Először én is a szíjra gondoltam, "nem annyira visit mint némelyik autón " inkább csak erősebb "süvítés " nem régen kezdte csinálni. Elvittem egy szerelőhöz kérdezem mi ez a hang ,szíj ? azt mondja : főtengely csapágyas .Már figyelte máskor is ,mert ott járok el a műhelye előtt. Megkérdeztem egy másikat ,ő nem látta a gépet,azt mondja dekni le és sorjában átnézni . Az a baj,hogy nagyon működik a szerelőknél a lehúzás dolog :-( . Ki próbálom majd egy másik szíjjal ,hátha ténnyleg csak annyi a baja . Köszi.
Üdv. Kérdezni szeretném a Piaggio mc4 kuplung tűgörgő ,és a mellette lévő csapágy " jól látom,hogy hengergörgős " méretét ? Ezek az alkatrészek ha megkopnak szoktak erős süvítő hangot adni ? Mert ezen a verdán ilyen jelenség van. Levettem a szíjat ,"megforgattam" és akkor nem volt az a süvítő hang,ha vissza raktam és megpörgettem úgy hogy rajta ültem de még nem forgatta a kereket akkor újra adta a furcsa hangot. Arra gyanítok ,hogy a tűgörgő vagy a kis csapágy adja a hangot. Szerintetek jól gondolom?
Hozzám került egy 1983-as Honda NP 50 D Melody Mini (csatolva egy kép a pontos típusról), de sajnos hiányos állapotban: a bal oldali hátsó időm hiányzik. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy ismer-e esetleg valaki old timer robogó gyűjtőt, akit érdekelhet egy ilyen scooter és hogy a hiányzó alkatrészt (szintén csatolva egy kép a meglévő idomról, ennek az ellendarabja kéne ugye) hol tudnám beszerezni itthon? Ha jól tudom, Angliában van ezekből még, de elég limitált számban. Fontos, hogy ennek a motorja pöccre indul, ami szerintem bámulatos, tekintve hogy 10-12 évig nem volt használva és első pillanattól kezdve hibátlanul működött.
Szerintetek normális, hogy egy ET2-es Vespa (50-es) 4,4-4,7 liter között fogyaszt 100-on? A légszűrő tiszta, a karbi új, 12-es Dell'Orto, új - és gyári - a hozzá való automata szivató is, 75-ös asszem a fúvóka. Külföldi oldalakon olvastam másnál is ekkora fogyasztást, de nekem ettől még kicsit soknak tűnik, az 50-es Benelli Pepém kb. 3,5-öt evett, és kb. ugyanígy ment. Érdemes utána menni, hátha lehet ezen még lejjebb faragni, vagy ezek 20 évesen ennyit tudnak? A régi, Weber karbijával és szivatóval 6 litert evett, így ahhoz képest már ez a kb. 4,5 liter is tök jó, de azért mégiscsak kisautós még így is a fogyasztásom.
A Minarellinél át tud folyni az olaj, de ez többnyire csak annyit jelent, hogy ha nem járnak vele, egy ideig füstöl. Ha egy rendesebb út után is füstöl, akkor kell ezzel foglalkozni.
A különölajozást kiiktatni a világ legnagyobb ostobasága egy gyári blokknál. Ha nagyon kell, vegyetek bele egy állítható olajszivattyút, pár ezer forint.
Sziasztok!Tanácsot szeretnék kérni.Páromnak van egy Yamaha neos mocija,ritkán használja,ha beindul nagyon füstől,a kipuff végén szinte csapódik ki az olaj.Lehetséges,hogy az olajszivattyú átenged?Kil lehet iktattni és kevéréket tankolni bele?Válaszokat elöre is kőszi.
Ha esetleg olvassa olyan a kérdésem, aki tudja mi módon kell beállítani egy Dellorto Black karburátor "keverék minőség" csavarját kérem, ossza meg legyen szíves! Előre is köszönöm!
Üdv! Adott egy X8RX Honda robogó.Nos sajnos hidegen nem indul ,,vagy csak sok-sok rugdosásra.Kiderítettem hogy az aut. szivató nem működik.Vagyis működik,csak szerencsétlen nem kap áramot.Akksiról leellenőriztem,a szivató működik.Alul ahol a csatija van,,na ott a problem,,ott már nincs áram.valakinek netán volt már ilyen problémája? tudom hogy szálszakadás,,kábel ellenőrzés,,de semmi nyoma ilyesminek.Kábelek,,csatik épek,nem korrodáltak,nem oxidosak.Akkunál 2 db bizti van mindössze,,ezek jók.Segítséget előre is köszönöm!
Piaggio postás Libertyken van elől az az ormótlan tartórekesz, alatta fényszóróval. Ezt le lehet úgy műteni, hogy később utcai pofára alakítható legyen, azaz fényszóró az eredeti fenti helyére még beköthető? És vajon mennyiből lehetne hozzá az eredeti lámpa testet búrával szerezni tudja valaki?
Malaguti F12-mről szeretném leszedni a sztendert. Hiába kalapálom egyszerűen meg sem moccan a tengely, ami tartja a blokkon. Hogy tud ennyire belegyógyulni? Más szedte már le esetleg? Mi a trükkje, áruljátok el légyszíves :). Vizes fekvőhengeres minarelli. Előre is köszönöm!
nem kellene ehhez forgalmi, a németeknél is egész más a kismotorok papírja mint a többi járműé.
ha megcsinálod az egyszeri műszaki szemlét kapnál egy plasztikkártyát meg egy smk rendszámtáblát és betennék a nyilvántartásba. ezzel köthetnél biztosítást aztán mehet.
Keeway RY6 robogómhoz vettem egy új CDI-t. Ez a 9,5 és 10,5 V-os kivezetések zavarnak hogy mik lehetnek. Egyik jeladó másik alaplaphoz? vagy mindkettő jeladó? Ugyan ezeket mértem a régi CDI-n csak ott a trafó és test kivezetés fordítva volt ezért kéne átkötnöm.
Valamiféle műszaki vizsgálat csak kellene... (A jelenleg forgalomban lévő "50-es" gépek 90%-a is illegális - tuningcuccok, stb., illetve "50-es papírokkal használt nagyköbcis"), valamint az eredetét is igazoltatni kellene valahogyan, ne lehessen minden lopott gépet 30 ezerér' legalizálni.
Ha ezt valamelyik kormány be meri vállalni, akkor a jelenlegi kínálat 3/4-e mehet a bontóba - és jogosan. Húzni-halasztani lehet, de előbb-utóbb pontot kellene tenni a dolog végére.
Amikor a kocsidat elviszed műszakira (nem a Mozaikba, hanem vállalkozáshoz), akkor 3-4 ezret tesznek a hatósági díjra (most valami 16 körül) Tehát ennyi a dolog munkadíja, a többi a papírmunka,meg a sarc.
Motornál nem tudom, hogy van, ott a Mozaik is ad vissza 4500-ból.
Még anno mikor polgárőrködtem elütöttek egy robogóst a kerületben. Egyértelműen nem ő volt a hibás. A mociját előbb vitték el vizsgálatra a műszaki szakértők, mint őt a mentők.
megtehetnék hogy egy egyszerűsített eljárással fix elfogadható összegért xx éves átfutási idővel segédmotor rendszámot adnának az ötvenesekre. (pl. mostantól 2-3 éven belül ki kell váltani minden ötvenesre, egy vizsgálati eljárás, tábla, egyszerű névre szóló forgalmi igazoló lap mondjuk 30 ropi és jóidő...) utána mondjuk 2020tól a rendszám nélküliekre kiadom a kilövési engedélyt. ennyi
plusz egy egyszerű rendelkezéssel előírhatnák hogy nem kell időszakos műszaki vizsgára hordani.
cserébe mindig (most is így van) megfelelő műszaki állapotban kell tartani
Az a baj ezzel, hogy akkor már van egy állami szopatás rajta. Kezdődik ott, hogy reg. adó, aztán gépjármű adó, aztán műszaki vizsgák, ami a nem hozzáértőnek jelentősebb péz is lehet.
Nem véletlen, hogy pl. az én ifjúkoromban volt rencámos Simson (50-es), meg smkp, a használt piacon a rencám nélküliek többet értek.
Ilyen gyakorlatilag nem létezik. Arról, hogy egy motor 50 ccm-es, nincs papír.
A pontos kifejezés, hogy okmányok nélkül. A biztosítás nem csak a motorra vonatkozik, hanem a tulajra is, azaz arra, hogy a tulaj kötött egy szerződést egy xxxx alvázszámú járműre.
Ha valaki eladja pl., a biztosítás már nem is érvényes, hiába van kifizetve egész évre.
Csak ezek a júzerek szeretik használni ezt a kifejezést, a rendőrség meg halgatólagosan elfogadja az egész szart, ugyanis (most még) nem sokat tesznek ellene. Ha akarnának,tudnának.
Elég lenne kiállni egy trafival egy stoppos csapattal, és gyakorlatilag a Babettákon kívül mindenkit megbüntethetnének.
ezenkívül ha balesetbe keveredsz akkor orbitális szopás lesz hogy a ványadt ötvenesre kötött biztosításod (biztosítási csalás) semmit sem fog megtéríteni, teljes kártérítési kötelezettséged lesz és lehet hogy egy életre kibasztál magaddal.
pl. ütközöl egy biciklissel akinek szilánkosra törik a lába és egy életre sánta marad....
"Az úgy van,hogy 50-es van irva az adásvételibe,kötsz rá biztosítás és kész."
Ez alapján meg akkor minden ráverhető a kereskedőre, nem? Merthogy a vevő mondhatja, hogy ja kérem nekem ezt 50-esnek adták el és papírom is van róla, nem tehetek róla, pláne ha a mocin sem utal egy jelzés vagy felirat sem rá hogy nem 50-es. És sok motor van, ami kinézetre és méretre is azonos, más-más löktérfogat ellenére. Pl. Aprilia Scarabeok. Ott csak a 150-es vaskosabb már kinézetre is.
Nagyobb köbcentivel 50-esre papíroznak motort? Hogy is van ez? Érdemes reszkírozni?
Sok hirdetésben látni hogy alapból 80, 100, 125-ös mocit rendszám nélkül 50-esre papírozva árulnak, vagy használtak, mondván úgy sem derül ki semmiből, "a rendőr nem lát bele a hengerbe". Aztán állítólag az alvázszám kódjai elárulhatják mégis mekkora blokkal gyártották. (?) És akkor mi van mikor 50-es blokkra 80-as hengert húznak vagy felfúrják?
Elvileg a biztosító felé ha már egyszer valós térfogattal bejelentették azt még cinkesebb 50-esnek eladni és használni nem?
Mit szóltok ehhez? Mit tudtok a témáról? Közúti ellenőrzésnél hogy vizsgálhatják ki ezt pontosan a helyszínen?
Szerintem a fojtásokat már egy bő évtizeddel ezelőtt kiszedték belőle: a teljesítményt ebben a korban leginkább a kompresszió hiánya szokta limitálni. :-)
Van ötletetek arra, hogy egy 50-es (esetleg 80-as) nagy kerekű (mint pl. Apr. Scarabeo) mociban akadna olyan takarékosabb, de nem Babetta lomhaságú gép aminek alacsony a fogyasztása (2 - max. 2,5 liter)?
A régi Simsonom ugyanis ezt tudta, de 2-300 ezret egy még nem roncs állapotúért azért nem adnék szimóért.
