Nagybátyám Opel combot vett, 3 éves 30 e km OK-H modell OPEL Tóth Kerepesi út. Szervízkönyves. Hazavitte, takarítja, egyszer csak a kezébe akad egy füzet. Szervízkönyv, egy másik. Rendszám stimmel, az ő autójáé. Belelapozott, 160 e km nél volt benne az utolsó bejegyzés!!!!!
Nosza viszza a szalonba, ordibálás fogyasztóvédők sajtó stb stb. Kapott helyette egy mási autót, 1 évvel fiatalabb, tényleg 30 e km-rel. A szalon szerintem nagyon olcsón úszta mg.
Alapesetben a vezetőülés alatt van, egy szürke A5ös mappában. Szervizkönyvet szerintem nem lehet sehonnan szerezni. Ha felhasználói kézikönyve gondolsz, az internetről a legegyszerübb letölteni. Körül kell nézni, pl psa.sysconfig.hu
A gyári motorvédő lemez a Berlingo/Partner Hdi-hez nem jó a többihez viszont igen. Amit én vettem, egy batár nagy acéllemez. Nem rozsdamentes acél, de a felületkezelés elég jó minőségünek tünik. A Felfogatási pontok stimmelnek, sajnos még nem tudtam felszereltetni. Megpróbálom úgy felrakatni hogy a gyári müanyag védő is maradjon. Jövő hét csütörtökön kiderül hogy sikerül-e.
Érdekes módon csökkent a olajfolyás, a hét elején töltöttem bele fél liter olajat, kb 700 km alatt nem változott az olajszint.
Benzin: Kipróbáltam az ÖMV start dieselét. Kb 20 Ft tal drágább minden liter mint a normál gázolaj. 2 teljes tanknyit használtam.
Tapasztalatok: Az első tanknál érezhetően jobban ment a gép. Jól gyorsult, és csendesebb simább volt a motor is. A fogyasztása viszont döbbenet: kb 3 decivel volt magasabb mint előtte. A 2. tank esetén már nem éreztem különbséget, igaz nem is nyomtam neki annyira. 6,5 re jött ki a fogyasztás, pont annyira mint pl a shell gázolajával. Semmivel nem jobb a drágább gázolaj, legalábbis ebbe a motorba biztos hogy csak pénzpocsékolás belerakni.
PPartnerhez az utángyártott alsó motorvédő lemezt hol lehet beszerezni ? Milyen anyagból van (rozsdamentes acél) ?
A gyári müa lemez inkább csak hangszigetelésre jó, a hátsó csavaroknál könnyen kiszakad. Télen akár egy mélyhavas menet is lekaphatja az egészet. Nálam már kapott párat, amikor leért a kocsi alja, és meg is lett erősítve a felfogatásoknál nagy alátétekkel/lemezekkel, de acélt akarok majd felrakni. A gyári müa lemeznek másik jó előnye a pontos záródás, télen nem megy be a sós latyak a motortérbe alulról és oldalról a kerekek felől sem. Meg kell nézni a fém lemezt, az is ilyen pontosan zár-e, oldalt fel van-e hajtva, vannak -e fülei ?
Az akku ki-bekötése nem okoz problémát, az óra fog csak kinullázódni.
Kis mennyiségű olaj kifolyása óriási koszt tud csinálni , amit nagyon nehéz lepucolni (pl. olajbetöltő sapka nyitva hagyása, tömítetlenség stb.). Nem kell annyira félni a szint kismértékű csökkenésekor, van még tartalék, ha kigyullad a lámpa, akkor viszont már akadozik az olajellátás. (amig besül a motor, olajnyomás nélkül, elmegy 30-40 km-t, vészesetben ez jó, és látszani fog a drasztikus növekedés a vízhőmérsékletben is).
