Köszi! Nagyon találó a kritika. Csak annyi kieg info, hogy 9, és nem 10 dal van rajta (az 1. "szám" az Introducción csak sima szöveg).
További info: a "man machine"-t "mán mácsín"-nak ejtik, az is lyópofa.
Filburt, ne félj a lemeztől, tényleg lyó. Vicces, de nem gúnyos, hanem kimondottam szellemes. Egy hatalmas poén az egész, de művészi színvonalon kivitelezve.
Én igen-igen hardcore fannak tartom magam és mégis roppant teccett. El is határoztam, hogy ha sikerül, be fogom szerezni a kiadott két maxit, az egyiken az Expo2000 is rajta van, ami lemaradt az albumról.
Hajjaj... Akkor azt hiszem, inkább nem keresem....
Sosem voltam kibékülve semmiféle feldolgozással... A latinos Kraftwerk pedig eléggé rémisztőnek tűnik....
Bár ha jól belegondolok, láttam már olyat:
"La musica ideas portara
y siempre continuara
Sonido electronico
Decibel sintetico"
B-))))))))))
A mai egyébként jó nap volt. Electric Café és The Man Machine mp3-ban a gépemen.
Szerintem is jó. Viszont a fogadtatása igen érdekes volt: volt olyan honlap, ahol megkérdezték a lemezkritikában: hogy meri? Volt, ahol magasztalták. A dolog igazi szépséghibája: Kókuszdió bácsi német DJ, aki (nem bizti, de asszem 6 éve) ment ki Chilébe, ott nyomja az ipart. Személyes vélemény, de szerintem a Showroom Dummies, a Trans EuropeExpress és a Neon Lights sikerült a legjobban. A Freee Magazin decemberi-januári számában írnak róla lemezkritikát, ha megengeditek, beírom hátha érdekel valakit:
"Még szerencs, hogy józan voltam, amikor először meghallottam Senor Coconutot, mert különben megint hívhattam volna az orvost, vizsgálja már meg az agyamat. A borító alapján ugyan gondoltam, hogy itt valami készül, de erre azért mégsem számíthatott senki. Egy roppant vicces, tört angolsággal előadott introducción után Kókuszdió úr és népi zenekara belevág egy lassan ringó cha cha chába, ami valahonnan nagyon ismerős. Annak idején rengeteg Savaria táncversenyt végignéztem, biztosan onnan - gondoltam -, de aztán megszólalt az ének s a refrén: We are showroom dummies. Kétszer néztem meg a hátsó borítót, mire egyszer elhittem: ezek bizony Kraftwerket játszanak!
A táncosból lett zenész, Senor Coconut összeállt néhány chilei kollegával, hogy véghez vigyék a lehetetlent: latin örökzöldeket kreáljanak tíz örökérvényű Kraftwerk szerzeményből. Igazából leírhatatlan élmény, milyen tréfás a Trans Europe Express, a The Robots vagy az 'autovan'-nak ejtett Autobahn latin szalonritmusban előadva. Talán csak azzal lehetne érzékeltetni, milyen is lehet, ha mindenki gyorsan elképzelné, amint Zámbó Imre drum 'n' bass-re MC-zne aranysárga Adidas melegítőben, s közben nagyokat breakelne. Komolytalan az egész, de rendkívül humoros, s a profi zenészeknek köszönhetően - hiába is röhögjük halálra magunkat - nem válik gúnyossá a dolog. Ez amolyan nem hagyományos fejhajtás a Kraftwerk előtt, ami fejlettebb humorérzékkel rendelkező szülőknek és egyéb családtagoknak kiváló ajándék lehet karácsonyra."
Tegnap kaptam kölcsön Senor Coconut El baile Alemán című lemezét, ez az a bizonyos latin-amerikai stílusú feldogozás. Zseniális! Ha tehetitek, hallgassátok meg.
(A név vitába nem szándékozom belemenni, de az enyém egy rajzfilmfigura neve. Az mellékes, hogy angol nyelvterületről származik és legalább nem kelt kellemetlen érzést másokban. Pláne a figurát ismerve...)
Kraftwerk + agymángorlás... Tényleg ajánlok neked pár albumot meghallgatni:
1) Trans Europe Express (1977)
2) The Man Machine (1978)
3) Electric Café (1986)
Ha ezekután még mindig röhögsz... Nos akkor neked már teljesen mindegy...
