Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
sajnos, bővebbet nem tudok róla, én csak a nyáltócsámat hagytam mellette néhány alkalommal :( qualitaet kollégát pedig szeretném megkövetni, nem szerettem volna poéngyilkos lenni, de olyan szívhez szólóan kérte keepit... mondjuk így legalább igazoljuk egymást :) a novellát pedig abbe ne hagyd, alig várom a friss folytatásokat!
Egyet ismertem,csak( a SZLÁVY BULCSÚÉ volt, GS-91-??,fekete, .Gondoltam, hogy beteszem az ismert madarak közé,de aztán inkább mégsem tettem, nem akartam irritálni a megcupákolt vállalkozókat . '87 nyarán szúrta ezzel.
Lesz még merci -rovat is ,bkv, busz ,stb. ) Pedig imádom az ELFER-t, az utolsó autó ,ahol maradt minőség.
Bassza meg ! (bocsánat) Ezt a poént leiőttétek,persze kizárólag az én hibám! Az "egyéb" rovatban szerettem voln közölni. Hogyne tudám?! egy hölgyé volt, a nevét is tudom, ÉS ha jól emlékszem Targa volt.
'84-nyarán láttam a BC-02-98-as CSAJKÁT. Valószinűleg ez volt az egyik utolsó ilyen (ha nem a legutolsó) ,ami hivatali szolgálatban volt. Akkoriban százezer körül adták el őket. Ma én a fél karomat adnám egy olyan állapotú példányért, a német piac meg alsó hangon 40000 eurót. A cabriók értékével viszont tisztában lehettek,mert leadás után exportálták őket. Valami angol csóka volt a vevő.
Istenkém, micsoda paripa! Gyönyörű külső, belül meg a köpet "minőség", a gyomorfordító, szovjet-bűzzel karöltve.
ISMERT EMBEREK
1987 nyarán sokat keringtem (17és fél évesen még belefér) a VIII-ker Rákóczi tér (MÁDZSÁRUL: RODA) körül. Néha-néha meg is alakultam a fúvós hangszereken első osztályon , muzsikáló, a fináléra is kifinomultan koncentráló hölgyekkel. Teljesítményükben, nem kis szerepe lehetett az autóimnak, amik miatt folyton azt hitték ,hogy a fővállalkozóik feltörekvő ifjú komájával van dolguk.
Tévedtek. Itt jegyezném meg - és ezt halálosan komolyan gondolom - "CSIKÁGÓ" ide vagy oda ,ezek közül az ahhoz a bizonyos etnikumhoz tartozó leáanyok közül egynémely símán pályázhatott volna valamely Dél-amerikai, vagy karibi szépségverseny dobogós fokára. ( Természetesen csakis egy rendkívü szigorú,
minden zeg- zúgra kiterjedő tételes , KÖJÁL -fertőtlenítést igazoló okmány birtokában, amelyet a Népi Ellenőrök hitelesítettek, és a VIII- KER TANÁCS VÉGREHAJTÓ BIZOTTSÁGA egyhangúlag ,ellenszavazat nélkül jóváhagyott.)
Ezen a az erkölcsi fertőben fuldokló környéken parkolt a
DI-90-08 -as BMW 733i
Táblája '87 februári. Maga az autó szürke metál, nem volt rossz állapotban de az már látszott rajta ,hogy a "B"oldalt hallgatja.
Az évjáratát nem tudom ,(77.05-től '79.09-ig volt ez a motor kinálatban).
de az sem kizárt, hogy a ZT-s, csak átrendszámozták.Azt ugyanis kb. '80-óta töbé soha nem láttam.
Éédes Jéézus !!! Micsoda arany idők voltak ezek , amikor a gondjaim oroszlánrészét az efféle baromságok kifürkészése képezte, No ,ma már kissé más szelek fújnak...
A verda - velem ellentétben - tisztességes szándékkal ácsorgott arrafelé hisz ott volt a honállomás.
