Sziasztok!
Nem pont IL-18-as, DE!
A MOK mellett parkolok, leakarják ereszteni a szárnyaimból a benne levő kerozint.
Ami a legszörnyűbb: mind a két szárnyamat leakarják VÁGNI!!!! a főfutóim külsö felénél.
csak azért mert sok helyet foglalok, ezáltal nem kellene olyan sok bérleti díjat fizetni gazdáimnak, a terület gazdájának.
SEGÍTSETEK!
Szárnyak nélkül hogyan néznék ki?
A ferihegyi Repülőgép Emlékparké lesz a Malév IL-18-asa
A Malév a Repülőgép Emlékparknak ajánlotta fel a 80-as években már csak a kereskedelmi forgalomban használt IL-18-as repülőgépét. Légitársaságunk eddig oktatási célra használta a gépet, és mivel most lehetőségünk nyílt a gép szakképzésből történő kivonására, örömmel tettünk eleget annak az igénynek, hogy az Emlékparkhoz kerüljön a történelmi jelentőséggel bíró gép. A MO Géza végleges helyre történő átszállítása a tervek szerint hamarosan megtörténik.
De ezek a MALÉV-esek sem repültek azelőtt a nyugati gépekkel, mielőtt a tupcsikra kerültek. Viszont amikor a bőingre átkerültek, sokan ezen a fórumon is visszasírták a tupcsikat, amik még repülőgépek voltak és nem számítóközpontok.
De ha megpróbálunk a realitásoknál maradni, a hatvanas-hetvenes években a nyugati és szovjet gépek fejlesztése lényegében párhuzamosan folyt, a két úttörő, a B707 és a TU104 nagyjából egyidős, tehát azt mondani rá, hogy elavult volt létrejöttekor, nyugatimádó attitűd. Amikor a szovjet vezértípusok elavultak (pl. környezetvédelmi szempontból), akkor a B707 és DC8 is bekerült a nemszeretem kategóriába.
A leglényegesebb különbség évtizedek során a fogyasztás és hajtóműüzemóra kölönbség lett, de ezzel szemben állt az alacsonyabb ár és a kezelési igénytelenség, ami a felhasználó terület sajátosságaihoz igazodott. Lehet, hogy a TU-154B2 ma nem "kortársa" egy B737-800-nak, de te azt mondtad, hogy a fénykorukban is elavultak voltak. Mint a Volkswagen bogár is az volt az Aston Martinhoz képest.
bocsanat ha felreertheto voltam! a pilotak hatalmas felelosseget cipelnek!!!!
ugy ertettem, hogy mondjuk egysegsugaru elvegzi az iskolat lesz belole hadnagy, nyugdijba megy 40 evesen tuzerkent ugy hogy egy puskat nem kellett elsutnie es max egy helyorsegben toporzekolt es ezert kap sok penzt... ehhez kepest 5-8ev egyetem es mondjuk egy hidepito-mernok vagy egy sebeszorvos felelossege hol van :) es ok 60-70evesen mennek nyugdijba vicces penzekkel :)
Állítolag veszélyes munkát végeznek ezért tényleg 40-45 éves korban elmehet nyugdíjba a pilóta. De az aki a repülés miatt lesz pilóta szerintem addig repül amedig csak lehet.
doki, de csak a hivatasos vadaszpilotak vagy mindenki??? mert akkor palyat tevesztettem :)))))) francert tanul az ember sok evig egyetemen :)))))) hogy aztan meg hatalmas felelossege is legyen :)
Ő valóban a seregben kezdte a pályafutását,21,és 29esen repült.Nyugdijjas évei után/ami a katonáknál ugyi a fele.../került a Malévhoz,mint jo pár társa,pl:Völgyi Olivér...
Hogy tudja-e vezetni,én tleg nem tudom,de hogy ő fogja,az tutkó...
doki, vegulis a HA-LIX-et is befejeztek es azota sztar mindenutt a vilagon!!!
most epp egy MIG-15utit tamasztanak fel. hogy konkretan mennyire nagy az adakozas azt nem tudom, de mindegyik aero magazinban keresnek tamogatokat. en spec atutaltam nekik 25ezer forintot..... lehet hogy csak 1 liter festekre lesz elegendo vagy a technicsalnij alkohol feltoltesere a jegtelenitobe.... en jelenleg ennel tobbet nem tudok tenni, de MOGeza is megkapna ugyanezt.....
es szerintem sokan vagyunk ugyanigy ezzel.... persze igy csak parmillio jon ossze, tudom....
