Keresés

Részletes keresés

gezaFater Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72058

Megvehetnéd, és csinálhatnál katamaránt :)

A Zoliénál rondább ne lehetne...

Bocs Zoli, csak móka..:)))

Előzmény: L_áma (72057)
L_áma Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72057

35000-ért? Had rohadjon. 350000Huf-ért már aranyból is lehet........

Előzmény: gezaFater (72056)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72056

és ennek is rohad a fartükre! :)

Előzmény: L_áma (72054)
peppino Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72055
L_áma Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72054

Üdv urak!

 

Van itt, aki csóró mint én,

hat lóval akar 30-at menni /de 10Le fölé nem tervez/,

és eleinte nem gyáva?

 

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Motorcsonak_olcson_59201679.htm?first=1

 

Hajdúszováti vizicsoda 35-ért! /csak a motort le kell vonni/

 

 

 

 

toas79 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72053

Ha majd igen és nincs meg az új gazdája csörögj rám légyszi, mert lehet, hogy érdekel.

Előzmény: feripapa46 (72039)
battery.low Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72052

Megbocsájtok, de csak egy feltétellel, ha ezentúl a beidézett szöveg mellé forrásmegjelölést is teszel. :-)

Most helyetted pótolom. 57/2011-es, ma hatályos NFM rendelet. a víziközlekedés rendjéről.

Előzmény: dkarcsi73 (72041)
peppino Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72051

Amikor vizsgáztam a tanfolyamon azt mondták, hogy a tesztkérdések alkotója egy öreg régi rendszerbeli ember, aki nyugdíjba vonulása előtt alkotta meg a rendszert nyugdíjkiegészítés gyanánt, ezt fogják januártól egy reformmal lecserélni. 

Politikai felhang nélkül, nagyon is el tudom képzelni, hogy emiatt vörös, és nem piros. 

Előzmény: peppino (72050)
peppino Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72050

Mi a különbség a vörös és a piros között, btw? 

Előzmény: Sony Black (72044)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72049

Red Bull = piros bika?:-)

A vörös a pirosnak egy sötétebb, bíborhoz közelítő árnyalata. Szerintem te sec perc alatt kikeresed a RAL akárhányas szerint.

Külföldön mi a baj a vörössel?

Előzmény: Bujazliz (72045)
dkarcsi73 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72048

így van.

Előzmény: dunadelta (72042)
L_áma Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72047
Előzmény: baada (72046)
baada Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72046

nem teljesen mindegy h. vorosnek vagy pirosnak hivjuk???? egy biztos, ha ember nem szinteveszto akkor a nem zold szin. a multkor dunan egy tolon a zold sokkal inkabb kek volt... de az is mindegy, mert abbol is latszik hogy melyik oldal. ez epp olyan, mint autokon az index szine... ezer fele arnyalat van, de senkit nem erdekel, mert egyertelmuhogy nem piros es nem feher

Előzmény: Bujazliz (72045)
Bujazliz Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72045

A magyar jogszabályok csak a határig érvényesek, a te hajós papírod meg nemzetközi, érvényes a határon túl is. Ha átléped a határt, felejtsd el a "vöröset", persze itthon nyugodtan vörösözhetsz.

Előzmény: Sony Black (72044)
Sony Black Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72044

Az, hogy te hol vizsgáztál meg milyen nyelven senkit nem érdekel. Ahogy mondtad Magyarországon így van, és ha itt hajózol, a Magyar törvényeknek kell megfelelned. Tehát mivel tudsz is, Magyarul ezért ez vörös :)

Én itt vizsgáztam az anyanyelvemen, nem olyan régen, ezért azt is tudom, hogy kifejezetten szerepel vizsgakérdésben is.

Ezt miért találták ki, kérdezd meg a jogalkotót! 

Előzmény: Bujazliz (72023)
Sony Black Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72043

Ideje, hogy frissítsd a HSZ ismereteidet! :-)

Azért mert te azt tanultad, még módosulhat a jogszabály, és mint tudjuk a törvény/jogszabály nem ismerete nem mentesít a felelősségre vonás alól. Szóval jobb lesz ha nagy esőzésben, ködben, rossz látási viszonyok között kikötsz... A KRESZ is az elmúlt 10 évben elég sok mindenben módosult, ha esetleg közúton is közlekednél :-)

 

Előzmény: baal (72032)
dunadelta Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72042

Amikkel mi hajózunk, azokkal ködben nem lehet menni. Autóval sem egyszerű. Ha országúton a felező szaggatott vonalból csak egy látszik, aztán jön a következő... Hát vízen is jól esnének a "vízburkolati" jelek... 

Előzmény: dkarcsi73 (72040)
dkarcsi73 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72041

elnézést "battery", nem Neked szólk a válasz hanem "Baal" kollegának.

Előzmény: dkarcsi73 (72040)
dkarcsi73 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72040

6.33 cikk – Nem radarral közlekedõ hajóra vonatkozó rendelkezések

A korlátozott látási viszonyok között a nem radarral közlekedõ hajó vagy kötelék köteles haladéktalanul beállni a legközelebbi biztonságos horgonyzó- vagy veszteglõhelyre.

A jelzett helyek felé haladva köteles megtartani az alábbi rendelkezéseket:

a) köteles a hajóút valamelyik széléhez lehetõ legközelebb húzódva hajózni;

b) a magányosan haladó hajó és az a hajó, amelyen a kötelék vezetõje tartózkodik, köteles egy hosszú hangjelzést adni; ezt a jelzést legfeljebb egyperces idõközönként meg kell ismételni; e hajó orrán – kötelékben az elsõ hajón – figyelõhelyet kell felállítani; a figyelõhely jelzéseinek láthatónak, illetve hallhatónak kell lenniük a hajó vagy a kötelék vezetõje számára, ennek hiányában a vezetõvel hangkapcsolatot kell létesíteni;

c) más hajó részérõl rádiótelefonon érkezõ hívás esetében nem radarral közlekedõ hajó vagy kötelék köteles rádiótelefonon válaszolni, közölve a hajó vagy kötelék típusát, nevét, haladási irányát és helyzetét (fkm), továbbá közölni kell, hogy radar nélkül hajózik és veszteglõhely felé halad. Ezt követõen az adott hajóval egyeztetni kell a találkozás módját,

d) amint a hajón olyan hajónak a hangjelzését hallják meg, amellyel rádiótelefon kapcsolat nem létesült, a hajó köteles: da) parthoz közeli helyzetben közlekedve, a közeli parthoz – amennyire lehetséges – közel kormányozni a hajót és ott maradni a másik hajó elhaladásáig; db) a hajóútban közlekedve – különösen, ha az egyik parttól a másik felé tart –, a lehetõ leggyorsabban a hajóutat felszabadítani.

Előzmény: battery.low (72031)
feripapa46 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 72039

Még nem.

Előzmény: toas79 (72036)
baal Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72038

a józan ész címszó alatt a szótárban

Előzmény: L_áma (72035)
baal Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72037

én ezt tanultam-azóta nekem nem szólt senki:-)

Előzmény: battery.low (72034)
toas79 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72036

Lecserélted a 6-os Yamahát?

Előzmény: feripapa46 (72033)
L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72035

És az hol van, hogy duda hiányában bármiféle hangkeltő....... rozsdás bili, merőkanál...... csak csörömpöljön? 

 

:))

Előzmény: baal (72032)
battery.low Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72034

Baal, amiből idéztél az a 27/1993. (IX. 23.) KHVM rendelet. Ezer éve hatályát vesztette. 

 

 

 

Előzmény: baal (72032)
feripapa46 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72033

Szeretnék egy kormányállást építeni. Ehhez szükségem lenne tolórudas kormányműre, gázbowdenre és irányváltó bowdenre. A motor 8 Le. A hossza 2.5 mm elég lenne.

Tudom van bótba, arany árba. Nem baj ha nem lenne drága csak olcsó legyen.

baal Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72032

nekem még ez van meg

 

6.33 cikk - A radar nélkül közlekedő hajóra vonatkozó rendelkezések

1. A korlátozott látási viszonyok között radar nélkül közlekedő hajónak a 6.30 cikkben előírt figyelőhellyel és rádiótelefonnal kell rendelkeznie.

2. A korlátozott látási viszonyok között közlekedő magányos hajó köteles egy hosszú hangjelzést adni. Az a karavánban közlekedő hajó - amelyen a karaván vezetője tartózkodik -, köteles két hosszú hangjelzést adni. A jelzéseket legfeljebb egyperces időközönként kell megismételni.

3. A radar nélkül közlekedő kishajó leadhatja a 2. pontban előírt jelzést, amely megismételhető.

4. Ha korlátozott látási viszonyok között a radar nélkül közlekedő hajó a 6.32 cikk 4. a) pontjában említett háromtónusú hangjelzést hallja és

a) a parthoz közel tartózkodik, köteles ehhez a parthoz - amennyire lehetséges - közel húzódni, továbbá szükség esetén ott maradni a másik hajó elhaladásáig;

b) a hajóútban tartózkodik (különösen, ha az egyik parttól a másik felé tart), a lehető leggyorsabban köteles a hajóutat felszabadítani.

5. Ha a radar nélkül közlekedő hajó elölről - a 2. pontban említett - hangjelzést hallja, köteles a hajó sebességét az iránya tartásához elegendő legkisebbre csökkenteni és a hajózást a legnagyobb óvatossággal folytatni, kitérni vagy megállni.

 

Előzmény: battery.low (72031)
battery.low Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72031

2011/57 NFN rendelet

 

hajó: belvízi hajó, beleértve a kishajót és kompot, továbbá az úszómunkagép és a tengeri hajó

A korlátozott látási viszonyok között a nem radarral közlekedő hajó vagy kötelék köteles haladéktalanul beállni a legközelebbi biztonságos horgonyzó- vagy veszteglőhelyre.

