Ezt nem tudom. Amikor megvettem rögtön olajat cserélem, azóta mennem kb. 1000 km-t így, de nem sokat tisztult. Arra is gondoltam, hogy esetleg az olajszivattyú nem elég jó? Van ilyen?
A váltóbotot fogva, olyan érzés, hogy bekapcsol rendesen...... persze, ez egy érzés. Nulla rutinnal simán lehet hamis érzés.
Ha nem használjuk a negyediket /traktornál ez simán megy/, lehet ennek egyéb káros következménye? Vagy kibírja így tavaszig? Szétszedéskor ez a kopás jól látható mértékű? Felismerhető?
Kopott lehet pár dolog, például a léptetővilla. Tipikus dolog, hogy szeretik az emberek menet közben 4-es fokozatban a váltókaron pihentetni a kezüket, ezáltal folyamatosan dörzsöltetik a 4.fokozat léptetővilláját a szinkrondobhoz.
A kopás miatt nem megy be rendesen a helyére, nem kapcsolódik össze tökéletesen.
Régen jártam erre. Kb 2 éve. /Én vagyok az az elvetemült, aki traktort csinált a lada váltóból/ Akkor is bajban voltam, most is segítséget kérnék. A lada váltó kidobja a negyediket. Minden előjel nélkül jött a hiba. Szépen beveszi, de mikor elengedem a kuplungot, azonnal kidobja. Két ujjal meg bírom tartani fokozatban, és terhelhető is, de ha nem fogom, azonnal üresbe dobja magát. 4 sebességes váltó.
Mire számítsak?
A másik kérdésem:
Az 5-ös váltó alul rövidebb-e, vagy felül hosszabb mint a négyes? Nem kellenek nekem a pontos módosítások, csak úgy kb.... ha netán olyanra cserélek, erősebb, vagy gyorsabb lesz a taktor?
Most nekilátok és újfent megpróbálok utánajárni a motorból jövő kelepelésnek (2107). A szelepek szerintem jól vannak beállítva, de ellenőrizni fogom. Igazából azt szeretném megnézni, a szelepek környéken mi lehet elkopva? Leszedem a vezérműtengelyt, ha sikerül. Próbálom megtudni, hogy kopott-e a vezérműtengely és a himbák. Készítek fotókat, majd csatolom. Nem tudom mik a buktatók, alul felül jelre állok, a vezérművezérműláncot dróttal rögzítem majd. Ha van itt valaki és tud még valamit amire figyelni kell, szóljon!
Biztos ledarálta volna a fogakat, ha tovább is padlón kellett volna menni, mert versenyzek. Menni kellett vizsgára, nem dicsekedni írtam :-) meg haza is kellett jönni. A behajtó tengelyen 2 kúpgörgős csapágy van, köztük roppantó gyűrű végén anya. Vagy az anya lazult fel, vagy a gyűrű összébb ment így a 2 kúpgörgős miatt lötyögött körbe a tengely, berázta a kardánt is biztos, meg a foghézag sem volt már gyári.