Köszönöm szépen. Talán tényleg a komplett blokk lesz a megoldás. Komával beszéltem, ma megy Olaszországba, körülnéz, segít. Minden héten megy amúgy. Normális volt. Anyaghiba nem lehetett ? Henger fala tiszta.
A legolcsóbb megoldás a használt komplett 250-es blokk.
A gyári új alkatrészek itt a legolcsóbbak, nézd meg te is, hogy az kb. neverendig story lenne:
easyparts.nl (egyébként két nap alatt itt szokott lenni minden)
A 300-as blokk nem jó, más a teljes elektromos rendszer (még az a rész is, ahogy a tiltlock letiltja a gázt), más a hátsó fék, a kerék, a kézifék is. Szerintem a kézifékbowden is hosszabb.
Egyébként ha ilyen keveset mentél vele, simán lehet az eladót perelni, már most kezdj el egyezkedni vele. Ha vissza nem is veszi, a javítási költségekbe beszállhat. Egyébként ilyen hibát még nem láttam ennél a motornál, mikor ennyire kopott, már fújja az olajat a kipufogón, nem is értem, hogy.
Nagyon régen jártam erre, pedig motorozni szoktam rendszeresen. Régi vágyam teljesült nemrég, sikerült beszereznem egy 2007-es Piaggio MP3-at. Kb. másfél tank benzin erejéig élveztem a motor tudását, amikor egy halk csattanással leállt a motorja kb. 50-es tempónál. Szerelő ismerős szétkapta kicsit, az index belevert a karterba szó szerint. A dugattyú beleállt a henger oldalába, átszakította, összefolyt a víz az olajjal. Más baja nincs :)
Kérem, hogy aki járatos a témában javasoljon valamit. Azt ne, hogy öntsem le benzinnel és gyújtsam meg, mert az nekem is elsőre eszembe jutott. Mi lenne az olcsóbb megoldás ? Használt komplett blokk, ezt felújítgatni, eladni alkatrésznek ?
Köszönöm előre is, ha valaki tudna jó ötletet. Motorkód M472M
Légszűrőház csere azért kellett mert trágya volt, elszakadt a tömítés és egy esésnél kifordult a légszűrő csonk. Benzin bajt megoldottam. A szikrával van gond szerintem, fújtam féktisztítót a légszűrőbe indítózásnál úgyse indult ezért azt mondták nekem szikra gond van. Elég gyakran szét is szórja a szikrát. Gyertyát cseréltem a pipa is nem rég lett meg a kábel is
Szedd le a deknit, sűrített levegővel fújasd ki a spirálrugó között felgyűlt koszt. Ha teheted féktisztóval fújasd ki. A berugóracsni tengelyét is takarítsad meg jó alaposan. A fogaskerekek közötti mocskot drótkefével szedd ki. Én nem szoktam kenni ezt az alkatrészt, mert csak gyűjti a koszt, de majd kijavítanak, ha máshogy kell. :)
Most akkor benzin baja van, vagy gyújtás? (légszűrőházat minek kellett?)
Ha a CDI 0,01-et adna, akkor kint sem lenne szikra. Gondolom, hogy csak a gyújtás pillanatában ad áramot, de azt meg digitális műszerrel elég nehézkes mérni.
Ha esetleg hülyeséget mondtam, majd valaki kijavít, ez csak józan paraszti ész volt.
Van nekem egy Keeway RY6 robogóm. Egy ideje nem indul. Le állt menetközbe, utána hirtelen gázadásra befulladt most meg be se indul már. Sok mindenre gondoltam ezért légszűrőház, benzincsap cserélve lett, karbi kitisztittva így már jön a benzin, de nem robban be. Kint van szikra de szerintem betekerve nyomás alatt nincs, vagy csak nem erős. Ma megmértem hogy mekkora áramot kap a gyújtótrafó és az eredmény 0,01 Volt lett. Lehetséges a gyújtás elektronika a baja? Mert el megy a CDI-hez a 12V de csak 0,01V ot ad a trafónak.
nyisd ki alul a légtelenítőt és kicsit visszahúzott dugattyúval ereszd addig amig alul meg nem jelenik a fékfolyadék. aztán zárd el a csavart és tedd fel a tartály fedelét, majd nyomd vissza alaphelyzetbe az alsó munkahenger dugattyúját így elméletileg nem lesz levegő a rendszerben...
Zsírúj, szép piros fékcsövet kapott... Átfolyik rajta, ha a főfékhenger dugattyúját kihúzom picikét, ahogy itt valaki tanácsolta. A következő lépés az, hogy fogok egy fecskendőt és feltolom lentről, de ahhoz is segítség kell, mert nem akarok túllőni a célon és a dugattyút itt is ki kell húznom.
Lelkierőm nincs már a sok kudarc után, úgyhogy rápihenek és ezt fogom tenni. A Grimeca szállított ilyet mindenkinek a Norton-tól kezdve a Yamaháig, de mindenki ilyen problémákra panaszkodik a neten.
Az a poén, hogy az utolsó csavarig mindent felújítottam rajta, majd egy évembe került hogy elkészüljön, a komplett blokkot, a hajtást, mindent felújítottam, újra is van fényezve, és ennyi választ el attól hogy a fejidomot meg az elejét rárakjam, és végre használhassam. Nincs még rajta biztosítás, és csak csónakszállító utánfutóm van, így a szerelő macerás, meg számomra frusztráló, hogy főtengelycsapágyat tudok cserélni, de egy szájbatekert féket nem tudok légteleníteni, amikor azt is működőképes állapotban szedtem szét, és kipucolva, új karmantyúval, D-gyűrűvel szereltem össze.
Szétb..z az ideg no... :-)
Majd tervezek képet felrakni az előtte utáni állapotról, de majd csak ha elkészült. Addig kicsit agonizálok még....:-)
A fékcső nincs eldugulva? Esetleg injekciós fecskendővel pupmálj a csőbe fékolajat, amennyit tudsz. Tudom pici a lyuk, de ha valamennyit tudsz beletölteni a fékcsőbe, kevesebb levegőt kell kipumpálnod. Persze a légtelenítő csavart engedd meg. A munkahenger tetejét tedd rá és úgy próbálkozz. Volt amikor nekem is nehezen ment, vagy 100x kellett a fékkart megpumpálnom, de végül csak felépült a nyomás. (Lecsavart munkaheger tetővel nem is fog menni.) Akkor kicsit megengedtem a légtelenítő csavart, de nem sok fékolajat engedtem ki rajta. Nem kell ehhez robbantot ábra, próbálkozni kell, és pumplálni a fékkart. Egyébként a fékkar behúzásával nagyon kevés fékolajat mozgatsz, szóval ha üres a fékcső akkor sokszor kell csinálnod. Sikerülni fog.
segíteni konkrétan nem tudok, de én úgyanígy szívtam a Yami xv125-tel, mikor fékfolyadékot cseréltem. Szívtam alulról, nyomtam fentről fecskendővel, mindent csináltam. Már az egyik olvtárs felajánlotta, hogy vigyem el, megoldjuk. Már felkészültem lelkileg, hogy megyek el Pest másik felébe csak hátsó fékkel, aztán addig próbálkoztam, hogy egyszer csak jó lett. De már nem emléxem, hogy mitől, és hogyan. sajnálom!
Az összes tudományom megállt a Piaggio fékmunkahengerrel kapcsolatban, többszöri szétszedés, összerakás légtelenítés után sem hajlandó működni. Van esetleg valakinek tudomása arról, hogy létezik-e ezekhez valami robbantott ábra?
2007-es Sr50 Street 12v/15w os tompított izzóit lehet valami jobban világító típusra cserélni? Milyen izzó adna jobb fényerőt, mert ez a gyári elég gyenge sötétben. Vagy ennél nincsenek ilyen +130% meg stb alternatívák, amik paraméterekben jók, csak erősebbek?
persze, h kell és úgy kell felrakni, h a domború része nézzen kifelé, mert az rugós alátét. ha mindent felraksz az alátéten kívül és rászorítod a főtengelyre (a szíj ne legyen középen, ne támasszon ki), akkor látod, h kilóg-e a főtengely. ha kilóg akkor valami nem stimmel, a berugó ellendarabból nem szabad kilógni a ricniknek.
a hézagoló egy kb 1-1,5 mm vastag kis gyűrű, ami a külső tárcsa alatt van (a tárcsa és csap között) a főtengelyre húzva. valszeg ez kimaradt vagy nagyon vékony.
mikor felrakod ezt a tárcsát és rá a csillagot, a főtengely bordáinak nem szabad kilógni a tárcsa közepéből és a csillagból (a csillag is ricnis, annak is fel kell menni a főtengelyre, de nem szabad, h kilógjon belőle). egy nagyon picit mélyebben kell lenni a főtengelynek, akkor szorítja rá az anya ezt a tárcsát a csapra.
Van egy Malaguti f15 Firefox robogom . nagyon jo kis motor szeretem . olyan probema lepett fe néla hogy nem gyorsul eleg jol .
elindulas es balrakanyarodas az eletveszelyesen lassu , 5-10 km / h . Enyhe emelkedo illetve ami nem lejto ott nagyon lassan meg , szinte hangja sincs. Lejton mikor lenduletet kap akkor visznz 80 at is megy . Kerlek segitsetek ha tudtok . Valaszokat elore is koszonom. (gorgok, benzincsap vezetek, szij minden cserelve lett ). Tisztelettel Zsigmond
Csak. Nagyon sokáig nehéz volt hozzájuk alkatrészt venni, és most is egyszerűbb külföldről (bár az easyparts jelentősen gyorsabb, mint a magyar webshopok többsége).
Ennek megfelelően elég sok van tele a nagy magyar leleményesség nyomaival, ami nem tesz jót az üzembiztosságuknak.
Ma úgy jártam vele, hogy szépen, hiba nélkül mentem vele, egyszercsak lehörgött, és leállt.
Azóta csak alapjáraton hajlandó kötyögni, gázadásra sem pörög fel, minimálisan emelkedik a fordulat, majd egy fél perc után leáll. Gáz nélkül elpöfög bármeddig.
Japán belpiacos Honda robogóhoz keresek levegőszűrőt, mert valszeg még sosem volt cserélve. Nem szivacsos, hanem olyasmi, mint az autóké. Hol lehet beszerezni nem horror áron, mert eddig egy helyen láttam, 8500 Ft-ért. "
Sziasztok! Aprilia scarabeo 4 ütemű. Megyek használom. Tegnap reggel nem indul. Akku jó. Benzin van. Gyertya kiszed megnéz, szikra is van. Mi a hiba?Hol keressem?
Sziasztok. Van nekem egy Benelli Qwatro 50 ccm es robogóm. Az ülésalatti csomagtartót a gyujtáskapcsolóról lehet nyitni. Hát ma reggel nem sikerült. Ha onnan nem nyílik hogy lehet máshogy kinyitni hogy ne barmoljam szét a műanyagot?? Segítsetek. SOS.
Biztosan igazad van. Talán azért kerülte el a figyelmemet ennyi idő alatt, mert egyszer sem volt rá szükség. Ennek ellenére biztos van az az élethelyzet, hogy kelleni kell.
hetvenes években úgy imitáltuk a versenymotorok szagát hogy lengéscsillapító olajat öntöttem a Pannóniába. az mindig volt kéznél a ricinust meg csak gyógyszertárban lehetett venni.
benzin, olaj nekem bejon, nyilvan nem benzingozbe akarok elni/lakni 0-24 de ha motorra pattanok en kibirom. az eper illatu se rossz, de a ricinus jobb...
