Nagyon szépen köszönöm C8 Lacinak a segítséget mert meglett a csavar ami leesett a "váltóba". Mert nem ott volt, hanem az olajteknő oldalába, mivel a lendítőkerék motorfelőli részén esett be...
Próbáltam mágnessel megkeresni alulról, de mint látjátok a lehető legrosszabb helyre esett. Viszont, ha valaki olajteknőt akar leszedni annak feltétlen szüksége lesz egy 750 mm hosszú 1 csuklós TorX T30 bitfejjel ellátott kulcsra, mert a nívópálcát csak így lehet mindenféle bontás nélkül kiszedni.
Köszönöm mindenkinek a segítséget úgy néz ki, hogy megtaláltam a hibát mégpedik az antenna a bűnös. Rá tekertem a feleségem autójának az antennáját, újraindítottam a rendszert és megtalálta magát, cím beírás utan pedig indult is a navigáció.
Sziasztok! 807 hdi hez kellene segitseg? A légszűrőhöz a sárvédö alatti részét keresek mert most derült ki hogy az enyémről hianyzik és a viz folyik bele a nyitott csöbe! Ha valaki tudna nekem képet vagy magát az ami oda kell!? Köszi
Átnéztem a menüjét és nem találtam olyan menüpontot ahol ki-be lehetne kapcsolni a gps-t. A képen van az a 2 kis fehér tüske abba megy egy szürke csatlakozós vezeték, az lehet esetleg a gps csatlakozója? Vagy a menüben hol lehet ki-be kapcsolni? Elvileg 5.52 verzió van rajta.
Most vettem az autót pár hete. A cd tárnak a magazin része nincs meg de egy 2015-16 os navi cd-t raktam bele, működik is, beírok egy magyar várost, utcát, házszámot, elindítom és el is kezdi megtervezni az útvonalat de nem kezd el navigálni. A kis háromszög valahol verona környékén van és amikor kicsinyítem a térképet akkor a célt jelző zászló a jó helyet mutatja de olyan mintha az autó nem ismerné a saját pozícióját. Egyébként arról a környékről származik az autó.
Tudnátok nekem segíteni abban, hogy 2003-as 2.2 hdi 807-ben telefonos Rt3-as rádió van és nem működik benne a navigáció mert a saját helyzetét nem ismeri az autó. Hogyan kéne működnie a navigációnak? Van benne valahol gps vevő vagy a simkártya cellainformációját használja? Annyit még tudok, hogy VAN rendszerű.
Kisebb közjátékkal ugyan, de siker! A csatlakozóban el volt egy kábel égve (a 3-as) de beforrasztottam egy drótot toldásként, a radar a csatlakozó nyakánál törött volt. A hüvelynek amibe bele kell tolni a radarfejet egyik lába el volt törve, pótoltam ömlenyragasztóval.
Egy szó mint 100: másfél év után van tolatóradarom! Köszönöm Géczi Attila segítségét ez úton is!
Én motorkódra (vagy alvázszámra) megnézném autodata-ban vagy gyári doksiban, hogy milyennek is kellene lennie ennek a jeladónak. (tehát milyen értéket ad pl. 20 C fokon) Az alapján el lehet dönteni, hogy a jeladóval van-e gond vagy pl. az ECU-val. (de ezek után valamiért az a gyanúm, hogy az ECU-val)
Még egy ötlet, csak elméleti alapon. Lehet, hogy a jeladóval párhuzamosan be van kötve egy fix ellenállás is (így ugye az eredő ellenállás kisebb), és az ment tönkre?
A múltkor hibát dobott a gép (Ulysse, 2003, 2.0 benzines), beszívott levegő hőmérséklet jeladó rakoncátlankodott. Vettem egy másikat, kicseréltem, erre pénteken megint előjött a hiba. Vissza a szakihoz, diag rá, megint az a hiba. Méricskéli, kijön, hogy alap esetben 3 kiloohm (ha jól emléxem) az ellenállása a jeladónak, amivel a számítógép viszont 100 fokosnak érzi a külső hőmérsékletet. Amint melegedni kezd, egyből megy még feljebb. Egy bizgentyűvel kimérte, hogy a számítógép akkor látna normális értéket, ha az alap ellenállás jelentősen kevesebb lenne. Rendeltünk egy másik jeladót "A könyvből" (motortípus és gyári cikkszám alapján, mert amit én vettem bemondásra a boltban, az ránézésre stimmel, de cikkszámra párral eltér a könyv szerintitől). Megjött az alkatrész. Még beépítés nélkül alapból is ezt a 3 kiloohm ellenállást mutatja.
Mi lehet a gebasz? Van másik jeladó, vagy a számítógép kergül meg?
Az antracit az olyan, mint a türkiz: ha én mondom türkizkék, ha asszonykám, akkor türkizzöld. Bár feléjük "mentem nálatok" és "voltam hozzátok" az emberek szava járása. Ergo nem csodálkozom, ha néha fordítva működik! :-) ;-)
szerintem nem. Egyébként meg az ügyintéző hölgy az okmányirodában azt mondta, ott csak pár színkódból lehet választani, de részletezni lehet, amit csak ők látnak, meg a hatóság (ha akarja látni).
215/65R15 de nekem a nyári 205/65R15. Akkor SOS kellett és ez volt !elfogadható! áron a "nem bóvli" kategóriából raktáron min. 4dbos készletben (táblázatban benne).
Gyári méret 215/65R15 átmérője 661mm
Váltó méret 205/65R15 átmérője 648mm
A kétféle abroncs átmérőjének a különbsége: 13 mm (ZÖLD)
A sebesség mutató 100km/óra valós sebességnél 102km/órát fog mutatni.
Vagyis gyorshajtás ellen is pont jó, benne van még 2%. :-)
Köszi az infókat. Mivel nem tudom meddig lesz meg a gép, ezért nem akarok beruházni, 10-20 ezer között gondoltam csak, ez most egy afféle válságautó (2 állás között legyen a család mozgatására megfelelő autó). Azzal tisztában vagyok, hogy minőségi ugráshoz kell rendes szett, fejegység csere, ajtó merevítés stb, ami min. 2-3 százas belépő szinten. Viszont egy, a gyári műanyag kosaras és pöttöm mágneses hangszórónál masszívabb cucc merevítéssel sokat dob a hangzáson (azt nem mondom, hogy hifi lesz, de legalább már nem Sokol rádió.) Anno a 307-esben cseréltem le egy pár Blaupunktra (akkor még volt némi kopott fénye a márkának) és sokkal teltebb lett a hangja. Ennyi most elég, ha véletlen megtartom (bár akkor inkább keresek egy utolsó szériás keveset futottat), akkor majd jöhet a komolyabb hangzás.
Második kérdésedre, a 170-es nem biztos, hogy befér, és nem túl jó minőségűek. A merevítést meg lehet oldani MDF karikával. Én egy jó minőségű szettet javasolnék, szigetelőlemezt az ajtóba és egy MDF karikát a 16-osra. Egy Audioson apk 165 már szép hanggal rendelkezik.
Mi lenne a keret? Ha nem titok. Én építgetem a Phedrába és van tapasztalatom is. Kérdés mit szeretnél és mennyi a keret.
Néztem a tanksapkát, meg a kocsi alatt az aszfaltot, de semmi gyanús. Meg aztán azóta még mentem a városban is egy kört, változatlanul üres tankkal, és nem panaszkodott, csak indításkor egyszer. Pedig ha tényleg kevés, akkor gyakra(bba)n kiírja.
Más. Hetek óta parkol itt a Kelet mellett a Verseny utcában egy ezüstmetál P807. Elutazott a gazdája és itt parkol, vagy aggódva keres(tet)i? Ha megint lemegyek, megnézem a rendszámát, hátha ismerős valakinek.
Olyan hibajelenséggel találkozott-e már valaki, hogy mintegy negyedórás aktív álldogálás (rádióhallgatás, órabeállítás) utáni indításkor az addigi 1/3 tank helyett 0-t mutat, világít a kútlámpa, és 1x szól, hogy alacsony az üzemanyagszint? A leállítás - indítás sem törte meg az átkot, az akkusaru le-felt még nem próbáltam.
Szóval "üres" tankkal jöttem vagy 40 km-t, az átfolyásmérő szorgalmasan mutatta, hogy mennyit fogyasz a semmiből, de azért nyugtalanít. Sima szoftveres hülyeség, vagy komolyabb?
-Tanksapka érzékelő (részecskeszűrőhöz): hogyan kell az érzékelőt leszedni, pattintani, vagy kicsúsztatni a helyéről? A kicsúsztatás nem ment, feszegetni nem mertem, de kivenném, mielőtt az új megjön, hogy meg tudjam nézni. Ha jól tudom ez egy reed relé, és kíváncsi vagyok, hogy melyik állapotban áll be, és mi az oka, mert ha pl felmágneseződés, akkor megnézném, hogy lehet-e demagnetizálni, vagy az esetleges letapadásokat megszüntetni, feltéve, hogy nem égett át az érintkező és ezért hibás. (apám szeme felakadt, amikor megmondtam neki, hogy mennyibe kerül 1 méter kábel meg egy reed relé, nem autós felhasználáshoz töredéke az ár .... :) )
-Hangszóró csere. Legalább az első 165-ösöket ki akarom cserélni, hogy a hangzás közelítsen az elviselhető szinthez. A gyári helyére bemegy a 170-es is? (sok helyen azt árulnak csereszabatos darabnak.) A bekötéshez a standard Peugeot adapter jó? (2 félét láttam, a kárpitot még nem bontottam le)
Az ajtópanelt lehet merevíteni? Technikailag gondoltam, hogy milyen a kialakítása, mert ha pl 1 kiló műgyanta kellene rá, hogy javuljon a hangzás, akkor nem erőltetném, de ha mondjuk 2-3 ponton erősítve érezhetően javul a merevség, akkor nekiállnék (pl a felső részt se lenne rossz merevíteni, elég furcsa volt, ahogy hajlott, amikor először megfogtam... )
Előttem is van ilyen csavar (motortakaró borító), de az is acél, a színe bevonat miatt lehet alumínium. A múltkor vettem le a szűrőházat, úgy emlékszem a súlya alapján, hogy az is acél volt.
Értelek, de éreztem a kezemmel és elkezdtem tólni a váltó felé, hátha megakad és akkor majd kitudom bányászni és akkor sikeresen beletoltam a kuplungharangba. Mivel azönondító azon része kerek ami csatlakozik a váltóhoz és a blokk nem követi ezt az ívet. Fotón bekereteztem, hol eset bele. Most kaptam egy nagyon erős mágnest és megnéztem a megmaradt másik csavaron, és egész jól vonza. Lehet mégsem Alu , holnap kiderül.
Köszi. Csak attól félek, hogy felkapja... de ha ennyi idő szétszedni akkor megpróbálom holnap beindítani...
Írták a Face csoportba próbáljam meg mágnessel csak aza baj, hogy alumínium a csavar. Sajnos tuti oda esett bele mert teljesen lebontottam az elejét és sehol sincs a csavar. Holnap még szétnézek a motortérbe hátha, de az idő se fog nekem kedvezni....
Nehogy félreértsetek, nem a csavar miatt bánkódom, hanem hogy kárt csinál.
A váltót nem egyszerű leszedni. Gólyalábakat ki kell akasztani, váltó olaj le, féltengelyek ki, a motor teret annyira ki kell pakolni, hogy a váltót a kerék irányában el lehet húzni kb 10-15 cmt! 6-8 óra a váltót lebontani. Én nem foglalkoznék vele a hejedben. Nagy a harang elfér, de szerintem tuti, hogy nem oda esett!
