Amikor vizsgáztam a tanfolyamon azt mondták, hogy a tesztkérdések alkotója egy öreg régi rendszerbeli ember, aki nyugdíjba vonulása előtt alkotta meg a rendszert nyugdíjkiegészítés gyanánt, ezt fogják januártól egy reformmal lecserélni.
Politikai felhang nélkül, nagyon is el tudom képzelni, hogy emiatt vörös, és nem piros.
nem teljesen mindegy h. vorosnek vagy pirosnak hivjuk???? egy biztos, ha ember nem szinteveszto akkor a nem zold szin. a multkor dunan egy tolon a zold sokkal inkabb kek volt... de az is mindegy, mert abbol is latszik hogy melyik oldal. ez epp olyan, mint autokon az index szine... ezer fele arnyalat van, de senkit nem erdekel, mert egyertelmuhogy nem piros es nem feher
A magyar jogszabályok csak a határig érvényesek, a te hajós papírod meg nemzetközi, érvényes a határon túl is. Ha átléped a határt, felejtsd el a "vöröset", persze itthon nyugodtan vörösözhetsz.
Az, hogy te hol vizsgáztál meg milyen nyelven senkit nem érdekel. Ahogy mondtad Magyarországon így van, és ha itt hajózol, a Magyar törvényeknek kell megfelelned. Tehát mivel tudsz is, Magyarul ezért ez vörös :)
Én itt vizsgáztam az anyanyelvemen, nem olyan régen, ezért azt is tudom, hogy kifejezetten szerepel vizsgakérdésben is.
Azért mert te azt tanultad, még módosulhat a jogszabály, és mint tudjuk a törvény/jogszabály nem ismerete nem mentesít a felelősségre vonás alól. Szóval jobb lesz ha nagy esőzésben, ködben, rossz látási viszonyok között kikötsz... A KRESZ is az elmúlt 10 évben elég sok mindenben módosult, ha esetleg közúton is közlekednél :-)
Amikkel mi hajózunk, azokkal ködben nem lehet menni. Autóval sem egyszerű. Ha országúton a felező szaggatott vonalból csak egy látszik, aztán jön a következő... Hát vízen is jól esnének a "vízburkolati" jelek...
6.33 cikk Nem radarral közlekedõ hajóra vonatkozó rendelkezések
A korlátozott látási viszonyok között a nem radarral közlekedõ hajó vagy kötelék köteles haladéktalanul beállni a legközelebbi biztonságos horgonyzó- vagy veszteglõhelyre.
A jelzett helyek felé haladva köteles megtartani az alábbi rendelkezéseket:
a) köteles a hajóút valamelyik széléhez lehetõ legközelebb húzódva hajózni;
b) a magányosan haladó hajó és az a hajó, amelyen a kötelék vezetõje tartózkodik, köteles egy hosszú hangjelzést adni; ezt a jelzést legfeljebb egyperces idõközönként meg kell ismételni; e hajó orrán kötelékben az elsõ hajón figyelõhelyet kell felállítani; a figyelõhely jelzéseinek láthatónak, illetve hallhatónak kell lenniük a hajó vagy a kötelék vezetõje számára, ennek hiányában a vezetõvel hangkapcsolatot kell létesíteni;
c) más hajó részérõl rádiótelefonon érkezõ hívás esetében nem radarral közlekedõ hajó vagy kötelék köteles rádiótelefonon válaszolni, közölve a hajó vagy kötelék típusát, nevét, haladási irányát és helyzetét (fkm), továbbá közölni kell, hogy radar nélkül hajózik és veszteglõhely felé halad. Ezt követõen az adott hajóval egyeztetni kell a találkozás módját,
d) amint a hajón olyan hajónak a hangjelzését hallják meg, amellyel rádiótelefon kapcsolat nem létesült, a hajó köteles: da) parthoz közeli helyzetben közlekedve, a közeli parthoz amennyire lehetséges közel kormányozni a hajót és ott maradni a másik hajó elhaladásáig; db) a hajóútban közlekedve különösen, ha az egyik parttól a másik felé tart , a lehetõ leggyorsabban a hajóutat felszabadítani.
Szeretnék egy kormányállást építeni. Ehhez szükségem lenne tolórudas kormányműre, gázbowdenre és irányváltó bowdenre. A motor 8 Le. A hossza 2.5 mm elég lenne.
Tudom van bótba, arany árba. Nem baj ha nem lenne drága csak olcsó legyen.
6.33 cikk - A radar nélkül közlekedő hajóra vonatkozó rendelkezések
1. A korlátozott látási viszonyok között radar nélkül közlekedő hajónak a 6.30 cikkben előírt figyelőhellyel és rádiótelefonnal kell rendelkeznie.
2. A korlátozott látási viszonyok között közlekedő magányos hajó köteles egy hosszú hangjelzést adni. Az a karavánban közlekedő hajó - amelyen a karaván vezetője tartózkodik -, köteles két hosszú hangjelzést adni. A jelzéseket legfeljebb egyperces időközönként kell megismételni.
3. A radar nélkül közlekedő kishajó leadhatja a 2. pontban előírt jelzést, amely megismételhető.
4. Ha korlátozott látási viszonyok között a radar nélkül közlekedő hajó a 6.32 cikk 4. a) pontjában említett háromtónusú hangjelzést hallja és
a) a parthoz közel tartózkodik, köteles ehhez a parthoz - amennyire lehetséges - közel húzódni, továbbá szükség esetén ott maradni a másik hajó elhaladásáig;
b) a hajóútban tartózkodik (különösen, ha az egyik parttól a másik felé tart), a lehető leggyorsabban köteles a hajóutat felszabadítani.
5. Ha a radar nélkül közlekedő hajó elölről - a 2. pontban említett - hangjelzést hallja, köteles a hajó sebességét az iránya tartásához elegendő legkisebbre csökkenteni és a hajózást a legnagyobb óvatossággal folytatni, kitérni vagy megállni.
hajó: belvízi hajó, beleértve a kishajót és kompot, továbbá az úszómunkagép és a tengeri hajó
A korlátozott látási viszonyok között a nem radarral közlekedő hajó vagy kötelék köteles haladéktalanul beállni a legközelebbi biztonságos horgonyzó- vagy veszteglőhelyre.
