Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Hozzátenném a magam szerény listáját is, ha nem gond :) UI 76-25 1974 május 08. Polski Fiat 125p/1500 ZG 88-33 1976 augusztus 12. BA3 21011 (Lada 1300) - ennek a forgalmi engedélye a mai napig megvan, mivel az autót ellopták, de a forgalmit nem vette el a rendőrség PK 94-45 BA3 2103 (Lada 1500) 1979 ... GC 58-48 Wartburg 353S mit schiebedach :) 1984 november 12. Ha van rá igény és ha el nem bénázom, megpróbálhatok képeket is feltenni róluk
Engem inkább a vonatkozó jogszabályok érdekelnének, sajnos az a tapasztalatom, hogy a rendszámokkal foglalkozó weboldalakon sok a tévedés, főleg, ha külföldiek.
Nekem úgy tűnik, a veteránautósokat, motorosokat kevésbé érdekli a rendszámok története, bár szerintem szorosan hozzátartozik a motorizációhoz. Én a hatvanas évek elejétől emlékszem, bár úgy tűnik a rendszámok logikája korábban is hasonló volt, mint 1958 után. Viszont az emlékezet néha csal. Akkor kisgyermekként a falunkban lévő összes autó rendszámát tudtam, ami nem volt kevés, hisz az olajosok telephelyén volt vagy kétszáz. Magánautó természetesen kevesebb volt, de már volt. Örülnék, ha valaki rendelkezésemre tudna bocsátani olyan jogszabályokat, ami a rendszámokkal, a számozás rendjével foglalkozik.
A Moszkva 408-as, a Lada az biztosan '78-as és akkor az eredeti rendszmot nem tudom jól.Mentségemre legyen szólva már új rendszámmal vettem.
És akkor a motor Pannonia T5H 1970.04.16 keltezésű forgalmi. OD 23-99
Gyártva:70.02.(0434)
A feleségem T1-eséhez is megvan az eredeti forgalmi pontosabban
"Gépjárómű forgalmi engedély" ilyet még nem is láttam előtte!:-)De a bácsika szivarzsebében elázott és a rendszám belyegyzés már nem olvasható.De a többi igen, '64.04. (0369) a gyártás időpontja, és '64.07.21-én helyezték forgalomba Tatabányán
Igen a miénk is csokibarnára lett festve, mint amilyenek a gyári barnák voltak.Apámnak szegénynek ez tetszett meg valamiért.Egy-két évig még meg volt mindkettő egyszerre és olyan '83/84 körül lett eladva.Csak a Polski maradt.
1992 körül még jó pár C-s gép futott. Ekkor még fel is írtam egy csomót egy noteszbe. Sajnos nem tudom, hogy hova tettem.
Fejből egy-kettő:
CN-00-75 ha jól emlékszem 312-es Varnyú (fehér, Újpalota) CX-20-57 vkék Fiat 850 (Újpalota, Páskomliget u. IC-07-91 sárga Fiat 500 mellett állt) CM-27-68 ezt az M3-as felüljárója mellett találtam egy lökhárítón, de sokáig szarakodtam, mert nem tudtam egybe hazavinni és végül eltűnt:( CA-32-32 fekete Bogár szintén Újpalotáról CU-75-15 Wartburg 353 fehér Káposztásmegyer II. roncsa volt 1992-ig.
Na igen, kellett egy ilyen topik, örülök neki! Az első autó a családban Trabant volt, CP-02-09 rendszámmal, aztán 2 Wartburg, Skoda 105, azoknak nem emlékszem a rendszámára. A többi már új fajta. De majd túrok képeket.
Barna Trabant? Anyám férje 85 körül felbátorodott és vett egy hihetetlenül randa csokibarna Trabantot. Az volt az első autója, ötvenvalahány évesen, képzelheted... Képes volt vele parkolás közben fejreállni.
Kutakodtam az emlékeim közt és sikerült a rendszámokat felidéznem.Az évjárat már nem volt egyszerű.Még gyerek voltam az idő tájt.
Első autónk egy gyárilag homokszínű majd később almazöldre festett
Moszkvics 407(4 körlámpával) csodás autó volt. CS 28-83 1967?
Ezt követte egy gyárilag szürke majd később barnára festett
Trabant 601 limusin ID 83-30 1970?
Az első új autónk (forgalmi szerint narancsvörös) szerintem okkersárga
Polski Fiat 126/650p TP 87-23 1981.06.
Az első saját autóm sötétzöld Wartburg 353 UZ 93-31 1975.04.
Ezt követte egy fehér Lada 1500 1978-as évjárat de ez már új rendszámos volt '92-ben mikor hozzám került (AAM-767 ez OFF) lehetett ez ZX-es valamikor?Nem tudom miért de ez rémlik.