Múltkor egy torx behajtót ejtettem a motor térbe, és amikor a váltót lebontottam megtaláltam egy öntés formában.
Szeretném kérni azok segítségét, aki már szedett le váltót.
Ugyanis az történt, hogy a pollenszűrő tartószerkezet csavarja leesett az önindító alá. Gondoltam ki tudom piszkálni, de hallottam, hogy továbbesett lefelé és fémen koppant. Alánéztem semmi, átnéztem a teljes motorteret de semmi. Kivettem az önindító és ott volt egy kis hely ahol be tudott esni a kuplunghoz. Teljes összeomlás határán voltam...
Miket kell leszedni, szétszedni, hogy ki tudjam szedni azt a Ku.... csavart?
Azért nem világít, mert valószínű, hogy akkumulátor feszültséget mér az autó. Egyszer pót akkuval mentem amíg le nem merült a pótakku (bikakábellel volt összekötve a gyári akkuval) addig nem csipogott, meg villogott. A kefék koptak el, azért nem töltött.
Nekem egy 2.2 kéziváltós benzinesem van és erről tudok nyilatkozni.
Hozzám most Augusztusban került egy bő 2 éves állás után és egy jópár alkatrészt ki kellet cserélnem.
Többek között a bal oldali féltengelyt( elvileg a korai tipusoknál tönkremegy a belső csukló elég hamar), solenoid szelepet ami vezérli a Timing Valve variátort(okoskerék). Az Okoskerékre érdemes odafigyelni mert elég drága. Ezt könnyen megtudod tenni, mert ha hideg motort beindítod és Diesel hangja van akkor tönkrement. Meleg motornál nem jelentkezik. A 2.0 benzinesbe csak a 143 Lóerősbe van Okoskerék.
Nálam eddig nem jelentkezett vízmelegedés és az ezzel járó gondok. Amit biztosan kell majd cserélni az a gyújtótrafó. Teljesen mindegy melyik márkát veszed azok is tönkremennek.
Amúgy nagyon halk és úgy ketyeg, hogy bent észre se lehet venni a járó motort.
sziasztok az lenne a kérdésem benzinesből a 2.2-es tényleg nagyon motor típus hibás hengerfejesek?
ill a 2.0 vagy a 2.2 benzinesből az automatát is lehet chipeztetni hogy jobb erőre kapjon, vagy csak manuálisat lehet.
és foglalkozik vele itt valaki? most nézek egy 2.0 benzinest ezért érdekel a téma hogy erőlétben jobb a 2.2 akár kézi akár automata vagy nincs nagy különbség? de a motorhiba hengerfej problémásabb a 2.2 ben tényleg?
Nekem is volt ilyen, én is leszedtem, és nekem sem jelezte. Nem tudom te mennyit járattad, de én max egy percet, és akkor arra gondoltam, hogy lehet több idő kéne neki? Én nem foglalkoztam vele.
Felteszem ide is a kérdésemet hátha valaki tud segíteni :
Sziasztok! Tanácstalan vagyok ezért kérdeznék hátha találkozott valaki a problémámmal. Erős nyöszörgő darálós hang jött a motor jobb oldaláról,ezért hogy kizárjam hogy a segédberendezésektől vagy a motorból jön e hang levettem a hosszbordás szíjat .Be indítottam a motort meg is szűnt a hang,meg is lett a hiba / feszítő csapágy / .Viszont azt vettem észre hogy leszedett szíjnál ugyebár töltés nincs de nem jelezte hogy nincs töltés.Talán beégett a feszszabályzó?Indítási lemerülési problémám nem volt.
A betolással- behúzással addig nincs is gond, míg lassan tekered a főtengelyt (ezért szoktuk 2esben behúzni). Na de 135nél? El tudom képzelni mit kapott itt a kuplung-főtengely-szelepsor-veztengely-vezérlés stb. Képzeld el, 135-nél 5.ben olyan 2800-3000 percenkénti fordulatot kell egy pillanat alatt felvenni a motornak. Ha csúsztatsz akkor is. Remélem csak szakadt a szíj és nincsen nagyobb baj. De ez hülyeség volt. Vannak a motorban bőven tehetetlen tömegek. Ilyen fordulatnál hajtókart is törhetsz.
Mint írtam, itt a bizonyíthatósággal voltak bajok, bármit teszek, bármennyit megyek, egy 274 ezret futott motornál ez megtörténhet akármi miatt, ezzel szorosan összefüggésbe hozni magamnak, nektek lehet, más fórumokon, ne adj isten a bíróságon rengeteg idő- energia, és nekem sajnos ezekből van a legkevesebb. Természetesen számlás vásárlás, de mint írtam, ez a hazai autóalkatrész- kereskedelem (aminek mondhatni én is a része vagyok) nem a garis mókáról szól, ha jól tudom, pl az unixnál bármit veszel, nem fogod tudni garanciáztatni. Hogy miért? Mert életszerűtlen feltételeket támasztanak. Mivel egy ilyen olajcseréért nem megyek szervizbe, itt is nehézkes lett volna bármit tenni, bár utólag egy munkalapot, számlát készíttetni megoldható, tehát nem ezen múlt, de akkor is a bizonyíthatóság a problémás. És ugye egy ilyen cég más kategóriájú jogi védelmet tud fizetni (meg lehet gyakorlottabbak is, mert volt már több ügyük) tehát hendikeppel indulnak mindenhol. Több helyen el lett mondva ez, pár helyen beszólogattak, hogy sokadszor olvasták, és unalmas már, meg hogy biztos volt valami más, csak erre akarom kenni, stb stb stb. Namost ha árveim vannak, de bizonyítékom kevés, s egy internete fórumon sem tudom valóban hitelt érdemlően bizonyítani az egész folyamat egyetlen hibás részeként az olajat, máshol már biztos a bukta. Na ezért nem mentem vele tovább. Megkapta az új vezértengelyt, új hidrotőkesort, gyári csavarszettet, be lett rakva új vezérléssel, olajjal, és azóta is megy. Hamarabb megkeresem én ennek az árát, mint hogy szaladgáljak vele.
Kárpitosig nem jutottam, mert ezer más dolog volt, még egy kipufogógázszag- bejutás is megoldásra vár, az péntekre - hétfőre volt betervezve. PUR habos ülés szivacsot én is tudok, azzal se lenne gond, a szövetről a pur hab le kell jöjjön, ha már nem levagdosva, letépve...
Helló segítség kellene! Adott Citroën c8. 2007. 10 havi 2.0hdi 100 Kw. Az üzemanyag csőben a szűrőház után üzemanyag hiány látható gázfröccs után, menet közben is tapasztalható mert bedadog a motor. Szűrőház ellenőrizve, tömítések cserélve, kézi lufi sem lyukas, csövek tank ellenőrizve takarítva. Valakivel hasonló eset történt-e,mert nem tudom merre tovább? Annyi még hozzá tartozik a dologhoz hogy turbó középrész csere után ráhúztak +15 le-nyit,de a szaki szerint az nem okazhat ilyen jellegű hibát, mert ezért lett csak ennyi húzva rajta mondván ezt még tolerálja a vezérlő. Esetleg a ü.anyag nyomás szabályzó szelep tud ilyet produkálni, mert ha húzósabban gyorsítok semmi probléma sem tapasztalható, megy szépen, tehát nem falsot szív. Segítségeteket előre is köszönöm.
A garanciát mindig a gyártó kell, hogy adja, a kereskedő csak egy szem a láncban. Persze, ha fekete, vagy szürke importból hozott terméket árul... Ha eredeti a termék, akkor gyártási hiba esetén még a legtöbb cég inkább vállalja a kár kifizetését, úgyis továbbszámlázza a gyárnak. Volt olyan kollégám, aki reklamáció kezelés miatt bejárta Mo-t Lentitől Vásárosnaményig, kb. 8000 km/hó. Szóval a lényeg, hogy ki kell verni a balhét, ha legális forrásból, számlával vetted. Amennyiben a kereskedő nem hajlandó, akkor a központi forgalmazónál. Mi mindig segítettünk, ha nem 100%-ban a vevő hibája volt, ezt én másoktól is elvárom, csak így lesz az ország egy jobb hely.
Más: kárpitost megtaláltad az üléshez? Úgy néz ki, hogy tudok szivacsot venni, csak kellene valaki, aki vagy le tudja fejteni a jelenlegi szövetet, vagy pedig tud gyári szövetanyagból megvarrni huzatot és összetenni. Mivel a szivacs poliuretán hab, ezért arra gondoltam, hogy PUR hab eltávolító lehet le tudná oldani a kárpitról a szivacs maradékát. Van valakinek egy tropára ment ülése, amin nem kár kísérletezni?
25 km-re voltam, egy srác az utcában trélerezik, de most csak vontatás volt, hívtam, 25 perc múlva ott volt. Ez még nem nagy sztori, majd ha a szelepfedél lekerül...
Nem akarlak ijesztgetni, de én utoljára akkor hallottam gyorsan tekerni az önindítót, amikor elszakadt a vezérműszíj és nyitott szelepekkel pörgött a motor (Citroën BX, megúsztam szíjcserével meg beállítással).
Hát ogen, ez érthető, csak nem ott, vadkeleten. Errefelé pl az egyes autóalkatrész üzletek ( név nélkül) nem adnak garot, pontosabban adnak, csak nem tido érvényesíteni. A használt autó azért is más, mert nem tudod egyértelműen bizonyotani, hogy előtte jó volt, akár ki kimagyarázza. Sajnos ez van, és tényleg tisztelet a kivételnek..
Ilyenkor meg kell őket a számlával, meg a javítás számláival keresni, a legtöbb cég belátja, hogy olcsóbb ezt kifizetni, mint elveszteni a bizalmat (nemcsak a tiédet, hanem mindenkiét, akinek elmondod). Mindenki hibázhat, emberek vagyunk, abban látszik meg a különbség a jó és rossz cégek között, hogy ezt hogyan oldják meg. Biztos, hogy rossz szériát fogtál ki, mert hamar eltűnt a polcokról. Marketingesként nekem a legfontosabb szempont az elégedett ügyfél, ha ott elrontod, akkor az összes befektetés (gyakorlatilag az összes, a cégbe fektetett pénz és energia) megy a levesbe...
Még régen volt egy vevőnk,akinek a kölyökkutya tápjába az összes detektor és ellenőrzés ellenére belekerült egy kis csont, amitől a kutyus megsérült. Erre mi álltuk az összes gyógykezelés költségét (a legjobb állatorvossal), felülvizsgálták a gyártási folyamatot, újabb óvintézkedéseket tettünk, a tulajt tájékoztattuk a részletekről és küldtünk egy halom kaját (biztosan jót) meg felszerelést, játékot a kutyusnak. Ebből az lett, hogy a perrel fenyegetésből és hogy sose vesz többet ilyen márkát az lett, hogy hű vásárlónk maradt és még köszönő levelet is írt, hogy amit küldtünk, azok lettek a kutya kedvenc játékai és tárgyai és hogy mindenkinek elmondja, hogy mennyire jók vagyunk. Bocs a hosszúra nyúlt komment miatt, azért írtam, hogy mindenki lássa, hogy milyen a jó ügyfélkezelés, és ha a jövőben problémája van, tudja, hogy érdemes a gyártót/forgalmazót megkeresni mielőtt leír egy márkát. (Ha rosszul reagálnak, akkor viszont mehet a hadjárat :) )
Persze, mondtam, más termékkelé kapcsolatban lehet jó, csak kérdés, mikor történik meg a következő hasonló. Az olajcserém így végül 150 ezresbe került, persze tény, hogy a "régi" vezértengely helyett új került be, de ha a felét mindig olajra költhetném, még most is abból fizetgetném az olajcseréket. Tehát nekem ilyen szintem a márkába vetett bizalmam ingott meg, ami ugye a többi termékre is kivetül, és a találgatás, hogy ki, meg honnan, ide túl kevés. De persze ők se mindennel játsszák el ezt, tehát lehet soha többé nem hallani majd hasonló sztorit.
