Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 6153

Debreceni villamos élmény – levél a DKV-nak

 

Gratulálok, ismét egy nagy lépés a BKV-szint felé.

 

Egyébként én sem értem, minek van beszaggatva a jegyek alja, ha tilos őket kitépni. Az indoklás szerint ugye azért nem lehet kitépni, mert a jegyeladók csaltak a vonaljegyek árusításánál.

Ez csak egy nagyon jó mellébeszélés; valójában csak több büntetést akarnak bezsebelni.

 

Szándékosan ilyen megtévesztő a szabály? Sehol nincs ilyen szabályzat az országban, már a BKV-nál sem. Plusz ugye ott a perforáció. Nem lett volna elég az új szín?

atty707 Creative Commons License 2013.03.20 0 0 6152

KSKs-nek:

A másik topicba nincs írási jogom, így itt írom, remélem olvasod:

 

Pesten nem kapják fel a vizet a "rohanó emberek" a késésért:

Ez igaz lehet (ritkán járok Pesten), de:

1. Pesten sokkal sűrűbben közlekednek a járatok, mint itt. pl. 31-32 20 percenként hétvégén? Röhej...

2. Pesten nem írták ki a járműre, hogy "pontos közlekedés"...

Egyébként nem a késéssel van baj, hanem ha hamarabb elmegy. Írtam a múltkor, hogy az óránként járó józsaiak hétvégén 5-8 perccel korábban indultak a köztes megállóról (Rózsás Csárda, Árpád vezér iskola), ez ami gáz, nem a késés.

 

Első ajtós felszállás:

Miért nem tetszik a debrecenieknek az első ajtós felszállás?

1. Csökönyös cívisek. :)

2. Megalázó. Én elhiszem, hogy 10% a bliccelők aránya, de nem ez a megoldás rá. Miért a 90%-ot kell vegzálni azért, mert a dkv/önkormányzat nem képes a 10%-ot elrettenteni a blicceléstől, vagy az utazástól drága büntetéssel. Röhej, hogy a bérlet árának fele a büntetés, ráadásul a járművezetőnek előbb-utóbb ki kell nyitni a hátsó ajtókat is a leszállóknak, így aki fel akar szállni, az fel tud. Azaz azt bünteted ezzel a módszerrel, aki kifizette az utazás árát. Ráadásul a késve nyíló leszálló ajtók kellemetlenséget okoznak szintén a fizető utasoknak (Ugyebár csak azok lehetnek a járművön, ha elsőajtóznak.) Nem egyszer késtem le én is csatlakozást (figyelem, egy óra a követés), mert a járművezető "szórakozott", és nem nyitott azonnal ajtót.

3. Lassítja az amúgy is lassú tömegközlekedést. Gondolj bele, ha megállónként csak fél percet lassít, akkor egy 15-20 megállós vonalon 7-10 perc az elvesztegetett idő. Röhej, hogy a Plázától a Civis utcára gyorsabban lehet elérni gyalog, mint busszal! Másik, hogy 15km 40 perc úgy, hogy a felét országúton teszi meg? (Józsai járatok)

4. Miskolcon jártam a múlt évben, ott minden egyes járművön korrektül az ajtókon tájékoztatva van az utazóközönség. Sosem volt morgás még részemről sem, mert tudtam, hogy ki fog nyílni az ajtó. Itt annyi műszaki hiba volt már az ajtókkal kapcsolatban, hogy nem csoda, ha az utasok nem bíznak a jármű(vezető)ben. Ráadásul tájékoztatás sincs elhelyezve. 

