Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2019.03.10 0 1 64702

kb. 50 buszra való vázelemet készült el.

Előzmény: siófoki35 (64699)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2019.03.10 0 6 64701

Ha van itt, akit érdekel az egri helyijárat története:

 

https://sony872.blog.hu/2019/03/10/eger1

 

Bármilyen javítást, kiegészítést, kritikát szívesen fogadok.

7-es troli Creative Commons License 2019.03.10 0 0 64700

Ha valaki ebből a selejtes modulo csuklosbol vesz, az meg is érdemli hogy El legyen küldve melegebb eghajlatokra...

Előzmény: MCA-001 (64693)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 64699

Gondolom nem mind a 150, csak amihez már megvannak az alkatrészek.

Előzmény: MCA-001 (64693)
MCA-001 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 64698
pl. a DAKK érdekeltségű Autó Univerzál mint gyártó nekem érdekes.

Főleg az előzmények után.

Vagy egyszerűen fentről szóltak nekik, hogy ti részt akartok venni az újabb adag legyártásában is?
Előzmény: trizs77 (64696)
MCA-001 Creative Commons License 2019.03.10 -4 0 64697
Ne legyél lusta vén ember:)
Olvasd el a cikket...
Előzmény: trizs77 (64696)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 64696

hol ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (64693)
MCA-001 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 64695
IOX-605 az áldozat.
Setra S315 NF

https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/kigyulladt-egy-busz-motortere-heviz-hataraban-2899363/
Előzmény: -Smiley- (64692)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.10 0 0 64694

Ennyi idő alatt nyilván már le is égett. Már csak az a kérdés, hogy menetrend szerint melyik égett most le.

Előzmény: -Smiley- (64692)
MCA-001 Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 64693
Készülnek a Volán új csuklós buszai :(

http://iho.hu/hir/a-hitelezok-leszurtek-a-tanulsagot-190310?fbclid=IwAR2WyNAjWEXBHzKbnRTeYlbbq8uSH-OrQXhvfRHWnT8-g_987rVPGnjns18
-Smiley- Creative Commons License 2019.03.10 -1 0 64692

Hévíz fürdő előtt ég egy zalavolános busz. 

Fenyőfatalp Creative Commons License 2019.03.09 0 0 64691

"...ha egyszer valamikor borul a bili, van egy olyan érzésem, hogy le se fogják szarni a sztrájktörvényt."

 

Akkor pedig minden mindegy.

 

Minden másra pedig ott a "sztrájktörvény", amin két perc tovább faragni.

Előzmény: Gyötör (64682)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.09 0 1 64690

 

 

Régen Mávaut volt. Azzal mi volt a baj?

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem vagy alig vezethető.

 

A MÁV-nak egy hétköznap van 2900 vonata.

A Volánoknak egy hétköznap van 40.000 (!) járatuk.

 

 

-Smiley- Creative Commons License 2019.03.09 0 1 64689

Régen Mávaut volt. Azzal mi volt a baj? 

Amúgy lenne utas a vonaton is normális ütemes menetrenddel. De amígy Győrből mondjuk szekszárdra Fehérvár felé 3 átszállással jutsz el, ahelyett hogy 2 óránként ütemesen járnának a vonatok, Győrből csatlakozást biztosítva Kaposvarra, Pécsre, Bajára, Balaton felé addig ne csodálkozz hogy nincs utas 

(Kecskemét - Orosháza, Bp - Szekszárd vagy Bp - Balassagyarmat dettó. Pedig a buszok ki vannak tömve) 

Előzmény: dundalk (64687)
DZA242 Creative Commons License 2019.03.08 -2 0 64688

Meg kell nézni, hogy ki volt az állítólagos szakértő. Na, az a KT nevű gittegylet sem tett le még sokat az asztalra, úgy tűnik, valami elvakult vasútmániás "szakértőt" kérdeztek meg. A HVG sem éppen a hitelességéről volt híres, mint ahogy mostanában egyik média sem...

