Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419904

Ha nézi valaki...

Előzmény: Viceroy34 (419898)
siófoki35 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419903

Mindig a biztberrel van a baj...

Előzmény: r1232 (419901)
Zolas Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419902
Az "azt hittem" szokott a baj lenni. Szerintem most is ezzel van a baj: azt hiszi, hogy olvasta :D
Előzmény: Izsó001 (419900)
r1232 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419901

Nagy beborulásokra azért nem kell számítani, ha nem végeznek jelentős, földmunkával is járó utómunkálatokat az átadás után közvetlenül, hiszen a biztosítóberendezés nem lesz nagyon más, mint eddig volt. De persze a kenyér próbája az evés! :)

 

A pályalétesítmények határidőre elkészülnek.

Amivel a gond van, lesz, a szerinted "nem nagyon más" biztber lesz. Az nem biztos, hogy elkészül.

Előzmény: Muurola (419878)
Izsó001 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419900

Off

Most miért? Olvasott. Máskor meg azért kap, mert nem. ;)

On

Előzmény: Zolas (419899)
Zolas Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419899
Hagyd, hisz ő olvasott róla.
Előzmény: Viceroy34 (419898)
Viceroy34 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419898

Én gyakran utazok az elővárosi részen....sztem nem gyakoribb mint máshol....egyébként erre van a kamera, az elég visszatartó hatású.:)

Előzmény: v_peti (419896)
v_peti Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419897

Az IHO-ban volt említve, hogy valószínűleg lesz Pápa felé egy gyorvonatpár.

Előzmény: 20-as vonal (419876)
v_peti Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419896

Nem, de olvastam róla, hogy 150-esen akad pár belőlük. Jó, ne Halas környékén, hanem az elővárosi részen. Bár ebből a szempontból a 142 a rosszabb.

Előzmény: Zolas (419875)
v_peti Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419895

A 20-ason enyhe túlkínálat az órás ütem.Viszont ha a szombathelyieket átszoktatják a 16-1-re,még az is elképzelhető,hogy a sm-i stokk pár év múlva megszűnik,az összes gyors Egerszegre a deltán megy.Ismerve a Gysev agresszív utasszerző politikáját én ezt sem tartom kizártnak.

 

A szombathelyieket már rég átszoktatták! De a Sárvár-Celldömölk-Ajka felől utazóknak, valamint a Szombathelyről Ajkára-Veszprémbe-Fehérvárra utazóknak ez szükséges!!!

Előzmény: 20-as vonal (419876)
v_peti Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419894

Túlkínálat? Iszonyatos tömegek utaznak Ajka-Veszprém irányából busszal Budapestre! Ha nincs órás követés, akkor esélyed sincs átszoktatni őket vonatra! Amíg Veszprémből a 30a felújítása miatt vesztesről döntetlenre tornászta fel magát a vonat (rövidebb menetidő, de kiesőbb állomás), addig Ajkáról már egyenesen versenyképes, mert ott a vasútállomás jó helyen van (a buszállomás is), de a főút (8-as) messze van.

 

Túlkínálat? Jössz egy sörrel! Nem te vagy a Kerékkötő elvtárs? :(

Előzmény: 20-as vonal (419876)
v_peti Creative Commons License 2015.05.27 -1 0 419893

A repülő agyon van dotálva a kedvezményes kerozinárakkal, és a környezetszennyezésért be nem szedett pénzekkel.

Előzmény: Muurola (419883)
manhattani Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419892

>a befektetett pénz nem feltétlen arányos a minőséggel ...

 

A vasútnál úgy látszik, hogy esetenként fordítottan arányos, pl. az 1-es vonal.

Előzmény: névtelen (419891)
névtelen Creative Commons License 2015.05.27 0 1 419891

Emlékszem, a 84-es vonal utolsó hónapjaiban utaztam rajta, Sikrokról Budapestre. Gyakorlatban kiváló volt a csatlakozás, mert ahogy a Bzmot beért, 1-2 perc múlva jött is a budapesti gyors.

Csakhogy..

A Bz korábban ért be, menetrend szerint pár perccel érkezett volna a budapesti vonat UTÁN. Így nem csoda, hogy alig volt utas..

Ha nincs kínálat és szolgláltatás, nincs utas sem.. és a befektetett pénz nem feltétlen arányos a minőséggel - és ez is az ami nem okés.

Előzmény: trizs77 (419890)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.27 -1 0 419890

A 2002-től 2010-ig terjedő időszakban a "vasútmániás"-ok hozták meg azt az áldozatot, hogy egyre gyérülőbb menetrendi kínálattal, rossz időben (mármint napszakban) csatlakozások nélkül nem utaztak, mert akkor a busz volt a szuper.

