Nem marad ott. Próbáltam már kicsit lenyomni, de visszajön. Pedig mintha egyszer már, mikor megvettem, sikerült volna kikapcsolni. Fel fogok hívni egy Renault szervízt.
Na jarganyt leadtam reggel a R.K. krt-i szervizben. Eleg korrektnek tuntek elsore, legalabbis nem raztak le. Sot mar hivtak is mobilon hogy maradhat-e tovabb az auto mert szetszednek a valtot hogy megkeressek a hibak okat. Szoval par nap es talan lesz eredmeny a korabban felsorolt hibakkal kapcsolatban.
A kocsim átadása 20-ára volt kitűzve. 20-án délután hívtam a kereskedőt, hogy mi van. A szavaiból úgy értettem, hogy a vizsgáztatás és az okmányiroda van vissza. 21-én vagy ma lesz kocsi. OK.
Én - komolyan véve az ígéretüket, miszerint tartani tudják a határidőt - már jó előre bejelentkeztem holnapra váltózár beszerelésére.
Ma - ismét az én érdeklődésemre, egy másik munkatárstól - kiderült, hogy a kocsi vámpapírjait várják éppen, utána mehet vizsgázni és okmányirodába. Itt kezdtem úgy érezni, hogy vagy hülye, félsüket és félvak vagyok, vagy valaki nem mond igazat.
Igazából nem volna sürgős a kocsi, de nagyon bosszant, hogy mások szopnak miattuk. Ahova bejelentkeztem, ott megborul a szerelők napirendje. Hívogatnak a biztosítótól, hogy mikor küldöm az adatokat. Haver napok óta haptákban áll, hogy amikor hívom, vigyen az autóért. Gondolni is rossz arra, mi lenne, ha nem szabadúszóként dolgoznék, hanem mondjuk szabadságot kellene kivennem emiatt.
Képzeljétek, nem sikerül kikapcsolni az utasoldali légzsákot. Beledugom a kulcsot, eltekerem OFF irányba, majd a kulcs visszaugrik eredeti helyére (ON) és a műszerfalon a kikapcsolás visszajelző lámpácska nem marad égve (gyújtás ráadáskor kigyullad, majd elalszik).
Hali Über !
Tekinthetjük normálisnak is. Akár. Merthogy nekem is ilyes hangot szok hallatni, ha a motor leállítása előtt ( rendszeresen ) nem kapcsolom le. Úgyegyébként nem tudom árt é neki. A csigaevőknél antiszocibb, nacionalista népség kevés van. Ez csak a népesség nemzetközi összetételének fényében igazán röhejes. De ilyenek.
Kezd előjönni a paranoiám :) Az normális, ha a kocsi leállításakor még megy a klíma, és olyan hangot ad, mint a repülőgép a motor leállításakor? :) (Klíma nélkül alles gut, úgy áll le, ahogy az elő van írva neki...)
Más, picit off:
Írtam a francia központnak e-mailt. Angolul. A nacionalista átokfajzatok hogy válaszoltak? Franciául. És ráadásul nőnek hisznek... :) De azért a fordítás után kiderült, hogy továbbküldték az e-mailt. Mekkora mázli, hogy nem a Toyotának írtam, mert amekkora pancser vagyok, japánul válaszoltak volna... :)
Klima ügyben a tapaszatlatom megegyezik 1.4v8 által írtakkal (nekem is 1.4/8v). A v_tibor által említett szegedi 31 fokban nálam is 900-1.000 között volt az alapjárat, amit korábban nem tapasztaltam. Szombat reggel viszont normális, tehát van valami összefüggés a külső hőmérséklet és a terhelés között, és valóban "jobban dogozik" a klíma, ami magával vonja, hogy a kocsit is jobban rázza. Remélem, hogy ez tényleg nem rendellenes?
A kiváncsiságtól hajtva megnéztem a hétvégén és azt láttam, hogy tényleg bekapcsolja a klíma a motor hűtő ventillátort! Tehát a zajba az is belejátszik bár eléggé csendesen forog. Nekem is univerzális tetőcsomagtartóm van, ott tóltam el hogy amikor lekötöttem a csomagot a feszítővel összekötöttem a két rudat és ott húztam meg tehát a csomagtartók szerettek volna egymás felé hajolni és a talp mivel fordult volna megnyomta a tetőt. A szívem szakadt meg a látványtól. most már tudom, hogy mindkét rúdhoz egymástól függetlenül kellett volna erősíteni a csomagot. A 15 ezres szervíz "csak" az Assistance-hoz kell a garanciához 30000-es van előírva.
