Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2023.09.27 -2 2 21491

A váci Elektra volt 11 mrd körül, amikor épült. Sejthető, hogy azóta nem lett olcsóbb. Várom a további mínuszokat.

Előzmény: superconductor (21490)
superconductor Creative Commons License 2023.09.27 0 0 21490

A rendes nem tudom, ez most 1.5 milliárd, V-Híd fővállalkozásban.

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR000117942023/reszletek

Előzmény: király2644 (21489)
király2644 Creative Commons License 2023.09.27 -2 1 21489

Mennyi lenne egy rendes bizber a mai áron Szombathelyre? És mennyi a jelenlegi tákolgatás (nyilván új váltókkal és pálkyamunkákkal együtt)? Én is szívesebben látnék egy rendes bizbert, kiépített L2-t végig, de a pénz az úr.... :( Nem a Prolanon kell leverni a tákolgatást, hanem a magyar költségvetésen... De jogos, ha lehett találni OFF 32 mrd-t, akkor talán jutna egy másik 15 mrd Szombathely új bizberére is, végül is csak egy ****** utasításába kerül.... oh wait.... 

Előzmény: superconductor (21487)
markodonat Creative Commons License 2023.09.27 -1 0 21488

Ami - tegyük hozzá - már réges-régóta esedékes lenne Szombathelyen, csak hát azzal nem lehetne a közösségi médiában villogni (lásd soproni váróterem/utascentrum stb.)

Előzmény: superconductor (21487)
superconductor Creative Commons License 2023.09.26 0 0 21487

Én is úgy tudom, hogy a projektben résztvevők inkább ellenérzésekkel viseltetnek.

Szívesebben csinálnának egy "rendes" biztbert, köfivel. De ha tákolásra van igény, akkor tákolás lesz...

Előzmény: király2644 (21486)
király2644 Creative Commons License 2023.09.25 -1 1 21486

Ezt kérte a megrendelő, mert erre van pénze. Nem a Prolan tehet róla.

Előzmény: Fizolti (21485)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.25 -1 0 21485

Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.

 

Most olyat olvastam egy Prolanostól, hogy ez az elképzelés lesz, és még büszkék is rá. 

Előzmény: superconductor (21481)
H_CS Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21484

Engem is érdekelne.

Előzmény: Lovrin (21483)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21483

Az alábbi Máv biztosítóberendezési térkép elérhető valahol digitális és naprakész formában?

 

H_CS Creative Commons License 2023.09.25 0 0 21482

a 2007-es ceglédi Simis IS olyan állapotban van, mintha tavaly ment volna üzembe.

 

Szeptember 29.-én éjjel lesz rajta szoftvercsere. https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/5f1033fefd28b141d7100b6f53167dab

 

Előzmény: Grgabácsi (21456)
superconductor Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21481

Kicsit pontosítva: valami olyasmi lesz, aminek van köze a ProRIS-H-hoz.

De nem lesz az egész biztber ProRIS-H-ra cserélve.

 

Olyan horror elképzeléseket is hallottam, hogy a vágányút beállítás (meg kb. az összes biztber funkció) marad a mostani berendezésen, DE a váltókat majd számítógépről fogják állítani.

Előzmény: Lovrin (21478)
király2644 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21480

csak részeiben, konkrétan csak annak a váltóvezérlése kerül beépítésre, hogy ne kézzel kelljen héblizgetni .... hát....

Előzmény: Lovrin (21478)
korpi41 Creative Commons License 2023.09.24 0 3 21479

Több éve megy az előkészítése az angolváltók cseréjének. Mivel már csak vályúaljban lehetne átvezetni a vonóvezetékeket, amihez viszont annak a nyomvonalát módosítani kellene, így a villamos váltóállítás felé való elmozdulásra volt terv. Új állomási biztosítóberendezés költsége a saját erőből vállalhatatlan volt, viszont a pályás beavatkozásra szükség van, ezért lesz egy kis okosítás a berendezésben úgy, hogy az alap függőségek megmaradnak, csak a váltóállítás lesz megoldva.

Előzmény: markodonat (21477)
Lovrin Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21478

Úgy tudom Proris-H lesz

Előzmény: markodonat (21477)
markodonat Creative Commons License 2023.09.24 0 0 21477

Van valakinek infója, hogy mi fog Szombathelyen történni (vagy idézve a posztot, milyen "új biztosítóberendezéseket (sic!) építenek be") az egy hónapos vágányzár ideje alatt?

 

https://www.facebook.com/GYSEV.ZRT/posts/pfbid02b5vnb5H1mBgPkEj49irw6BhBW3R422huRbnYMhVWuXbHNDPjJdFcSRf3AsJw6xtgl

v46021 Creative Commons License 2023.09.23 0 1 21476

 

Bocs, az utólsó mondatot elvitte a cica.

