Egyes MAV nagyvasuti vontatasi telepeken (pl. Celldomolk) vannak csillek es azokhoz forditokorongok, persze ezek igen mini berendez;sek, de akkor is vasut!
Feltettem kepeket is a kemencei oldalra, link valamivel lejjebb volt.
Ha nem tévedek, úgy igaz a dolog, hogy a hűvösvölgyi az egyetlen NEM KÉZI működtetésű fordítókorong. Nyírben van a kocsiszín előtt (csak a fordítókorongon keresztül tudnak beállni a gépek a fűtőházba), illetve sok apró fordítókorong van a fatelepeken. Sárospatakon is volt fordítókorong. Máshol nem tudok. Ojtozon láttunk Erdélyben 760 mm-es tolópadot. A probléma csak az, hogy az ojtozi vasút a '90-es évek elején megszűnt, a tolópad viszont megmaradt...
A motorkocsik áráról nem tudok nyilatkozni. Azt tudom, hogy a Mariazelli kisvasút (Ausztria:)) IC jellegű villamos motorkocsija kb. 1mrd HUF átszámítva - de az egy luxusmotorkocsi:) Szerintem - bár ez csak a saját becslésem - néhány 10 milliós nagyságrendű lehet a járműjavítóban készült kisvasúti motorkocsik ára.
Mk45: szomorú :(( Pedig ott az a rakás rohadó M43-as, még az alkatrészek szerzése sem lehet olyan körülményes hozzá....
Valaki azt találta mondani, hogy a hűvösvölgyi az egyetlen keskenynyomkozű fordítókorong Magyarországon. Azonban mintha valakinek a honlapjná (talán a KBK) láttam volna olyan fotót, amin más vasút ilyen fordítókorongja volt látható. Homályos emlékeim szerint a képen Mk 45-ös gép is volt, tehát valószínűleg a nyíregyházi vonalról van szó. Jó a következtetés? Mi a neve a vontatási telepnek, ahol megtalálható? Működőképes?
Hát igen... igény lenne rá. Szombaton megint összeszorult a szívem, amikor mondták, hogy az Mk 45 2003 psz. gép már nem tudja tartani a menetrendjét háromkocsis szerelvénnyel. Annak idején röhögve felvitt bármelyik akár négy kocsit is, tele élő eleggyel (utas).
SZJA: a Nagy Jozsef fele Szegedi Vasuttorteneti (?) alapitvany is ilyen.
Motorkocsik: en ugy tudom, hogy ez csak erosen terv volt... Igeny van ra sok helyen (Nyiregyhaza, Kecskemet, Debrecen), de penz az szinte sehol nincsen ra... Szerintem nem a Ganzzal kellett volna varialni, hanem valamelyik jarmujavitoval, mert az sokkal olcsobban megcsinalna. Majd rakerdezek a dologra.
Szó volt róla pár éve (még újságcikket is olvastam a dologról), hogy néhány magyarországi kisvasút (MÁV-os és ÁÉV-s egyaránt) összefogott annak érdkében, hogy új motorvonatokat gyárttasson a Ganzzal. A Ganz azt mondta, hogy 10 db alatt nem foglalkozik a kérdéssel. Össze is jött az igény a 10 db-ra. Ebből kettőt akart megrendelni a Gyermekvasút. Mikor a szerződés szövegének egyeztetésére került volna a sor, a jelentkezők nagy része visszatáncolt, és már csak 4 db-ra szóló megrendelést tartottak fenn. Így az egészből nem lett semmi. Tudja valaki, hogy a Széchenyi-hegyi és a királyréti kisvasutakon kívül ki volt még benne ebben a körben? Más oka is volt a visszalépésnek azon kívül, hogy nem volt pénzük?
Most, hogy jön az SZJA bevallás, meg az 1% felajánlása, ki tud olyan alapítványt, amit kiemelten közhasznúnak minősítettek, működik már az előírt ideje, tehát fogadhat ilyen felajánlást -- és persze valamilyen kisvasúttal kapcsolatos?
Én a Gyermekvasutasokért Alapítványról tudok. (No mégis, mi másról tudnék? :-) ) Az adószáma: 18075144-2-01
Illés, engem az lepett meg, hogy közlekedtették. Persze lehet, hogy ennek a szerelvénynek a közlekedtetésekor nem szempont, hogy mennyibe kerül.
Most hétvégén szó szerint nem tudtak leülni az utasok Szépjuhászné és Virágvölgy között. Egy kocsi volt a szerelvényben (Ganz zárt kocsi). Ennek természetesen csak az egyik szakasza volt fűtve. Hát mi se abban ültünk. :-)
Megjegyzem, nagyon szépen el volt takarítva a hó minden állomáson. Virágvölgyben láttuk, hogy valami több fős brigád éppen akkor ment be a forgalmiba, kezükben hólapát. Ennek csak az volt a szépséghibája, hogy Csillebércen a vonat nem ott állt meg, ahol a hó el volt hányva (a forgalmi előtt), hanem felhúzott a kijárati jelzőig, ahol a vonatvezető lezárta Sr.2-t. Naná, hogy térdig havas lett! (Emlékszem, annak idején mi lapátoltuk a havat, hogy ki tudjunk menni a váltóhoz!)
A kommandói kisvasút és a sikló 1999. novemberében szűnt meg. Az utolsó pillanatig gőzösök dolgoztak. Én 99. februárjában jártam kint, és éppen le volt halva a gőzös, szóval csak Kovásznán tudtzunk vonatozni. Kovászna vá. és a város mellett található bútorgyár között valószínűleg még mindig megy a vasút. Kár a siklóért. Nagyon szép vasút volt.