Olajat én is csak azt szeretem venni, amit a gyár közösen fejleszt az adott tipushoz, vagy jobb márkát. Viszont a féktisztítójuk brutál olcsó és ugyanolyan jó. A dpf adalékról tavaly Prokee még azt írta itt a fórumon, hogy valószínűleg az Infineum a beszállító, tehát, lehet, hogy ugyanaz van benne, mint amit gyárinak eladnak. Az olajokkal is lehet, hogy az volt a baj, hogy Mannol beszállítóktól vásárol és csak kiszerel, akkor benne van a pakliban, hogy rosszat vesznek (de az is, hogy nagy márkát megveszel olcsóbban, viszont ehhez tudni kellene, hogy honnan). Ez meg remélhetőleg a biztonságtechnikai adatlapból kiderül, de legalább a gyártó ország. A kőolaj származékú adalékok amúgy Litvániából jönnek, gondolom valamelyik régi szovjet finomítóból)
A Táblázatban az "Ajánlott csereperiódusok" fülön van egy korrekt FAP-összefoglaló Prokee tollából (a toll itt nem sérót, hanem billentyűzetet jelent). Hogy konkrétan a Mannolra kitér-e, azt így fejből nem tudom.
Sziasztok! A Mannol fap adalékkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? (még 2006-ban értekeztetek itt röviden Prokee-val róla, azóta úgy tűnik senki sem említette)
A múltkor hibát dobott a gép (Ulysse, 2003, 2.0 benzines), beszívott levegő hőmérséklet jeladó rakoncátlankodott. Vettem egy másikat, kicseréltem, erre pénteken megint előjött a hiba. Vissza a szakihoz, diag rá, megint az a hiba. Méricskéli, kijön, hogy alap esetben 3 kiloohm (ha jól emléxem) az ellenállása a jeladónak, amivel a számítógép viszont 100 fokosnak érzi a külső hőmérsékletet. Amint melegedni kezd, egyből megy még feljebb. Egy bizgentyűvel kimérte, hogy a számítógép akkor látna normális értéket, ha az alap ellenállás jelentősen kevesebb lenne. Rendeltünk egy másik jeladót "A könyvből" (motortípus és gyári cikkszám alapján, mert amit én vettem bemondásra a boltban, az ránézésre stimmel, de cikkszámra párral eltér a könyv szerintitől). Megjött ma az alkatrész. Még beépítés nélkül alapból is ezt a 3 kiloohm ellenállást mutatja.
Mi lehet a gebasz? Van másik jeladó, vagy a számítógép kergül meg?
Az nem követelményem, hogy a navigáció menjen párhuzamosan a telefonnal, csak az, hogy ha bejövő hívásom van, akkor egy gomb megnyomásával jöjjön a hang a hangszórókból :)
Mivel a telefonod van 1/1 tükrözve így nem értem a kérdést. A fejegység hová váltson? A telód kijelzőjét látod, és a hangját hallod, ha zene van azt, ha hívás akkor azt. Nyilván a telefonodon kell kezelni a dolgokat.
1, RT4 tudja, ha HDD-t cserélsz még a jukebox méretet is növelheted a tonna mp3 fájljaidnak.
2, RT4 tudja.
3, RT4 tudja, bár megmászhatná felmenőjét aki ilyenre tervezte a térképnézetbe való belépést és rajta navigálást...
De aftermarket multimédiás fejegység is képes ezekre, csak a befaragás lesz olyan amilyen. Az alfából nekem is a polcon pihen az audiovox fejegység, meg a méretes 5.1 hangosítás de már elmúlt a láz hogy csicsa kijelzőm meg nagy zeném legyen, elég ha a kossuth szól, az brno-ig kitart általában, onnan prágáig már elmegyek bármivel is :)
Ez típusfüggő lehet... Nálam az RT4 tökéletesen navigál mp3/rádió hallgatás közben is (igaz zavaró hogy mindig belepofázik bár lehet ez kikapcsolható, az elmúlt 3 évben nem volt időm utánajárni :) ).
Ezt csak úgy tudod elérni hogy beleszerkeszted a másik jejegységet. Persze a régi benhagyásával. Nem könnyű,de megoldható. A gyári vagy navigál vagy zenél....mint az iphone 3....
Az a kérdés, hogy ezzel vajon meg lehet-e oldani, hogy hívás esetén a fejegység automatikusan átváltson a telefonra, és föl tudjam venni a hívást úgy kb egy gombbal? :) Illetve ez képes arra, hogy beülök és máris műxik? Olyan jó lenne, ha csak használni kéne a cuccot, nem szívni vele. Tehát amit én előszeretettel szeretnék használni: 1) Zenehallgatás mp3 formátumból, tonnaszám meglévő, rádióban nem fellelhető zenék miatt 2) telefonálni, sokat, vezetés közben, büntetés, és fejreállás nélkül
3) egy kis navigáció, avagy inkább térképnézegetés, mert azt utálom, ha a plékurva beleszól a vezetésbe
Tudom nagyok az igényeim, de ezeket a funkciókat már eléggé megszoktam az elmúlt 5 évben az Alpine rádiómban az előző pöfögőmben.
Igen,valóban kissé szívás :/ Főleg, hogy most kiszereltem a fejegységet..hmm... magneti marelli rt3 n3 02...van-bus os...tehát a szoftver verziója 5.52A...erre elvileg 6.x-es szoftvert ha jól informálódtam,nem lehet tölteni...viszont a cd váltó csatlakozója 12pin-es, tehát rd4-es..nah...ilyen mp3 interfészt ezekkel a paraméterekkel,sehol sem találtam...amit hozna rá, ahhoz meg oda van írva, hogy nem kompatibilis az rt3 n3 02 vel :/ Valakinek valami ötlet?
Találtam egy ilyen kábelátalakítót, ami 8pin és 12pin között alakít át, de nem tudom,hogy működne e vele?
Vagy veszel egy wifi audio/video vevőt és tükrözöd a telefon kijelzőjét a nagykijelzőre (persze ehhez kell a video tiltás deaktiválása), így nyersz jól működő online gps-t, audio, video funkciót is.
Csak azért tudom ezt a yatouros dolgot mert épp eleget xoptam vele.. 2003 phedra, nagy navis, Cd nem annyira olvas rendesen, CD tárat nem látja, gondoltam, akkor jó lesz a yatour.. meg is vettem egyet, de nem tom beszerelni az előbbi hsz miatt.. szóval, marad a transmitter, ám az enyhén szólva is FOS...Tulajdonképp, ha így nézem, fel lehetne gyújtani a gépet.. ÁM marha módon szeretem a tipust, kényelmes, nagy, fotel..
Nagy navishoz Lófasz se jó... állítólag némely Yatour hozzápárosítható, spec cuccal, de erről Zolisys tud mondani valamit, ha mond.. Alapesetben az a tézis, hogy nem tudsz csatlakoztatni semmi ilyesmit..
Korábban ajánlott valaki Érden egy emberkét, aki bontós alkatrészekkel, és szereléssel is foglalkozik, de nem találom. Asszony sikeresen cipóra törte a verda elejét, így szükségem volna valakire, aki ésszerű áron, bontós alkatrészekkel meggyógyítja a Phedrát. Géptető és első lökös biztosan kell. Ha meg tudnátok osztani az elérhetőségét, megköszönném. Persze más szakik elérhetőségét is szívesen veszem.
Párban volt postáva 25000. Monroe E2059-es. De azért előbb nézzetek rá, hogy rossz-e! Lehet a hídszilent is. Igazából mi is csak próbálgattuk. Tavasszal a zörgés erősebb volt. Zörgött ha kellett ha nem. Eredmény 1 menetnyi rugótörés j.h. csere után csak a toldott foldozott úton zörgött de egyre hangosabban. Most jónak tűnik.
Köszönöm szépen!!! Gyors voltál! A 9 ojró még nem fog földhöz vágni 😉 90 már inkább. Most cseréltem teljes fékszettet. Elöl hátul és a stabpálca gumija már nem látja el feladatát üzemszerűen, hamaroasn cserés lesz.
Helló mindenkinek 2007.10.havi C8 tulajdonosa vagyok. Probléma adódott a kiegészítő fűtéssel diag szerint állandó hiba k.fűtésnél zárlat a + szálon. A betáp kábeleken vizsgálva jelen van a 12 volt. Segítség kellene hogy mi lehet a probléma mert nekem csak eddig terjedt a tudásom.
phedra 2003-as külső hőmérő szenzor cikkszámát meg tudná mondani vki? 10 fokkal kevesebbet mér és csipog is miatta induláskor, hogy túl hideg van....nem szeretném ha más probléma keletkezne belőle.
Igen, A váltókaron lévő műanyag el van repedve és szét van kicsit nyílva. Ezen csúszkál fel-le a tolató átkapcsoló. A váltó gombot sima fel irányban !!!nem csavarva!!! fel kell, hogy engedje a gombot, bár volt aki azt mondja, hogy így is eltört... Amennyiben le vetted, meg kell, hogy csiszold azt a köztes műanyagot. a tolató csúszkánál előtte ki kell akasztanod a bovdent. Ha jól csináltad szépen kell járjon a csúszkád.
Lehet benne valami, de amikor itt használom kevesebbet papál, igaz nem literekkel...
Nekem van egy cimbim, aki most a bécsi ÖMV finomítóban mérnökösködik, előtte MOL-os volt. Szerinte nem mindegy az alapolaj származása, majd a kész üzemanyag adalékolása, amit a kutak maguk végeznek.
Az uralkodó széljárás az Alpokból fúj ide lefelé az Alföld felé. Folyamatosan szembeszéllel mész, majd hátszéllel jössz. Ennyi a nagy titok az osztrák üzemanyagból jól fogyasztó autókról.
Segítséget szeretnék kérni tőletek! Adott egy Phedra gépkocsi utolsó utunk alkalmával vettük észre, hogy a műszerfal világítása nem megfelelő (nagyon gyenge fénnyel világít) Tehát a műszerfal világítás a helyzetjelző lámpa és a tompított világítás használatakor, csak nagyon halványan világít. Korábban ez nem így volt. Most csak akkor világít rendesen a műszerfal amikor automata világítás van kapcsolva, vagy pedig nincs semmilyen világítás felkapcsolva. Elvittük egy autóelektronikai szerelőhöz és azt mondta ez így normális, hiába mondtuk neki nem így világított régebben. Nem is csinált vele semmit sem. Az lenne a kérdésem mi lehet a baj? Köszönöm szépen előre is a segítséget!
Van 1 darab jobbos féltengelyem használható állapotban 10.000 Forintért és ajándékba adom a bal oldalit annak viszont a belső csuklóját fel kell újítani mert 30-50 km/h között ráz az autó. A jobb oldali 211.000 km-et futott a bal 129.000 km-t.
Az economy mode az csak azért van, mert 30 percet gyújtáson b@sztatták. BSI-ből ki kell iktatni az economy módot és nem dobálja. Elvileg a hülye tulajok ellen van kitalálva, hogy ne merítsék le az akkut. Egyszer be kell indítani, hogy ismát kezdje a 30 percet számolni, vagy az agyában inaktiválni ezt a funkciót! Ez nem hiba, természetes jelenség. Ezen ne rágjanak semmit. A villanyos ablakok nem fognak így mozogni, tükör se hajtódik, villanyt és rádiót se tudsz hallgatni. Ennyi.