------------------

Kívánom, hogy minden közforgalmú közlekedési alágazat, áldozatképen, csak annyi állami támogatást kapjon 8 évig, mint amit a vasút az általad fekete időszaknak (áldozatos időszaknak) tartott 2002-2010 között kapott.

Nem fognak panaszkodni.

Sőőőt.

bajhozo1 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419889

A Nógrád Volánhoz 7-9 éve érkezett utoljára autóbusz a megyébe.

Oké. 

Bár ezzel is vitatkoznék, mert amikor a BKV alvállalkozói szerződése megszűnt 2012. június 30-án a pesti Localo-k, lekerültek Balassagyarmatra helyi, helyközi járatokra.

Sajnos az emlékezet olykor szelektív mindenkinél.

 

------------------------------------------------------------

 

OFF:

 

Kicsit javítok

Ugyan a Pestről érkező Localok, már használtan érkeztek, de 2007-ben érkezett hat darab új is, amit Budapestre szántak eredetileg, míg 2012-ben további 25 a BKV alvállalkozásból.

Ez már 31 autóbusz.

 

ON:

 

 

 

Előzmény: bajhozo1 (419888)
bajhozo1 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419888

A szuper, agyonlájkolt volánnak egy vasútmániás 5 évig megtiltotta a buszbeszerzést.

 

S azóta az a szuper + agyonlájkolt volán minden elszállított utasra 1 fabatkát kap, addig a valószínűleg kevésbé lájkolt vasut 4-5 fabatkát kap az államtól,  minden elszállított utasért.

 

--------------------------------------------------------

 


Korábban már többen kifejtettük ezen és más szakmai topikban, hogy az almát, és a körtét nem lehet összehasonlítani.

 

Nagyon jók a 40 utas, egy fél vasúti kocsi, és ehhez hasonló gondolatok, csak a valóság ettől kicsit bonyolultabb.

 

OFF:

 

A Nógrád Volánhoz 7-9 éve érkezett utoljára autóbusz a megyébe.

Oké. 

Bár ezzel is vitatkoznék, mert amikor a BKV alvállalkozói szerződése megszűnt 2012. június 30-án a pesti Localo-k, lekerültek Balassagyarmatra helyi, helyközi járatokra.

Sajnos az emlékezet olykor szelektív mindenkinél.

 

ON:

 

Annak idején valaki 2006-ban azt nyilatkozta: "össze lehet hasonlítani a mostani autópálya-építkezést az 1880–90-es években folyó nagy vasútfejlesztéssel. „Akkor meghozta az ország azt az áldozatot, most pedig meg kell hozni ezt az áldozatot”"

 

Forrás:

http://mno.hu/migr_1834/vakvaganyon-a-vasut-495349

 

A 2002-től 2010-ig terjedő időszakban a "vasútmániás"-ok hozták meg azt az áldozatot, hogy egyre gyérülőbb menetrendi kínálattal, rossz időben (mármint napszakban) csatlakozások nélkül nem utaztak, mert akkor a busz volt a szuper.

 

2010-től fordult a kocka, és most más szelek fújnak. Igenis a vasutat kellene fejleszteni most már, mert ennek van/lenne itt az ideje.

 

 

Előzmény: trizs77 (419874)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419887

A 75-ös vasútvonalra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy párhuzamos a vonalvezetése a 2-es főútvonallal.

 

-----------------

 

Szerintem ez a párhuzamos idea, közlekedés szervezőkben fel sem merült.

 

Valahol Nagyoroszi környékén fut pár km-n keresztül egymás mellett a két nyomvonal, de a hossz 90-95%-ban egymástól távol, más és más területet szolgálnak ki.

 

 

 

 

 

 

bajhozo1 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419886

Az nem gond, hogy most sem jár ott.

Ám, ahogy egy korábbi felvetésedben - amivel teljesen egyetértek - mondtad, majd megint lesz párhuzamosan közlekedő vonat, a busz persze sosem közlekedik párhuzamosan.

NB: A 75-ös vasútvonalra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy párhuzamos a vonalvezetése a 2-es főútvonallal.

Ám bízzuk a szakemberre a dolgokat, mert ahogy írta, Ő imádja megoldani a logisztikai feladatokat.

A néhány évvel ezelőtt írt: Megfázott az óvodás, nincs utas a vonatokon

Megfázott az óvodás, nincs utas a vonatokon

Van egy vasútonal az Alföldön, ahol kevesebb az utas, mint a vonat. Tovább »

forrás: Index.hu

 című remekbe szabott vélemény analógiájára megírhatnánk most mi, a szegény volán két busza című véleményt. 