Meg aztán elég sokféle stílusban lett feldolgozva KW:
latin zenében (Senor Coconut nevű német csákó)
vonósnégyes (Balanescu Quartet - David Bowie-t is feldolgoztak)
rock(os) stílusban: Siouxsie and The Banshees - Hall Of Mirrors vagy a Rammstein - Das Modell
hip-hop: Afrika Bambaataa - Planet Rock
az elektronikusokról meg a diszkókról meg ne is szóljak.
Akkor megtennéd, hogy megkérdezed a tulajdonost, hátha őneki sem létfontosságú? Az elektronikus zenét máshogy kell nézni, mint a többit. Amire te általában gondolsz (Scooter, meg ATB, hasonlók), azokat én sem szeretem. A Kraftwerk többek között annyiban (is) más, hogy (OK, azon a kislemezen nem tűnt ki) a dalszövegeik szerves részei a zenéjüknek. Ahol nincs szöveg, vagy csak másodrendű, ott pedig nemcsak azt az 1 prütyit kell hallgatni, hanem ezekből egy jól felépített szerkezet épül fel. Maguk a témák szintén üzenetet hordoznak, és ebből a szempontból összehasonlíthatatlan a most (tévesen!) technonak titulált zenékkel. Amúgy a Kraftwerkre is csak gyűjtőfogalomként húzható a techno. Ha van rá módod, tölts le a Ralf und Florian albumról bármit a netről. Ajánlom a Tanzmusikot. Ez nem abból áll, hogy lenyomok pár gombot, és jé, szól. Az, hogy gép állítja elő a hangot, attól még az ember irányítja abban az oszcillátorban a cuccost. Csak az eszköz más, maga az ember ugyanúgy mögötte van az alkotásnak. A Kraftwerk éppúgy hordoz egy ideológiát, mint a Beatles, vagy a Depeche Mode. Hidd el: ilyen zenék készítéséhez igen komoly zenei szakképzettség kell. És még egy gondolat: az elektronikus zene határai nagyon tágak. Végtelen sok variáció van, ezért sem húzható a KW-re összesen egyféle stílus. Az összes lemezük merőben különbözik a többitől (és mégis érezni, hogy KW).
Bocs a hosszúságért.
Na. K. YoungOld, itt válaszolok az íméledre.
Szóval én ingyen is megválnék a korongtól, de nem az enyém. (egyébként is jól elvan a szekrényben)
Mindenkinek: Bocs, hogy illetlen voltam, de sohasem tudom megállni, hogy ne szóljak néhány rossz szót a technoról, meg az ilyenekről.
Filburtnek teljesen igaza volt azzal kapcsolatban, hogy a Beatles korai időszakában nagyon primitívek voltak a szövegek. Ez akésőbbiekben megváltozott (lásd Sgt Pepper, Revolver stb.)... erről ennyit.
De a techno: pont fordítva.
A korai gépzene becsületére legyen mondva, hogy ott még talán volt néha egy kevés idióta szöveg is... Ezért utálom.
U.I: A "Filburt" nick MIÉRT jobb, mint a Zsírharang, kéremszépen? A Filburt nekem semmit sem mond (és ráadásul persze -mi más- angol...)
Szemét leszek. Ilyen nicktől mit lehet várni???? Na mindegy.
Lehet, hogy van, akinek a szemében pl. röhejes a Kraftwerk zenéje. Ezeket az illetőket sajnálom.
Azért próba képpen talán hallgassanak ilyesmit, hogy "Metropolis", "Space Lab", "The Modell". Igaz, előbbi kettő szövege is "nevetséges". Hiszen nincsen benne "baby" meg "lávmi jeje" meg ilyesmik.... Tiszta, technokrata, lecsupaszított elektronika. Aki nem érzi ennek a világnak a szépségét, azt úgysem lehet meggyőzni róla...
Zsírharang!
Ha neked nem tetszik az a kislemez, én esetleg igényt tartanék rá. Érdekelne, melyik városban laksz, illetve mennyit gondolsz érte. Ja, és hogy milyen állapotban van. Ha neked nem tetszik, nekem meg igen, én megvenném. (Még mielőtt más jelentkezne érte, hehe).
Szóval hajlandó lennél megválni tőle? Mivel nem tudom, visszanézel-e ide, küldök egy emilt is.
Amely zene ennyire letisztult és klisémentes, mint a Kraftwerk, csak röhejes lehet? Ezexerint minden olyan zenét ezzel a szóval jellemezhetnénk, amelyek tiszta alapul szolgálnak más műfajok kialakulásához (pl. J.L.Hooker, Jimi Hendrix, vagy akár a Muzsikás - és az általad oly nagyra tartott Beatles is).
