"Na ja, a BKV csak álmodozhat, hogy a Vossloh-al bármilyen együtmüködést vagy szerzödést is kössenek de a Hess-el sem fognak."
Szvsz nincs olyan sok gyártó Jurópában, hogy a BKV olyan nagyon válogatni tudna.
Alstom?, Vossloh (Kiepe), Cegelec, Skoda (Ganz), Bombardier, durván ennyi, ami manapság villamos cuccot tesz troli kasztnikba. Ami szintén nem túl sok: Hess, Neoplan, Van Hool, Solaris, Irisbus, egy darab ARC, mi van még?
Azért egy Hess-t ne hasonlitsunk össze egy Neoplan-al. A Hess messze felülmúlja a Neoplant, de mondjuk a Van-Hool al már vetekedhet.
A Hess-t amikor tervezik akkor mindenféle hajtással tervezik meg a karosszériát, hogy kompaktibilis legyen akár hibrid vagy busz vagy troliról van szó.
Olyan, mintha lebegne a közepe! Eddig borzasztóan undorítónak tartottam, ha nincs kivágva a kerékív egy buszon, vagy csak el van takarva, például a miskolci Neoplanok ocsmányul néznek ki, de ez tényleg szép!
Azért nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én néhány Ikarus 293-asnak azért még jobban örülnék!
Na a GVM-ekről el a kezekkel!!!! Az ízig vérig TROLIBUSZ!!! Akárki ,akármit mond :) Nagyon jók ezek a kis videók, tényleg, de nem tudom,hogy a néző közönségnek feltűnt-e valami, valami hiányzik az utakról a felső vezetéken kívül...... A kátyú! Már most sajnálnám szegény buszokat,hogy végig kéne szenvedniük ezeket az utakat, arra szerintem drágák, hogy több százezer kilométeres rázópróbát teszteljenek rajtuk, már ha megérik a több százezret. Nem ellenérzésként mondom, de ha lesz még egy troli amelyik olyan megbízhatóan fut 1.000.000 km-eket mint a GVM-ek akkor megemelem a kalapom :)
Ez ugyan nem Merci, hanem hanem Hess: http://www.youtube.com/watch?v=fhEUeXBavkc
Ezzel is meg tudnék barátkozni, mondjuk nekem elég lenne egy XL méretű is, nem ragaszkodok a duplacsuklóhoz. :-) Sőt, ez tán még a hátsó kerekeket is tudná kormányozni? (Gondolom a 25 méteres a D hídon kormányozva van, de ha ezt a sok cuccost összesűrítjük egy 18 méteresbe, nemtom, elbírná-e magát egy szimpla kerekes C híddal.)
Ámberek! Ez a Merci Citera csuklós, ami a héten itt volt a 7-esen, ez nem az a hibrid busz volt, amiről nemrég volt itt (vagy a VéEK topikban) már szó, hogy csak (relatíve) kis dízelmocija van, ami aggregátot hajt, meg hozzá nikkel-metál-hidrid vontatási akksija van, amit villfékkel meg az aggregáttal tölt, menetben meg rásegít a dízlimocira?
Mert akkor szántam volna rá időt, hogy megnézzem... :-/ Na mindegy...
(...ha máshogy nem megy, max. elmegyek Mannheimbe, és megnézem ott... :-D )
Bili mode on...
Naszóval ilyesmiből én szívesen látnék mondjuk ezer darabot :-)))) Budapesten, sőt, akár még úgy is, hogy közülük 100-120-ra áramszedőt tesznek, és kiváltják velük a Ziukat meg akár a GVM-eket is. :-))
Nem akartam ezt kommentálni, tényleg....itt nem egy ember hibájáról kell beszélni... Arról kell, hogyan lehet fent tartani ezt a járműtípust, erre kevesen vagyunk. De ha "Ő" nem lenne ,akkor ki foglalkozna a 300-asokkal?
Ehhez képest pont a Dráván hipp-hopp megszűnt durván 80-90 parkolóhely, új forgalmi sávok nőttek (igaz, a változásnak még a kitáblázására se maradt már igyekezet; sötétben, nedves úton tök életveszély a Dráva utca, mert a régi burkolati jelek jobban látszanak, mint az újak), épült a bokorsáv helyére aszfaltozott bringaút, lettek új kanyarodósávok, új (nekünk szarabb) lámpaprogramok... Nekem ebből az jön le, hogy ahol "fentről" van elég akarat, ott van is változás. :-/
beparkoltak a Jászai felöli végén a 76-osnak, én is a 705össel mentem az Arany János utcába(van egy fénykép este majd beszúrom ha el nem felejtem, de sajnos mobilos). az utasok a Vörösmarty-Szondi kereszteződésben lincshangulatban voltak és ordítottak, hogy: nyissa mánki!(és hasonlók) örülök, hogy a kedves utas ennyire érti a járművezetők dolgát de persze, ha az úttestre leszállás közbe a mami elfekszik, vagy valakit elsodor egy autós/motoros/biciklis(utóbbi kettő előszeretettel előzi a piros dobozt jobbról) akkor mocskos ->...<- és hülye vezető. nehezményezem, hogy ebben az országban mindenki mindenhez nagyon ért mégis nyakig ülünk benne...
No csak azért jutott az agyamba, mert elvileg most nyáron lesz a Dráva + Kárpát felújítás is, ha jól tom, és akkor ha már úgyis túrják, akkor túrják fel jól. :)
Az teljesen szokványos, hogy dél után pár perccel érkezik a 705-ös és öt percen belül egy Ziu is 76-osról Aranyra? A 412-es 73-asban folytatta napját, a Ziut már nem láttam áttáblázni...