Ha esetleg valakit érdekelne egy Launch Easy Diag bolti ára 35000 mazda softverrel +11500ft akkor van 1db eladó 20000ft-ért vihető nem összekeverendő az olcsó elm327-el
Az első gázos menet 12,4l-es fogyasztást hozott (2.0-as 2007-es). Akinek esetleg gázosított a kocsija tud fogyasztási adatot mondani? LPGdoki csinálta.
Elég sokat voltam dugóban, de sztem ez sok ill. mintha erőtlen is lenne... :(
Hogy hol veszed gondolom nagyban függ attól, hogy hol laksz. Vannak autóakkura specializálódott cégek, vagy esetleg szóba jöhet Bárdi/Unix is, de Tescoból nem szabad. Én pl az akkugodollo-nél vettem Gödöllőn januárban, megbízható cég, picivel a piaci legalacsonyabb árak felett, ingyenes beszereléssel és beméréssel.
Jobb pozitíves minimum 60Ah-s kell neked, picit lehet több ha befér.
Szia! Ha nem gond es lecsekkolod érdekelne persze.
Átmérője mekkora meg szín? Nekem hofeher a felni és fehér alapom volt a króm jel benne (gh) Átmérője meg 56 mm bár szerintem az nem változik a régebbi-új tipusok között. Illetve hogy hiányzik fül róla van jelentősége, szerintem nem.
Apám oktató autóját kereskedő megvette 378 ezerrel, 168al volt feltéve, megkímélt sérülésmentes állapotban. (9évesen) khm khm, 3 hetesen!!! Majdnem gazdasági totálkárra törték, illetve 2 évente még kb összetörték. (Egyszer sem tanulo hibábol) corolla 1.4 d4d
Oldalt nem tölti be nekem, de egész szép paletta van fenn ezekből magyar oldalakon. Kénytelen leszek venni..Csak az egészben a felháborító, hogy akitől majd megveszem az egy ugyanakkora féreg aki lekapta az enyémről.
Igen, egy öreg házaspártól vettem, 10évet állt garázsban, 40e volt benne. Mikor elhoztam, még az utolsó pillanatban is törölgették. Vettek egy Kia Sportage-et, szóltam ha eladó lesz, engem hívjanak először! 😉
a szerelő ismerősöm vette meg a saját nevére saját használatra ,nem kell félni tőle hogy valaki át lesz vele vágva :) akik ismerik az autómat azonnal jelentkeztek hogy megvennék.
tudja mit vett ,megtudja oldani munkadíj nélkül ,alkatrészt kb annyiért tudja megvenni mint én és tudja hogy ha valamit szarul rak össze vagy nem sikerül a gépműhely akkor magától nem kell pénzt kérni az újabb motor kiszerelésért
Egy kérdésem lenne, biztos valakivel történt már hasonló is. Szóval ma döbbentem vettem észre hogy mind a 4 felnimből hiányzik a mazda jel, mennyire nehez ezt kikapni. Mer kívűlről nemtudom elképzelni hogy szedték ki belőle.
A másik hogy egy két héttel ezelőtt leszedtem mind a négy kereket mert mielőtt megvettem rozsdás volt az állástól a féktarcsa meg a nyereg, arra godolok hogy annak köze lehet e hozzá, de ezután a művelet után még mosóba emlékszem rajta volt szoval nem erre gyanakszok és még mintha tegnap is láttam volna mert eléggé feltünő az a fekete lyuk középen ..
De Te legalább tudtad, mikor kell elengedni. Én anno hasonlót éltem át a Fireblade-emmel. Melegen kelepelni kezdett. Kizártuk a kuplungot meg a vezérlést, és az egyik hengerben endoszkóppal húzás nyomokat találtak. Nem akartam megbontatni ugyanazért, amiért te sem kezdtél bele a javításba. Egy 50e-t futott sportmotort ha megbontanak, ott hullanak a százezrek, mert kár összerakni a kopottas mindennel, ha már szét van húzva a blokk, mikor egy hf tömítés önmagában 20-30e Ft. Csak nem tudtam elengedni, nagyon hozzám nőtt. Dilemmáztam, tépelődtem, aztán egy autós megoldotta a kérdést. Igaz, hogy másfél év kórházban meg otthon fekvés, járókeret meg mankó lett a vége, de a blokk dilemmám megoldódott. :) Lehet, h valami ilyesmit úsztál meg. De sok szopást biztosan. ;)
Az igen. Egyre jobban fosok ettől a motortól. Rendszeresen elfog az "el kéne adni amíg nem szopom be és ér valamit" érzés, aztán úrrá lesz rajtam a "mit veszek helyette és azt mitől lesz olcsóbb karbantartani, ha nem költök rá és elmegy még 2-3 évet utána mehet a bontóba az sem érdekel"
nem befecskendező hiba a befecskendezőkbe kb 100ekm volt ,mint írtam 4db újat vettem bele.
elfáradt ,valószínűbb hogy összeesett a dugó és billeget félmeleg állapotban régóta küzdöttem egy kopogós hanggal ,de senki sem tudta megfejteni.
hidegen semmi hang ,félmeleg állapotban mintha kalapáccsal ütötték volna a blokkot majd mikor elérte az üzemi hőmérsékletet szintén semmi hang sem volt és még most is teljesen szépen járt a motor
marad a 2006-os dpf-es van benne 217ekm ,rendbe teszem a féket rajta ,1 szilent 1 felső gombfej ,vezérlés csere és használom .Szerencsére jóban vagyok a Magictuningosokkal ha baj lesz a dpf-el majd megoldjuk ;)
igaz nem kombi és nem fekete de majd megszokom :P
tegnap mesélte a párom hogy mikor álltam fel a trailerre a lányom csak annyit mondott ,hogy "elkell búcsúzni Kormitól mert többet nem jön haza"
furcsáltam hogy végig ott ált és nézte ahogy elviszi a haver ,akkor még nyugtatta a párom hogy meggyógyítják és majd vissza lesz hozva ,hát sajna nem jött össze :)
Sajnálom. Ismerös a helyzet. 2év 6 honapig volt nálam, 2évig kb a kötelezök, aztán pár hónap alatt 6-700 elment rá. De a tied fájdalmasabb. Most a kárörvendők örülhetnek, mert magamnak ellentmondva (tanulva az esetekből) 5évnél idősebb dízel nem is kellene. Sőt...
van 1db ,olajos ,ha gondolod akkor oda tudom adni ingyen ,letakarítod és egy jó ideig biztos bírja még luk,repedés nincs rajta de bontóban 10000ft körül biztos kapsz ha nincs kedved az olajos csővel szórakozni
legutóbb mikor ragaszkodtam hozzá ,nagyon sokba került :P
3680000-ért hirdettem ,ember kitett az asztalra 3600000 és nem adtam oda :D alig 1év múlva kiderült hogy meg volt cigánykodva a főtengely benne aminek a javítása lendkerékkel,kuplunggal beszerzési áron mint alkatrészes 800000ft volt majd kapott még 4db Denso befecskendezőt ,eléggé fájt és azóta ha valamiért adnak pénzt és közelít az elképzelésemhez akkor elengedem a kezét
tisztességes javítás nekem nem éri meg és bukni tudni kell :) kb 600-700eft lett volna még nekem is ha mindent megcsináltatok ,annak értelmét nem látom hogy csak ezt javítsuk meg és a régi lendkerék meg a határesetes turbóval rakjam össze.
Szerelővel megegyeztem egy összegbe amire mondhatjuk hogy kevés de nem volt kedvem tovább foglalkozni a dologgal.
280-at kaptam érte igaz kb 2 hónapja fizettem a karosszéria javításért 140-et + 2 javítóív 16 + csomi ajtó ami rozsda mentes 20 ,de ha arra gondolok hogy pár éve 1x már bele öltem 1.2m akkor érthető hogy nem volt kedvem megint elkezdeni most inkább átültem a család másik 6-osába és inkább azért fizetek azt nálunk van 0km kora óta és tudom mire számíthatok .
Paraszt módszer, a jobb oldalon nagyobbra állítod az összetartást. Jobban is fogja tartani az egyenest. Előtte cseréld meg a két első gumit, annak a kopására érzékeny!
Én úgy tudom az elsőgenerációs Mazda6-nál a jobbrahúzás veleszületett probléma és nem javítható. Meg kell tanulni együtt élni vele. Az enyém is húz kicsit, pedig agyonra állítattam már. Állítólag az okozza, hogy nincs toronycsapágy benne, hanem valami szilent van helyette. Egyszer mintha olvastam volna valahol, hogy ha ezt a FL-es csapágyasra cserélik akkor nem húz jobbra, de ezt majd a hozzáértők megerősítik.
A lengéscsillapítók voltak már nézve? Ugyanis ha azzal valamikor kapott egy durva kátyút és lett némi görbület a szárában,de sosem nézte senki,körülötte meg mindent kicserélt...padon jó százalékot mutat,mégis lehet hogy az okozza az elhúzást.
A fórumot sokat olvastam de nem találtam pontos megoldást az alábbi problémámra:
Az alany 2002 decemberi 2literes benzines, 5ajtós.
A probléma: jobbra húz. A jelenség állandó, téli gumival sokkal érezhetőbben és nagyobb fordulatszámon fokozódik, illetve úgy veszem észre, hogy az útburkolattól is függ; durvább felületen jobban húz. (Erős balra lejtő szakaszon balra megy)
Az autón már szinte minden futómű elem cserélve lett (ettől sokat javult a dolog) a szerviz(ek) több alkalommal állitottak már rajta, elvileg mindíg határértéken belül sikerült beállítani.
Megjárt szervizek: Autó Focus negatív tapasztalat, mindenes privát szerviz negatív tapasztalat, Mazda Mester pozitív tapasztalat, de csak komplett cserékkel dolgoznak (hetekre tudnak időpontot adni), illetve az enyhe jobbra húzásra azt mondták, hogy szerintük együtt lehet vele élni.
Van javaslat, hogy mit kellene megnézni, cserélni rajta? Esetleg a munkához szerviz javaslat?
Az utóbbi pár hétben a kormány nem mindíg tekeredik vissza pöpecül kanyar után, illetve mintha a szervó gyenge lenne. Van esetleg kipróbált javasolható kormánymű/szervó specialista? Érdemes ezzel a problémával javításában gondolkodni vagy inkább csere? Vagy inkább búcsú az autótól, eladás?
Ismét egy problémával fordulok hozzátok. 2010-es Mazda 6. Milyen típusú a tompított lámpája mert a szakirodalom hb4-et ír. Rendeltem is hozzá philipset de mikor cserélni akartam, kiderült hogy h11-es van a kocsiban. Most mi van?
szerintem ki sem jutsz Hollandiából mégmielőtt az agyonlő. 2 sárvádő és jobb lámpa, sima halogén. Nagyon fura, mert sajnos a Porsche Panaméráról nem kaptam még képet, de a jobb oldalát az szedte szét és csak a lökháritója sérült. Olyan, mintha csak valaki meghúzta volna. Szerintem kicsi polir és el is tünik. Nyilván le fogják cserélni a lökőst.
Magyar rendszámos, privátban elküldöm szivesen a rendszámát.
végülis határeset a dolog ha jobban végig gondolom ,magyar rendszámos? elég rá 2sárvédő hogy lábon haza jöjjön ? így sajna agyon lő a német rendőr ha megfog
Hollandiában áll a melléklet autó Utrecht és Breda között. Szombaton sajnos belerongyoltam vele egy Porsche Panameraba. Hátha érdekel valakit alkatrésznek? Megy a saját lábán, csak a lámpák, a látható kaszni és ablakmosó tartály halt meg, amúgy a motor megy, az autó megy, csaképpen nem mehetek vele.