Előzmény: baal (72027)
battery.low Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72030

"Itt a  lényeg gyerekek, egy ember aki odafigyelt az oktatáson. :)"

Én valószínű rettentően odafigyeltem, de már nem emlékszem, mert 1968-ban volt. :-)

Előzmény: Sony Black (72019)
Boar... Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72029

"A kocsmából most jövök éppen,

olyan furcsa vagy te utca nékem.

Ami volt jobbra az van most balra,

úgy látom utca te be vagy nyalva..."

Előzmény: gezaFater (72014)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72028

Na, ezért szoktam én hegymenetben a hajó jobb oldalán, völgymenetben meg a bal oldalán ülni, mert így mindkét partot látom!:-)

Előzmény: Törölt nick (72024)
baal Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72027

ködbe nem hajózhatsz ,radar nélkül?

ezt honnan is veszed?

Előzmény: dkarcsi73 (72009)
baal Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72026

waze, akkor a köd nem lehet, hogy ne tudná, hogy hegymenetbe, vagy völgymenetbe megy-e:-D

Előzmény: battery.low (72007)
L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72025

Nem volt ez felesleges! Én mindíg azt hittem, karácsonyfa. Most meg már tudom, hogy repülő is lehet. 

 

:))

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.03 0 1 72024

Hát ja. Miután láttam, hogy nem többekben vannak még vissza kérdések bőven a témával kapcsolatban, rátettem az akaratot, rászántam ez időt és megfogalmaztam, remélem eléggé egyértelműen. Bennem is felmerült, hogy igencsak gáz ezen ennyit rugózni egy hajós fórumon, de nem akartam vele senkit sem megbántani, ezért hát nem is tettem szóvá, nem minősítettem a szitut. S az tényleg nem volt túl elegáns, hogy te éppen az én korrekt megfogalmazásomra válaszolva keltél ki magadból . amúgy jogosan, egyetértek veled,  de tényleg helytelenítem. hogy ezt pont nekem mondva tetted meg. Látom, érzed, hogy nem gömbölyű így.  Meg van bocsájtva :) Igazából nem is tudom, ki kérdezte, ki indította, de tényleg meglepő volt már eleve az, hogy valaki azon meditál itt hangosan, hogy melyik part melyik, mit jelent az egyik színű, mit a másik színű bója.... :(

Előzmény: gezaFater (72017)
Bujazliz Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72023

A "vörös" színmegjelölés csak Magyarországon van.

Mi a különbség a vörös és a piros szín között?

Sajnos én angol nyelvű hajóstanfolyamon voltam és angolul vizsgáztam. Ott meg csak egy színjelölés volt az pedig a "red".

Előzmény: Sony Black (72019)
Iethau Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72022

Szerintem nem kell bocsánatot kérned. Ismerünk :)

 

Ajtó témádhoz, Off:

 

 

On.

Előzmény: gezaFater (72017)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72021

Kedves Szobatársaim!:-)

Esetleg azon is lehet tökölni, hogy miért éppen vörös-zöld, miért nem sárga-kék?

 

  

L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72020

Ez azért lehet, mert a VÖRÖS-t néhányan félre értelmezik. Én sem tudom, néha mi mit takar:

:)))

Előzmény: Sony Black (72019)
Sony Black Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72019

Itt a  lényeg gyerekek, egy ember aki odafigyelt az oktatáson. :)

Annyival kiegészíteném mert egyfolytában "pirosoztok"

A hajózásban nincs piros szín! VÖRÖS van! Ez még vizsga kérdéseben is szerepel...

 

Mondjuk az aki cikket írta sem volt tisztában dolgokkal, látszik hogy nincs rá jogosítványa, mert pirosozik az is....meg hajózási KRESZ-ről hadovál ami Hajózási Szabályzat.

Előzmény: dkarcsi73 (72009)
L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72018

Te géza!

Én járok egy helyre, ahol 10 éve nem arra nyílik az ajtó, amerre én elsőre próbálom! Mivel megtanulni nem vagyok képes, lehet meg kéne fordítanom a zsanért. :)

Előzmény: gezaFater (72014)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72017

Elnézést, ha megbántottam a népeket - nem volt szándékos.

Bocsánatot kérek.

Előzmény: gezaFater (72014)
bypaul Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72015

Ez annyira piros, hogy csakis a hajód bal oldala lehet. Vagy a jobbpart! :) Vagy te vagy nagyon baloldali...

Előzmény: L_áma (72010)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72014

Most komolyan, ez kérdés?

Kb. arról megy a diskurzus, melyik a jobb kezetek, melyik a bal.

Szánalmas..:(

Reggel mikor mentek dolgozni, majd délután, amikor hazaértek, be tudtok menni az ajtón?

Tudod reggel az ajtót magad felé húzod, délután meg tolod befelé...:)))

Talán beszéljünk arról is, hogy amikor mész a híd felé, akkor előtted van, ha meg elhagytad, akkor a hátad mögött..:)))))

Előzmény: Törölt nick (72011)
L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72013

Én centire ott jártam ahol terveztem, de mikor tudatosult bennem hogy a nagy hajó még a koppanást sem fogja meghallani...... bekakáltam. :)

Előzmény: baada (72012)
baada Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72012

sulinan kuttyogattunk. aki nem jart arra radarral el sem tudja kepzelni milyen ott a meder. nehany szaz meteren belul a mederkozepen 5lab es 110lab is megjelenik a kepernyon, komoly forgok vannak sorban. mesterseges a meder, v. 20 tengeri merfold hosszu nyil egyenes atvagas a tengerig. amikor 3-szor is atcsorogttunk a nagy tores felett azt gondoltuk eleg mara... cigi szunet aztan induljunk haza. sodrodtunk meg vagy 10 percet, aztan elkezdtuk vakarni a fejunket, hogy merre is induljunk??? a forgo x.szer korbeforgatta a csonakot, vhol a tavolban piros es zold fenyek villognak mindket iranyban. borus ido, hold sehol... percekig ellenkezö velemenyen voltunk. aztan egy bor utan ugy dontottunk mindegy merre, de elindulunk es vagy crisan vagy a kikoto es a jobbkanyar megmutatja jo fele mentunk-e. (szerencsenk volt)

nem kell se kod se rossz latasi viszony ahhoz hogy meg tudjak keveredni a vizen :-)

Előzmény: L_áma (72010)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72011

Pontosan. Nagyon egyszerű a helyzet. Völgymenetben nézve a piros bója a hajózóút jobb szélet,  zöld  balt jelenti. Értelemszerűen ez hegymenetben felcserélődik, akkor a hajóból nézve a zöld fogja mutatni a hajózóút jobb szélét, a piros pedig a balt.

Előzmény: battery.low (72007)
L_áma Creative Commons License 2016.12.03 0 1 72010

Vagy legalább eszed, hogy otthon maradj!

 

 

 

 

 

 

Nekem pont egyik sem volt. :))))))

Előzmény: dkarcsi73 (72009)
dkarcsi73 Creative Commons License 2016.12.03 0 0 72009

Sziasztok,

folyókon a laterális kitűzőjeleket használják a part meghatározásánál, völgymenetben (folyásirányban) jobb part piros, bal part zöld jelzésű. A tengeren és tavakon pedig a kardinális jeleket alkalmazzák vagyis az égtájak szerint tájékozódunk.

Egyébként ködben nem hajózhatsz sehová hacsak nincs radarod és rádiód valamint a hozzá való képesítésed.

va-tibor Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72008

igazad vagyon hogy a folyón a folyás irányhoz van a jobb meg a bal de a jel színe aszerint van amit írtam

 

Előzmény: bypaul (72004)
battery.low Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72007

"mész nem túl nagy ködben, látsz egy piros bóját (zöldet nem) akkor jobbról kerülöd, a piros oldaladdal a piros bója felé,"


Ez folyón csak hegymenetben igaz. Völgymenetben a jobb (zöld) oldaladra kell esnie a hajózóút piros jelzésének.

Előzmény: baal (72006)
baal Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72006

a jobb és bal  partot mindig folyásirány felé nézzük

ez állandó

nézzük egyszerűen

mész nem túl nagy ködben, látsz egy piros bóját (zöldet nem) akkor jobbról kerülöd, a piros oldaladdal a piros bója felé, akkor maradsz a hajózási útvonalban

ha csak a zöld bóját látod, akkor balról kerülöd zöld a zöldhöz

Előzmény: bypaul (72004)
baada Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72005

vagy en nem ertelek teged, vagy te nem ertesz engem...

1, hajokon a bal oldalon van a piros, jobbon a zold. 

2, folyon a hajozo ut bal szelet jelzi a zold, jobb szelet a piros (folyasiranyba allva nezzuk az oldalt extrem szeles folyam eseten a hajozo ut bal szele nem biztos h.  a bal part fele esik mindenhol)

3, !!!! a fenyt ugy kell kozelitened hegymenetben, (behajozaskor), hogy azonos szinnel menj el mellette, igy biztosan a hajozoutban maradsz, meg akkor is, ha csak egy fenyt latsz, mert a kovetkezo mondjuk egy kanyar utan van, vagy eros a kod.... ha jon szembe egy hajo, akkor a hajo piros fenye es a zold bolya kozt szinten el tudsz menni ugy, hogy azonos szinek talalkoznak. rossz latasi viszonyok kozt azt sem tudod hajo vagy hajozo ut szelet jelzo fenyt latsz a tavolban (ebbol egyenesen kovetkezik, hogy 'jobbra tarts, ha szembe jon egy hajo. ettöl el lehet terni, de arra kulon szabalyok vonatkoznak azt most nem irom le)

 

ugye, h. ugye.... nem art az a vizsga, ott ezt szepen beleverik a vizsgazni vagyo fejebe

Előzmény: bypaul (72004)
bypaul Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72004

Ez így oké. Ha behajózól a tengerről egy öbölbe, balra piros, jobbra zöld. Meg a folyón is. Csa a földrajzosok szerint a bal kezednél van a jobb part... Meg a HSZ szerint is, ami behajózásnál balra van - és piros - ugyan jobbparti jel, de így rendben van. Hurrá!

