Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13876

Nem tudom, de szerintem a szakember viccelt.

Nagyon, de nagyon leépítenének ott valakiket, ha egy áramellátási zavar miatt nem indulnának be a tartalék generátorok pár másodpercen belül.

Nálunk is folyamatosan üzemkészek a dízel aggregátorok még egy kis állomáson is, de olyan szinten, hogy üzemi hőmérsékleten tartják őket, és elég egy áramingadozás, és már indulnak is.

 

A kanadai történet igaz. 1997-ben nagy jeges buli volt (mi az az ice storm???).

Három kisvárosban is voltak mozdonyok, mert a saját vészgenerátoraik valamiért tönkrementek. Tréleren vitték őket a szükséges helyre.

De hogy az egész hálózatot ellátták-e, azt nem tudom.

Szerintem valószínűbb, hogy a kórházak és más fontos intézmények saját generátorait pótolták velük.

Nem tudom, mennyire lehet rögtönözni olyan cuccot, ami 600V egyenáramból csinálna nekik 120V 60hz 3fázisú váltóáramot a hálózatba.

Pár kép:

http://i9.photobucket.com/albums/a51/zzyxzz/Diesel%20rail%20locomovite%20used%20as%20a%20generator%20in%20Boucherville%20Queacutebec%20during%20the%201998%20ice%20storm%20-02_zpsgzqtatwm.jpg

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days-3

Előzmény: manhattani (13875)
manhattani Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13875

"Minden járművön van a négy piros HEP csatlás, kettő fixen beépített kábel, kettő pedig mindkét végén csatlakozós."

 

Riporter kérdezte a North Platte-i (Nebraska) Bailey Yard szakemberét: Mit csinálnak, ha megszűnik a yard hálózati tápellátása?

"Beállítunk két 4700 Le-s mozdonyt, az ellátja az egész pályaudvart."

 

Kanadában meg tán árvíz miatt szűnt meg egy kisváros villany ellátása, beállítottak egy mozdonyt, az egy trafóval ellátta az egész települést.

Előzmény: manta66 (13872)
róbertke Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13874

Már világos ... :-))

Előzmény: segélyvonókészülék (13871)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13873

Wow!

Elmés!

Köszi!

Előzmény: manta66 (13872)
manta66 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13872

Nem hozzák össze a mozdonyokat a fűtéssel ők sem.

Az Amtrak HEP rendszere  480V 3 fázisú árammal működik.

Minden járművön van a négy piros HEP csatlás, kettő fixen beépített kábel, kettő pedig mindkét végén csatlakozós.

A négy csatlakozás négy egymással párhuzamos fűtési áramkört jelent.

Ezt meg tudják táplálni mozdonyról, fűtőkocsiról, kocsi alatti generátorról, és állomási telepített berendezésről is.

Egy mozdony kb 1000-1200KW fűtési áramot tud termelni, egy kocsi a 20-130kw, vagy akár 150kw áramot is igényel.

Ha nem elég egy generátor teljesítménye, egyszerűen rákapcsolnak még egyet, vagy többet.

És pont erre való a négy fűtési vezeték.

Hogy ne kegyen rövidzárlat, az egyes generátorok más-más kábelt táplálnak, így az egyes kocsicsoportokat egymástól függetlenül látják el árammal.

Minden kocsi alatt van egy elosztó, amibe befut mind a négy vezeték, és ott kapcsolják rá a kocsira a megfelelő fűtési vezetéket.

Előzmény: segélyvonókészülék (13870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13871

Nem is a vonóerőkifejtésre vonatkozott a kérdésem, inkább arra, hogy egy csomó dolgot a masinán tesztelni csak úgy lehet, ha az van legelöl.

Előzmény: róbertke (13868)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.17 0 0 13870

Köszi!

A pneumatikus kieg.fék távvezérlés elég régimódi, viszont a HEP csatlás érdekes!

Mer' hogy a két dízelt hogy hozzák össze fűtésileg, az nagy móka!

(Két Siemens ER20 pl. nem tud szinkronban fűteni.)

Előzmény: manta66 (13867)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13869

Kívű-belül nézhető a Siemens ....

https://www.youtube.com/watch?v=Ipu4cTNdqLo

Előzmény: segélyvonókészülék (13866)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13868

Tavalyi videó és itt is hátul van a kérdezett gép, de nekem úgytűnik mintha tolná a szerelvényt ezerrel...

https://www.youtube.com/watch?v=j-e_v9GEKGE

Előzmény: segélyvonókészülék (13866)
manta66 Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13867

Nem nagyon van ott több kapcsolat, mint általában.

A közelebbi oldalon  pirosak a HEP ("fűtés") csatlakozói, csak össze van kapcsolva mindkettő.

Alul a szokásos légféktömlők, középen a fővezeték, két oldalt a főlégtartály/kiegyenlítő légtartály/kiegészítő fék - (ezek mindkét oldalon).

A kék COM és fekete MU pedig a túloldalon van összekapcsolva.