Gondoltam posztolom. 2004es CDH TE 136lovas. 245000km. Számomra gazdasági totál.
Ha jól tudom összesen 8 kucsot lehet feltanítani. Ha megvan a 2 gyári kucsod akkor meg tudod oldani magad is minden eszköz nélkül. Itt egy eléggé részletes leírás az immoról. A 29. oldalon van a taníttásról leírás. 2004-es facelift elötti 6-osomon sikerült nekem.
Olyan segítség kellene, hogy a bluetooth-nál (6 GH Bose) miért kell mindig a telefonommal párosítani manuálisan a fejegységet? Miért nem csinálja automatikusan, ha be van kapcsolva a telefonon a bluetooth? A régi autómnál elég volt ha be volt kapcsolva a bluetooth a telefonon és ha ráadtam a gyújtást, akkor automatikusan kapcsolódott az autóhoz. Esetleg telefon beállítás lehet? (android 7.0) Köszi a segítséget előre is!
Benzinessel nem tudsz mellényúlni. Próbálj ki azért egy accordot is! Már az első mazda6 is digitális szervizkönyves. Lehetőleg ne kintről behozott legyen.
Nem a szétvágástól félek, csak meg akartam őrizni a gyári kulcsot eredeti állapotában. Ha rendesen egy komplett harmadik kulcsként akarok bicskakulcsot, immó csippel, feltanítva az sokkal többe kerül ugye? 5 ezer helyett mondjuk 30 körül?
Kocsi vasarlas elott allok es a 2. Generacios Mazda hatosat nezegetem benzinesben. Leginkabb 2.0es motorral szeretnek venni,2.5 milla a keret ra.
Kombirol lenne szo. Mire kell odafigyelni tudnatok nekem velemenyt mondani akar szakmait akar szubjektivet a tipusrol? Fogyasztas nem nagyon foglalkoztat. Mik a tipushibai es vasarlaskor mire figyeljek oda kulonosen ? Csak szervizkonyveset akarok majd venni illetve amit bevizsgaltathatok..
Tudtok mondani olyan bicskakulcs házat, ahol nem kell szétroncsolni az eredeti kulcsot az immo miatt, hanem egészben elfér a régi kulcs az új kulcsházban?
Hazaút karcag felé fele annyi autópálya, sok 90-es szakasz így lett ezen a részen 5,5 liter, 600km-re a teljes átlag 6,0.
Néhány szakaszon motorféknél is 1,5-2 liter fogyasztás gondolom tisztította a dpf-et, de 250km autópálya menet után minek?
Városban a 7-8 liter nagyon óvatosan szintén sok. A toyota corollám (saját beállítás 1,8 lpg) 8-8,5 liter szinte csak pesten tempósan. Az kb. 4 liter gázolajnak felel meg foerintosítva. Benzinből 6,5-7 liter lenne ugyanígy.
Euro6 ennyit tud.
Nem szarrágás csak nem ezt vártam, a 460-as fordnak nem nézem a fogyasztását.
Olyan problémám van, hogy nem látja semmilyen telefon sem a bluetooth kihangosítót, ami előttel látta. 2009-es fejegység van benne, és csak a telefon kihangosítást tudja. Vagy is maot már azt sem. Miután beszereltem a külsős bluetoothos/usb-s kínai csodát, még egy darabig működött, majd azt kezdte el játszani, hogy a telefon már nem látta, de ha megnyomtam a kormányon a telefon gombot, akkor a kijezőn látszott, hogy csinálna valamit, de az édes női hangot már nem hallottam. Megpróbáltam azt, hogy lehúztam az akksit, most viszont már a gombra sem csinál semmit. Van valakinek ötlete, mi baja lehet?
Köszi az infókat! Elvileg nem a lánccal van probléma hanem a fogaskerékkel. De amúgy nem olvastam róla én sem,pedig mielőtt megvettem utánanéztem ezeknek a motoroknak. A vezérlésről árul el vmit a diagnosztika a szakszervízben?
Esetleg a spritmonitor.de-n nézd meg az átlagot, ha sok mérés van, akkor az kb reális értéket mutat.
amúgy:
- szélesebbek -e a kerekek?
- mennyire változott a tényleges használati mód?
- GPS szerinti mérések alapján ugyanez, a helyzet?
- melyik és mennyivel a legnehezebb autó az összehasonlított típusok közül?
- Ha használtan vetted, lehet bele kéne nézni az agyába, mert esetleg az előző gazdi csináltatott egy elrontott chiptuningot...
- Levegőszűrőd mennyire tiszta?
- meg még ezer apróság lehet a magas fogyasztás oka
A 2.2-es kb 130 lovas 2012-es dízel Lengyelország oda-vissza alatt evett kb 5, x-et de inkább 5,5 alatt. Ezzel csak annyi a gond, hogy ott irgalmatlan mennyiségű 70-es tábla van.
Az 5-ösöm 6,2-6,4 között eszik, ha 125-re állítom a tempomatot, 140-nél, már 7 felett...
Ha messziről nézzük, a 140-es tempóhoz sgy picit soknak hangzik a 7 liter, de nem annyival, hogy azon az ember fennakadjon...
Fogyasztás utoljára: ugyanekkora (inkább nagyobb) mondeo kombi (2010-es) 5,7-et kajált átlagban, régi m6 sportosabban mindig 6.0l/100km. Ócska 99-es passat pedig csak 5 liter. Ezek közül nem az új mazda ment a legjobban hanem a régi. Mind kombi, tempó ugyanaz.
A 4,2-es almera fogyasztás már nem lenne fair, de a többi összehasonlítható.
Tud kicsit enni 80-nál de azt egy 110-es skoda is tudta...
A ráfutásgátlót külön be kell kapcsolni, esetleg nagyon későn kezd el működni?
nekünk talán még 100e sem volt az MPS-be mikor eltört a vezérlés módosítóban valami és évente volt olajcsere és nem igazán ment 10ekm-t ,de ettől még nem jellemző de néha megesik
Eléggé körüljártam a dolgot mielőtt ilyen motorral vettem autót, van a közelemben is 300-400ekm-t futott pár darab és a lánccal sose volt gond. Elég régi konstrukció, milliószámra készült, ennek nagyobb nyoma kéne legyen.
Egyedül az olajfogyasztással, ami teljesen hektikus, van akinek 150ekm-nél leragad a gyűrű, van akinél 400ekm-nél sem. Valószínűleg rossz olaj, elhanyagolt olajcsere állhat a háttérben.
Gyűrűzéssel javítható a dolog.
Szerintem a dízelével keveri, ott nagyobb erőhatás van rajta.
Fogyasztás téma: 140-él 7 liter hosszú úton. Még mindig sok.
Néha 100-nál sík úton is 9-10 az 5 helyett.
Sok más bosszantó dolog is akad. Sávtartó ebben a formában értelmetlen, a start stop nem jegyzi meg hogy kikapcsolom, i-eloop szerintem semmit nem ér, járó motornál néha ki tudom nyitni a csomagtartót néha nem. 3 éves kocsi nem ezt vártam. Szerintem eladó lesz.
no meg ahogy írod néhány selejt biztos becsúszik és néha a tulajok is rásegítenek nem bele való olaj 100ekm után,ritkábban cserél olajat stb. ez mind rossz hatással van a láncra.
Hallott már vki olyan problémáról h 2.0 és 2.5 benzines vezérlésénél a lánc fogaskereke elnyúlik vagy elkopik és a vezérlés elugrik. Mert most vkitől aki dolgozott mazdánál azt hallottam hogy sok ilyen probléma volt állítólag.
Nekem pont akkor csinálta ha a napon parkoltam. Mostanában a motor beindítás után pont emiatt mindig várok minimum 20 másodpercet és akkor is a gázpedálhoz nem érve nagyon lassan indulok és elmúlt.
sokáig de egyre hangosabb lesz ,szerintem ha kiveszed és ha nem tudod hogy mit kell nézni észre sem veszed a kopást.
borzalmas hangja tud lenni én kicseréltem mert baromira zavart.Javasolnám neked hogy a csavart vedd meg újba és a közdarabból keress valamelyik bontósnál egy kevésbé kopott darabot
Pont mint a videón, engem egy kardán hajtásra emlékeztet!Meddig mehet el így? egy két ezer km?Mit tehet még ennek az alkatrésznek a hibája tönkre?Köszi
nem a pumpa zörög ,a veztengely végén lévő csavar és a csavar meg a pumpa közti közdarab ami átviszi a hajtást van megkopva.(a pumpa is zöröghet ha el van törve a lapát ,ezt én bontott pumpából cseréltem)
nekem szerencsém volt és bontóból szereztem csavart és közdarabot is ami nem volt megkopva de újat is tudsz venni csavar 10körül a közdarab kicsivel keményebb összeg de megéri
Én még új vagyok itt, mert 2 hete vagyok Mazda 6 tulajdonos. Sajnos egyből egy hibával találkoztam az autót illetően. Mikor benyomom a kuplungpedált, egy koppanás hallatszik a pedáltól.
Ma szét lett szedve és ki lett cserélve az a kis u-alakú műanyag amibe a rugó egyik fele belemegy. A 2 másik kis persely is szét van esve, így azokat a jövő héten cserélem, de a kattogás mikor benyomom a pedált, egyenlőre nem szűnt. Van valakinek tippje mi adhatja azt a kattogó hangot?
Mellesleg hidegen kb. 10 mp-ig füstöl és egyenetlen, valamint alacsonyabb az alapjárat. Elindulás után pedig néha kicsit kopog/csörög, de lehet, hogy ezeknek semmi köze az olajfolyáshoz.
Tudok eladó motort 2004 es RF5c 100KW 230 ezer Km van benne.A motor tökéletes állapotban van ,nem füstöl ,nem kopog egyszóval hibátlan .Én hoztam be osztrákból saját lábán jött 400km t így volt időm tesztelgetni.Garanciát merek rá vállalni
Ha érdekel keress meg emailben ,árat csak akkor tudok mondani ha tudom pontosan hogy mi kell ,csak a fűzött blokk vagy komplett motor minden tartozékával
Azért ez elég hihetetlen,hogy a mazda RF motorjai ennyire gázak.. szinte napi szinten van valaki akinek tűzkarika,vagy befecskendező ,DPF problémája van vele...
Nekem a szerelő mondta, hogy a tűzgyűrű miatt szorult meg a csapágy, eszem nincs hozzá hol lehet ez a tűzgyűrű, de a neten sem találom!! Olaj volt az autóban, az egész annyi volt, hogy két napja kopogott és ami furcs, hogy hullámzóan kopogott, majd hideg motorral elmentem a szerelőhöz kb 3 km. ott le állitottam a kocsit és mikor vissza értünk, be akartam inditani még röffent egyett és onnantól kezdve nem tudta megmozditani az öninditó, nem is erőltettük, csak később hivott a szerelő, hogy kulccsal sem tudja a motort megmozdítani. Ennyi.
a befecskendező alatt van egy tömítés ez szokott rossz lenni ,de ettől még nem fog megsülni a csapágy,az inkább olajhiány miatt vagy ritka olajcsere miatt ami végeredménybe megint csak olajhiány lesz.
Ha rossz a befecskendező akkor tud sok gázolaj lejutni ,de szerintem előbb lesz lukas dugattyú mint gázolaj miatt megsült csapágy.