Előzmény: Gyötör (64686)
dundalk Creative Commons License 2019.03.08 -1 7 64687

Az egész vetülete érdekes. Volán lobbiról van szó akik miatt (nem tudjuk kik ők) nem jön létre az egységes menetrend/jegy/egyesülés stb. Mintha a Volán lenne egy veszteséges sz@rkupac aki nem akar egyesülni/behódolni a szuper, állandó vezetéssel és több éves vízióval rendelkező, rendszerben gondolkodó, rugalmas Mávval.

 

De tényleg?

Előzmény: Gyötör (64686)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.08 -2 6 64686

Hát, a HVG is beállt a bevált toposzokat tényként közlő, bár azokat nem ellenőrző média sorába. :-(

 

VOLÁN lobby?

Miről beszél ez?

Kilenc év alatt  kirúgták vagy csak elüldözték a VOLÁN fajsúlyos, hozzáértő vezetőit és szakmai krémjét. 

Az maradt (max év végéig), aki az állami vagyonkezelő és szakminisztérium (persze nem konzekvens, és persze más más prioritású) utasításai megingás nélkül követi. 

 

Ezzel szemben nézzük már meg a tényeket, ebben az időszakban a MÁV és a GYESEV hány volt vezetője került és van most is un. szakpolitikusi állásba/vezető szerepbe?

 

Ha lenne VOLÁN lobby, akkor már a vasúti - kihasználatlan - pálya 70%-át már bezárták volna és negyedannyi veszteséggel látnák el ezek személyszállítási feladatát autóbusszal, olcsóbbá téve a helyközi közszolgáltatást a magyar állam részére.

 

Persze akkor nem kellene/lehetne se kapacitással nem igazolható, szakmailag indokolatlan ellenben kurva drága vasúti pálya és egyéb felújításokra költeni/önteni a pénzt...ami kiket is gazdagít?

 

 

 

Előzmény: Dudari (64685)
Dudari Creative Commons License 2019.03.07 0 0 64685
NGE272 Creative Commons License 2019.03.07 0 0 64684

Ráadásul a mostani volánok dolgozói szépen lassan készítik elő az összeolvadást, de ugye munkánk meg ki tudja meddig lesz...

Előzmény: Gyötör (64683)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.07 0 2 64683

Az elmúlt hatvan évben Magyarország földrajza nem változott, lényegesen az utazási igények sem (vagy ha van is kisebb változás, azt az éves menetrend változások lekövetik) és az autóbuszok főbb menettulajdonságai, technológiája sem.

Úgy vélem, az évtizedek alatt a gyakorlatban bevált, kialakult, hogy milyen méretű autóbusz üzemegységek hatékonyak, legfeljebb kisebb szervezési vagy technológia változtatások hozhatnak némi gazdaságossági hasznot.

 

Az összevonásban szerintem most

1/ az irányításról és

2/ a központosíthatónak gondolt tevékenységek (és vitatható, hogy ki mit gondol ezek közé)

3/ és vagyon összevonásáról lehet szó.

 

DE.

Tökmindegy, mit változtatnak ezen a három területen, attól még nem lesz szignifikánsan több pénz a rendszerben.

Nem lesz sokkal több utas, bevétel sőt... (csökkenő és elöregedő népesség, motorizáció,urbanizáció)

 

Ellenben a pár évente bedobott, gyakran egymásnak is ellentmondó/vagy csak nem konzekvens/vagy nem kidolgozott/ vagy rosszul elővezetett, rosszul kommunikált szervezeti átalakítási elképzelésekkel, egy napi szinten (előírt, kötelező jelleggel) működő rendszert, szolgáltatást lehet nagyon sikeresen destabilizálni, a benne résztvevők munkamorálját, hozzáállását tönkretenni.

 

Előzmény: dundalk (64677)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 64682

A munkáltató ill a feladatok zavartalan biztosításának szempontjából teljes öngól.

Látszik, hogy Mo-on nem volt igazán komoly sztrájk, mint pl francia, német vagy olaszországban.

Max a mozdonyvezetők sztrájkja vagy 12-14 éve...

 

Na ez az egyik ok, amiért nem szabadna egy cégbe tenni a közutas és a vasutas személyszállítást.

Akkor úgy sikerült valahogy mozgásban tartani az országot, hogy a kieső vasút kapacitás helyett az autóbuszok jártak, pótoltak...na ha egy cégbe szervezik, kialakul a közös szakszervezet, szolidaritás...és akkor aztán tényleg megbénul az ország.