OK,OK,értettem!Én csupán arra lettem volna kiváncsi,hogy itt van adakozás is,v csak "mentsük meg Isaurát"dolog van....mert olyan szép,meg jo kis repülő,kár lenne érte,stb..
Egyetértek,hogy fel kelleni ujjitani,muzeumba rakni,az utókor számára megtartani!!
Ehez is sok pénz kell,nemhogy ahoz,hogy repüléshez alkalmas legyen!!!Ezért kérdeztem,tudtok e valami forrást,hiszen sokatoknak jó kapcsolata van imitt-amott,szóval tudtok e valami biztos anyagi fedezetet!!??Mondom,komolyan,irónia nélkül kérdezem,mert nekem is izgalmas látvány,egy poraiból feltámasztott antik darab/legyen az bútor,autó,repülő/.
Sajnos,számos példa van rá,hogy nagy hévvel nekikezdenek a felujjitásnak,aztán anyagi,szerszám,szakember,stb ..hiánya miatt abbamarad az egész projekt!
Köszönöm a tájékoztatást a turb.propp géppel kapcsolatban.
Azért akarunk régi repülőgépeket (nem a topic témáját adó MOG-ra gondolok, valószínűleg ő már sohasem fog repülni, hanem minden más, repülőképessé tehető madárra) repülni látni, mert egy új gépet repülni látni teljesen hétköznepi dolog.
Ha egy B737, vagy A320 száll fel mondjuk Ferihegyről, a legtöbb esetben észre sem veszed. Szerény személyemnek pl.abszolút mindegy, hogy milyen mai masina 28C ülésében ülök (bár ezzel a véleményemmel valószínűleg többen a fanok közül vitába szállnának), de ha - mondjuk - egy Ju-52, vagy egy Connie fedélzetén repülhetnék, na az már igazi élmény volna.
Képzeld el, manapság már luxus bömös, magy merdzsó, stb. taxikkal is utazhatsz, ha van léd, neked is lehet. Nem nagy durranás. De sokan a lelküket is eladnák, ha lenne egy 60-as évek beli Skoda Octaviájuk, vagy ad abszurdum egy Moszkvics 403 (hogy csak a legfiatalabb old timereket említsem, amelyeket a magam korabeliek még az utcán láthattak minden nap.
A világ gazdagabbik (és repülésileg civilizáltabb) felén emberek hajlandóak eszeveszett vagyonokat, szabadidejüket teljes egészében és még sok mindent rááldozni arra, hogy egy Spitfire-t, Me 109-et, vagy Mustang-ot repülőképes állapotba hozzanak.
Számomra ihatatlan energiaitalt gyártó cég pedig egy kisebb flottát tart fent (persze reklámcélból) régi repülőkből, amelyek a világ több helyén (pl. nálunk Bp-en is) bemutatót tartanak.
Ezért aztán számomra teljesen érthetetlen a kérdésed, hogy tényleg repülni szeretnénk-e látni a régi gépeket. Igen, akarjuk.
Ugyancsak érelmezhetetlen számomra ez: Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak. Fénykorukban, megalkotásuk idején a legtöbb ilyen eszköz modernnek számít ugyebár, csak az idő jelentős múlásával válik "elavulttá".
Az L-410 pedig egy csehszlovák gyártmányú, az Il-18-nál kb. 10-12-szer kisebb kéthajtóműves légcsavaros-gázturbinás repülőgép.
ohh,köszönöm,akkor én ilyen "L-410"gépet kb 1hónapja láttam Jakabszálláson,mintha tolatott is volna!!!/szlovák lajstrommal/
Tényleg szép dolog,hogy a jövönek meg akarjátok menteni az öreg gépeket.Szerintetek fog valaki,v valakik erre anyagilag is áldozni,vagy csak-magyar módon-vállveregetés/mi támogatunk mindenben../,együttérző bólogatás,igérgetésre fussa....?!
Tényleg fut még ezekből az "old timer",ekből??Gondolom néhány lepukkant afrikai,arab,régi Szovjet tagköztársaságban.