Jól is néznénk ki, ha minden egyes hengerszett után papíroznom kellene. A kötelező biztosításnál is csak alvázszámot adok meg. A BWS-emben a 4. szett figyel már. :)
Japán belpiacos Honda robogóhoz keresek levegőszűrőt, mert valszeg még sosem volt cserélve. Nem szivacsos, hanem olyasmi, mint az autóké. Hol lehet beszerezni nem horror áron, mert eddig egy helyen láttam, 8500 Ft-ért.
Volt egy 2t AF28 as DIO ZX-em, csak 58-60 at ment de egykeréken indult, illetve mentem 2T AF34-es DIO-val, az 70 körül ment, tisztességesen gyorsult, meg volt egy Yamaha ZR Jog Nextzone az is 60-ig skálázva de lement a mutató a kilométerszámlálóig fantasztikus gyorsulással, teljesítményorientáltabb vagyok. Egy gyönyörű Kymco Super8 4T 50 -em volt mindent elkövettem ellene 70 es henger tiltásnélküli gyujtás stbstb, de csak elment a háztól egy 10le motor után ültem át rá, 1 hónapig bírtam annak a nagy része azzal telt hogy a hiányzó lóerőket pótoljam :) szép és kifinomult kis óramű lehet a 4T Honda de nagyobb lökettérfogattal lenne SZÁMOMRA megfelelő.
Ez mind? Meg még 30 dolog? Elég soknak tűnik. Azért szerencsére párat kizártunk: gyertya (3-mal), trafó (2-vel), karbi beállítás (sokféelképp+új tűszelep), főtengelyszimering (új), a membrán nyit-zár. Az elektronikai hiba érdekes kérdés, mert CDI-t még nem cseréltünk, de irreálisnak tűnik hogy az szarakodjon, mert a szerelő szerint akkor nem lenne egyáltalán jó egy kis időre sem... sajnos tanácstalanság van. Neki is pont az a baja, hogy nem tipikus a hiba, de reméltem, hogy itt valaki találkozott már ezzel.
Gondolom azért nem válaszolt senki, mert a válasz:
Bármi. Rosszul beállított karbi miatt túlmelegedés, rossz hőértékű gyertya, kopott henger, rossz főtengelyszimmering, elektronikai hiba, a gyújtótekercs túlmelegedése, rossz membrán, meg biztos eszembe jutna még 30 dolog.
Sziasztok! Nemrég vettem egy Honda X8R-S-t, ami előtte 2 évet állt, szerelő mindent kipucolt, összerakott, de sajnos menet közben rángat. Benzin folyik, szikra van. Kapott új tűszelepet és újra ki lett takarítva minden (karbi napokig zsíroldóban ázott, hidegindító újra szétszed-kipucol) összerakva a jelenség ugyanaz, továbbra is rángat, indítás melegen pöccre, 5 perc után már csak nyélgázon, alapjárat szép ha van, de a várakozás utáni indítás után inkább leállna. Mi okozhatja ezt, merre érdemes elindulni?
A végsebessége valóban csak kb, 56-57 a 90 kilómmal. Viszont hihetetlenül gyönyörű hangja van, nem hasonlítható össze egy kétüteművel. Arról nem beszélve, hogy nincs bűzös füstje, mint egy kétüteműnek, hanem szinte semmi. Ja és a fogyasztása 1,6 l!
Nézz utána mert jópár éve a robogóit a Keeway gyártja, komplett kínai az utolsó burkolatig, pl: az X49 is szabvány kínai f...s , minden alkatrésze csereszabatos a CPI- Keeway,Motowell és egyéb hangzatos nevű márkákkal.
Ha eddig működött, ennyi gumigyűrűvel, ezután is így kell lennie. Amit mondtam az meg úgy van :D , kihúzod a dugattyút kicsit, levéve seeger gyűrűt ha van előtte, megtöltöd olajjal, majd visszatolod, és elkezded légteleníteni. Próbáltátok már , vagy csak tudjátok hogy így aztán nem lehet jó . Nincs ott semmiféle kosz nem attól nem megy le a fékfolyadék . Nekem mindegy látatlanban próbáltam segíteni, én is jópár autó fék légtelenítés után szívtam a Nissin fékkel , de csak meglett .
Mik a vélemények a Benelli márkáról és konkrétan erről a típusról? Mennyire megbízhatóak ezek. Soha nem volt még ilyen robogóm, de ez most pont megfelelne minden igénynek.
Bohrer tanácsával lefolyik, a levegőztető csavaron kijön. Ellenben nem nyomja ki a pumpálással. Ennek megfelelően a féknyerget sem kezeli. Valami nem kerek. Az a baj, hogy nem látom át a kar működését. Van benne egy pici, meg egy kissé nagyobb lyuk. Csak nem tudom hogyan merre áramlik.
Az egész rendszer patyolattiszta, most lett felújítva, új a cső is.
Vagy alapból elzárja a rést (de az szerintem csak a bowdenes főfékhengernél van), és akkor nem fog lemenni, pumpálni kell, vagy meg tele van kosszal az egész. Próbáld meg lentről feltolni fecskendővel, vagy vákuummal megszívni (csak kézi vákuumpumpával).
Told be csak félig a dugattyút és úgy töltsd fel, le fog folyni, lent persze nyisd ki a légtelenítő csavart. Annakidején Honda Nissin fékkel kínlódtam mire rájöttem erre, utána persze légtelenítés, de vigyázz közben a tartályból le ne menjen mind a fékfolyadék mert kezdheted elölről.
Piaggio Diesis 50 Grimeca gyártmányú fékhengerének dugattyúja így kell kinézzen? Nincs rajta eggyel több gumigyűrű? Nem tudom feltölteni a rendzert mert nem megy le semmi a tartályból. Az alsó csavar nyitva.
Valami nem OK. A nyomólap, a 2-es hüvely és a fix variátor tárcsa a csavar meghúzásakor össze kell szoruljon. Az alátét nem ülhet fel a főtengely végére. Szerintem nálad a hüvely nem bele való, nem megfelelő hosszúságú.
Azt hiszem, egy kicsit részletesebben kellett volna leírnom a problémát .
Szóval, ha ráteszem ezt a szorítókúpos alátétet, nem szorítja meg,,mert az alátét felül a tengelyvég ricnijére ! A variátortárcsa és az alátét közt van 2.5 mm-es hézag ami kiküszöbölhető egy 12-es alátéttel, de attól tartok,így fellazulhat az anya !
Ha a variátor mögé hézagolok, az sem túl egészséges.
Sziasztok! Még új vagyok a robogók,motorok terén ezért is szeretnék az itt lévőkől segítséget kérni! Az volna a problémám , hogy vettem egy négyütemű kínai robogót kézalól, és az a problémám vele, hogy se öninditó, se index ( az égők jók), se féklámpa, se távolsági fényszoró, se duda nem megy,! Ha berugom a robogót akkor alapból megy a 2 db helyzetjelző és a hátsó lámpa, de a többi elektromos dolog amit felsoroltam nem mennek, a hátsó és első lámpa égőiben észtre vettem, hogy 2 db rugós szál van és mind két égőnél az egyik el van szakadva,gondolom a hátsó lámpánál az egyik szál a sima világitás a másik a fék világítása! Meg annyi, h9gy az aksinál a biztosíték mindig kimegy gondolom kapcsolatban van a többi elektromos dologgal, vmi zárlatra gondolok csak nem tudom hol kezdjem a vizsgálódást,! Első körben a világítás,index,fék világitás problémát szeretném megoldani mielőtt megbübtetnek miatta! Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok! Még új vagyok a robogók,motorok terén ezért is szeretnék az itt lévőkől segítséget kérni! Az volna a problémám , hogy vettem egy négyütemű kínai robogót kézalól, és az a problémám
Pont olyan vastag, hogy rendesen rögzítse a variátort, de az anya is felmenjen a menetre. Plusz jellemzően vagy rugóanyag, vagy meg éppen fordítva, viszonylag lágy.
Az egy spéci rugós alátét. Nem a hagyományos, hanem egy kb mm vastag rugalmas acél , ami kúpos. Tehát ha meghúzod az anyát , az benyomja a kúposságát, és sík lesz, ezáltal feszít. Az összes variátorban ilyen van, fillérekért kapható bármelyik motoros boltban.
Sziasztok! Nemrég vettem egy Honda XR8S-t, ami előtte 2 évet állt, szerelő mindent kipucolt, összerakott, de sajnos menet közben rángat. Benzin folyik, szikra van. Kapott új tűszelepet és újra ki lett takarítva minden (karbi napokig zsíroldóban ázott, hidegindító újra szétszed-kipucol) összerakva a jelenség ugyanaz, továbbra is rángat, indítás melegen pöccre, 5 perc után már csak nyélgázon, alapjárat szép ha van, de a várakozás utáni indítás után inkább leállna. Mi okozhatja ezt, merre érdemes elindulni?
Piaggio Typhoon 50 az alany. 2004-es evjárat. A motor kb 4km megtétele után leáll. Gyertya, benzincsap cserélve, valamint a benzincsövek is. Gyertya szép szikrát ad.
Akkor alighanem a szívató. De ha az sem, akkor mondjuk a membrán. Vagy a főtengelyszimmeringek. Vagy a kompresszió. Vagy szar helyen van a gyújtás (ha nagyon koszos a pickup, vagy becsípték a vezetékét). Vagy valami tök más.
Az öcsémnek van egy Piaggio Fly 50 4T robogója. Első gazdája. Vacakol a robogó, nem indul. Tekerni tekeri, de nem indul.
Már vett egy új karbit is rá, de azzal sem. Üzemanyagot nyomja, szikrát kap.
Egy szerelő javította 2 éve, akkor átb@szta. Valami nem is belevaló alkatrészt mutatott, majd küldött el neki, hogy azt cserélte. De azt nem cserélte tuti, nem is belevaló volt a "rossz példány". 15eFt.-ot kért.
Tavaly egy szerelő javította ugyanezzel a jelenséggel, 3500 Ft.-ot kért, nem mondta meg mi a baja.
Most megint ugyanaz a hiba jelenség. Elvinné a 2. szerelőhöz, de az a baj, hogy a világvégén lakik + 50km. Utánfutózni kell 100 km.-t. Ez mind idő, és pénz.
Így látatlanba tudom nehéz, de van valami tippetek mi lehet a baja?
Nagy hiba nem lehet, kiindulva a 2. javítás költéségéből. Öcsém nem analfabéta, Simsonon edződött a '80-as években, de nem találja a hiba okát.
Köszi, most hogy írod a légszűrőben találtunk némi benzint. Ez már szerelős történet lesz, ehhez senki nem ért és elbarmolni nem szeretnénk. Köszönöm a tippeket!
Ez üzemanyag probléma lehet.. Vagy sok, vagy nem kap eleget. Ha elindul, mit produkál ?
Felpörögve, erőtlenül, "hígan" leáll, vagy füstöt okádva fulladozik ? A gyertya benzines, vagy száraz ilyenkor ? Egyik esetben lehet kosz a fúvókákban (lepedék), vagy a tűszelepnél, ami miatt az leragad és emiatt nem kap anyagot, a másik esetben szintén kosz miatt a tűszelep nem zár el. -ez utóbinál azért a benzin is csöpögne e légszűrőből. Lehet szívató gond is.. Ha befogod a karbi végét, vagy befecskendezel a benzint úgy sem akar tovább pöfögni ?
Ezek a diagnosztikai módszerek :)
A másik ügy ettől független szerintem, elektromos természetű..