Sajnos az RF5 motornál előfordul hogy csapágyas lesz ,de az leginkább az eltömődött "tésztaszűrő" miatt ami az olajpumpán van.
tudnátok segíteni 2006-os 1,8-as benzines kombit vettem és csak német leírása van. magyart esetleg tud vki küldeni vagy letölteni tudok vhonnan? köszi!
ha taposod az RF5-öt simán bekajál 7litert (nálunk legalábbis autópályán 150felett 7,5l/100km volt az átlag 130-al simán hozta a 6-6,5litert)
városba nagy lábbal 7-8liter simán elfogy a reggeli dugóba persze ha jó időt választasz és tudsz haladni akkor ez is lehet bőven kevesebb
szerintem a 2,2 városba dugókban ácsorogva teljesen jó az amit írsz fogyasztásnak ,kint a pályán normál tempó mellett 5alá is be tudod vinni (faternak sikerült télen lengyelországból haza felé nyugisan ,de városba neki is hasonló a fogyija )
Ilyen 17-es felnim van a GH 6-osomon és most azon gondolkozom, hogy eladom, mert szeretném lecserélni az eredeti GTA 18-as felnire, ami a gyári volt neki. Esetleg nem kell valakinek? A gumi is 1,5 éves rajta 6-6,5mm profillal. még nem fotóztam le, de majd tudok küldeni fotót róla. Esetleg vki nem lenne hajlandó cserélni 18-as gyári GTA-ra? :) Esetleg tapasztalat a 18-as felnivel kapcsolatban? Ezen 215/50-es gumi van és én 225/45-öst szeretnék rátenni az új felnire. Elméletileg nem hinném, hogy túl sok különbség van közötte. Számításaim szerint 6mm-el "alacsonyabb az oldalfala 225/45 R18-asnak.
Nagyon jó ez a link, korábbról ismertem, de csak egyes témák linkje van meg. Van ennek az oldalnak valami kiinduló lapja, ahonnan tematikusan az egesz MZR-CD 2.2 motor leírása olvasható? Tartalomjegyzék vagy valami hasonló linkekkel együtt?
Sziasztok! A kollektív tudathoz fordulnék, szerintetek mennyire gázos :) ez a kartergáz? Értem én ezalatt, hogy sok -e, vagy normális a füst és a kiáramlás mennyisége? Az autóban 200 ezer km van. Tűzkarikára gondoltam első körben, de nem látok semmi fekete kátrányt az injektorok tövében? Üzemmeleg állapotban néztem és meglepett, hogy ilyen sok a füst. Korábbi benzines autónál nem emlékszem ilyen erős gázkiáramlásra és füstre. Ilyenek lennének a turbó dizelek? Videó: https://youtu.be/qMabiwseFyg Köszi.
A Rigotechnek van a youtube-on pontosan erről a kocsiról és a motorról videó. Ugyanaz a motor a kettőben, csak a 150-es vissza van fojtva a computerrel. Egy profi chip tuninggal nem ártasz a kocsinak.
Van egy 2015-ös évjáratú (faceliftes) Mazda 6 CD150 AT kocsim. A kérdésem az lenne, hogy hajtásláncilag valóban megegyezik a CD150 a CD175-el? Egy esetleges későbbi tunning chip (leginkább optimalizáció, és egy kis teljesítmény, nyomaték növelés lenne a cél körülbelül a CD175 szintjére) berakása miatt kérdezném. Köszönöm.
Igen, a másik oldalt is megértem, hiszen lehetek egy olyan ember aki pirostól piros lámpáig él, de én olyan vagyok aki minden parkolása után körbejárja az autóját, hogy nem karcolták e meg....Saját célra vettem és vigyázok rá, ezért érzem magam átverve. Remélem ha kicserélik nem leszek olyan szerencsétlen, hogy újból előjön.
Mellesleg én nem értek hozzá, de ezt előidézheti más baj is? Mármint, hogy a féktárcsát kinyírhatja mondjuk az ABS hibás működése vagy ilyesmi?
rf5c indítás után mitől okádhatja a szürkés füstöt egy rövid ideig? most cserélték az szívósor és az IC közti csövet mert olajos volt addig ez nem volt ennyire durva
nekem tavaly az utolsó keréknél beleszakadt a szerszám a csavarba ,kb 3perc alatt kiszedték ,leleményes gumisnak valóban nem akadály ,de ha tud szerszámot rendelni akkor később is tudja használni a kerékőrt
Nekem is külföldi az autó de nekem szerencsére benne volt dobozostól, a doboz hátulján lenne egy kód amivel lehet pótolni. Anélkül sajnos nem tudom mit lehetne tenni.
Ez egy komplett szett volt. Kiszerelésben benne van a fekete műanyag rászerelve a drl plusz az elektronika. Természetesen tudja az irányjelző funkciót is.
Sziasztok, 2010es 6os Bose rendszernek az ajtó hangszórói hány W osak?Hiába googlizok keresem, de konkrét adatokat nemtaláltam sajnos.
Az elöző tulaj kicserélte a gyári fejegységet egy pioneera ami 4x11W ot tud, így kénytelen vagyok venni egy 4 csatornás erősítőt. De jó lenne tudni h 2 v 4 ohmos meg h pontosan hány W osak.
Egy ismerősöm a vállalti Insigniával "szenved" (talán) 40.000-ként abroncs és féktárcsacsere is van... Érezhetően vetemedik, de már rendesen kopott is...
Nos ezt ugye a cég, vagy a flottakezelő fizeti... de azért a két garnitúra cseréje egy kicsit azt mutatja, hogy nagy a lába az illetőnek.
Ha nem rendeltetésszerű a használat, azaz pályanapokra megy az ember a sima autójával, akkor az importőr oldaláról van szívás, mert szórhatja az alkatrészeket ingyen a garancia alatt...
Ne érts félre, pontosan értem a helyzetedet, remélhetőleg, csak volt egy rosszabb minőségű fékkel szerelt széria, és a csere után minden megoldódik.
Annak idején voltam egy állásinterjún egy nagy elektronikai vállalatnál. A gyártásnak max a 3-5 %-a lehetett selejt. Pár százalék kétes minőséget is el kellett adni mivel a valós érték ennél mindig magasabb volt. A köztes 1-2%-ot kellett volna lekommunikálni az ügyfelekkel. - na erre mondtam nemet... édesanyám a mai napig csuklana...
Aki látott már pár hónapos mosógépnél alaplap cserét az tudja mire gondolok...
Igen, ez a vicc, hogy ugyanezeket mondtam nekik is. Egyedül a szervízvezetőn láttam, hogy megérti a bajom és tudja, hogy ez mekkora szopó.
Kérdeztem a szalonban, hogy tényleg el hisztitek amit mondtok? Mert ha igen, akkor ne dolgozzatok itt.
Mondtam nekik, hogy ez miért nem volt benne a katalógusban?
192 Le-s autót azért vettem, hogy mikor járok ki németbe akkor könnyen mehessek mint egy vadbarom. :)
Várom most a fejleményeket, természetesen ha negatív ügyként zárol ez a dolog, megírom a TotalCarnak, remélem leadnak egy cikket róla, mert ha lesz rá módom teszek róla, hogy híre legyen.
(megjegyezném, hogy cimborám 2,2 175 lovas dízele, most 40 ezernél kezdi hozni ezt a problémát....szerintem az sem normális)
RF5C 121Le motorból tudok ,garantáltan jók,de visszavásárlásival,irányár 120ezer a 4 darab ,de ha bevizsgált kell az is megoldható ,de arra várni kell min. 1 hetet és az+ költség
Nem lehet közelebb a talajhoz 250mm-nél, ezért az a hely amit jeleztél nem jó. Nem lehet a kocsi szélétől több mint 400mm és nem lehet közelebb egymáshoz a két menetfény 600mm-nél.
Megint felmerült bennem hogy van az autóba TPMS. Gyújtásra teszem az autót akkor nem világít a vissza jelző lámpa. De viszont megcsináltam a műszer vissza jelző tesztet ott viszont világít. Tudtok erre nekem valami jó magyaráztatott?
LPGDokinak köszönhetően már gázzal-zoom-zoom a kocsi.
A beszerelés elég korrektnek néz ki, de 140km után még nem nyilatkoznék a dologról (szépen megy, átváltás észrevehetetlen etc... de ez alap ezt a Toyotám is tudta anno...).
Maga a munka kivitelezése szép, bár a motorburkolat ugrott, mert csak így lehetett az LPG szelepeket közelre rakni a hengerekhez... A BOSE mélynyomót kell még valahova elrakni, mert annak most nincs helye..... :)
Még egy alvázvédelem, és egy polírozás és asszem befejezem a költekezést :) remélem... :D
''A fékezések során a fékek a gépkocsi mozgási energiáját hővé alakítják át és intenzív fékhasználat (pl nagy sebességről történő satu-fékezés), vagy a fékek folyamatos használata (pl lejtőn lefelé haladáskor) során a féktárcsák olyan mértékben felhevülhetnek, hogy a tárcsák fémszerkezete is némileg megváltozik és ennek következtében a tárcsák felülete is kis mértékben megvetemedhet. A tárcsák túlmelegedésének rendszerint látható nyoma is szokott lenni: a tárcsa anyaga kissé lilássá válik. (A féktárcsák úgy vannak méretezve, hogy a normál üzemi használat során keletkező hőt a féktárcsák hűtőbordái megfelelően el tudják vezetni, viszont extrém terhelés esetén sajnos a tárcsák túlmelegedését nem tudják megakadályozni.)"
Na ez igazán öngól a gyártónak, mert ilyen kijelentés alapján egy új autónál ez nem is gyártási, hanem tervezési hiba.
Nekem már párszor volt garanciális problémám, az elején az igaz, hogy el kellett magyarázzam a Fogyasztovedelmi jogaim a szervíznek és a MM Hungária-nak, azóta nagyon jó a kapcsolat.
Rájöttek ők is, hogy csak így lesz ott szervízelve, és csak így lesz a következő 6-os is náluk véve.
Miután megemlítettem a Mazdának a jogi oldalt, azt kaptam, hogy méltányosságból a felét állják a tárcsának.
A Mazda a két tárcsát 72000 Ft + munkadíjban számolja, ami azt jelenti, hogy 36 + munkadíj.
Azt mondják, hogy a fékbetéteket nem kell cserélni. Nem értek hozzá, de igazából egy rossz tárcsához kopott betét jó lesz egy új tárcsához?
Lényegében kb 50 ezremben kerülne ez a dolog.
Felvettem a kapcsolatot a Totalcar autójogász csapatával és azt mondták, hogy meg ne merjem kifizetni a tárcsa felét se, mert ez igaz, hogy kopó alkatrész,de nem egy 2-3 hónapos új autónál. Az ára már majdnem mindegy is, lényeg, hogy új. Egy 3 milliós Daciánál is ezt tenném.
Inkább ennek elvi okai vannak mint anyagi, mivel a jogász szerint ha most hagyom magam később akár egy sima garis tételnek is kifizettetik velem a felét, mert, hogy úgyis belemegyek.
Jelenleg a DAS vette kezébe az ügyet.
Számomra csak az a fura, hogy több 100ezer km és jó pár kocsi után elfékezek egy új modern autót? Nem emlékszem olyan helyzetre mikor extrém igénybevételnek tettem volna ki.
De mi lesz ha szerpentinre megyek, vagy a németeknél 200-al a pályán?
Mazdának ez a hivatalos válasza ami szerintem egy vicc, kiröhögtetik magukat:
''A fékezések során a fékek a gépkocsi mozgási energiáját hővé alakítják át és intenzív fékhasználat (pl nagy sebességről történő satu-fékezés), vagy a fékek folyamatos használata (pl lejtőn lefelé haladáskor) során a féktárcsák olyan mértékben felhevülhetnek, hogy a tárcsák fémszerkezete is némileg megváltozik és ennek következtében a tárcsák felülete is kis mértékben megvetemedhet. A tárcsák túlmelegedésének rendszerint látható nyoma is szokott lenni: a tárcsa anyaga kissé lilássá válik. (A féktárcsák úgy vannak méretezve, hogy a normál üzemi használat során keletkező hőt a féktárcsák hűtőbordái megfelelően el tudják vezetni, viszont extrém terhelés esetén sajnos a tárcsák túlmelegedését nem tudják megakadályozni.)"