 

A most üzembe helyezett E2 fel van készítve a L2-re, csak politikai döntés kérdése, hogy mikor pakolják mellé.

...és a távoli jövőre gondolva nem készült 75 Hz, ami alapvetően egy okos döntés, csak egy kissé ma irreális...

...és így egyszerre esünk le a ló mindkét oldalán!

 

Előzmény: v46021 (21475)
v46021 Creative Commons License 2023.09.23 0 1 21475

 

A most üzembe helyezett E2 fel van készítve a L2-re, csak politikai döntés kérdése, hogy mikor pakolják mellé.

...és a távoli jövőre gondolva nem készült 75 Hz, ami alapvetően egy okos döntés, csak egy kissé ma irreális...

 

Előzmény: király2644 (21471)
aruzsi Creative Commons License 2023.09.23 0 0 21474

Csak közben az ETCS miatt volt egy hardver csere ...

Előzmény: Grgabácsi (21456)
nazareth Creative Commons License 2023.09.23 0 1 21473

Hogy román oldalon bizber-vonalon mi van, azt Fizoli szépen leírta (vegyesfelvágott, mechanikus bizber, tekerős sorompó és andráskeresztes átjárók vannak bőven). Ezen kívül a vonal a Sebes-Kőröst követi végig, annak megfelelő tyúkbél-vonalvezetéssel; komoly fúrkálás-építkezés fog kelleni ide, hogy kigyomláljanak egy sor 60-as ívet. 160-at meg talán akkor tudnék elképzelni, ha az egész szakaszt Révtől Királyhágóig kompletten kiváltanák egy 12km-es alagúttal :)

 

"vicces lesz, ha elkészül": hát ezen szerintem a románok röhögnének a legjobban. A lényegesen békésebb, dombvidéki jellegű Segesvár(kiz.) -- Koslárd delta -- Alvinc(bez.) Rajna-Duna TEN-T korridor-szakasz projektje 11(!) éve indult. Ebből az 1. vágány kb. 7, a második kb. 9 év alatt készült el, a legutolsó szakaszon (Koslárd nagyseb. delta) nemrégiben vették fel a forgalmat (170km-ről beszélünk). 

 

És ez csak a pálya, mert az ETCS 11 év után még tesztfázisban sincs, nemhogy beüzemelték volna. A kürtösi szakaszból kiindulva ez még plusz 5 év (ott ennyi kellett az első sikeres tesztekhez).

Előzmény: király2644 (21471)
Fizolti Creative Commons License 2023.09.23 0 0 21472

Ha megépül a román oldal. Korábban arról volt szó, hogy idén év közben elkezdik, egyelőre pár pályára lehúzott hosszúsín-szál, egy állomáson pár felsővezeték tartó betonoszlop (Csucsa), és egy állomáson kb. tucatnyi konténerépület (Élesd) utal csak arra, hogy készülődik valami. Vasutasok most decemberi kezdést emlegettek, de szóba került olyasmi is, hogy még az sem biztos, nem lesz az egész visszamondva. Jó kérdés, kétvágány és 160 mennyire lesz, a vonal kb. fele most is kétvágányú, a hegyvidéki részeken eléggé problémás a nyomvonal. 

 

És hogy egy kicsit aktuális is legyek: A vonalszakaszon jelenleg 3 állomáson (Baciu Triaj/Kisbács (rendező), Poieni/Kissebes és Csucsa/Ciucea), és egy állomásból visszabontott sajátcélú vágány kiágazásnál (Garbau/Magyargorbó) van valamilyen mechanikus jellegű biztosítóberendezés (SH, kivével Csucsa, ahol CFR gyártmányú berendezés van), ebből kettő állomáson az egyik oldalon térközös pálya van ami egy részleges fényjelzősítést is hozott magával (Csucsa és Kisbács). A többi állomáson jelfogófüggéses berendezés van (kisebb, néhány vágányos helyeken CR2-es, nagyobb helyeken CR3-as, tolatóvágányutas biztosítóberendezések vannak). A Csucsa-Braisoru és Egeres-Kisbács rendező szakasz kivételével önműködő térköz van. 

A vonalon két nyílt vonali sorompóőrhely üzemel (Baciu/Kisbács megállóhelyen és Valea Dragunului megállóhelyen), valamint Mezőtelegd/Tileagd állomáson a jelfogós állomási berendezés ellenére van egy állomási teljes csapórudas sorompó, amit az egykori váltókezelői toronyból kezelnek. 

Előzmény: király2644 (21471)
király2644 Creative Commons License 2023.09.23 -1 0 21471

Az off 101-esen sincs semmi vonatbefolyásolás...hogy egy büdös L1-et miért nem lehetett belepakolni a projektbe... vicces lesz, ha megépül román oldalon a 160, kétvágány, L2...