 

A bliccelés csökkentésére egy megoldás van. Drága büntetés, legalább a dolgozói bérlet árának a 2-2.5-szerese, folyamatos, véletlenszerű ellenőrzések, akár úgy, hogy a szabadnapos járművezetők, irodisták bevetése olyan kitétellel, hogy a jogos büntetési összeg nagyobb részét megkapják fizetéskiegészítésként (50-60%-át, így legyen oka részt venni az ellenőrzésekben). Így el lehetne hagyni az elsőajtózást, gyorsulna a közlekedés, a bliccelők meg meggondolnák, hogy megéri-e?

atty707 Creative Commons License 2013.03.19 0 0 6151

Tudom, én is jópárszor átszállok a 3-asról a 4-esre, ha épp elérjük az Ikarusokat (401/403 szokott jönni általában). Még egy megálló kedvéért is hatalmas élmény nosztalgiázni.

Egyébként nézegettem a manapság elérhető buszok utasterét, a Solaris, MAN mellett még a Mercedes is korrekt buszokat gyárt. Pont sikerült ezeket a kotu volvo-kat beszerezniük. Persze ezekkel is nagyságrendileg több gond lehet, mint a 200-as Ikarusokkal. Nézz szét a buszvégen. Rengeteg buszt szedtek elő, az újak nem bírják a kis havat? :)

Előzmény: LoLkA (6150)
LoLkA Creative Commons License 2013.03.19 0 0 6150

Ma ismét utaztam a 402-n.

 

Hihetetlen jó volt. :)

Előzmény: atty707 (6149)
atty707 Creative Commons License 2013.03.19 0 0 6149

Vigyék innen az összes szutykot. Ma két buszon is 4-5 alkalommal kellett megnyomnom a leszállásjelzőt, mire észlelte. 4 éves buszok? Röhej.

Előzmény: Garficicus (6148)
Garficicus Creative Commons License 2013.03.18 0 0 6148

Biztos hogy a ITK Civis buszai lesznek a befutók, mivel már van 150 Volvo 7700A-as, 38 Volvo 7700-as, genfi Volvo-k, és tuti hogy típust nem akarnak! Az ITK meg amúgy is szabadulna az egésztől...

Garficicus Creative Commons License 2013.03.18 0 0 6147
marky-511 Creative Commons License 2013.03.18 0 0 6146

Az utca északi oldalán bőven lenne hely akár két sávnak is, a parkolónak használt földút ból futná bőven. A felüljáró után már akkor tisztán látszik a két sávnak való hely, ahol még nincs is elválasztó. Műszaki szempontból teljesen kivitelezhető lenne egy, vagy akár két sávos bővítés is. Csak pénz kell hozzá :)

 

Én ezt megfejelném még azzal, hogy körforgalmat tennék a Galamb utcához, mert ott kész életveszély közlekedni, pláne akkor, amikor zsibi van.

Előzmény: Yooha (6145)
Yooha Creative Commons License 2013.03.18 0 0 6145

A Klinikánál lévőre gondoltam. Tényleg, a másik is Nagyeredi körút...

Az Attila térnél én a város felől mentem, oda se ártana mégegy sáv, persze a felüljárón is kellene a folytatás. És a felüljárón is végig állt a sor a Zsibi felől. Szerintem a vasút két oldalán lévőknek lakást/munkehelyet kellene cserélni, és akkor nem járnának át folyton :)

Előzmény: marky-511 (6139)
picurka33 Creative Commons License 2013.03.17 0 0 6144

A 15y-os autóbuszokról kellene biztosítani az átszállást a 41-esre a Vadliba utcán a Belváros irányába. Mert így legalább lehetne pótolni a 41y-ost. Ehhez a 41-est 2 perccel később kellene indítani a Kinizsi nyomdától,

 

 

 

 

  Csak halkan jegyzem meg, hogy ezt már akkor jeleztem az illetékesek felé, amikor beindult a 15Y !

Előzmény: vanyi94 (6140)
by-169 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6143

492-es bengáli visszajött?

vanyi94 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6142

Tudom, hogy vannak ilyenek az interneten, de ezeket a megállókba is ki kellene rakatni, hogy a kedves utasoknak ne kelljen több menetrendet is megnézni a megállóban, hanem elég lenne egyet is.