Lehet elbukom a dolgot, de akkor azt mondom, hogy nincs igazság.
Ez elég érdekes helyzet. Biztos hogy reklamálnék, ha nem fékről lenne szó. Így kicsit necces, bár simán benne lehet, hogy anyag hiba, vettem én már repedt tárcsát újonnan márkásat és ezer km múlva derült ki és simán szó nélkül cserélték. Mekkora tétel amúgy?
"pedig még teljes erővel ható fékezésem nem is volt mivel 70% autópályán haladok..."
Az autópálya pont az a hely, ahol nagyobb terhelést kap egy féktárcsa mint bárhol. A nagy sebességről fékezéshez nagy hőterhelés is jár, hiába nem fékezel effektív nagyot. A többihez no comment, kérdés megéri-e kapargatni az ügyet egy kopóalkatrésznél. Mekkora összegről van szó?
konkrétabban mire gondolsz ? pumpa ? gumicsövek ?ez a lehetőség is érdekel ,mert könnyen lehet hogy valami piti kis "filléres"dolog szivat amire azt gondolnánk hogy az Á biztos nem
nekünk az rf7-nél sincs különösebb gondunk a dpf-el és ezzel vannak még néhányan így és vannak akik kiherélik több,kevesebb sikerrel pedig lehet hogy csak valamit meg kellene javítani
A tied dpf-s, de a 2.2-es diesel-nél már nem szokott gondot okozni a dpf. Nekem legalábbis semmi gondot nem okoz, ez a kocsi kitűnően megoldja a kiégetést észrevétlenül, pedig én rövid távokat megyek vele főleg. Húú, ez vékony jég, na figyeld most jól megaszongyák hogy az nem úgy van.
számolja a kiégetéseket és km*t 21500km körül mindenképp jelez a rendszer amit nem célszerű megvárni. egyéb esetben is jelezhet a rendszer dpf villogással és folyamatos világítással ,használatiban érdemes elolvasni az ide vonatkozó utasításokat.
C1-es motorolaj kell bele és nem árt ha néha mész vele kellő hosszú távokat ,olajszintet időnként ellenőrizd és ha véletlenül elérte a min......max.....................X jelzést akkor irány a szerviz és olajcsere majd lehet nyomozni hogy mitől érte el idő előtt a kritikus szintet.
Olajcserénél gyári géppel kell nullázni (lehet mással is )
Simán előfordulhat hogy a hibás vagy lehűtött és deformált féktárcsát a Te autódról cserélték valakinek,és az övét a tiédre rakták.... de az is előfordulhat,hogy Te szaladtál vele forrón vízbe,amit észre sem vettél vagy lehet nem is a tárcsa üt,hanem az agy. Ez a pereskedés sajnos nálad áll vesztésre,nem akarlak elkeseríteni,de bizonyítékok hiányában a Te számládra fogják verni a perköltséget és a cég hitelrontását is ebben az esetben. Szóval nem tudom megéri e a féktárcsa árával így kalkulálni..
Minimum kisstílűség a részükről egy ilyen értékű autónál, nekem ez a véleményem.
Manapság nincsenek hatalmas különbségek adott kategória autói között. Szerintem pl. éppen a márka köré épült szolgáltatás az, ami dönthet adott esetben a márkahűségről.
Esetleg érdemes lehet utána nézni külföldi fórumokon, hogy van e precedens arra, hogy probléma esetén gariban cserélték.
Pl.: A motoromnál angol nyelvű fórumon voltak tapasztalatok, hogy x év y hónapjától zzzz cikkszámú, módosított alkatrészt szereltek be adott problémát orvosolandó, és ennek megfelelően, akinek ennél régebbi a motorja, és ezzel a problémával jelentkezik, annak szó nélkül cserélték. Kiderült, hogy állítólag ez a magyar piacra nem vonatkozik (de pl. brit piacra igen, ami egyelőre szintén EU - ez önmagában is furcsa), de ha már ilyen szépen, cikkszámra, service bulletin sorszámra hivatkozva megírtam, akkor egyedi elbírálással nekem ingyen kicserélték. :) (meg is szűnt a probléma)
Gondoltam elmesélek nektek egy még véget nem ért történetet:
Három hónapja megvettem első Mazdám egy 6-ost újonnan szalonból, majd kb 4000 km-nél már érezhető, 6000 km-nél egyértelmű vibráció lépett fel a kormányon fékezésnél.
Visszavittem és közölték, hogy tárcsa csere, így jártam nincs rá gari, kopó alkatrész.
Ilyet a világon nem hallottam, volt már jó pár autóm hasonló kategóriában és mindegyikkel legalább 50 ezer km-t mentem,de szinte még fékbetétet sem kellett cserélni.
Közölték másképp kellene fékeznem.....szóval ha kilép elém egy gyalogos akkor csapjam el és kiabáljam neki, hogy bocsi, nem lehet hirtelen fékeznem!
Szalonban privátban közölték, hogy biza kicsik a tárcsák...
Jelenleg úgy néz ki peres út felé halad a dolog.
Véleményetek érdekelne, hogy ti mit tennétek? Mert nekem azt szajkózzák, hogy elfékeztem, pedig még teljes erővel ható fékezésem nem is volt mivel 70% autópályán haladok...
EGR állítólag megnézve kitakarítva ,és jól működik .Turbo állítólag jó és a rendszerben sincs szivárgás ,cseréltek nyomásszabályzót is.Nagynyomásút is nézték ,állítólag nem 100% os ,de a minimumot bőven tudja minden helyzetben az nem okozhatja szerintük.
Tegnap kimaradt ,de még fontos lehet a következő megfigyelések:
Már tavaly nyáron kezdte ,úgy néz ki hőmérséklet függő ,és a +10 fok a választó ,ha annál hidegebb volt nem csinálja ,télen semmi gondja nem volt.A tavasszal is mikor reggel csak pár+ volt nem volt gond vele de ha átlépte a 10 et akkor menet közben is megváltozott minden.A szervízben is elmondtam ,de elég furán néztek rám
A másik: lassan de biztosan megy felfelé a tartomány már 2500 on hallani de még nem nagyon még nem MTZ ,de már zavaró.Ez a durva traktor kopogás akkor van mikor folyamatosan tartok egy bizonyos fordulatot ,ha egy ici pici gázt kap azonnal elhallgat addig még emelkedik a fordulat ,de csak addig.
Teljesen biztos vagyok benne hogy tökéletlen égéshangot hallok
Teker, de nyögvenyelősen, hosszan. A hosszúság változó, Van, hogy csak ahhoz képest hosszan, ahogy eddig megszoktam, de volt már olyan, hogy azt hittem, el sem indul, vagy 3x kellett nekiveselkedni. És leginkább csak meleg motorral, bár hidegen is picit többet teker (bár mostanában hálIstennek nincs igazán hideg)
Szerintem olyan felesleges "extra" ez. Én jobban örülnék ha ehelyett inkább az olajszintet mutatná és ha kiégett egy izzó jelezné, pl. a helyzetjelzőt nem feltétlen vesz észre egyből az ember. Az, hogy kifogyóban van az ablakmosó, na bumm. :) Persze ez csak az én meglátásom.
Illetve azt sem bánnám, ha járó motor mellett nem lehetne ráindítózni. Múltkor a szerelő nem hallotta, hogy jár a motor és ráindítózott, amitől azért nem volt őszinte a mosolyom. :D Fater 2005-ös Octaviajaban már bolondbiztosra tervezték. Járó motornál forgathatod körbe-körbe a kulcsot, nem történik semmi. Persze ezek csak apróságok.
2004 es 2,0 D RF5c motorral küzdök ,már régebben írtam ezer és kétezer fordulat között nagyon csúnya traktor hangon megy ,felette eltünik szép hangja lesz ,az alapjárat is tökéletes,ebben a tartományban lusta is alig vánszorog ,felette viszont elindul ,majdnem ahogy kell ,gázreakció is borzalmas másodpercekig gondolkodik ,menjen ,ne menjen ,ha elindul dől a fekete füst A fogyasztásom is megnőtt legalább 2 literrel
Volt Mazda szakszervízben ,kicserélték a 4 porlasztót mert arra esküdtek ,nem változott semmi ,kifizettem egy vagyont és ugyan úgy szar .Cseréltek még pár dolgot ijen ojan szelepet ,légtömegmérőt ,semmi eredmény .
Ha nem lehet kiolvasni a hibát a szervizek is csak találgatnak ,kisérleteznek az én zsebemre
Úgy döntöttem saját kezembe veszem az ügyet ,ezért ha van valakinek ötlete ,szivesen venném
2009es mazda6 nál menet közben egy idő után sípoló,fütyülő hang jön elő,a szervódob,vagy a vákuumpumpa irányából,ami fékpedál benyomásra megszünik. Volt már valakinek hasonló problémája a vákuum rendszerrel? Mint ha valahol falsot szívna. Van ebben valami szelep,ami kinyit ha túl nagy a vákuum,vagy ha nincs használva a fékezéshez? Lehet annak van hangja néha?
Egyébként a fékhatás jó,a szervóerő sem megy el éjszaka sem.
Persze álló helyzetben sosem csinálja,amikor próbáltuk kideríteni,menet közben is csak jó idő után ha nem fékeznek az autóval közben.
Az a nivópálca nekem is benne van, és jelzi ha kevés van benne. Biztos vagyok benne, hogy a tiedben is benne van a "hardver" csak hibás valamelyik eleme, valószínűleg az izzó. Ha a tesztre sem világít, az is az izzó hibájára utal.
Igen ezt ismerem. Kipróbálom ennél is. Elözönél már használtam e funkciót. Abban szinte biztos vagyok, hogy a müszerfalon ott van a kis ikon. Ugye az széria mind, csak butitgatják. Mondjuk pl nekem elektromosan behajtható a két tükör, na attól értelmesebb fícsör a szintjelző :)
A másik, offos oroszlán autómban nekem sincs. Nyilván nem egy létfontosságú dolog, de mivel a M6-osomban meg van, így tapasztalom, hogy praktikus. Főleg nálam, mert én akár 1 hétig is elfelejtem utántölteni ( hiába van a garázsban egy tele flakon ), de mivel az M6 előre jelez, nála csak 1-2 napot megyek ablakmosó folyadék nélkül. :) :) :)
Igen, így érhető el és ezeket lehet benne megnézni/beállítani/tesztelni (többek közt kigyújtja az összes lámpát egy menüpontban, így megnézhető hogy egy-egy visszajelző jó-e): http://mr-fix.info/mazda-6-hidden-menu-test-mode/
A GG/GY-ban van teszt üzemmód: nyomva tartott napiszámláló nullázó mellett adod rá a gyújtást és akkor kiirja, hogy test. A napiszámláló nullázógomb nyomogatásával léptetheted a menüben és akkor sok beállítás megtekinthető, vagy állítható. Pl. kalibrálható az átlagfogyasztás a valós értékhez. Vmelyik állásnál kigyújtja az összes szimbólumot a kijelzőn. Nem tom, a GH-nál is így van-e.
2 éve amikor vettem a 2012-es mazda 5-öst (és egy 1992-es 626-ból ültem át) őszintén meglepődtem rajta hogy nincs benne visszajelző az ablakmosóra. Aztán utánaolvastam, ez is piac és csomagfüggő, tényleg nincs az enyémben. Bár érthetetlen és bosszantó hány fillért lehet ezzel sprórolni de biztos megéri.
Ennek a hiányát amúgy nem érzem, 11 évig használtam úgy a 626-ost hogy talán 2x láttam azt a bizonyos lámpát felvillanni, csak furcsa a visszafejlődés.
A bevett szokás nálam is hogy olajcserekor tökig töltöm, sose fogy ki.
