Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Ha beleszaladnál a "due to an earlier flight disruption (...) which caused a knock-on effect on the daily schedule of the aircraft" ítéletbe, többen fogunk neki örülni. :)
Simán nagy piros betűkkel kellene kiírni, hogy figyelem forgalmi rend változás :D
ki van írva :D (de persze mi is benyaltuk, csak én a 11 évest küldtem be, aki nagy lelkesen be is nyomakodott, mire elolvastam a nagy pirost és utánaszaladtam :D )
Wc-t én is besz..tam :D már majdnem vettem elő, mikor látom, hogy a piszoárnak hűlt helye és nők jönnek ki onnan. Simán nagy piros betűkkel kellene kiírni, hogy figyelem forgalmi rend változás :D
Még augusztusban sikerült kipróbálni a Ryanair egyik legújabb járatát, a Riminibe menőt, amit előre látható volt, hogy komálni fog a magyar, így is lett. Eredetileg Horvátországba mentünk volna autóval (hogy miért autó, annak fő okára még kitérek), de kicsit későn kezdtük el nézegetni a szállásokat, és olyan árban lettek volna a kiválasztott helyeken, amit nem voltunk hajlandóak megfizetni. Ekkor jött Rimini képbe, ami nem volt újdonság, két éve is voltunk ott, akkor még Bolognába repülve. Egész olcsón sikerült jegyet venni, szállás is lett jó árban. Rimini kisgyerekkel egyébként nagyon jó, közeliek a parthoz a hotelek, nem több száz méterre vannak, a part végig homokos, lassan sekélyedik, de nem több száz méteren keresztül van sekély víz, (mint mondjuk Larnacában) tehát felnőttként is tudod élvezni, ráadásul minden strand jól felszerelt gyerekjátékkal.
A reptéren majdnem sikerült bemennem az emeleti, kajálda melletti vécébe, hiába, a megszokás nagy úr, nem érdekelt, hogy kilógnak a csajok a folyosóra sorban, én szépen elmentem mellettük az egykori közös férfi-női előtérbe, ott konstatáltam, hogy ez már csak a női vécé :)
A vásárlásnál vettünk a csomag miatt egy darab priority-t, a gyerekkel meg azzal minden további nélkül mehettünk volna a prio sorba, csak mikor odaértünk, a prio sorban állt vagy 15 ember, a nem prioban meg 0, így azt választottuk. Csekkoltató fiú rögtön mondta, hogy hát sajnos fizetni kell az extra csomagért, mi meg mondtuk, hogy ó, dehogyis, hiszen ezt a jegyet vettük. A gépen szerintem jóval többen voltak a sorhosszúság alapján, akik priot vettek, mint akik nem (mennyi a maximum, amit eladnak).
A repülés pontosan és gyorsan történt, valamilyen új Ryan géppel (a lajstromot sosem írom fel, sorry), legalábbis a belső színvilága és elrendezése alapján nekem még ez nem maradt meg. A gép 90%-os töltöttségű volt, Záránál fordultunk rá az Adriára, Riminit délről közelítettük meg.
Rimini reptere iszonyú pici, nagyon rég jártam ilyen kis reptéren, a napi forgalom kb. 5 gép. A kapuk számából és az épület nagyságából ítélve nagyobb forgalomra rendezkedtek be egykor, ráadásul nyugat-európai turistákra számítva, legalábbis az épület oldalára festett francia-osztrák-német zászlók ezt mutatták. A gyakorlatban ma Rimini az olasz családok és a kelet-európai turisták törzshelye lett. Számomra újdonság volt, hogy a repülőről a terminál felé gyaloglók egy része a csomagszállító kiskocsiról akarta leszedni a cuccát, nem akarta megvárni, hogy a szalagra átrakják.
Az ottlét alatt a strand mellett voltunk pár helyen, ahol még nem voltunk (Mirabilandia, San Leo, Urbino és környéke), illetve egy délutánra elmentünk San Marinoba is, de a pocsék parkolási helyzet, valamint a teljesen igénytelen, legalja turista boltok sora elég visszataszító volt. Hét éve voltunk már egyszer San Marinoban, akkor nem maradt meg, hogy ilyen bóvli lett volna.