Hát ja. Miután láttam, hogy nem többekben vannak még vissza kérdések bőven a témával kapcsolatban, rátettem az akaratot, rászántam ez időt és megfogalmaztam, remélem eléggé egyértelműen. Bennem is felmerült, hogy igencsak gáz ezen ennyit rugózni egy hajós fórumon, de nem akartam vele senkit sem megbántani, ezért hát nem is tettem szóvá, nem minősítettem a szitut. S az tényleg nem volt túl elegáns, hogy te éppen az én korrekt megfogalmazásomra válaszolva keltél ki magadból . amúgy jogosan, egyetértek veled, de tényleg helytelenítem. hogy ezt pont nekem mondva tetted meg. Látom, érzed, hogy nem gömbölyű így. Meg van bocsájtva :) Igazából nem is tudom, ki kérdezte, ki indította, de tényleg meglepő volt már eleve az, hogy valaki azon meditál itt hangosan, hogy melyik part melyik, mit jelent az egyik színű, mit a másik színű bója.... :(
Itt a lényeg gyerekek, egy ember aki odafigyelt az oktatáson. :)
Annyival kiegészíteném mert egyfolytában "pirosoztok"
A hajózásban nincs piros szín! VÖRÖS van! Ez még vizsga kérdéseben is szerepel...
Mondjuk az aki cikket írta sem volt tisztában dolgokkal, látszik hogy nincs rá jogosítványa, mert pirosozik az is....meg hajózási KRESZ-ről hadovál ami Hajózási Szabályzat.
Én járok egy helyre, ahol 10 éve nem arra nyílik az ajtó, amerre én elsőre próbálom! Mivel megtanulni nem vagyok képes, lehet meg kéne fordítanom a zsanért. :)
sulinan kuttyogattunk. aki nem jart arra radarral el sem tudja kepzelni milyen ott a meder. nehany szaz meteren belul a mederkozepen 5lab es 110lab is megjelenik a kepernyon, komoly forgok vannak sorban. mesterseges a meder, v. 20 tengeri merfold hosszu nyil egyenes atvagas a tengerig. amikor 3-szor is atcsorogttunk a nagy tores felett azt gondoltuk eleg mara... cigi szunet aztan induljunk haza. sodrodtunk meg vagy 10 percet, aztan elkezdtuk vakarni a fejunket, hogy merre is induljunk??? a forgo x.szer korbeforgatta a csonakot, vhol a tavolban piros es zold fenyek villognak mindket iranyban. borus ido, hold sehol... percekig ellenkezö velemenyen voltunk. aztan egy bor utan ugy dontottunk mindegy merre, de elindulunk es vagy crisan vagy a kikoto es a jobbkanyar megmutatja jo fele mentunk-e. (szerencsenk volt)
nem kell se kod se rossz latasi viszony ahhoz hogy meg tudjak keveredni a vizen :-)
Pontosan. Nagyon egyszerű a helyzet. Völgymenetben nézve a piros bója a hajózóút jobb szélet, zöld balt jelenti. Értelemszerűen ez hegymenetben felcserélődik, akkor a hajóból nézve a zöld fogja mutatni a hajózóút jobb szélét, a piros pedig a balt.
folyókon a laterális kitűzőjeleket használják a part meghatározásánál, völgymenetben (folyásirányban) jobb part piros, bal part zöld jelzésű. A tengeren és tavakon pedig a kardinális jeleket alkalmazzák vagyis az égtájak szerint tájékozódunk.
Egyébként ködben nem hajózhatsz sehová hacsak nincs radarod és rádiód valamint a hozzá való képesítésed.
a jobb és bal partot mindig folyásirány felé nézzük
ez állandó
nézzük egyszerűen
mész nem túl nagy ködben, látsz egy piros bóját (zöldet nem) akkor jobbról kerülöd, a piros oldaladdal a piros bója felé, akkor maradsz a hajózási útvonalban
ha csak a zöld bóját látod, akkor balról kerülöd zöld a zöldhöz
vagy en nem ertelek teged, vagy te nem ertesz engem...
1, hajokon a bal oldalon van a piros, jobbon a zold.
2, folyon a hajozo ut bal szelet jelzi a zold, jobb szelet a piros (folyasiranyba allva nezzuk az oldalt extrem szeles folyam eseten a hajozo ut bal szele nem biztos h. a bal part fele esik mindenhol)
3, !!!! a fenyt ugy kell kozelitened hegymenetben, (behajozaskor), hogy azonos szinnel menj el mellette, igy biztosan a hajozoutban maradsz, meg akkor is, ha csak egy fenyt latsz, mert a kovetkezo mondjuk egy kanyar utan van, vagy eros a kod.... ha jon szembe egy hajo, akkor a hajo piros fenye es a zold bolya kozt szinten el tudsz menni ugy, hogy azonos szinek talalkoznak. rossz latasi viszonyok kozt azt sem tudod hajo vagy hajozo ut szelet jelzo fenyt latsz a tavolban (ebbol egyenesen kovetkezik, hogy 'jobbra tarts, ha szembe jon egy hajo. ettöl el lehet terni, de arra kulon szabalyok vonatkoznak azt most nem irom le)
ugye, h. ugye.... nem art az a vizsga, ott ezt szepen beleverik a vizsgazni vagyo fejebe
Ez így oké. Ha behajózól a tengerről egy öbölbe, balra piros, jobbra zöld. Meg a folyón is. Csa a földrajzosok szerint a bal kezednél van a jobb part... Meg a HSZ szerint is, ami behajózásnál balra van - és piros - ugyan jobbparti jel, de így rendben van. Hurrá!
a tortenet ott kezdodott, hogy a hajozas oskoraban a tengeri hajozas volt a jelemzobb, mivel folyon vitorlassal 'macerasabb' a tortenet. Az elso jelolesek a arra szolgaltak h. a tenger felol erkezo hajonak tampontot adjanak. minden mas innen ered. a folyami sot a legi- hajozas is atvette (ebbol szarmaztatja) a jelolesi rendszeret....
ha a nyílt tengerről egy öbölbe behajózol akkor akkor az öböl bal oldalán piros jobb oldalán zöld bója/fény van. Ez a tavaknál pl balatoni kikötőkben is így van.
A tengerhez képest a folyó is öbölnek számít, tehát a folyón felfelé haladva bal oldalon piros jobb oldalon zöld a jel. Tehát a hajó út nincs fordítva csak másik oldalról nézed :-)
most t jön, amit soha nem értettem: ha a hajó, a repülő, tán még az űrhajó, sőt az én menetfényekkel ellátott csónakom jobb oldala zöld, bal oldala meg piros, mi a francért van a hajóút pont fordítva???????? A folyó jobb partja vörös, a bal partja meg miért zöld???
azt meg végképp nem értem, mi lelte a betűméreteket.