Végre már valaki értelmesen szól hozzá ehhez a (szerintem marginális) problémához! Gyártják ahol gyártják, nem azért szeretjük, hanem azért, mert jó (néha nem annyira)I Nekem a szervizben azt mondták, a motorblokk ugyanaz, mint a 626-osé. Akkor már 97-ben is a Ford csinálta a motort? Jó, a blokk körüli periféria lehet más, de hát ugyanabból a szelet Angus marhából is lehet fasza steak-et sütni, meg elrontottat is. A miénk meg sikerült és kész! Többször írtam már olyan problémáról, ami engem nagyon foglalkoztatott, alig egy-két vélemény volt, erről a Mazda/Ford témáról meg ilyen nagy purparlé kerekedett.
Most az a gondom (M6 2004 diesel 136Le), hogy hidegben pöccre indul, melegen meg nehezebben, néha a szívbaj környékez, hogy be sem fog indulni. Most volt kuplung csere, már szebben jár a motor, de ez a melegen nem indulás erősen stresszel. Amikor beindult, mér tök jól jár. Ötlet?
Én 99%-ban azt mondom, hogy nincs. "nívópálca" szerűség van benne, amikor leveszem a kupakot, akkor jön vele az is, és lehet látni belőle a szintet. Holnap lefotózom.
Sajnos kinézem hogy tényleg nincs, amennyire ismerem a tömeggyártást, simán kinézem hogy ilyen smucigok és ezzel helyettesítették az elektronikát.
Nem döl össze a világ ha nincs. Nekem ilyesmi nincs a kocsimban. Viszont feltöltöttem, és van benne müanyag valami, amin látszik a szint. Igy már okés.
Nekem még sosem jelzett, de nem fogyott ki egyszer sem (olajcsere, stb alkalmával meg szoktam nézni és feltöltöm). Minden autó jelzi, előbb elkezd fröcsögni, majd nem jön a víz :) Nekem sosem okozott gondot. Ha jelezné, akkor nem használnád, vagy mivel lennél beljebb? :) Nekem mindig van egy tartalék kupicával a csomagtartóben, elfér.
Egy nem épp típus specifikus kérdésem lenne. Sajnos az alsó motortakaró burkolat ellenére megjelentek olajcseppek a térkövön... Alulról megnézve annyira olajos a motor, hogy nem lehet látni, honnan származik (mintha több sebböl is vérezne). Azt a tippet kaptam, hogy mossam le (Brigéciol-t javasoltak, meg magas nyomásút). Ehhez kérnék ötletet, ha valaki csinált már ilyet, hogy mégis miként kellene megvalósítanom.
Na majd megnézem, tegnap süvítettem az autópályán, és menet közben kifogyott, bosszantó. Lehet valamit elcsesztem mert kiment az izzó a fényszóróba, és csere közben, lehet valamit széthúztam, vagy tudom is én, de aggasztó.
Mindenképp megnézetem a porlasztókat, hogy a Benedeczky lessz-e, nem tudom. Én már jártam nála, 6 db BMW porlasztóval, és sikerült felújítatni 570 e Ft - ért! Rábeszélt, hogy csináljuk meg mindet, porlasztócsúcs+nyomóelem és így tutin egyformán jó lesz. Hát elmondanám nem lett jó! Alapjáraton nem tökéletes. Résolajat mértem, és az 1. és 2. hengernél dupla annyi mint a többinél. Gyári érték ide vagy oda, nem jó. Állítólag nyomóelemet sincs értelme cserélni, mert a hüvely (ház) továbbra is karcos marad. Én becsapva érzem magam. Bár jó fejek és nagyon profik, mégis indokolatlan költésbe zavarják bele az embert. Rögtön cserél mindent, ha kell, ha nem.
A megbízhatósági tesztek általában 100e km-ig szoktak terjedni, azokban nagyon sokat javultak. De akkor többet jelent egy 150-200-at futott autó olajfogyasztása, mint egy 50k km-en lerobbant autóé :D
inkább a kiégett tömítés miatt ment el a befecskendezés korrekció és sajnos ettől károsodhat is ,de ha sikerül a korrekciós eljárás akkor annak normalizálódni kellene.
ha továbbra is magas az értéke akkor érdemes megnézetni kecelen a kiszerelt befecskendezőket.
"Nem akarok újabb frontot nyitni de ez a motor szerintem előbb volt Fordban mint Mazdában." Ne is, mert ős mazda motorblokkra alapul az L motor ;) Meg lehet nézni mennyit javult hirtelen a fordok megbízhatósága a new edge mondeo eljövetelével, onnantól hogy a mazda fejlesztéseket bepakolták.
Részemről ennyi a témáról, aki azt hiszi ford motor van a mazdában, az vegyen mást, ha ettől jobban érzi magát.
Ezekből minket max a spanyol Mazda2 érintett, amit szépen be is fejeztek, azóta sem ott gyártják az ide kerülő mazdákat. A többi tipus nálunk nem honos. Manapság amúgy mexikóban készül mazda, ami ide is jön. De ez még nem jelenti azt, hogy nem a mazda tervezi az alkatrészeit az autóinak :)
Sziasztok! Megjöttem a Mazda szervízből, és a következőt láttuk-mondták. Hiba előzmény mzr 2.2 2011 évj. 2. Henger tűzgyűrű kiégett, olajszaporodás, kartergáz. A műszer szerint a 2. Hengernél már 80% os volt a korrekció ez nagyon sok. A többinél 10-15 ez jó. Nem tudom, a kiégett tűzgyűrű miatt korrigálhatott ennyit, vagy tényleg rossz az a porlasztó? Szépen jár, semmit nem hallani, igaz még nem néztük meg. Mert ha tényleg rossz, akkor bizony megrepeszthette a dugattyút, ez okozhatja a nagyobb kartergázt. Egy módon derül ki, kompressziómérés. A kartergázról annyit, hogy ez gyárilag a szervíz szerint, emelt nyomású, ne várjak olyat mint a régi motoroknál. Valamint a porlasztók korrekciója is folyamatosan történik oda-vissza működik. A kérdés hogy a 80% os eltérést okozhatta-e a kiégett tűzgyűrű?
Valahogy így lehetett ahogy írod. A Mazda gondban volt, a Ford meglátta az üzletet és beszállt. Nem akarok újabb frontot nyitni de ez a motor szerintem előbb volt Fordban mint Mazdában.
Egyébként láttam olyan kínai autót ahol a motor (szigorúan csak a "vas") Mitsubishi volt de minden más a motor körül innen-onnan jött.
Kíváncsi leszek a 3F szabályra most hogy a PSA megvette az Opelt :) Akkor az Opel mostantól Francia??
"Amin fel szoktam baszni magam az az, hogy jönnek a 43-as IQ-s gyerekek hogy "ez nem is japán autó mert ford motorja van. A 3F-es szabály...."
azért eddig azt hittem ennél több eszed van ;) nem teljesen mindegy hogy ki ,mit mond ha működik rendesen??? az amúgy mazda fejlesztett ford gyárban gyártott mazda motor? :D :P
Tudom hogy mindenki gyárt mindenkinél, de az eredeti kérdés az volt, hogy Ford motor van-e abban a bizonyos mazdában.
A BMW X3 az Steyr lenne attól hogy ott készítik? Nem. Bérgyártásban tolják.
Mit értünk Ford motor alatt?
Én azt, hogy a Ford tervezte, gyártja, mint pl. a PSA motoros Mondeonál. Abban nem ford, hanem PSA motor van.
A benzines fordokban pedig a mazda licence alapján készült motor van, ami a ford valamelyik összeszerelőüzemében készül.
A mazda L szériás motorokat a Mazda fejlesztette, az előd motorjaiból. Az előd Ford motorokhoz semmi köze. Mivel éppen ebben a korszakban elég nagy tulajdonrésze volt a Fordnak a mazdában, ki is használta, a saját fos motorjai helyett a Mazda által tervezett motorokat gyártotta (módosításokkal, olcsósításokkal egyébként) több gyárában is. Mivel nagyobb cég, 10x annyi motort gyártott mint a Mazda ugyanabból a típusból.
Költséghatékonyság miatt sok alkatrészben Ford logó van, emiatt nevezi mindenki Ford motornak.
De ettől a mazdában lévő motor
- nem Ford fejlesztés
- nem a Ford gyárában készül (néhány USA piacos kivételtől eltekintve)
- sok alkatrésze közös beszállítótól van, Ford logóval
- sok alkatrésze más
Tehát a válasz helyesen:
A Mazdában nem Ford motor van.
Szerintem.
De ráhagytam mert értelmetlen.
Amin fel szoktam baszni magam az az, hogy jönnek a 43-as IQ-s gyerekek hogy "ez nem is japán autó mert ford motorja van. A 3F-es szabály...."
Mazda 6 kombi 2008 bal hátsó fék beragad, füstöl, tárcsa betét új, első tipp a féknyereg cseréje volt, de az nem hozott megoldást.
Nem mindíg csinálja, 10-12 km is elég hozzá de van hogy 200 km után még meg lehet a tárcsát fogni.Szerelőmnek nincs több ötlete.Kéziféket ritkán használok, lehetséges hogy az a ludas?Ha valaki volt hasonló cipőben és megosztaná tapasztalatait megköszönném!Üdv
kollégámnak 2.0 focus-a van láttam párszor a motorteret és semmiben sem különbözik a motor mint a mazda 6-ban ,ne a mondeo-t nézegesd ;) mellesleg meg a mondaoban is 2féle szívósor van és nincs párhuzamban a mazda 6-al évjáratban így addig amig nem ismered a mondeo/focus motorokat nem igazán tudod évjáratban összefűzni őket és ebből vannak a motorcsere-bere szívások és nem abból hogy nem ugyan az ;)
Ja, elkanyarodtunk, kár lenne belebonyolódni hogy egy gyárban (azaz összeszerelő üzemben) milyen alkatrészt is gyártanak és mi az ami a beszállítóktól jön.
Azért egyszer ha látsz egy azonos évjáratú mondeót és mazda6-ot egymás mellett less már be a motortérbe és írd meg a tapasztalataidat. Meglepően sok különbséget látsz majd felfedezni.
2007-es RF7-es Mazda 6-os 2.0-s dízel egyik porlasztója "betegeskedik", melegen a computer korrekcióig alapjáraton kopogva jár kb. 20másodpercig, utána korrekciózza a járást.
Tudtommal Denso porlasztók vannak benne.
Lehet Denso-porlasztócsúcsokat javítani? Lehet ez a tűzkarika miatt is? Hol javítanak "barátibb" áron porlasztót kiszereléssel?
én részemről befejeztem neked van igazad a mazda gyárban gyártanak minden alkatrészt, hiába FORD van az alkatrészekben és a ford embléma van a gyár kapuin...
Ugyanúgy kis módosítással maga gyártja a saját gyárában a Ford mint a MZR 1.8 VS. DURATEC 1.8 motorok esetében már kiveséztük.
Az alap ugyanaz (a motor és váltó is Mazda fejlesztés), az alkatrészek nagy része ugyanaz, de más beszállítóktól, más gyárban készül, Ford logo van benne, mégsem Ford fejlesztés.
a napokban nyomoztam egy ügyfélnek aki szerette volna ha a 2.0TDCI transitjában hosszabb váltó lenne ,rögtön jött hogy a mondeoban is ugyan az a váltó van a belét átpakolnák és az jó is lesz ,a cikkszám is hasonló.
