Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Ez a motor édesapám kollégájának s egyben igen jó barátjának az apósáé volt új korától kezdve . A nyolcvanas évek elejéig volt napi használatban , majd az évenkénti vizsgáztatás véget vetett a motorozásnak .... 25 fészer után " örököltem " meg ...
Kiváncsi vagyok egyébként rá , hogy erről az intézkedésről mi a véleményetek manapság ( t. i . 1980 - tól évenként kellett vizsgáztatni az " öreg " , talán 20 évnél idősebb gépjármüveket . ) Sok ilyen régi forgalmis jármüvel találkoztam , aminek a gazdája ' 81 - ' 82 - ig még bírta idegekkel és anyagilag , aztán feladta . Mivel ekkor sok jármű ki lett vonva a forgalomból , vagy csak egyszerüen lel lett állitva , akár hálás is lehet az utokor ezért az intézkedésért . Ugyanakkor viszont nem tudjuk , hogy mennyi végezte emiatt a MÉH - ben ....
A konkrét motor Pannonia TLF 1960 juniusi gyártás , de a forgalomba állitás időpontja november 21 volt .
Rögtön a közepébe vágok : Budapest egyik álmos külső kerülete , 1975 nyár , s mivel saját gépjármüvel nem rendelkeztem szüleim , igy a szomszédban ezen eszközökkel elégithettem ki ezirányú igényeimet . Ohh , boldogbéke idők :)
A Tudor egyébként elsősorban alkatrészforrásként szolgált a szomszéd bácsi Spartakjához ( kép és rendszám egyenlöre nincs ) , másodsorban látta el a játékautó funkcióját . Mikor már kis gyerekként is ilyenekkel játszottunk , csoda , hogy vonzanak az öreg vasak ?
Sajnos , a barátom szülei elváltak , új apuka jött , s a Tudornak mennie kellett , utolsó útját egy konténeres Ifával tette meg a vastelepig :(
Új apuka , új szelek , új autó , de a tipus maradt :
1983 március , igazi Skoda piros 105L . Új autóhoz már garázs is járt , aminek alapjába bebetonozva végezte a kis pedálos Moszkvics is ....
Ez a Skoda kevés kilóméterrel , garazsirozva vészelt át jó 20 évet , utána lett csak eladva , talán még most is szalad ....
N.G. Nem vagyok még elég liquid ,mondtam hogy majd ősz fele, meg a kinti cégügyek miatt is jönni menni kell.Nem hiszem ,hogy csengőfrászt kap az ürge, ott sem kapkodnak azért ezek után. Bár ha nagyon jó... De ha neadj' isten meglesz ,és valóban hibátlan, akkor az idő nékem(ünk) dógozik! A"fekete feliratost " is jó háromnegyed esztendeje árulják.Többek közt ezért is gyanús.
Herr(BKV-kenner)Krönert.
A "ROMÁNC", vagy egyéb dohányáru csak a "SPORTKORMÁNY"- ban volt elhelyezhető.ami ugyebár csak a 00-66-tól(1977.01) széria.Az új műsterfallal egyetemben...
Arra én is emlékszem. A tábla valahogy kiesett , de a "kisablakos" voltára igen. Azt a buszos emlékeimnél elfelejtettem leírni - nagyon lefoglaltak a "hegyi buszok" storyjai - , hogy egyszer utaztam A GA-95-87 -en is. (A legelső 260-AS csuklós) Kb '78 nyarán lehetett. A piros 7-esen szúrta és iszonyúan csodálkoztam ,hogy GA-s, háromszög van a tetején, és hogy még öregebb belül ,mint a 47-55. (aNNAK CSAK AZ ÜLÉSEI VOLTAK 556-OSAK ,ITT műszerek is. Alig akartam leszállni ,volt is vita anyámmal.
Igen , egy picit elüt. Nincs itt most a lap nálam , de a 8. oldalon tuti látszik.Meg még egy képen szintúgy. De korrekt autó ,tényleg.Inkább csak a szemem tesztelem,nem fikázom.
Hopp, a Vörösmarty térhez kapcsolódik egy rendszám is.:) GC-50-65 -a BKV egyetlenegy "négyszemű" IK260-asa a Gerbeaud előtt, amikor a 9-esnek még itt volt a végállomása.
Igen ,ezt én is olvastam a Porolókról , de rohadtul tetszett.
Tényleg szép darab ,eszemben sincs irigy , kellemetlenkedő lenni, de jól látom,hogy a VETERÁN-beli zöldnek is szinű az ajtaja? Ha valaki itt ,Te nyilván értesz hozzá
Lapítok ,mert fingom sincs a feldványt illetően. Tegnap már írtam , Anyukám egyik partnercége raktárában atomkomoly közlekedési-kiadvány/ sajtókincsek vannak. Ha van ötlet kerestetek...
Amíg ilyen csend van pici OFF: Felkerült a Mobilére egy megfelelő darab ,kék a bele ,de ha ilyen az állapot , meg a kivitel akkor már elgondolkodtató. '77.12.havi , 120 ezer km, nagyon originálnak tűnik mindene.... Én olyan béna vagyok a computerhez ,hogy fogalmam sincs hogy kell ideszúrni. Sasold majd meg ,Dottore!
A régi TURBO nagyon szép és brutális erőgép, de teljességgel használhatatlan mint általában a régi turbós erőgépek. Az ujabbak viszont nagyon jók. De a legjobb a 993 biturbo.