"közvetlenül, fedetten, távgyaloglás nélkül" Amit sikerült megcsinálniuk az egy kis gyaloglósdi lett, pláne a régihez. pedig adott volt a lehetőség értelmesebbre is átalakítani.
Szerinted miért hiányolom a Keletiben az 1-es-12-es vágányok közötti átjáróhidat?
A kelenföldiben átutazóban, mivel a Délibe egyszerűbb volt átmenni amikor kellett.
Hejj, de nehéz lett volna a Keletinél is úgy megcsinálni legalább az új metróépítést, (és a régi átalakítását) hogy a pályaudvar várójából közvetlenül, fedetten, távgyaloglás nélkül lehessen lemenni.
Kelenföld mostanában fejlődik, és egyáltalán nem egy rossz külváros. (Mondjuk azt az utcát, ahonnan a villamos indul, sürgősen szanálni kellene, de ennyi.)
Konganak a vonatok?
Gyere és nézz körül Kelenföldön, vagy a Déliben. Az elővárosi vonatok tele vannak (kettes-hármas csatolt Flirttel kiadva). Nyáron hatalmas a balatoni, velencei-tavi utasforgalom.
Győr felé van Railjet.
Kaposvár mindig is kiesett az országos vasúti közlekedés főáramából, ezen lehetne javítani.
Az észak-balatoni vonatoknál sem rendszeres a késés.
Háát, azért nézz meg csúcsidőben egy elővárosi vonatot, az biztos hogy nem kong az ürességtől. Nyáron pedig jellemzően tele vannak a Balaton felé menő vonatok (ha nem érsz ki időben, utána művészet helyet találni), de télen hétvégente is elég sokan szoktak lenni Siófokig, főleg a hosszú hétvégéken meg az ünnepek környékén.
Győr fele meg mehetsz RailJet-el, ugyanúgy a Keletiből indul mint az IC, és ott biztos nem esnek le a gyerekek 120-nál a szitálás miatt (mondjuk én eddig csak a régi Kaláka forgóvázas By meg Bhv-nál tapasztaltam ilyet, de azok meg ugye nem nagyon IC-znek).
Ez sajnos igen gyakori, hogy ott az infrastruktura, és az emberek nem akarják használni, mert nem olyan színvonalú a szolgáltatás. A Déli nélkül a NY-Magyarországi vasúti kapcsolat még tovább züllik.
Az az igen határozott véleményem, hogyha a színvonalra minden téren az elegendő pénzt nem akarják beletenni, akkor inkább bontsuk le. Komolyan gondolom ezt. Mert így egyszerre a pénzt is viszi, meg szar is. Konganak a vonatok a rossz állapotok miatt. Én nem akarok egy fillért sem olyan vasút fenntartására adni, ami egy rossz külvárosból indul. Busszal, kocsival járnak inkább az emberek, a sok 100 milliárdos vasúti infrastruktúrát pedig csak hagyjuk pusztulni és még a pénzünket is viszi eközben. A győri IC-n rendszeresen olyan kocsik vannak, hogy a gyerekek 120-nál leesnek a székről. Kaposvárra szinte csak átszállással lehet 3 1/2 - 4 óra alatt eljutni. A Balaton É-i partján 1/2 óra késés az üzemszerű.
És hozzáteszem, hogy én még igen keveset járok vasúttal (a Déli elbontása után csak kocsival lesz már érdemes)! Mit tapasztal az, aki arra hagyatkozik.
Hát akkor te sem manapság járhattál Kelendöld környékén. Ez a 4-es metró aluljárója, körülbelül 30 méterrel arrébb az említett régi aluljárótól. Több, mint másfél éve adták át.
Egyébként tényleg vicces, hogy javarészt olyan emberek vitáznak itt, akiknek finoman szólva enyhén hiányos a helyismeretük...
Egyébként pont a Zalaiaknak lenne nem mindegy, hogy mi lesz a Déli-Kelenföldivel. Exkolléganők mindig busszal jártak Zalaegerszegből pestre, nem vonattal.
Ez milyen aluljáró? A peronok között egy romos, graffitis, vizeletszagú folyosó van, elég hosszú lépcső alján. Azt még felújítva sem tudnám ezzel azonosítani.
Zalában, Békésben és Nógrádban igen, többször is, de Szabolcsot még pótolnom kell. :)
Elnézést a kirohanásért, de méltatlannak éreztem pár hozzászólást.
Tehát visszatérve: ssajnos nagyon ritkán járok Pest és Fejér megyén túl, de nem is próbálok hozzászólni az ottani dolgokhoz. Ha esetleg mégis, akkor sem magas lóról.
A keletiben az a legjobb, ha ugyan nem kell átmenned máshová, de az 1-es vágányra érsz be, a továbbutazáshoz meg a 12-es körülire kell menned. Mivel késett a beérkező, neked meg körbe kell menni... Piszoknehéz lenne oda egy mozgólépcsős felüljárót kreálni.
Nekem pl Győrből kurvára nem mindegy, mert hol a Déli, hol a Keleti környékén van dolgom. Metrót láttam már élőben. Bizony, mikor elindult, már akkor... 70-ben.
Nyilván szoroztak, osztottak, és hasonlókra jutottak mint te vagy én. Nem éri meg. A két tömegközlekedési forma ésszerű határok között nem olvasztható egybe.
Ettől még fennmarad ugyanaz a probléma, hogy a metrószerelvények (sok ajtó, kevés ülés) nem annyira alkalmasak az elővárosi forgalomra (kevés ajtó, sok ülés).
A vasúti-metró alagút valósznűleg értelmetlen megoldás.
Csakhogy topiktárs e mellett kardoskodik, és szerinte külföldi példák vannak erre.
De az ellenérveket nem éreztem alkalmasnak én se.
Ennek részben az is lehet az oka, hogy nem tudod értelmezni az ellenérvet.
Nem igazán az ajtók számáról szól a topic, de nem is szempont egy 100 éves intervallumban.
Elméleti számok:
Ha 775 fő 20 ajtón 20 másodperc alatt tud kijutni, akkor 775 fő 12 ajtón 33-34 másodperc alatt tud kijutni úgy, hogy a jármű utasterét ugyanolyannak tekintjük.
A 2-es metrón van 11 állomás, azaz a kevesebb ajtó miatt megnövekedett utascsere idő miatt a menetidő a két végállomás között 3-4 perccel hosszabb.
figyellek ám titeket, skacok! :) nem a holdon, hanem a marsra. és nem vonatot a metróalagútba, hanem metrót a vonatsínekre. legalábbis az én jövőképemben. és hogy a táv hosszú-e vagy rövid? no, az csakis pénz kérdése. ami, mint tudjuk van. csak nem erre. hanem... mire is? ja tudommmár, a felcsúti kisvasúthoz. de az kit zavar? hiszen az VASKERÉÉÉÉÉÉÉK!
Szerintem annak az lehet oka, hogy egy kicsit abszurdnak hatott a hozzáállás. Ember járt a Holdon, majd megoldják a metrót is megfelelően, vagy elmennek fagylaltárúsnak.
A vasúti-metró alagút valósznűleg értelmetlen megoldás. De az ellenérveket nem éreztem alkalmasnak én se. Nem igazán az ajtók számáról szól a topic, de nem is szempont egy 100 éves intervallumban.