ZotyaJ Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6141
Előzmény: vanyi94 (6140)
vanyi94 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6140

Több vonalra is lehetne készíthetni ilyen összevont menetrendet. Én a következőkre gondoltam:

- 22-22y: a Csokonai Vitéz Mihály Gimnáziumtól a Vincellér utca felé

- 24-24y: a Köztemető, főkaputól a Vincellér utca felé

- 25-25y: a Komáromi Csipkés György tértől a Vincellér utca felé

- 31-32: a Kistemplomtól a Nagyállomás felé, és a Csemete utcától a Doberdó utca felé

- józsai: a Rózsás csárdától a Belváros felé

- 41-41y: a Vadliba utcától a Vincellér utca felé

 

A 15y-os autóbuszokról kellene biztosítani az átszállást a 41-esre a Vadliba utcán a Belváros irányába. Mert így legalább lehetne pótolni a 41y-ost. Ehhez a 41-est 2 perccel később kellene indítani a Kinizsi nyomdától, mert a mostani menetrendben én mindig csak a busz hátulját látom, míg én a Helyközi autóbusz - állomásra mennék. (Abban az isőben, amikor én utaznék, a 30/30A nem jön, mivel a 21:45-ös 15y-ossal szoktam haza felé menni)

marky-511 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6139

Nagyerdei körút - Pallagi kereszteződés. Azt nem tudom, van-e rá példa hogy villamos körforgalmon át kanyarodik - hogy egyenesen áthalad, olyan van - de miért is ne.

 

A Klinikák fele fog is épülni, a tervekben benne van. Arra az irányra gondoltál, vagy a Pálma előttire? Oda sem ártana, ami azt illeti...

 

Az Attila tér kényleg katasztrófa. A körforgalom is egy megoldás, de szerintem a felüljárót is bővíteni lehetne, mint anno a homokkertit.

 

Az Árpád térre pedig év(tized)ek óta meg van ígérve a körforgalom. Eddig az volt a gond, hogy az állami közútkezelő nem engedte, politikai okok miatt. Kíváncsi lennék, hogy most mi a kifogásuk.

Előzmény: Yooha (6138)
Yooha Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6138

Érdekes, hogy a cikkben nincs leírva, hogy hol épül körforgalom :D Csak egy térkép van. Jó ötlet amúgy.

Ahova én még szeretnék:

Nagyerdei körút - Pallagi kereszteződés. Azt nem tudom, van-e rá példa hogy villamos körforgalmon át kanyarodik - hogy egyenesen áthalad, olyan van - de miért is ne.

Attila tér. Az délután-este kriminális, szerdán az 5. lámpán ment át a 15-ös.

Modem sarok.

Árpád tér.

Egyelőre ennyi, ha kész lesznek, akkor még találok ki.

Előzmény: marky-511 (6137)
marky-511 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6137

Újabb körforgalom épül Debrecenben

 

Remélem, el is kezdik.

Kíváncsi leszek, hova terelik a buszokat.

RIKA424 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 6136
LoLkA Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6135

A megoldás kulcsa az, hogy legalább Böszörményig kellene a villamosnak járnia.

Előzmény: atty707 (6132)
by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6134

Próbajáratos Bengáli. A másikon pár DKV-s emberke volt.

http://www.dkv.hu/hu/hirek/uzemkezdettol-ujra-kozlekednek-a-villamosok

 

A Zsuzsit kisvasútat nem értem, mért nem jár holnap?

by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6133

Körjárat nem lett volna rossz ötlet. Az egyes tovább ment volna egyetem után a nagyállomásra Doberdon keresztül a 2-es meg ellentétesen.

Előzmény: atty707 (6132)
atty707 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6132

Felesleges. Villamosvonal sűrűn lakott környékre jó, vagy olyan helyekre, ahol nagy utasmennyiséget kell szállítani egyszerre. Debrecen és Józsa közt van kb. 5-6km, amikor a buszok is alig állnak meg. Ide felesleges villamos, ráadásul a település szerkezete miatt nem is lehet jól megoldani. Ez van. Inkább célszerű lett volna az 1-es vonalával összevonni, és két körjáratot csinálni az 1-es és a 2-es villamossal.