A HDI hatásfoka max pár százalékkal jobb egy hagyományost nézve(30%körül van), a fűtés nem ezen múlik(a maradék 70% az nagyon sok energia). A fűtőrendszer, főleg az ablakra irányuló levegűfuvatási rendszer konstrukció hibás. Télen fel lehet rakni egy lemezt a hűtő elé, ez javít, de csak +5-10 alatt érdemes, különben túlmelegszik a motor. Nálam jó a fűtés, meg kéne nézni a fűtéscsapot, és a vízkört hogy rendesen nyit-e? Viszont hideg motort elindítva egy helyben állva senki ne számítson komoly fűtésre.
Nem tudjátok, hol lehetne gyári szerelési dokumentációhoz hozzájutni, nincs ez meg valakinek elektronikusan ?
Most jöttem a szerelőtől és megnyugtatott a sziszegö hang amit aszervo ad természetes,
és a másik nekem kicsit furcsa és ritkán hallható alapjárati kattogást a benzinszellöztető okozza ami sajnos a korszerü benzines modellek természetes hangja.Hibakiolvasást is csinált de semmi és a hibakiolvasóval megkattogtata,hogy olyan hangot hallok-e.
MEGNYUGODTAM.( nagy sohaj) Köszönöm mindenkinek a véleményét.
Olcsóbb lett volna akár itt vácon a Cit Lackónál is de nem bízom meg bennük. A cit nagynál kb duplá árba kerül a munkadíj de nem kell attól tartanom hogy pl egy rossza apró alkatrész, ami egy átlag mühelyben nincs raktáron, bennemarad az autóban és legközelebb azért szaródik el a szekér. Ez az amin nem akarok spórolni, tapasztalatom szerint az olcsóbb később sokkal többe kerül.
Fütés-Klíma: szerintem egyáltalán nem rossz ak líma hatásfoka, teljesen jól működik a hátsó ülések magasságában is. A fütés ellenben elég gyenge. Ennek azonban az az oka hogy a Hdi-nek nagyon kevés a hulladékhője- jó a hatásfoka. Télen 0 C alatt szinte hideg az autó. Ez a töddi common rail dieselnél is ilyen.
Nekem csak Xsarával van még tapasztalatom ilyen téren. Ott, ha elszállt az akksi (kivettük, lemerült stb) és felélesztettük, minden ugyanúgy funkcionált tovább, az órán kívül semmi sem nullázódott le.
Azt megtudná mondani valaki hogy a berlingo-nál ha leveszem az akku sarukat és kiveszem az akksit akkor visszatételkor az elektromos rendszeren kell valamit állitani vagy ismét onnan müködik ahiol eddig ?Arra gondolok hogy az immobiliser és egyéb dolgok nem állitodnak el?(tudom hogy láma kérdés de ilyen komputeres autobol ez azt elsö nálam és nem, szeretnék semmit elcseszni)
Én egy Opel Combo Tourt nézegetek. 1 db hozzászólást olvastam itt az egyik felmerült kérdésemmel kapcsolatban, de érdekelne több ember véleménye, tapasztalata, akik ilyen kategóriájú autóval járnak.
Az ilyen nagy belső térrel rendelkező autóknál mennyivel lassabban dolgozik a klíma vagy a fűtés? Érzékelhető-e egyáltalán különbség?
Segitségeteket szeretném kérni! Citroen Berlingo 1.4 2001-es.A szervo kornányt ha járó motornál fogatom valamelyik irányba akkor add valamilyen hangot?Mert a mai napon belekezdtem a téli átvizsgálásba és arra lettem figyelmes hogy olyan folyamatos sziszegö hangot ad bármelyik irányba történö forgatáskor.Ez természetes ? Vagy folyadék csere esedékes? Vagy hibás valami?Tapasztaltatok ilyet?
Igen, spanyolok (valahol a neten a településre is rá lehet találni) szerelik össze egy helyen mindkét típust, csak a végén más hűtőrács+embléma kerül fel rá.
December elejére várom megérkezni Berlingomat, és az lenne a kérdésem, hogy tudja-e valaki hol fogják Őt legyártani. Hol szerelik össze a Berlingo-Partner párost, mert azt hallottam: egy helyen készülnek.