Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
A guruk szerint a Tatra-613 volt az egyetlen autó, amire nem kellett várni. Bementél a szalonba és megvetted. A Tatra topicban utána lehetne nézni, mi volt az ára.
Nekem meg egy AY-os kép ugrik be folyton ,ha a témában tördelem a fejem.
Amúgy meg a CSERHALMI a lehető legjobb úton menekült operatív szempontból. Alagút u. balos megint felfelé a szerpentinen ,még egy bal végig Vár alatt a Bécsi kapuig,bal ismét, jobb le a Hattyún , jobbos az egyirányú (mit számít az már a korábbiakhoz képest)Iskola u.-n oszt' készen is van!
Egy IV-s 603-asra emlékszem,itt mocorgott budán, 86-88 körül. Pesti TATRA-fanek kell, hogy emlékezzenek arra a 613-asra, amelyik szintén ebben az időszakban,mindig az Irányi utcában ,a Verespálné és a Váci utca közti szakaszon parkolt. A Gelato-ba menet rengetegszer parkoltam mögé ,elé. TR-es lehetett.
Az sem túl gyakori dolog, Kálmánnak most nyálaztam át 10 évfolyam Autó-Motort, hát mondjuk fénykép még csak-csak van róluk, de magyar rendszám még egyiken sincsen, csak bemutatják őket. Erzsébeten a Kossuth Lajos utcában állt egy a nyolcvanas évek első felében, méghozzá T valami rendszámmal, olyan volt, mint egy csoda, vadonatújonnan Tatra 613 magánautó... szerintem sokkal több nem is lehetett magánkézben
Azaz, szerintem is elég szigorú autók, kiváltképpen a sötétkék vagy a fekete. A saját hazájában is elég rossz híre volt, kiváltképpen a Moro affér után, amelyben mind a két típus főszerepet töltött be. Mondjuk én szinte kizárólag magántulajdonúakra emlékszem, abból is leginkább az utolsó szériás műanyagosakra, TJ, TK, TS betűkkel, de a számok teljes összevisszaságban vannak a fejemben, hiába, régen volt már, és nekem sajna nincs olyan királyságos memóriám, mint Neked. Egyetlen nem magán autóra emlékszem, az pedig AH-s volt
Köszönöm szépen de én a pártvezetés alatt a budapestiekre, a felső pártvezetésre értettem. A pozsonyi úti PÁRTGARÁZSBAN a Mercin kívül, egy darab más nyugati gyátmányhoz semmilyen szervízháttér évtizedek óta nem volt. 1989 végétől fél évig jártam oda a 126-oshoz alkatrészért ,akkor mondta ezt egy ottani régi fószer.
Borzasztó haloványan, államiakra emlékszem. Úgy tudom nem az apparátus , hanem inkább vállalatvezetők kaptak ilyet (esetleg a III/III-sok az agilitás miatt). A vállalati kocsik AE-AG rendszámot kaphattak (az AF kihagyásával,az mindig politikai szerveké volt) a 132-esek korában ,de ezt csak feltételezem. Az állammal vegyes tulajdonú,vagy tisztán nyugati cégek képviseletei pedig AY-t ,ez biztos.
Minap olvastam valahol egy 130-as tulaj szánalmas nyilatkozatát ,hogy az ő kocsija is a KÁDÁR-flottába tartozott. Ez a meskete is gazdagítja az egetverő baromságok - a témában egyébként sem szegény - tárházát. A pártvezetés a szovjet gyátmányokon kívül kb. '65-86-ig már kizárólag MERCEDEST szerzett be ,a még szolgálatban lévő amerikai típusokat folyamatosan selejtezték.Vonatkozott ez a külhoni diplomáciai testületre is.
Egyébként 130-ast és a 132-est én is karmoltam capo-s kiállása miatt.
Meg a lengyel csaj... ,semmi nyolcvanas évek eleji ''gáz szerkó''. Ma is megállná a helyét, tökre vinném...
Jut eszembe!
A BÁCS FERINEK egy fehér 1500 s-e volt '84 nyarán. Párszor láttam az orbán-téri közértben. Sajna a tábla nem ugik be, talán KJ-s? Az viszont hundert prozent , hogy a tv-bemondó KERTÉSZ ZSUZSÁVAL volt. (gyengébbek kedvéért :molett, hemüveges hölgy , ő mondja alá a DALLAS-stáblistát)
Ha pesten vizsgátatta a ''MOZAMBIK''-ban ,(KPM mozaik utcai állomás) és ott is váltott ki forgalmit, rendszámot ,akkor 100% ,hogy EJ-s volt a tábla. (Meglehetősen autentikus , az adott helyen és időben, a szóban forgó szervnél akkoriban vezető beosztást betöltő,a témát érző egyént hívtam föl ügyedben.)
