Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2000.02.01 0 0 188
az Északi fűtőház is területe tele volt csillepályával, abból maradt még valami?
Előzmény: marslakó (186)
illesf Creative Commons License 2000.02.01 0 0 187
Az AEGV békéscsabai kisvasúti körfűtőháza minden esetre szép lehetett... Ott biztos volt fordítókorong:))
Előzmény: marslakó (186)
marslakó Creative Commons License 2000.02.01 0 0 186
Egyes MAV nagyvasuti vontatasi telepeken (pl. Celldomolk) vannak csillek es azokhoz forditokorongok, persze ezek igen mini berendez;sek, de akkor is vasut!
Feltettem kepeket is a kemencei oldalra, link valamivel lejjebb volt.

marslako

Előzmény: illesf (185)
illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 185
Ha nem tévedek, úgy igaz a dolog, hogy a hűvösvölgyi az egyetlen NEM KÉZI működtetésű fordítókorong. Nyírben van a kocsiszín előtt (csak a fordítókorongon keresztül tudnak beállni a gépek a fűtőházba), illetve sok apró fordítókorong van a fatelepeken. Sárospatakon is volt fordítókorong. Máshol nem tudok. Ojtozon láttunk Erdélyben 760 mm-es tolópadot. A probléma csak az, hogy az ojtozi vasút a '90-es évek elején megszűnt, a tolópad viszont megmaradt...

A motorkocsik áráról nem tudok nyilatkozni. Azt tudom, hogy a Mariazelli kisvasút (Ausztria:)) IC jellegű villamos motorkocsija kb. 1mrd HUF átszámítva - de az egy luxusmotorkocsi:) Szerintem - bár ez csak a saját becslésem - néhány 10 milliós nagyságrendű lehet a járműjavítóban készült kisvasúti motorkocsik ára.

Mk45: szomorú :(( Pedig ott az a rakás rohadó M43-as, még az alkatrészek szerzése sem lehet olyan körülményes hozzá....

Előzmény: Albertus (184)
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 184
Valaki azt találta mondani, hogy a hűvösvölgyi az egyetlen keskenynyomkozű fordítókorong Magyarországon. Azonban mintha valakinek a honlapjná (talán a KBK) láttam volna olyan fotót, amin más vasút ilyen fordítókorongja volt látható. Homályos emlékeim szerint a képen Mk 45-ös gép is volt, tehát valószínűleg a nyíregyházi vonalról van szó. Jó a következtetés? Mi a neve a vontatási telepnek, ahol megtalálható? Működőképes?
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 183
Hát igen... igény lenne rá. Szombaton megint összeszorult a szívem, amikor mondták, hogy az Mk 45 2003 psz. gép már nem tudja tartani a menetrendjét háromkocsis szerelvénnyel. Annak idején röhögve felvitt bármelyik akár négy kocsit is, tele élő eleggyel (utas).

Mennyi pénz lehet egy ilyen motorkocsi?

illesf Creative Commons License 2000.01.31 0 0 182
SZJA: a Nagy Jozsef fele Szegedi Vasuttorteneti (?) alapitvany is ilyen.

Motorkocsik: en ugy tudom, hogy ez csak erosen terv volt... Igeny van ra sok helyen (Nyiregyhaza, Kecskemet, Debrecen), de penz az szinte sehol nincsen ra... Szerintem nem a Ganzzal kellett volna varialni, hanem valamelyik jarmujavitoval, mert az sokkal olcsobban megcsinalna. Majd rakerdezek a dologra.

Előzmény: Albertus (180)
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 181
Szó volt róla pár éve (még újságcikket is olvastam a dologról), hogy néhány magyarországi kisvasút (MÁV-os és ÁÉV-s egyaránt) összefogott annak érdkében, hogy új motorvonatokat gyárttasson a Ganzzal. A Ganz azt mondta, hogy 10 db alatt nem foglalkozik a kérdéssel. Össze is jött az igény a 10 db-ra. Ebből kettőt akart megrendelni a Gyermekvasút. Mikor a szerződés szövegének egyeztetésére került volna a sor, a jelentkezők nagy része visszatáncolt, és már csak 4 db-ra szóló megrendelést tartottak fenn. Így az egészből nem lett semmi. Tudja valaki, hogy a Széchenyi-hegyi és a királyréti kisvasutakon kívül ki volt még benne ebben a körben? Más oka is volt a visszalépésnek azon kívül, hogy nem volt pénzük?
Albertus Creative Commons License 2000.01.31 0 0 180
El ne hagyjuk süllyedni...! :-)

Most, hogy jön az SZJA bevallás, meg az 1% felajánlása, ki tud olyan alapítványt, amit kiemelten közhasznúnak minősítettek, működik már az előírt ideje, tehát fogadhat ilyen felajánlást -- és persze valamilyen kisvasúttal kapcsolatos?