A Kraftwerk is ilyen. Kiindulópont.
Arról nem is beszélve, hány zenész merített a KW sajátos atmoszférájából... gyakorlatilag az összes techno & house zenész, a Depeche Mode billentyűsei, vagy éppen Björk egyenesen kedvencként tartják számon.
Az akkori szintetizátor-gyártók pedig - mikor a hőskorukat élték ezek a hangszerek - többek között a Kraftwerk igényeihez is igazították a technológiát. Szóval ha a kedvenc Korg szintimen leütök egy akkordot, abban a hangban valamelyest ők is benne vannak...
Mikor is kezdődött a Kraftwerk story?
Amikor a Beatles történetnek vége lett és kellett valamilyen alternatíva mert,akkortájt a rockzene mint olyan eléggé a mélyponton volt, mert mindenki a diszkorobbanásban vállalt valamilyen szerepet (még McCartney is ).
Igen akkor a Kraftwerk úttörő módon szakított a kialakult formákkal és irányzatokkal.
Ma már persze prünytögésnek hallatszik amit akkoriban új lehetőségnek neveztek.
De azért bővebben is kifejthetnéd mitől is röhelyes a Pocket calculator?Vagytán csak annyira röhelyes mint mostanság megnézni a Hard day's night filmet?
Kifejtenéd ezt bővebben is? Miért tartod viccesnek a KW zenéjét? Erre tényleg kíváncsi vagyok. Ugyanis szerintem a Kraftwerk elég komoly zenét játszik, semmi poén nincs benne (kivéve a nemisKraftwerk Zehn Kleine Negerleint). Szóval mitől vicces? Úgy érted, hogy: "gépzene, fúj, mert csak gombokat nyomogatnak, ez nem is zene, hanem számítógépes prüttyögés"?
Nem hinném, hogy más zenékhez képest rangsorolni kéne az elektronikus zenét. Sőt.
Szóval bocs, ha én értettelek félre, de miért tartod viccesnek?
Van otthon egy Kraftwerk-kislemez, nem tudom pontosan, melyik két szám van rajta, de az egyik a Pocket Calculator. Már vagy kétszer meghallgattam, és egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ezt az egész zenéjüket nem viccnek szánták.
Megvettem a Tescoban az egytlen Kraftwerk CD-t, a Man Machine-t . Nagyon jó, teccik. Bár a modelt és a Man Machine-t már korábban is ismertem, a Robot szerintem még náluk is jobb. Amúgy ti hogy szerzetek be Kraftwerk CD-t, mert ahol én szoktam nézni (Europark- MediaMarkt, Tesco, Aréna, az összes Zalaegerszegi zenebolt, Sugár) sehol sincsen 3 -nál több CD, és abból is 2 biztos hogy az Autobahn( egyszer annyira beidegesedek, hogy meg is veszem:-)))).
Üdv!
Nagyon nagy orommel bongesztem ezt a forumot, hiszen annak idejen en is a Kraftwerk-re nottem fel.
Meg el sem birtam olvasni mi van a boritora irva de addig durtam apam oreg bakelitjeit amig meg nem talaltam azt a barna boritoju lemezt amin negy figura all komoly arcal. /TEE/
Aztan titokban fel a lemezjatszora es hajra.
Szoval valahol neki koszonhetem hogy szeretem a Kraftwerket, Jean Michel Jarre-t.
de most itt ugye Kraftwerk-ekrol van szo.
Meselek egy szamomra kisse idegisto sztorit.
Pesti koncert...az utobbi. BS. ű
Koncert vege.
Varjuk "OK"et...autogram. Ne ertsetek felre nem vagyok egy "bibi nekem van alairasom XY tol" tipus de az Kraftwerk es Jarre eseteben ugy ereztem azert csak jo lenn egy dedikalas.
Nos lenyeg az hogy negyuk kozul 3-omtol sikerult alairast szererzni a jegyre. /Nem volt egyszeru/
Es hat mit tesz az ember hogy ne hagyon el egy ilyen fontos emleket meg kulonben is hova mashova tegyem, hat betettem a jegyet a CD kis fuzetecskejebe otthon.
Teltek az evek.
Jott egy betores...elvittek az osszes CD-m:((
Koztuk a jegyet tartalmazo Kraftwerk CD vel...