Autópályás autónak árúlta az osztrák, és ez valóban látszik rajta, és két külön atószerelő is azt mondta, hogy újszerű. Közben beszéltem B. Gabival és azt mondta, hogy az új is meg szokott csúszni elöszőr. Most van tőle egy kevláros, ha meghal ez, az kerűl fel.
Így néz ki. Onever a márka. Azért ezt választottam mert 2db usb van, meg nem.olyan nagy a bedugható része. Egy másikba mindig beleakadt az exmenyaszonyom.
Ma a gumisnál (nyári/téli rituálé) felfedeztem, hogy a bal első kerék mögötti karon? tartón? lóg egy csavar. Próbáltam visszakapatni, de csak forgott magában. Csináltam róla pár sikerületlen képet, hátha valakinek van rá ötlete. Vélhetően nem a motort tartja a helyén, de néha az is elég, ha a fékcsövet (se).
Egyenlőre egy hozzáértő szerelőre várok,elvileg jövő héten érte jön.Sajnos nem specialista,valószínüleg minden tippelt alkatrészt vehetek meg,"hátha az a baj".De ez csak az én negatív forgatókönyvem.
Az itteniek rádugtak egy műszert,hümmögésük alapján az alábbi szavakat szürtem le:
Hibajelzések:
Nincs alsó főtengely jel...
vezérműtengely nincs szinkronban.....blabla...
részecskeszűrő eldugult.... (én meg úgy tudom,hogy nincs benne)
szöghelyzet jeladó hiba.....
A lényeg,hogy nem indul és a központi kijelzőn vmi economy mode felirat van.
Most körberaktam virággal,meg tettem fokhagymát a kerék alá,hátha. :)
Addig járok az asszony clio-jával,.míg a rontás lekerül róla.
Az elmult 3 nap délutánjait főtengely szimering cserével töltöttem, a kuplongot és lendkereket elvittem két szakemberhez is, hogy mi a véleményük, azt mondták, hogy újszerű. 6 éves autó gyári cuccokkal még nem nyúltak hozzá, most van benne 200e km. Vissza raktam mindent. Az első 10 km en csúszott, utána megáltam, és visszafelé tökéletesen működött, mint előtte. Valakinek ötlete?
Anno nekem volt hasonló fordulatesés de nem egészen így. Nekem a vezetői lábtér vizesedett fel valószínűleg a klíma vízkivezető dugult el és emiatt valószínű hogy a lábnál futó kábelkötegek és/vagy csatlakozások nem őrültek neki és összezavarhatott valamit. Ha neked nincs ilyen problémád akkor nem tudok segíteni ha van vizesedés akkor viszont bontsd ki a klíma vízkivezető csövét és mosd ki. Nekem csak a párologtató gyári matricája dugította el. Ezután szedd fel a szőnyeget valamennyire és szárítsd ki hajszárítóval.
A Pug807 (2006, 2.2 Hdi) március óta békés tehénként hordja a családot (bocs,ma már múltidő).Már éppen elhittem,hogy egy megbízható buszunk van,a kollégával indultunk Ceglédre munkaügyben Ürömről. Dicsérte,hogy mennyire tágas,magas,nagy stb. Mondom neki,hogy imádom a kényelmét,hogy leszoktatott a nagy sebességről,hogy semmi baja mióta megvan,erre bumm: az M0 közepén fordulat eltűnik,motor leáll.Kolléga nem mert hangosan röhögni,kellő komolysággal szorította össze a száját.Egyszer próbáltam indítani,aztán hozzánemértőként inkább hagytam.Sárga motorhibajelző. Autómentő elvitte,holnap már többet tudok elvileg.Már most 300-400ezreket sugdosnak a fülembe.Ha valaki látott a vecsési lehajtónál egy reményvesztett 807-est és a gazdáját,azok mi voltunk.Még azt az istenverte ellankadás jelző háromszöget is ottfelejtettem. :)
Maradjunk annyiban, hogy az agyonfetisizált német autók és német precizitás - köznép szintjén legalábbis - már a múlté. Tessék már ezt megérteni! Nem azt mondom minden sz@r ami ott van, hanem igen erősen felhígult ott is minden. Legalábbis a 15-20 évvel ezelőttihez képest. Legyen az akár autószerelő műhely, étterem, vagy bármilyen más üzem. Egyszóval ott is van lehúzás, hozzá nem értés minden területen. Sajnos...
Ha szűrőcserekor normálisan meg van zsírozva a fedél-leszorító és a ház menete is, továbbá meghúzáskor a jelzőfülecskéje ott áll ahol kell, nincs soha ilyen probléma.
Ja! Meg passzióból egy 106-os Puggal szaladgálok, az is PSA családtag. Az asszonyank vettem, mert ilyen volt az első autója, de most már nem kell neki ilyen... Mazda vagy BMW. Eddig kb 3 évik 6 hengeres 323F-je volt, most E46-ost hajt? Én meg járjak dizel tehénnel!
Láttam én már PSA dizelt, volt régebben égy Xantiám, nem ma kezdtem az autókkal.
Én mindig leveszem, 3 cső, 1 csati+2 csavar és kint is van. De az istennek nem jött szét. először finoman, majd durvábban, majd a Traktorszerelő (John Deere) műhelyben a nagy satuban a nagy szűrőlehútóval sem jött le, szakadt a múanyag...
Ez van, itt mindent túlhúznak a szerelők. Ez itt Németország ember, itt mindenki dinka!
Törölni csak diaggal lehet, de ha valóban az volt a hiba és a cserével megjavult (tehát a betett alkatrész jó), akkor elvileg pár hibátlan indítás után kialszik a motorkontroll lámpa. (azt, hogy pontosan hány hibamentes indítás kell, fejből nem tudom sajna)
Ha nem alszik ki sokadszorra sem, akkor egy diag ráférne, hátha nem az volt a baj, vagy a betett alkatrész mégsem jó.
A vákuumcsövek másik végét nézted? vedd le, átjárható-e levegő által, esetleg vákuumvesztes-e a csatlakozás? Nekem a kormányszelepen lévő csatlakozások simán lejártak anno. 4,0-4,2mm-es benzincső, vagy kemény gumicső kell rájuk.
Hálásan köszönném ha valaki járt már így és megsztaná tapasztalatait:
Turbo nem ment kb: 1800-2100 forulat között. Gondoltam megcserélem a vezérlőszelepét az Egr vezérlőjével. És láss csodát: a turbó úgy dolgozott ahogy kell! Viszont így az Egr-t vezérelte tovább a hibás szelep. A környezetvédelem jegyében és a hibaüzenetek elkerülése érdekében vettem egy szabályzó szelepet, amit beszerelve rákötöttem a turbóra, hogy ha már új akkor inkább szabályozza az a turbót. De nagy meglepetésre nem volt egyáltalán turbónyomás!!!! Gondoltam hibás az alkatrész. Boltba vissza, csere másikra. Az is ugyan azt csinálja, vagyis semmit!!! Ha meg az Egr rendszerbe kötöttem be akkor egyböl depullotionos hiba üzi sárga hibajelző lámpával jelent meg. ja és hiba kód kiolvasás után 0402 hiba volt az agyában, mely kipufogó gáz visszavezető szabályozókör eltérést jelentet és 0403 ami szintén a kipufogógáz visszavezető körrel kapcsolatos.
Tehát van kettő, új Pierburg szabályozó ami sem a turbót sem az Egr szelepet nem jól működtetti!!!
Mindkettő rossz lenne??? Vagy nem bele való?? De az eredeti Bosch szám alapján ezt hozza a rendszer!! ha kell tudok róla képet küldeni!
Ja és természetesen elektromos és vákumcsöket átraktam mindet a cserélgetések során :-)
Szevasztok Urak. Végre sikerült kinyittatnom a westfalia vonóhorgot,és csináltattam hozzá egy kulcsot is.Tök jó. Úgyhogy elnézést mindenkitől akinek ígértem,de megmarad.
Gázolajszűrőt legközelebb szedd le kompletten: 2 csavar fogja a blokkhoz. Egyszerűbb úgy szétszedni, ha nem a helyén tekergeted. Az olajszűrő meg olyan f@sza helyen van, hogy az én gibbonkezeim sem fértek rendesen hozzá még alulról sem. Mássz alá, üss át rajta egy csavarhúzót. Meglásd nem fogsz káromkodni. A csavarhúzót azért óvatosan. Én csak beleütöttem, hogy megtámaszkodjon jól, aztán teker; illetve azért a nyakától tarts egy kis távot. Mindez nekem is 1 óra szenvedés után jutott eszembe... 😅
Én is keresgettem ilyeneket de most kipróbáltam egy kb3000 ft értékű fm transmittert ami bluetoothos. Meglepően jó hang. És telefon kihangosítónak is jó. A szivargyújtós része 2 usb-s mindkettő tölt vagy az egyik zenét is tud. Majd csinálok képet is. Kicsi mindent tud. És telefonos kihangostás is kifejezetten jó. Automatikusan csatlakozik és nem kell a 6cd-s almappákkal meg ilyenekkel szarakodni. Bőven tudja a rádió minőséget nekem elég az is
Én igen.. Lancia phedra,nagy navishoz.. van is, de valami spéci bekötés(fordító,vagy mi a szösz) kellene hozzá.. Elméletileg Zolisys tudna valamit segíteni, de nem válaszolt.
Előzmény, legutóbb Citroen szalon cserélte, volt egy ajándékutalványom amit beváltottam. Volt olajcsere, levegő-, pollen-, üzemanyagszűrő csere, kb 35€ fizetttem még rá, szóval jó bolt volt.
Majd az első káromkodás az olajcserénél jött, alig bírtam letekerni. Most pedig a gázolajszűrő házát nem tudtam szétszedni, megszakították. 55€ ház+szűrő hát köszi
Üdv Urak. Alany P 807 2,2 hdi 2003. Találkozot már valaki olyan jelenséggel hogy az autó motorja csak kb a 10-ik indításra indul be? Addig minden egyes indításnál kb 2 másodperces normális alapjárat utánna drasztikus fordulat esés (vagy a feléreeesik) és leáll. Hiba üzenetet nem ír chek lámpa nem világít. Ha valaki találkozott hasonló hibával és sikerült megjavítania segítsen legyenszíves. Köszönöm a válaszokat előre is.
A jobban menés azért lehet, mert tisztán tartja az üa. rendszert, kevesebb a lerakódás, a befecsi jobban porlaszt, ezáltal tökéletesebb az égés, jobban hasznosul az energia, kevesebb a korom.... ergo mevesebb üa. kell uarra a mozgási energia fenntartásra. Vagyis csökken a fogyasztás. Nem hiszem azt, hogy a gázolaj, vagy benzin sokkal jobb alap lenne, inkább az adalékolás az, amit más kutakon elspórolnak. Egyébként amíg a Mol nem vásárolta föl az Agip kutakat, addig azokon is faxa benzint lehetett venni. A Suzuki nagyon szerette. Bori csak 1x kapott gázolajat, akkor sem sokat onnan. Mindjuk a Moléval sincs bajom,de nem is tudom dícsérni. Nincs viszonyítási alapom. Konkrétan 15-20kmre van az első olyan, aminek normális árai vannak. Egy közelebbi drágább mint az OMV a másik irányban... csak mert a 4esen van
BSI modul hibára utaló ikonok világítanak gyújtás nélkül is!!
Km kijelző sötét,digit klíma és a 3db kör alakú kijelző se üzemel! Az autó üzemképes,nincs rendellenesség az üzemelésében,igaz csak 120km-t mentünk vele. Hétfőn visszük szerelőhöz.