TÁTRAI TIBOR ,a TÁTRAI BAND frontembere, és akinek a profizmusa nélkül
HORVÁTH CHARLIE csak a whiskysüveget markolászhatná.
Szerintem.
BÁRDY GYÖGY színművész úr egy GK-s (1985) ,kopasz kivitelű,fehér 316 -os BMW-vel érkezett a gőzfürdőbe,ezsztendőkön át.
Szomorú emlék: A szervízi pletykák szerint ,a híres zeneszerző-trombitaművész
és énekes felesége szenvedtek halálos balesetet a KJ-98-11-es BMW 520i-vel,84-85-ben. Az autót később komplett kabincserével helyreállították.
MÉG EGY KIIGAZÍTÁS,TEGNAPRÓL:
(Pfúj, micsoda egy undoríto egy szó ez! A Kóka kezdi mindig a hazudozást ezzel a szóval. A faterjának kellett volna az utolsó pillanatban kiigazítani, amikor nem inkább a kedves mama szájába élvezett a fogantatás éjszakáján!)
ebben még én is segíthetek Neked, ZT 64-16, ez egy citromsárga "G" Coupé volt és Budapesten fordult elő, legalábbis én itt láttam a nyolcvanas évek elején :)
Gondolom,nehezen hihető, de abszolút,fejből írok,(a családit leszámítva)sok rendszám kavarog ígyhát a fejemben ,egy- két karakter lehet néha kétséges, de az emlékekek alapjában véve kristálytiszták. Előfordul,hogy valami utólag ugrik be. Egy biztos ,évtizedes dolgoka T t üríthetek az agyamból,legelább ezzel sem kell foglalkoznom többé,arról nem beszélve,hogy örökre megmarad.
BMW-táblák. Az egykori családi,saját, és ismerettségi kör beli autókon kívűl, többnyire csak azok a példányok maradtak meg az emlékezetemben, amelyek felszereltségük,kivitelük,vagy koruk,(első,utolsó,stb) miatt érdekesek voltak már régen is.
IV-58-37 520 1973.01. Piros. Tuomásom szerint a legelső E12 volt idehaza.
UB-15-25 520i 1973.03 Középkék.
UF-12-23 525 1973.06. Fehér
UN-10-65 525 1974.10 Narancs. Jobbkormányos
UY-98-79 320 1975.10 Középkék .A LEGELSŐ 3-AS .
ZB-00-12 316 75.12 Citromsárga
ZT-68-84 733i 77.09 Szürke met A LEGELSŐ 7-ES.
ZX-82-86 316 78.02. Citromsárga
PB-56-17 728 78.04 Világoszöld-met. '93-tól DNM-054, vagy 354?
PE-25-75 320/6 78.08 Pisztácia, 87-körül fehér , komplett ALPINA-optik
PI-94-28 728 78.10. Kakaó-met.
PN-98-91 728 79.05. Világoskék-met.
PZ-94-99 323i 80.03 Világoszöld-met. AZ ELSŐ ILYEN MOTORÚ,MOD.FRISSÍTETT.
TH-97-73 728i 80.12 Szürke met.
TI-36-92 320/6 81.01 Ciklámen-met.
TO-37-84 518 81.08 Fehér AZ ELSŐ E-28-as
TR-95-82 728 78.06 , tábla :81.09
TR-96-10 323i 81.09.
TR-99-44 518 81.09. Fehér
TS-94-35 316 81.11. Fehér
TV-55-72 520i 82.01. Arany-met
TZ-95-57 528i 82.03. Világoskék-met Bőrön kívűl az összes extra,sportváltó,M-spoil
KA-68-51 520i 82.05. Világoskék-met.
XX-97-38 528i 82.05.. Világoszöld-met.'85-től GK-13-92 '91-TŐL talán BZN.
KB-65-77 528i 82.07. Ciklámen- met. Szintén full, bőr nélkül
KB-65-80 520i 82.07. Arany-met.