ÚRKÚT Nem lesz. Úrkútra max. 1-2 ember mehet bányalátogatásra, Halimbára pedig nem lehet 2 nap alatt megszervezni a látogatást. (És Halimbán különben sincs vasút). Azt tudom csinálni, hogy holnap megpróbálkozok elintézni egy Felsőpetényt, de ott inkább a bányában lévő kristálybarlangokra szeretném fektetni a hangsúlyt. Az a baj, hogy a petényiek nagyon hangulatemberek, lehet, hogy nem fog összejönni a móka. Viszont ha se bánya, se Pozsony nem lesz a hétvégén, akkor nagyon el leszek keseredve... (/OFF) Állítólag megkezdték a Recski rézbánya elárasztását :-((((
Albertus: a postakocsi az eredeti lillafüredi szerelvényből való. Valószínűleg a '20-as években még ott vasúton vitték a postát, és ezért került a szerelvénybe. Most meg a jármű műemlék jellege miatt lehet benne...
A Részleg c. film erdei kisvasúti részleteit és a siklót a Kovászna-Kommandói kisvasúton forgatták (Székelyföld déli sarka). '95-ben jártam ott, akkor még gőzmozdonyokkal dolgoztak, és nagyszerű hóekés meneteket lehetett fényképezni. Nem tudom, hogy jár-e még egyáltalán.
A film bányavasúti jeleneteit valahol máshol forgatták, erre nincs tippem.
Köszi. Bár nem értem, hogy miért közlekedtetnek postakocsit. Vagy csak a dísz kedvéért egyszer kitették a vonalra?
A hétvégén voltunk fent (persze megint volt ismerős, akit faggattam). Az általános, hogy egykocsis szerelvényeket közlekedtetnek ilyenkor télen, nyáron pedig két kocsival állítják ki őket. Ugyanakkor módosítást adtak ki a menetrendkönyvhöz, ennek értelmében egy ideje télen hétköznap is két szerelvénnyel közlekednek. Ennek igazán megörültem! :-)
Igazat megvallva, van benne valami zöld is. (Élőben még sose láttam.) Tegnap vettük videóra a Széchenyi-hegyi motorszínben, akkor tűnt fel. Azt tudja valaki, hogy melyik kocsi lett zöld? Vagy hogy miért?
Van valakinek képe, ami Lillafüreden készült erről a szerelvényről vagy a hasonmásáról? Vagy ami az 1950-es években készült az Úttörővasúton, amikor kölcsön voltak adva?
A részleg című filmet ismeritek? ha jól emlékszem Gothár Péter rendezte 1995-ben.
Na abban van bányavasút, alagút, hajtányozás kisvasúton, erdei siklópálya...
nem tudja valaki, hogy ezeket hol vették fel?
Gyorsan:
1. holnap lesz a DunaTVn a SImon Menyhert szuletese c. film, benne sok reszlettel a szilvasvaradi kisvasutrol meg a siklorol.
2. homokvasutas kepek: van link ra a honlapomon (www.zpok.hu/~illesf)
3. Mk48 1005: valoszinuleg szerdan vagy csutortokon viszik el Kanizsara Db-bol
4. Ur4kut ugyben hetfo delutan irok infot.
Gyorsan:
1. holnap lesz a DunaTVn a SImon Menyhert szuletese c. film, benne sok reszlettel a szilvasvaradi kisvasutrol meg a siklorol.
2. homokvasutas kepek: van link ra a honlapomon (www.zpok.hu/~illesf)
3. Mk48 1005: valoszinuleg szerdan vagy csutortokon viszik el Kanizsara Db-bol
4. Ur4kut ugyben hetfo delutan irok infot.
Illés: bemázolták kékre azt a vackot Hűvösvölgyben...?
Emlékszem, amikor én úttörővasutas voltam, szinte dugdosták a narancssárgára festett debreceni kocsikat. És nagyon furcsán néztünk rájuk, amikor egyszer-egyszer mégis előkerültek.
Most meg van ugye a piros mint alapszín, a narancssárga, a lila-fehérre visszafestett egyik gép, meg egy kék villamosszerelvény? No erre rá fogok kérdezni valami ott dolgozótól!
Az újságcikkban megdöbbentett, hogy egykocsis szerelvény közlekedik hétvégén.
Csömödér is EUs támogatásból építette fel az új vonalat. CSak a MÁV szerintem nem olyan rugalmas, hogy ilyeket igénybe vegyen. Pláne akkor, ha magas szinten épp a kisvasutak leépítésében érdekelt :((((( Komolyan nem tudom, hogy most mi lenne jó a MÁV regionélis (Kecskemét, Ni, Bfenyves) kisvasutakkal... A magánkéznek és az állami tulajdonnak is vannak előnyei és hátrányai. Lehet esetleg valami kooperációs formát kitalálni? Nem látom át a dolgot... És szerintem azok se, akiknek a kezében forognak a dolgok kulcsai.
Izé - a motorvonat közben bekékült:)) Amúgy szerintem is sokat köszönhet az egész a MÁVnak. Valahol a gyerekvasút is egy reklám, amit azért a külvilág számára elfogadható szinten karban kell tartani. Nem mondom, hogy a Gyv olyan, mint a Zillertahlbahn, de magyar viszonyok között szerintem az egyik legjobb állapotú kisvasút, és ez a MÁV hozzáállásának köszönhető. EGy vállalkozó nem biztos, hogy eleve ennyit költene rá...