Halkan még megjegyzem , hogy a Vércse sztríten álldogált a már taglalt ZL-06-21-es BUICK RIVIERA. Más. Amint látom van itt még rajtam kívül egypár DÖGKESELYŰ-fan ,így hát virtuális papírra vetem még azt is ,hogy azt a jelenetet, amikor a CSERHALMI átugrik a tacskóval a kerítésen ,azt pár száz méterrel fejjebb , a Sasfiók u. sarkán, a Lejtő út 20. sz. ház kertjében vették föl. A kecó ,ahol az UDVAROSnak megadja ami jár , és ahonnan elköti a zsírmalac ''egyhármas''-át , a Batthyány-tér sarkán lévő áruház parkolójára merőleges terecskén van. Szerintem meg a legkevésbé sem OFF- dolog leírni az idevágó storykat. Az egész rendszámosdi egy nagy nosztalgia ,emlékek idézése nélkül lófaszt sem ér. Ha nem így lenne , az tartana fejben betűket, számokat akinek két anyja van...
Nincs mit ''elnéznem ,tisztelt MOTORKAMI ÚR ,ha másért nem mert jövőre remélhetőleg én is ''vidéki'' leszek.
2, Anyuci életére : nem vagyok Kálmán ,és csak a suli vót sashegyi ,én svábhegyi. Több barkochba nincs, jövőre úgyis ''lebukom '' az OT-s S-Klasséval a Dunántúl festői tájain.
3,
Kicsit komlyabb : Elkövettem egy szarvashibát a BKV-rovatban . Rendre 180-ast íram 556-helyett .Előbbi a csuklós utóbbi a ''rövid'' IKARUS-verzió. Az emlékeimben szereplő jármű természetesen 556-os.
Akkoriban az iparpolitikában olyan szelek fújtak, hogy telepítsünk ipart vidékre, hogy tehermentesítsük a székesfővárost. Én éppen akkoriban érettségiztem (1972) és nem vettek fel a Miskolcra, a Műszaki egyetemre. Apám akkor választás elé állított vagy elmegyek az NDK-ba dolgozni (valamicskét beszéltem németül) vagy elmegyek ipari tanulónak. Bár engem az elektronika érdekelt, annyi hátszelem nem volt, hogy rádió-tv műszerész legyen belőlem, csak a mechanikai műszerész osztályba jutottam be, ami azzal kezdődött, hogy fél évig kalapácsot reszeltünk. Ezt az osztályt azért indították, mert a MOM gyárat épített Zalaegerszegen. A második évben aztán azért már túljutottunk a kalapácsgyártáson, váltásban felküldtek bennünket az anyagyárba, mindenki egy-egy hónapot töltött ott el. Én pl. tolltartófedelet illesztettem egy etyeki órásmester segédjeként, ugyanis a gyári zsargon tolltartónak nevezte a lyukszalagolvasót, aminek akkoriban indult agyártása. Albérletben pedig a Sashegyen, talán a Vércse-közben laktam. Néhány évvel korábban voltam két hetet egy távoli nagynéninél a Köröndön (akkor még Kodály élt), akkor becsavarogtam a belvárost gyalog. A momos tapasztalatcsere alkalmából a tanulóbérletnek köszönhetően nagy kirándulásokat tehettem villamossal, az Ecseritől Óbudáig bejártam az egész várost. Emlékszem még, a Nagykőrösin volt egy nagy telep, tele eladó Csajkával, talán 10000 forintért vesztegették őket, de nem igen volt rá kereslet. Jártam a Röppentyű utcában is, ott voltak szép autók, hihetetlen árakon.
Bocsánat , de SZABADSÁG-HEGY (ma már SVÁBHEGY) és SAS-HEGY . Természetesen nem kérem ki magamnak, csak olyan tévedés, mintha pl. a fradistát leújpestiznék vagy viszont. Nem akarok senkit sem megbántani aki rózsadombi, de errefelé inkább régi, évtizedekkel korábban ideszületett családok laktak túlnyomórészt . Míg ''odaát hemzsegtek (nek) a ''jobb'' autómárkákat anno és most lejárató ,viselkedni nem tudó, felkapaszkodott újgazdag tahók, pártfunkcionáriusok. Mifelénk kommunistából is csak rendesebbje lakott (lásd: LOSONCZI PÁL.) . Természetesen ezt csak precíz fasziként, tájékoztatásképp írom az akkori viszonyokat illetően. A ''normális '' rózsadombiaktól meg ezúton kérek elnézést. Én meg amúgysem lakom már arrafelé. Ha külföldi munkám befejeződik ,BALATON-FELVIDÉK könyékére fogok költözni a pesti őrület helyett. Ha jövőre gyakran láttok arrafelé egy hibátlan 450 SEL 6.9-et ,az bizvást én leszek...
Mi köszönjük neked, hogy színesítetted a topicot, örülnék azért, ha még eszedbe jutna néhány rendszám és főleg sztori. Az a világ, amiben te felnőttél sokunknak talán misztikus, de mindenképpen elérhetetlen volt akkor is, most is. Így nyertünk egy kis bepillantást. Talán indítani kellene egy olyant is, hogy "Rózsadombi (autós) sztorik" :)