Előzmény: baada (72002)
L_áma Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72003

Nagyon figyelek...... 

baada Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72002

igazsaga vagyon.

a tortenet ott kezdodott, hogy a hajozas oskoraban a tengeri hajozas volt a jelemzobb, mivel folyon vitorlassal 'macerasabb' a tortenet. Az elso jelolesek a arra szolgaltak h. a tenger felol erkezo hajonak tampontot adjanak. minden mas innen ered. a folyami sot a legi- hajozas is atvette (ebbol szarmaztatja) a jelolesi rendszeret....

 

Előzmény: va-tibor (71999)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72001

Ezek szerint azt érted, hogy a folyók jobb és bal partja mihez képest jobb és bal? :-)

Előzmény: bypaul (71998)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 72000

Szerintem a folyók folyasiranya a jobb és bal oldal helyzetét.udv doktor4

Előzmény: va-tibor (71999)
va-tibor Creative Commons License 2016.12.02 0 0 71999

ha a nyílt tengerről egy öbölbe behajózol akkor akkor az öböl bal oldalán piros jobb oldalán zöld bója/fény van. Ez a tavaknál pl balatoni kikötőkben is így van.

A tengerhez képest a folyó is öbölnek számít, tehát a folyón felfelé haladva bal oldalon piros jobb oldalon zöld a jel. Tehát a hajó út nincs fordítva csak másik oldalról nézed :-)

Előzmény: bypaul (71998)
bypaul Creative Commons License 2016.12.02 0 0 71998

most t jön, amit soha nem értettem: ha a hajó, a repülő, tán még az űrhajó, sőt az én menetfényekkel ellátott csónakom jobb oldala zöld, bal oldala meg piros, mi a francért van a hajóút pont fordítva???????? A folyó jobb partja vörös, a bal partja meg miért zöld???

azt meg végképp nem értem, mi lelte a betűméreteket.

Előzmény: pityy palko (71996)
süger Creative Commons License 2016.12.02 0 0 71997

10 évek óta vörös cuprolint használok. És tudod,hogy alu hajóm van. Nem mindegy az aládolgozás,és ha kora télen "befagyás" előtt kiveszem,másnap drótkorongal letisztítás,majd egy fedőfestés vagy koralkid,vagy és ez a jobb tiszakorr. Egyébként nagy hidegben,fagypont alatt könyebben ledolgozom az alját mint fagypont felett. Tavaszig elvan a bakon a szabadég alatt. Tavasszal lemosás,egy sor katepox,majd tiszakorr,és jöhet rá a cuprolin. És egy fontos észrevétel!!! Amíg a cuprolin víz alatt van,nem bántja az alumiskát,még ha megsérült a festés is,de ha kiveszed,két nap mulva kiüt a szulfásodás. Tehát csak azt érdemes algagátlózni, ami egész évben vízen van,tehát az algagátló vízzel le van zárva. Én csak vörös cuprolint használok.

Előzmény: doktor4 (71977)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.02 0 0 71996
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71995

Veszélyes dolog ez az alga.

Előzmény: L_áma (71994)
L_áma Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71994

Amennyiben pedíg a fizikai munka energia szükségletét csülkös babbal pótolja, annyi az ózonrétegnek is....

 

:))

Előzmény: lapar (71992)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71993

akkor mar csak a gyokerkefe sorte (mauynag ma mar) elöallito uzeme -:)

Előzmény: lapar (71992)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71992

Ha pedig hanyatt fexel a futó alatt és a kis kezeddel gyökérkefével lesúrolod, akkor még a mosó villanymotorjának az ökológiai lábnyoma sem láccik :-)

Előzmény: baada (71989)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71991

Beszéltek itt rézről, meg rézgálicról, meg galvánelemről, ami azért gondolom, nem ugyanaz, mert vegyületben van. A Hidrogént meg a zoxigént sem lehet meginni, mégis abbul van a víz.

Ha meg csak összekevered, még robbanik is.

Ettől függetlenül persze a nehézfémsók mérgezőek, de nem hiszem, hogy az algagátlók lennének a víz szennyezések a főbűnösei.

Akkor már lesúrolta volna a Greenpeace a bálnavadász hajókról :-)

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71990

Ha készítek neked fotót róla, hogy néz ki Mohácson a Sokac rév, ahol sólyázni szoktunk, inkább vissza vonnád a tippet :(  Olyan tankcsapdák vannak a lejárón, hogy nekem az évi egyszer fel, egyszer le is sok.

Előzmény: baada (71989)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71989

nem kensz ra semmit, hanem neha levereted magasnyomasuval... kiveszed a futora es hajra, 5-10 perc alatt leviszi a moso az osszes trutymot (100ft-os bedobalos mosoban 600ft-ert megcsinaltam egy 6,5m-es testen)

Előzmény: Törölt nick (71988)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71988

És akkor most?

Előzmény: Bujazliz (71982)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71987

Proyact festék adatlapból: "Ártalmas a vízi szervezetekre, a vízi környezetben hosszantartó károsodást okozhat." ( http://gurdiofestek.hu/biztonsagi_adatlapok/Budalakk_Innova_Kft/BANEW_Proyacht_festek.doc )

Csodák nem igazán vannak.

 

Előzmény: doktor4 (71983)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71986

A tüskéket nem én kezdtem el beszurkálni, nem baj, majd begyógyul.

Régen mindenhol rézkilincs volt, nem csak a kórházakban. A csóróknál meg vas.

Aztán jött és hódított az alumínium. Ami azóta is tart.

Amúgy mindenkinek: lehet menni panaszra a minisztériumba, hogy mi minden mérgezi a környezetet, tiltsák be.

 

Előzmény: bowdy (71985)
bowdy Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71985

Nem a rézzel, inkább az illékony szerves vegyület tartalmával van baj. /VOC/ Metoxi-propilacetát

 

Nyilván attól működik, mint algagátló. 

 

Csak reagálnom kellett a "tisztességgel állok a környezethez" kezdetű gondolatodhoz. 

Remélem nincs harag. :) 

 

Még mindig off, azt tudtátok, hogy a kórházakban régebben miért volt réz kilincs?

 

Nem, nem azért mert akkor kevesebben lopták. :)

 

Előzmény: Törölt nick (71980)
bypaul Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71984

Ezért nincs a (hagyományos, rézgáliccal permetezett) szőlőkben föligiliszta. Komoly!

Előzmény: Bujazliz (71982)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71983

Én az alu hajomra vettem rá való algagatlot. A Budalakk Innova nevű cégtől.üdv

doktor4

Előzmény: Törölt nick (71981)
Bujazliz Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71982

Idézet Debreceni egyetem tankönyvéből a mezőgazdasági üzemtan tárgyköréből:

"A réz felhalmozódik a talajokban, és minden élő szervezet érzékeny vele szemben. Ezek a tények felhasználásának lehetőségét egyre szűkítik, még az ökológiai termesztésben is."

 

No ennyit a szuper ökohatásáról.

Előzmény: Törölt nick (71980)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71981

Természetesen nem direktben, nem galvánelemet akarok készíteni, hogy kifogyjon a hajó a festék alól közben :) Mondjuk bele telne egy kis időbe, szeretnék én addig élni legalább :) - de tervezek felkenni alá egy "szigetelő" réteget.

Előzmény: doktor4 (71977)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71980

Nyilván mérgező az algára, a vízi szervezetre :) Meg a gombákra s a hasonló alacsony szintű életformákra. Nyilván nem véletlenül van a festéknek forgalomba hozatali engedélye. Ha nem lenne mérgező az algára, akkor nem is kennénk fel ellene. Egyébként használunk rezet pl. a bio növényvédelemben, legismertebb alkalmazása szőlőben, gombaölő hatása miatt. De a paradicsomban is csodát művel egy kis gyenge bordói lé. És tökéletesen, elismerten, igazoltan bio. Olyan szinten veszélytelen az emberre - és a gombánál magasabb szintű életformákra -  nézve, hogy a savanyú uborkás üvegbe is szabad tenni, hogy roppanós maradjon az ubi. 

Előzmény: bowdy (71976)
csoppika Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71979

Majd lesz másik...:-P

Előzmény: doktor4 (71977)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71978

A tulhutott hüvely az nem a patologian van már?😊 üdv doktor4

Előzmény: Takyka! (71967)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71977

Rez tartalmu algagatlot alu hajóra? üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (71974)
bowdy Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71976

Nem kötekedésképp, viszont kijött belőlem. :)

Idézek tőled:

 

                   "Igen, nem mindegy. Én is láttam azt. TC-W3 kell, ha az ember tisztességgel áll a környezethez, s szereti annyira azt a vizet, aminek a hátán utazik, amiben fürdik, s amiből a halat fogja. "

 

Cuprolin adatlapjáról:

                                    Alkalmazási terület: Hajók vízvonal alatti felületének és egyéb tartósan vízbe merülő szerkezetek, tárgyak antifouling festésére alkalmazzák. A korszerű felépítésű CUPROLIN ANTIFOULING FESTÉK vízben lassan kioldódó méregtartalmánál fogva meggátolja az algák, kagylók stb. letelepedését.

 

"R" mondatok: Egészségre káros anyagtartalom: kb. 15% rézvegyületet tartalmaz (szórással nem hordható fel)
15% metoxi-propilacetát
VOC tartalom: 460 g/l

A veszélyes anyagok veszélyeire/kockázataira utaló R mondatok:
R 10 Kevésbé tűzveszélyes.
R 20/21/22 Belélegezve, bőrrel érintkezve és lenyelve ártalmas.
R 36/38 Szem- és bőrizgató hatású.
R 48/23/25 Hosszabb időn át belélegezve és szájon keresztül a szervezetbe jutva mérgező: súlyos egészségkárosodást okozhat.
R51 Mérgező a vízi szervezetekre 

 

 

Bocs. :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (71974)
Hsanty Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71975

Ha jól emlékszem, egészen fiatal koromban a vöröset használtuk. Mert az jól tartotta magát egy idényre. 

