Keresés

Részletes keresés

tatrafan Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9919
Kihagytam: a Peu 104 954cm3 volt. A Golf 1.1 pedig 50/6000 és 77.5/3000. Szóval a kétütemű is tud nyomatékos lenni. Bocs az ömlesztett adatokért, telefonnal írok.
Előzmény: tatrafan (9918)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9918
Sőt. 992cm3 50le/4250 és 98.1Nm/3000. Néhány kortársa: Skoda S100: 988cm3 42le/4650 és 70.6Nm/2800. Ford Escort: 1098cm3 44/5500 és 70.6/3000. Toyota Corolla: 1166cm3 56/6000 és 95.1/3800. Simca: 1118 cm3 60/6000 és 84.3/3200. Peugeot 104: 46/6000 és 67.7/3000. Opel Kadett: 993cm3 40/5400 és 68.6/2600-3000. (Forrás: Liener György - Autótípusok, 1977) A Wartburg szemére legfeljebb azt lehetne vetni, hogy kevésbé rugalmas, mint a négyüteműek. (nyomatékcsúcs 3000, teljesítmény 4250)
Előzmény: tatrafan (9917)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9917
Amennyire emlékszem, a Wartburg nyomatéka se tér el az átlagostól
Előzmény: Gasolin (9916)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9916
Miután mackmaster megerősítette hozzászólásomat már nem is kell magyarázkodnom. :o)
A kérdéses modellben a GM motor 16V71 TA90 tipusjelzésű volt.
Ugyanezt a HZ 70.80W50-es FAUN-t gyártották MTU motorral is az V8-as 26.500ccm-es volt 816LE-vel.
A kettőből látszik, hogy a 2 ütemű dízelmotor a működése és a felépítése révén 8L-el kisebb hengerűrtartalomból produkálta ugyanazt a teljesítményt (persze jó lenne tudni, hogy motornyomaték révén mit is produkált a 2 motor, mert az a teherautónál lényegesebb mint a LE teljesítmény de erről nincs adatom). Az is igaz, hogy a 2 ütemű motoroknál soha nem a teljesítménnyel volt baj legyen az benzines vagy dízel.
Előzmény: tatrafan (9913)
yenoee Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9915
"Valamikor a 90es evek elejen a balaton volannal volt egy ikarus (alapszine szurke, kivul belul), amit exportra szantak, de leeshetett a hajorol, vagy kutya tudja miert, de itt maradt."

Tudtommal Füreden van egy ilyen "amerikás" Ikarus. De hogy 2T lenne...:-O
Előzmény: mackmaster (9914)
mackmaster Creative Commons License 2007.01.14 0 0 9914

Szia, a detroitbol volt 2utemu, meg nagyobb is: 16V71, 24V71, aztan 16V92, valamint 16V149 es 20V149 (elso szam henger, V az v, az uccso szam pedig a henger cubinchben / elso szam*uccso szam=loketterfogat ==>ennyi hengernel ez mar gombocbol is sok lenne :D ) So szerintem a nagy mozdony motorok pl a GMtol is lasd NOHAB, 2Stroke motorok.

Valamikor a 90es evek elejen a balaton volannal volt egy ikarus (alapszine szurke, kivul belul), amit exportra szantak, de leeshetett a hajorol, vagy kutya tudja miert, de itt maradt. Na abban volt allitolag 2Stroke CAT buszmotor volt.

Előzmény: tatrafan (9913)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9913
V16 kétütemű, ezt most találtad ki! :))))
Előzmény: Gasolin (9911)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9912
"bár a Cummins már 7-es évek végén common-rail dízeleket gyártott."

Szerintem te valamit összekeversz.
A Common Rail technika a 90-es évek második felének motorja.
A hengerfejben elektromágnes szeleppel ami a közös nyomocsőben lévő nagynyomású üzemanyagot befecskendezi (tulajdonképpen kinyit és beengedi a nyomócsőben lévő nagynyomású üzemanyagot) a hengerbe. 1 munkaütem alatt akár 6 befecskendezésre is képes. Nehézteherautóknál általában 4 befecskendezés van 1 munkaütem alatt (pl. 1-2 elő (kis töltés a gyúladási késedelem csökkentésére) 1 fő és 1 utóbefecskendezés (a kipufogógáz tisztításához). Szgk.-nál gyakori a 6 befecskendezés.
Erre alkalmas elektromágneses szelep még nem létezett a 70-es évek végén, nem is beszélve a megfelelő vezérlésről.
Előzmény: csecsaba2 (9884)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9911
A Hungarocamion FAUN-ja nagy valószínűség szerint nem volt 2 ütemű dízelmotorral szerelve.
Ha valaki esetleg tudja a HC FAUN-jának pontos tipusát akkor megnézem a Faun könyvemben milyen motor volt benne (benne van az összes általuk gyártott modell motorjának a tipusa és a teljesítményadatok.
A Faun azonban valóban gyártott olyan gépet amibe 2 ütemű dízelmotor volt szerelve. V16-os 812LE-vel 18.630ccm-es GM motor. A vontató saját tömege 26t és 8x8-as hajtásképletű szerelvény, összgördülőtömeg 500t (mindez 1978-ban).
A Tipusa HZ70.80/50W volt de hivták FAUN Gigant-nak is. Sajna nincs róla jó minőségű képem.
Előzmény: tatrafan (9910)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9910
Mi volt a FAUN-nal? Csak nem az is kétütemű volt??
Előzmény: bigmixeres (9907)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9909
Tisztességes munkaeszközök! Kicsit irigyellek... :)
Előzmény: bigmixeres (9907)
haflinger Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9908
:-))

Előzmény: bigmixeres (9907)
bigmixeres Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9907

Szia ! Úgy tudom volt anno a HungaroCamionnál  a mentő amit FAUN -nak hivtak ! Amugy az "én vasam"+ a cég gyöngyszemeiből 1-2 darab:

Ő a harcos társam a dolgos hétköznapokban!!!!!!!!!!!