És ne mondjátok, hogy a sztrájktörvény, meg sztrájkmenetrend...ha egyszer valamikor borul a bili, van egy olyan érzésem, hogy le se fogják szarni a sztrájktörvényt.

 

A másik: azok a Volános mércével mérhetetlen veszteség és pazarlás ami a vasúti üzemeltetésben és fejlesztésben megy...forrás hiányában a kevéske Volán bevételeket/forrást is elszívná... A vasúton egy utas egy km megtételéhez kb háromszor annyi pénzt ad jelenleg az állam, mint egy autóbuszos utas egy km-éhez. Na és ehhez vegyétek hozzá, hogy erősen csökkenek az EU-s közlekedési fejlesztési források. Meg azt, hogy a vasút bevételeinek kb 20%-a származik az utasoktól, a Volánoknál 50-60%.

 

 

 

 

Előzmény: dundalk (64674)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.07 0 1 64681

 

 kedvenc I.Viktorunk már több mint egy évtizede, egyetlen közös, naaaagy szolgáltatót akar.

Minden egyben.

busz+vonat+hajó.

Egy cég.

 

Egy a jelszó, egy a zászló, egy a vezér...................................:-(((

 

 

Revir Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64680

Meg fogjuk mi még azt érni. 

 

Általában mindig ez van, először elindul egy centralizációs trend, aztán jön a decentralizációs iskola hogy mindent helyi irányítás alá kell adni.  

Előzmény: torqmatic (64675)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.06 -1 0 64679

Illetve sokan nem vállalták a KK vezetését. Közelgő nyugdíj miatt pl. Vagy mert kiment nyugatabbra családostúl és buszt vezet inkább, mint hogy KK igazgató legyen ;)

Előzmény: Gyötör (64671)
matteo14 Creative Commons License 2019.03.06 0 2 64678

Legutoljára ilyen ötletek a cégek üzemegységeitől jöttek kb. 30 évvel ezelőtt. Alig várom, hogy megint eljussunk oda, ahol már voltunk.

Cikkajánló: Még mindig a nagykalap,  a füredi Volán-üzemegység harca az önállóságért | Népszabadság, 1990. november 17.

Előzmény: torqmatic (64675)
dundalk Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64677

Hát igen.. el kellene dönteni, hogy a kis, közepes vagy a nagy szervezeti egység a hatékonyabb. 

Előzmény: Cpt.Dave (64676)
Cpt.Dave Creative Commons License 2019.03.06 0 1 64676

back to the future past 

Nem mondták még nekik hogy a 80-as években már eljátszották ezt?

Előzmény: torqmatic (64675)
torqmatic Creative Commons License 2019.03.06 0 4 64675

Aztán ha ez is megvan, akkor gondolom az lesz a következő világmegváltó ötlet, hogy legyenek megyénként kvázi független autóbusztársaságok...

Előzmény: dundalk (64674)
dundalk Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64674

Na és akkor a "Volánbuszosítás" bejelentése után felvillan a Mávaut lehetősége is.

 

http://www.kormany.hu/download/7/91/91000/Program%20a%20Versenyk%C3%A9pesebb%20Magyarorsz%C3%A1g%C3%A9rt.pdf#!DocumentBrowse 

81 és 82 oldalak.

Előzmény: Gyötör (64673)
Gyötör Creative Commons License 2019.03.06 0 0 64673

Részben igen, részben újak és úgy vélem most kezdenek el igazán komoly nyomás alatt, tüzet oltva agyalni, hogy smint legyen.

Hiába no, pártunk és kormányunk vezetője nyilvánosan is megmondta: nyomás alatt tud a magyar igazán teljesíteni...ha meg elérte a sikert, hajlamos hátradőlni és elkényelmesedni. És ezt nem szabad megengedni.

Nem mintha bármely más nemzetbeli emberek - nagy átlagban -  nem ugyanígy viselkednének. 

 

De mindez persze csak szimplán, mintegy hangos lehetőség ill helyzet fontolgatás részemről.

Előzmény: dundalk (64626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!