10 évek óta vörös cuprolint használok. És tudod,hogy alu hajóm van. Nem mindegy az aládolgozás,és ha kora télen "befagyás" előtt kiveszem,másnap drótkorongal letisztítás,majd egy fedőfestés vagy koralkid,vagy és ez a jobb tiszakorr. Egyébként nagy hidegben,fagypont alatt könyebben ledolgozom az alját mint fagypont felett. Tavaszig elvan a bakon a szabadég alatt. Tavasszal lemosás,egy sor katepox,majd tiszakorr,és jöhet rá a cuprolin. És egy fontos észrevétel!!! Amíg a cuprolin víz alatt van,nem bántja az alumiskát,még ha megsérült a festés is,de ha kiveszed,két nap mulva kiüt a szulfásodás. Tehát csak azt érdemes algagátlózni, ami egész évben vízen van,tehát az algagátló vízzel le van zárva. Én csak vörös cuprolint használok.
Beszéltek itt rézről, meg rézgálicról, meg galvánelemről, ami azért gondolom, nem ugyanaz, mert vegyületben van. A Hidrogént meg a zoxigént sem lehet meginni, mégis abbul van a víz.
Ha meg csak összekevered, még robbanik is.
Ettől függetlenül persze a nehézfémsók mérgezőek, de nem hiszem, hogy az algagátlók lennének a víz szennyezések a főbűnösei.
Akkor már lesúrolta volna a Greenpeace a bálnavadász hajókról :-)
Ha készítek neked fotót róla, hogy néz ki Mohácson a Sokac rév, ahol sólyázni szoktunk, inkább vissza vonnád a tippet :( Olyan tankcsapdák vannak a lejárón, hogy nekem az évi egyszer fel, egyszer le is sok.
nem kensz ra semmit, hanem neha levereted magasnyomasuval... kiveszed a futora es hajra, 5-10 perc alatt leviszi a moso az osszes trutymot (100ft-os bedobalos mosoban 600ft-ert megcsinaltam egy 6,5m-es testen)
Idézet Debreceni egyetem tankönyvéből a mezőgazdasági üzemtan tárgyköréből:
"A réz felhalmozódik a talajokban, és minden élő szervezet érzékeny vele szemben. Ezek a tények felhasználásának lehetőségét egyre szűkítik, még az ökológiai termesztésben is."
Természetesen nem direktben, nem galvánelemet akarok készíteni, hogy kifogyjon a hajó a festék alól közben :) Mondjuk bele telne egy kis időbe, szeretnék én addig élni legalább :) - de tervezek felkenni alá egy "szigetelő" réteget.
Nyilván mérgező az algára, a vízi szervezetre :) Meg a gombákra s a hasonló alacsony szintű életformákra. Nyilván nem véletlenül van a festéknek forgalomba hozatali engedélye. Ha nem lenne mérgező az algára, akkor nem is kennénk fel ellene. Egyébként használunk rezet pl. a bio növényvédelemben, legismertebb alkalmazása szőlőben, gombaölő hatása miatt. De a paradicsomban is csodát művel egy kis gyenge bordói lé. És tökéletesen, elismerten, igazoltan bio. Olyan szinten veszélytelen az emberre - és a gombánál magasabb szintű életformákra - nézve, hogy a savanyú uborkás üvegbe is szabad tenni, hogy roppanós maradjon az ubi.
"Igen, nem mindegy. Én is láttam azt. TC-W3 kell, ha az ember tisztességgel áll a környezethez, s szereti annyira azt a vizet, aminek a hátán utazik, amiben fürdik, s amiből a halat fogja. "
Cuprolin adatlapjáról:
Alkalmazási terület: Hajók vízvonal alatti felületének és egyéb tartósan vízbe merülő szerkezetek, tárgyak antifouling festésére alkalmazzák. A korszerű felépítésű CUPROLIN ANTIFOULING FESTÉK vízben lassan kioldódó méregtartalmánál fogva meggátolja az algák, kagylók stb. letelepedését.
"R" mondatok: Egészségre káros anyagtartalom: kb. 15% rézvegyületet tartalmaz (szórással nem hordható fel) 15% metoxi-propilacetát VOC tartalom: 460 g/l
A veszélyes anyagok veszélyeire/kockázataira utaló R mondatok: R 10 Kevésbé tűzveszélyes. R 20/21/22 Belélegezve, bőrrel érintkezve és lenyelve ártalmas. R 36/38 Szem- és bőrizgató hatású. R 48/23/25 Hosszabb időn át belélegezve és szájon keresztül a szervezetbe jutva mérgező: súlyos egészségkárosodást okozhat. R51 Mérgező a vízi szervezetekre
Na, megrendeltem a Cuprolint, 1 liter szürkét z alu ladikra, 2 liter kéket a hajóra. Tapasztalat szerint ezzel az anyaggal milyen időközönként szükséges újra kenni? Évente, vagy kibír többet is? Mennyire lényeges a festékréteg vastagsága? Van értelme vastagabbra kenni, s akkor tovább hatásos? Első sorban konkrét tapasztalat lenne az, ami segít válaszokat találnom, előre is köszönöm.
B...sszameg, utána néztem ennek Legend companynak, amit belinkeltél ide, micsoda véletlen, nem, hogy az nmma nem tartja nyilván a 2T olajukat, de természetesen nincs is neki TC-W3 minősítése sem. Sőt, outboard 2T-je sincs. Ezt hívják kapitális baknak ugye? :)
Hajrá, tartsunk angolórát, az általad linkelt olajforgamazó! oldaláról idézek:
"As you can see, we are currently under a recertified TC-W3 classification for two?cycle lubricants that was driven by some of the OEMs to improve detergency, lubricity and reduce ring sticking. All 2T oils today must meet the TC-W3 rating to be OEM approved and maintain your warranty requirements set forth by the manufacture."
Feltételezem érted. A fogalmazás idején éppen újraminősítés alatt állt az olajuk, hogy bizonyíthassák, az megfelel a gyártók elvárásainak, azaz bizonyítottan TC-W3 minőség.
Aztán hosszasan méltatja a saját portékáját - de biztosít róla, hogy megvan/lesz/éppen folyik termékének nnma certifikációja.
