Nagy beborulásokra azért nem kell számítani, ha nem végeznek jelentős, földmunkával is járó utómunkálatokat az átadás után közvetlenül, hiszen a biztosítóberendezés nem lesz nagyon más, mint eddig volt. De persze a kenyér próbája az evés! :)
A pályalétesítmények határidőre elkészülnek.
Amivel a gond van, lesz, a szerinted "nem nagyon más" biztber lesz. Az nem biztos, hogy elkészül.
A 20-ason enyhe túlkínálat az órás ütem.Viszont ha a szombathelyieket átszoktatják a 16-1-re,még az is elképzelhető,hogy a sm-i stokk pár év múlva megszűnik,az összes gyors Egerszegre a deltán megy.Ismerve a Gysev agresszív utasszerző politikáját én ezt sem tartom kizártnak.
A szombathelyieket már rég átszoktatták! De a Sárvár-Celldömölk-Ajka felől utazóknak, valamint a Szombathelyről Ajkára-Veszprémbe-Fehérvárra utazóknak ez szükséges!!!
Túlkínálat? Iszonyatos tömegek utaznak Ajka-Veszprém irányából busszal Budapestre! Ha nincs órás követés, akkor esélyed sincs átszoktatni őket vonatra! Amíg Veszprémből a 30a felújítása miatt vesztesről döntetlenre tornászta fel magát a vonat (rövidebb menetidő, de kiesőbb állomás), addig Ajkáról már egyenesen versenyképes, mert ott a vasútállomás jó helyen van (a buszállomás is), de a főút (8-as) messze van.
Túlkínálat? Jössz egy sörrel! Nem te vagy a Kerékkötő elvtárs? :(
Emlékszem, a 84-es vonal utolsó hónapjaiban utaztam rajta, Sikrokról Budapestre. Gyakorlatban kiváló volt a csatlakozás, mert ahogy a Bzmot beért, 1-2 perc múlva jött is a budapesti gyors.
Csakhogy..
A Bz korábban ért be, menetrend szerint pár perccel érkezett volna a budapesti vonat UTÁN. Így nem csoda, hogy alig volt utas..
Ha nincs kínálat és szolgláltatás, nincs utas sem.. és a befektetett pénz nem feltétlen arányos a minőséggel - és ez is az ami nem okés.
A 2002-től 2010-ig terjedő időszakban a "vasútmániás"-ok hozták meg azt az áldozatot, hogy egyre gyérülőbb menetrendi kínálattal, rossz időben (mármint napszakban) csatlakozások nélkül nem utaztak, mert akkor a busz volt a szuper.
------------------
Kívánom, hogy minden közforgalmú közlekedési alágazat, áldozatképen, csak annyi állami támogatást kapjon 8 évig, mint amit a vasút az általad fekete időszaknak (áldozatos időszaknak) tartott 2002-2010 között kapott.
A Nógrád Volánhoz 7-9 éve érkezett utoljára autóbusz a megyébe.
Oké.
Bár ezzel is vitatkoznék, mert amikor a BKV alvállalkozói szerződése megszűnt 2012. június 30-án a pesti Localo-k, lekerültek Balassagyarmatra helyi, helyközi járatokra.
Ugyan a Pestről érkező Localok, már használtan érkeztek, de 2007-ben érkezett hat darab új is, amit Budapestre szántak eredetileg, míg 2012-ben további 25 a BKV alvállalkozásból.
A szuper, agyonlájkolt volánnak egy vasútmániás 5 évig megtiltotta a buszbeszerzést.
S azóta az a szuper + agyonlájkolt volán minden elszállított utasra 1 fabatkát kap, addig a valószínűleg kevésbé lájkolt vasut 4-5 fabatkát kap az államtól, minden elszállított utasért.
Korábban már többen kifejtettük ezen és más szakmai topikban, hogy az almát, és a körtét nem lehet összehasonlítani.
Nagyon jók a 40 utas, egy fél vasúti kocsi, és ehhez hasonló gondolatok, csak a valóság ettől kicsit bonyolultabb.
OFF:
A Nógrád Volánhoz 7-9 éve érkezett utoljára autóbusz a megyébe.
Oké.
Bár ezzel is vitatkoznék, mert amikor a BKV alvállalkozói szerződése megszűnt 2012. június 30-án a pesti Localo-k, lekerültek Balassagyarmatra helyi, helyközi járatokra.