Hát a váltós szaki rögtön fogta a fejét :) hiába ugyan az a váltó ház kívülről a bele teljesen más és max az 5.et lehet átvariálni benne
sokszor a cikkszámokban van a lényeg és nem csak az autóalkatrészeknél nézz ki egy tv-t olcsón és biztos hogy fogsz találni egy ugyan olyat ami drágább és rögtön azt gondolod hogy át akarnak verni majd ha jobban megnézed a típusszámát és néhány vagy csak 1 karakter eltér az egyikben full hd panel van a másikban hd ready fos
wazzze ne akassz már ki te magad írod le hogy "frn5 vagy fs5a" az egyik FRN5 a másik FS5A NEM UGYAN AZ így természetes hogy van köztük különbség még ha kívülről ugyan annak tűnik.
Mister agy újra színre lépett.... :D Derülök az ökörségein...de már mondam neked,hogy ne hallgass rá... :D
A ford az aki engedélyt kapott hogy ford emblémát rakjon a mazdára és nem FORD ítva :D azthiszem ebben minden benne van.. A végén még megmagyarázza hogy a mazda nem is mazda 6 hanem mazda emblémás mondeó :D
A Mazda - Ford vitát azért lehetetlen eldönteni mivel az 1990-es évek közepétől a 2000-es évek közepéig a Ford jelentős befolyással (tulajdoni hányaddal) bírt a Mazdában. Annyira hogy az elnök-vezérigazgatót is a Ford küldte a saját emberei közül. Azonos koncepció, a közös gyártás és beszerzés látványosan megjelenik ebben az időszakban.
A FS5A-EL váltókba is más beszállító lamellái, szelepei, szűrői kerülnek ugyanazon gyártósoron. Más a mérete, stb. Nyilván nagy tételben 1 dollár is sok pénz, ott spórolnak ahol tudnak, a Ford talán fillérbaszóbb ebből a szempontból."
ha egy picit gondolkozol akkor indulj el azon a vonalon hogy ezeket is folyamatosan fejlesztik és a váltoknak is van sorozatszáma mint az autóknak.
Ha a mókus szétkapott egy váltot ami sokkal előbb készült mint a következő akkor téves a megállapítása hogy mással szerelik ,ugyan azzal szerelik.
Sokan azt hiszik hogy 1 féle váltó van csak adott típusban ami részben igaz is csak a váltókban is szoktak alkatrészeket ,beszállítókat cserélgetni ha éppen rájönnek valami gyenge pontra akkor azt lecserélik és a következő gyártás sorozatban már a módosított fog bekerülni amit te nem fogsz észre venni.
akkor lenne igaz a mókus megállapítása ha azonos széria számú váltókat szedett volna szét.A gyártó sorokat nem úgy szokás beállítani hogy ezt most a mazdának vagy a fordnak gyártja ha ugyan azon váltóról van szó.
Ha eltérne egymástól a 2 váltó a típus száma is eltérő lenne a cikkszámával együtt , különben a gyártó sem tudná mikor mit gyárt.
egyet kihagytam ,van hogy mi is picit figyelmetlenebbek vagyunk és jót számlázunk majd rossz dobozt adunk oda mert elnézünk rajta 1 számot :)
vagy annyira elbeszélgetjük az időt ,hogy elfelejtünk oda adni egy pár féktárcsát ;) majd 1 hét múlva veszem észre hogy nini ott egy féktárcsa aminek nem kellene ott lennie
focus olajszűrő benzines van rövid meg hosszú egyik felrakható a másik helyére ha elfér és van hogy az ügyfél kéri az 1,4/1,6ra az 1,8/2,0 szűrőjét majd a következő tulaj értetlenkedik mikor az alvázszám szerintit adjuk.
Astra G kinyomó csapágyat meg inkább ne keverd ide ,sokszor a programot sem tudják használni ,vagy ha valamelyik "nagy" alkatrészesnél kaptad akkor ott meg sokszor azt se tudják hogy a motorszámot vagy az alvázszámot nézzék.
lenne erre is pár storym mikor felrakják a váltót a helyére és nem tudja csatlakoztatni a csövet ... majd kiderül hogy csak szart kapott "alvázszám" szerint ,khhm egyik nagy alkatrészesnél sem használják a gyári programok mert nincs rá idejük.Volt kollégám aki szerette és tudta is használni a gyári progikat AMero után a bárdinál kötött ki és nem hogy nem használhatta még tiltva is voltak az online bárki számára elérhető progik
a papír katalógusokban sokszor nem stimmelnek az alvázszám tartományok mint ahogy a referencia váltások sem.De igen néha téved a gyári progi is eddig talán 2x vagy 3x futottam bele.
és itt is súgok neked a legtöbbször a PSA a legolcsóbb ha alkatrész kell az 1,6HDI-hez ;) szelepfedél FORD 7x000ft PSA 2x000ft és van még pár ilyen ja és ha kivetted a ford dobozból akkor és össze hasonlítod akkor ugyan az lesz 100%ig
te tekered ki a mazdaban lévő 1,6hdi mitől lenne mazda? PSA motor amit a PSA is gyárt és szállít a mazdákba és a fordokba és a volvokba meg még ki tudja mibe.
és a legtöbb alkatrész PSA zacsiban is érkezik ha megrendeled ;) max van rajta egy mazda vagy egy ford etiket.
hány autóval találkoztam már amiben nem stimmeltek alvázszám alapján :) majd kiderült hogy a gyártó módosított valamit és vagy rendelni kellet hozzá még valamit vagy csak simán motorcserés volt az autó vagy újabb vagy régebbi motor került bele.De nyugi VW csoportnál sem ritka ,nem olyan rég rendeltem egy segéd szivattyút a haver passatjához majd csörög a szerelő hogy nem stimmel a csati ,mondom olyan nincs kicsi nyomozás majd csörög a szerelő délután és miután kicsit tovább bontogatta az autót a kábelkötegbe talált egy kötést ami nem oda való :) az előző szerelőnek volt egy ilyen csak golfból és csatival együtt beszerelte :P
"Ford gyárában szerelnek össze" ugyan azon alkatrészekből attól az nem ford mert neked MAZDA-nak adják el... értem :P
"A két motor mégis erősen különbözik, nem is csereszabatosak. Egy rakás Engine Swap leírás van erre, jóféle szívásokkal"
motorcsere akciókat néha még FORD és FORD között is beszívják azok akik nem tájékozódnak megfelelően mielőtt neki kezdenek ,tudod azért adjuk alvázszámra az alkatrészeket mert az a csúnya gyártó folyamatosan fejleszt és módosít mindent.Tudod hányszor hallottam ügyfelektől ,hogy minek az alvázszám mindbe ugyan az van? majd jön hogy nem stimmel.Jé és kiderül alvázszámból hogy a gyártó 3-4x váltott cikkszámot és 3-4 különböző alkatrész ami nem csereszabados egymással pedig ugyan ott a helye vagy épp más helyre is került az az alkatrész vagy épp szoftvert módosít és pl a jeladó funkcióját veszti.
Nem ilyedek meg a Ford cikkszámoktól mivel tudom hogy sok közös alkatrész van bennük.
A motort a Mazda tervezte, és gyárt belőle X darabot évente japánban (kivéve az USA piacra szánt motorokat amelyet közös gyárban gyártanak mexikóban)
A Ford is gyárt magának 10X darabszámot évente, több gyárában is. Van sok közös alkatrészük, viszont sokminden más (pl. más szívótorok, vezérműtengely, sok jeladó pozíciója, stb...).
A célszerűség elve nyilván az, hogy nagy tételben olcsóbb az alkatrész, és 11X-nyi alkatrészt rendelnek a beszállítótól közösen. Mivel a 10x-nyi a fordnak megy, az ő logójuk megy rá.
Lásd NGK gyertya Ford logóval.
De pl. míg a mazdán denso a gyújtótrafó, a fordon Bosch, és sorolhatnék millió példát.
Ettől nem lesz az a motor Ford a mazdában. A Fordban van Mazda tervezésű motor (ami amúgy előnyére vált), amit a Ford gyárában szerelnek össze, licenc alapján, 80-90%-nyi mazdával azonos beszállítótól származó alkatrésszel.
A szerelőket is ez téveszti meg, és innen ered ez a városi legenda.
Az én USA piacos autóm motor-váltója a Ford mexikói gyárában szerelődik össze, ugyanazon a soron mint a Ford motorok.
A két motor mégis erősen különbözik, nem is csereszabatosak. Egy rakás Engine Swap leírás van erre, jóféle szívásokkal.
A FS5A-EL váltókba is más beszállító lamellái, szelepei, szűrői kerülnek ugyanazon gyártósoron. Más a mérete, stb. Nyilván nagy tételben 1 dollár is sok pénz, ott spórolnak ahol tudnak, a Ford talán fillérbaszóbb ebből a szempontból.
"melyik fos forban van ugyan az a 1,8-motor? FUCUS,MONDEO,S-MAX,GALAXY ,stb..."
Az összes duratecesben. Mondeo pl egy az egyben Mazda fejlesztésű L motor. Olvasd el a cikket. Azt írtad "mazda-ford fejlesztés". Nem az. A mazda fejlesztése, a ford utángyártja. Mint ahogy az európai suzuki motorok is itthon készülnek, ettől még nem magyar fejlesztések. És azért tudod az összes alkatrészt adni a fordtól, mert licenszet vett, nem fejlesztett, ennek megfelelően az alkatrészei sem különböznek, egyszerűen utángyártó. Ez nekünk jó, mert olcsóbb egy eu-ban legyártott alkatrészt megvenni. Ausztrál piacra a Mazda is gyártott Fordnak titulált modelleket (pl Ford Laser, ezek leginkább mazda 323 származékok voltak). Így akkor az ausztrálok vehetnek a mazdától is ford alkatrészt ;) Sőt ezen gondolatmenet mentén mondhatjuk úgy is, hogy a fordtól rendelhetsz mazda alkatrészeket (hiszen a ford utángyárt), nem pedig a mazdához ford alkatrészeket :)
kérlek sétálj ki az autódhoz ,vegyél ki egy akármilyen általad választott alkatrészt a motortérből és ne ijedj meg FORD cikkszám lesz rajta ami semmi rosszat nem jelent...
kérlek olvasd el még 1x amit írtam és értelmezd ,bár te is leírtad A FORD GYÁRTJA "A ford a blokkot gyártja leginkább, mert nagyobb a kapacitása"
baszki szerelj ki valamit abból a benzines szutyokból és ne lepődje meg ha minden alkatrészben benne a ford MŰSZAKI CIKKSZÁM ami a GYÁRBAN kerül bele ahol gyártják
XXXX-XXXXX-XX ezt mind a FORD gyártja vagy az ö beszállítója .
minden 1*es alkatrészt tudom neked adni a fordéktól
melyik fos forban van ugyan az a 1,8-motor? FUCUS,MONDEO,S-MAX,GALAXY ,stb...
Ne keverjük a fejlesztést és a gyártást. A ford a blokkot gyártja leginkább, mert nagyobb a kapacitása. De a fejlesztéshez nem sok köze van (szerencsére). A licensz birtokában Duratec néven hozták forgalomba a MAZDA által fejlesztett motort. És mivel bőven van kapacitása, ezért blokkokat is szállított a Mazdának. Ettől ez még Mazda motor marad. Mint ahogy a PSA által gyártott dízel motor sem Mazda motor.
"The MazdaL-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine designed by Mazda, ranging in displacement from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, it is the evolution of the cast-iron block F-engine. The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L 'Duratec' world engine."
mazda-ford fejlesztés és a ford gyártja nem véletlenül van szinte minden alkatrészben ford műszaki cikkszám és ford embléma és sajnos sok minden olcsóbb is ha fordéktól szerzed be ;)
Mindenre figyelj. 6-7 éves Dízelt kockázatos megvenni. Én max 3-4 évest vennék. Lassan jön a kettős-tömegű, porlasztó, meg DPF probléma azokra figyelj. Kiolvasni mit lehet, nem tudom...
miből gondolod hogy a befecskendeződnek van baja???