Mit akartál ezzel bizonyítani?
Az nmma.org lapján olvashatod többek között, "TC-W3® lubricant, an NMMA-owned trademark".
TRADEMARK! Kereskedelmi védjegy! Tudod mi az?
S mindezek ismeretében minek véled azt az olajat, amelynek flakonján ezt olvasod: "NMMA TC-3W" ???!!!
Befejezhetnénk most már végre ez a most már tényleg felesleges diskursust, az üres okoskodást?
Esetleg kérhetem, hogy bár hadd menjen csak tovább, át tudok lépni felette, de NE NEKEM CÍMEZVE a hülyeségeket?
Szerintem te sem veszed észre a különbséget, amit nem csak én írtam. Tegyél különbséget a valaki által valaminek megfelelően tanúsított és a nem tanúsított, de a valaminek megfelelő termék között.
Úgy látszik, te nem érted. Most írtam az előbb, hogy csak ennél a rendelésnél a zsebemben maradt 50 ezer forint. S ez csak egy töredéke annak, ami olajat én elhasználok a hajóba és a csónakmotoromba. 50 ezer csak egy rész. Ha még mindig nem érted és ez neked szarrágás, akkor csak azt tudom mondani, hogy k.ra semmi közöd a pénztárcámhoz. Aki meg csak úgy kiszórja a lóvét, mert nagyvonalú, vagy sok van neki, vagy egyszerűen csak seggfej, az az ő dolga. De soha nem merészelném rajta számon kérni, miért szórja, mint ahogy nem szarrágóznám le azért, mert amit nem muszáj, azt nem szórja el. Engem ez minősít. Én ezért nem mondtam előbb sem és nem mondok ezután sem véleményt a te hozzáállásodról. Csak maximálisan nem értek vele egyet. A szarrágózást meg kikérem magamnak. Érthető?
ugy latszik nem erted... ha a 35penz a benyara nem faj akkor az a par ezer se baxon mar foldhoz... azert szarragas, mert a kulonbseg alig merhető... ha par orara a 35 termeszetes, akkor a 40 mitol lesz olyan k.rva sok?
ez kb az a szint, mikor megveszi emberünk a hasznalt x6-ot, amg63-at mittudomen mit, aztan telen nyarigumival csapat, mert nem tudja kifizetni a teli gumit, szerviz nulla...
Doki, ami az élmény részét illeti, azzal csak egyetérteni tudok. Igazad volt, mikor megpendítetted, hogy egy ilyen mocitól nem válik meg az ember. Hát valóban nem. Más világ, amikor ez felnyerít és vágtatni kezd, egy másik dimenzió. :)
Nem rugóztam túl, ezt vitatom. Ellenkezőleg kissé tele már a hócipőm, hogy hiába próbálom akárhányszor lezárni, nem megy, mert valaki mindig oda rittyent valami überokosságot, amiből többnyire sok minden kijön, csak az nem, hogy nem szép dolog valamire ráírni olyan infót, amely zsákutcába viszi a polgárt. Én leteszem a nagyesküt, hogy egy szót sem írok többet, amennyiben senki nem szólít meg újólag fölösleges okosságokkal.
Na, ezért nincs még vége a témának. Mert szerinted szarrágás az, ha az ember azonos minőségű (nem igazolt állítás szerint) olajból szívesebben vesz meg másik olaj 1 liternyi árából 3 liter. Bravó. Ne is menjünk tovább. Hogy mennyi olajat használok? A zsebembe ne menjünk be mélyen, az magánügyem. Legyen elég annyi, hogy 24 litert rendeltem első körben próbára. Számolni ugye mindenki tud. Ez a rendelés a 24 litere 31.259.- Ft. volt. Eddig Quicksilvert használtam, s úgy néz ki, azt fogok a jövőben is. Az ára ismert, tessék csak a 24 literre kiszámolni a különbözetet. Cirka 50 ropi csak a 24 liter esetében. Neked ez szarrágás. Szerintem meg, aki akkor is kidobál csak egy ilyen kis tételnél is 50 rongyot, annál valami nincs rendjén. Mindenesetre ilyen hozzáállással egyet biztosan nem tennék, nem nevezném szarrágónak azt, aki nem olyan hülye, hogy elszórja azt a pénzt, amit nem muszáj. A helhozott példádban a 100 liter benya 35 rongy, amibe Quicksilverből bele megy cirka 7 ezer forint, a másikból meg bele megy 2500 ft. A különbség 4500. 100 liter benzin szezonban nem elég egy hétre sem, semmire nem jó. 3-4 üzemórára. Na jó.
tudom, nem arrol volt szo... abba nem is akartam belefolyni, mert igy is tul sok helyet foglalt a forumban... de amikor vki azzal ervel h. neki sok olaj fogy, akkor azt gondolom az mar szarragas, semmi koze az olaj minosegehez, minositesehez (persze nem kell dirket a draga olajat venni, de nem is az olaj ara fogja erdemben befolyasolni a hajozas koltsegeit)
Ezen az elven meg lehetne venni a legdrágább olajat is, mert 1 l benzinre vetítve az sem sok pénz, de ami felesleges, az kidobott pénz akkor is, ha épp telik rá. És akinek bővebben van, az is megbescüli általában.
Egyébként meg az alap vita nem az anyagiakból indult, és nem is arról szólt.
az ismerosnek az erosebb 5,5-es, nem nyeklö nyaklo kmaxxi fele csonakot kb 5 eve 1800 euro alatt csinaltak, rekeszekkel kormannyal, kormanyallassal. (csak a forgo/billenő/liftező széket kellett külön megvennie es a padok 'börözését' magank csinalta, mert ert hozza)
Ha csónak motorban nem tudlak meggyőzni (esetleg igazad is van) akkor nézzük a másik oldalt, amit említettem: egy télen használt léghűtéses robogó is túl van hűtve, sőt szerintem jobban, mint egy csónakmotor, aminél legalább egyenletesebb a motorhőfok, még ha esetleg alcsonyabb is.
Oszt a robikba mégse kell TC-W3, legalábbis nem írják.
Nem azt akarom én írkálni, hogy nem kell a csónakmotorba jó olaj, csak szerintem túl van ez az egész misztifikálva, hasonlóan, mint az egyéb "ékszerbolti" eszközök.
tultoltad erösen ezt az olaj kerdest, nem is akartam beleszolni, minel elöbb lecsengjen, de azzal ervelni h. draga az olaj es te huuude sokat hasznalsz mar a szarragas kategoria
vagyunk itt paran, akik nem keves liter benyat piritunk el orankent. altalanossagban igaz motormerettöl fuggetlenul, h. akinek belefer a benya ara, az ne azon a par forinton rugozzon, ami a hozzaadott olajbol szarmazik.