És amennyire én látom, a HEP kábelek a túloldalon is össze vannak kapcsolva.

 

Van alul, középen egy vékony tömlő a fővezeték fölött, azt nem tudom, micsoda.

Előzmény: segélyvonókészülék (13864)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.16 0 0 13866

Ja, csak ebből kiindulva a "nehogybajlegyen" masina lenne a második, hisz vezérelt gépként egy csomó fícsört nem lehet tesztelni.

Előzmény: róbertke (13865)
róbertke Creative Commons License 2017.09.16 0 1 13865

Az csak nálunk szokás magyar honban, hogy tesztüzemben szólóban küldjük a vonatban a gépet ..... azt ha fekve marad a gép, borul az egész vonal menetrendje.

Előzmény: segélyvonókészülék (13864)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.09.15 0 0 13864

Arról van esetleg infód, hogy mi az a kábel- és csőrengeteg a kapcsolt mozdonyok között?

A képek tanúsága szerint nem megy a vonat elején, csak második mozdonyként. Ez még tesztfázis, vagy tudni az okát?

Előzmény: bakfitty61 (13863)
bakfitty61 Creative Commons License 2017.09.15 0 1 13863

Az USÁ-ban, Sacramentóban és Chicagóban láttam ezeket a vadiúj Siemens SC-44 Scarger mozdonyokat, már egészen sok fut belőlük.

 

   

 

 

 

 

RhB Creative Commons License 2017.09.07 0 0 13862

Ezt csak úgy, egy kis Portland 1948...

 

http://coastdaylight.com/portland_1948/portland_sp_1948.html

 

vrobee Creative Commons License 2017.07.21 0 0 13861

Hát ez szemre pont ugyanolyan, mint a Bombardier M7-esei.

Előzmény: gereblyepörkölt (13860)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.07.21 -1 1 13860

Az MTA Long Island Rail Road leendő M9-es motorvonatainak egy frissen elkészült kocsija (és annak forgóváza közelebbről) a Kawasaki Heavy Industries kobe-i gyárának udvarán. (Háttérben a Tokyo Metro 16000-es sorozatú EMU-it láthatjuk.)

 

GOLAZ111 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 13859

Itt marhára össze kell szednem magam, hogy a felét se értsem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-2tgPjKFE8k

 

 

A UP - nek vannak sokkal vidámabb filmjei is, viszont ebben van az M-10003, vagy valamelyik társa.

GOLAZ111 Creative Commons License 2017.07.17 0 0 13858

Igen, ezek jó filmek és számomra sokat segít, hogy van a témáról wiki bejegyzés is.

Előzmény: segélyvonókészülék (13857)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.16 0 0 13857

Hamar kierül. :)

Egyébként nagyon jó!

Negyed órát sikerült eddig megnéznem, de folytatom, ha megint lesz idő!

Köszi a linket!

Előzmény: GOLAZ111 (13856)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.07.16 0 0 13856

Egy elsűllyedt vasúti kompról szól a film.

Előzmény: GOLAZ111 (13855)
GOLAZ111 Creative Commons License 2017.07.15 0 0 13855
manhattani Creative Commons License 2017.07.12 0 0 13854

Nem tipikus, de előfordul :-)

 

Előzmény: Törölt nick (13853)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.03 0 0 13853

A Train Coach with a Library, 1931 

 

Forrás: The Vintage News ; Facebook; 

 

 

manhattani Creative Commons License 2017.06.30 0 0 13852

Planning to visit the Illinois Railway Museum this holiday weekend? Be sure to check before you leave as the museum is closed Thursday for flooding on the grounds.

 

https://www.facebook.com/IllinoisRailwayMuseum/?fref=mentions

Harmadik írás.

róbertke Creative Commons License 2017.06.29 0 0 13851

Előzmény: manhattani (13850)
manhattani Creative Commons License 2017.06.10 0 0 13850

Tegyük hozzá, hogy New Haven tervezésű és gyártású mozdony.

Amikor a két nagy egyesült, bedarálta a Penn Centralba a kis, nyereséges New Havent, aztán együtt zuhantak a semmibe.

Előzmény: Conrail (13849)
Conrail Creative Commons License 2017.06.10 0 0 13849

Penn Central eredetű Conrail FL9 -es gép.

Tamasch Creative Commons License 2017.06.09 0 0 13848

Bátraké a szerencse.

 

https://www.youtube.com/watch?v=u7QCnv0Qpfg

 

 

manhattani Creative Commons License 2017.06.06 0 0 13847

Tévedésből írtam a múltkor, hogy az az íves vágány a Grand Central Terminalőn a két szintet köti össze, egy szinten marad. Amikor épült a terminal, valaki azt mondta, hogy az álma a két szintet összekötő hurokvágány, aztán vágány lett, én meg elkönyveltem, hogy a két szint közötti.

 

Elolvastam egy könyvet a GCT-ről, amiből kiderült annak a vágánynak a természete, és ha már ott voltam, írtam is valamit az állomásról :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!