Ezeknél a Pigi-knél a gyujtáselektronika és az index relé egy dobozban van , ilyet szerezz, a szomszéd Free-jében is kellett cserélni. De nézd meg hogy van e szikra, tisztítsd ki a karbit, nézd meg hogy a vákumos benzincsap vákumcsövét alul lehúzva, szájjal megszívod a porlasztóba folyik e le a benzin , utána mennie kell.
Gumioldatnak hívják ezt a peremtömítőt, ezeréves bontott lemezfelnik minden télen leeresztettek a téligumival a perem mellett , ezzel lett bekenve és utána nem volt gond . Gumisaknál van , megvágnak 1500-ra gondolom :)
Van egy Piaggio Free 2T (1999-es) robogó a családban. 2 évig teljesen jól működött. Egy olyan 'egyszerű' jelenségbe futottunk a minap, hogy nem indul a motor. Önindító teker, de nem indul el.
Benzin, olaj van benne megfelelő mennyiségben. Cseréltünk gyertyát, ill. kapott egy új CDI-t és egy új akkumulátort. Utána összeraktuk és pöccre indult, úgy tűnt megjavult a motor. Kb. 1 km után gázadásra elkezdett nem reagálni, néha picit megrándult menet közben (kb. mint mikor kifogy az üzemanyag egy járműből), majd teljesen leállt.
Jelenleg ugyanaz van, mint korábban, sem önindítóval, sem berúgással nem indítható, valamint valami szívja az akksit. Rámértünk, gyújtás alatt nem mérhető a jelenség, gyújtás levétele után pedig igen.
Van valakinek ötletel mi lehet a gond, merre lehet tovább keresgélni ? Nem vagyunk motorszerelők (egy jó villanyos szaki van a családban, aki az olyan dolgokban tud segíteni, ami villamossági ismereteket igényel és otthoni eszközökkel megoldható), szóval akárminek azért nem esünk neki, de valamit kezdeni kell a dologgal, ugyanis elég messze van a motor a szerelőtől, ahová korábban vittük és csak április elején van hely, ill. a szállítás sem egyszerűen kivitelezhető, ellenben fontos lenne, hogy működjön.
Kinek fáj ez és miért írigyek ezekre a kis motorokra,
minden értelmes embernek.
nem az irigység okán hanem azért mert tiszta vadnyugatot ápolunk. + nálunk még erkölcsi alapja sincs annak hogy ne legyen. gyakorlatilag mindenki csal hazudik
Tavaly vettem egy 2013-as Honda Dio AF68 robogót. Most hogy elővettem téli pihenőjéből, fújtam a gumijába, de 2 nap alatt leereszt az első. Eddig nem is néztem, de a DOT alapján egy 2002-es gumi van rajta a 2013-as motoron... Sérülés nem látszódik rajta, különösebben kopottnak sem mondható a gumi. Levettem a kereket, és felfújva vízbe mártva annyi látszódik, hogy egyetlen ponton a felni és a gumi között lassan ereszt. A gumis azt mondta, hogy kis köszörűvel megreszelgeti a rozsdát a felninek azon a részén, mert ott nem fekszik biztos fel rendesen a gumi. Kérdeztem, le is festi-e utána, de szerinte felesleges. Viszont a felni vas - mágnessel megnéztem, így szerintem, mivel nagyon enyhe rozsdát látni csak a felnin, nem biztos, hogy jó megoldás lenne, mert a köszörülgetés után aztán biztos rendesen megindulna a rozsda.
A kérdésem az, hogy ha a felnivel nem csinálok semmit, viszont a 16 éves gumit újra cserélem, akkor - köszönhetően az új gumi nagyobb rugalmasságának, gondolom jobban felfekszik a felnire - nagy valószínűséggel megoldódhat-e a gumi eresztése?
Hogy jön ez most ide? Kinek fáj ez és miért írigyek ezekre a kis motorokra, olvastam a sok fajin indokot a robogós bűnözésről, nevetséges újabb pénzszerzési és bírságolási célcsoport keresése. Javaslom a pesti galambok gyűrűzését ha valahová odapiazkítanak a közteresek jól megbírságolhassák azokat is, legyen már végre rend az országban
100 ból kínai is szar, de Hondát lehet jót találni. Voltak japán Honda, Yamaha robogóim és Olasz telivérek is Piaggio- Minarelli vizes blokkokkal , ezek már más ligában játszanak de az áruk sem 100-130e Ft
Igen én is megnéztem 2 db Rieju kínai hulladékot, egyiket 6 évesen árulták valami 1000Km-el, a másikkal motoros oktatást terveztek de 4000Km-nél rájöttek hogy semmire való. Kipróbáltam az 100Km-est, ránézésre egy újszerű motor de nem ment fulladt alig indult be ( szenvedés lehetett vele minden kilométer ) 4 üteműek voltak.
Azt meg felejtsd el hogy majd én jobb olajjal járok, kicserélek benne ezt azt és akkor majd tartós lesz, pofozgathatjuk de a sz@r az sz@r marad.
Keeway robogó is 4 évesen úgy nézett ki mint amivel még Petőfi motorozott, megbarnulva a kilométeróra plexi a számokat sem látni, letörve a berúgó tengely , rozsdaboglya a kipuffogó. Az én tizenéves Malaguti F15-öm meg üvegből !!! a kilométeróra, a gyári kipufogón épp pici rozsda mert acélból van meg ugrott ment stb.
Van egy 2007-es Aprilia Sr50 Streetem. 130/60R13 Sava gumi van rajta még gyári. 6500km van benne, tavaly nem is használtam. A kérdésem, hogy megéri rá új gumit venni ritka használatra az öregedés miatt? Mondjuk sosem csúsztam még meg, nem vagyok vad motoros. Ha igen milyen gumit ajánlotok? Ugyanilyen sava ami rajta van, vagy más? Mivel nagyon keveset használom, nem akarok nagyon drága gumit venni rá.
Nem vittem szerelohoz. Amúgy eddig Aprilia Piaggio robogók voltak nekem azoknal nem volt oldal sztenderd pedig mind új motor volt nem régi tiptí. Ennél a Motowellnel meg fene se gondolta ilyenre főleg hogy nem is nagyon szoktam használni az oldal kitamasztot.
Azért vicces ez, mert a lineáris ékpálya egy félrefordítás. És az már az a széria, amit jellemzően ott használ az ember, ahová a te hengered el sem forog, és ott nyitja hozzá a kuplungot, ahol neked már akkor is esne a teljesítményed, ha egyáltalán jó lenne a kipufogód a hengeredhez. És akkor ott jön még, hogy az a hátsó tárcsa ugyanolyan karakterisztikájú variátorhoz való, és olyanja a Stage6-nek nincs. (Csak ugye baromi drága megvenni a hozzá való Malossi variátort, ezért jó esetben Multivarral, rosszabb esetben meg valami mással keverik).
(Plusz valójában az Overrange kivételével szarul is vannak kiegyensúlyozva, így általában az ember használja a gyárit inkább.)
A Speed control egyáltalán nem érzékeny a tizedgrammokra, az a szíjra érzékeny, mivel annyira kúpos. Persze, ha nem hozzávaló a szíj, mert a Dayco volt akciós a webshopban, akkor mindenre érzékeny, ez jogos.
Szar, persze monitoron keresztül. Szerencsére aki próbálta nem ezt mondta. Mondjuk van közte igen elismert szerelő is.
Nekem az Tőled elég info volt hogy a lineáris tárcsához nem jó az S6 vario. Mi lenne veled egy Polini SPC varióval, ami tényleg háklis a tized grammokra is.
Annyira egyértelmű hogy sokkal de sokkal könnyebb behangolni bármilyen variót ha lineáris a hátsó mobiltárcsa, mint a gyári banán alakút.
Szóval ezután annyit adok a véleményedre, mint amelyik eb épp kinn ugat.
Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy Motowell Crogen RS robogó, amivel délelőtt mentem még, simán indult. Délután viszont csak tekeri nem indul el, rugásra sem. Szétszedtük, nincsen szikra sem. Szerelő azt mondta a CDI lehet rossz ezeknél, próbára adott is egyet, de azzal sem indul. Mi a gyújtótrafóra gondolunk, szerintetek mi lehet a ludas?
Volt fenn gyári dob, Giannelli Go, Sito Plus. Amilyen beállítással azokkal jó, a GP-vel el sem indul szinte. Már pontosan nem emléxem mert utoljára min 5 éve volt fenn gyárihoz hasonló de nem katalizátoros nyitott dob de kb 1,5 g-al kellett nehezebb görgő és a kuplungba is gyengébb rugó. A Polini 2G-n is sokat kellett tekerni amikor beállítást váltottam. Mostanihoz felesleges is, jó a gyári kuplung.
Az hogy melyik variónak milyen meredek a görgőpályája egy dolog, görgősúllyal be lehet hangolni. A mobiltárcsát is be lehet állítani a meredekebb és a kevésbé meredek ékpályához is.
Mondjuk nem 1 óra mire tökéleteshez közeli az eredmény.
Hmm, ilyet nem látok egyik doksiban sem. CVK van. Annál a felső csavar (amin átmegy a dugattyú tengelye a harmonikába) és a harmonika tömít együtt. Jellemzően a csavart és a dugattyút kell cserélni, meg persze a harmonikát.
Ezek fölöslegesek, hiszen a Malossi egy rendszert használ, a Stage6 meg egy másikat. Tekintve, hogy a szabályozhatóságnak elég erős határai vannak, a Stage6 mindig túl keveset emel a Malossi tárcsához.
A fenét, az a kipufogó nagyon nagyot dob mindenen 6000 és 9000 között (ez egy nagyon széles tartomány). Utána hatalmasat ejt, a 9000 körüli csúcs 7,2-ből 100-ig négy lóerőt ejt, ez azt jelenti, hogy az a gyári szint (ami már 7000-től csökken eleve is kisebb 9000-nél). Ebben messze a legjobb. A gyári hengerrel. A tiédhez egyáltalán nem jobb, mint egy gyári fojtatlan.
Mit értessz azon hogy a Malossi és az S6 vari rossz párosítás?
Úgy hogy még meg sem mondtam melyik ékpályával és milyen görgősúllyal, rugókkal van összerakva?
Kuplungot, harangot, karbiban a tűt, stb még nem is említem.
A kipuffon kívül minden új volt amit beépítettem.
Egy rakás más gyártó alkatrészeit is próbáltam egyébként nem ez az első robeszem és nem csak a sajátot szerelem.
A kipuff egyébként nagyon meglepett nem vártam hogy ilyen jól lép majd. Az a Streetbuzzos teszt valamiért nagyon lehúzta, de állítom hogy majdnem hozza egy Giannelli Extra szintjét. Viszont szűk tartományban dolgozik azt nagyon el kell találni. Alatta-felette halott. Egy Giannelli Reverse pl sokkal egyszerűbben beállítható ennél. Mégegyszer leírom- nagyon meglepett!
Attól a peremtől amibe beilleszkedik 1cm-rel nagyobb az átmérője a membránnak.A gyorsító szelep viszont nem membrános hanem dugattyús és ennek a tengelyénél szivárog a benzin.Ahogy szétszedtem nem látok rajta semmilyen tömítőgyűrűnek helyet.Akkor mi tömíthet?
Nézd, ha jópárat összeraktál volna, akkor tudnád, hogy a Stage6 és a Malossi nagyon-nagyon rossz párosítás (ez tipikusan a milyen használt tuningcucc volt olcsó a vaterán rendszer). Elhiszem, hogy legóztál egy sort, de hogy sosem mérted ki, mi mivel hogyan működik együtt, az tuti.
