Debrecenből elvonatoztunk Kisvárdára, majd onnan "legurultunk" Debrecenbe! Erről a 130 km-es kerékpártúráról szól ez az útifilm, egyedi kommentárral ;)
Most is Debrecenből indultam és Sárrétudvari-Berettyóújfalu-Pocsaj érintésével érkeztem vissza Debrecenbe, 153 km-t teljesítve.
A túra egyrésze a Berettyó folyó mentén haladt és szokás szerint minden településről videóztam kicsit és közben elmondtam egy-két dolgot arról, ahogy én látom a világot ;)
Sajnos a technika ezen a napon nem volt velem, mert még Debrecenben eltört a kamerám kormánytartója és a kamera is leesett. Szerencsére nem lett baja, de innen már kicsit nehezebb volt kameráznom és ez sajnos most a felvétel minőségén is látszik! :(
Az első részt megnéztem, ezek majd egy másik túrán hasznosak lesznek, de most inkább a magyarlakta részekre vagyok kíváncsi, az az én adósságom. Szép tájakon jártál.
A Tisza torkolat biztos nagy élmény lehet bicikliről. (Én még matróz koromban kb. egy hetet vesztegeltem ott novemberben. Nem volt nagy élmény)
A filmek ilyen hosszúak lettek, mivel egy területről és egy túráról ennyi mondanivalóm volt. Az 1 óra és 1 másodperc meg így jött össze. Megszerkesztettem, azt ennyi lett...
Kézi kamerázok, mert az nem torzít és a hang is jó. A felvétel alatt kézben fogom, és a váztáskából kapom elő. Néha azért para, de már hozzászoktam. Kicsit sajnálom, hogy nem hamarabb kezdtem el filmezni, de jobb későn, mint soha. A felségem unszolt, hogy csináljak filmeket. A csatornám már van vagy ötven túrafilm. A mostani "Balkáni biciklis csodák" tényleg elég ütős...
Korzika a meredek kontrasztok szigete. Együtt van jelen a mediterrán feeling a már-már az alpokat idéző 2500-as havas hegyek világa. Ma ez utóbbi kerül górcső alá.
Tartalom:
„A szemfülesebbek kitalálhatták, hogy a mai részben a sporté lesz a főszerep. A cél eljutni a sziget nyugati partjáról a keletire. Ehhez keresztben át kell vágni a sziget legmagasabb hegységén ,a „Gránitország”-on. Túrázóinknak nincs könnyű dolga, 0-ról 1500m-re, a párás fülledt hőségben, közben minden bokorból elvadult disznók fenyegetnek. De, nem csüggednek, a látványvilág felülírja a nehézségeket…”
Szia SK! Nekem Szerbia az egyik kedven helyem. Utak, mint nálunk kb.. Közbiztonság kifogástalan. Vadkemping teljesen elfogadott, de a szállások sem drágák. pl. 4000 Ft egy komplett szoba egy kisvárosi hotelben.
Rendkívül kedvesek az emberek a magányos biciklis vándorhoz, bár ez az egész Balkánon igaz.
Kihagyhatatlan: UVAC, Vaskapu, Tara-hegység (Bár ezek nem Vajdasági látnivalók, de ott a Tarcal helység a főnök...)
Igen, néha erre “teker(g)ek”, de leginkább “read only” vagyok. A határok megnyitása rám sajnos nem vonatkozik, jelen helyzetben csak miniszteri külön engedéllyel hagyhatom el az országot. :(
Ez persze változhat a közeljövőben, de addig nem érdemes tervezni...
Én Balsa és a Cigándi híd között, az északi oldalán a Tiszának tekertem végig a gáton még anno 2002-ben. Akkor még nem volt aszfaltos, de arra emlékszem, hogy olyan unalmas volt, sehol nem láttuk a Tiszát. A másik oldalon jöttünk vissza, emlékeimben az érdekesebbnek konzerválódott, de lehet, hogy csak a véletlenül éppen akkor zajló tiszavirágzás miatt.
Egyébként a cikket jegyző Tokár Rita egy Sárospataki bringás, a facebookon tudsz tőle kérdezni.
Sajnos a Tisza-parti útról már nincsenek információim, sem a töltés burkolata, sem a környező települések nem ismertek számomra, csak átutazóban jártam arra. Egy kisvárdai barátomnak feltettem a kérdést, ha kapok érdemi választ, megosztom majd Veled.
Ha az árapasztó zsilipet megjártam és szeretnék inkább a Tisza-parton biciklizni (amennyit lehet) a jobb vagy bal partján van burkolt gát (vagy sehol)?
Végül ha úgy alakul, hogy nem lehet a gáton bicajozni, akkor melyik oldalon érdemesebb a lakott területek szempontjából?
Valószínűleg kollégákkal megyek és biztosan megállnánk enni, inni valamit.
Bár nem az említett Cigánd - Tokaj útvonalon jártunk anno, de talán segítség az alábbi néhány sor.
A tározó és a gát a Tisza jobb partján található, de nem a Tisza melletti védelmi gátrendszer részét képezi, hanem ez egy különálló kör gát. Mint a cikk is írja, egy árapasztó tározó köré építettek, annak vizét venné körbe (ha lenne benne víz).
A tározó Cigándtól északra, északkeletre esik, ezért ha a Cigándtól délnyugatra lévő Tokaj a cél, akkor nem fog útba esni. Persze dönthetsz úgy, hogy megéri a kitérő.
Mellékelek egy térképet, amelyen (a műhold nézetet meghagyva és megfelelően nagyítva) látható a gát útvonala is. Mi a tározó déli és a nyugati oldalán tekertünk, nekünk ez esett útba Zakopane felé. A II. Rákóczi Ferenc Tisza-hídon átkelve 2-300 méter után jobbra letérve a közútról értük el a gátat, ezen a térkép részleten látszik a zsiliprendszer helye is (Árapasztó tározó néven). Ha váltasz műhold nézetre, akkor a gát vonala is kirajzolódik.
Szinte napra pontosan 10 éve volt az évszázad árvize. Jó pár falu úszott az országban, a Bükkben is jelentős károk keletkeztek. A mindenkori országos éves csapadékrekordot /1550mm/ azóta is a közelben található Jávorkút tartja. Én egy hirtelen ötlettől vezérelve a helyszínre siettem és csináltam néhány snittet a kamerámmal, melyet, az akkor még érvényben lévő youtube feltöltési korlát miatt alig 10 percben összecsaptam. Bár, majdnem annyira gyenge, mint amilyen amatőr, de mégis, ez volt az első publikus "túravideóm", amit azóta több, mint 200 követett.
Olvastam egy tesztet, s ott a tesztelő viszonylag komoly mennyiségű energiát tudott visszanyerni, persze dombos vidéken. S akkor még a fék is kevéssé kopik.. :-) Sztem inkább az ára miatt nem építik bele minden bringába, csak a drágábbakba. Meg asszem mindegyik meghajtásnál nem is megoldható.
A visszatöltéshez nem érdemes ragaszkodni. Az még talán az Alpok hosszú lejtőin működik valamennyire de máshol nem igazán. Ha használható lenne már az összes gyártó terméke tudná.