Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Azt hiszem azok a számok, amit újra kiadtak, soha nem egyeztek meg az eredetivel, vagy formában vagy színben eltértek attól. Erre jó példa az E-s sorozat, amit először a 125 ccm feletti motorkerékpárokra adtak ki. Ez megközelítőleg négyzet alakú és a motorkerékpár jellegénél fogva csak hátra szerelték. Amikor a magán személygépkocsikat látták el ugyanezzel, azokra téglalap alakú került és elöl-hátul.
sziasztok az nagyon jó film nemtudja valaki hol tudom megnézni?Az első trabantunk rendszáma kb 30 éve volt CT 45 14 a nagybátyámé pedig CG-90-90 es ebbe még nem volt biztonságiöv
Hát akkor tessék, itt van még néhány darab a legnépszerűbből Igyekeztem sorba tenni őket, tudod, az úttörő ahol tud, segít :)
CB 14-32 900 limousine CE 16-37 1000 de luxe CG 79-02 1000 de luxe CH 18-98 312 de luxe CH 20-67 1000 de luxe CH 30-64 1000 de luxe CH 62-58 1000 de luxe CH 73-16 1000 de luxe CH 76-03 1000 de luxe CH 79-39 1000 de luxe CH 80-35 1000 de luxe CH 85-09 1000 limousine CI 34-21 311 limousine CI 48-01 1000 de luxe CL 03-27 1000 de luxe CL 10-54 1000 limousine CL 66-24 1000 de luxe CL 77-22 1000 de luxe CL 98-99 1000 de luxe CM 48-64 1000 de luxe (kiskerekű) CM 54-24 1000 de luxe (kiskerekű) CM 58-90 1000 de luxe (kiskerekű) CM 65-26 1000 de luxe (kiskerekű) CM 72-34 1000 de luxe (kiskerekű) CM 77-24 1000 de luxe (kiskerekű) CM 86-05 1000 de luxe (kiskerekű) CM 88-06 1000 limousine (kiskerekű) CM 91-45 1000 de luxe (kiskerekű) CM 93-72 1000 de luxe (kiskerekű) CM 94-30 1000 de luxe (kiskerekű) CM 94-31 1000 de luxe (kiskerekű) CM 94-50 1000 de luxe (kiskerekű) CM 99-97 1000 de luxe (kiskerekű) CN 00-75 1000 de luxe (kiskerekű) CS 12-58 1000 de luxe UI 94-64 1000 de luxe ZH 96-70 1000 de luxe KO 03-83 1000 de luxe
Természetesen érdekel. Már csak azért is táblázatba kell foglalni, mert tapasztalatom szerint a fórumokon rengeteg hasznos (és haszontalan) információ gyűlik össze, aminek a visszakeresése néhány ezer hozzászólás után már bajos. Érdekes különben, hogy a táblázatomban már most is a Wartburg vezet. Ki tudja miért, azoknak a rendszámai maradtak meg legjobban az emlékezetünkben.
Ebből a hozzászólásodból derült ki számomra, hogy táblázatba szeded ezeket a táblácskákat. Ezen bátorodva kérdem, hogy történet nélkül és körülbelüli évjárattal is érdekelnek Téged a rendszámok? Mert ebben az esetben szolgálhatok számodra jónéhány púpos Warcsi rendszámmal, amelyeket sk. gyűjtőttem a nyolcvanas évek legelején. Senki meg ne merje kérdezni, hogy miért, mert saját magamat is kiröhögöm érte. Volt rá időm, és ennyi, nem kell mindenben értelmet keresni, igaz? :)
Hát igen, ilyenre gondoltam, de az autók többsége nem rendelkezik ilyen sztorival sajnos.
Érdekes info a Felícia rendszámozása, nem tudtam, de abban bízok, hogy ennek a táblázatnak az összeállításával fény derül néhány rendszámosztási "szokásra". Ha minden igaz, a 24 betű és a négy szám variációja olyan 5 millió, na ebből lassan meg lesz az ezer a táblázatomban szíves segítségetekkel. Cseppben a tenger....
Én tudtam, hogy beütötték a rendszámot, viszont volt egy Trabantom annál a baloldaliban volt. Én 1964-ben voltam biztos, nem tudom mikor szűnt meg. A motorkerékpároknál többnyire a kormánnyakba ütötték. Talán ez volt a korabeli eredetvizsgálat, hisz a rendőr a helyszínen le tudta folytatni :) És nem került külön pénzbe :)
CE- 66 -06 Skoda Felicia , forgalomba helyezve ' 61 november elsején . Az utolsó hivatalos uton importált 150 darab Felicia ' 61 oktober 29 és november 1 között lett átadva Budapesten , amikor is CE - 65 - XX illetve CE - 66 - XX rendszámokat kapták meg . Az autó újkori ára 80000 forint volt , plusz a téli keménytető 5000 forintot kostált . Az autó első tulajdonosa ( hál ' Istennek ) egy gépészmérnök volt , igy szemben a sok színész , orvos , ügyvéd , sportoló által leamortizált Feliciákkal , ez sk volt karban tartva a saját garázsában . Tanárnő feleségével bejárta az autóval fél Europát baj nélkül , de itt Pesten sikerült karamboloznia egy motorossal a hetvenes évek elején , mikor is az autó jobb oldala megsérült . Minekután az autóst hozták ki vétkesnek , be is vonták egy időre a jogositványát . Ma már ezen mosolygunk , de emberünk az igazságtalannak vélt itélet hatására még a pártból is kilépett ..... Az autó ki lett vonva a forgalomból ( sajnos az eredeti rendszám le lett adva ) . Majd miután visszakapta jogositványát , az autó is újra forgalomba lett helyezve ' 76 augusztus másodikán a ZG - 87 - 97 rendszámmal .....
Motorkami , ilyesmire gondoltál ?
Más ... Gondolom , neked nem mondok vele újat , de talán sokan mások nem tudják , hogy egy időben ( talán ' 57 és ' 65 -66 között ) a jobb oldali B oszlopba ütötték a rendszámot . Ennek a hátteréről mit tudsz ? Miért kezdték el , talán a lopások megfékezése véget ? S aztán miért hagyták el ?
Ja még infók:) Nagyapám első autója. Faterom első autója. Nagyapám második autója, máig megvan. Apám második autója volt, egy rakás szarból. Apám harmadik, terápiás jellegű autója volt. Visszaadta egy nagyjából működő világba vetett hitét :) Anyám Trabantja. Apám első nyugati autója, kutyán rángatta be Velence mellől, egy 1200-as Ladával, melynek rendszámára nem emlékszem pontosan :) Apám egyik szolgálati autója, a Vas Megyei Temetkezési Vállalat igazgatóját cipelte vele. Ez még krómrácsos volt elöl, párszor utaztam benne én is. Utána egy szürkés, fekete hűtőrácsos 2410-es következett, meg állandó kísérője, az utastérben terjengő benzinszag :)