Tehát van egy hengered, ami max. 9-10 lóerőt tud (21-es karbival egyébként, de a DR rettenetesen szór). Ehhez van egy olyan kipufogód, ami az ötvenes hengerből ki tud hozni 7,2 lóerőt 9000-nél, de 11000-ig négyet ejt (az Aerox gyári variátora 9000-nél nyit a legnagyobbat, ezért ez a kipufogó a gyári konfigon tol nagyot). Mivel nagyobb a hengered, így annál még hamarabb levág, azaz a max. fordulatszámnál már annyit tud, mint egy ötvenes mondjuk egy Yasuni R-rel. És van egy variátorod, ami eltolja az egészet olyan tartományokba, ahol a motor a lehető legrosszabbul működik.
De persze, 100 lóerő körüli autó kell. És rögtön nyolcvanig.
Havert csak nem hagyom ott ha megbeszéltük hogy megyünk 1 évben 2x együtt valahova. :)
Látod, nekem mégis sikerült jól összehangolnom. 100LE feletti autó kell hogy lámpától mondjuk 80-ig ne maradjon le.
145km-re levő kúthoz hogy értem akkor oda 2,5 óra alatt úgy hogy meg is kellett állnom vizelni meg inni, volt forgalom és jelzőlámpa is településeken áthaladva és teletanknál 3,78 volt a fogyi.
Ha azt akarom hogy jobban menjen lóg a garázsban egy Yasuni R. Azzal a maxot ki tudom hozni ebből a hengerből-karbiból. Csak öreg vagyok már az ordító hanghoz, hobbinak maradt a robesz kikapcsolódós túrázáshoz. Meg városban praktikus.
Van ennél jobb, gyorsabb konfig, én is raktam össze jópárat. Ez nekem megfelel nem eszik sokat, egy gyárihoz képest összehasonlíthatatlanul jobban megy különös tekintettel a gyorsulásra. GPS szerint 100. (Óra 120.)
Csak a kérdezőnek válaszoltam.
Sok elb.xott konfig van ami 8-10L-t eszik röcsög, darál végig, az utolsó 2000RPM-en tisztul ki mert rosszul van beállítva. Azok esznek annyit.
Magyarul, tötymörögsz, hogy még egy gyári is otthagyna. A felsorolt konfig rendesen kihajtva minimum 8 liter. Közepesen kihajtva 6 liter. A 3,6 még hosszú végáttétellel sem hetven, hanem ötven alatt (de ez a konfig 9 lóerő körül van, illetve bőven alatta, hiszen a GP hatalmasat ejt 9000 fölött, így a hengerből nem tud kijönni a max. Kb. ugyanaz a karakterisztikája, mint a fojtás nélküli gyárinak, azaz ott kezd ejteni, ahol a gyári variátor már nem tud tovább váltani. Ezt külön támogatja még, hogy a Stage6 meg a magas fordulatszámot szereti, szóval minden az ellen hat, hogy keveset fogyasszon).
20 000km-t mentem ezzel a konfiggal, előtte 8000 km-t a gyárival. Volt ez több is (5 L).
Gyári legkisebb 3,3L akkor óra szerint 60-65 ami 55 valós. Városban 4L.
Mostani HPC főtengely, DR Evo 70 vizes, S6 vario, Hátsó mobiltárcsa lineáris Malossi, Új DO 17,5 karbi Red Filter. 95 főfuvi. LeoV GP kipuff.
Túramenetben 3,6-3,8 óra szerint 80-90. valós 70-75 GPS. (Néha azért odahúzom jobban előzés stb..) amit igyekszek mindenhol tartani. Tehát ha 50 km-re megyek ugyanakkor érkezem, mint a szabályt betartó autós (50/90) kb. (Van akinél gyorsabban.)
Minden tankolás tele megy, 120-140km -ként. Blokk elrakva, km állás fotózva, otthon kiszámolva.
Km számláló jól mér, (340km-es túrán is.)
Szó mi szó meg vagyok elégedve. :)
Csak sírok ha haver meg 1,8-2L-ből megteszi az injektorossal. Mondjuk az meg lassabb gyorsulásnál és domboknál nagyon elmarad.
Meg van nyúlva, vagy csak nehezen tudtad visszarakni?
Mert egyáltalán nem könnyű egyébként. Ha az nem sikerült jól, akkor persze fulladni fog, de a leírásod alapján a szivárgás a gyorsítószivattyú membránál van. Ott direktben kap falsot, ha tényleg ott a gond, akkor is fullad.
Hali. Van egy 50es aeroxom. Csepeg a hűtővíz a blokknál, a vízpumpa fel lett újítva, de a hiba továbbra is fent áll. Valakinek tapasztalat, tipp, ötlet?
Köszönöm a válaszod. Ebből az jön le nekem hogy feleslegesen cserélem le a 21 es karbim 17.5 re akkor is enni fog kb igy. Nincs ertelem akkor ezen változtatnom marad a 21 es kis dellorto
Köszönöm a megszívlelendő tanácsot. Most aztán végképp nem tudom, mitévő legyek. 100-ban meg tudnánk egyezni, még el is vinne a figura megnézni. Viszont, ha tényleg ennyire szar, akkor kérdéses a dolog.
Ápr 15 én megyek haza, és jó lenne egy-két napon belül találni valamit, mert sok lótni-futni való dolgom lesz a ház felújításával kapcsolatban. Kocsim azért nem lesz egy darabig, mert a nejem még nem tud szabadulni a munkahelyéről, ő még kint marad júniusig németben. Itt viszont kocsi nélkül meg van alva az ember, így azt kint hagyom nála.
70 es henger volt 17,5 ös porlasztóval hosszú vizes Minarelliben tökéletes volt, így is sokat fogyasztott, tökéletesen összehangolt variátorral kuplunggal és kipufogóval, légszűrővel, állat módon gyorsult ( közlekedni nem lehetett vele)
Elég volt 0,5 gramm eltérés a görgőkben máris nem úgy ugrott , előbb nyitott a variátor mint ahogy kialakult a rezonátorban a gázlengés.
Üdv. Érdekelne a véleményetek. Van egy yamaha aerox om, 70 es henger 21es dellorto karbi, 107 főfuvoka van benne. Az lenne a kerdésem hogy ha a 21 es karbimat lecserélem egy 17.5 ös dellortora, fogyasztásba nyerek valamennyit? Vagy éppen minimális lesssz a fogysztás külömbség??
Futááás!!! Kollégámnak volt, őszintén mondta hogy maguktól pattognak a műanyagok, a blokk is elkopott gyorsan. FULL KÍNAI motor, ha nem hiszed keress rá az alkatrészeire mindene csereszabatos a többi kínaival.
130 ért egy jó megkímélt Honda Dio vagy egy Yamaha Jog , de ott se csábulj el a 44-60E Ft os "frissen felújított blokkos" daraboktól, amibe most került egy 2300Ft os kilincsből öntött kínai dugattyú hogy be lehessen indítani . Vagy ha van rá 1-2 hónapod keress egy mocit ezek közül még picit drágábban, utána örülni fogsz hogy nem egy vackot vettél .
Jó napot!Tanácsot szeretnék kérni.Vettem egy 2010 évjáratú Gilera Runner vx 4t 125-öt.Beindul egy pöccintésre megy is ha lassan húzom a gázt de ha hirtelenebben odahúzom megtorpan és 60 70-nél nem akar jobban menni.Karbit kitisztítottam.Van a pillangó szelep karjától egy lemez rudazat az egy szelepet nyomkod a karbi oldalán.Ennek a szelepnek a tengelyénél szivárog a benzin Ez lehet probléma? Köszönöm a válaszokat.
A legfinomabb köszörűkorongban is nagyobb szemcsék vannak mint bármely pasztában. Nem kell nekem az észt osztani, 0.001mm-re dolgozom. Nem kívánok vitatkozni senkivel.
attól függ melyikben. ahogy van durva, közepes és finom paszta is, ugyanúgy a köszörűkövek is többfélék. normális helyen egy gépen kétféle finomságú kő van felszerelve.
Üdv. Mindenkinek! Egy Tomos AT-50 AB tipusú kismotor vásárlása előtt állok... ha jól tudom akkor ez a BT-50 lebutitott, csúnyán lefojtott változata... Az lenne a kérdésem,hogy mik a külömbségek az AT-50 és a BT-50 között, illetve ,hogyan lehetne "felpiszkálni" az eredeti 5.5-6 lóerőre?
A Wartburg azért elég masszív jószág (eleve nem önhordó hanem alvázas), a mienkben a szüleim gyakorlatilag sérülés nélkül túléltek egy frontális ütközést (nyilván TK lett a gép).
Sziasztok! Segítségeteket kérném. Suzuki sepia robogóba , milyen olajat kell cserélni? Hol találom a betöltő és a leengedő nyílást és milyen típusú és viszkozitású olajat kell bele tölteni?
Minden jármű egy halálcsapda lehet , ha nincs szerncséje a benne vagy rajta ülőnek . Az imént láttam a híradóban egy mercit , a tető a műszerfalon volt , a vezeteőről nem írnék ... Igazad van , csak jót akartál írni , a suziban nem ázna - nem fázna , ennyi . Eladtam egy Schwalbet 85 ért a minap , üzembiztos volt , jó lett volna neki ez is .
A "direktbe adtam neki áramot" csak kb 2 másodperc volt hogy kizárjam a ventilátor hibát... vagyis csak leteszteltem,alapból nem -e rossz a ventilátor... de úgy működik...
Egy ismerősöm 150 ezerért vett egy elég jó állapotú régi 1000 cm3-is Suzuki Swiftet 2 év műszakival. Csak jobb mint egy robogó, vagy egy bicikli, főleg szélsőséges időjárás esetén. Egy 50 cm3-s robogó ilyen tingli tangli távon majdnem ugyanannyit fogyaszt.
Én elég régóta használom őket, de ilyen 100 körül egy akku van, nem egy használható robogó. Ólom-savasat egyszerűen nem szabad venni, az Ni-Cd nem jó járműbe, az Ni-Mh meg nehéz és gyorsan hal (plusz egyébként drága is, az egyik bringámban egy percig sem volt kétséges, hogy Li-Ion megy a helyére). Marad a Li-Ion.:)
"két féle fő irány van most: lithiumos és ólom-sav"
Tudom, lejárt már az idejük, de még működnek a NiCd, és a NiMh akksik is.
Én is szkeptikus vagyok elektronyos ügyben, de tény: az első Hibrid Priusok még működnek az akksival együtt, valamint a fotómasinámhoz van még néhány 2003-as évjáratú NiMh akkum. Persze csökkent teljesítménnyel, de működnek.
Én is jobban szeretnék valami neves gyártól, de a lehetőségeim elég behatároltak, ami a távolságot illeti. Azért akarok robogót venni, mert egy ideig nem lesz autóm. Ha nincs autóm, nehezen közlekedek, ráadásul teljesen új, ismeretlen vidéken vettem házat, ahol senkit sem ismerek az idős szomszéd nénin kívül.
150 körül elég jó állapotú Yamaha Neost kapni. Az egy fa egyszerű típus, jó minőségű anyagokból, biztos, hibamentes üzem. Csak megvételkor kell odafigyelni, hozzáértővel átnézetni.
"Megvan a gyári számla, 287e Ft-ról. 2007-ben kelt, és garantáltan 5600 Km van benne. Állítólag nem kínai."
2008-ban fillérre ennyiért vettem a Kymco Agilitym, ami szvsz sokkal jobb, de legalábbis tartósabb robogó. Azok mennek most 130 ezerért. Én tuti azt vennék a kettő közül.