Előzmény: István Gyuri (419873)
bajhozo1 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419885

5*

Előzmény: DJ. Bakter (419884)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419884

Vigyázz, milyen lovat teszel és ki alá. Ha kiderül, hogy egy-két busz is el tudja szállítani az utasokat, akkor ez nem vasúti feladat :)

Előzmény: István Gyuri (419873)
Muurola Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419883

A WizzAir nyilvánosságra hozta, hogy "3,61 eurócenten állítottak elő egy székkilométert" - a március 31-én lezárult pénzügyi évben. Ez mai árfolyamon kb. 11 forintot jelent, amiben minden benne van, ami költség a repülés során felmerült. Ehhez képest a MÁV-START ennek többszörösét költi egy székkilométerre, és a BKK busztendereinek győztesei is többet kérnek egy-egy "férőhelykilométerért". Lehet a MÁV-START helyett repülővel kéne közleledni pl. Budapest és Debrecen között? :)

Muurola Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419882

Waberer's cégüdülő a kamionsofőröknek és családtagjaiknak! :) 

Előzmény: trizs77 (419881)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419881

Pedig holnap a Nagyvezér Balatonvilágoson avatja fel az átalakított Volán-üdülőt, szerencsés lett volna, ha oda már vonattal mehetett volna!

 

----------------

 

Vasutas továbbképző központ lett ?

 

 

Előzmény: Muurola (419878)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419880

Nem mindegy, hogy milyen színű busz jön vonatpótlónak? Talán ahonnan olcsóbban lehetett bérelni, olyan jött.......

 

--------------

 

Szerintem ez most éjszakai utasítás lehetett, igen magas szintről.

Nem lennék meglepve ha szerződés a dologról (mint a vis mayor esetekben) csak utólag születne.

 

 

Előzmény: orangutan (419879)
orangutan Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419879

Csak tudnám, hogy hol van ilyenkor a szuper, agyonlájkolt Volán, hogy nem tud két buszt kiadni...

 

1. Nem mindegy, hogy milyen színű busz jön vonatpótlónak? Talán ahonnan olcsóbban lehetett bérelni, olyan jött...

 

2. Kötelességük a Volánoknak X db buszt, sofőrökkel, készenlétben tartani arra az esetre, ha egy másik közlekedési szolgáltatónak problémái akadnak az infrastruktúrával?

2/A. Ha igen, ezért mennyit kapnak és kitől?

 

3. Vácról Diósjenő felé miért indultak egész reggel 20-40 perces késéssel a vonatok? Csak a Volántól várjuk el, hogy tartalék kocsikat állítson be ilyen esetekre, a Starttól nem, hogy egy tartalék szerelvényt indítson, ha a forda szerinti a pótlás miatt késik?

Előzmény: István Gyuri (419873)
Muurola Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419878

Jó lett volna, de nem ezt dobta a gép! :( Pedig holnap a Nagyvezér Balatonvilágoson avatja fel az átalakított Volán-üdülőt, szerencsés lett volna, ha oda már vonattal mehetett volna!

 

Nagy beborulásokra azért nem kell számítani, ha nem végeznek jelentős, földmunkával is járó utómunkálatokat az átadás után közvetlenül, hiszen a biztosítóberendezés nem lesz nagyon más, mint eddig volt. De persze a kenyér próbája az evés! :)

Előzmény: trizs77 (419877)
trizs77 Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419877

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135044246&t=9121705

 

Két-három hét múlva kezdődik az idei balatoni szezon.

 

Nem kellene már átadni a 30-as vasútvonalat?

 

Csak jó lenne két-három hét próbaidő ?

Az ilyen hosszabb átadások utáni első hetekben, régebben, más vonalakon, többször összeborult már a ravatal, több napon.

 

Nem lenne jó, ha az ilyen káosz napok mostantól lennének a szezon nyitásig és nem a szezon kezdete után ?

 

 

20-as vonal Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419876

Az 1-esen csak railjet/EC/IC lesz az ütemen felüli gyorsokon kívül. Pápa felé meg nem tud menni.

 

Honnan tudod,hogy lesznek ütemen felüli gyorsok?Láttál vmi tervezetet?

 

20-as: Veszprémi gyors lehet belőle, de hosszabb távon jobb lenne, ha a Veszprémi gyorsok helyett felváltva menne ZEG-re és Szombathelyre vonat.

 

A 20-ason enyhe túlkínálat az órás ütem.Viszont ha a szombathelyieket átszoktatják a 16-1-re,még az is elképzelhető,hogy a sm-i stokk pár év múlva megszűnik,az összes gyors Egerszegre a deltán megy.Ismerve a Gysev agresszív utasszerző politikáját én ezt sem tartom kizártnak.

Előzmény: v_peti (419868)
Zolas Creative Commons License 2015.05.27 0 0 419875
Te ezt már csak tudod...
Előzmény: v_peti (419869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!