Kérdés : a hiba forrása minden esetben maga a modul vagy előfordulhat,hogy csak egy meglazult csatlakozó felelős a hibáért?
Én egy ideje mind a két autómba a jobbik OMW gázolajat tankolom. A fogyasztás 1-2 decit talán csökkent, de szerintem jobban mennek. Ez vagy tényleg így van vagy bebeszélem magamnak.😃
Amúgy tegnap egy 1,9 pd A6 nem bírt el velem😃Nézett is a csávó😂
Nekem a csomagtartó ajtó zörgött, de mint állat, minden buckán. A kipufogó javításkor ezt is beállíttattam, de ma 6 személlyel 1 helyen még halkan bekoppant. Elméletileg nem volt törött (csavarokon is alul-felül ép volt a fényezés, lehet, hogy a gumi kéder tömörödött, és ezért lett laza. Ráadásul olyan volt a vezetőülésből, mintha jobb hátulról jött volna... Ezt is megnézheted, zárt ajtónál megrángatod fel-le, és ha kottyan, lehet az volt a hibás.
Én amikor Németországból megyek haza, általában jól megcuccolva 7,6literes fogyasztás szokott kijönni, az első olcsó osztrák Jet kút 'alap' gázolajából. Ausztria tempomat szigorú 130-134, Magyarország 135-140
ezzel a fogyasztással nincs is bajom.
Visszafelé ugyanez az útvonal,ugyanúgy tempomat plusz üres autó, átlag 9,5 liter dízel. Legutóbb 10,5 pedig prémium Hell-es Angyalkás (Nem Shell, HELL Szikszó) üzemanyag volt, igaz szembeszél is volt.
az autó egy Citroen C8 2.2 Hdi128.
Ennyivel szarabb a magyar üzemanyag? Pedig még drágább is...
Nekem egy Ford Galaxy 2.3 16v WGR csinálta ugyanezt. Nagyon kis hullámokon semmi, nagyon nagyokon semmi, de ha megfelelő volt a körulmény fémes klatty. Soha nem találtam meg az okát, sem én sem a rázópados szervizek. A lengéscsilapítóra gyanakodtak.
Az én sztorim jó volt a hét személyesre vizsgáztatással. 5 személyest kerestem, megtaláltam, megvettem kintről 5 üléssel, de 8 személyes volt a kinti forgalmi alapján. Mint mondtam nem volt szempont a hét személy, ezért 5 üléssel elvittem az NKH-hoz, kicsit bántam mert nehezebb lesz eladni de ez van. A műszakis fickó megnézte, és azt kérdezte, hohy hány személyes legyen, mondtam hogy semmikép sem 8 mert az autópályadíj drágább, legyen 7, erre ő meg beírta! Azt mondta majd úgy fényképezi, hogy ne látszódjon! Nem is kértem, rendes volt. Így lett öt üléssel hét személyes autóm.
Tulajdonosa lettem egy 2003-as Lancia Phedra 2.2 JTD -nek. Jelenleg ideiglenesen kivont kinti papíros. Most 5 ülés van benne, de szeretném 7 személyesre vizsgáztatni. Van esetleg valakinek 2 db eladó. Az enyém bézs bőr, de ha csak plüsbe lenne az sem gond. Sajnos hiányzik a csomagtérroló és a cdtár magazinja. Ezek is érdekelnének.
Valaki esetleg tud féltengely szerelésben segíteni?
Kihúztam a bal oldali féltengelyt, kicseréltem a szimeringet és tenném vissza a tengelyt, de semmi rögzítés nincs amikor visszarakom. Betolom koppanásig és ki is tudom húzni mindenféle erőfeszítés nélkül.
Létezik, hogy csak a lengőkar tartaná, hogy ki ne essen vagy volt rajta valami gyűrű, de esetleg beleesett a váltóba?
Mindegyikben a j.e. lámpatest alatt a lőkös mögött, ablakmosótartály előtt. De előbb próbáld meg az imitált akkucserét. Ha akkor se dolgozik, csak akkor szerelj. Jellemzően inkább tartsd lenyomva nébány mpig a kormányközepet és megszólal. Enyém is csinálja, ha tempomat be van kapcsolva, vagy a lekapcsolása óta nem állítottam le a motort. BSI szoftverhiba.
Na látod erre még nem gondoltam, de olyan a hangja, mikor fém a fémhez csattan és a karosszérián, vagy annak valamely elemén, nem lemez lemezhez érős éles, hanem inkább mély hang. Lehet, csak a lengéscsillapító szilentje szopósodott ki, nem tudom. Majd a hídszilentre is ránézetek 6csavarral de abból csak gyárit találtunk eddig. :-( Bár nem arany áron, de várni kell rá!
Amikor cseréltük a j.h. rugót, eléggé egyben lévőnek tűnt a lengéscsillapító, de nem néztünk rá műszerrel. Folyásmentes volt mindenesetre.
Kipuffot már megrugdostam, ráztam párszor -amikor a hátsó lőköst levettem-, hogy van-e benne vmi hiba, nem hallani benne zörgést, elég nagy kilengéssel mozog is gumin. Nem repedezett a gumi sem (vagyis májusban nem volt), bár kicsit nyúlt, de nem hiszem ,hogy vészes lenne.
Ha bal oldalon megyek úthibára, a kisebbnél csönd van, a nagyobbnál is a jobb oldal zörög, csak kevésbé zajos. A sebesség nem releváns egyik oldalon sem. Lassan is csinálja meg gyorsan is.
A sima hullámos úton és huplin, bukkanón stb. semmi zaj, azt kihintázza a gép, csak az úthibával tűzdelt úton zörög.
A gumi gyári ? :) Komolyra fordítva, elméletben a gyári rendszer is elmozoghat egy idő után, ha meglazul a rögzítés, kap egy ütést, vagy a motor/váltótartó bakok felpuhulnak és ezért nagyobb lesz a rendszer kilengése. (főleg a bovdenes váltó esetében ezt nem is annyira könnyű észrevenni, mint egy merev rudasnál, ahol a váltókar együtt bólogat az erőátvitellel). Ezért szerintem ezt se zárd ki, ha nem múlik el a lengéscsillapító cseréjekor. Még egy ötlet, nem lehet, hogy a dob belső elemi kezdenek szétesni és azok zörögnek erősebb vibráláskor?
Nem üt be a kipufogód? Az utángyártott darabok, főleg, ha nem kipufogós lakatos teszi fel, durván tudnak állni. Nekem a Németországból frissen behozott autón teljesen balra állt, kb 1 centire volt a a pótkerék hővédő lemezétől, minden kanyarban és alapjáraton belevert. Tegnap voltam kipufogósnál és a csőből le kellett vágni, mert túl hosszú volt, a függesztő fülek csak nagyjából voltak a helyén, így feszült és félreállt az egész rendszer, az egyik gumi már csap épp, hogy tartotta. Most tökéletes.
Elmondta a srác, hogy van pár trükk, mert a kipufogó a melegtől nyúlik, alakul, ezeket figyelembe kell venni felszereléskor, nem elég, hogy feltesszük, hidegen, használatba vétel előtt megrángatjuk, oszt jó. Még neki is kell néha garanciában után állítani, mert csak az első "felfűtés" után áll be a rendszer a helyére.
Ja, aki nem tudná 2.2 4HW Phedra 128 natúr paci, nem kaptak se redbullt, se agymosást, csak normál OMV gázolajat Airsán (nem fizetett reklámot láttok).
Nekem akkor és csak a jobb oldal, ha olyan az aszfaltjavítás minősége, hogy a hibajavítás agresszív 1-2 centis bukkanót képez. Akkor fémes zörgés van a jobb hátulja felől. Volt ott a télen rugótörés, de csak csillapodott (akkor minden huplira zörgött) Lengéscsillapítót cserélünk hamarosan. Talán megszűnik.
Az elmúlt hétvége tröténéseit tapasztalatcsere címén megosztom veletek. Adott egy kb 600 és egy 120km-es túra két nap alatt. Első nap Pilis - Kecskemét oda majdnem pályamentesen, mert akkora forgalmat írt gugli, hogy nem mertem egy balesetben ácsorgást felvállalni. Időre mentem Dezsibához meg "Pirimama" elé, tehát Pilis - A.irsa - Hantháza - L.mizse észak M5 - L.mizse dél át az 5-ös útra, majd Kmét. Vissza már Kméttől pálya az Airsai kihajtóig, majd haza Pilisre. A sebességhatárokat majdnem végig "betartva" az "objektívon"bőven belül fogyi 8l körül (8,1) adódott rátankolással. Mondjuk volt benne 30-40 km városi tötymörgés, meg egy Monor oda-vissza is, a teljes táv előző tankolástól 187km.
A nagyobb túra másnap, 06:20-kor indulás Szabolcs megyébe Pilis - Nagykáta - Jászberény - Füzesabonyi M3 - Nyíregyházi lekerülő - 403-as út, Nyírturáig, majd 4-es út Szabolcsveresmartra Dögén át. Vissza Ajaki megállással és a F.abonyi kihajtó lezárása miatt Mezőkövesdnél jöttünk le a pályáról, de F.abonyi elkerülő után Jászapáti, Jászladány, Újszászon kis pihenő kollégámnál, majd a Ceglédi elkerülőn, 4-es úton haza. Mindez óra szerint 4km híján 600km lett. Másnap tankoltam rá, tehát bele ment még 7,9km. 46,37l ment el a kb.603 km-re. =7,68988...l/100km. Sebesség itt is tempomat 138-ra pályán, egyéb úton 98-ra, lakotton 50-56 közt jobb lábbal. Légkondi nem volt, előzés annál több:-). Nem szeretek vonatozni na! Max ha én vagyok elöl. Traffit csak pályán vettem észre, de ott vagy 10-et is a fixeken kívül.
Mindenki döntse el jó, vagy sem a fogyasztás, én személy szerint nagyon meg vagyok elégedve. Ha hozzá teszem, hogy 2 személlyel, 3 üléssel (többit otthon hagytam), visszafelé 1db 200l-es hűtőszekrénnyel, több mint 1q almával, meg fél mázsa krumplival jöttünk, akkor is tök jó! Szerintem.
Útviszonyok:
A 4-es főutat Airsától a ceglédi körforgalomig (ha siettek) KERÜLJÉTEK!!!! Vissza kell menni a 40-es útra és át a településeken SOKKAL gyorsabb. Esetleg Budai úton át. De a 4-es az még szombat este is halál lassú és tömött volt. A majdnem végig 60-as és random módon elszórt 40-es, vagy éppen feloldott, majd 4-500m után visszahozott seb. korlátozásokkal; szűkített forgalmi sávokkal, alig kitáblázott sávelhúzásokkal. Sötétben kigúvadt a szemem, így is csak utolsó pillanatban vettem észre 60-nal menve a sávelhúzásokat, mert annyira lekopott a sárga matrica az aszfaltról, terelő nyílon meg nem volt fényvisszaverő, így nem látszott, csak 10-15 méterről. Villogó terelőtáblák NINCSENEK. 1-1 villogó van csak kitéve... khmm már ahol volt. (Persze itt is elöl mentem.)
Amekkora a kamionforgalom a 4-esen és amennyire türelmetlenek, kész életveszély ez a szakasz. Kerülendő amíg építik az M4 ezen szakaszát.
