Úgy tudom, hogy a CO riasztókban egy lítium elem van, ami nagyjából 7 évig ad nekik áramot. A CO szenzor is nagyjából 7 évig működik, aztán elöregszik. Ezért nem lehet ezekben cserélni az elemet.
nem vagyok gépész.. csak az egyszerű méret/fizika/házibarkács alapján válaszoltam eddig.. ne bakelit kanállal próbáld :)
de azt eddig nem írtad, h törölközőszárító alakja lenne, se azt h T idommal indulsz. de az 1mm távolság az hibahatár, vagyis lesz olyan rész, ahol hozzáér a fűtőszál az 5rétegűhöz. ill. nem lesz, mert nem fér át az 5rétegű csatlakozó idomán. az még a 12mm-en belül van, mint szűkítő.
ha nagyon ez a fő irányod: akkor kezd fém T idommal, amiből felfele megy egy egyenes fém közdarab=cső (hosszabb, mint a fűtőszálad), és ennek a tetejére csatlakozz az 5rétegűvel.
Nem teljesen látom magam előtt a leírásod alapján, de az én kialakításom nagyjából másolná a standard t.szárítós radiátor kialakítást, függőleges beépítés, rögtön tőben egy T idommal a hidegoldali rávezetés, felfelé meg mehetne a melegvíz, felette ágazna el azon csövek felé ahol le tudja adni a hőt.
Igen, szerintem is véleményes, hogy ha a cső belső átmérője 12mm, legyen a patron 8mm, akkor abban a 2mm-es falvastagságú vízköpenyben milyen áramlás tud kialakulni, nagyon nagy lenne az ellenállása.
Esetleg azt tudod, hogy miért tiltja a gyártó a rozsdamentes anyagból készült hőleadóba való beépítést? nem jöttem rá.
Ez már ott megborul, hogy a csőbe betolt idom miatt a csőnél lényegesen kisebb lesz az az átmérő amin be kell tolni a betétet és nem fog beleférni. Én csinálnék egy réz csőből készült 28-as darabot amibe betenném a betétet. De látni kéne elfér-e ott ahová tervezi.
Van egy amatőr problémám. Fürdőt WC-t csinálok, összeraktam a lefolyó csöveket, tömítés mindenhol ép, tokok rendesen egybe tolva. Szivárgás nincs, slaggal órákig nyomattam be minden csővégen a vizet. Mégis, valahol visszajön a szag. Nem találok sehol problémát, de ha bemegyek egy nap után a zárt helyiségbe csatornaszag van.
Kínomban azon gondolkodom, hogy alu szalaggal körbe tekerem az illesztéseket mert lehet, hogy a lejtés miatt a víz nem jön ki de valahol van rés...
Levegővel kéne picit felfújni de nem tudom lezárni mert meglévő részhez épül hozzá és nincs olyan pont ahol lezárható a cső.
Feltételezzük, hogy kialakul egy olyan vízáramlás, ami megakadályozza a víz forrását, a hőforráshoz mindig kerül elegendő hűvösebb víz. A műanyag azért tudna meg olvadni, mert ott lokálisan nincs víz, ami hűtene.
Ha analógiát kellene találni, akkor valami olyasmihez tudnám hasonlítani, amikor fazék vizet melegítünk a tűzhelyen és benne hagynánk a műanyag merőkanalat. Megolvadna?
ahol a műanyag megolvad, ott már a víz rég forr, vagyis a vízből gőz lesz, ami szétnyit mindent (csatlakozó, vezeték). vagy ha van bent nyomásszelep, akkor kiszárítja/vízteleníti a hálózatot.
az 5rétegű csatlakozóba szerintem fizikailag sem fér bele semmilyen fűtéscső..
Nekem is vannak kétségeim, de azért vizet is tennék bele ;-) így biztos nem érné el az 1000 fokot. Amúgy mi történne, ha ott lokáliasan megolvasztaná a műanyagot? Az alu réteg miatt nem lyukadna ki.
ötrétegű csőből és törülközőszárító patronból rejtett fűtőtestet szeretnék mókolni. Meg tudja esetleg valaki mondani, hogy a 1/2 collos KM csatlakozású patront a 1/2collos BM - 16mm ötrétegű idomon keresztül lehet -e dugni?
Sajnos nem lehet tudni mekkora a fűtő cekasz legnagyobb vastagsága, se a csatlakozó idom legkisebb átmérőjét..
Valakinek volna tippje, hogy PVC csőbe fúrt 3mm-es lyukakat mivel tudnék befoltozni? Valami epoxy lenne jó, de a rugalmas, tömör, nem pedig a porladó fajta, mint az a gyurmázható. Valaki tudna ajánlani pontos terméket? Az sem hátrány ha nem köt túl hamar.
Sziasztok. Szükségem lenne egy sos segítségre. Sajnos a vízóra aknában az egyik toldás el kezdett ereszteni ma délután. Teljesen jól zárja a vizet az akna így ha csak nagyon lassan is, de gyűlik benne a víz. Most úgy fél órája ki szivattyúztam belőle kb. 200 liter vizet. így rá jöttem, hogy hol ereszt, el van repedve az egyik toldás. Sajnos a vízóra előtti és utáni csap is úgy be van rohadva, hogy meg sem mozdul. A vízművek sos vonalával beszéltem, de mivel az én oldalamon van a csőtörés, így ha ők kijönnek elzárni szabad szemmel jól látható összeget kérnének.
Viszont a ház előtt a járdán van egy kb. 15x15-ös kis vízművekes ajtó (Ez budapesten van), ami alatt megy lefelé egy cső, aminek az aljában van egy négyszögletes szerintem csap. Van egy zártszelvényem ami pont rá illik erre a csapra, megnéztem, hogy azzal el tudom e zárni, de csak 1 negyen fordulatot fordult, viszont a víznyomást megnézve szerintem nem történt semmi változás.
Tudnátok segíteni, hogy ez a négyszögletes dolog vajon főelzáró csap lehet e, és ha igen, akkor ha nyomok rá egy adag csavarlazítót vajon működni fog e?
30cm 50x50cm betonlemez már ér valamit, de a fagy mozgatja.
80cm mély fúrt mini pontalap = mindenre jó.
A fagyhatárt azért használják, mert az átfagyó jéglencsék megemelik a szerkezetet, ami a mozgástól tönkre mehet. na most a gázcsövet sokat mozgatni... nem túl egészséges..
ha van kézi földfúród, akkor menj le 80cm-t.
statika, alapozás:
Fagyhatár: télen 0°C alá lehűlő talajréteg legnagyobb vastagsága. Hazai viszonylatban a fagyhatár szemcsés talajban 0,8 m; kötött talajban és a Balti tenger szintje felett 500 m-nél magasabban 1,0 m; szilárd kőzeten álló alap esetén 0,5 m.