KB-68-81 318i 82.07. Szürkészöld-met.
KB-82-74 323i 82.10 Fehér.(ekkor KE,ment,valamiértKB lett.A LEGELSŐ MAGYAR E30!
KE-03-75 318i 82.10. Piros
KE-97-02 520i 82.11. Piros
KE-97-04 520i 82.11. Sötétkék. '92 nov.-tól talán DCR?
Ebben a videóban 1987-es magyar sztárokat láthatunk, akiknek 99%-a szoci autóval érkezik, de pl. Erdős Péterné (alias Csepregi Éva :) már akkor is nyugati kocsival nyomta :D
Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés.
Pont ezért értékesek a hozzászólásaid. Mert van bennük kortörténelem is. (Én le is mentettem őket :) Ha csak felsorolnál adatokat, száraz, és uncsi lenne.
Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés. Ennek pofonegyszerű az oka.
A régi rendszámok régi járművekre emlékeztetnek. Ezek pedig, a múlt tárgyai és mint ilyenek , megélt időszakokra,eseményekhez ,élményekhez köthetők. Az oldimerezés is csak felerészt műszaki hobby. Vastagon ÉRZELMI!. Amikor azt mondjuk egy olditmerre : " HÚÚ ,HA EZ BESZÉLNI TUDNA!!" Nyilván nem azt kérdeznénk ,miért melegszik a víz,vagy fogy az oil, hanem, hogy ekkor vagy akkor mi, no meg hogy volt.
ISMERT EMBEREK.
Az első helyen számomra természetesen PÁGER ANTAL SZÍNMŰVÉSZ ÚR áll.
Az Ő villája majdnem a szomszédban állt. Személyesen is ismerhettem, Édesapámmal jó viszonyban volt. ( biztos jókat politizálnak odafönn,nyugodjanak békében! ).Gyakran küldte át velem fater a kibaszott nehéz ruszki akkutöltöltőt, majd' leszakadt a kezem. Fogása az nem volt, a borotvaéles, sorjázatlan csiptetők meg véresre vágták alábam. Anti bácsi meg igazi úriemberként mindig személyesen hozta vissza , hasonló kínok közt. (Arra meg krisztálytiszán emlékszem , hogy úgy káromkodott emiatt mint a záporeső. Mórózus öregúr volt, de a kölykökkel annál kedvesebb.)
Az első ami megmaradt ,egy IO-s piros FIAT 128. A szám homályba vész,meg nem is izgatott. A következő már tiszta, pontosan emlékszem :
ZN-02-00 LADA 1500 1977 tavasz.
Hófehér, még a kocka króvmvéggel a kipufogón , de már fekete szellőzőkkel.
Tóni Bá' mint említettem , egy igazi úriember volt ,de volt egy nem túl lovagias szokása : Amikor hazajött, percekig tartó, folyamatos dudálással jelezte hogy,megérkezett. Ő soha,semmilyen körümények közt nem volt hajlandó kiszállni. Képes volt kivárni, amig kicsoszog a már bőven 70-feletti neje, és nyitja a kaput, meg a garage-t. Hacsak a fiatalabb családtagok nem voltak odahaza. Az ezeröcsi érces dudáját meg utcákkal arrébb is hallani lehetett.)
GJ-80-00. LADA 2107 korallpiros. 1985.05.
Az ídős aktor 87 évesen is vezetett. 1986 12.30-án temették.
ZU-60-13. MERCEDES 350SE 1977 .09. Vajszinű.
Az omegás KÓBOR JÁNOS kocsija volt .Érdekessége,hogy kéziváltós, ami ritka dolog a V8-asoknál. MECKY szülei a Mártonvölgy utcában laktak.
Gyakran jött látogatóba. Korai példány, mert nem volt az ajtókápitban "emelkedés ". Nyílván használtan hozhatták be. Kb öt évig szúrta ezzel. Néha meg a (gyerekszemmel is rendkívül csinos!)
felesége autójával jött.