De mindegy, ezen már kár rágódni, el lett döntve, így is fog maradni...

Előzmény: by-169 (6131)
by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6131

Akkor lenne jó az új villamosvonal  ha józsáig kiérne igaz így kimaradna a helyközi buszállomás de ugyis át akarják költöztetni a vasút mellé.

Előzmény: atty707 (6104)
by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6130

Biztos a számitógép nem tudja értelmezni a nagyobb késést inkább kiírja az eredeti indulást de visszafele este már sokat javult a vasút.

Előzmény: KSKs (6127)
by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6129

2 próbajáratos bengáli van kint. Az egyik 489 a másik nem tudom melyik csupasz ruhás, talán a 486-os szórta a szikrákat a nagyállon.

atty707 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6128

A problémám az, hogy a MÁV helyszínen volt, meg sem tette. 

Beszéld meg a MÁV topic-ban, ez Debrecen tömegközlekedése-társtopic - azaz fikázzuk és dicsérjük (néha szoktam) a dkv-t

 

jművezetők emberségén

A járművezetők 99%-a emberséges, nem ezen múlik! A héten történt, hogy egy kevésbé jól öltözött, és bottal bicegő ember megkérdezte a járművezetőt, hogy 1 megállóra felszállhat-e, vidéki, nincs pénze helyi menetjegyre  (célja a buszvég volt, ahonnan továbbutazott), a járművezető szó nélkül bevárta, amíg az első ajtóig biceg (kb. másfél perc volt), majd felengedte a járműre. Sokáig gondolkoztam, hogy leírjam-e ide, mert ezektől kitelik, hogy a 400Ft miatt végigüldözik a sofőröket, hogy melyik volt, és baja lesz az egyértelműen szolgálatszegésből, de legalább EMBER volt.

 

Segner téren kimentek ha jól emlékszem, de mindenhova nem jutnak el.

Még szerencse, hogy azt a 10m-t meg tudták tenni. Itt megint nem a járművezető emberségéről van szó. Honnan tudja, hogy ő az utolsó járat egy adott szakaszon? A forgalomirányításnak kellett volna szólni neki, hogy "hé öcsi, te vagy az utolsó, tájékoztasd az utasokat az útvonaladon..."

 

Ezt ma már nem lehet megtenni a legtöbb cégnél, a szabály az szabály.

Akkor se lehetett megtenni, a rendszámból láthatod ('90-es évek közepén-végén volt valamikor), hogy akkor sem CB, sem mobiltelefon nem volt, a járművezető vétett a szabályaik ellen, de tudomásom szerint még talán dicséretet is kapott ezért...


Előzmény: KSKs (6125)
KSKs Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6127

Hajnali fél 3-kor is azt írták ki, hogy Sebes 19:44, késésről semmi infó nem volt vagy időutaztunk?!

Az összes villamos kinn állt a hurokban. Sajnos az időjárás miatt fotózni nem tudtam, illetve közlekedési problémákkal kellett megküzdeni a Nagyállomáson.

Előzmény: by-169 (6126)
by-169 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6126

Buszok járnak a villamos helyett.

A csuklós busz hátulja össze vissza csúszkált a megállóban. 

Félnap késés. A moszkvai aminek este kellet volna elmennie még itt volt.

Szikrázó áramszedő. A kép nem adja vissza azt a hatást.

A keresztesi vonalon rendesen járnak a vonatok. 

KSKs Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6125

Többször volt már baleset a 35-ösön, ami miatt várakozni kellett órákat, vagy nem is jártak a józsai buszok, csak a trafóállomásig. A járművezetők sosem tájékoztattak a várakozás okáról (nem tudtak semmit), sem arról, hogy mikor jöhet a következő járatom

 

Na ez jogos, ilynekor kéne diszpécseri v más egyéb utasítás, indoklás, tájékoztatás, irányítás, akár helyszíni.