Én a Gyermekvasutasokért Alapítványról tudok. (No mégis, mi másról tudnék? :-) ) Az adószáma: 18075144-2-01

uhi Creative Commons License 2000.01.30 0 0 179
Csak szólok, hogy vigyázat, süllyed a topic! Pedig a kisvasút olyan fontos, hogy még modellezik is, mint mostanában a Vasútmodellezés topicon.
illesf Creative Commons License 2000.01.25 0 0 178
Az első kérdésre nem tudom a választ, a visszafestett gép pedig a 2001-esha minden igaz.
Előzmény: Albertus (177)
Albertus Creative Commons License 2000.01.25 0 0 177
És arról tudsz valmit, hogy maradt-e még debreceni kocsi (az átalakított laborkocsin kívül) a Gyermekvasúton?

Illete, hogy melyik gépet vestették vissza "villamosszerűen" (alul bordó, felül krém szín). A 2003, 2005 nem lehet, azokat most láttam.

Előzmény: illesf (176)
illesf Creative Commons License 2000.01.25 0 0 176
Gondolom, hogy azért közlekedtetik, mert inkább menjen, minthogy rozsdásodjon valahol...
Előzmény: Albertus (175)
Albertus Creative Commons License 2000.01.25 0 0 175
Illés, engem az lepett meg, hogy közlekedtették. Persze lehet, hogy ennek a szerelvénynek a közlekedtetésekor nem szempont, hogy mennyibe kerül.

Most hétvégén szó szerint nem tudtak leülni az utasok Szépjuhászné és Virágvölgy között. Egy kocsi volt a szerelvényben (Ganz zárt kocsi). Ennek természetesen csak az egyik szakasza volt fűtve. Hát mi se abban ültünk. :-)

Megjegyzem, nagyon szépen el volt takarítva a hó minden állomáson. Virágvölgyben láttuk, hogy valami több fős brigád éppen akkor ment be a forgalmiba, kezükben hólapát. Ennek csak az volt a szépséghibája, hogy Csillebércen a vonat nem ott állt meg, ahol a hó el volt hányva (a forgalmi előtt), hanem felhúzott a kijárati jelzőig, ahol a vonatvezető lezárta Sr.2-t. Naná, hogy térdig havas lett! (Emlékszem, annak idején mi lapátoltuk a havat, hogy ki tudjunk menni a váltóhoz!)

Előzmény: illesf (174)
illesf Creative Commons License 2000.01.25 0 0 174
A kommandói kisvasút és a sikló 1999. novemberében szűnt meg. Az utolsó pillanatig gőzösök dolgoztak. Én 99. februárjában jártam kint, és éppen le volt halva a gőzös, szóval csak Kovásznán tudtzunk vonatozni. Kovászna vá. és a város mellett található bútorgyár között valószínűleg még mindig megy a vasút. Kár a siklóért. Nagyon szép vasút volt.

ÚRKÚT
Nem lesz. Úrkútra max. 1-2 ember mehet bányalátogatásra, Halimbára pedig nem lehet 2 nap alatt megszervezni a látogatást. (És Halimbán különben sincs vasút). Azt tudom csinálni, hogy holnap megpróbálkozok elintézni egy Felsőpetényt, de ott inkább a bányában lévő kristálybarlangokra szeretném fektetni a hangsúlyt. Az a baj, hogy a petényiek nagyon hangulatemberek, lehet, hogy nem fog összejönni a móka. Viszont ha se bánya, se Pozsony nem lesz a hétvégén, akkor nagyon el leszek keseredve... (/OFF) Állítólag megkezdték a Recski rézbánya elárasztását :-((((

Albertus: a postakocsi az eredeti lillafüredi szerelvényből való. Valószínűleg a '20-as években még ott vasúton vitték a postát, és ezért került a szerelvénybe. Most meg a jármű műemlék jellege miatt lehet benne...

Illés

Előzmény: Toreny (173)
Toreny Creative Commons License 2000.01.25 0 0 173
A Részleg c. film erdei kisvasúti részleteit és a siklót a Kovászna-Kommandói kisvasúton forgatták (Székelyföld déli sarka). '95-ben jártam ott, akkor még gőzmozdonyokkal dolgoztak, és nagyszerű hóekés meneteket lehetett fényképezni. Nem tudom, hogy jár-e még egyáltalán.
A film bányavasúti jeleneteit valahol máshol forgatták, erre nincs tippem.
Előzmény: division by zero (167)
Albertus Creative Commons License 2000.01.25 0 0 172
Köszi. Bár nem értem, hogy miért közlekedtetnek postakocsit. Vagy csak a dísz kedvéért egyszer kitették a vonalra?

A hétvégén voltunk fent (persze megint volt ismerős, akit faggattam). Az általános, hogy egykocsis szerelvényeket közlekedtetnek ilyenkor télen, nyáron pedig két kocsival állítják ki őket. Ugyanakkor módosítást adtak ki a menetrendkönyvhöz, ennek értelmében egy ideje télen hétköznap is két szerelvénnyel közlekednek. Ennek igazán megörültem! :-)

Előzmény: illesf (171)
illesf Creative Commons License 2000.01.25 0 0 171
Asszem, hogy a postakocsi zold. Regi fenykepem errol speciel nekem nincs, de van, mert tobbet is lattam mar.
Előzmény: Albertus (170)
Albertus Creative Commons License 2000.01.24 0 0 170
Tényleg kék színű lett a lillafüredi szerelvény a Gyermekvasúton.

http://www.geocities.com/vasutmania/nosztalgia.html

Igazat megvallva, van benne valami zöld is. (Élőben még sose láttam.) Tegnap vettük videóra a Széchenyi-hegyi motorszínben, akkor tűnt fel. Azt tudja valaki, hogy melyik kocsi lett zöld? Vagy hogy miért?