Ami akkor egy - ZK-35-64 -es, '77 eleji korallpiros ezeröcsi volt.
ZU-56-58. VOLVO 244 GLE 1977.09 Ezüst ,amerikai kivitel,oldalt helyzetjelzőkkel.
Ezzel, a szintén OMEGÁS, MOLNÁR GYÖRGY járt 80-84 között. Egyszer ,mintha a Pressert is láttam volna hasonlóban.
Ha már LGT..
1980 tavasza lehetett. A suli kertjében futkároztunk, amikor egy látásból ismerős verda állt meg a kerítésnél. A vezető kiszállt, felnyitotta a géptetőt ,matatott valamit, ment pár métert,majd megismételte a műveletsort. Majd ismét. Ekkor a vele utazó,torzomborz ,meglehetősen gyatra,viharvert spinkót ültette a volán mögé,ő meg hangos instrukciókat osztogatva szerelt tovább.
Ekkor mi -gyáva,szégyenlős szarjankók módjára - ,vagy öten, különböző fák mögé bújva,egymás után szólongattuk: "INDIÁN! ,INDIÁN!, IN-DI-ÁÁÁÁN !!!
Annak ellenére, hogy a kreténkedésünk a lehető legrosszabbkor jött, ő nevetve szerelt tovább. Miután megunta , visszazavarta a bőrt a jobb 1-re, és intett nekünk egy utolsót. Kövér gáz, váltáskor egy nyikkanás , olajpamacs a krómos kockakipufogóból, és KARÁCSONY JÁNOS az LGT szimpatikus gitárosa, az UY-04-82
rendszámú szintén korallszínű ,75-ös évjáratú,1500-ös ZSIGULIval (mert ez még az volt) elporolt...
Sokszor láttam még előtte, utánna is.
BÁSTHY LAJOS (a fiatalabbak nyílván nem emlékeznek rá) nagy színészvolt. Szintén színész (de alig ismert) özvegye Zolnay Zsuzsa , a KE-14-82 frsz-ú, '82 novemberi tűzpiros 1500 S-el közlekedett.
DC-77-76. BMW 320 i 1986.08. fehér.
TEMESVÁRI ANDREA, akkoriban befutó teniszcsillag járt ezzel edzeni a normafához.
GJ-98-52 MERCEDES 280SE W 126 1985.06.
KABOS LÁSZLÓ alias "KISKABOS" cirkulált ezzel a vadiúj, gyönyörű, impozáns , hófehér hintóval orbán téri lakása és a város közt. ( Ami BMW-nk is új volt, de ez Merci meglehetősen korszerű ,ritka dolog volt akkoriban. Kiváltképp magyar táblával...)
Viccen kívül: ha a Horn úgy nézett ki a volánnál,mint egy gyerek, itt azt hihettem, hogy TÁDÉ vezeti az S-klassét a MAZSOLÁBÓL,csak rőt hajjal.
TORDY GÉZA egy sötétkék E30-as BMW 318i-vel jákált.Szintén GJ-s. Arra lakott Ő is.
KV-72-43. BMW 323i 1984.03. fekete.
KESJÁR CSABA, fiatalon elhunyt ,tehetséges, autóversenyző. Futólag ismertem, szórakozóhelyekről. 1987 decemberében egy jót versenyeztünk a Vártól a Magistral discóig. Motortljesítményünk egyezett. Gondolom nem kérdés, melyikünk ért előbb a Gerlóczy utcába... Akkor beszéltem vele utoljára.
GK-23-37 BMW 318i 1985.08. fehér
DEMJÉN RÓZSI tulajdonát képezte új korától -jó pár évig- ez a csont alapfelszereltségü példány.
PS-22-22 LADA 1600 1979.08. piros.
A "POGÁNY MADONNA" c. filmben tolatott el vele CSÖPI.
