálokon a rezonanciát. A váltót megfogva gázadáskor megmozdul és folyamatosan érződik rajta ez a kopogás.

Egy ideje így használom nem változott semmit, nem erősödött illetve nem gyengült. Pár alkatrész ki lett cserélve pl. : egyik oldali féltengely csukló, lengőkar szilentek, motortartóbak (2 db) , stabilizátor.
Voltam több szerelőnél konkrétat nem mondtak. De két egymástól független is azt mondta hogy szerintük a váltó a hibás. Nem akarom elhinni hogy ha tényleg a váltóban van gond akkor nem hullott volna szét az egész 20000 km alatt. 

Valaki találkozott esetleg ilyen vagy hasonló hibával? Hogy oldotta meg?

Előre is köszönöm a válaszokat!

roce Creative Commons License 2014.12.24 0 0 1383

2002-ben volt modellváltás, az újabb kasztnist vadászod, ugye? Nekem olyan van, 2004-es, most múlt 10 éves, 255 ezer van benne. Tavaly és idén is felmerült, hogy lecseréljük, de mivel megbízható, nem szól a csere mellett semmi. Amivel gondom volt eddig: 200 ezernél feladta a kormánymű, fel kellett újíttatnom, majd az is beadta a kulcsot, így vennem kellett egy bontottat (bő 100 ezer volt ez a két akció). Ugyancsak 200 ezer körül tönkrement a bal külső féltengely csuklóm, na, azzal szívtam, mert gyári hibás alkatrészre cserélték, így azt is újra ki kellett (20-25 ezerből megvolt).

 

Nekem 1.4 75 LE-s benzines van, nem versenyautó, de cserében 6 liter alatt elmegy vegyesben. Ha lehet, a 3 hengeres 1.2-eseket kerüld, mert a láncos vezérlésről sok rosszat lehetett hallani (nyúlik, ugrik).

 

Vétel előtt ne sajnáld átnézetni, dugj a szerelő zsebébe pár ezrest és súgd a fülébe, hogy úgy nézze át, mint ha Ő maga venné saját részre. ;-)

 

Ha van kérdésed még, szívesen válaszolok (de sztem a többiek is!).

 

Kellemes Karácsonyt!

Előzmény: biohazardxx (1381)
fagyalf Creative Commons License 2014.12.22 0 0 1382

Ha normális az eladó akkor elviszitek valamilyen szervizbe és ránéznek pár ezer forintért.

Vezetett szerviz könyv, jó ha van! Ha valaki 12 évesen el karja adni 100 e futott km-el akkor az komolytalan, hacsak nem 80 éves, első tulaj. 12 évesen akár 240 e km lehet benne és az üzemszerű, de legalább 160!

Festést érdemes méretni, ott kiderül volt-e újra fényezve.Nekem jóformán nincs fényezetlen elemem, pedig nem volt törve a kocsi(14 éves)! Rohadhat a hátsó sárvédő ív ilyen korban érdemes megemelni és alá nézni.

keréktő csapágy volt-e cserélve, vagy bármilyen nagyobb alkatrész. Kipufogót már legalább 2-3 alkalommal javították nagy valószínűséggel, lehet hogy 4-szer is eddigre!Nekem ég a 2-3 évente cserélendő kuplung bowden ami az eszembe jut. Motortól (AKK) függően szintén 2-3 évente olajcsöpögés miatti tömítés csere történik nálam.

Ezekkel a motorokkal ne akarj előzgetni! :) 1,4 60 LE esetleg 75LE az alap motorok. Függően, hogy újabbik vagy régebbi model, mivel 2002- ben volt modell váltás.

Ha normálisan volt szervizeltetve, nagy gondod nem lehet vele. Olajcsere volt-e évente, vagy 10 e km-enként ha nagyobb futású a jármű. Sok baj nincs vele megbízható, nem adnám oda egy golfért! Nekem jobban bejön. Egy komolyabb hibám volt, a leállás néhány km után, azt orvosolták azóta jól megy.

Évi minimum 100 e Ft a karbantartásra, szervízre és okés az autó.

Előzmény: biohazardxx (1381)
biohazardxx Creative Commons License 2014.12.20 0 0 1381

Sziasztok.

 

Hamarosan tervezek egy seat cordoba 2002 évjáratú autó  vásárlást és tanácsotokat kérném hogy mi az amit érdemes megnézni jobban odafigyelni mikor megveszem illetve hogy milyen motorral nézzem? Annyira nem értek hozzá de  gondoltam hogy keresek egy szerelőt akit elviszek magammal hátha ő majd segit kideriteni a hibákat. Szóval a lényeg hogy milyen motorral érdemes venni? 1,4 16v benzin az elég vagy még azzal ne nagyon előzgessek esetleg diezel mennyi kilóméter a megengedett a számlálón?

Szóval ilyen dolgokra lennék kiváncsi és nagyon megköszönném ha valaki kicsit segitene elindulni nekem.

Kriszignis Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1380

Szia igen 1.9tdi motoros bocsi ez lemaradt ;)

Na akkor még ezeket meglessük köszönjük!

Előzmény: bambi942 (1379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!