Van valakinek képe, ami Lillafüreden készült erről a szerelvényről vagy a hasonmásáról? Vagy ami az 1950-es években készült az Úttörővasúton, amikor kölcsön voltak adva?

illesf Creative Commons License 2000.01.24 0 0 169
Elneztem... bocs.
Előzmény: division by zero (166)
division by zero Creative Commons License 2000.01.24 0 0 168
division by zero Creative Commons License 2000.01.22 0 0 167
A részleg című filmet ismeritek? ha jól emlékszem Gothár Péter rendezte 1995-ben.
Na abban van bányavasút, alagút, hajtányozás kisvasúton, erdei siklópálya...
nem tudja valaki, hogy ezeket hol vették fel?
division by zero Creative Commons License 2000.01.22 0 0 166
"holnap lesz a DunaTVn a SImon Menyhert szuletese c. film"
holnap???? az vasárnap, az én tvújságom szerint pedig kedden (25-én), 19:45-től lesz a film
Előzmény: illesf (164)
division by zero Creative Commons License 2000.01.22 0 0 165
a honlapodon hibás a link, kimaradt belőle az illes
helyesen: Homokvasút
Előzmény: illesf (164)
illesf Creative Commons License 2000.01.22 0 0 164
Gyorsan:
1. holnap lesz a DunaTVn a SImon Menyhert szuletese c. film, benne sok reszlettel a szilvasvaradi kisvasutrol meg a siklorol.
2. homokvasutas kepek: van link ra a honlapomon (www.zpok.hu/~illesf)
3. Mk48 1005: valoszinuleg szerdan vagy csutortokon viszik el Kanizsara Db-bol
4. Ur4kut ugyben hetfo delutan irok infot.
illesf Creative Commons License 2000.01.22 0 0 163
Gyorsan:
1. holnap lesz a DunaTVn a SImon Menyhert szuletese c. film, benne sok reszlettel a szilvasvaradi kisvasutrol meg a siklorol.
2. homokvasutas kepek: van link ra a honlapomon (www.zpok.hu/~illesf)
3. Mk48 1005: valoszinuleg szerdan vagy csutortokon viszik el Kanizsara Db-bol
4. Ur4kut ugyben hetfo delutan irok infot.
Gödény Creative Commons License 2000.01.21 0 0 162
Láttam én már múzeumban 100 éves akkumulátoros bányamozdonyt.
Előzmény: illesf (158)
Albertus Creative Commons License 2000.01.19 0 0 161
Illés: bemázolták kékre azt a vackot Hűvösvölgyben...?

Emlékszem, amikor én úttörővasutas voltam, szinte dugdosták a narancssárgára festett debreceni kocsikat. És nagyon furcsán néztünk rájuk, amikor egyszer-egyszer mégis előkerültek.

Most meg van ugye a piros mint alapszín, a narancssárga, a lila-fehérre visszafestett egyik gép, meg egy kék villamosszerelvény? No erre rá fogok kérdezni valami ott dolgozótól!

Az újságcikkban megdöbbentett, hogy egykocsis szerelvény közlekedik hétvégén.

illesf Creative Commons License 2000.01.18 0 0 160
Csömödér is EUs támogatásból építette fel az új vonalat. CSak a MÁV szerintem nem olyan rugalmas, hogy ilyeket igénybe vegyen. Pláne akkor, ha magas szinten épp a kisvasutak leépítésében érdekelt :((((( Komolyan nem tudom, hogy most mi lenne jó a MÁV regionélis (Kecskemét, Ni, Bfenyves) kisvasutakkal... A magánkéznek és az állami tulajdonnak is vannak előnyei és hátrányai. Lehet esetleg valami kooperációs formát kitalálni? Nem látom át a dolgot... És szerintem azok se, akiknek a kezében forognak a dolgok kulcsai.
Előzmény: Thomas (155)
illesf Creative Commons License 2000.01.18 0 0 159
Izé - a motorvonat közben bekékült:)) Amúgy szerintem is sokat köszönhet az egész a MÁVnak. Valahol a gyerekvasút is egy reklám, amit azért a külvilág számára elfogadható szinten karban kell tartani. Nem mondom, hogy a Gyv olyan, mint a Zillertahlbahn, de magyar viszonyok között szerintem az egyik legjobb állapotú kisvasút, és ez a MÁV hozzáállásának köszönhető. EGy vállalkozó nem biztos, hogy eleve ennyit költene rá...
Előzmény: Albertus (150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!