Ez az ízlésesen hevített ezerhatos a valóságban is BÚJTOR ISTVÁN-é volt.
Többször is láttam anno füreden. '84 tavaszán már egy KS-es ,1.6-os SIERRÁVAL motorozott. A számokat nem jegyeztem meg,mert már akkor sem tartottam túl sokra a típust.
KS-15-53 BMW 320i E30 1983.12. világoskék-met.
Ezzel a szépen extrázott, darabbal SZINETÁR MIKLÓS -hoz erősen hasonló embert láttam gyakran a hegyen. A rendező úrnak elég jellegzetes pacekja van,de mindig csak távolról láttam,vagy parkolt. Nem 100%...
1986 nyarán, a szállodában ahol életem első nyári munkáját abszolváltam , (mint megfogadtam,konkrét helyeket ,neveket nem említenék, tekintettel a privát emberekre,akik -hozzám hasonlóan- nem kívánnak a neten szerepelni. Akik ismertek,az más.Nekik vállalni kell.) , gyakran használta a medencét ,és egy PT-32-15 frsz.-ú 1200-as LADÁval jött, HAUMANN PÉTER. Közvetlen afférunk nem volt, de igencsak hosszú és kanyargós pályafutásom során,azóta sem találkoztam egy ilyen öntelt, felfuvalkodott, büdös paraszt, hólyaggal. Folyton háborgott, oktatgatta a személyzetet. Neki mindent szabadott,de "Ő " leszarta a többi vendéget , hangoskodott, fröcskölt az idóta fiával együtt. A köszönést az egész família legfejjebb a színpadról ismerte.
Ennek az izgága majomnak a szöges ellentéte volt, SINKÓ LÁSZLÓ szinművész úr
(SIR ANTHONY HOPKINS, néha JACK NICHOLSON.) magyar hagja. Ő egy KJ-s, narancssárga ,'83-as évjáratú SKODÁVAL jött úszni.
A normális és szimpatikus vendégek listáját tarkította még a '86 nyarán szerelmespárt alkotó
ZALATNAY SAROLTA -CHRUDINÁK ALAJOS duó. ( Cini már akkor is szeretett pucérkodni. Amikor ledobta a ruháit a medence szélén ,nem igazán az jutott eszembe ,hogy kiszaladjak a reterátra rejszolni... és hol volt még a 2001-es Playboy?! Pfúj! ALI egy elég sármos fickó volt még annak idején, fene az ízlését...)
ZALATNAYNAK akkor még szépen futott a szekere, egy GB-s, 1984 augusztusi
MERCEDES 190 E-vel járt.
CHRUDINÁK a Magyar Televízió bilikék, 1981-körüli AI-23-39- ES 1600-os LADÁ-ját koptatta.
Nincs ott biz'a. A képen valóban a régi megyeháza (levéltár) van. Inaskoromban még javítottam, akkor mondták, hogy Volga. 1 felújításba én is beszállnék némi izommunkával :-)))
Biztos, hogy Zalaegerszegen készült a kép, ugyanis én készítettem :-) Még pár kép a felvonulásról, sajnos ezeken nincs rendszámos jármű, de talán ennyi OFF elmegy hangulatfestő elemként :-))
Annak ellenére ,hogy az elvtársaknak mindent szabadott, általában a normál for-
galom ritmusában közlekedtek .viszonylag kultúráltan. A mai KISZ-esek, szirénával puttyogó ,vilamossínen poroló, ködlámpázó, mindenkit leszorító , visszataszító tolakodása szóba sem jöhetett.
1989 előtt megkülönböztető jelzést csak csíkos rendőrségi felvezető autókon
haszálhattak,általában azt is csak konvojban.
Az egyik ilyen darab : RA-70-98 , 350 SEL.