A szürke kb pár hét után algásodott, és javasolt volt verseny elötti napon "kefélni" a hajó alját.

 

Aztán lehet ez változott. Az is lehet vöröset nem kapni...

Ahogy emlékszem talán olom tartalma volt?? De lehet baromi rosszul emlékszem. Rég volt....

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71974

Na, megrendeltem a Cuprolint, 1 liter szürkét z alu ladikra, 2 liter kéket a hajóra. Tapasztalat szerint ezzel az anyaggal milyen időközönként szükséges újra kenni? Évente, vagy kibír többet is? Mennyire lényeges a festékréteg vastagsága? Van értelme vastagabbra kenni, s akkor tovább hatásos? Első sorban konkrét tapasztalat lenne az, ami segít válaszokat találnom, előre is köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71973

Fűtött gumi használata javallott ... :)

Előzmény: Hsanty (71971)
Hsanty Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71972

Hideg=túlhűtött:)

Előzmény: Hsanty (71971)
Hsanty Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71971

Természetesen a hideg hüvely tulajdonosa:)

Előzmény: Törölt nick (71970)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71970

Igen? És ki vállalja a certifikációt? :)

Előzmény: Hsanty (71968)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71969

Na és mire áll a helyzet most? Megyünk hétfőn Bajára? Lesz happening, vagy nem? :)

Előzmény: L_áma (71961)
Hsanty Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71968

Hogyne....

 

Az a neve hogy tc-w 3,14-na :))

 

Csak ovatosan a használatával....

Előzmény: Takyka! (71967)
Takyka! Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71967

Persze, hogy persze! Már csak az a kérdés, létezik-e TC-W3 minősítésű vazelin, egy esetlegesen túlhűtött hüvely kenésére.

 

:-)))

 

T.

Előzmény: gezaFater (71966)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71966

:))

Na, ugye, hogy mindenkinek mosolyra húzódik a szája..:)))

Előzmény: Törölt nick (71960)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71965

:)

Előzmény: pityy palko (71963)
L_áma Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71964

Nem is arra gondoltam.

Ha papiros, akkor biztosan van az árban kisvasútsincsavar, és stadionkilincs is.

 

:)))

Előzmény: gezaFater (71937)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71963

Akkor április 17-én a bajai főtéren találkozunk! :-)

Előzmény: L_áma (71961)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71962

Hát, igen! Mert mi a Nő? Az általad említett izének az a része, amellyel dugás után beszélgetni kell!:-)

Előzmény: gezaFater (71959)
L_áma Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71961
Előzmény: Törölt nick (71940)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71960

Oké, benne vagyok ...  már ... nem szó szerint éppen most ... :D

Előzmény: gezaFater (71959)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71959

Szerintem meg zárjuk itt le a témát. 

Mindenki, mert aztán jön a modi, és nekiáll gyomlálni.

Baráti körben mindig azt mondom ilyen szituban, hogy akkor most beszéljünk a pináról.....)))

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71958

B...sszameg, utána néztem ennek Legend companynak, amit belinkeltél ide, micsoda véletlen, nem, hogy az nmma nem tartja nyilván a 2T olajukat, de természetesen nincs is neki TC-W3 minősítése sem. Sőt, outboard 2T-je sincs. Ezt hívják kapitális baknak ugye?  :)

Előzmény: Törölt nick (71957)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71957

Hajrá, tartsunk angolórát, az általad linkelt olajforgamazó! oldaláról idézek:

"As you can see, we are currently under a “recertified” TC-W3 classification for two?cycle lubricants that was driven by some of the OEM’s to improve detergency, lubricity and reduce ring sticking. All 2T oils today must meet the TC-W3 rating to be OEM approved and maintain your warranty requirements set forth by the manufacture."

Feltételezem érted. A fogalmazás idején éppen újraminősítés alatt állt az olajuk, hogy bizonyíthassák, az megfelel a gyártók elvárásainak, azaz bizonyítottan TC-W3 minőség.

Aztán hosszasan méltatja a saját portékáját - de biztosít róla, hogy megvan/lesz/éppen folyik  termékének nnma certifikációja.

Mit akartál ezzel bizonyítani?

Az nmma.org lapján olvashatod többek között, "TC-W3® lubricant, an NMMA-owned trademark".

TRADEMARK! Kereskedelmi védjegy! Tudod mi az?

S mindezek ismeretében minek véled azt az olajat, amelynek flakonján ezt olvasod: "NMMA TC-3W" ???!!!

Befejezhetnénk most már végre ez a most már tényleg felesleges diskursust, az üres okoskodást?

Esetleg kérhetem, hogy bár hadd menjen csak tovább, át tudok lépni felette, de NE NEKEM CÍMEZVE a hülyeségeket?

Bírom benne.

Köszönöm.

Előzmény: Bujazliz (71956)
Bujazliz Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71956

Szerintem te sem veszed észre a különbséget, amit nem csak én írtam. Tegyél különbséget a valaki által valaminek megfelelően tanúsított és a nem tanúsított, de a valaminek megfelelő termék között.

 

Ajánlom mindenkinek a figyelmébe akit érdekel:

http://www.legendperformance.com/technical-info/

ebből sok mindent meg lehet tudni.

Előzmény: Törölt nick (71952)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71955

Úgy látszik, te nem érted. Most írtam az előbb, hogy csak ennél a rendelésnél a zsebemben maradt 50 ezer forint. S ez csak egy töredéke annak, ami olajat én elhasználok a hajóba és a csónakmotoromba. 50 ezer csak egy rész. Ha még mindig nem érted és ez neked szarrágás, akkor csak azt tudom mondani, hogy k.ra semmi közöd a pénztárcámhoz. Aki meg csak úgy kiszórja a lóvét, mert nagyvonalú, vagy sok van neki, vagy egyszerűen csak seggfej, az az ő dolga. De soha nem merészelném rajta számon kérni, miért szórja, mint ahogy nem szarrágóznám le azért, mert amit nem muszáj, azt nem szórja el. Engem ez minősít. Én ezért nem mondtam előbb sem és nem mondok ezután sem véleményt a te hozzáállásodról. Csak maximálisan nem értek vele egyet. A szarrágózást meg kikérem magamnak. Érthető? 

Előzmény: baada (71954)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71954

ugy latszik nem erted... ha a 35penz a benyara nem faj akkor az a par ezer se baxon mar foldhoz... azert szarragas, mert a kulonbseg alig merhető... ha par orara a 35 termeszetes, akkor a 40 mitol lesz olyan k.rva sok?

ez kb az a szint, mikor megveszi emberünk a hasznalt x6-ot, amg63-at mittudomen mit, aztan telen nyarigumival csapat, mert nem tudja kifizetni a teli gumit, szerviz nulla...

Előzmény: Törölt nick (71951)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71953

Doki, ami az élmény részét illeti, azzal csak egyetérteni tudok. Igazad volt, mikor megpendítetted, hogy egy ilyen mocitól nem válik meg az ember. Hát valóban nem. Más világ, amikor ez felnyerít és vágtatni kezd, egy másik dimenzió. :)

Előzmény: doktor4 (71950)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71952

Nem rugóztam túl, ezt vitatom. Ellenkezőleg kissé tele már a hócipőm, hogy hiába próbálom akárhányszor lezárni, nem megy, mert valaki mindig oda rittyent valami überokosságot, amiből többnyire sok minden kijön, csak az nem, hogy nem szép dolog valamire ráírni olyan infót, amely zsákutcába viszi a polgárt. Én leteszem a nagyesküt, hogy egy szót sem írok többet, amennyiben senki nem szólít meg újólag fölösleges okosságokkal.

Előzmény: lapar (71946)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71951

Na, ezért nincs még vége a témának. Mert szerinted szarrágás az, ha az ember azonos minőségű (nem igazolt állítás szerint) olajból szívesebben vesz meg másik olaj 1 liternyi árából 3 liter. Bravó. Ne is menjünk tovább. Hogy mennyi olajat használok? A zsebembe ne menjünk be mélyen, az magánügyem. Legyen elég annyi, hogy 24 litert rendeltem első körben próbára. Számolni ugye mindenki tud. Ez a rendelés a 24 litere 31.259.- Ft. volt. Eddig Quicksilvert használtam, s úgy néz ki, azt fogok a jövőben is. Az ára ismert, tessék csak a 24 literre kiszámolni a különbözetet. Cirka 50 ropi csak a 24 liter esetében. Neked ez szarrágás. Szerintem meg, aki akkor is kidobál csak egy ilyen kis tételnél is 50 rongyot, annál valami nincs rendjén. Mindenesetre ilyen hozzáállással egyet biztosan nem tennék, nem nevezném szarrágónak azt, aki nem olyan hülye, hogy elszórja azt a pénzt, amit nem muszáj. A helhozott példádban a 100 liter benya 35 rongy, amibe Quicksilverből bele megy cirka 7 ezer forint, a másikból meg bele megy 2500 ft. A különbség 4500. 100 liter benzin szezonban nem elég egy hétre sem, semmire nem jó. 3-4 üzemórára. Na jó. 

Előzmény: baada (71942)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71950

A környezetvédelem és a Power-Tower nos az két külön dolog. Az élmény az mindent megér.😊 üdv doktor4

gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71949

Egyetértek.

Még egyszer mondom: 10M emberből kb 30-40ezernek van hajója, csónakja  stb. Ezek vagyunk mi.

Mi vagyunk a krém...akkor ne sírjunk már, hogy olaj ár, meg benzin ár, meg a tököm tudja, mi mennyi, meg minőség....