Volt már a kezem között Paseo, igazából ha tanácsolhatom akkor inkább ne...
Kínai az elég rendesen... Inkább egy korban és km-ben öregebb japánt, akár csak egy kis dio-t, vagy bármit.
Hogy miért mondom: Túl azon, hogy a motor olyan amilyen, futomű akár ne is lenne alatta, a műanyagok nagyon hamar és csúnyán öregeszenek, sárgulnak, mattulnak, törnek és porlanak, papír vékonyak.
Nem szokásom és nem is szeretek leszólni dolgokat, de én pénzt nem adnék érte.
Sziasztok! Sziasztok! Egy Honda Pantheon 125 2T-ről lenne szó!Nemrég került hozzám...valamiért álló helyzetben felforralja a vizet ,mert a ventilátor nem kapcsol be!Cseréltem benne Vízhőfokszondát ami a hűtöben van és ami a motorban azt is és ventillátor kapcsoló gombát is.Multiméterrel kimértem,áramot kap a ventilátor, ha direktbe adok neki áramot akkor megy is ,tehát az működik.A vezetékeken eljut az áram a gombákhoz is.Tanácsolták hogy a két vezetékes gombáról húzzam le a sarut ,kössem direktre egy dróttal,akkor a ventinek el kellene indulni,de semmi... Vízpumpa jó dolgozik,légtelenítésen túl vagyok, biztosítékok rendben,akkor se semmi...Tudna segíteni valaki valami tanáccsal? Köszönöm....A képek illusztr. csak ezeket cseréltem a motoron...
A motor nem kínai, csak a blokkja. Ezek jellemzően nem az alja kínai szintű kínai blokkok, de gyengébbek és kevésbé finomak, mint a japánok és európaiak.
Köszönöm a mindenre kiterjedő választ. Nagy a dilemmám. Egy részről világéletemben nagy vesszőparipám volt az energiatakarékosság, s ebből a szempontból teljes mértékben az elektromos robogó felé hajlok. Koromból kifolyólag ugyanakkor ismerem annyira az emberi természetet, hogy 2-3 évente senki sem szívesen ad ki 35e Ft-ot EGYBEN, bármennyire is nem tétel az manapság. A hirdetéseket böngészve is mindig az az érzésem, hogy azért is akarják eladni ezeket a járgányokat.
Más részről viszont nem öröm egy robbanómotoros mocinak, ha be se melegszik, és mr meg kell állni.
Elektromos aksiknál két féle fő irány van most: lithiumos és ólom-sav. Ólom-sav aksi 300-400 töltés élettartam, lithium-akármi aksiknál 500-600. A lithiumos aksi azért is jobb, mert 80%-ra 2-3 óra alatt fel tudod tölteni. Ezen kívül szerintem praktikussági okokból olyat érdemes venni, amelyiknél könnyen ki lehet venni az aksit (pl unu), mert a töltés kisebb gond. (vagy ha pl az embernek nincs garázsa ahol ki tudja húzni a kábelt). Egyébként a hatótáv általában 40 km körül van a legtöbb elektromos robogónál, szóval ez alapján neked ideális lehet ha csak erre a távra akarod használni. Az élettartam 12k vs. 20k körül van, de szerintem ennél kevesebbel érdemes számolni, viszont ez használattól függ.
Helo Derbi Vamos 2 ütemü robgo ha benzint öntök a gyertyánál bele, beindul aztán leáll a karbi ki van mosva , probáltam kipufogo nélkül is addig jár amig ki nem fogy a benzin . Jó a vakumos benzin csap is müködik minden és nincsen több tippem miért csak akkor indul el ? Kompresszio hiányos lenne ? A gyertyát kivettem megpucoltam de lehet azt még beprobálnék egy másikat .....
Közben még egy kérdés felmerült bennem. Az elektromos robogó (mondjuk egy Velox) aksijának mennyi az élettartama? Hány km-enként kell cserélni? Ha jó saccolom, egy benzines, 50 ccm-es moci nagyjából 10-12Ft/km-es fogyasztást jelent, míg egy elektromos 1-1,5Ft. Na, itt lép képbe az aksi kérdése.
Mennyire éri meg elektromosat venni? Gyalázatosan rövid távra, 3, illetve néha 10 km-es távra kellene, ezalatt egy benzines jószerivel be se melegszik. Más részről viszont nincs állandó macera vele, hogy fel van-e töltve, hazahoz-e ha most sürgősen el kell indulnom, stb.
Spanyol, Rieju paseo típusú robogóról van valakinek tapasztalata? Kínálnak egyet megvételre, de én már 40 éve nem motoroztam, fogalmam sincs, mit érdemes, mit nem. Ez négyütemű járgány, állítólag nagyon jó állapotban. Adjak érte 130ezret, vagy meneküljek?
Ugyan kétütemű verziókkal, de mindkettővel van tapasztalatom. A Motowell-t 4 évig hajtottam, kb. 20 ezer km-t mentem vele, újszerű állapotban vettem, ha jól emlékszem 2000km körül volt benne akkor. Végülis mindenhova elvitt, 160 ezres árát bőven megszolgálta, de nem tudnám egy napon említeni az utódjával, ami 9 hónapja van meg és 5000km-nél tartok vele. Ez egy Derbi Variant Sport. Meg kell mondanom, hogy sokkal jobb, futóműve mindenképp, talán jobban is gyorsul, míg a Motowell végsebességre tudott többet. Ezzel eddig semmi bajom nem volt, a kínai/magyar gépnél voltak bosszantó, de orvosolható hibák. /műanyag olajcső többször felkeményedett majd eltört, kormány csapágy 2 ezrenként lötyögni kezdett, ilyesmi+ két nagy javítás ami részben az én nemtörődömségem következménye volt. Amúgy itt mindig leírtam az aktuális bajait, ha érdekel rákereshetsz. Hogy megérte-e a Derbi a 600 ezer forintos árat, azt majd annak fényében tudom megmondani, mikor 4 évesen 20 ezerrel lecserélem, bár ha semmi baja nem lesz addig, akkor is a felében sem volt a Motowell az összes bajával együtt, de ez azért egy komolyabb, biztonságosabban motorozható masinának tűnik. Ja és mindig beindul, télen is, egy hónap után is, bármikor első gombnyomásra vagy rúgásra pedig kint tárolom. A Motowellel szarakodni kellett hosszabb állás után míg életre kelt. Ez utóbbit amúgy 100 ezerért még beszámították az új gép árába, tehát 60 ezer forintért plusz a két nagyjavítás áráért /2x50e/ motoroztam vele 4 évig. Egyelőre egyik megvásárlását sem bántam meg.
Annak a végén csak egy úszó van a tartályban. De a Primavera kissé fiatal még ahhoz, hogy az beakadjon, a sok évig üres tartállyal álló, nem használt robogóknál szokott vele baj lenni csak.
Van egy Vespa Primavera 50cc 2T robogoval kapcsolatosan lenne kérdésem. Kigyulladt az alacsony olajszint jelző lámpa, miközbe az olaj tartály tele. Ez vajon valami elektromos hibára utal, vagy ideje pánikolni mert lehetséges, hogy a hengerbe nem jut be az olaj? (Nem tudom, hogy pontosan mi ugrasztja ki a lámpát..) Előre is köszi az ötleteket!
Persze, minden kínai, csak az nem mindegy, hogy mit követelnek meg tőlük, és milyen a végellenőrzés. Tudnak jót is csinálni, gyakorlatilag szinte minden elektronikai eszköz náluk készül.
Amit tudok, hogy a 250-es Yamaha Viragot lemásolták (tök egy az egyben) egyes pletykák szerint megvették a gépsort, amikor leálltak a japcsik, oszt mégis sokkal több a gond a másolattal, mint az eredetivel.(Keeway Supershadow) Szarok, és pontatlanok a csavarok, szar az anyagminőség, és kifejlesztették a lebomló gumialkatrészekett. (gyorsan lebomló :-))
Nekem eddig 2 nagyon megbízható 4T 50-esem volt: Egyik a Kymco Agility, ami a robogók swiftje, használtam 7 évig, és lényegében nem volt semmi baja. Sajnos óra szerint 57 kmh a vége CDI vágás után, ez nem túl sok (GPS szerint 52), de végülis használható azért. Én azért tetettem bele 70-es hengert, így már ment GPS szerint 70-nel. Már lehet kapni Agility Cityként ugyanezzel a motorral nagyobb kerékkel.
Most (még) van egy Honda Today 4T-m, ez is nagyon megbízható, picit gyorsabb az Agilitynél, (GPS szerint 56 kmh a vége), ha végig végsebességen használom, akkor is elmegy 2,5 l/100-ból. Egy baja van, szerintem 170 cm felett kicsi.
Azt, hogy a Liberty nem abból van összerakva, és mondjuk a kínai alkatrészeket is tartalmazó Zip sem az a minőség, mint egy Motowell. De persze a Motowell is vehető, nem nagyon hisztis, csak szar.
Üdv mindenkinek! Robogót szeretnék venni de nemtudom milyet érdemes manapság , 50-es 4t-ben gondolkodok hajlandó lennék több pénzt is kifizetni egy újért ha tudom hogy sokáig megbízhatóan szolgálni fog!
Ki milyet ajánlana? Az egyik motorosboltos ismerősöm aztmondja hiába veszek sok pénzért újonan piaggio liberty-t vagy aprilia scarabeo-t manapság már ugyan úgy kínai alkatrészekből van összerakva mint egy fele annyiba se kerülő motowell... Ti mit gondoltok erről?
google nem dobott eredményt? én nem állok neki keresgélni, de én egy 10w-50-et raknék bele, pl. az ásványi motul 5100-ból. ha eszegeti az olajat, akkor ugyanebből a 15w-50-et.
Nem tudom, smkp-nél mennyire kötődik személyhez a bizti.
Gépjárműnél, ha csak úgy hagyod megszünni, akkor annak hátrányai vannak a következő kötésnél.
Lehet, hogy tényleg az "eladás" a legjobb, nem kell külföldre, elég Kanifaszi Gusztinak, a Forgalmas utca 567-be. ez is okirat hamisítás ugyan, de gyakorlatilag 0 a lebukás esélye.
Tudtommal semmi. Mivel sehol nem szerepel nyilvántartásban, így nem tudod kivonatni sem a forgalomból. Egyedül a biztosítónál van nyilvántartva, de az meg nem rinyál, ha nem kötsz, Forgalomban meg nem tudsz megbukni vele, mivel nem használod.
Esetleg, ha nagyon meg akarod magad nyugtatni, írsz a biztosítónak egy levelet, hogy szétbontásra került.
Sziasztok. Hogy tudok egy 50 ccm robesztől legálisan megszabadulni? Nem akarom eladni, de használni sem. Szeretnék másikat venni, ezt pedig "letenni". Kell bontási papír, mint egy személyautóhoz?
Kábel csatlakozónál mértem 12V. Két vezeték van az egyik a pozitív a másik test. Alaphelyzetbe a szívató nyitott állapotba van, és akkor több üzemanyagot kellene kapnia.
Yamaha jog automata szívató probléma. Hidegen nehezen indul, ha beindul a motor akkor meg kellene emelni az alapjárati fordulatot (korábban így működött), de most simán alapjáraton jár. Olyan mintha zárt állapotba lenne a szívató. Ellenőriztem a szívatót aksira kötöttem és pár mm kimozdul vissza is megy, nem akad meg, elvileg jó. Vettem bele egy újat de azzal sem működik. Karburátor tiszta a benne lévő furatok is ami szívatóhoz mennek.