1977. 02.02.-án állt szolgálatba,azt követően,hogy a kerepesi úti laktanyában, barbár kezek ,a legtrehányabb szakmunkás-tanonc gányolását is alulmúló módon a kék csíkokat , és a RENDŐRSÉG feliratot szó szerint rápingálták. Tele van kék festékköddel az egész autó, (hűtő,szervócsövek.zsanérok, oszlopok ,(BELÜL IS!!!),kéderek,szőnyegek, -még az A-oszlop borításra is jutott -, hogy a csomagtartóját és az adó-vevő meg a szirénakapcsoló miatt széttrenkolt kesztyűtartóról ne is beszélJÜNK! Több mint 30 év után is tisztán látszik. Tették ezt egy akkor 50000
márkás,új autóval...Ha nem a saját szememmel látom,nem hiszem el. Förtelem!!!
Hősünk ma egy kecskemét melletti LPG-beszerelő kisiparos tulajdonában van , aki anno természetesen nem átallotta azonnal átalakítani gázüzemüre, ( Szegény pára! Nem sejthette , hogy a fakabátok stupekolása még a csak egy állomás lejtőn!!! ) Eme szetségtörő beavatkozás következménye nem maradt el. Az egyik dugattyú kilyukadt (gondolom a szar keverék, meg tökéletlen égés miatt.) A tulaj persze az első telefonbeszélgetés alkalmával , csak hegerfejtömítés-hibáról beszélt. ( Elfelejtettem leírni, hogy meg szerettük volna venni és a komplett,IGAZI restaurálás után csíkosra festve visszaalakítani, eredeti táblát legyártani ,felcsavarozni. Osz't utánna ácsoroghatott volna az idők végezetéig Közlekedési Múzeumban ,na meg oldie-rendezvényeken. No, picsába...) Amikor megnéztük, rögtön látható volt , nem hiába szedték szét az egész motort mint majom a zsebórát. Összerakni persze már nem tudták... Eközben végig azt hajtogatta, hogy ő micsoda szakember. Próbáltunk vele egyezkedni, - mint ahogy előttünk vagy tucatnyian - , pár éves kiskocsi árát ajánlva. Ő meg csak ismételgette, hogy neki a pénz nem számit.(EZ A LEGÉGŐBB!) ,meg hogy eszmei érték, stb. Csak tudnám ,HA EKKORA RAJ ,hogy lehet olyan PITLÁK,hogy gázzal megy. Az eszmei értékkel meg tisztában vagyok, mert egy ilyen darabhoz méltó restaurálás 15000 euro és a csillagos ég között mozgott volna. Ő ellenben biztos,hogy nincs tisztában az értékkel. Mert másképp nem baszta volna be a hengerfejeket az ülések mögé a hibátlan velúrszőnyegekre, úgy,hogy a kardánalagúnál ki is lyukadt. Kár érte, mert a karosszéria viszonylag töretlen ,jó restaurálási alap. (van kép a neten.a címre nem emlékszem ,de a Google-n ,350sel beütéssel megtalálható.) Ez több mint egy éve volt,nem tudom,hogy megvan-e még, de már nem is érdekel.)
A pályafutásáról annyit ,hogy 1986.12.09.-én DF-es táblával szerelt le az állománytól, '91- ben BFN-008 -as táblát kapott, ezzel vonatta ki a forgalomból a " szakember"...
AH-76-34. BMW 728. 1978. TŰZOLTÓSÁG
A derék lánglovagok egyetlen komoly személyautója volt akkortájt . "Igazi" piros -fehér csíkokkal, szirénával ,villogóval feszített a komolyabb balhéknál . Egy régebben magas beosztású tüzoltó masélte anno ,hogy ők is használtan kapták. Delikvensünkről csak annyit tudni,hogy sötét belügyi múlttal rendelkezett. A szakmai berkekben csak" kukkosok" -nak nevezett állambiztonsági szolgálat (III/III) egyik figyelőautója volt. 1984- körül tért csak jó útra...