Hazafelé azzal számoltam, hogy kb. nem lesz nyitva semmi a reptéren, ekkora forgalomra nem sok értelmét látom, velünk párhuzamosan egy gép sem ment. A forgalmat jól mutatja, hogy a tizenx kapuból egy képes elvinni az egész napi forgalmat, ha jól láttam, az összes gép oda volt kiírva. A becsekkolást két pultnál végezték, jól meg is tévesztve az embereket. A két pult elé kiraktak ugyanis egy Ryan-es csomagmérőt, amin a prio és non-prio nyilak is ott voltak, és azt már szépen itt is megfogadták az emberek, az egyik sorban 80-an, a másikban 6-an álltak, mikor odaértünk. Természetesen a rövidebb sort választottuk. Ahogy néztük többen most repültek először, de legalábbis nagyon kevésszer utaztak.
A terminál belső részében aztán nyitva volt egy viszonylag jó ellátottsággal rendelkező büfé, meg egy ajándékbolt is, a terminál terasza meg kiváló panorámát nyújtott a kifutóra, ahol a mi gépünk érkezéséig egy magángép felszállása okozott csak izgalmat. A beszállítás már akkor elkezdődött, amikor az érkező gép épp elhagyta a horvát partokat, ezért kb. másfél tucat ember nem is állt be a sorba, hanem kinnmaradt a teraszon, többségük szépen megvárta a budapesti gép leszállását is. Ekkor már jött a földi személyzet egy tagja, hogy azonnal húzzon be mindenki és álljon sorba amit szépen meg is tettünk. A kb. félórával tovább történő teraszon maradás előnye annyi volt, hogy nekünk már csak negyedórát kellett sorbanállni, mire elindult a beszállás ténylegesen, a többiek 45 percet álltak ugyanitt sorba. Hazafelé szintén 90%-os volt a telítettség, számos olasz család is jött Budapestre.
Riminibe simán megyünk máskor is, főleg ha jó az ár. Rengeteg látnivaló van a közelben, a strand is jó, nem a legillusztrisabb tengerpart Európában, de nem is rossz.
Van benne igazság, én simán bevállalom magamra - de mi legalább utazunk is. Ellentétben az időnként ideszokó trollokkal, akik szerintem minimum triplán nem százasok, viszont ennek fejében nem is utaznak. Szerencsére.
Na, még egy eszembe jutott, én magam nem jártam ott, szépnek nem különösebben szép, de valószínűleg érdekes hely, szóval Belfast. Most láttam, hogy írtad 1-2 napra keresel valamit, Belfast ilyen szempontból előnyös lenne, LTN-ről egynapozás keretében abszolválható, van reggeli gép oda, késő esti vissza, 50 fontból megvan a retúr bizonyos napokon.
Akkor én sem tartozom az "átlagos józan elméjű" emberek közé, hiszen utánatok kétszer mentem el Iránba!! Az eddigi, 4 földrész, több mint 60 meglátogatott országa közül a legszuperebbnek tartom!
Aki figyelmen kívül tudja hagyni a propagandát és érdeklődik a perzsa kultúra iránt, azok bátran induljanak útnak Harun al-Rasid meseországába. Nagyobb biztonságba lesz ott, még éjjel is, mint én itt Bp. Alsórákoson nappal !!
Na most ne már, hogy komolyan szóról szóra vetted a józan elméjűt?! De azért tegyük hozzá, hogy egy átlag normális ember nem megy el egy ilyen körre, bárkinek mondtam, konkrétan echte hülyének nézett. Plusz azért az valljuk be, hogy szintén átlagos józan elméjű ember nem megy sem Észak-Koreába, sem Iránba stb stb stb.
Úgy 2 éve volt egy hasonló vázlatunk, ami sajnos időhiány miatt meghiúsult. Én LTN-ra érkeznék, és innét aránytalanul drága volt légi úton INV, viszont a vonat olyan 35font/fő/irányért vállalhatónak tűnt. Egy próbát megér.
LTN - INV azaz Inverness ami maga sem csúnya és aztán Invernessből Skye busszal, vonattal lóval gyalog?:-)
Mondjuk lehet ez már nagyon vad, főleg egy hétre. Azért rossz aligha lenne. Easyjet repüli ezt az LTN - INV útvonalat, nem feltétlenül drága mindig ahogy nézem, nyilván nem Wizz 3000Ft-os árszínvonal persze ( sajnos ).