Valaki esetleg tud valami tanácsot adni, hogy mit nézzek még meg?
Bérelni fogok néhány tipust , aztán amelyik jobban bejön olyant veszek . Ami tetszik papíron az pl. Sym Symhony , Honda Nsc vagy Kymco Agility , Piaggo , Gilera . Vagy valami ......majd lesz :)
Üdv. Mi lehet a Piaggio mc4 blokkal ? Olyan mintha ventillátor,vagy a szíj nyüszítene . Nem vészes hangon ,de azért erősen hallani. "Lehet,hogy nem értitek ,de nem tudom másként leírni ".Gázadásra a motorhangal erősödik. Alapjáraton szépen jár,jól húz.Ezen kívül minden jó. Ha főtengely csapágyas akkor mi a jelenség ? Az öreg szíj nem ad erős hangot ?
Nem tudom, de ha százas és már futott itthon, akkor simán lehet benne ötvenes óra (ugye régen az volt a mesterterv a rendőrök megtévesztésére). Az F12 százasán viszont olyan kipuff van, mint a Piaggio 80-ason, azaz vastag a könyök és tágul a dob felé, az ötvenesé meg vékonyabb és nem tágul. Amennyire meg tudtam nézni, a százas Ciakon is ugyanaz van, az ötvenesét nem találtam.
Jó, de az ötvenes kétütemű, a 125-ös meg négyütemű. Százas lehet, ha kétütemű, ötvenes nem lehet, ha négyütemű.
A százas kipufogókönyöke sokkal vastagabb, mint az ötvenesé, és a gyári dob is más alakú, ennyi látszik kb. kívülről. A motorszám néha AH 100-zal kezdődik, de F12-nél is láttam olyat, aminél ez nem így volt.
Tehát a kérdésem továbbra is az: Hogy a ménykübe lehet megkülönböztetni Malaguti Ciak minarelli vagy kínai blokkos és hány köbcentis? Esetleg ezeken hol lehet olyan adattábla ami ebben segíthetne? Előre is köszönöm a hasznos hozzászólásokat.
Dehogynem. Ha nem ismerős a rendőr, vagy csak van kedve dolgozni, akkor szépen berendeli az NKH-hoz (és az esetek 99 százalékában ez történik), ha ott kiderül, hogy nem ötven, akkor rögtön két dologért kapsz büntetést. Perre mehetsz az eladóval, de csak az egyik dologért, mégpedig az okirathamisítás miatt.
A biztosítós részt meg Frímen leírta, az könnyen lehet több százezer még egyszer.
csak a rendőrök jóindulatán múlt, h nem vettek elő. simán elküldhették volna a robogót kpm vizsgálatra, ahogy ezt régen egy ismerőssel meg is tették.
ha pedig balesetbe keveredsz egy ilyennel, akkor vagy csak igazán bajban. főleg, ha te okoztad. fizetheted zsebből a kárt, mert az smkp gfb nem érvényes mkp-ra. ha meg jogsid sincs mkp-ra, az lesz a hab a tortán.
Ha van adásvételid, hogy te 50ccm ként vetted akkor téged nem fognak b@sztatni. Az eladót már elővehetik, de még az se biztos.
Engem már fogtak meg Aprilia Sr 125-el. Mutattam nekik az advételit, hogy sr50-ként vettem el is fogadták ezt a részét. De mondták, hogy akkor tudatják velem, hogy ez 125ccm, és többet nem figyelmeztetnek.
Abszolult nem tudok róla semmit egy adattáblát találtam az ülés alatt. De nem tudok belőle megállapítani semmit. Az elado előszőr 50-esnek később 125-nek mondta.
Motort szeretnék venni, de nincs saját tárolóhelyem, az utcán pedig nem szeretném hagyni. Ha valaki tud bérelhető tárolót, garázst Budapesten, Kőbányán, jelezze nekem.
amúgy egy öregebb robogó is lehet jó, üzembiztos, csak karbantartás kérdése. nekem most egy 2005-ös scarabeo 50 van 22-23000 km-el, és rendben van, nem volt még blokk sem bontva. és hajtom, mivel bp-en úgy kell. :)
Műanyag idomok hátoldalán találhatsz gyártási év jelzést. Talán a diónál az ülés aljában találsz. Ha jól tudom a dio af27 1990-2000ig gyártották. A jogot 3kj pedig 1990-1996 közt.
Honda Dio , Yamaha Jog vagy olasz hasonló robogókon , lehet látni valahol a gyártási évet ? Vásárolnék valamit és szeretném látni a valós gyártási dátumot ?
Megbízható szerelőt keresnék a 125-ös Yamahámhoz Pesten. Tud valaki segíteni? Pár csip-csup dolog lenne csak, ám a soroksári yamaha szerviz borsos áron méri magát. fonagy.monika@gmail.com -ra is írhattok. Köszönöm szépen!
Ma váratlanul olyat csinált velem a gép amit eddig nem tapasztaltam. Néha tartott házon hullámzó teljesítmény, majd főleg motorfekes gurulás után nem fogadta a gázt, vagy tüsszögott csattogott végül kopogazra csak csak megindult. Azt tapasztaltam hogy világítás nélkül stabilabb, nem áll le.
Hazáértem, raneztem egy multimeterrel es fogyasztók nélkül az akkusarun 16.1V! Ha minden fűtést es lámpát felkapcsolok 15.3v
Kymco Agility 50/4t-re akarok nagyobb hengert tenni, olyat aminél a hengerfej maradhat gyári...
70-es és 80-as közt vacillálok....
Szerintetek a 80ast alapból birja a főtengely meg a hajtókar, caapágyak stb..?"
Nekem anno a Kymco márkaszervíz tett fel 70-es hengert. Ha jól emlékszem görgőt és gyertyát cserélt csak mellé, 2009 körül került ez 30 ezerbe, a kiszedett szinte új 50-es hengert mellé vissza is kaptam. A robogó úgy gyorsult mint egy 2T 50-es, és GPS szerint 70-el tudott menni a korábbi 55 helyett. A fogyasztás viszont megnőtt 2,2-ről 3,5 literre.
Szerintem elég neki a 70-es henger, ezzel tök megbízhatóan üzemelt alattam 10 ezer km-t.
Én meg eddig abban a hitben éltem, hogy ezt meg szokták mérni, mielőtt cserélik, vagy akár szétszedés nélkül kompressziót, estleg veszteséget mérnek.
Nekemezzel a tököm kivan, hogy mármindentkicseréltünkrajtamégsejó, pláne, ha ezt ún. szerelő csinálja. Mert otthoni barkácsnál még megbocsájtható, de ott sem biztos, hogy költséghatékony.
Mostmár értem miért néztek furcsán rám régen egy szervízben, mikor x alkatrész cseréje esetén megkérdeztem, hogy és ha nem lesz jó, akkor kiszerelik, és vissza a mani?
Vásároltam egy 2013-as Motowell Crogen RS 50ccm-es kétütemű robogót. Szeretném lecserélni a hajtóműolajat a motorban. A kezelési könyvében 10W-40-es JASO T 903:2006 MA2 olajat ajánlanak hozzá. Valóban ez való hozzá, nem pedig a szokásos 80w90 mint a legtöbb robogóhoz? Nem kaptam egyértelmű választ még a motoros boltokban sem.
A gyári hengert az előző tulaj kikapatta a szerelővel, mert azt hitték, hogy az a baja motornak, és bele tették helyette ezt a tmmp hengert egy dugóval. Nem is ment sokat a tmmp -vel a motor, mert ugyan olyan szar maradt mint a gyári hengerrel. Hát most a gyárit tettem vissza a blokkba, belefurva egy vertex dugóval...
Ezért akartam tudni hogy milyen is ez a tmmp henger, kidobni való, vagy inkább nem.
--
Hogy jó e? hát szoszo... gyenge a motor. Pedig két egyforma motorom van, mindkettőben ugyan azok az alkatrészek lettem ujjak beletéve... csak a porlasztóban a suber tű nem egyforma, a dinamikus motorban vékony tű szerü a suber, a gyengében meg majdnem végig vastag, szinte alig vékonyodik lefelé.
Hát ezen még dolgoznom kell, hogy olyan legyen a gyenge motor, mint a másik ugyan ilyen motorom.
Tök fölösleges egyébként külfölddel bajlódni, van hozzá NG tárcsa, az teljesen jó (a legtöbbön a gyári is az, attól függ, hol készültek). Azt sokan árulják itthon. Ha meg más nem, akkor a Bárdinál van Ferodo, azzal sincs baj (persze a webshop azt is 4 mm vastagnak írja, de valójában az is 4,5).
Ezek a kis Maják elég szaporák, van hozzájuk minden.
Ne ezt rendeld meg, mert USA-ból van amit linkeltem, arra neked még jön posta, vám + áfa, nem éri meg. De a kódra rákeresve találsz európai dílert, ott már csak arra kell figyelni, hogy futárral küldje, ne a postával.
Van rá egyébként halovány esély, hogy a magyar Yamaha is tud, egy telefont megérhet.
Két napig nem használtam a robogómat és amikor beakartam inditani nem indult karbit kitisztítottam. Szikrát és benzint szerintem kap. Néha mintha be akarna indulni de szinte azonnal le is áll.
Mi lehet a gond? Én arra gyanakszom, hogy valahol fals levegőt szív.
Szia! Letudod írni, megtudod fogalmazni a kérdésed mindenki számára érthetően, magyar nyelven?
Nehéz kihámozni a mondanivalót az írásaidból.
Tcaoe szerintem a gyári értékeket mondja, de mint mondtam, a tárcsán rajta kell lennie a limitnek. A 2.7 mm biztosan jóval túl van minden határon, a legkisebb limit érték, amit valaha láttam az 3.5 mm volt.
nincs valakinek egy videója, vagy képe arról, hogy egy Piaggio Diesis/ Fly kilométeróra meghajtása alatt milyen sorrendben és mik vannak?
Konkrétan az a bajom, hogy a motor felújítása közben/után ez az egy dolog, amire nem emlékszem, hogy volt, és az a műanyag tányér ami a felnire megy túl nagyot lötyög, a kilóméteróra meghajtása pedig mintha nem ülne fel rendesen a felni végére. Olyan érzésem van, mintha valami hiányozna onnan...
A másik oldalra megy a másodlagos levegőrendszer szelepeihez. Az egy ilyen kisebb műanyag ház a blokk tetején, a kipufogóba van bekötve. Ha ledugózod, elvileg nem lesz semmi (a katalizátor dugul el gyorsabban, de kétlem, hogy a tiédben lenne).
Az 50 es minarelli fekvő blokkos (yamaha Jog NextZone) motoromban a hengerre az van írva, hogy TMMP, Ez tartósságban, minőségben milyen henger? Mondjuk a gyárihoz képest?
Oldalt van, de nyilván a kerék küldi oda rendesen fel a mocskot. És ja, nincs rajta cső...viszont én nem is emlékszem hogy valaha is lett volna rajta, szóval asszem az is világos lett hogy miért eszi a gép az olajat és hogy ha fogom tudni használni végre a KTM-et, akkor mire kell majd költsek:(
Hova csatlakozna annak a csőnek a másik vége amúgy? Vagy ha ledugózom, az is jó?
Peugeot Speedfight 2 2t robogóm van, ami hosszabb állás kb 1 hét után egyáltalán nem indul, csak ha a hengerbe egy kis benzint öntök. Utána viszont megy, valamint napokig szépen indul. Még egy furcsaság: Míg hideg a motor, egyáltalán nem képes mozgásba lendülni. Variátor görgők zsír újak. Miután bemelegszik, hibátlan. Ötlet esetleg hogy mi lehet a gond?