 

A billencs viszi a földnedves betont.

 

A kollégám 1 éves terepes verdája.

Ö sajnos kivan vonva aforgalomból de azért a telepen még használjuk. Sokan ezen tanultuk a daruzás alapfogalmait.

Előzmény: tatrafan (9906)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9906
Dettó. Úgy visít, mint egy fordulatszámbajnok. Nagyon jó! :-))))))
Előzmény: mackmaster (9900)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9905
Hát ez nagyon állat :) Ez a hrrr hrrr az alapjárat vagy játszik a gázzal??? Fordulaton meg olyan, mintha nyolcezren pörögne :) Legalábbis négyhengeres, négyüteműhöz szokott fülnek...
Előzmény: mackmaster (9893)
muggli Creative Commons License 2007.01.13 0 0 9904

Sziasztok!

Nem tudom, jártatok-e már ezen a fórumon: Csepellel Bamakoba

Merész, de szép vállalkozás!

muggli©

Gasolin Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9903
A motorok fejlesztése a németeknél és amerikában (DDC) is folyik.
A DDC csak úgy került képbe, hogy a Daimler-Chrysler a korábbi tulajdonos közös kalap alá hozta a két érdekeltségét.
Előzmény: Gasolin (9902)
Gasolin Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9902
Hát az MTU (Motor und Turbinen Union) az német cég. Más kérdés, hogy gyártják amerikában is.
Előzmény: Ramsau83 (9898)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9901
Jaja..
Akkor most nézd meg-és hallgasd- a Lángok és Catok hangorgiáját akcióban:-)
Előzmény: tatrafan (9897)
mackmaster Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9900

Hali, azert csak ovatosan, mert itthon is nagy felzudulas szokta kovetni az ilyeten akusztikus elvezkedeseket.

Tudnam ajanlani: http://www.youtube.com/watch?v=KuKKvyRigoc

Ez tenyleg egy 8V92 hangja!

Eloszor csak korultekintoen a volumeval! :)

Előzmény: tatrafan (9895)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9899

Az RBV 545- ös Deutz is gyönyörűen szól 80-as forduletnál. Az kicsit nagyobb a Lángnál, furat 320, löket 480, 1320 Le, max fordulat 380/perc.

A motor fölülről, a 4-es 5-ös hengernél látszik a gépház lejáró lépcsője, hogy legyen mihez viszonyítani.

Előzmény: tatrafan (9897)
Ramsau83 Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9898
Az MTU is ami motor, A Ditroit Diesel és a Mercedes közös gyermeke, de odaát készül. Hajóban is rosszabb mint a Cat.
Előzmény: rezgaras (9891)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9897
Azt volt szerencsém élőben, könnybe is lábadt a szemem :)
Előzmény: MALWIN (9896)
MALWIN Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9896
Nnna, majd csinálok neked egy kis Láng dízelhangot, úgy 80fordulat/perc tájékán....
Tudod, mikor a szelephimbák megfontoltan bólógatnak:-)))
Tuka-tuka-tuka ciszz tuka-tuka-tuka cissz:-)))
Előzmény: tatrafan (9895)
tatrafan Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9895
Nagy vagy! Majd otthon jó nagy hangszórókon meghallgatom! Mobiltelefonon ez nem élvezhető :)
Előzmény: mackmaster (9893)
haflinger Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9894
Sziasztok!
Néhány dolgot én is hozzáfűznék a kétütemű dízel témájához a szakmámból. A Hesston silókombájnokban is kétütemű Detroit motorok dolgoztak, így ha nem is V8-ban, de V6-ban lenne lehetősége tatrafannak meghallgatni a hangját :-) Amíg nem sikerül, addig is elmondom, hogy szép hangja van. A műhelyfelszerelés sem okoz nagy gondot, nekünk sok évig dolgozott úgy a Hesstonunk, hogy a motor volt az egyetlen része, amihez hozzá se kellett nyúlni. Amúgy az egész gép nagyon üzembiztos volt, de azért csak-csak kellett rajta valamit javítgatni.
Egyébként a V-71- es Detroit motorok 6,99 literes V6-ostól 18,63 literes V16-ig készültek.
Pár képet beszkenneltem a gépkönyvéből, meg egy-két fotó Hesstonokról:

Előzmény: rezgaras (9892)
mackmaster Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9893

Szia, kivansagodra:

http://www.telusplanet.net/public/ryq/12V-71T_1_(265mm).mp3

Meg szerintem masokera is. Azert remelem fogtok tudni aludni :)

Tractor Pull Semi, Big Red Express 1966 Kenworth 12V71TA hangja start+warmup

Előzmény: tatrafan (9882)
rezgaras Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9892
Apropó, hogy is van ez. Ha Európában egy gyártó amerikai motorokat (is) épít a jármûveibe, akkor a márkaszervízeket fel kell duplán szerszámozni, az amerikai szabványú alkatrészekhez való szerszámokkal is?
rezgaras Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9891
Ramsau83 írta:

> jóval olcsóbb az európai gyártók motorjainál (Pl. Deutz, MVM, ABC, SKL), de a fenntartásuk jóval többe kerül.

Ez érdekes, mert a vasúti remot teszteknél a Cat elônyének az MTU-val szemben éppen a kisebb fogyasztását (még inkább az olajfogyasztását) és igénytelenségét hozták fel...
Előzmény: Ramsau83 (9885)
Maz Creative Commons License 2007.01.12 0 0 9890
A KrAZ-214-ben volt soros hatos kétütemű dízel.
Előzmény: Tie (9883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!