Keresés

Részletes keresés

uhi Creative Commons License 2000.01.07 0 0 38
Elszúrtad a linket. Álmos vagy :-) Inkább így
Előzmény: division by zero (36)
division by zero Creative Commons License 2000.01.07 0 0 37
nem nyert a link...
újra
Előzmény: division by zero (36)
division by zero Creative Commons License 2000.01.07 0 0 36
na, megalkottam leendő képgyűjteményünk alapját: www.tar.hu/kisvasut
a html nem túl bonyolult, este van már...
most még csak egy sorozat van fönt, Kemencén lehet egy "virtuális túrát" tenni..
ti legalább megússzátok a szúnyogokat, böglyöket, csalánosokat, szedreseket, stb...
uhi Creative Commons License 2000.01.06 0 0 35
Na, akkor ha ilyen jól alakult, kiraktam pár régebben szkennelt új képet. Persze ezt megint rossz fórumon mondom, mert ez most meg csupa villamos. No de a sín az sín. :-)
Előzmény: division by zero (34)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 34
javítás sikeres volt!
Előzmény: uhi (32)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 33
szkennelés vége...
mingyá csinálok egy oldalt neki...
uhi Creative Commons License 2000.01.06 0 0 32
A honlapomon van kemencei kép a működő időkről. Valamit elszúrtam, mert a nagyítás pont arról a képről tényleg nem jön be, megpróbálom javítani. Van még egy képem ugyanonnét, asszem ugyanaz a híd a másik oldalról. Vonatot azért nem fényképeztem, mert nem láttam. És a vonalból se sokkal többet.
Előzmény: division by zero (6)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 31
Előzmény: illesf (28)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 30
6,3 km, Hamuház...
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 29
Drinói elágazás...
Előzmény: illesf (28)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 28
Akkor már nincs sok hátra:))))

Nincs kedve valakinek a tavasszal kedve kijönni hajtányozni egyet Kommandóra? Bár ahhoz egy hajtány is kéne:))))

Más: tavaly télen végigfotóztam a siklót, talán holnap lesz időm beszkennelni. (Remélem...)

Előzmény: division by zero (27)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 27
4.7 km-nél...
Előzmény: division by zero (23)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 26
Ha nem Demszkylandben, akkor Diósjenőn vagy Vácon. De inkább Diósjenőn. Elektronikus formában nincs meg, csak két térkép van beszkennelve.

FI

Előzmény: Törölt nick (24)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 25
esetleg beszkennelhetnénk...
Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.06 0 0 24
Én lefénymásolom, ha kell. Elektronikus formában nincs meg?

Te merre vagy amikor épp nem Demszkylandben?

Macibb

Előzmény: illesf (19)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 23
szkennelés VILATI-nál tart...
Előzmény: division by zero (14)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 22
ja és ha valaki még nem ismerné: KBK honlap
TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 21
Akkor jo, akkor nem kell elokeresnem :o))

Es tagja is vagy???

Előzmény: division by zero (20)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 20
ki ne ismerné, aki kisvasútazik...
(közben megtaláltam az idei program listát, stimmel amit beirtam)
Előzmény: TomAce (18)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 19
Maradékot... a Mázsaházat '95 tájékán lebontották, az út mellett rozsdásodó 3 kocsit is a '90-es évek elején vitte el valaki. A töltések, hidak Nyír-rét felé még egész jól megvannak, bár az idei árvíz egy kicsit itt is megrendezte a telepet...

Van Jenőn is egy házi vasút a Petőfi utca egyik házában, de még egyszer sem volt időm megnézni. Pedig érdekelne a dolog.

Dolgozat: fénymásolni kell, kb 80 oldal. MOst fent van Büdöspesten, de a jövő héten valamikor oda tudom adni.