SCV szelepről hallottál már és arról a tényről hogy a DENSO RF5C befecskendező NEM FELÚJÍTHATÓ 100% biztonsággal ,de még 50% is necces
kezd az elején a dolgot és bízd rá egy olyan szerelőre akinek van gyári gépe és tudja hogy mi fán terem a mazda 6 befecskendező rendszere.
próbapadon 10 esetből 9x rossznak fogják mondani mert a pilot befecskendezést nem tudják vizsgálni és a korrekciót sem tudják szimulálni ami hivatott a pici különbségek eltűntetésére
ja és a méréshez szűkséges adatok sem álnak rendelkezésre mert a Denso nem adott ki hozzá semmit csak tapasztalati úton csinálják egyes dízel műhelyek.
Ha igazán profi és a DENSO RF7/8 befecskendezőket hivatalosan is javító műhelyt szeretnél akkor benedeczky dízel műhely kecel
de előbb végig néznék mindent az autón gyári géppel és egyéb mérőeszközökkel
Sziasztok.Van egy 2004es kombi Mazda 6om.Kb 1 eve nem volt alapjaratom,kiderult hogy a porlasztokkal van gond.Felujitottak ugy nez ki eddig birta,ma ugyanez a problema allt fenn.Elindul de ha lelépek a gázrol le is áll.Azt kerdeznem lehet e ezt ujra felujitani? Kb mennyibe kerulne ha ujjat vennek?
Sziasztok, hétvégén utra kelek végre és keresek egy 2010-12es 6os 2.2es GTA dizel 6ost. Kérdésem az lenne, hogy mire figyeljek, típushibáiról mit lehet tudni?USBs ODB m van ill forscanem is, hibakodokat tudok olvasni. De az értékeknél nem tudom mi a fontos meg mi lehet árulkodó. Forscannel a lánc nyúlás szögét kitudom olvasni, ha igen milyen menü pont alatt és milyen értékek között kell lennie?0-10 ahol 10 az uj 0 az elhasznált?porlasztó állapotot tudok nézni valahogy?
Remélem neked lesz igazad. Reggel megnézem hidegen. Bár úgy tudtam hogy meleg állapotban leállítás után 15 20 perccel kell nézni. Agyvérzést kapok ha így lesz baja.
Csütörtökön viszem Mazda szervízbe, ott remélem fény derül a dologra. Amúgy gyári programmal lett megnézve, az elm 327 nem is kommunikál az autóval. Én is a sűrű regenerációra tippelek, csak ettől emelkedhet az olajszint. Sajnos a Mazda nem jelzi mikor van regenerációs módban. A turbót még nem néztük, de sort kerítünk rá.
köszönöm a választ. ezt a megoldást olvastam, de mit okozhat a motorban ha nem veszi észre az ember (pl. Szakműhelyben töltik és nyugodt lélekkel eljössz onnan így)?
Nem egészen, az eladáshoz minek várnék annyit, viszont még 1 év műszaki van rajta, de már a karosszéria is nagyon rossz állapotban van, ezért nem akarok 600-700 ezret rákölteni, de ha sikerül még azt az 1 évet kb. 100e ráfordítással kihúzni akkor annyit még megér nekem, utána úgyis megy bontásra.
Turbód milyen?Megnéztétek már,hogy nem e engedi az is bele az olajat a kipufogóba,s amiatt regenerál állandóan? DPF szenzorai jók? Mazda programmal lett diagolva az autó,vagy egyéb mezei,obd hibakiolvasóval? Állandó regenerálás miatt is lehet magas gázolajtartalom a motorolajban. Tűzkarika hiba miatt sem arra kell gondolni,hogy gázolaj jut a motorolajba ott,hanem az olajfogyasztás miatt a részecskeszűrőt állandóan regenerálná a motor és a nagy arányú regenerálási többletbefecskendezés miatt telik meg a karter gázolajjal.
jelzi a rendszer ,ha emelkedik az olajszint az 2 dolog miatt lehet 1.rossz valamelyik befecskendező 2. folyamatosan kiéget a részecskeszűrő miatt.
az már más kérdés hogy mitől tömődik el és miért kell folyamatosan kiégetni ,de mondjuk össze is függhet a dolog mivel ha rossz valamelyik akkor abban a hengerben szar lesz az égés és a többivel is próbál korrigálni amivel tovább romlik a helyzet.
Mindenképp megnézném géppel.
az az olaj tudja a C1-es minősítést és szerintem az is kell bele.Az A besorolás általában VOLVO,FORD,JAGUAR a mazda a C1-et használja a dízeljeiben
Hát ez az! A Mazda szervízben azt mondták tűzgyűrű miatt szaporodik, amit kicseréltem, ők sem tudtak többet. Egyenlőre várakozó álláspontra teszem magam, figyelem a szintet. Csak a kartergáz ami aggaszt. Valószínű átgurulok vele a Mazdásokhoz, kíváncsi vagyok mit mondanak. Természetesen beszámolok, hogy minden fórumozó hasznára legyen.
Üdv mindenkinek, és köszönöm a segítséget! Ha valakinek van még ötlete, szívesen fogadom!
Természetesen lecseréltem az olajat mikor elérte az olajszint az X jelölést a nívópálcán. Valamint a szitaszűrő tisztítását követően is kapott újat, mégis 4 ezer km.múlva ismét eltömődött. 20 ezer km.-en belül ez a 3. olaja. Gyári Mazdát tettem bele. Egyik alkalommal már nem volt gyári itthon és ki kellett váltanom valamivel. Mivel az ACEA1 -es szabványt nem sok olaj tudja, csak igen drága Liqui Moly TOP TEC 4500 állt rendelkezésre. Rábeszéltek, és jól tették. Olyan csendes lett a gép, hogy nem hittem a fülemnek (eddig sem volt hangos). Úgy jár, ahogy kell, csak ajánlani tudom! Visszatérve a témához, a szelepfedélben nincs kartergáz szűrő? Lehet, hogy ez is el van dugulva. Valamint, ha a részecskeszűrő lenne eltömődve, csak jelezné a rendszer. Bár ki tudja.
Persze. Nem is akarok én hasonlítgatni, egy öreg autót, és egy mostanit. Persze, hogy fényévnyi távolságok vannak köztük. Viszont a turbó közös tulajdonsága, hogy szereti a kenést, meg a hűtést. Persze más a tűréshatár a konstrukciók között.
Mind a négyet kivettem és kicseréltem, a helyét fémtisztára pucoltam. Nem kellett sokat küzdeni vele, kis érintő csiszolás, és ragyogott. 1.3.4. hengernél minden ok volt, a 2. nagyon kokszos, alig jött ki a helyéről. A tömítésnél egyértelműen látszott a kifújás helye. Lehet, hogy alapjáraton mindegyik így működik? Az a furcsa, ha már kifújt, most jó, miért nem változott semmi. Előzményként annyi, hogy a szitaszűrője az olajteknőben már két alkalommal eldugult egymás után, koromrögöcskékkel volt tele. Valamint az olajszint is drasztikusan emelkedett, 5 ezer kilométer alatt 1 liter. Ez nagyon sok. Innen jött az egész, hogy tömítés baja lehet. Hát tényleg nem tudom. Lehet hogy Mazda szerviz lesz a vége.
veszteségméréssel szerintem könnyen kideríthető hogy valamelyik henger gázos-e vagy sem.A porlasztó alatti tömítés cserénél kipucoltátok rendesen a befecskendező helyét?
2011-es MZR-CD 2.2 Mazdánk van. Iszonyatosan nagy a kertergáz az olajbetöltő sapkánál. Azt mondták a porlasztó alatti tűzgyűrű égett ki. Ma kicseréltem mind a négyet, a 2. hengernél volt kifújás, teljesen egyértelműen látszódott. Sajnos a csere sem oldotta meg a problémát, semmit nem változott a helyzet. Mi lehet még a gond, számomra érthetetlen. Remélem nem repedt meg a dugattyú!
Mi a baja? Talán az e-bay -en rábukkanni néha egy egy eladó darabra...a gyári új ára horror...inkább akkor egy 4csatornás autóhifi erősítőt érdemes berakni,pláne ha utólagos hifi lenne bele.
direkt befecsis hidegindítás 1500-2000rpm indít majd onnan ejti vissza ,te hideg indításnál sem nagyon látsz magasabb fordulatszámot mint amúgy az alapjárati ford.szám
ne hasonlítsuk már a dírekt befecsis turbós rendszer az ős régi motorokhoz :) annak a motornak ott volt vége ahol ez kezdődik 5500rpm /260Le 3000rpm/380Nm
Egyetértek. Annyi kiegészítéssel, hogy kenés se árt neki. De azt tudjuk. :)
Nekem még csak azért nem sikerült megölnöm egy turbót sem, mert még sosem volt a 6-oson kívül más kocsim, de ez már 2 évnél több ideje nálam fut. De a te gondolataiddal élve, én is kímélő üzemmódban hajtom amúgy, minden egyes alkalommal kis bemelegítés, leállításnál pedig egy kis alapjáratot kap úgyszintén. Menet közben már jobban lehet vele állatkodni, persze ésszel.
Szerintem a turbó halála, a hidegen való gyilkolás, és a forrón való leállítás. Több mint 12 évig hajtottam egy p 405-öt, és sosem volt gondom a turbóval. 300.000km van benne, és eredeti a turbója. Megy mint a rakéta:-))
Jelenleg egy kb. egy MPS-el erőben megegyező C20LET 4x4 (turbós) Calibrát hajtok, mostmár vagy 13 éve. 4x4-el tisztában vagyok, mindig 4 egyforma abroncsot kapott, akkor kell megcserélni az elsőket a hátsókra ha az elsők profilmélysége eléri a hátsókhoz képest -2mm-t, mert a rendszer ilyenkor az eltérő kerület miatt úgy érzi, mintha állandóan különbség lenne a forgássebességben a kerekeken, és állandóan megpróbál rákorrigálni, és így az állandó "feszültség" miatt hamar tönkremehet. Emiatt fokozottan tartani kell a megadott abroncsnyomásokat is, mert ugyanez a helyzet. Legalábbis én így csináltam, eddig sosem volt gond vele. Fogyasztás nem igazán mozgat, ami megy annak enni is kell, csodák ugye nincsenek, persze kis odafigyeléssel azért sikerül meglepően jó fogyasztást kihozni.
A turbó az igen, érzékeny téma, sok írott és íratlan szabály van vele kapcsolatban, de ha sikerült 13 évet lenyomni turbóhiba nélkül, akkor bízom benne az MPS-nél se lenne gond vele.
Mondjuk ezeknél turbóhibákat nem nagyon hallottam.
Ez a rozsda.... inkább ezeket hallom.
Csináltak amúgy valamit ezzel a dologgal a 2007-es évben?
Vagy úgy alapvetően annyira nem vészes a rozsda ennél a típusnál?
a rozsda lesz a legkisebb gondod :P nálunk a 112ekm alatt volt turbó ,vezérlés ,vezérlésmódosító ez gyakorlatilag majdnem annyi amennyiért most meg tudod venni az egész autót.A rozsda nem annyira gáz annál.
Igazán a fő gondod az lesz hogy általában aki ilyet vett az nem igazán azért vette hogy kímélje.
Városban elég nehezen tudsz vele 13-14l alatt közlekedni és akkor normálisan autózol ha kicsit is keményebben használod akkor számolj inkább többel.
gumikra elég érzékeny a rendszer mint minden összkerekes autó csak és kizárólag egyforma gumik lehetnek és azt is illik cserélgetni (ha jól emlékszem 5000km-ként az elsőt hátra és a hátsókat előre)
mire rájöttek a szervizbe hogy kigyorsítás után vissza lassulásnál miért csattan a hajtás már kicserélték az összes bakot az osztóműnél ,pedig csak 4 egyforma gumi kellet ,khm :)
Adott 2007-es Mazda 6 kombi, 1.8-as benzines. Szerintetek érdemes megvenni 1,6M-ért?