Más baj nincs faljuk a kilómétereket, ma fogom átlépni a 20000.-et.
Ha már több mint egy éve használod, akkor mindenképpen tisztítani ajánlatos. Egyébként is kellene legalább évente 1x kifertőtleniteni a rendszert. A mechanikai tisztítás sem ártana, de az körülményesebb...
Én megkérdeztem a szervízben. Azt a választ kaptam, hogy a műszer az üzemanyag szintjét jelzi a tankban és nem a mennyiségét. A tank viszont nem téglatest alakú, ezért az üzemanyag szintje nem egyenletesen csökken. Ergo: nem hibajelenségről van szó.
Tegnap megnéztem: 2002 októberi dci-ben is megvan a pollenszűrő helye. Az azt takaró műanyag lemezt is könnyű levenni, -hála a kitűnő fényképes dokumentációnak-, de a lemez szélét még egy, a sárvédőbe applikált patent is tartja. Ez finom mozgatásra nem enged, rángatni pedig nem mertem. Van-e ötlet, hogyan lehet oldani, mert anélkül a lemez csak felhajtható, így kényelmetlen lesz kifürészelni alóla a szűrő fedelének helyét.
Másik kérdésem: fontos-e egyúttal tisztítani a klímát (én nem nagyon merem), vagy azt elegendő majd ősszel, a 2 éves szervíznél megcsináltatni?
Mult héten pénteken vettük át az 1.5 dci-t, 1200 km megtétele után a tapasztalataim:
Rendkívül elégedett vagyok a motor teljesítményével, különösen dombon, kis fordulaton is jol húz. Fogyasztása már a bejáratás időszakában is kiváló, döntően lakott területen kívüli használatban 5 liter alatt van.
A motor csendes, menetzaj elfogadható szint alatt van. 120-nál gyorsabban nem mentem még vele, szerintetek mikor kezdhetem forgatni?
A belső kárpitozás szine és minősége nem az én izlésem, de az ár miatt kompromiszumot kötöttem.
Amit nagyon hiányolok a váltó box, a hőmérő,a pollen szürő és a kapaszkodo az ajtón. (előtte opel astra classicom volt) Rádió kinézetre puritán, viszont a távvezérlés nagy találmány.
Kaptam hozzá himzett szőnyeget (gyári?) de nem praktikus, teszek bele gumit.
Elképzeltem kromozott hűtömaszkal....sokat dobna rajta. Fényezés is érdekes: ha rásüt a nap, a hologramszürke lilának látszik, vagy forduljak szemorvoshoz? :)
Szia!
Az üa. szintjelző nem arányosan esik a fogyasztással, hanem az elején gyorsabban (tele tankot alig mutat, mert szinte azonnal elkezd lefelé kúszni), de aztán a végefelé belassul. Én most járok 520km-nél és az utolsó fehér pöckön áll már vagy 50km óta.
MEGÉRKEZETT! Péntektől én is nagyon boldog tulaj vagyok!
Minden pompásan működik, a klíma csodás (még nem volt klímás autóm), nekem a polo és r19 után a fék is nagy élmény, szép is, beférnek hátra a horgászbotjaim (átlósan), amik eddig kombik kivételével sehova, a gyerekek is elférnek, gyönyörű a műszerfal úgyhogy teljes a boldogság. Kár hogy sehova nem kell mennem vidékre!
Egy apróság van: 140km után a bezinszintmérő lement a 2/3 állásig. Megijedtem, hogy tényleg ennyit fogyaszt, aztán tankoltam, de még 10 l sem ment bele.Nálatok is pontatlan a benzinszintmérő? Ezzel vissza lehet menni, vagy kiröhögnek? Vagy azt mondják, mind ilyen? Tényleg, mind ilyen?
Az egy hetes thália dci-nkben 850km van és jobb hátulról tompa kopogás hallható. Volt már vkinek hasonló gondja? Mi lehet ez a hang, honnan jöhet és hogyan lehet megoldani?
Egy darabig eljátsza, de utána olyan büdi lesz a rárakódott szutyoktól hogy öröm lesz szagolni!!
Legjobb minnnél hamarabb betenni az új gépekbe, ha lehet már az után hogy kihozzák a szalonból.
Ma cseréltünk első fékbetétet.Ha tudtam volna hogy ennyire egyszerű, hát otthon megcsináltam volna az biztos...