A problémám az, hogy a MÁV helyszínen volt, meg sem tette. 

 

 


Emlékszünk még arra, amikor valamelyik idióta bombariadóval szórakozott. Egyetlen egy józsai járat sofőre sem szólt ki a járművéből, hogy bombariadó miatt bizonytalan a közlekedés, így aki Józsáig szeretne menni, az ne várjon feleslegesen, hanem szálljon fel rá. (Elment egy 34-es, és egy 35Y-os is miközben vártam a 36-ot.) Szerencsére feltűnt a Garázsmenetes csuklós buszok hada a központ felé, így ránéztem telefonon keresztül a weboldalukra, ahol ott volt az információ hogy nincs tömegközlekedés. Másik szerencse, hogy a böszörményi busz még kb. 10 perc várakozás után jött, felvett (ki kellett fizetnem az útiköltséget természetesen), így "csak" 3km-t kellett sétálnom hazafele, és nem 10-et. Ha ezek a véletlenek nem történnek meg, akkor olyan 3és fél órát ácsoroghattam volna, amire jött az első 36-os......

 

 

Mondjuk ez egy érdekes szituáció volt, nem volt túl kellemes, senki nem készült fel rá, ki gondolna ilyenre, volt hirtelen egy káosz, ez már ott a jművezetők emberségén is múlott...

Gondolhatod hogy nem akakrták leszarni a debrecenieket, pl. Segner téren kimentek ha jól emlékszem, de mindenhova nem jutnak el.

 

 


Ellenpélda, hogy amikor a HV üzemeltette a közlekedést, és lerobbant a 36-os, az utána következő 35-ös járat vezetője a Rózsás Csárdánál felállt, és kijelentette, hogy most egy kis kerülőt tesz, ha az utasok beleegyeznek, és előbb végigmegy a 36 vonalán, majd utána megy a 35-én, így az alsósiaknak sem kell gyalogolniuk. (BPC-585)

 

Ezt ma már nem lehet megtenni a legtöbb cégnél, a szabály az szabály. Pl egy volános mondta, hogy nem nyithat akárhol ajtót, mert előveszik érte a sofőrt. BKV-nál is meg kell várni a diszpécseri utasítást. Nem véletlen vannak amúgy nyomonkvető rendszerek. Sofőr nem hozhat önálló döntést már így.

Előzmény: atty707 (6120)
KSKs Creative Commons License 2013.03.15 0 0 6124

3. Jeges az út Macson belül? És erről ki tehet? Az a 60 éves - nyugdíj előtt álló - volt kolleganőm, aki kénytelen gyalogolni Nagymacsra Debrecenből, mert nincs szolgáltatás, pedig kifizette előre? Oldja meg a város a tömegközlekedési útvonalak karbantartását! Utána, és csakis utána igenis a dkv lássa el a feladatát.

 

Ebbe ne kavarjuk bele a DKV-t, nincs köze hozzá, ez AKSD és DMJV sara. Ha ki tud menni a busz ki fog menni. Jobb munkahelyeken ma elnézőbbek a munkatársakkal, van olyan, ahol leállt egy üzemegység. (NEm debreceni pl-t már hallottam). Az útállapot probléma nem a DKV hibája, ő majd ha biztonságos lesz ki fog oda menni, addig míg veszélyezteti az utasokat addig nem, ez érthető.

 

 

4. MÁV. Nem ennek a fórumnak a témája. Gondolom a megfelelő fórumokon azok, akik "közlekedtek" vele, megteszik ott is a cég "fikázását", ahogy Te is megtetted ebben a topicban. (Jogosan.) Én az elmúlt 15 évben kb. 10 alkalommal használtam, akkor meg voltam velük elégedve.

 

Gondolom DEBRECEN TÉRSÉGE és 500 hoppon maradt utas mellett idetartozik a máv.

 

ha nem akkor új profilnév lehet "Hogyan bíráljuk Debrecen tömegközlekedését?"

Előzmény: atty707 (6119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!