A Pilis-Káva-Pánd-Tápióbicske út vállalható minőségű, de elég "rázós", bár a táj szebb, mint Cegléd felé. A Cegléd-abonyi elkerülő-Újszász útvonalon megközelítése a M3-asnak sokkal kényelmesebb, végig jó az út. Szabolcs megye általam most bejárt útjai kenterbe verik a Pest megyeieket (sajnos). Tudom van sokkal sz@rabb is, jártam olyan úton tavaly, csak most elkerültem.
"Jelenség ma, az hogy leszívta a tartályból a vizet mikor meleg a motor, de mikor kicsit megnyitom a tartály tetejét, feljött a víz a kupakig. Meghűl utána vissza áll a min és max közé.
Websastó nekem megy, de 2 napja hideget fúj mikor beindítom."
A folyadékok összenyomhatatlanok, azok a nyomást gyengítetlenül adják tovább minden irányba. A gázok összenyomhatóak (pl autógumiban a levegő). Ez a jelenség gázra (is) utal a rendszerben. Csak meg kell keresni, hogy hol van?
Melyik csövön megy vissza a víz az látszik, mert ha a visszafolyó ágon nem megy semmi, akkor dugulásod is lehet ám, nem feltétlen gáz van a rendszerben. Akkor viszont úgy kering a víz a rendszerben, hogy a túlnyomás nem tud eltávozni. Azért az sem egészséges a rendszernek (pumpa, vezszíj, tömítések, stb).
Az ET szám a felni kerékagyra rögzített része és a felni közepe közötti eltérés mm-ben. A mienk, a többsége autón is ilyen, pozitív et-s tehét a felni közepe a felfogatástól beljebb van mégpedig 27 mm-el. Itt még számít a felni szélesség is. Ha googliba beélírod hogy et kalkulátor, akkor tudsz számolni az álltalam megadottal. Az enyém a gyáritól 17 mm-el beljebb van és 33 mm-el kijjebb, és elfér.
Alfa 5x98 as felni jó lehet nekünk? Milyen et szám ami mindenféle plusz cucc nélkül megfelelő?
A másik:
Mióta megvettük a jobb hátuljából néha elég fura huppogás hallatszott. Szerelő megnézte, volt rázópadon de semmi.. viszont a napokban felűnt hogy lóg a jobb hátulja. Mindegyik.keréknél kb 4ujjnyi hely a jobb hátulján alig kettő (nem röhög viszonyítás képpen, más nem volt nálam csak a kezem) járt.már valaki így? Meg még nem.lett bontva de ránézésre rugó stb a helyén... tapasztalat??
Szívás bizony. Bár én nem szedem le a váltót, de így is...
Ha már kiszeded a féltengelyt akkor a szimeringjét is cseréld ki, nehogy utána az is folyni kezdjen. Filléres tétel. Viszont nálam 2.2 benzin 5 sebességes kellet egy 8x8 mm-es négyzet kulcsot csinálnom, hogy le tudjam ereszteni a váltóolajat. Nem tudom, hogy a többinél is így van, csak gondoltam szólok...
A főtengely szimering. A motor és váltó között olajos, és főleg a hátulja annak is a felső része. Gondolom a forgás miatt oda fröcsög. Még a hátsó felniken is találtam olaj cseppeket, az aljáról nem is beszélve...
Szia. Én pont most cserélem a féltengelyt. Most ott tartok, hogy a külső csukló kint van és holnap húzom ki a váltófelöli részt. Most neked a féltengely vagy a főtengelyszomeringed folyik?
Valaki esetleg tudja, hol kell betölteni a váltóba az olajat? Sehol sem találom a csavarját. A rajz is mutat valamit de ott pont nincs semmi.
A víz mozgása attól lehet, mert hömérséklet változás miatt tágúl a víz, de a tartályban meg nyomás van.
Viszont ma mentem 600km-ert, és mikor haza értem észre vettem hogy a hátsó ajtó alja, lökhárítón finom kicsi olaj cseppek vannak. Alánéztem és tiszta olaj az alja. Kb fél liter hiányzik. Lebontottam a müanyag tálcát, és nagyon úgy néz ki hogy a szimeringnél folyik, mert fölötte nincs olaj, a turbo körül száraz. A turbo csövét ami a coolerbe megy lebontottam, épp csak olajpárás. Előforulhat 200e km nél hohy tönkre megy? Még csak hat éves. Ki lehet cserélni ha lebontom a váltót, fél tengelyt? Valaki cserélt már?
Pár hete elérte a 9o fokot, és kinyomta a vizet a tágulási tartály tetején. A szerelő mondta hogy mossam át a hűtőt tisztítóval (mert a hűtő tömítő biztos dugulást okozott,) , ezt megtettem azóta nem nyomja ki a vizet. Nem éri el a 90 fokot sem.
Jelenség ma, az hogy leszívta a tartályból a vizet mikor meleg a motor, de mikor kicsit megnyitom a tartály tetejét, feljött a víz a kupakig. Meghűl utána vissza áll a min és max közé.
Websastó nekem megy, de 2 napja hideget fúj mikor beindítom.
Sziasztok. Citroen c8 2004 napfénytetőm vásárlás óta beázik. Most hogy beázott és tönkrement a klíma vezérlő, nem szeretném így hagyni. Elkeseredve tapasztaltam hogy nincs a tálcának víz elvezetése. Tömítés pedig 95.000ft a 3db kedvezményes áron is. Mi a tapasztalat vagy megoldás a beázásra?
Én már jártam így, én is azt hittem, hogy minden cső és dob jó, aztán csak kiderült, hogy a középső dob tetején volt egy pici lyuk. Annyira büdös volt az autóban, hogy télen leengedett ablakkal, max fűtéssel bírtuk csak ki.
Anno nekem is bejelzett, mikor a minimum alá ment a víz. Vajon a cartársnál miért nem?
Itt a nyomáscsökkenésből számolja ki, hogy kevés a víz, vagy úszó érintkező, vagy mi?
Az elfogyó vízre nem dobál hibaüzenetet, hogy kevés a hűtővíz? Nekem mikor szórta a vizet a webastónál és csak egy kicsit kevesebb volt, mint a minimum, vagy úgy löttyent, hogy ellöttyent a min. jelről, azonnal riasztott: "COOLANT LEVEL ..."
Próbáld meg még azt, hogy amikor !üzemmeleg!, felnyitod a gépháztetőt, és a gázzal játszol (a potmétert tologatod) és a víztartályt figyeled, megy-e bele valamennyi víz alapjárattól kicsit magasabb fordulaton... (alulról kell bugyogjon). A kupakot ne tekerd le, csak figyeld; látszania kell, ha valamennyi mégis áramlik vissza a visszafolyó ágon.
Én a Webasto csöveit "rövidzárnám" egymással először a gép előtt, aztán úgy próbálkoznék. Hátha ott a hiba. De ez csak egy 5let elégé lent van és kacifántos, kanyargós csövekkel. A motortól különálló rendszerben gyanítok dugulást, ami miatt a levegő nem tud visszajönni a légtelenítő szelep felé. A vízhőfokod nem megy tartósan 90°C fölé? (86°C-os a termosztát)
Ha nem megy víz vissza a kiegyenlítő tartályba magasabb fordulaton, akkor passz, talán a visszafolyó ágban keress dugulást, vagy q..a sok a levegő. Esetleg valaki beszerelt másik tágulásit valami rejtett helyre, hogy sz.passon ;-).
Még 1 5let: engedd le a vizet (ha lekötöd a webastot, úgyis le kell). Mérd meg hány liter jön le. Töltsd vissza. Ha valahol megrekedt levegő van a rendszerben, hátha megmozdul a víz eltűnésével. Az újratöltéskor talán be tud oda is férni a víz. Csak ne egy lépcsőben töltsd fel újra (tartályba ami belefér max jelre, majd indít, járat, ha majdnem elfogy utána töltesz és közben a légtelenítőt is kinyitod).
Ja, és mérd meg mennyit töltesz vissza. Vízpumpád milyen állapotban van?
Nekem mikor cseréltük a vizet, szereltük a webasto csöveket, stb mindig böfögött a kiegyenlítő tartályba is levegőt, meg a légtelenítő szelepen is jött ki, aztán megállt De a légtelenítőn nem emlékszek folyadék megjelenésére. A Webastóm nem működik, mióta megvan a kocsi. :-(
Hangsúlyozom, a fentiek csak 5letelés! Azért a szerelők is faxán megmondják a tutit. Felnyitották a géptetőt, vagy csak úgy elmondásra nyögték be, hogy hengerfejes? Mert úgy érzem megrekedt a tudatuk ott, hogy elfogy a kiegyenlítő tartályból a víz. Az, hogy vissza is jön és szép tiszta az olaj is víz is, az nem jutott el a csökevényes agyacskájukig... Az ilyenhez inkább ne vidd a gépet.
A rádion hogyan tudnám kikapcsolni teljesen a trafic funkciót? A beállításnál vannak lrhetőségek, hogy navigálás közben, meg milyen módon figyelmeztessen, de teljesen nem tudtam kikapcsolni. Mindig megszólal! Már nagyon zavar. Előre is köszönöm!
Az rt fajtáját nem tudom, navis az biztos, és van benne sd kártya.
Van ilyen kereskedőben is, indulsz megvenni, minden lebeszélve és eltűnik, valamilyen süket dumával előkerül hetekkel később, mintha mi sem történt volna. -pedig itt többen pozitívan nyilatkoztak róla... Biztosan senkinek nem ajánlanám ezek után.
Szeretnék segítséget kérni: Tágulási tartályba normáé állapotban van a fagyálló, de lemegy a víz teljesen eltűnik, amikor bemelegszik a motor, majd ha kinyitom a tartályt visszajön az eredeti állapotra a folyadék.
Pár szerelő szerint hengerfejes, másik szerint nem. Víz nem olajos, olaj nem vizes, nem turhás.
A 2004-es Ulysse 2.2.JTD-m pár km/h-s menetben, vagy álló helyzetben (járó motornál) tolja befelé az utastérbe a kipufogógázt, és nem jövök rá, honnan jön. A szellőzőn nem igazán érezni, ablakok felhúzva, kat-dpf közötti tömítés is cserélve, a kipuff rendszer az autó alatti részen, illetve ahol alul- felül látható, ép, a motortér elejéből, ahova az ember orra beér, nincs ilyen szag. Mi okozhatja? Járt már így más is?
Ezt én is tapasztaltam, pedig csak 1 hónapja van meg.... Mondjuk legutoljára az örvénykamrás dízel Mercedes 190-esünk volt az, amit gombokért fent lehet tartani és még most is autó, bár már megfáradtak szegények. Az új autók sem jobbak: az elmúlt 6 évben volt 2 Skoda Superb cégautóm, az egyiken 90 ezernél injektorsor csere, a másikon 30 ezernél váltótartó bak. Ezek se 2 forintos tételek, már egy vidéki márkaszervizben is 15-16 ezres óradíjjal nyúlnak hozzá.
Csak azért kérdeztem a méretet, mert van 4 eladó 15-ös felnim :)
Szívesen! Ha már kiszedik a hengerfejet akkor érdemes kicseréltetni mindent benne. Pl. Szelepvezető, szimering, szelepek stb. de ezt majd megmondják mit kell kicserélni.
Autószerelő csak ki és beszerelést vállalja, mert ő is továbbküldi a szakiknak. Pl. Vezérműtengelyt, féltengely és a hengerfejet. A hengerfejesnek nincsen se ideje se kapacitása a motor bajlódásával azt meghagyja az autószerelő és ugyanez fordítva. Lásd a Citroen is elküldi a szakiknak, mert nekik nincs pl. Hengerköszörűjüj, nyomáspróba padjuk stb.
Viszont megbízható és jól felszerelt szerelőhöz vidd akinek van mondjuk fokoló kulcsa és nem egy szögmérővel vagy találomra húzza ill. lázítja meg a csavarokat.