Más meg nem tud rendes ruhát venni...:(

 

 

 

Előzmény: baada (71947)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71948

De hát normális ember télen nem robog..:))

Hideg van...

:))

Előzmény: lapar (71943)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71947

tudom, nem arrol volt szo... abba nem is akartam belefolyni, mert igy is tul sok helyet foglalt a forumban... de amikor vki azzal ervel h. neki sok olaj fogy, akkor azt gondolom az mar szarragas, semmi koze az olaj minosegehez, minositesehez (persze nem kell dirket a draga olajat venni, de nem is az olaj ara fogja erdemben befolyasolni a hajozas koltsegeit) 

Előzmény: lapar (71945)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71946

Én egyetértek Borla olvtárssal, még ha túl is rugózta egy kicsit.

Ha ráírják, hogy "ócsó olaj, de jó", azzal nincs semmi baj. A gond azért lehet, mert így atöbbi ráírt jellemzőben sem tud megbízni.

 

Előzmény: lapar (71945)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71945

Ezen az elven meg lehetne venni a legdrágább olajat is, mert 1 l benzinre vetítve az sem sok pénz, de ami felesleges, az kidobott pénz akkor is, ha épp telik rá. És akinek bővebben van, az is megbescüli általában.

Egyébként meg az alap vita nem az anyagiakból indult, és nem is arról szólt.

Előzmény: baada (71942)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71944

az ismerosnek az erosebb 5,5-es, nem nyeklö nyaklo kmaxxi fele csonakot kb 5 eve 1800 euro alatt csinaltak, rekeszekkel kormannyal, kormanyallassal. (csak a forgo/billenő/liftező széket kellett külön megvennie es a padok 'börözését' magank csinalta, mert ert hozza)

Előzmény: pityy palko (71941)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71943

Ha csónak motorban nem tudlak meggyőzni (esetleg igazad is van) akkor nézzük a másik oldalt, amit említettem: egy télen használt léghűtéses robogó is túl van hűtve, sőt szerintem jobban, mint egy csónakmotor, aminél legalább egyenletesebb a motorhőfok, még ha esetleg alcsonyabb is.

Oszt a robikba mégse kell TC-W3, legalábbis nem írják.

Nem azt akarom én írkálni, hogy nem kell a csónakmotorba jó olaj, csak szerintem túl van ez az egész misztifikálva, hasonlóan, mint az egyéb "ékszerbolti" eszközök.

Előzmény: Dooodi (71936)
baada Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71942

tultoltad erösen ezt az olaj kerdest, nem is akartam beleszolni, minel elöbb lecsengjen, de azzal ervelni h. draga az olaj es te huuude sokat hasznalsz mar a szarragas kategoria

vagyunk itt paran, akik nem keves liter benyat piritunk el orankent. altalanossagban igaz motormerettöl fuggetlenul, h. akinek belefer a benya ara, az ne azon a par forinton rugozzon, ami a hozzaadott olajbol szarmazik. 

 

100l benya most kb 35penz. ehhez az altalad gagyinak mondott es csucs olaj kozti 1500 ft-os arkulonbseget nezzuk az epp 1,5 ft benzin literenkent. mirol is beszelunk??? vegyel jobb olajat, keress olcsobb benzinkutat es sporolni fogsz. (minel tobbet eszik a gep annal tobbet... ha meg eleg olcso kutat talasz az olaj 'ingyé' van :-)   )

 

 

Előzmény: Törölt nick (71939)
pityy palko Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71941

"Kb. 700 e Ftról beszélünk, az rengeteg pénz!!!

Nem akarok belemenni, hogy mennyi a hajó valós költsége, de ha 400e-nél több, akkor húsvét hétfőn a bajai főtéren lefosom a bokámat és utána lenyalom..:))"

 

Gelyza Frátert idéztem! :-) Ő olyan, hogy meg is teszi!

Előzmény: Törölt nick (71940)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71940

Mi készül Baján, milyen buli lesz? 

Előzmény: L_áma (71935)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71939

"Így van, jogod van nem levenni a polcról " - ezt inkább nem kommentálom, helyette egy összefoglalás.

Akartam, venni valamit, pontosan tudva, mit akarok.

Találtam valamit, ami megtévesztő jelölése miatt annak nézett ki.

Ez valahol kicsit szakmai fórum is, úgy véltem, fontos infó, megosztottam.

Nem érdekel a dolog jogi oldala, nem rugótok rajta, sajnálnám rá az időt és az energiát.

Ide is csak azért vagyok némiképpen immár kénytelen írni még a témában, mert rendre, újra és újra előkerülnek sületlenségek úgy vélemények, mint ajánlások formájában.

Tényleg hanyagolhatjuk a témát, én partner vagyok benne.

Aztán bátran, időnként bőszen, nyugodtan olajozza mindenki azzal a motorját, amivel akarja.

Én TC-W3 minősítésű - nem ráírt, hanem minősített - olajat fogok továbbra is használni.

Valaki írta, hogy pár liter miatt nem kell nagyon kavarni az árán - én nem pár litert használok el, aki ismeri 6 hengeres Mercury tornyot, az tudja miről beszélek. A hajót meg nem dísznek tartom, napi használatban lévő málhás-sport-kiránduló-és pecás járgány.

No, akkor pont és tényleg hagyjuk.

Előzmény: BMW Power (71926)
lapar Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71938

Ez az esemény nyilvános lesz? Mert akkor lemegyünk Bajára!

De nem ám éjjel 2-kor, bár az időpontra nem tett ígéretet Géza :-)

Előzmény: L_áma (71935)
gezaFater Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71937

Bocsáss meg, az adminisztráció nem tartozik  a hajó előállítási árához.

:)

Előzmény: L_áma (71935)
Dooodi Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71936

Igazad lehetne, de sajnos nincs :( Lehetne úgy tervezni motort ahogy írod, ha nem lenne hőtehetetlenség, vagy kifejlesztenének egy ennek megfelelő hővezetésű anyagot ami az egyéb gyártási előírásoknak is megfelel. Elárulom, lexarják, olyannyira, hogy pl a 90-es V-tec honda egy civic motor, igaz 3 termosztáttal, egy a motornak, egy a hengerfejnek, egy a kipufogónak(50-60 fokosak).

Előzmény: lapar (71927)
L_áma Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71935
Előzmény: gezaFater (71915)
doktor4 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 71934

Egy évben egy átlagos magyar család mennyi vizkooldot használhat fel ,hogy az ne legyen a többi család kárára ?üdv doktor4

UNicum Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71933

Jol bizony!

Előzmény: L_áma (71893)
BMW Power Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71932

Most hirtelen azt akartam írni hogy E-Tec -et nem rángatunk, de megnéztem létezik rángatós :)

Visszatérünk rá 20 év múlva :) 

Előzmény: lapar (71928)
peppino Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71931

2 napig nem vagyok és máris értelmező szótár kell a végigolvasáshoz..

 

Azért ha mindenki a szívére teszi a kezét, nem hiszem, hogy pár kivételtől eltekintve 2-3 liternyi olajnál többet elpöfögne egy idény alatt. Vagy tévedek?

 

Mert akkor ez Yamalube-ból is 8-12e forint lenne csak, ami azért nem egy vagyon, lássuk be.

pityy palko Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71930

Megírtad a lényeget: ez pedig a bizalmi elv. Ez működteti a világot, e nélkül pedig elpusztulnánk. Sokan és sokszor vissza élnek evvel, de ennek ellenére működik.

 

Előzmény: BMW Power (71926)
lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71929

"mért vaj mikor nem vaj"

Pont a tejtermékeknél azért reménykedhetünk benne, hogy az.

Nehezen engedik a megtévesztő elnevezéseket, ami krumplileves, az krumplileves.

Ezért születnek aztán a tejes margarin, krémföl, frissföl, reggeli ital, és egyéb elnevezések.

Ugyebár az olaj sem olaj már, de a témában nem lennénk előrébb, ha "kenőanyag" néven  árulnák őket.

Előzmény: BMW Power (71926)
lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71928

"kutya sem akar itt még 20év múlva is kétütemű szart rángatni..."

Ajjaj... Megint fog jönni az Evinrude E-TEC téma??

Előzmény: BMW Power (71926)
lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71927

Attól, hogy a víz 55-60 fokos, még nem kell túlhűtöttnek lennie a motornak, mivel a furatok mérete, és a hőtermelő helytől(égéstér) való távolsága is tervezhető.

Így kicsit neked is, meg Takykának is igaza lesz (MEG NEKEM :-))

Előzmény: Dooodi (71899)
BMW Power Creative Commons License 2016.11.30 0 1 71926

Így van, jogod van nem levenni a polcról :)

 

Az már ügye biztos hogy nem csak egy gyártóról van szó, aki rá merte írni. Gondolod ott nem ül jó pár jogász aki kisütötte hogyan milyen formában mit írhat rá? Szerinted merné a gyártó kockáztatni az üzletét? Azért ezek nem sufniban koszos edényekben kotyvasztó mittudoménkik. Nincs itt semmilyen világméretű összeesküvés a gonosz olajgyártók részéről, biztos vagyok benne hogy megvan az oka mit miért írtak rá, nagyon remélem meg is leled majd a magyarázatot.

 

Lehet csak ennyi: Azt írod hogy a TC-W3® lubricant védjegy, le van védve, oké, és ha a TC-W3 nem?

 

Mint a Coca-Cola és kismillió Cola esete... Azt is mind beperled? Eredetit szereted? Azt veszed le a polcról, jogod van hozzá választani. És végeredményben az eredetitől kinyiffansz 70 évesen a többitől meg 50 évesen elbax a villamos :) Ugyanolyan szénsavas szar volt mikor megittad? Igen.   

Ennyi.  /vonatkoztassunk el attól hogy semmire nem jó egyik sem/

 

Mindenki érti amit írsz meg mi a bajod a dologgal senki nem vitatja, csak egyszerűen túl van spilázva, és kutya sem akar itt még 20év múlva is kétütemű szart rángatni...