Vki esetleg nincs képbe az anglián belüli repülésekkel? Elvileg lenne egy hetem Cambridge-be és úgy elmennék 1-2 napra vmi különlegesebb helyre. Ami elérhetőnek nézni ki az Easy LTN-ABZ út, ezt egynaposba lehetne abszolválni viszont nem igazán olcsó jegy, ahhoz képest. De szívesen kipróbálnám a LoganAirt vagy a Hebridean Airlines, de ott annyi sok kicsi reptér van, hogy hátha tudná esetleg vki mi az olcsóbb desztináció. Amúgy 10.19.-10.27. közötti időről lenne szó.
Csak költségtérítést kérek. A 250 eurós követelést megpróbáltam kiadni a FlightRefound-nak, de nem vállallták. Azt mondták, hogy esélytelen, tiszta vis maior. Szerintem nem, de ők valószínűleg jobban tudják.
Az átfoglalást olyan hajnal kettőkor csinálták meg. A lányom hívta őket Pestről és nagyjából a harmadik hívásra sikerült neki. (Itt is kavartak, hogy nem is maradt ki a gép, meg mindenféle baromságok, de a lányom nagyon határozott tud lenni.)
na baszki, hát akkor kitartást. de te is költségtérítést kérsz, vagy a 250 eurót próbálod behajtani? illetve hogy tudták átfoglalni a jegyedet (mikor)?
Jó neked. Ugyanez a gép, csak nekünk átfoglaltak vasárnapra. Megvolt a bejelentés, megvolt két reklamáló levél, a harmadikra már ráteszem CC-be a fogyasztóvédelmet. Pénz még nincs.
Képzeljétek, sikerült a brüsszeli járattörlés kapcsán keletkezett teljes extra költségünket visszaszerezni a Wizzairtől. Okulásként álljon itt a teljes történet címszavakban, a lényeg vastagítva:
előzmények:
- június 19-én a Wizzair kb. 3 óra késés után törölte a CRL-BUD járatot;
- a törlést kb. 23:30-kor jelentették be;
- a törlés oka ismeretlen (valószínűleg vis maiorra fognak hivatkozni);
- a késést eredetileg azért szedte össze a BUD-CRL járat, mert aznap este történt, hogy Ferihegy órákra bezárt az 1-es pálya sérülése miatt;
- a BUD-CRL járat végül felszállt, de Kölnbe divertált, ismeretlen okból.
a helyszínen kapott support:
- a Wizzair semmilyen segítséget nem nyújtott, a ticket office nagyon hamar bezárt;
- információs papírokat osztogattak, de az azon megadott telefonszámon nem tudták (nem voltak hajlandók) átfoglalni a jegyet, a hívásnaplót elmentettem;
- a Wizzair appjában a járatot a törlés után még nem mutatták töröltként, ezért nem tudtunk "átfoglalni", ha lett is volna ilyen lehetőség az appban.
mit tettünk (öten voltunk):
- a Brüsszel-Budapest járatok hamar beteltek a következő napokra, ezért alternatív megoldást kerestünk;
- végül az 5 utolsó jegyet vettük meg a másnap délutáni W6 EIN-BUD-ra (tehát Wizzair helyett Wizzairt vettünk); elektronikus számla
- felszálltunk a Brüsszelbe tartó reptéri buszra; nyomtatott számla
- a buszról foglaltunk szállást a végállomáshoz közeli hotelben; nyomtatott számla
- másnap reggel telefon a nyomtatott papíron megadott magyar telefonszámra, ahol "elismerték a törlést" és megerősítették, hogy jár a költségtérítés;
- a hotel melletti pályaudvarról már tudtuk, hogy melyik vonattal megyünk Eindhovenbe; nyomtatott számla
- útközben némi evés/ivás számlákkal
- Eindhovenből ben reptéri busz EIN-re; nyomtatott jegyek
- EIN-BUD járat kis késéssel, de hazahozott.