Ez is opció, ja. Bár valahol azt írta valaki (talán mobilarenás fórumon), hogy csomagon az azonosító miatt látszik az eredet és azokba is belenéznek valamilyen indokkal. Az én problémám már megoldódott, szétnéztem EU piacon ami azért is jó, mert kevesebb, mint 1 hét a posta.
Nekem emailen is jó. Publikus. És csak a két Nokian kellene felni nem. Az Europark szomszédsága jó lehet, mert 26-án megyek a klinikákhoz, persze ha nem késő neked. Ha jó az ár és megegyezünk küldhetek előleget. Majd árat írj a képekhez!
Esetleg a kínai oldalakon a postánál keress pl a svéd postára. Azzal átverhető a rendszer mert akkor európán belülről érkezik. Ugyanis először oda megy kínából majd reg után küldi tovább a svéd. Nem sok eladó van de van főleg elektronikai termékeknél
Köszi a választ! A tank nem lyukas :) Délután turkálgattam kicsit a motortérben és a légtömegmérőhöz csatlakozó levegőcső awabbilincsét visszahúztam, mert az teljesen le volt lazulva. Gondolom ha fals levegőt szív a motor az sem segíti a gazdaságos fogyasztást :)
Másik kérdés: ha "magyarosítani" szeretném a computert arra milyen megoldás(ok) léteznek? RT3-as fejegység van benne.
Nem kell feltétlen cserélni, inkább csak a tengelyt kell mindkét irányból wd40-nel befújni és nyugi lesz egy darabig. Egy kicsit kell bombázni de nem vészes.
Cserélt már valaki középső befúvó ventilátort? Beszereztem egyet, merthogy az enyémben "kismadár" van/volt néha csipog fütyül, nagyobb fordulaton abbahagyja, de van mikor egyáltalán el sem indul. Miután megvettem a csere darabot persze tökéletesen működik, bár kitudja meddig így inkább mégis kicserélném az a biztos.
Mennyire kell szétbombázni a belsejét hogy hozzáférjek?
Ne ijedj be szerintem, a múlt hét óta csak nem mentél annyit, hogy "reprezentatív legyen a mintavétel", meg az üzemanyagmérő kis vonalkái se adnak ki olyan egzakt pontosságot. Pár teletankolás és számolgatás után már kezdhetsz aggódni/megnyugodni (eredménytől függően).
Marad az Ebay, EU eladókra szűrve, aztán címük ellenőrzése és kérdés, hogy abból az országból szállítanak-e. Vagy van 1-2 program, HW ami állítólag szintén jó, pl. PSA-COM, de nem ismerem egyiket sem, eddig csak a Lexiát láttam, azt is az eredetit anno, amikor a céges autómat a márkaszerviz ellenőrizte.
Sziasztok! A múlt héten lettem tulajdonosa egy 2005-ös évjáratú 2.0 Jtd Fiat Ulyssenek. Még ismerkedünk egymással. Az első dolog ami nyugtalanít az a fogyasztása. A computer 7,1-es átlagot ír, de az üzemanyagszint jelző alapján kb. 13 litert számoltam. A kipufugója lassan cserés és téligumi van alatta, de véleményem szerint ez nem okozhat ekkora fogyasztást. Eddig csak benzines autóm volt, ez az első dízel szekerem ezért elég kuka vagyok a dízelekhez. Ha van valami ötletetek hogy mi okozhat ekkora fogyasztást azt szívesen meghallgatnám. Előre is köszi.
Beszéltem az úriemberrel, nagyon készséges volt, viszont ő csak kiszerelt cucc felújítását vállalja. Amit senki nem szeret (nyilván a porlasztók miatt), az a hengerfej leoperálása. Olyat tudtok, aki ezt is bevállalja?
Szép napot kívánok mindenkinek. Vélemények érdekelnének C8 ill. 807-ből, a 2.0-es benzinmotorral szerelt típusokat illetően. Mennyire megbízható szerkezetek? Milyen jellemző típushibái vannak?
Érdemes venni belőlük?
Előre is tisztelettel köszönöm a választ: BluElite
A Lexiára utazik a NAV, mert szinte minden védjegy, szellemi oltalom, szoftver szerzői jogot megsért a klón. Ráadásul a formája is olyan egyedi, hogy kb. az átvilágító is beprogramozható a felismerésére a vámon, így gyakorlatilag szinte bukó az EU-n kívülről rendelni. Az eredmény egy levél a NAV-tól az eljárás megindításáról, sokan kaptak már ilyet. A Jófogáson meg sokan úgy hirdetnek, hogy megrendeled tőlük, ők meg megrendelik Kínából a címedre, megint Te buksz. Ugyanez a helyzet az Ebayen, európainak hirdetett webshopokat megkérdezel és akkor derül ki, hogy Shenzenből jön majd az áru....
Minőségben is van szórás, a jó minőségűek állítólag aranyozott szélű alaplapok és több chip van rajtuk.
Szeretném a segítségeteket kérni OBD területén. Láttam a neten a Lexia 3 kittet programmal, kábellel. Van valakinek tapasztalata és ha igen, honnan érdemes venni? Az EBay tele van vele és a Jófogáson is találni párat. Gondolom nem eredeti, de ha jó....
hátsó ablakoknál hullámzik az ablak tömítés az elején a dísz szellőző minden rögzítő füle törött lifeg ja és beindítani se tudták mert lemerült az aksi és előröl a vonószeg takaró letörve. és nem valami biztató az állapota olyan gondozatlan.
Köszi, eddig jutottam én is, csak nem mertem feszegetni alul, előbb-utóbb csak segít valaki. A hátsó ülés háttámláját könnyen megoldottam, mondjuk úgy, hogy a kezemben volt egy vadiúj darab, úgy nem volt nehéz :)
Lehet ajtó szigetelések.hiányoznak! Mi sima hangerőn beszélgetünk a gyerekekkel a kocsiba pályán. Az Ulysse volt 1 hétig hogy az első ajtóba nem volt benne a szigetelés zeneépítés miatt. Na akkor hangos volt!
Szerintem az újabbaknál nem volt ilyen komoly változás.
Relatív dolog ez a hangos/halk én tudom. Az enyém is 2.2 6 sebességes, de a 2002-es A6-osom süketszoba volt ehhez képest... 2012-es PUG 5008, 1996-os A4 mind jelentősen voltak halkabbak, itt hátrafelé 140-150-nél már igencsak felemelt hanggal tudok kommunikálni.
De végül is nem is ebbe akartam belemenni hanem, hogy a ráncfelvarrásnál kapott-e dupla üveget előre, kerékjárat hangszigetelést, ilyesmit.
Egy kérdés: az újabb kiadású C8 (2008-tól) halkabb is, vagy ezen a téren sem fejlődött semmit? Nagyon meg vagyunk elégedve a miénkkel, nekem csak az automata hiánzyik meg az, hogy autópályán még lehessen benne beszélgetni :)
Ha nem szedem szét, akkor nem tudom megmutatni;) Szerintem nem lehet kapni külön, mert a gyári program se hoz fel ilyen alkatrészt, de vannak nálam sokkal okasabbak is, hátha ők tudnak segíteni.
Nekem egyszerűbb volt megcsinálni, mint keresgélni hol lehet ilyet kapni....
Attila! Megkaptam mindet. A görgők lemeze nem az amire gondoltam, de erősebb fogóval megoldottam a problémát. A gyári számokat köszönöm, nem túl drága ami fontosabb, a felső görgő meg 1előre ráér.
Igen. A végéről hiányzik egy 5-6 mm-es rész. Letört. Ugyanez volt nálam is. Egy régi konnektorból kiszedtem a rézleapot, levágtam a megfelelő ívre és ráforrasztottam. Nálam az volt az előzmény, hogy nem mindíg érzékelte, ha megnyomtam. Ennek az volt az oka, hogy az ellendarabon(nyáklap) nem volt megfelelő a kontakt. Azt is pucold meg biztos ami biztos.
Az első ülésekről hogyan lehet törés nélkül leszedni az oldalsó műanyag elemeket, illetve a háttámlát. Szerintem nekem van az országban egyedül olyan ülésem, amin nincs a hátoldalán tálca, de az egyikhez már van donor és átműteném holnap. (A donor motoros és forgatható, a kocsiban lévő pedig sima és fix. A forgató mechanizmust át lehet tenni? ) Ha valakit érdekel a donor: bézs alcantara, koszos, de az ülőlap feszes, csak a jobb oldali támasz ereszkedett meg egy darabon. Nekem csak a hátlap és esetleg a forgató rész kell belőle. Fotót küldök, ha érdekel.
Nem küldtem neked semmit, azt írtam, hogy nincs robbantott ábra. Viszont ha tudod fotózd le a réz csigát, mert szerintem le van törve a vége. Nálam legalábbis ez volt. Forrasztottam rá egy pici réz lapot és megoldódott.
Klíma ventilátor hiba lehet. Azt mutatta még a gép, hogy a beszívott levegő hőfoka 99 C° álló motornál. Beindítás után felment 103 C° -ra, ami elég fals adatnak tűnik, főleg, hogy 15 fok van kint.
Abban maradtunk, hogy első körben kellene szereznem egy másik szenzort.
Egy ilyet:Persze egyik közeli bontóban sincs. Esetleg ehhez tudtok gyári számot/kódot? Biztos nem egy nagy összeg az új sem.
Nekem is sikerült mindent összeszedni, megvannak a fejek, a lökhárító rögzítők (bár a jobb szélsőt cserélni kellene), megvan lökhárítóból a kábelkorbács, a vezérlő és a hangszóró. A bekötéshez benne szoktak lenni a kábelkorbácsban a csatlakozók, vagy külön kell bekábelezni?
Értem, ezért neveztem primitívnek a módszert, na de ugyan ki kattintana egy üres cellára? ;)
Iskolai tapasztalataim alapján az emberek többsége számára az nem is létezik.
(A saját elérhetőségeit mindenki úgy szórja a nép közé, ahogy akarja, aztán magára vessen. De a máséért - ha már ránk bízta - felelősek vagyunk. Szerintem.)
Bocsáss meg, én írtam a végére, és zavarta a szemem, hogy nem látom mit írok be, azt hittem hiba csúszott a Mátrixba :) Amúgy így is bárki olvashatja, ha az adott mezőre rááll, ezzel inkább csak magunknak bonyolítjuk, de csak a szakmai énem szólott, tényleg nem kötekedni szeretnék.
Köszi! Most, hogy nem akarom ráerőltetni a németet kijön az overspeed. :) Az lett volna a terv, hogy keresek egy jó kijelzőt, aztán magyarítok, de előbb ütött be a krach. Beszéltem a szerelővel, hazafele odagurulok, oszt rádugja gépre. Ott biztos magyar lesz a hibakód. :)
Az egészből annyit raktam össze, hogy "alarm overspeed" meg ???fogaser taiftungs??? külön nem sok értelme van, egybe talán, de így se igazán értem, gugli is csak riasztási sebességre és túlfutásgátlóra fordít. Jó lenne a hibakód nagyon.
Figyelj csak! Most, hogy nézem a hátsó ajtós képet! Az alsón a 35-36-os egységek (+74-es patent vagy mi az a képen) balra milyen árban lehetnek, ha még gyártás alatt vannak? Valamint a felső görgő a 7-es van-e és ha igen, mennyiért. Privátban is megírhatod. minden 2. karakter nem lesz valós (!):
d!g!a!b!o!r!k!a!3!3! kukac majd utána gmailes szokásos.