Több ilyen szabvány nagyon meg már úgy sem lesz pont ezért.   

 

Picit bízzunk már a világban mert ha egy nyavalyás felhasználási tárgy olajáról ekkora problémát csinálunk akkor egy élelmiszer boltban belekötünk a vajba hogy az mért vaj mikor nem vaj. ááááááááá

 

Remélem érzed a sorok közötti iróniát, egyszerűen nem éri meg az időt ilyesmivel rabolni, ez már senkit nem érdekel. 

 

Előzmény: Törölt nick (71879)
bypaul Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71925

pecabotot az olajszakértőknek!

Előzmény: bypaul (71924)
bypaul Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71924

lelőném, de inkább pálinkáztam az egészségére. Hét éve (!!!!!!!) nem fogtunk ilyet, le is lőhetném! 

Előzmény: L_áma (71896)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71923

Olaj azért még van. Nem jó a példa.

Előzmény: gezaFater (71918)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71922

Na ugye....pedig a szabvány biztos körtét ír elő...

Előzmény: OnTimi (71920)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71921

Nem, de tény hogy nagyobb (200literer) mint amit egy hajós boltban kapni ugyanennyiért. 

Előzmény: gezaFater (71916)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71920

"Te elhiszed, hogy létezik természetes mennyiségben annyi banán, mandarin, télen paradicsom, amennyit látsz a boltban? Én nem tudom, hogy ezek miből vannak, de biztos csel van benne..:)"

 

Van csel bőven. Azt tudom, hogy a rostos naracslékben tök rostja van. A szintén rostos körtelében levő apró bogyói a nyelved alatt, na azok sem körtétől vannak.

Előzmény: gezaFater (71918)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71919

Ja, és nem hiszem, hogy pár száz forint most számítana..:))

Előzmény: gezaFater (71918)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71918

Igen. Teljesen igazad van.

Csak rendben van, hogy a dobozra ez és az van irva.

De ami benne van?

Te elhiszed, hogy létezik természetes mennyiségben annyi banán, mandarin, télen paradicsom, amennyit látsz a boltban? Én nem tudom, hogy ezek miből vannak, de biztos csel van benne..:)

Meg az olajos edényben is..:))

 

A hajóm alját látom. Ha karc van rajta, azt is látom. De, hogy az olaj milyen- nos azt nem látom, 

és meg sem tudom nézni.  Ha akarom hiszem, ha akarom nem  hiszem.

 

Előzmény: Takyka! (71917)
Takyka! Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71917

Kinek mi.

Te igényes vagy arra, hogy a hajód alján egy karc se essen. Ezért bevállalod az esetleges kényelmetlenségeket is. Pedig egy két karctól nem romlana a használhatósága.

Én kényes vagyok arra, hogy a motoromba (és a többi, számomra értékesebb cuccomba is) a gyári előírásnak megfelelő olaj kerüljön. Ezért nem sajnálom azt a 300Ft/L többletköltséget, amennyivel egy minősített olaj többe kerül. Teszem ezt annak ellenére, hogy biztos vagyok benne, az illegálisan TC-W3-nak jelölt olajok nagy része sem okozna semmi problémát!

 

T.

Előzmény: gezaFater (71891)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71916

100e/doboz?

Ez valami aranyozott cucc?

 

Előzmény: OnTimi (71913)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71915

De Láma, ma már le lehet minden lófasz programot tölteni, tervezni, modellezni lehet, és úgy megálmodni bármit! Érted, bármit!! Ez már nem csak a F1 kiváltsága, kicsit kell csak az interneten kutakodni...

A kitzoli is ezt csinálja, gépen megtervezi, modellezi, farag rajta, és utána elkezdi legyártani.

ne mondjad nekem, hogy egy hozzáértőnek, egy szakembernek gondot okoz egy olyan variálható sablon elkészítése, amivel szélesíti a palettáját. 

hiszen ez az ő érdeke!!!

Kb. 700 e Ftról beszélünk, az rengeteg pénz!!!

Nem akarok belemenni, hogy mennyi a hajó valós költsége, de ha 400e-nél több, akkor húsvét hétfőn a bajai főtéren lefosom a bokámat és utána lenyalom..:))

Előzmény: L_áma (71906)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71914

De mi az, hogy egy 700 ezres csónakba nem vállal extrát?

Csinál 40millás yachtot is.

Szégyen és gyalázat....

 

Hiányzik a szakma becsülete, és az alázat, ez a baj.

Ahelyett, hogy a honlapon ezer verzió szerepelne már virtuálisan...

 

 

 

Előzmény: OnTimi (71910)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71913

100ezer/dobozt ki is fizettem volna, ha olyan a mérete, ami nekem kell.

Előzmény: L_áma (71907)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71912
Előzmény: Takyka! (71909)
pityy palko Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71911

A másik variáció, hogy már régen meg van az a sablon, amit a kedves kuncsaft éppen kitalál, mint egyedit, de jó pénzért hagy tegye, hiszen a vevő öröme a legfontosabb.

 

Előzmény: L_áma (71906)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71910

"De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális.

Hát én úgy küldeném el az anyjába, hogy csak úgy füstöl - az biztos...

De nem, itt semmi baj, természetes, hogy a kuncsaft majd legyártja magának....

Hát hol élünk????

"

 

Igazából, már egy csónaképítőt otthagytam emiatt, de úgy látszik túl jól megy nekik, vagy nem vagyok olyan volumen, hogy közel 700ezres csónakba nem vállalnak egyedi tárolókat +pénzért.

 

Van pozitív példa is, mert az utánfutós szakin látszott, hogy örült a melónak, 350ezerért olyat vállalt, amit szeretnék.

 

Előzmény: gezaFater (71882)
Takyka! Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71909

Én tc-w3 párti vagyok, de ezek a bizonyító erejűnek szánt "tények" sántítanak.

 

1. Az utcai vízhűtéses 2T motorok is 50-60 fokon mentek, mégsem kellett beléjük TC-W3, vagy bármi speciális, túlhűtött* motorhoz való olaj.

2. A TC-W3 nem foglalkozik a biodegradálhatósággal.

 

* eleve ez a fogalom, hogy túlhűtött, egy nagy fazzság. Mihez képest van túlhűtve? Mert a tervezett működési hőmérsékletéhez képest biztos, hogy nem. Esetleg akkor, ha a "hozzáértő" kihajítja belőle a termosztátot...

 

T.

Előzmény: lapar (71868)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71908

Ja, lehet tudni, mi van szőrmók derekával? 

Előzmény: L_áma (71907)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71907

Kicsi volt az ajánlat! Van az a pénz, amiért még a fájós derekúnak is korpásodik a haja!

Előzmény: Sz.G.E270CDI (71904)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71906

Mivel ő, nem egy küszködő piac, épp még talpon lévő résztvevője, aki azt sem tudja mi lesz délután, nem hogy holnap, hanem 30-50-100 /?/ év hajóépítés van mögötte, és tudja, valószínűleg újabb 30-50-100 év lehet még a cégben. Jóval könnyebben szánja rá magát egy esetlegesen bevált tipus újabb "egyéni" moduljának megfaragásához. rendelsz valami extraf@szát, és lehet jövőre az lesz a címlapon.

Esetleg eltart a cég egy hülyét, vagy egy kitzolit, az egyedi dolgokra. 

 

Aztán, hogy itthon mennyit merjen valaki előre tervezni..... itt  csak az tervez hosszabb távra, aki előre felé menekül......... ööööö ez igy sarkított kicsit..... de igen.

 

Az előre menekülésről, a kockáztatásról, mindíg csak utólag derül ki, bátorságnak, vagy botorságnak fogjuk elkönyvelni. :)))

 

Előzmény: gezaFater (71898)
pityy palko Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71905

Nahátakkor, semmi gond, in-on-timi is húzzon ki ósztriába, mondja el az olaszoknak, hogy mit is akar, aztán te meg fizesd ki a különbözetet neki. Látod, egyszerű ez, mint az ágyba fosás!:-((

Mi van veled Fráter???? :-((((

Előzmény: gezaFater (71898)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71904

"De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális."

 

De, szemet szúrt, csak én finomabban fogalmaztam. :-)))

 

 

Előzmény: gezaFater (71882)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71903

Nem a süllő érdekel, -kell a fenének;-)- de azért köszi! :-))

Előzmény: L_áma (71893)
pityy palko Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71902

Te Gelyza!

Én itten rosszat sejtek, pedig már egy fél lityi VÖRÖs bennem van!:-( (Orvosi előírás)!

 

A halál nem jog, hanem szükségszerűség.  

Előzmény: gezaFater (71891)
Istvan56 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71901

Előzmény: gezaFater (71891)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71900

Hát ugye először is azt nem csodának hívják, hanem van arra egy plasztikusabb fogalom, amúgy megy nyilván sehogy. De tudod, nem is az a legfontosabb az életben, hogy az ember tökéletes legyen, mert hiszen az úgysem megy. Az viszont fontos, hogy legyen következetes, tisztességes, s törekedjen rá, hogy az legyen, s tegyen meg mindent, ami tőle telik. Akkor nyugodtan nézhet a tükörbe is, meg más szemébe is, akárhogyan is is sült el a dolog a végére.

Előzmény: doktor4 (71892)
Dooodi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71899

1. ""Így igaz, sőt nem csak a 2T a 4T is.(egyszerű az oka, átfolyó víz hűti, ha magasabbra engedné a (termosztát) a hőmérsékletet nagyon hamar elvízkövesedne)

2. ""Igen, más típusú olaj kell az 1."" miatt, mármint túlhűtött.

Előzmény: lapar (71868)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71898

Nevetni fogsz, mert én is meglepődtem:

Ilyen és hasonló okok miatt intéztem a hajómat ósztriában.

