Üdv ! Segítséget kérnék ! Bizonytalan vagyok beszereltessem a gázt vagy ne ? Van egy 2000ccm-es Peugeot 806-om hegerenkénti befecskendezős ami 8-10 l eszik ,átlag 9. Mennyivel számíthatok több fogyasztásra gázból ha a drágtábbik rendszert szereltetem be. Gázrendszrekről is kérnék véleményt. Ha van valakinek hasonló köbcentis gázos verdája írja le legyenszives a tapasztalatait.
Várnám továbbá mások eredményeit típus,fogyasztás benzin és gáz.
Szeretném kikalkulálni a lehetséges megtérülést. Az autót csak most vettem hitelre és eléggé leterheltem magam nem szeretnék hibát elkövetni. Minden tanácsot tapasztalatot szívesen veszek. Kösz mindenkinek !
A reduktoron van egy nagy rézcsavar, amibe a dédapám hatalmas óráscsavarhúzója beleillik. Azt kell tekergélni finoman, szakaszosan, megvárva, hogy az előző beállítást megegye a motor. Teljes fordulatokat is lehet csavarni, nálad pláne, bár nem tudom, az a piros "mennyire" piros nálad. Kezdésnek negyedfordulatokkal kell tekergetni, azután ha megvan a két végpont (csak zöld-csak sárga), akkor lehet finomabban tekergetni. Ha le akar állni, akkor alul a szürke tekerővel állíthatsz rajta feljebb.
Jó lenne egy kép is a redidről, remélem, nem hiába írtam le ezt a sok mindent, és egy verzióról beszélünk... :)))))
Csak úgy, megjegyzésileg... A piros az dús keveréket jelöl, sokat kap a gépezet. Nekem van egy aranykezű gázos ismerősöm, ő kapásból azzal kezdte, hogy addig tekergette a redin a nagy csavart, amíg a zöld-sárga kombináció nem volt. Utána onnan volt az alapjárat állítás. Azóta eszik 7 alatt... :)))
Sztem bemész, eltáncolod nekik, és tudni fogják. Én azt mondanám, hogy olyan bordás alomínyomcső, ami az elszívóknál is szokott lenni, és lehetz frankón hajlítani is! :)
nekem autosboltban adtak ilyet... 10cm-kent merik. nem extrem olcso, de nem is igazan draga. (tehat egy 50cm darab ara ok, de csak ugy ponebol nincs az embernek kedve venni 2m-t...)
Sajna nincs másik de valami vegyes boltba biztos van. (Gégecsövet keress, vagy gáz szerelvény szaküzletben láttam hasonló csöveket, ilyesmi van a páraelszivók output végében is csak az vastagabb)
Én valami aliminiumos gégecsövet találtam, pont jó az átmérője, és csak belógattam, onnantól kezdve nincs problémám, addig meg sebességváltáskor is gyorsan esett a fordulat.
A gázos ketyerét a szélvédőhöz közel szokták rakni, van az a műanyag takarás (az a lityegő izé), az alá rejtik, ha szembe állsz a gépsassal akkor nekem jobbra van (ez a ketyere 3 szinben tud villágitani dus, ok, szegény).
Én beraktam egy flexibilis csőt és függőlegesen szivja a levegőt fel mint a porszivó. (amig nem vettem le a helyéről addig üresbe 70kmtől fel leállt a moci menetközben)
Amugy csekendzsin lámpa nekem is világitott amikor bekerült a cucc a verdába (és persze lamda hibával), ha azóta jelentkezik a probléma akkor lehet nem jól emulál a gázcompj.(igazából akkor lehet semmi baja az autónak csak az lpgs comp nincs jól beállitva, vagy nem is lehet, na ilyenkor szokták berakni a verdába azt a cuccot ami nem engedi világitani a csekendzsint ilyen hiba esetén) . Azóta már jobb lpg compj. van a verdában.
De ebben a hónapban méretek mégegy szonda jelet, és ha nem tetszik akkor megint kap uj szondát. (amikor rossz volt a szonda érték lpgben, akkor kicsit dus volt, és gyengébb minőségü lpgvel mértük)
Amugy elvileg a gázcomputer milyen szinü leddel világit az a keverékképzésre utal, szal ha folyamatosan változik a piros zöld, akkor nem lehet olyan rossz a cucc, mert az azt jelenti folyamatosan korrigál(ezt nézd meg).
Köszi neked is, megméretem! Az utastérben lévő egységen két LED van, az egyik sárga ha benzin, zöld ha gázüzem. A másik mellette kizárólag pirosan világít gázüzemben... csak nem ennek a táblázatnak a színeit jelenti a második LED színe..?