Kedves EVtársak! A táblázatban a Mesterek, boltok fülön az elérhetőségeket nem véletlenül rejtettem el azzal a primitív módszerrel*, amivel. Bár szerkeszteni tényleg csak mi, beavatottak tudjuk, ne lássa bárki/akárki (nem biztos, hogy jóindulatú) azokat az adatokat, amiket oda beírunk.
Ezzel egyidőben egyet pityent és villogni kezdett a motor visszajelző lámpa amit azóta is csinál. Nem elég, hogy nem is látszik rendesen a szöveg, de még németül is van. :) Valaki tudja mi ez? Mehetek ezzel még valamennyit? Egyébként semmi rendkívülit nem tapasztalok, berreg, nem ráz, olajnyomás rendben, víz nem forr, nem füstöl, csak használni nem merem. Azt lenne jó tudni, hogy vontassam a szerelőig, vagy mehetek vele lábon is? Segítségeteket előre is köszönöm!
Az ajtó állítása engem is érdekelne, az egyik ajtómat nehezen lehet nyitni, a bowden csak az utolsó pillanatban engedi ki a reteszt, nagyon meg kell húzni a kilincset. Plusz az ötödik ajtóm zörög rossz úton, laza kissé. A zárszerkezeten kell állítani, vagy a kéder szokott összemenni? Idegesítő, ahogy rossz úton kotyog.
5x98-as 6½J x 15-ös. Citroen Evasion, C8, Peugeot 806,807, Lancia Phedra, Zeta, Fiat Ulysse,Scudo típusokhoz. A rajta lévő téli gumi nem árképző, ajándékba adom 205/65 R15 Nokian (dot:4711), Hankook ! Ár:20000 Ft
5x98-as 6½J x 15-ös. Citroen Evasion, C8, Peugeot 806,807, Lancia Phedra, Zeta, Fiat Ulysse,Scudo típusokhoz. A rajta lévő téli gumi nem árképző, ajándékba adom 205/65 R15 Nokian (dot:4711), Hankook ! Ár:20000 Ft
Van valakinek féltengely ismerőse? Kellene jobb ill. bal féltengely egy 2002-es 2.2 benzinhez. Cikkszáma: 3272RL és 3273TF. Jó a bontott is, de sajnos sehol sem találok csak gyárit ami egy picit horror árban van.
A középső ülésem a napokban elakadt legelső helyzettől kicsit hátrébb. Kidöntöttem amennyire engedte, majd hátrébb nyomtam úgy. Az elakadás oka: a jobbos görgőt tartó lemez elvetemedett kissé és a görgő a sínben fut, nem a sín tetején. Lehet ehhez külön szerezni lemezt, vagy se? Létezik, hogy kb. 0,8-1-es lemez legyen gyárilag? Ha nem lehet, veszek vasanyagot valahol, aztán hajlíttatok, de akkor meg a ?szegecselt? görgőt nem tudom átrakni... :-( de talán megoldható máshogy is. Nem tudom mennyi szereléssel jár. Csak középső szélső és hátsó ülésről van robbantott ábrám (mint lentebb), de azon nem látom a görgőt (vagy a 25 lenne????). Ezek a lemezek minden ülésen azonosak (középső+szélsők)? Még sose néztem meg jobban, pedig voltak már kivéve párszor... tegnap is sötétedett.
Köszi a középsők már kint vannak, a szélsőket még nem vettem ki, mert a szenzor nehezen jön ki (mintha ragasztottak volna a tartón, és nem akartam erőltetni, meg kell előtte pucolni, hogy lássam jól, mit feszegetek). Szerdán visszamegyek a donorhoz és ha nincs meg az elektronika, akkor beszélünk, meg a kárpit ügyben is. (A számod nincs meg, majd add meg lszi, csak futólag találkoztunk, amikor Jánossal intéztük az Ulysse-t, tényleg, akkor is mondtad, hogy van rolós hátsó kárpitod.)
Az utóbbi időben egyre inkább tapasztalom, hogy alacsony fordulaton ha csúsztatom a kuplungot (elindulásnál) beremeg, rángar a gép. Minek a jele lehet ez? Cserés lesz a kuplung? Ha valakinek van a jelenséggel tapasztalata várom hozzászólását.
Én nem veszek észre fogyasztás különbséget. Csak 1 cm-el szélesebb így nem számottevő. A gumi minősége nem mindegy. Abban lehet akár fél liter is a különbség. A 16-os meg téli ami szintén nem fogyi bajnok. Nekem az elmúlt 1500 km 7,8-as átlaggal van több mint fele város. Országút 110 utazó. A nyárim meg michelin pilot sport 3, meg a téli is michelin volt.
Biztos előbb elfárad a futómű, de ha figyelsz rá, szerintem nem nagy a különbség. Én megszoktam. Tény, hogy kell rá figyelni, de én már 12 éve ilyen autóim vannak. Én szeretem mert szép, és sokkal stabilabb és közvetlenebb az autó.
Mondjuk, a vastag nyomtáv pogácsa eléggé nagy súly a futóműben.
Szerintem, ha meg van tedd fel próbáld ki pár napra és saját tapasztalaból el tudod dönteni hogy jó vagy sem.
Sziasztok! Ablaktörlőről jut eszembe! Járgányomon az első ablaktörlőkből hol jön a szélvédőmosó, hol nem, hol csak csöpög. Hátul ömlik, ott nincs is gond. A lapátot cseréljek, vagy komolyabb dologra gondoljak?
Alkatrészes cartársak! Az a sínpárrendszer, amibe az ülések bekattannak, hogy néz ki, és mennyibe kerül?
Nálunk a 7. ülés csak ritkán van az autóban, az év nagy részében a lakás valamelyik sarkában porosodik. Arra gondoltam, hogy valami fatalpba becsavarozom a két sínt és belepattintom az ülést, legalább használjuk valamire, ha már van. Csak nem kényelmetlenebb, mint egy átlagos fotel.
Nekem a nyári 17-es 225 széles, egy kicsit jobban érezni a gödröket, de nem vészes, viszont a fogyasztásban látszik, igaz csak olyan 0,5l/100km. Jobban néz ki az biztos.
köszi a tanácsot, ezért is jó, h nálam tapasztaltabbak vannak a topicban. Igazából nem az én autómon, de egy uilyen Phedran volt fenn, és az autóval együtt megvettem, mondván milyen jó lesz, jól fog kinézni. Aztán gondolkoztam, h nem biztos, h 18as felni, jó peres gumival kell nekem. Nem teszi tönkre a futóművet hamar?
Kommented után felhívtam az emberemet és megerősítette, hogy volt pogácsa alatta/hozzá(szélességét nem tudom még), csak az még nem került el hozzám de úton van.
Köszi, megnézem, hogy megmaradt-e a tulajnál (elméletileg meg kell lennie, csak egyelőre a lököst hoztam el). Tényleg, abból a fejeket tartó műanyagot ki lehet műteni, vagy jobb újakat venni? Még nem próbáltam, mert nem mertem a tartó lábakat eltörni.
Ha hiányzik még valami, akkor szólok, akkor lesz egy utam hozzátok, Jánosnál van a kocsim szervizkönyve, meg 1-2 apróság amit megígért.
Szürke szövetes ajtókárpitod van, aminek nincs visszahúzódva a vinil borítása az ablaknál? Enyémen eléggé feljött, meg több helyen meg van a szövet karmolva, valószínűleg kutyákat szállítottak benne az utolsó éveiben. Együtt lehet vele élni, de ha van elfogadható áron csere, akkor érdekelhet. Köszi.
Utólagos tolatóradar kiépítéshez kérek segítséget (2005-ös Ulysse) A szenzoros lökhárítón kívül szükség van még valamire, kell külön vezérlő modul, vagy az benne van valamelyik más egységben?
Sziasztok! Pár éve vadászok a Fiat Ulysse 2003-as kézikönyv (Ulysse Betreibsanleitung; Ulysse Connect, Connect Nav+ 2db kézikönyv.) magyar nyelvű verziójára. Kaptam néhány tippet, de a mai napig nem jutottam hozzá. Aki tud olyan akár online, akár nyomtatott magyar nyelvű leírást, az írja ide a fellelhetőség helyét. A hülyeségektől kíméljetek meg, mert azt kaptam már eleget. Köszi a segítséget!
A konfort ott még sokat nem változik. Szerintem simán vállalható. Nekem 18 van nyáron és szerintem azzal sincs olyan sok konfort vesztés. Nagy a súlya az autónak.
Szia! A spoileres az dupla és minden van hozzá a csomagban. Ez garantáltan jó, nekem is ez van fent már lassan 9 hónapja. Előtte 1-2 havonta ki kellett dobjak 1-1 garnitúrát mert nem bírom a csíkozást,az egy irányba törlést, másikba csak maszatolást, stb.
A sima 1 dbosra a spoilert nem lehetett feltenni. A fúvóka ráment de a spoiler nem, túl nagy volt a hézag a karmoknak. Mondjuk csak akkor problémás a törlés spoiler nélkül, ha sokat pályázol, vagy mész 100 felett. Én úgy vettem észre aķkor hagy némi filmréteget a szélvédőn spoiler nélkül.
Már 2 reggel is olyant produkált a szekerem hogy 1-2 percnyi ketyegés után felment a víz 130 fokra. Ujra indítás után minden rendben volt. Naná hogy akkor csinálta mikor indultunk nyaralni meg haza.
Én még nem találkoztam ilyennel, de mindenféleképpen járj a végére mihamarabb, mert láttam már megállt pumpát, ami összeakasztotta a motort ! (pont egy szét is van szedve nálunk emiatt, de sajna én már csak a végeredményt láttam, nem hallottam korábban a hangját)
Ablaktörlő kérdés: használ valamelyikőtök Bosch Aerotwin ablaktörlőt? Kell rá vegyek új lapátot, mert a fúvóka csatlakozó csonkja letört és Bosch-ból van hagyományos és Aerotwin is fúvókás, pár száz ft a különbség. Köszi.
Valamint van 4 db 15-ös acélfelnim eladó (rohamtempóban vettem a forgalomba helyezés miatt, és itthon derült ki, hogy mégse 16-os, hanem 15-ös.) Padkázás nincs rajtuk, a külső oldaláról a rozsdát lecsiszoltam, le is festettem 1 rétegben, amikor gyanús lett a méret. Szóval az állapotuk jó, az áruk 6000/db.
Van valakinek tapasztalata vákuum szivattyú problémával? Gyanús, hogy rosz. Finom kopogó hangja van alapjáraton, de 1200-1400-as fordulat felett el hagyja. Ha lehúzom a szivatyúról a csövet akkor is abba hagyja, de a csőből jövő hang szakaszos, pedig szerintem annak egyenletesnek kéne lennie. A motor 2.0hdi rh02
Kérdésem a felnivel kapcsolatban, hogy fent volt az autón? Mert ha a megadott paraméterek igazak, akkor kizárt, hogy fel tudták rakni, csak egy 3 cm vastag nyomtáv szélesítővel. A képek alapján az a kerék vagy 8" széles. Nekem a 8,5" Et 30 beleért a hátsó hídba. A tied még 2 cm-l beljebb van.
Nézd meg, hogy jó adatokat írtál e, ha igen, akkor nem jó az EV2-re. A 3 cm-es nyomtáv pogi nem egészséges.
Tapasztalat, gondolom megosztom, ASR ESP hiba egyre sűrűbben, majd egy hegymenetnél, Stop. Fault Breaking System felirat. Első reakció infarktus :) második megnézem a fékfolyadékot, mint kiderült a min. szint felett volt kb. 1mm-el, feltöltöttem azóta semmi hibaüzenet. Kellemes hétvégét.