Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Valóban pontatlan voltam, de azt hittem magától értetődő, ha egy majdnem új autó gyönyörű.
A pontosítást köszönöm, de ha a beszúrt hiretés publikálása (az értékéből persze szintén semmit nem von le) előtt történik , kicsit izgalmasabb lett volna.
A környéken valóban sokat majmoltuk egymást. Mindenki igyekezett a divatban meg kinézetben lehagyni a másikat , voltunk egy páran. De a beszédstílust is majmoltuk egymástól mint pl. a hozzászóló is 504 Lacitól ,nickcsere ide vagy oda.
A hozzászólás fogalmazása meg a 732 i-t illető kissé lekezelő,irónikus megfogalmazása erősen hasonlít az övére...
Tévedés elképzelhető, de hogy nekem mit kell tudnom ez kissé rébuszos.
nézzétek el nekem, hogy bepofátlankodom hozzátok, különösen azért, mert részben – de csak részben – offolni fogok.
504Laci,
kérlek fogadd sztoikus nyugalommal, hogy nem a jól megszokott nickemen írok. Valamelyest felkeltette az érdeklődésemet az a bizonyos telefonhívás, ezért néztem be hozzátok, ha kissé megkésve is. Ha az újdonsült írtárs csak listákat tett volna be ide egyetlen szónyi körítés nélkül, akkor négy tippem is lett volna, de a hozzászólások stílusa ugyancsak árulkodó. Mindössze két ember beszélt annak idején efféle szófordulatokkal a hegyen, mindketten sokat tanultak a másiktól. Azt csak mellékesen említem, hogy már a legelső hozzászólásában annyi IRL adatot adott meg magáról, hogy akár a személyi azonosítóját is feltehette volna ide a lakcímkártyájával egyetemben. No sebaj, az a lényeg, hogy a hozzászólások – szerzőjük személyétől függetlenül – rendkívül értékesek, még ha helyenként picit pontatlanok is:
KO - 03 - 02 735i 82.05 Szürkészöld-met.
Helyesen gyönyörű világoszöld-metál, méghozzá zöld rongybetéttel. Minden egyes tanítási napon megelőzte a 112-es buszt, amivel a gimibe igyekeztem.
EJ - 84 - 38 732i Arany-met.
Helyesen 728i, de ezt a komment szerzőjénél senki sem tudja jobban.
És hogy teljesen ontopik is legyek, íme néhány BMW az akkori szűkebb környezetemből:
Nekünk 78-ban tartott előadást a Nagy Richárd, valóban Mercivel jött. Jó fej volt. Ő mondta, hogy 68-ban mentünk mi, az oroszok, a lengyelek, az NDK-sok, a románok meg nem találták a bocskort. Így aztán a bolgárokat repülőre kellett ültetni.
Bizony , a 400-valahányas hozzászólásnál már mondottam volt. 1980 végétől csak miniszternek, vagy onnan felfelé járt Mercedes vagy bármilyen nyugati verda. Az a pletyka járta ,hogy "zúgolódtak a melósok".
Már régebben írni akartam, csak nem voltam benne biztos, hogy ...03 vagy ...23 a rendszám vége. Gondoltam, gyorsan megnézem az idevonatkozó epizódot -de sajnos a VHS minősége annyira megromlott, hogy a "hangyafocin" kívül mást nem láttam, és a hang is gyász. Szóval, a kazetták már csak papírnehezéknek jók.:(
Ezekből a 130-as Fiatokból anno a Magyar Televízió is kapott 5 vagy 6 darabot, elnökhelyettesi illetve reprezentációs célokra, AG -s vagy AH -s rendszámot viseltek.
Nagy Richárd akkori tévéelnök viszont az AG-64-22 rendszámú, ha jók az emlékeim, sötétkék Mercedesben feszített. A Fiatokat és a Mercedest valami "felsőbb" utasításra úgy a 80-as évek elején 1600-as Ladákra illetve Volgákra cserélték.
1.Motorkerékpár: Zündapp DB 200, Évjárat: 1939, Elsőrendszáma: EH-984, Rendszámtábla csere: 1959 május 26. ED-58-83 Állapota: kosárban szétszedve. 2. Motorkerékpár: Csepel 125, Évjárat: 1950, Elsőrendszám: DN-308, Rendszámtábla csere: 1959 KV-03-00. Újabb átrendszámozás 1986 április 28. MV-93-71, 2.tulaj, Jó állapotú. 3.Motorkerékpár: BMW R25/3 Évjárat: 1954, Elsőrendszám: EL-80-46, Elveszett forgalmi cserekor(pótlásnál) 1993. június 28. szerepel első forgalomba helyezési dátumként. Szerintem jó- pár évtizeddel hamarabb történt a foralomba helyezés! 2. tulaj, Felújított állapot. 4.Személyautó: Skoda S440 Évjárat 1958., Elsőrendszám: CA-64-48. 5. Személyautó: Skoda S440 Évjárat: 1958. Elsőrendszám: CA-87-53, Az autó már nem létezik. 6. Személyautó: Skoda S445 Évjárat: 1958. Elsőrendszám: CA-79-53, Forgalomba helyezés: 1958.december 30. 6. tulaj. Nagyon jó alap felújításra vár szétszedve. 7. Személyautó: Skoda S440 Évjárat: 1958. Elsőrendszám: CA-94-80, Forgalomba helyezés: 1960. október 28. Másodlat forgalmiban 3. tulaj, előtte ki tudja hány volt. Felújítás alatt darabokban. 8. Személyautó: Skoda Felicia Évjárat: 1960. Valamikor már átrendszámozták. ZU-63-18. 2.tulaj, hiányos,korodált állapot. 9. Személyautó: Skoda Felicia Évjárat : 1961. Elsőrendszám: CE-60-30. Forgalomba helyezés: 1961. szeptember 18. 8. tulaj. Felújított állapot.
10. Személyautó: Skoda Felicia Évjárat: 1961. Elsőrendszám: CE-66-43. Az autó már nem létezik. 11. Személyautó: Skoda Felicia Évjárat: 1961. Elsőrendszám: CE-30-80. Az autó már nem létezik. 12. Személyautó: Skoda Felicia Évjárat: 1961. Elsőrendszám: CE-30-60. Az autó már nem létezik. 13. Személyautó: Skoda Octavia Super Évjárat: 1961. Első rendszám: CE-56-26. Forgalomba helyezés: 1961.szeptember 4. 4. tulaj . Jó állapotú autó.
14. Személyautó: Skoda Octavia Super Évjárat: 1962. Elsőrendszám: CH-94-80. Forgalomba helyezés: 1963. 3. tulaj az autó már nem létezik. 15. Személyautó: Skoda Octavia Super Évjárat: 1962. Elsőrendszám: CI- 70-92. Forgalomba helyezés: 1963. octóber 28. 2.tulaj, az autó már nem létezik. 16. Személyautó: Skoda Octavia Super Évjárat:1962. Elsőrendszám: CH-43-04. 5.tualj, az autó már nem létezik. 17. Személyautó: Skoda Octavia Super Évjárat: 1962. Elsőrendszám: CF-68-85. Forgalomba helyezés: 1962. szeptember 14. 5. tulaj, az autó már nem létezik. 18. Személyautó: Skoda Octávia Super Évjárat: 1963. Első rendszám: CI-02-08. Forgaloba helyezés: 1963.június 7. 2.tulaj,felújított állapot.