Előzmény: division by zero (15)
TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 18
Igen mert, csak nem ismered??
Előzmény: division by zero (12)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 17
Elöször 81-ben jártam Kemencén, akkor még voltak szállításra kikészitett farakások a Hamuháznál, a vágányok között.
Késöbb amikor Kemencén a starnd melletti réten sátoroztunk, akkor már vonatot is láttam.
Ekkor már csak munkások szállítása folyt, reggel 6-7 között ment fel a vonat, ezután a mozdony visszagurult a strandig, ott a "faházban" (söt elöször még nem is volt faház, csak egy kiselejtezett nagyvasúti tehekocsi, ez még most is meg van a töltés túloldalán) lévő büfében neki állt sörözni a mozdonyvezető, egészen estig. Amikor az egyes munkások végeztek akkor 1-1 kocsival legurultak, és ők is beálltak kocsmázni, így szép lassan összegyült a vonat a mozdony mögött. Este 8 körül indultak haza, ekkor humán meghajtással hozták lendületbe a vonatot, bár néha az MD40 is besegített.
A szerelvény összeállítása (fölfele menet): elöl a homokozó kocsi: kis kéttengelyes kocsi, hosszában, középen egy pad, alatta egy 1/3-nyi olajoshordó darab, ebben volt a homok: ha sikos volt a sín, akkor felült egy munkás, és kézzel szórta a homokot a vonat elé. A kocsinak szabvány kisvasúti ütközője volt. Erről a kocsiról nem találtam képeket a KBK oldalán.
Utána a mozdony (MD40), utána az érseki kocsi (csak ha sok munkás volt), utána 1-2 kéttengelyes, pados személykocsi, ezeknek nem volt szabvány ütközője, láncokkal voltak csatolva.
Én utaztam a homokozókocsin, a kéttengelyes személykocsin, és az érseki kocsin is.
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.06 0 0 16
Engem érdekel ... milyen formátumban és hány példányban kellene soxorosítani?

Macibb

Előzmény: illesf (13)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 15
jöhet!
diósjenői kisvasút "maradékot" merre kell keresni?
"Ma pedig csak a töltések, korhadó talpfák, leszakadó félben lévő hídgerendák és a Mázsaház romja tanúskodik az elmúlt időkről."
Előzmény: illesf (13)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 14
most próbáld meg végig járni...
a 7 Km kb 6 óra volt a nyáron...
van vagy 4 tekercsnyi képem a "maradékokról", erősidegzetűeknek beszkennelem...
Előzmény: Törölt nick (11)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 13
Van egy király tanulmány a börzsönyi vasutakról, amiben minden egykori vonal benne van. Ha érdekel valakit, és tudja sokszorosítani, akkor köuzreadhatom:) (Különben egy szakdolgozat)
Előzmény: Törölt nick (11)
division by zero Creative Commons License 2000.01.06 0 0 12
Magyar Közlekedési Közművelődésért Alapítvány?
Előzmény: TomAce (10)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.06 0 0 11
Üdvözlöm ezt a topicot is és befogadtam a KEDVENCEK körébe :-)

A Börzsönyben a legváratlanabb helyeken talál az ember kisvasúti vágányt ... és már csak 2 van forgalomban. Abból is az egyik elvágva a nagyvasúttól (Nagyirtás).

A kemenceit egyszer végigjártam, és örültem, hogy rábukkantam - a sínek csillogása vezetett, amikor rámsötétedett.

Macibb

TomAce Creative Commons License 2000.01.06 0 0 10
holnap majd beirom ide a pontos listat a kisvasuti napokrol, ha erdekel titeket, egyik ismerosom nek van egy ilyen alapitvanya
Előzmény: division by zero (8)
illesf Creative Commons License 2000.01.06 0 0 9
Mondjuk úgy, hogy Magyarországon van kb. 200-250 kisvasút. A múltkor pl. Drégelypalánkon találtam egyet egy fűrésztelepen (jó, nem nagy, de vasút:)))
A bányavasutakról meg ne is beszéljünk... pl. Recsk

Kemence - ahhoz képest, hogy a szomszéd falu, sajnos sohasem utaztam rajta. Emlékszem a fényes sínekre, a frissen olajozott váltókra, de vonatot egyszer sem láttam rajta önerőből mozogni. Egyszer az érseki kocsival gurultunk le vagy 350 métert a fatelepen belül...

Előzmény: TomAce (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!