Hát egy Mark VI-ossal lehet máshogy szól, mint a Thomannon...:)
Válaszolva a megjegyzésedre tudom, hogy nagyrészt minden ízlés kérdése, de én pl. találkoztam olyan fúvókával, ami nem hiszem, hogy BÁRKINEK tetszene (nem kötekedésként írom, egyszerűen így látom. Habár nyilván nem egy Otto Link volt, de akkor is). Aztán meg gondolom van olyan is, amivel nem nyúlhat mellé az ember. De azért kipróbálom, anélkül tényleg nincs fúfóka vétel, csak kiváncsi voltam mire számítsak.
De: ilyen kérdésnek nincs igazán értelme. Én pl. szeretem a Rico Graftonite fejeket. Sőt, van itthon egy nagyon jó fém B&S alt fejem, pedig azt mondanám, hogy a B&S vacak. Meg volt már a kezemben olyan márkás fej, amiért egy fillért nem adnék, pedig mások istenítik. Meg olyan is, amit nagyon szívesen használnék, de annyiba kerül, mint egy jobb minőségű kínai szaxofon.
A lényeg: fújatlanul ne vegyél fejet, csak ha annyi pénzed van, hogy nem tudsz vele mit kezdeni. Bárkinek lehet jó, ami neked rossz, és fordítva.
Kinek van tapasztalata Otto Link tone edge 8* fúvókáról (vagy más lehúzás)? Visszanézeggettem, kerestem, de magyarul nem nagyon találtam semmit. (értek angolul, de ki tudja, jó lenne valakinek közbvetlenül a véleményét hallani)
Rendben! Egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy vele fogom megcsináltatni, remélem sikeresen. Elég öreg a hangszer, de szerintem jó kis szaxi lesz ez, ha rendbe lesz rakva. Én már nagyon megbarátkoztam vele :D
Köszi! Azt hiszem közben találtam egy szinpatikus hangszerészt. Ő is Pesti, dehát úgy látszik nincs nagyon közelebbi hozzám. Legalábbis a google elől el vannak dugva.
Kudarcba fúlladt az Egri hangszerjavítás... 3 hét után kiderült, hogy mégsincs ideje a hangszerésznek. Nem tudtok valami jó hangszerészt mondjuk Miskolcon? Pesten is jó, csak Miskolcra lenne bérletem, és hát ha lehet nem szeretnék rengeteget fizetni. Persze, mostmár egy megbízható személyhez szeretném vinni, aki legalább a telefont ráér felvenni, ha hívom. Mert a három hét alatt egyszer sem tudtam vele beszélni, csak egy ismerősön keresztül :)
Ok,rendben,sajnalom,ha feluletes es felreertheto voltam, en lennek az utolso,aki ilyen velemenyt formalna.....tobbszor leirtam mar,hogy szinte mindenki fele tisztelettel allok,aki zenel, hogyan lehetne ez maskeppen olyan zseniknel, mint Parker, vagy barki az o magassagaban! Kommenteddel abs. Egyetertek:-)
Akkor félreértettem. azt a fajta hangot véltem kihallani, amit mostanában hallottam (előre elnézést kérek a kifejezésért) nyikhaj senki fiatal szaxofonosoktól, hogy "Parker túlhaladott, túl van spilázva, ami körülötte van, egy csolmó nála jobb szaxofonos van, meg volt (és itt általában elhangzik egy- két név, akik a lába nyomát sem érik el Parkernak sem tudásban, sem semmiben).
Persze, el lehet ítélni, mert drogozott, meg lehet róla hallani sok rossz sztorit, ami nincs is benne a filmben, ettől függetlenül amit a zenének adott, az mindenkinek alap (kellene legyen), aki jazz-t játszik, és annak aki valaha is szaxofont fog a kezébe, egyenesen kötelező lenne ismerni, és ez már így marad, amíg szaxofon lesz a világon.
Davis pedig arra utalt, hogy két olyan alakja van a jazznek, aki munkássága, újításai alapján megkerülhetetlen. És ezt egy olyan embertől, aki egész életében mást sem csinált, csak újított, el lehet fogadni, függetlenül attól, hogy szintén nem volt egy példakép jellem.