100l benya most kb 35penz. ehhez az altalad gagyinak mondott es csucs olaj kozti 1500 ft-os arkulonbseget nezzuk az epp 1,5 ft benzin literenkent. mirol is beszelunk??? vegyel jobb olajat, keress olcsobb benzinkutat es sporolni fogsz. (minel tobbet eszik a gep annal tobbet... ha meg eleg olcso kutat talasz az olaj 'ingyé' van :-) )
Nem akarok belemenni, hogy mennyi a hajó valós költsége, de ha 400e-nél több, akkor húsvét hétfőn a bajai főtéren lefosom a bokámat és utána lenyalom..:))"
Gelyza Frátert idéztem! :-) Ő olyan, hogy meg is teszi!
"Így van, jogod van nem levenni a polcról " - ezt inkább nem kommentálom, helyette egy összefoglalás.
Akartam, venni valamit, pontosan tudva, mit akarok.
Találtam valamit, ami megtévesztő jelölése miatt annak nézett ki.
Ez valahol kicsit szakmai fórum is, úgy véltem, fontos infó, megosztottam.
Nem érdekel a dolog jogi oldala, nem rugótok rajta, sajnálnám rá az időt és az energiát.
Ide is csak azért vagyok némiképpen immár kénytelen írni még a témában, mert rendre, újra és újra előkerülnek sületlenségek úgy vélemények, mint ajánlások formájában.
Tényleg hanyagolhatjuk a témát, én partner vagyok benne.
Aztán bátran, időnként bőszen, nyugodtan olajozza mindenki azzal a motorját, amivel akarja.
Én TC-W3 minősítésű - nem ráírt, hanem minősített - olajat fogok továbbra is használni.
Valaki írta, hogy pár liter miatt nem kell nagyon kavarni az árán - én nem pár litert használok el, aki ismeri 6 hengeres Mercury tornyot, az tudja miről beszélek. A hajót meg nem dísznek tartom, napi használatban lévő málhás-sport-kiránduló-és pecás járgány.
Igazad lehetne, de sajnos nincs :( Lehetne úgy tervezni motort ahogy írod, ha nem lenne hőtehetetlenség, vagy kifejlesztenének egy ennek megfelelő hővezetésű anyagot ami az egyéb gyártási előírásoknak is megfelel. Elárulom, lexarják, olyannyira, hogy pl a 90-es V-tec honda egy civic motor, igaz 3 termosztáttal, egy a motornak, egy a hengerfejnek, egy a kipufogónak(50-60 fokosak).
2 napig nem vagyok és máris értelmező szótár kell a végigolvasáshoz..
Azért ha mindenki a szívére teszi a kezét, nem hiszem, hogy pár kivételtől eltekintve 2-3 liternyi olajnál többet elpöfögne egy idény alatt. Vagy tévedek?
Mert akkor ez Yamalube-ból is 8-12e forint lenne csak, ami azért nem egy vagyon, lássuk be.
Megírtad a lényeget: ez pedig a bizalmi elv. Ez működteti a világot, e nélkül pedig elpusztulnánk. Sokan és sokszor vissza élnek evvel, de ennek ellenére működik.
Attól, hogy a víz 55-60 fokos, még nem kell túlhűtöttnek lennie a motornak, mivel a furatok mérete, és a hőtermelő helytől(égéstér) való távolsága is tervezhető.
Így kicsit neked is, meg Takykának is igaza lesz (MEG NEKEM :-))
Az már ügye biztos hogy nem csak egy gyártóról van szó, aki rá merte írni. Gondolod ott nem ül jó pár jogász aki kisütötte hogyan milyen formában mit írhat rá? Szerinted merné a gyártó kockáztatni az üzletét? Azért ezek nem sufniban koszos edényekben kotyvasztó mittudoménkik. Nincs itt semmilyen világméretű összeesküvés a gonosz olajgyártók részéről, biztos vagyok benne hogy megvan az oka mit miért írtak rá, nagyon remélem meg is leled majd a magyarázatot.
Lehet csak ennyi: Azt írod hogy a TC-W3® lubricant védjegy, le van védve, oké, és ha a TC-W3 nem?
Mint a Coca-Cola és kismillió Cola esete... Azt is mind beperled? Eredetit szereted? Azt veszed le a polcról, jogod van hozzá választani. És végeredményben az eredetitől kinyiffansz 70 évesen a többitől meg 50 évesen elbax a villamos :) Ugyanolyan szénsavas szar volt mikor megittad? Igen.
Ennyi. /vonatkoztassunk el attól hogy semmire nem jó egyik sem/
Mindenki érti amit írsz meg mi a bajod a dologgal senki nem vitatja, csak egyszerűen túl van spilázva, és kutya sem akar itt még 20év múlva is kétütemű szart rángatni...
Több ilyen szabvány nagyon meg már úgy sem lesz pont ezért.
Picit bízzunk már a világban mert ha egy nyavalyás felhasználási tárgy olajáról ekkora problémát csinálunk akkor egy élelmiszer boltban belekötünk a vajba hogy az mért vaj mikor nem vaj. ááááááááá
Remélem érzed a sorok közötti iróniát, egyszerűen nem éri meg az időt ilyesmivel rabolni, ez már senkit nem érdekel.
"Te elhiszed, hogy létezik természetes mennyiségben annyi banán, mandarin, télen paradicsom, amennyit látsz a boltban? Én nem tudom, hogy ezek miből vannak, de biztos csel van benne..:)"
Van csel bőven. Azt tudom, hogy a rostos naracslékben tök rostja van. A szintén rostos körtelében levő apró bogyói a nyelved alatt, na azok sem körtétől vannak.
Csak rendben van, hogy a dobozra ez és az van irva.
De ami benne van?
Te elhiszed, hogy létezik természetes mennyiségben annyi banán, mandarin, télen paradicsom, amennyit látsz a boltban? Én nem tudom, hogy ezek miből vannak, de biztos csel van benne..:)
Meg az olajos edényben is..:))
A hajóm alját látom. Ha karc van rajta, azt is látom. De, hogy az olaj milyen- nos azt nem látom,
és meg sem tudom nézni. Ha akarom hiszem, ha akarom nem hiszem.