Van valakinek ötlete, hogyan lehetséges hogy minden alkalommal miután esőben robogok, áll a légszűrőház aljában a sáros víz (meg persze a szivacs is tocsog tőle)?
A légszűrőház teljesen gyári, sérülés sem látszik rajta sehol. Zip 50 4T.
Tavasz előtti problémám lenne. A robogóm Quingqi 4t, olyan kis kinai. Tavaly már használtam irányjelzö,duda,féklámpa nélkül. Nos ez a gondja. Elöl van tompitott és reflektor simán beindul rugásra de a többi elektromos cucc nem müködik. Akksit tettem bele és a biztositék forrosodik. Ki tud segiteni, hol lehet zárlat?
Autóba van aki már régebb óta és elégedett vele. Ma már nem en bloc hülyeség ez, mert a technika ott tart, hogy offroad cuccként philips is csinál ilyet.
De hogy egy ilyen nem egészen philips cuccal mit érsz el az nagyban függ a lámpatesttől, és méginkább a konkrét "ízzó"tól. Kínaiból meg jót választani, mikor mind lehazudja az égről a csillagot...
Illetve azt tudod ezeknél a kínai csodáknál mi van abban a nagy gümőben az alján? Egy hűtőventilátor. Én nem tudok komolyan venni egy ilyen megoldást még ha épp néhol működik is valameddig.
Én vettem egy LED izzót a robogóba, de még nincsenek rajta az idomok és így nem próbáltam még. Nappali menetfényként használnám úgyis, arra talán elég lesz. A fék, helyzetjelző, irányjelző izzókat már kicseréltem LED-esre, az jónak tűnik, erősebbek is.
köszönöm, így teljesen világos. egyetlen nyitott kérdésem van még. a lépcső-alsó rész hossza. mert sajnos nem tudom, hogy mennyit nyomjak be a gyűrün ahhoz, hogy meglegyen a csapágy- szimering fél miliméteres távolsága
Most nem túrnám elő, mert bonyolult, de úgy néz ki, hogy a szimering felőli végén az átmérője egy tizeddel kisebb, mint a szimering külső átmérője. Ez a rész olyan hosszú, hogy kb. fél mm marad a csapágy és a szimering között. A következő lépcső kb. 1 mm-rel nagyobb, mint az öntvényen a furat. Ennek a hossza kb. mindegy, amekkora fúró van, meg amit jól meg tudsz fogni. A belseje végig van fúrva, 1 mm-rel nagyobb az átmérő, mint a szimering belső átmérője. A gyári ennél picit bonyolultabb, mert az egy kétrészes szerszám, az való az egyik hátsó szimeringhez is egy adapterrel.
Mégegyszer: rendesen le kell légteleníteni. Azt, hogy mennyi jön, nehéz mérni.
Milyen henger ment rá?
Én a Malossikat finoman járatom 400 kilométerig, de mindig változó terheléssel, picit több olajjal (százas keverékkel a tankban, hogy azért a gyűrűk se tapadjanak meg, meg a kipufogó se menjen tele szutyokkal). A gyárit ugyanígy, csak ott vissza is szoktam fojtani.
Üdv az Uraknak. Tisztelettel kérdezném, van esetleg valakinek 50 es piaggiohoz szimering benyomó célszerszámja? Ha igen akkor lenne olyan jó, és a paramétereit megosztaná velem? Köszönöm
A van benne, meg az átmegy rajta, az nem ugyanaz. Mindig légteleníteni kell, nem szabad úgy járatni, hogy nem adagol tutira. Az a szivattyú majdnem örök életű, a Vespámban 95 ezernél cseréltem ki csak azért, mert már 95 ezret ment. De 5 perc alatt tönkremegy, ha szárazra fut.
Ja, így meg van húzva a szivattyú. Ennek a legtöbbször az az oka, hogy kiakad a bowden másik vége az elosztóban. Ami különösen akkor lesz kellemetlen, ha visszaakad, és keveset ad (vagy ha felakad miatta az elosztó, és hiába engeded vissza a gázt). Viszont a szivattyút sem szabad olaj nélkül járatni, arra vigyázz.
A robogóm teljes felújítása során eljutottam a motor beindításáig, és emiatt a keverékképzést még nem bíztam az olajszivattyúra, hanem bekevertem egy 1:20 körüli keveréket, és kb 1 órát járattam. Még nincs bejáratva, de már szépen jár, szép az alapjárata, gyakorlatilag hozzá sem kellett nyúlni a karbi csavarjához.
ami viszot zavar, hogy az olajszivattyú állítóját nem tudom olyan állásba tekerni, hogy stimmeljen a két jelzés. Ez ha jól sejtem így több olajat ad a motornak, lehet ebből valami gondom, vagy a bovdennel játszak még?
Az idomok még fényezésre várnak, de most így néz ki, vajszínűre varázsolom majd.
üdv Mindenkinek! Azt kérdezném, hogy Piaggio Nrg főtengelyhez való Rocket gyártmányú hajtókarral van valakinek tapasztalata? vállalható kategória vagy inkább mellőzzem? válaszokat köszönöm
Egy kérdés. Kicserélem a honda robogómon a porlasztót, és felkeltette a bowden gáz alatti csőcsatlakozó a figyelmemet. Az alapjárati állító csavar felett van, és egy kis lukkal kapcsolódik a bowden emelő csőhőz. Mi a szerepe?
sziasztok ! egy kérdésem lenne ! mégpedig az lenne van egy kymco robogóm 2t 60cc! télen cseréltem egy henger szettet és most meg azt csinálja hogy prüszköl meg pufog vissza a kipufogón meg lángcsóvát add ki mi lehet a gond,eddig nem csinált ilyent.fel állítom sztenderre elindítom alapjáraton is szépen jár fordulat is felmegy 9500 ra de nyomaték alatt meg jó ha eléri a 6500. mi lehet a gond ilyennel még nem találkoztam . köszi a segítséget !:)
"Van adásvételim az új vázról, de a motorpapírok a régiről szólnak, mire kell ilyenkor biztosítást kötni?"
Nekem volt olyan, hogy véletlenül vettem egy szép külsejű, de műszakilag nagyon leharcolt Yamaha Jogot (nem vettem észre, milyen véres a torka), eladtam alkatrésznek, vettem egy másik Jogot, lusta voltam egy lemondó levelet fogalmazni, új biztosítást kötni, ezért inkább írtam a biztosítónak, hogy megváltozott az alvázszám alvázcsere miatt, 2 hét múlva jött az új kötvény az új alvázszámmal.
onnantól hogy vázat cseréltél ez olyan mintha egy másik robogó lenne.
az előző megszűnt létezni, ha biztosítottad akkor le kellene mondani valahogy, (pl eladtad gipsz jakabnak) erre a vázszámra pedig kötsz egy biztosítást.
Ha van egy robogóm amit összetörtem és a vázat cserélem, akkor hogyan működik a paírozás? Van adásvételim az új vázról, de a motorpapírok a régiről szólnak, mire kell ilyenkor biztosítást kötni?
Akkor nekem sikerült kifognom, mert nálam már 15 E km felett van a DR 70 hengerszettben, ismerősnek már 20 E km. Az övé most kezd hidegen zörögni, de még erős. (Olajon nem spórolunk.)
Nekem a gyári hengerszettel (Yamaha BWS, Piaggio blokkos) 43E km-t ment el. Biztosan tudom, mert újonnan vettem a motort. Ami utána került bele azzal konstans 10-12E km. Bármilyen márkát, bármilyen tuning cuccot próbáltunk 10-12E km-t bír. Elég sokat járok vele, van Tucano is, gyakorlatilag csak a hóesés és a szibériai hideg (és néha a lustaság) győz le. Napi 30km minimum, nyáron több.
Adott egy Yamaha Salient robogó!Állt vagy kb 15 évet. tankot ki pucoltuk,és a karbit is. Utána megpróbáltunk menni vele de olyan hibát csinál hogy elindul húz is pár méteren át ,utána meg csak fullad. Olyan mintha kifogyott volna a benzin a karbiból. Az alapjárat jó de ha húzód neki akkor elkezd fulladni, addig fullad míg vissza nem engedem a gázt. Akkor alapjárat van. Az üzemanyag szinten állítottunk de a próbléma meg maradt.Esetleg tudtok adni valami tanácsot,hogy mi okozhatja a hibát??Köszi!
Nem tudjátok véletlenül, a Vespa ET-k fényszórójának fényerejét lehet valahogy javítani, vagy marad a vaklálás? Múltkor meglepett, hogy ugyanott a Honda Today-emmel mentem, nem a Vespával, és a Hondának klasszisokkal jobban terül és erősebb is a fénye, pedig annak is sima izzós a lámpája.
Nagyon változó. Helyben rohangálva 1-2 km es utakon (szinte végig hideg motorral) a 15-20ezret ha megéli. Hosszabb utakon, pl nálam 15+km től 200km-es túrákig. 30ekm felett is bőven elmegy. Én most járok 34ekm-nél (nem gyári henger) Igaz már gyengélkedik. Új szíjjal/görgőkkel is csak 47-48 a max seb. A 18% emelkedőn is 25km/h val erőlködik, fénykorába ott 50nel repesztett felfelé.
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani ,hogy honda sh50 fifti robogoba mekkora ékszij kell pontosan.A neten néztem pár szij táblázatot,de ahány annyi fajtát ir!Most vettem a motort és nem vagyok benne biztos,hogy a bele valo szij van.A jelenlegi szijra a következő van irva:23100-GBY-9010-M1
Ez a másodlagos levegőrendszer csatlakozója, a katalizátort védi több oxigénnel.
Zárd le a gumicső végét, hogy ne menjen tele porral a doboz, mert akkor tönkremennek a szelepek, ha valaha még vissza akarnád alakítani. Sportkipufogóhoz nem kell.
BUÉK ! Kérdezni szeretném,hogy a Piaggio blokkos motoroknál a gyári kipufogón van egy plusz kb 15mm átm cső ami felmegy a "karbulátor mellé" 2db szelep van a házban . Mi a szerepe ? és ha sport dob van felrakva akkor azon nincs ez a cső. Akkor mi a teendő a kiépitett gumi csővel, le kell vakitani vagy szabadon lehet hagyni. Köszönöm.
A gyújtáskapcsolóról, a második állásnál (ha jól emlékszem, az enyémet nem nyitottam 3 hónapja) be kell nyomni a kulcsot kissé, és akkor kipattan a zár.
Én a Motowell-nél minden szezon végén lecseréltem azt a közel 1 dl-nyit.
Sosem volt kristálytiszta, mindig sötétebb színű volt, legelőszőr konkrétan zavaros, sötét színű és tele csillogó fémkristályokkal.
Fél literes flakon volt a legkisebb kiszerelés, amit kaptam a leírt specifikációknak megfelelően, nem is volt túl drága, így bőven elegendő volt pár évig, az olaj szavatossági idején belül.
Kínai vacak anyagminőséggel ami kopadékot termel, ezért kellhet a sűrűbb olajcsere a végáttételnél. 5-12 E km a jobb típusoknál a csereperiódus. Ártani nem ártassz vele ha sűrűbben cseréled.
Van egy használaton kívüli négyüteműm is. Mikor még többet használtam, azon rend szerint minden tavasszal olajcserét csináltam. Azoknál sem kell? Az egy távolkeleti márka, a mostani kétütemi meg egy Vespa style (Vendetta)