A általam kiválasztott hajó hátsó része többféle is lehet, asztallal, asztal nélkül, napozóval, tárolóval vagy anélkül...

Látta az ember, hogy erősen gondolkodom, bent kúszom egy hasonló hajóban, egyszer csak azt mondja nekem: természetesen ha van egyéni elgondolásom, és nem szól bele a hajó stabilitásába, akkor bármit, amit elképzelek, megcsinálnak - volt már rá példa.

Persze pénzbe kerül, de megcsinálják.

A kurva anyjukat ezeknek az olaszoknak, van vagy 16 sablonjuk, de ha valakinek más is kell még, akkor megcsinálják....nem értem, hogy is van ez?

 

 

Előzmény: L_áma (71895)
UFO 51 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71897

Hát akkor a kóserosok nem isszák! Én most már jobban bízom az itten elhangzott véleményekben, mert Lipótos révén azt mondta egy ottani betegem egyszer: Hallgasd meg a bolond véleményét is: úgyis majd te döntesz!

Előzmény: Istvan56 (71887)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71896

Lőd le!

 

:)))))

Előzmény: bypaul (71888)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71895

Hát, géza, neked betett a teknőmentesség. :)))

Az a csónakgyártó, aki egy sablon alapján gyárt egy terméket, az azt tudja, amihez van sablon. Amihez nincs sablon, azt nem tudja! NEMTUDJA!

Azt tudja egy kitzoli, vagy az a hülye, aki hungarocell magra csinált egyedit. Egy gyártó nem tudja. Egy hobbysta az tudja.

 

 

 

Lehet hogy életében nem csinálta máshogy, mint a begyakorolt sort ismételni:

leválasztó-gél-egy-két-három-x réteg. Megszárad, kivesz, körbecsiszol, és kezdi elölről.

 

Lehet hogy tudja elvileg a technológiát, hogy készül egy új, egyedi sablon, de sosem csinálta.

 

Lehet hogy csinálta, de azt is tudja, egy új sablon 120000Huf /?/ És csak a gyakorlat dönti el, jó lett-e a kúpossága, hogy kijöjjön a termék, és esetleg a harmadik rontott után kell másik szerszám.

Nem hülye, hogy bevállalja. Kell rendelni 500 darabot, le kell tenni a bekerülési költség 30-50-70%-át, és meg fogja csinálni. Biztos!

 

 

Van egy fikcióm az olajra is.

 

Fogom magam, és elsétálok egy onkológushoz.... A váróban egy oklevél hírdeti: az Európai Onkológusok SZövetségének, a "legjobb diagnoszta" címét kapta a doktorúr 23014, ben, és 2015 ben is. Aztán átvilágít, bekukucskál, és papírt ad róla, mit látott odabenn.

 

Aztán másnap kiderül, hogy az EOSZ listáján nem is szerepel. Hát basszus, biztos lenyomozom!

 

 

És ma nem is ittam 4 deci páleszt 22 órányi koplalás után. :))

Előzmény: gezaFater (71882)
UFO 51 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71894

Mindenki keményen reklámoz, tukmálja rád a cuccát! Mindenki el akar adni valamit! (lásd pl. a gyógyszer cégek: agresszíven nyomják a dumát, hogy az övéké a legjobb!!! És ha nem veszed meg talán meg is halhatsz!) Én azért vásárlás előtt el szoktam olvasni több vásárlói véleményt és az után döntök! Én is a vitatott motorolajat használom és továbbra is fogom ( ha meg nem szűnik)

Előzmény: L_áma (71872)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71893

Ma bent voltam egy villanyboltban ahol azt mesélték, 6,70Kg-o süllő lökdöste félre a horogtól a menyusokat.

 

/UNIkum! Jól emlékszem a súlyra?/

Előzmény: Sz.G.E270CDI (71878)
doktor4 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71892

Az jutott az eszembe,hogy akkor mi van ha jogos a felirat meg minden meg bevizsgalt a minta de valami csoda folytán mégsem az speciális olaj van a dobozban arra miként jössz rá ha atvertek ?üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (71886)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71891

Tudod, nekem a Hondába is mondtak minden fasza dolgot, én meg vettem Motul olajakat bele és kész. De hidd el, nem néztem meg a szabványt, a CE minősítést, talán csak megszagoltam, nehogy víz legyen. még azt sem néztem (csak utólag), hogy 10W-40 vagy 15W-40 vagy mi a szar került bele.

Ugyanígy volt a hajtóműolaj is, kb. sokféle volt, én meg egyet beletöltöttem.

Na, egyedül a gyertyát néztem meg, hogy gyári kerüljön bele.

Ja, és abból is az első évben elfelejtettem cserélni.

És akkor most mi történt?

A motor ment, jól indult, nem csörgött, zörgött, nem hagyott cserben.

 

 

 

 

De mondok neked egy csúnya példát:

Ha egy embernek  tüdőtumora van, annak tök mindegy hogy minősített 126 szeletes CT-vel veszem észre, vagy egy 50 éves sima mellkas röntgen felvételen.

De ragaszkodhat a minősített, szabályozott, CT-hez, de a daganata akkor is figyel a tüdejében.

Számít? egy nagy lófaszt számít. És akkor máris ott vagyunk, hogy jogod van meghalni.

Élni talán szerencséd  lesz  (egy kicsit)-de az nem jog.

 

 

 

 

 

Előzmény: Takyka! (71890)
Takyka! Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71890

Te Géza, én nem értelek. Te bele fogsz önte(t)ni egy akármilyen olajat az új Yamahádba? Még azon is csodálkozni fogok, ha nem yamalube, "csak"  valami márkás olaja kerül bele...

 

T.

Előzmény: gezaFater (71882)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71889

Két dologhoz van jogod az életben: megszületni és meghalni.

(A többiről csak hiszed, hogy jogod van..:)

Majd egyszer rájössz.

 

Előzmény: Törölt nick (71885)
bypaul Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71888

Na, hogy a halasok is vigasztalódjanak... a sok betli után ma nem mentem pecázni, egész ősszel szinte semmi, mentségemre munka volt. A komám azért kiment, és mit adott a Duna ma délután? Négy kapás délután, süllő 1 kg, harcsa 11 kiló és fél ötkor újabb süllő 7 kiló!!! Csak jöttek a képek, én meg nem tudom, sírjak vagy pálinkázzak...

Előzmény: L_áma (71872)
Istvan56 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71887

Akkor nem is kóser a pájinka!!

 

Előzmény: UFO 51 (71869)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71886

Ezt is köszönettel vettem, a szabvány meg egy dolog, mielőtt lemegy a felszínről, majd közömbösítem. remélem azért nem szól meg senki, hogy egy fogpiszkálót sem vagyok hajlandó kidobni a kocsiból. Valahogy ilyenre sikerültem :)

Előzmény: doktor4 (71884)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71885

"Langyos sör, mert nekünk így is jó" - tudod mit mondok? Akinek akármi is jó akárhogy is, az használjon akármit és akárhogy. Joga van hozzá. Nekem meg jogom van azt venni, amit szeretnék, s jogom van nem tűrni, ha át akarnak bachni. Vagy nem?

Előzmény: gezaFater (71882)
doktor4 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71884

Esetleg sossav ,Maroson arra esküsznek. De hogy CE szabványos e vagy olyan egyszerű sossav azt nem tudom .😊 üdv doktor4

Előzmény: Törölt nick (71883)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71883

Pfff ... 4 óra környékén értem haza, ma már nem volt humorom nekiállni, de akkor holnap azzal kezdek, köszi.

Előzmény: bowdy (71881)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71882

Na, ez az az 5%, ami amerikai.

Nem engedi kiírni a valóságot.:))

Leszarom, amíg úgy mükszik, ahogy én akarom.

 

 

Tudod, amikor még gyerek voltam, és jó dolgomban hasonló faszságokat mondtam, és véltem igazságnak, akkor mindig azt mondta az apám, hogy "fijam túl jól megy neked, kellene egy kis háború, hogy észhez térjél"..

Szerencsére nem lett háború, de ő megharcolta annak idején a magáét - tudta, miről beszél.

 

 

 

Ilyen olaj -olyan szabvány- megfelelőség....stb

Láma! 10M emberből Magyarországon hánynak van hajója , csónakja, motoros ladikja,

stb 30-40 ezernek?  És ebből a 40 000-ből meg hisztizni kell??

Nem, barátom nem értem én ezt . Olaj -olaj, megy tőle a Trabi is, a Simson és baszki  ment a Tomos is, meg a baal amit tudom én mije, meg a doktor torony Mercuryja is...

 

 

De az, hogy intimi vagy ontimi olvtárs csodahajóját nem képesek úgy megcsinálni, ahogy ő kéri ( pénzért!!!) baszki ez nem nagyon szúr szemet senkinek. Úgy látszik itt ez normális.

Hát én úgy küldeném el az anyjába, hogy csak úgy füstöl - az biztos...

De nem, itt semmi baj, természetes, hogy a kuncsaft majd legyártja magának....

Hát hol élünk????

 

 

 

 

Előzmény: L_áma (71873)
bowdy Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71881

Magasnyomású a legjobb, a kivétel után minél előbb érdemes megkezdeni, mert ha rászárad akkor nehezen jön le.

Előzmény: Törölt nick (71880)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71880

Na, ma délután kisólyáztam és haza hoztam a hajót, csak ujjnyi vastagon áll rajta az alga ... :( Van valakinek jó praktikája a leszedésre? Alapból magasnyomásúra gondoltam, az akad itthon. Gondoltam, holnap rá is próbálkozok. Más módszer? Jobb módszer? Van?