ügyintézés a törlés után, már itthonról:
- az 5 ember egy foglaláson volt, ezért tudta egy ember intézni a költségtérítést;
- a Wizzair honlapján tettünk panaszt a törlés miatt, kérve a törlés miatt keletkezett költségeink megtérítését (nem pedig a 250 eurót);
- 4-5 nap után kaptunk választ, ahol viszakozott a Wizzair, de bekérték a számlákat;
- a külön megvett EIN-BUD jegy visszatérítésre kapcsán azt írták, hogy az eredeti jegy árát kérhetjük vissza, vagy átfoglalást kérhetünk (kérhettünk volna);
- az eredeti jegy 3000/fő volt, az EIN-BUD 60.000/fő, nem tűnt jó üzletnek... :)
- válaszlevelemben elküldtem a számlákat, Excel táblázatban összeírtam a konkrét költségeket, megadtam a számlaszámot, és jeleztem, hogy mivel nem tették lehetővé az ingyenes átfoglalást, ezért kellett külön jegyet vennünk, ezért ragaszkodunk a jegy megtérítéséhez is;
- ezek után 45-50 napig csönd, egyetlen válasz sem jött a Wizztől;
- én többször is írtam nekik közben, végig azt gondolom, hogy megfelelő stílusban, nem követelőzve, de világossá téve, hogy ismerjük a jogainkat és ragaszkodunk a költségtérítéshez;
- végül a 45-50 nap után újabb panaszt tettem a Wizzair oldalán, jelezve, hogy továbbra is várjuk a költségtérítést, illetve, hogy most már az elhúzódó panaszkezelés miatt is panaszt teszek;
- ezt követően 1-2 napon belül válaszoltak az eredeti claim-re, és bármiféle viszakozás nélkül jelezték, hogy elutalták a kért teljes összeget, 1500 euró fölötti összegről van szó;
- a pénz pedig ma meg is jött a számlámra.
tanulságok:
- megtapasztaltam, hogy igenis működik az, hogy törlés esetén, ha nem nyújtanak megfelelő tájékoztatást a földön, akkor a Wizzair megtéríti az alternatív hazaút árát;
- a számlákkal alátámasztott költségeketnem vitatták, Wizzair pontos egyezkedés fel sem merült;
- mit kértünk és kaptunk vissza: 5 főre CRL-Brüsszel busz, 1 éjszaka hotel (2 szoba az 5 főnek), Brüsszel-Eindhoven vonat, eindhoveni ebéd, Eindhoven-EIN reptéri busz, EIN-BUD repülőjegy;
- nem trükköztünk: csak azt kértük, ami tényleg járt, "erkölcsi kár" meg "szabadnap-térítés" és ilyenek fel sem merültek, nem nyerészkedni akartunk;
- az egész folyamatot emailen intéztem, nem telefonálgattam;
- azt gondolom, sok múlik azon, hogy milyen stílusban kommunikál az ember, a túlzott követelőzés talán nem segít, viszont az igen, ha "komolyan veszik" a "fenyegetéseket" és azt, hogy jogi útra fogod terelni az ügyet.
Az egész esetet megnézve az a konklúzióm, hogy bár a teljesen elégtelen helyszíni support elfogadhatatlan a Wizzairtől, az utólagos claim-elés ebben az esetben jól működött. Bár időbe telt, mire reagáltak, de végül nem vitatták a költségeket, nem húzták az időt, és nem próbáltak kibújni a felelősség alól. Emiatt továbbra is szívesen és bátran repülök majd velük, nem lesz bennem és az útitársaimban sem rossz szájíz. Viszonylag tudatos fogyasztónak tartom magam, ezért számomra nagyon fontos volt, hogy hogyan kezeli majd a claim-et a cég.
Két ok miatt írtam meg ilyen részletesen a történetet. Egyrészt hátha néhány hét, hónap múlva valaki hasznosnak találja a leírtakat, amikor saját claim-et kénytelen indítani; másrészt az eset idejében nagyon elégedetlen voltam a cég ügyfélkezelésével, de most pozitívan csalódtam bennük. Úgy korrekt, ha a pozitív kritikát is megkapják, nem csak a fikázást.
(Végül pár "tag" a keresőmotorok kedvéért: wizzair járattörlés, wizzair kártérítés, wizzair claim, wizzair kárpótlás, wizzair költségtérítés, törölt járat kártérítés)