Sajnos az emlékezet olykor szelektív mindenkinél.
ON:
Annak idején valaki 2006-ban azt nyilatkozta: "össze lehet hasonlítani a mostani autópálya-építkezést az 1880–90-es években folyó nagy vasútfejlesztéssel. „Akkor meghozta az ország azt az áldozatot, most pedig meg kell hozni ezt az áldozatot”"
A 2002-től 2010-ig terjedő időszakban a "vasútmániás"-ok hozták meg azt az áldozatot, hogy egyre gyérülőbb menetrendi kínálattal, rossz időben (mármint napszakban) csatlakozások nélkül nem utaztak, mert akkor a busz volt a szuper.
2010-től fordult a kocka, és most más szelek fújnak. Igenis a vasutat kellene fejleszteni most már, mert ennek van/lenne itt az ideje.
A 75-ös vasútvonalra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy párhuzamos a vonalvezetése a 2-es főútvonallal.
-----------------
Szerintem ez a párhuzamos idea, közlekedés szervezőkben fel sem merült.
Valahol Nagyoroszi környékén fut pár km-n keresztül egymás mellett a két nyomvonal, de a hossz 90-95%-ban egymástól távol, más és más területet szolgálnak ki.
Ám, ahogy egy korábbi felvetésedben - amivel teljesen egyetértek - mondtad, majd megint lesz párhuzamosan közlekedő vonat, a busz persze sosem közlekedik párhuzamosan.
NB: A 75-ös vasútvonalra mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy párhuzamos a vonalvezetése a 2-es főútvonallal.
Ám bízzuk a szakemberre a dolgokat, mert ahogy írta, Ő imádja megoldani a logisztikai feladatokat.
A néhány évvel ezelőtt írt: Megfázott az óvodás, nincs utas a vonatokon
A WizzAir nyilvánosságra hozta, hogy "3,61 eurócenten állítottak elő egy székkilométert" - a március 31-én lezárult pénzügyi évben. Ez mai árfolyamon kb. 11 forintot jelent, amiben minden benne van, ami költség a repülés során felmerült. Ehhez képest a MÁV-START ennek többszörösét költi egy székkilométerre, és a BKK busztendereinek győztesei is többet kérnek egy-egy "férőhelykilométerért". Lehet a MÁV-START helyett repülővel kéne közleledni pl. Budapest és Debrecen között? :)
Csak tudnám, hogy hol van ilyenkor a szuper, agyonlájkolt Volán, hogy nem tud két buszt kiadni...
1. Nem mindegy, hogy milyen színű busz jön vonatpótlónak? Talán ahonnan olcsóbban lehetett bérelni, olyan jött...
2. Kötelességük a Volánoknak X db buszt, sofőrökkel, készenlétben tartani arra az esetre, ha egy másik közlekedési szolgáltatónak problémái akadnak az infrastruktúrával?
2/A. Ha igen, ezért mennyit kapnak és kitől?
3. Vácról Diósjenő felé miért indultak egész reggel 20-40 perces késéssel a vonatok? Csak a Volántól várjuk el, hogy tartalék kocsikat állítson be ilyen esetekre, a Starttól nem, hogy egy tartalék szerelvényt indítson, ha a forda szerinti a pótlás miatt késik?
Jó lett volna, de nem ezt dobta a gép! :( Pedig holnap a Nagyvezér Balatonvilágoson avatja fel az átalakított Volán-üdülőt, szerencsés lett volna, ha oda már vonattal mehetett volna!
Nagy beborulásokra azért nem kell számítani, ha nem végeznek jelentős, földmunkával is járó utómunkálatokat az átadás után közvetlenül, hiszen a biztosítóberendezés nem lesz nagyon más, mint eddig volt. De persze a kenyér próbája az evés! :)
20-as: Veszprémi gyors lehet belőle, de hosszabb távon jobb lenne, ha a Veszprémi gyorsok helyett felváltva menne ZEG-re és Szombathelyre vonat.
A 20-ason enyhe túlkínálat az órás ütem.Viszont ha a szombathelyieket átszoktatják a 16-1-re,még az is elképzelhető,hogy a sm-i stokk pár év múlva megszűnik,az összes gyors Egerszegre a deltán megy.Ismerve a Gysev agresszív utasszerző politikáját én ezt sem tartom kizártnak.