Te igényes vagy arra, hogy a hajód alján egy karc se essen. Ezért bevállalod az esetleges kényelmetlenségeket is. Pedig egy két karctól nem romlana a használhatósága.
Én kényes vagyok arra, hogy a motoromba (és a többi, számomra értékesebb cuccomba is) a gyári előírásnak megfelelő olaj kerüljön. Ezért nem sajnálom azt a 300Ft/L többletköltséget, amennyivel egy minősített olaj többe kerül. Teszem ezt annak ellenére, hogy biztos vagyok benne, az illegálisan TC-W3-nak jelölt olajok nagy része sem okozna semmi problémát!
De Láma, ma már le lehet minden lófasz programot tölteni, tervezni, modellezni lehet, és úgy megálmodni bármit! Érted, bármit!! Ez már nem csak a F1 kiváltsága, kicsit kell csak az interneten kutakodni...
A kitzoli is ezt csinálja, gépen megtervezi, modellezi, farag rajta, és utána elkezdi legyártani.
ne mondjad nekem, hogy egy hozzáértőnek, egy szakembernek gondot okoz egy olyan variálható sablon elkészítése, amivel szélesíti a palettáját.
hiszen ez az ő érdeke!!!
Kb. 700 e Ftról beszélünk, az rengeteg pénz!!!
Nem akarok belemenni, hogy mennyi a hajó valós költsége, de ha 400e-nél több, akkor húsvét hétfőn a bajai főtéren lefosom a bokámat és utána lenyalom..:))
A másik variáció, hogy már régen meg van az a sablon, amit a kedves kuncsaft éppen kitalál, mint egyedit, de jó pénzért hagy tegye, hiszen a vevő öröme a legfontosabb.
"De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális.
Hát én úgy küldeném el az anyjába, hogy csak úgy füstöl - az biztos...
De nem, itt semmi baj, természetes, hogy a kuncsaft majd legyártja magának....
Hát hol élünk????
"
Igazából, már egy csónaképítőt otthagytam emiatt, de úgy látszik túl jól megy nekik, vagy nem vagyok olyan volumen, hogy közel 700ezres csónakba nem vállalnak egyedi tárolókat +pénzért.
Van pozitív példa is, mert az utánfutós szakin látszott, hogy örült a melónak, 350ezerért olyat vállalt, amit szeretnék.
Én tc-w3 párti vagyok, de ezek a bizonyító erejűnek szánt "tények" sántítanak.
1. Az utcai vízhűtéses 2T motorok is 50-60 fokon mentek, mégsem kellett beléjük TC-W3, vagy bármi speciális, túlhűtött* motorhoz való olaj.
2. A TC-W3 nem foglalkozik a biodegradálhatósággal.
* eleve ez a fogalom, hogy túlhűtött, egy nagy fazzság. Mihez képest van túlhűtve? Mert a tervezett működési hőmérsékletéhez képest biztos, hogy nem. Esetleg akkor, ha a "hozzáértő" kihajítja belőle a termosztátot...
Mivel ő, nem egy küszködő piac, épp még talpon lévő résztvevője, aki azt sem tudja mi lesz délután, nem hogy holnap, hanem 30-50-100 /?/ év hajóépítés van mögötte, és tudja, valószínűleg újabb 30-50-100 év lehet még a cégben. Jóval könnyebben szánja rá magát egy esetlegesen bevált tipus újabb "egyéni" moduljának megfaragásához. rendelsz valami extraf@szát, és lehet jövőre az lesz a címlapon.
Esetleg eltart a cég egy hülyét, vagy egy kitzolit, az egyedi dolgokra.
Aztán, hogy itthon mennyit merjen valaki előre tervezni..... itt csak az tervez hosszabb távra, aki előre felé menekül......... ööööö ez igy sarkított kicsit..... de igen.
Az előre menekülésről, a kockáztatásról, mindíg csak utólag derül ki, bátorságnak, vagy botorságnak fogjuk elkönyvelni. :)))
Nahátakkor, semmi gond, in-on-timi is húzzon ki ósztriába, mondja el az olaszoknak, hogy mit is akar, aztán te meg fizesd ki a különbözetet neki. Látod, egyszerű ez, mint az ágyba fosás!:-((
"De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális."
De, szemet szúrt, csak én finomabban fogalmaztam. :-)))
Hát ugye először is azt nem csodának hívják, hanem van arra egy plasztikusabb fogalom, amúgy megy nyilván sehogy. De tudod, nem is az a legfontosabb az életben, hogy az ember tökéletes legyen, mert hiszen az úgysem megy. Az viszont fontos, hogy legyen következetes, tisztességes, s törekedjen rá, hogy az legyen, s tegyen meg mindent, ami tőle telik. Akkor nyugodtan nézhet a tükörbe is, meg más szemébe is, akárhogyan is is sült el a dolog a végére.
1. ""Így igaz, sőt nem csak a 2T a 4T is.(egyszerű az oka, átfolyó víz hűti, ha magasabbra engedné a (termosztát) a hőmérsékletet nagyon hamar elvízkövesedne)
2. ""Igen, más típusú olaj kell az 1."" miatt, mármint túlhűtött.
Ilyen és hasonló okok miatt intéztem a hajómat ósztriában.
A általam kiválasztott hajó hátsó része többféle is lehet, asztallal, asztal nélkül, napozóval, tárolóval vagy anélkül...
Látta az ember, hogy erősen gondolkodom, bent kúszom egy hasonló hajóban, egyszer csak azt mondja nekem: természetesen ha van egyéni elgondolásom, és nem szól bele a hajó stabilitásába, akkor bármit, amit elképzelek, megcsinálnak - volt már rá példa.
Persze pénzbe kerül, de megcsinálják.
A kurva anyjukat ezeknek az olaszoknak, van vagy 16 sablonjuk, de ha valakinek más is kell még, akkor megcsinálják....nem értem, hogy is van ez?
Hát akkor a kóserosok nem isszák! Én most már jobban bízom az itten elhangzott véleményekben, mert Lipótos révén azt mondta egy ottani betegem egyszer: Hallgasd meg a bolond véleményét is: úgyis majd te döntesz!
Az a csónakgyártó, aki egy sablon alapján gyárt egy terméket, az azt tudja, amihez van sablon. Amihez nincs sablon, azt nem tudja! NEMTUDJA!