Jó nyilván állapot függő, leírok róla pár dolgot:
-németből lett hozva, 2 évig szalonautó volt, ott nem futott, most 116k km van benne, vegyük úgy hogy valós, legalábbis majdnem biztos hogy valós.
-kasztni nem rozsdás, ajtók alja se, kerékívek se, alját amennyire emelés nélkül látom szintén egész jó. két oldalt alul van egy rész, amibe általában az emelőt lehet akasztani, na az jobban rozsdás, ez nem tudom mennyire gáz.
A telefonomon sajnos kellett egy törlést csinálnom, amitől minden adat kitörlődött, így az autóval való kapcsolata is, és sajnos nem tudom újrapárosítani :-(
Az elsőt még a szalonban párosították, nem emlékszem hogyan. Kb egy hete próbálkozom, és egyszerűen nem kapcsolódik. Már letöröltem a telefont, és próbáltam teljesen újra kezdeni, de nem találják egymást.
Nagyon hálás lennék ha tudnátok segíteni. Több eszközt sikeresen összepárosítottam vele, de az autót sajnos nem sikerül.
2015-ös az autó, a telefon meg egy samsung galaxy 5-ös.
Létezik, hogy nem kapcsolja le nappal a világítást az autó még akkor sem, ha Off vagy Auto állásban van a lámpa? Csak akkor kapcsolja le ha bekapcsolom a helyzetjelzőt. Olvastam a könyvben, hogy egyes országokban nem lehet lekapcsolni off állásban sem, de szerintem nálunk engedni kellene lekapcsolni, mert nem kötelező lakott területen nappal. Az autó pedig magyarországi.
A mazda olaj is többféle beszállítótól van, kontinenstől függően. Amit én találtam az Total gyártmány pl.
Az Eneos naaaagy japán olajat hollandiában gyártják az Eurol cégnél, ami egyébként a világ egyik legkomolyabb laborja. De a japánokhoz nem sok köze van.
Alapolaj, adalék gyártó nagyon kevés van a világon, azokból mixelik össze a végeredményt.
Nagy kupi ez az egész, annyira én nem hiszek a márkahűségben e téren.
Persze mindenki el szokta mondani hogy az ő autójának mennyire más hangja van a másik olajtól.
Szerintem bármelyik autósbolt vagy szervíz megrendeli neked...utóbbi evidens,hogy csak beszereléssel. De rengeteg webshop is van már a neten,az áraik se vészesek. Aztán itt is van egy két emberke,aki alkatrészt árul.
Az, hogy ki szállít egy autógyárnak, az inkább pénzkérdés. Talan ez a magyarázata annak, hogy sokaknak és sokáig a Meguin is szállította az első feltöltést. Komoly cég a Castrol, de sok motormárkánál csúnyán elnézték az igényeket.
ez az amiből az olcsót és a névtelent nagyon messzire kerülni kell....
Mann, Mahle,Purflux,Champion,Fram,Bosch,, ez alatt is van,de ezek a legjobbak
Általában az ilyen betétek a szennyeződés rárakodásával egyre jobban szűrnek,viszont csökken az áteresztőképességük. Persze a kannás,fusi gázolajas tankolásra nincs szűrőbetét csere intervallum... :D Elég bátor,aki ilyen dízelekbe már összevissza gázolajat tankol,nem is az úszó szeny ami gondot okoz,hanem az oldott cuccok és egyéb származékolajok...
Én minden második olajcserénél* cserélem. Nem egy vészes tétel, az üzemanyag rendszerben viszont kb. minden más az.
*Nem várom meg a 20e km-t egy olyan rendszerben, ami kb. 200 km-ként gázolajat fosik a karterba. Ugyan minimális mennyiségben, de rendszeresen lejut valamennyi, és nagyon nem segíti a kenést már pár dl sem.
A castrol százszor komolyabb cég,mint a motul,ami amugy is leginkább még csak motorkerékpárokhoz fejleszt olajakat. Néhány autógyártó is bevállalta,de a subaru vissza is dobta elég gyorsan.
Egyébként sok szponzorcég ad ki olajat,amit átcsomagoltat a saját márkanevére,miközben azt egy nagy gyártótól veszi,fejlesztés,kutatás abszolute nincs náluk,csak kereskedelmi fogás.
nem biztos hogy az állandó 110 kémélő dolog ,nem melegszik fel kellőképp a motor ahhoz hogy az olajba jutó üzemanyag ,stb kipárologjon az igen csak gyengíti az olajat
én tudom hogy a castrol is jó olaj ,de mégsem preferálom picivel több a hype mint ami van esetleg mögötte.
a castrol bárkinek eladod mert hallott róla pedig azt se tudja mi fán terem az olaj ,de hallotta és látta már.A motul szerintem elég jó ,sőt de még sem eladható mert "nagyon" kevesen ismerik.
Ez a motor nem DISI, sima szívótorokba fecskendez.
Teljes a kavar, USA piacon 4-8 ezer mérföld a periódus, Puerto Rico 5000km, Kanada pedig 8ekm használati módtól függetlenül. Pedig ott aztán nyugis, 110km/h sebességű hosszú utak vannak.
Én 10ekm-enként cseréltem a 0w20-at, ezt átlagoltam ki. LPG üzem, rengeteg rövidtáv.
pontosabban az ismerősnek aki szervizre hordja az ügyfelek autóját.
én pici ellenérzéssel vagyok a castrol-al szembe vannak jobb olajok is és erre erősen rányomta a bélyegét hogy talán ebből volt a legtöbb hamisítvány a piacon
Pesten ahová hordták a kocsimat, csak ilyet töltöttek bele. A másik szervíz, helyileg teljesen máshol van, ugyanezt ajánlotta és mondta, hogy ezt töltik bele.
A 2012-es evjarat mar lehet kozvetlen befecskendezeses (DISI) ami meg nem a skyactive te hnologiat hayznalja, tehat van benne EGR es igy tudja szigorubb normakat. Ha ez a gyarilag eloirt olaj, hasznald azt.
6e-12e km-es csereperiódus az dúrva. Mondjuk én is évente cserélem az olajat és kb 12e megyek vele.
2008-as 2.5-ös 6-osom van. Tavaly megkérdeztem egy "szakértőt" ötnhetek bele 0w-20-as olajat, azt mondta, az csak skyactive-ba való, így maradtam az 5w-30nál. Ezzel nem akarlak elbizonytalanítani, nézd meg a könyvét, ha benne van ez is az is, akkor nagy baj nem lehet. Sok ember úgy vesz olajat, azt sem tudja mi kell bele, a minősîtésekről már ne is beszéljünk. Utoljára, mikor olaj után érdeklődtem egy boltban az előttem álló srác így kért olajat: dízel motorolajat kérek, valami olcsót,
-10w-40 jó lesz?
- hm, jó hát. Mindegy, csak legyen kenése.
Szóval ott kint lehet más a divat, itthon a szervízben Castrol edge C3 5-w-30-at nyomatják.
biztos megvan az oka hogy a gyártó amerikába jobb olajat ír elő mint az eu-ban ,a legtöbb új amerikai autóba 0w-20as olajat írnak elő itthon szerintem túl drága lenne az ügyfeleknek
Sajnos ez nem jó, mert 2008-ban már a 2. szériás mazda 6-ost gyártották. Javítani személy szerint semmit nem szeretnék. A szervóolaj tartályt kerestem rajta, mert ellenőrizni akartam az olajat benne. Most vettem az autót, és van egy olyan gondom vele, hogy időnként hol jobbra, hol balra húz kis sebességnél az autó, illetve a kormány enyhe kormányzás után is erősebben húz vissza a közép állásba, mint szerintem normális lenne. Kicsit olyan érzés, mint ha nyomvályús úton vezetne az ember.
Arra adj akkor választ légyszives,ne csak nekem,hogy ha valaki itt kérdez valamit a mazdáról,segítséget kér. Miért várod meg hogy más válaszoljon,akár napokig is,ha akkora nagy zseni vagy a szakmában ember? Persze a válaszadót rögtön kritizálod,ahelyett,hogy a kérdezőnek válaszolnál,nem először itt a fórumon bomlasztó jellegű,kötekedő viselkedést tanusítasz,és ami különösképp nem ide való,az a baltaatcozás,amire már megkértelek,hogy ne alpáriaskodj,és ne személyeskedj!
Más is felhívta a figyelmedet a gyerekes viselkedésre! Az ilyen felhasználókat kell innen kitiltani örökre szerintem!
kettönk közül nem én vagyok itt aki szét trollkodja a fórumot ,nem szokásom megijedni a név nélküli balta arcúaktól és már mondtam hogy várlak szeretettel ha alkatrészre van szűkséged...
neked nem tűnt még fel hogy EURÓPA elég nagy hely? van meleg éghajlat ,mérsékelt éghajlat stb. úgy látom hiányoztál az ész osztásnál ,segítek egy picit mi mérsékelt éghajlaton vagyunk és nálunk 5w30 az előírás ,Spanyolországba mehet bele a 10w40 mert ott MELEG VAN mindig érted wazze ,ha már szép nem vagy hülye ne legyél :P
Ez hihetetlen,de komolyan! :D Baxátokmeg,ez itt les hogy kritizálhasson...de a kérdésre nem volt képes válaszolni :D Másorpercek mulva viszont kritikát ír :D Ez már röhejes ....
Lacikám,vagy Oszikám,mittudomén hogy hívjalak,ülj le fiam,ismét egyes,engem meg hagyjál már békén és ne fikázd azt aki segíteni akar. De hogy ne örüljön annyira a szád,ezt lesd és inkább tanulj,meg ne itt élvezkedj B+,mert ez tényleg szánalmas,amit itt művelsz :D :
no comment ,megint bizonyítottad hogy sötét vagy... (van az embernek más dolga is mint ezt a fórumot figyelni, bár lehet hogy neked csak ennyi jutott az élettől )
...ha a de utáni részt nem írod le akkor teljesen jó lett volna amit írsz :P
Mazda 6 2008-as 2.5 benzinesbe a Mazda original oil ultra 5w-30 lenne a gyári olaj? Illetve 5 liter elég lesz belőle? Valahol azt olvastam, hogy 4,5 liter megy bele összesen. Ez tűnik valami soknak egy 2.5-es motorhoz képest.
Az vettem észre, hogy mikor alacsony fordulatszámtartományból akarok gyorsulni magasabb fokozatból, akkor a gyorsulás nem egyenletes. Tulajdonképpen meg-meg torpan az autó, leginkább az 1800-2000 1/perc fordulatszámtartomány környékén.
Más fokozatból, ahol úgymond nem kell annyira erőlködnie nem jelentkezik a hiba.
Van valakinek valami ötlete, hogy mi válthatja ki a fent leírt jelenséget?
Ha jól tudom, csak riasztóval van rá esélyed, de nagyon nem néztem szét a neten. Régebben programozgattam riasztókat, ott volt lehetőség hangerőtől kezdve jó pár dolgot állítani. Bár lehet hogy van a piacon valami emulátor vagy valami amivel el lehet érni.
Bár én azt javaslom mindig ellenőrizd le kézzel hogy bezárt-e. Járt már úgy ismerősöm jó néhány évvel ezelőtt, hogy blokkolták a jelet, és nem zárt, de szerencsére észrevette, és azonnal elhajtott onnan.
nem kell hozzá mechanikai kopás csak szar befecskendező és hidd el le fog jutni vagy szerinted mindegyik dpf-es 6 os gyárilag kopott ,hogy 3 jelzés van a nivópálcán :P