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71879

Üdítő látni, hogy vannak, akik értik. Nem csak nekem, bárkinek jog van azt venni, ami szíve vágya. Ha pedig valamire ráírunk valamit, az legyen az, amit ráírtunk. Teljesen mindegy, miről van szó. S hogy mennyire igazam van, kaptam értesítést helyekről, hogy levették a kínálatból a kérdés tisztázásáig. S ez így korrekt. Nagyon jó a hasonlatod, dettó arról van szó, hogy nem írhatod rá a pieszre, hogy Zwack unicum, csak mert meg vagy róla győződve, hogy az olyan, sőt esetleg még jobb is. Ezek a dolgok nem így működnek.

Előzmény: L_áma (71872)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71878

Felénk még mindig csak 1-1 menyhal esik be, nagynehezen.:-( Tudom, Baján most erősen búzával etetnek a románok, de mit tudsz menyhalügyben? :-)

Előzmény: L_áma (71873)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71877

Így már kicsit könnyebb lesz, ha csinál rögzítési pontokat! Fixebb lesz, mint ha Te csinálnád utólag.

 

Gondolom meg tudod csinálni, de ha még soha nem dolgoztál ilyen anyaggal, nagyon nem árt utánanézni, mit, hogyan, hány fokon, miből mennyit! ;-)

 

Hajrá!

Előzmény: OnTimi (71867)
doktor4 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71876

Melkus mester az NDK 2 ütemű

 

motorok mestere volt Elvileg a két pályán én halgattam a motorjait.Erre írtam hogy nagyonolyan hang volt a hegedűnelk mint az akkori trabi es wb palyaautoknak .üdv doktor4

Előzmény: Takyka! (71875)
Takyka! Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71875

Nem tudom, miről beszélsz! :-)

 

T.

Előzmény: doktor4 (71856)
NikonBoyy Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71874

Igen, jelen! Ismerjük egymást? Bocsesz, nem neked szólt. Néha fotózom vagy marhaságot írogatok. Mikor mit.

Előzmény: L_áma (71814)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71873

Persze, de ha egy lemerülés utáni újra bekapcsoláskor az irja ki hogy a tipusa:

 

Apple zx mócsing/1, ami hosszas keresgélés után sem szerepel a gyári repertoárban? Akkor csak visszakérdezel? Nem hiszem, hogy elfogadod válasznak azt hogy: ez is van olyan jó!

 

Még akkor sem, ha előtte hetekig tudtál vele telefonálni!

Előzmény: gezaFater (71870)
L_áma Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71872

Na oké, de kitette a pultra Zwack felirással? Ugye nem. Még akkor sem, ha tuti hogy jobb mint az. 

 

 

Előzmény: UFO 51 (71869)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71871

De az a baj, hogy jó dolgunkban még egy bírót is mellé akarunk állítani...

Előzmény: UFO 51 (71869)
gezaFater Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71870

Tudod, ez olyan, mint a telefon.

Apple telefonom van - amikor megvettem, azt hittem, egy fasza amerikai telefonom lesz.

Azt hiszem 70% kínai, 25% dél-koreai, a maradék talán amcsi.

Most akkor ne kelljen , mert nem teljesen az, ami rá van esetleg írva?

De, ha megfelel az amerikai minőség követelményeknek, akkor nem teljesen mindegy, hogy ki mit rakott bele?

Szerintem.

PS. van egy faxa nemzetközi telefonom....:)) , imádom!

 

 

Előzmény: lapar (71868)
UFO 51 Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71869

Hááát!    Gézafater  faterja (apukája) sem vizsgáltatta be az otthon főzött pálinkáját a Zwackkal de gondolom mindenkinek jólesett és senki sem lett beteg tőle és lám még

Géza is megmaradt! Vagy ahogy Rejtő Jenő mondaná: nem kell minden pofon mellé egy rendőr!

lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71868

Néhány megjegyzés ehhez:

 

"A 2T csónakmotorok folyamatosan egy túlhűtött közegben üzemelnek"

Nem tudom, akkor a termosztát mit csinál ottan? Régen születhetett ez a gondolat.

Meg ugye a léghűtéses motorokban van termosztát, és nem hül túl télen? (most nem a Porschére gondolok)

 

"egy másfajta 2T motoroba való olaj nem is használható csónakmotorokhoz."

Most már tudom, hogy mi volt a baja a Forellének..... (abban még termosztát sincs)

 

"További követelmény lehet ezekkel az olajokkal szemben a biodegradálhatóság."

Éljenek a halak, mi meg dögöljünk meg? Máshol nem szempont?

 

Ha a többi TC-W3 legenda is így igaz, mint ezek a megállapítások, akkor tényleg hit kérdése az egész.

Én ebben is azt a marketinget látom, hogy a műszakilag analfabéta (vagy nem túlművelt) ügyfeleket meg kell győzni arról, hogy ezt, és csakis ezt vegye a csónakmotorjába, ha nyugodtan akar aludni.

És persze ez természetesen drágább is, mert ugye jobb!

Előzmény: Törölt nick (71860)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71867

Annyit sikerült exra pénzért elérnem, hogy a test belsejébe belaminál plusz rögzítési felületeket, amihez tudok csavarozni, ragasztani.

Azt nem tudom, hogy ezeknek a rögzítési pontoknak volt-e értelme, ha már egyszer nekifogok tisztességesen legyártani vagy legyártatni az üvegszálas bevonatos tárolókat, azonos technológiával szerintem a rögzítési pontokat is meg tudnám csinálni...vagy nem?    

Előzmény: Sz.G.E270CDI (71865)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71866

Nem volt. Nem nagy a hazai csónakgyártók tábora és sok típus kihullott a rostán. Ez maradt, de más csónakgyártóval beszélve, az  is húzta az orrát, az egyedi igényre, már akkor mielőtt az ár szóba került volna.

Részben megértem, mert amíg elbíbelődik nekem 3 tárolóval, amihez nincs sablonja, annyi idő alatt megcsinál 3 csónakot a sablon segítségével. Ez a helyzet.

 

Előzmény: Sz.G.E270CDI (71865)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71865

Más készítő nem volt, aki "normálisan" vállalta volna? Lehet, tovább kerestem volna, de Te tudod. Ez nekem furcsa, hogy a sok megrendelés miatt nem tudja úgy megcsinálni, ahogy a megrendelő szeretné. Ha én fizetek, azt szeretném kapni, amit kérek. Nem a veséjét kérted, csak pár praktikus tárolót. :-)

Előzmény: OnTimi (71857)
OnTimi Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71864

Még arra is veri magát, hogy típustól függően a 2T mocikat nem kell kötelező szervizbe vinni!  Az ára viszont nem annyira baráti, mert majd 4T árban van. Amikor pedig az utóbbiakat akciózzák, akkor nincs is árkülönbség. Így nehéz kenyér lesz a piacon elterjednie!

Előzmény: Takyka! (71846)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71863

Pár évig nem volt rajta gél, csak 3 réteg paplan. Az első sérülésig! Elég volt megtalálni az alján azt a pici lyukat, és akkor döntöttem el, hogy teszek rá még 3 réteget, + gélt. Így már remélem elég erős lesz. ;-)

Előzmény: baada (71855)
tiszás zoli Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71862

Hali Siófokon van egy idős mester Iso Lajos aki Selvázik álltalában van mindene hozzá.

Előzmény: V.stromos (65567)
tiszás zoli Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71861

Hali

Siófokon van egy idős mester Iso Lajos ő Selvázik is és álltalában van mindene.

Előzmény: V.stromos (65567)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71860

A dolog jogi oldala érdekel legkevésbé, harcoljanak meg egymás között akikre az tartozik. Engem, mint vásárlót, csak az érdekel, hogy amit megveszek, az bizonyíthatóan az legyen, aminek a termékről a rendelkezésemre bocsátott adatok alapján azt hihetem.

"

A 2T csónakmotorok speciális jellemzői
A 2T csónakmotorok folyamatosan egy túlhűtött közegben üzemelnek, ami elősegíti az olaj és adalélerakódások felhalmozódását. Ezek a lerakódások a nagy terheléssel járó üzemeltetés során korai gyújtást, gyűrűbesülést és hasonolókat okozhatnak. Esetükben tehát a lerakódások kialakulásának megakadályozása sokkal fontosabb, mint egy léghűtéses 2T motor esetében. A 2T csónakmotorokba szánt kenőolajok úgy tudnak megfelelni ezeknek a kihívásoknak, hogy nem tartalmaznak hamuképző adalékokat. Emiatt a speciális elvárás miatt, egy másfajta 2T motoroba való olaj nem is használható csónakmotorokhoz. További követelmény lehet ezekkel az olajokkal szemben a biodegradálhatóság. Erre sok esetben az a megoldás, hogy növényi olajat, vagy szintetikus észter bázisú olajat használnak. Egy növényi olaj stabilitása elégtelen volna egy négyütemű motorhoz, de a 2T motorok kenésének veszteséges jellege miatt ennek itt nincs jelentősége.

A 2T motorcsónakokra vonatkozó első szabványt (TC-W) az NMMA (régi nevén BIA) adta ki még 1960-ban.
Ezt az azóta eltelt közel 50 év alatt kétszer vizsgálták felül. 1992 óta a TC-W 3 az aktuális verzió.
A 2T motorcsónak olajokra más szabvány nem terjedt el.

( http://www.olajinfo.hu/motorolajok/24-a-ketutemu-motorok-kenese )

"

Előzmény: lapar (71858)
lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71859

Kicsit sok lett az "s" betű.

Egyébként meg lehet, hogy ezzel már át lehetne menni a fotelkapitányosba..

Előzmény: lapar (71858)
lapar Creative Commons License 2016.11.30 0 0 71858

Volt itt korábban a TC-W3 kapcsán egy összehasonlítás az Adidass-sal.

Ebben csak az az érdekes, hogy az Adidas azért perelgeti a "hamisítókat", sőt a Nav-ot is rá tudja venni, hogy besegítsenek neki, akkor ez az NMMA miért nem tesz lépéseket a jogtalan használók ellen?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!