Azt tudja egy kitzoli, vagy az a hülye, aki hungarocell magra csinált egyedit. Egy gyártó nem tudja. Egy hobbysta az tudja.
Lehet hogy életében nem csinálta máshogy, mint a begyakorolt sort ismételni:
leválasztó-gél-egy-két-három-x réteg. Megszárad, kivesz, körbecsiszol, és kezdi elölről.
Lehet hogy tudja elvileg a technológiát, hogy készül egy új, egyedi sablon, de sosem csinálta.
Lehet hogy csinálta, de azt is tudja, egy új sablon 120000Huf /?/ És csak a gyakorlat dönti el, jó lett-e a kúpossága, hogy kijöjjön a termék, és esetleg a harmadik rontott után kell másik szerszám.
Nem hülye, hogy bevállalja. Kell rendelni 500 darabot, le kell tenni a bekerülési költség 30-50-70%-át, és meg fogja csinálni. Biztos!
Van egy fikcióm az olajra is.
Fogom magam, és elsétálok egy onkológushoz.... A váróban egy oklevél hírdeti: az Európai Onkológusok SZövetségének, a "legjobb diagnoszta" címét kapta a doktorúr 23014, ben, és 2015 ben is. Aztán átvilágít, bekukucskál, és papírt ad róla, mit látott odabenn.
Aztán másnap kiderül, hogy az EOSZ listáján nem is szerepel. Hát basszus, biztos lenyomozom!
És ma nem is ittam 4 deci páleszt 22 órányi koplalás után. :))
Mindenki keményen reklámoz, tukmálja rád a cuccát! Mindenki el akar adni valamit! (lásd pl. a gyógyszer cégek: agresszíven nyomják a dumát, hogy az övéké a legjobb!!! És ha nem veszed meg talán meg is halhatsz!) Én azért vásárlás előtt el szoktam olvasni több vásárlói véleményt és az után döntök! Én is a vitatott motorolajat használom és továbbra is fogom ( ha meg nem szűnik)
Az jutott az eszembe,hogy akkor mi van ha jogos a felirat meg minden meg bevizsgalt a minta de valami csoda folytán mégsem az speciális olaj van a dobozban arra miként jössz rá ha atvertek ?üdv doktor4
Tudod, nekem a Hondába is mondtak minden fasza dolgot, én meg vettem Motul olajakat bele és kész. De hidd el, nem néztem meg a szabványt, a CE minősítést, talán csak megszagoltam, nehogy víz legyen. még azt sem néztem (csak utólag), hogy 10W-40 vagy 15W-40 vagy mi a szar került bele.
Ugyanígy volt a hajtóműolaj is, kb. sokféle volt, én meg egyet beletöltöttem.
Na, egyedül a gyertyát néztem meg, hogy gyári kerüljön bele.
Ja, és abból is az első évben elfelejtettem cserélni.
És akkor most mi történt?
A motor ment, jól indult, nem csörgött, zörgött, nem hagyott cserben.
De mondok neked egy csúnya példát:
Ha egy embernek tüdőtumora van, annak tök mindegy hogy minősített 126 szeletes CT-vel veszem észre, vagy egy 50 éves sima mellkas röntgen felvételen.
De ragaszkodhat a minősített, szabályozott, CT-hez, de a daganata akkor is figyel a tüdejében.
Számít? egy nagy lófaszt számít. És akkor máris ott vagyunk, hogy jogod van meghalni.
Élni talán szerencséd lesz (egy kicsit)-de az nem jog.
Te Géza, én nem értelek. Te bele fogsz önte(t)ni egy akármilyen olajat az új Yamahádba? Még azon is csodálkozni fogok, ha nem yamalube, "csak" valami márkás olaja kerül bele...
Na, hogy a halasok is vigasztalódjanak... a sok betli után ma nem mentem pecázni, egész ősszel szinte semmi, mentségemre munka volt. A komám azért kiment, és mit adott a Duna ma délután? Négy kapás délután, süllő 1 kg, harcsa 11 kiló és fél ötkor újabb süllő 7 kiló!!! Csak jöttek a képek, én meg nem tudom, sírjak vagy pálinkázzak...
Ezt is köszönettel vettem, a szabvány meg egy dolog, mielőtt lemegy a felszínről, majd közömbösítem. remélem azért nem szól meg senki, hogy egy fogpiszkálót sem vagyok hajlandó kidobni a kocsiból. Valahogy ilyenre sikerültem :)
"Langyos sör, mert nekünk így is jó" - tudod mit mondok? Akinek akármi is jó akárhogy is, az használjon akármit és akárhogy. Joga van hozzá. Nekem meg jogom van azt venni, amit szeretnék, s jogom van nem tűrni, ha át akarnak bachni. Vagy nem?
Tudod, amikor még gyerek voltam, és jó dolgomban hasonló faszságokat mondtam, és véltem igazságnak, akkor mindig azt mondta az apám, hogy "fijam túl jól megy neked, kellene egy kis háború, hogy észhez térjél"..
Szerencsére nem lett háború, de ő megharcolta annak idején a magáét - tudta, miről beszél.
Ilyen olaj -olyan szabvány- megfelelőség....stb
Láma! 10M emberből Magyarországon hánynak van hajója , csónakja, motoros ladikja,
stb 30-40 ezernek? És ebből a 40 000-ből meg hisztizni kell??
Nem, barátom nem értem én ezt . Olaj -olaj, megy tőle a Trabi is, a Simson és baszki ment a Tomos is, meg a baal amit tudom én mije, meg a doktor torony Mercuryja is...
De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális.
Hát én úgy küldeném el az anyjába, hogy csak úgy füstöl - az biztos...
De nem, itt semmi baj, természetes, hogy a kuncsaft majd legyártja magának....
Na, ma délután kisólyáztam és haza hoztam a hajót, csak ujjnyi vastagon áll rajta az alga ... :( Van valakinek jó praktikája a leszedésre? Alapból magasnyomásúra gondoltam, az akad itthon. Gondoltam, holnap rá is próbálkozok. Más módszer? Jobb módszer? Van?