Ok:-)lattam a filmet, olvastam az eletrajzat, beszelgettem azzal az emberrel aki az egykori felesegevel el vagy elt a gyakorlast igen en is igy ertettem, mindenfele csusztatas nelkul...... Es egyebekben mindennel egyetertek,hatalmas Parker rajongo vagyok, bar nem a kedvencem.......nem szeretem azt a fajta fogyasztasi trendet mellyel az ember kiall a szinpadra megprobal belefujni a hagszerbeb es osszeesik, de hat bizonyos abuzus ezt eredmenyezi, ez termeszetesen nem von le abbol a zenei zsenibol, ami o maga....Miles Davisnak nyilvan sok igazsaga van,es talan ertjuk is, hogy mit akart ezzel mondani, de azert ez egy eleg szegenyes kinyilatkoztatas......Azert sose Feledjuk, hogy ezeket az embereket a zenei hatalmassaguk miatt tiszteljuk es szeretjuk, filozofiai kinyilatkoztatasaikat azonban talan nem kellene etalonkent kezelni....nagy szazalekukIQ-ja azer kozel szobahomersekletu volt.......bocsanat, nem allt szandekomban s
enkit bantani
Hát, ez kis részben igaz, nagy részben durva és degradáló csúsztatás, már ne haragudj.
Parker ifjúkorában (tinédzserként) valóban kinevették, és visszavonult 2 évre, és masszív tudatmódosító-fogyasztás segítségével napi tizensokórát gyakorolt, valamint tapasztalt zenészkollégáktól tanult improvizációt stb. De nem a duplázást tanulta. Hihetetlen mennyiségű motívumból építkezett, a legkisebb ficni is dallam volt a játékában, még ha olyan sebességgel tette is, hogy sokszor nem is hallatszott ki. Kamu szinte 0, vagy ha igen, az egy olyan sebeségű kromatikus futam, amit kottázni sem lehet. Nem a sebességre gyúrt, egyszerűen csak gyors volt. Akkoriban a leggyorsabb. Nem "azt a látszatot keltette". Mint ahogy a többiek sem. Valóban gyorsak voltak. Mostanság ez a gyorsaság egy profi zenésznél külhonban alapfeltétel. Még akkor is, ha nem használja sosem, megtanulja a zeneiskolában, és legtöbbször Parker szólóin keresztül.
Parker a modernkori szaxofonozás megteremtője. Nélküle nincs mai jazz és könnyűzenei szaxofonjáték, de gitár, basszus, zongora, vagy akármi se. Motívumai pedig a mai napig a jazz és könnyűzene szótárában megtalálhatók, használja szinte mindenki.
Miles Davist azt mondta, a jazz négy szó: Louis Armstrong, Charlie Parker.
Érdemes megnézni a Bird című filmet, elég hiteles (Clint Eastwood rendezte, aki látta ezeket az óriásokat élőben.).
Irjatok valamit a Selmer C* fem fuvokarol...szopranhoz rendeltem....nagyon kivancsi vagyok ra.......(remelem nem banom meg......, ha igen elado lesz, pusztan dupla bolti aron, hiszen a hires en fujta.. ja es persze azert is lesz dupla az ara, mert egy Yami-n volt...:) Na azert gondolom trivialis, hogy azert a hulyenek is megeri majd....;)
kepzelem...nekem mindket szam sok.... a sima 4C-t viszonylag konnyen fujom 2.5 -es Jazz Vandorennel de altalaban 2-es sima Vandoren van rejta, vagy 2-es JAzz, vagy mindenfele, amit probalok, de altalaban 2-es.... Irtam korabban, hogy most rendeltem Tenorra 5CM-et, kivancsi vagyok, Szopranra 4CM-et nekem eleg lesz....
2.5-es sima Vandoren szinten eros nekem folyamatos jatszashoz, meg talan a 2.5-es Jazz, vagy Java elmegy egy kis nyitasu kevesbe oblos fuvokaval... Szoval el tudom kepzelni... Nekem a "buvartanfolyam, es tudotrening a 7-es Rico-Royal...egyszer vettem csak ugy.....
Egytertek, jomagam is probalok Parkert utanozni...nem konnyu feladat. A ficko hires volt gyorsasagarol....Egyszer allitolag kinevettek valami helyi cshoban, aztan eltunk ket evre, es a duplazast tanulta, gyakorlatilag sebessegre gyurt... illetve mindenkeppen azt a latszatot szerette volna kelteni, hogy nagyon gyors, ugy tunik ez akkor egy nagyon fontos szempont volt a fekete tesok kozott..(legtobbjuknek nem volt zenei kepzese, viszont jo fuluk volt, es a zeneles pedig gerincvelobol jott....Amikor visszatert, tenyleg nagyon gyors lett......