Előzmény: segélyvonókészülék (21458)
superconductor Creative Commons License 2023.09.23 0 0 21470

Szeretnék meglepődni.

Előzmény: r1232 (21468)
3r141592 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 21469

"Nem lehet új "Class B" (azaz nem ETCS) rendszereket bevezetni, amik nem voltak már üzemben 201x előtt az adott országban."

 

 

Köszönöm, ezek után kíváncsi vagyok mi lehet a szerződében.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21465)
r1232 Creative Commons License 2023.09.22 0 3 21468

hiszen az elmúlt ~10 évben már a jóval nagyobb forgalmú 30a-n is be lehetett volna vezetni, ha lett volna rá valódi akarat.

 

És ha lenne is nagyobb engedélyezett sebesség, jármű pedig akkor sem jutna rá. És ahol talán a közeljövőben lesz is 120-nál nagyobb engedélyezett sebesség, a távolsági forgalom ott is 120-as menetrendre lesz tervezve

 

Meg ne lepődj..

Előzmény: superconductor (21467)
superconductor Creative Commons License 2023.09.22 0 1 21467

Politikai lózungok szintjén: ez egy teherforgalmi vonal. Milyen korlátozást ad ott a 100 km/h? Semmilyet.

A valóság szintjén: tudjuk hogy a vonal magyarországi szakasza kb. a semmiben halad. Nyilván Kiskőrős, Kiskunhalas is megérdemelné, hogy normális vasúti közlekedésük legyen, de az ő igényeik az utolsók a sorban, ami miatt ez a beruházás megvalósul.

 

Ezen kívül: mely TEN-T vonal van, ahol ma 120-nál nagyobb engedélyezett sebesség van? Ebből is látszik, hogy az emelt sebesség igazából a vasúttársaság, politika számára csak nyűgöt jelent, hiszen az elmúlt ~10 évben már a jóval nagyobb forgalmú 30a-n is be lehetett volna vezetni, ha lett volna rá valódi akarat.

 

És ha lenne is nagyobb engedélyezett sebesség, jármű pedig akkor sem jutna rá. És ahol talán a közeljövőben lesz is 120-nál nagyobb engedélyezett sebesség, a távolsági forgalom ott is 120-as menetrendre lesz tervezve. Itt mitől lenne bármi más?

 

Tehát teljesen jó lesz ez így. Bár én még azt is ki merem mondani, hogy a várható forgalomhoz (két vágányon) térközbiztosítás sem kell, elég lenne az állomástávolságú közlekedés. Az az óránként (jó esetben) egy személy meg egy tehervonat el tud menni úgy is.

Előzmény: Grgabácsi (21457)
Vendégsín Creative Commons License 2023.09.22 0 0 21466

nincs megfelelő fedélzeti berendezés

 

Minden relatív. A 181D sorozaton is van.

Előzmény: 3r141592 (21459)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.09.22 0 2 21465

Ja, értem. Olyat nem csinálhatsz a TSI szerint.

Nem lehet új "Class B" (azaz nem ETCS) rendszereket bevezetni, amik nem voltak már üzemben 201x előtt az adott országban.

Előzmény: 3r141592 (21464)
3r141592 Creative Commons License 2023.09.22 -1 0 21464

"Pont fordítva, hiába megy a pályára fel az ETCS-sel felszerelt vonat, ha a kínai nem tud rendes ETCS-t telepíteni"

 

Szerintem kicsit elbeszélünk egymás mellett, én arra gondoltam, hogy a kínai rendszernek is van fedélzeti egysége, mit elvben fel lehetne szerelni az EVM/ETCS hasonlóan, akkor nem lenne a sebesség korlátozás, de mivel ezt nem akarjuk, így nincs közös "protokoll" a pálya és vonat között.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21461)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.09.22 0 1 21463

Nem tudom honnan van ez az információ, de szerintem túlzás ez a szám.

Ha csak vasat kéne cserélni, de adatot nem.

Előzmény: GARFIELD (21455)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.09.22 0 2 21462

És valószínűleg ez a hatóságnak sem tetszene, ugyanis a hatóságok általában nem szeretnek rosszabb biztonsági szintet látni megvalósulni mint ami jelenleg van (ami az EVM).

 

Az meg hogy a kínaiak 75 Hz-es jelfeladást fejlesszenek, haha.

 

És akkor a TSI ide vonatkozó rendelkezéseit nem is néztük - a 150-es vonal a TEN-T törzshálózatának része, így a közeljövőben Magyarországnak kötelessége lenne ETCS-t telepíteni rá.

 

Mondjuk hogy a szerbeknél milyen L2 üzemel, valahol azt olvastam hogy az is kínai, de javítson ki aki jobban tudja.

Előzmény: segélyvonókészülék (21458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!