Üdítő látni, hogy vannak, akik értik. Nem csak nekem, bárkinek jog van azt venni, ami szíve vágya. Ha pedig valamire ráírunk valamit, az legyen az, amit ráírtunk. Teljesen mindegy, miről van szó. S hogy mennyire igazam van, kaptam értesítést helyekről, hogy levették a kínálatból a kérdés tisztázásáig. S ez így korrekt. Nagyon jó a hasonlatod, dettó arról van szó, hogy nem írhatod rá a pieszre, hogy Zwack unicum, csak mert meg vagy róla győződve, hogy az olyan, sőt esetleg még jobb is. Ezek a dolgok nem így működnek.
motorok mestere volt Elvileg a két pályán én halgattam a motorjait.Erre írtam hogy nagyonolyan hang volt a hegedűnelk mint az akkori trabi es wb palyaautoknak .üdv doktor4
Persze, de ha egy lemerülés utáni újra bekapcsoláskor az irja ki hogy a tipusa:
Apple zx mócsing/1, ami hosszas keresgélés után sem szerepel a gyári repertoárban? Akkor csak visszakérdezel? Nem hiszem, hogy elfogadod válasznak azt hogy: ez is van olyan jó!
Még akkor sem, ha előtte hetekig tudtál vele telefonálni!
Hááát! Gézafater faterja (apukája) sem vizsgáltatta be az otthon főzött pálinkáját a Zwackkal de gondolom mindenkinek jólesett és senki sem lett beteg tőle és lám még
Géza is megmaradt! Vagy ahogy Rejtő Jenő mondaná: nem kell minden pofon mellé egy rendőr!
"A 2T csónakmotorok folyamatosan egy túlhűtött közegben üzemelnek"
Nem tudom, akkor a termosztát mit csinál ottan? Régen születhetett ez a gondolat.
Meg ugye a léghűtéses motorokban van termosztát, és nem hül túl télen? (most nem a Porschére gondolok)
"egy másfajta 2T motoroba való olaj nem is használható csónakmotorokhoz."
Most már tudom, hogy mi volt a baja a Forellének..... (abban még termosztát sincs)
"További követelmény lehet ezekkel az olajokkal szemben a biodegradálhatóság."
Éljenek a halak, mi meg dögöljünk meg? Máshol nem szempont?
Ha a többi TC-W3 legenda is így igaz, mint ezek a megállapítások, akkor tényleg hit kérdése az egész.
Én ebben is azt a marketinget látom, hogy a műszakilag analfabéta (vagy nem túlművelt) ügyfeleket meg kell győzni arról, hogy ezt, és csakis ezt vegye a csónakmotorjába, ha nyugodtan akar aludni.
És persze ez természetesen drágább is, mert ugye jobb!
Annyit sikerült exra pénzért elérnem, hogy a test belsejébe belaminál plusz rögzítési felületeket, amihez tudok csavarozni, ragasztani.
Azt nem tudom, hogy ezeknek a rögzítési pontoknak volt-e értelme, ha már egyszer nekifogok tisztességesen legyártani vagy legyártatni az üvegszálas bevonatos tárolókat, azonos technológiával szerintem a rögzítési pontokat is meg tudnám csinálni...vagy nem?
Nem volt. Nem nagy a hazai csónakgyártók tábora és sok típus kihullott a rostán. Ez maradt, de más csónakgyártóval beszélve, az is húzta az orrát, az egyedi igényre, már akkor mielőtt az ár szóba került volna.
Részben megértem, mert amíg elbíbelődik nekem 3 tárolóval, amihez nincs sablonja, annyi idő alatt megcsinál 3 csónakot a sablon segítségével. Ez a helyzet.
Más készítő nem volt, aki "normálisan" vállalta volna? Lehet, tovább kerestem volna, de Te tudod. Ez nekem furcsa, hogy a sok megrendelés miatt nem tudja úgy megcsinálni, ahogy a megrendelő szeretné. Ha én fizetek, azt szeretném kapni, amit kérek. Nem a veséjét kérted, csak pár praktikus tárolót. :-)
Még arra is veri magát, hogy típustól függően a 2T mocikat nem kell kötelező szervizbe vinni! Az ára viszont nem annyira baráti, mert majd 4T árban van. Amikor pedig az utóbbiakat akciózzák, akkor nincs is árkülönbség. Így nehéz kenyér lesz a piacon elterjednie!
Pár évig nem volt rajta gél, csak 3 réteg paplan. Az első sérülésig! Elég volt megtalálni az alján azt a pici lyukat, és akkor döntöttem el, hogy teszek rá még 3 réteget, + gélt. Így már remélem elég erős lesz. ;-)
A dolog jogi oldala érdekel legkevésbé, harcoljanak meg egymás között akikre az tartozik. Engem, mint vásárlót, csak az érdekel, hogy amit megveszek, az bizonyíthatóan az legyen, aminek a termékről a rendelkezésemre bocsátott adatok alapján azt hihetem.
"
A 2T csónakmotorok speciális jellemzői A 2T csónakmotorok folyamatosan egy túlhűtött közegben üzemelnek, ami elősegíti az olaj és adalélerakódások felhalmozódását. Ezek a lerakódások a nagy terheléssel járó üzemeltetés során korai gyújtást, gyűrűbesülést és hasonolókat okozhatnak. Esetükben tehát a lerakódások kialakulásának megakadályozása sokkal fontosabb, mint egy léghűtéses 2T motor esetében. A 2T csónakmotorokba szánt kenőolajok úgy tudnak megfelelni ezeknek a kihívásoknak, hogy nem tartalmaznak hamuképző adalékokat. Emiatt a speciális elvárás miatt, egy másfajta 2T motoroba való olaj nem is használható csónakmotorokhoz. További követelmény lehet ezekkel az olajokkal szemben a biodegradálhatóság. Erre sok esetben az a megoldás, hogy növényi olajat, vagy szintetikus észter bázisú olajat használnak. Egy növényi olaj stabilitása elégtelen volna egy négyütemű motorhoz, de a 2T motorok kenésének veszteséges jellege miatt ennek itt nincs jelentősége.
A 2T motorcsónakokra vonatkozó első szabványt (TC-W) az NMMA (régi nevén BIA) adta ki még 1960-ban. Ezt az azóta eltelt közel 50 év alatt kétszer vizsgálták felül. 1992 óta a TC-W 3 az aktuális verzió. A 2T motorcsónak olajokra más szabvány nem terjedt el.
Volt itt korábban a TC-W3 kapcsán egy összehasonlítás az Adidass-sal.
Ebben csak az az érdekes, hogy az Adidas azért perelgeti a "hamisítókat", sőt a Nav-ot is rá tudja venni, hogy besegítsenek neki, akkor ez az NMMA miért nem tesz lépéseket a jogtalan használók ellen?