Ha már itt tartunk, mindenki ismerte a hegyen ezeket a kocsikat ,hemzsegtek budán. Nagyon könnyű volt felisnerni őket :
Általában viszonylag nagy motor, ronda szín, alapfelszereltség, lemattult fény,minimum hárman ültek bennük ,rosszul öltözött, konfekciókabátos ,vagy csehszlovák bőrjakós , tipikus fáradt nyomingerek,szedvicset majszolva. (A DÖGKESELYŰ c. -szerintem négy Oscar-díjas - rendőrei pont ilyenek.)
Általában pesten nem látható, szokatlan vidéki táblákat csereberéltek,gyakran a típusnál jóval öregebb.
PL: KY.GA. DH, KL,GM. DB . Golf GTI (bordó),VW SCIROCCO (Drapp,arany,) UNO TURBO ,KC-s ,RENAULT 5 GT TURBO,KI-s,stb.
Volt még három E30-as 320i (bordó,szilvakék,fűzöld ,jó rondák) ez utobbi redszámaira emlékszem, GB-43-85, DB-07-49.
AJ -69-73. W124 230e Fekete. 1986.08. '90 aug-tól ACN,ACR. Egy ismerősöm vett egyet ezek közül. '94 nyarán lettek leadva.
A pufajkás Hornt láttam '89 nyár körül. Biztos,hogy ő volt mert először azt hittem, hogy valamelyik kádercsemete elkötötte otthonról a szolgálati merdzsót. Aztán láttam,hogy szó sincs gyerekcsínyről,nem más ,mint a törpe ÁVH-s tekeri a volánt. Később még többször láttam.Szeretett vezetni .Tudott is. Autót...
AJ-70-00. BMW520i E28. 1986.08
Nagyon jól felszerelt. Akkor még egyetlen BMW a kormányban. Medgyessy Péter pénzügyminiszter-helyettesi,majd miniszteri szolgálati autója volt. 1987-88 ban,minden reggel ott dekkolt a Stromfeld Aurél úti ház elött. Én MARHA,meg egy szimpatikus úriembernek tartottam...
AL-13-73. BMW 730i E32. FEKETE. 1989.03.
Kádár Béla ,az Antall (szegény,ritka tehetségtelen politikus volt,azt hitte,hogy küzd a kommunizmus ellen,közben döngölte az utat Gyurcsány-féle privatizátoroknak.) kormány első gazdasági miniszterének kocsija.A Mátonhegyi úton állt reggelente, 1990-91-ben. Később ACR. (Az új táblák már nem izgattak, elvétve jegyeztem csak meg, na meg már addira ki is nöttem ebből.)
Szintén ismertem olyat aki vett ebből a sorzatból,az1993-mas leadásoknál.
TI-00-11. MERCEDES-BENZ 240 D FEHÉR 1981.
Végül egy olyasvalaki ,aki komcsi létére, egy vasszigorú, szálfaegyenes , és komoly devizát termelő vezető volt . Ő , HORVÁT EDE, a" VÖRÖS BÁRÓ", a RÁBA- MVG egykori vezére . 1980-tól csak minisztertől felfelé használhattak a vezetők Mercedest. .
Amikor le kellett adnia a vállalati 350sel-t saját, pénzén vette a TI-s fehéret,mondván, ő nem fogja Volgával fogadni a nyugati vállalatvezetőket...
Később már változott a helyzet. 1989 februárban új kocsi érkezett : AL-13-92 BMW 750 ÍL Highline!!! '92.02.-től CYZ-589.De ezt má ő nem érte meg...
A Köztársaság úti óvodából? Nincs már ott? B.L. barátunk ötlete volt, hogy fel kellene újítani. Amúgy én is Nysa-nak tudtam, de végül is ez is, az is Pobeda származék.
Más forrásból úgy tudtam, hogy ez a sétabuszos kép Kaposváron készült, de ha jól megnézem, tényleg mintha a régi egerszegi városháza lenne a háttérben.