/A dedikalt Jarre CD-m is igy jart./
Kicsit voltam csak kibukva...
Remelem mar leszaradt azota a betoro feje.
Most az ujbol dedikaltatott Jarre O2 CD borito keretezve log a falon.
De a Kraftwerk soha nem lesz potolva:(((
Na mind1 mas dolog.
Beszeltetek az expo 200 valami remixerol. Amin nem csak az a negy hasonlo szam van.
Hanem azt hiszem 7 szam...
Ez mar megjelent? Errol beszelt Youwine???
Masik kerdes. Hol lehet leszedni videokat.
Ugyan van egy par kilppem video kazettan..Igaz eleg gagyi minoseg de egyaltalan orulok hogy van.
Az is erdeklne ki mit tud felmutatni Kraftwerk CD szinten.
Kraftwerk-kompiláció tavasszal
január 2. 12:32
[Sonicnet] Továbbra is gyanús mocorgás van a Kraftwerk háza táján. A német techno-úttörők több mint egy évtizednyi csend után hozták össze a tavalyi hannoveri világkiállítás zenei mottóját, egy 30 másodperces motívumot, amit később közkívánatra egy számmá nyújtottak. Az idén március elején piacra kerülő lemez nem csak ennek a számnak háromféle verzióját tartalmazza, hanem különböző Kraftwerk-remixeket is. Ez utóbbiakat olyan nevek jegyzik, mint az Orbital, Francois Kevorkian, Rob Rives és az Underground Resistance. A Kraftwerk – amely két központi alak, Ralf Hutter és Florian Schneider köré szerveződik – a hetvenes években élte fénykorát, nagyjából az 1971-es Kraftwerk 1-től az 1981-es Computer Worldig. Utolsó albumuk, az Electric Café 1986-ban jelent meg.+Kraftwerk
Ma először hallottam Bartos 15 minutes of fame című szmát, nekem tetszett. Nem igazán Kraftwerkes, de nagyon kellemes, dallamos szinti zene, az Electric Music első lemezének első dalaira emlékeztet.
A Katona József utcai Metronomban kapható is a maxi, sajnos csak egy, a radio edit verzió van rajta.
LoviGabi!
A múltkor elküldtem a Kraftwerk listámat, de sajnos kiderült, hogy a levelezőrendszerem (Egon) kissé köhécselt az utóbbi időben. Úgyhogy nem tudom, megkaptad-e? Jelezz, hogy megkaptad-e, ha nem, akkor újra elküldöm másik emilcímről.
LoviGabi: Mondtam, hogy én csak Dm fronton vagyok otthon a Napster-en. Lehet, hogy sok ritkaság van fenn egyéb zenekaroktól, ezt nem tudom. De nekem annyira nem jött be, hogy elindíto egy letöltést, és 10 perc után 50 %-nál megszakad. Sajnos ezt az amcsi kábelnetes/ISDN-es társadalomnak találták ki, akiknek 5 perc alatt lejön egy Mp3(még a megszakadás előt).
Na mindegy. Viszont kipróbáltam az Imesh nevű hasonló szolgáltatást, aminek nagy előnye, hogy a megszakadt letöltést folytatni tudja. Hátránya viszont, hogy kevés a felhasználó(3 millió), és folyton új portot kér, mert egy fájlt több helyről is tölt egyszerre. Szóval a firewall elég macerás nála. Tehát ezt is ejtettem. Maradok a HTTP/FTP keresőknél:-)))))
LoviGabi légyszives írd meg ,hogy a Boytronic albumokat honnan tudom letőlteni !!! nagyon fontos lenne!!! Új dm oldal www.depechemodehun.com
Nagyon köszi
"A Napster szerintem egy nagy szar. Csak arra jó, hogy Eminem, vagy Britniszpírsz legújabb kislemezét megkaparintsd."
Ki kell javítsalak: amiket pl. itt is elérhetővé tettem Kraftwerk-ritkaságokat (javarészt koncertfelvételek), azokat is a Napster szponzorálta. Na meg egy linux alatt futó nap nevű kliens, annak is egy gyengéden "megpatkolt" változata (hála artifexnek!), ugyanis eredetileg ID3v2 TAG-os fileokra nem tudtam rágerjeszteni...
Mindamellett eddig nagyon jó kis zenéket (sőt, pl. a Mesh nevű zenekar komplett diszkográfiáját!) tudtam vele összeszedni.