A fékpedálra van kötve, de sokat nem ér, mert rendszeresek a fék melegedések. Amúgy én még úgy tanultam annó, hogy lefelé abba a fokozatba mész, amivel felfelé, vagy eggyel alatta.
Hát akkor az még nem is olyan rossz! Jó, ezek helyköziben járnak, de például a debreceni helyi Volvók átlag 70l-es fogyasztásához képest egész tűrhető!
Azért azt,se felejtsd el,hogy az üzemanyag felhasználással nagyon b*sztatva vannak a gkv-k.Egyszer lett az egyiknek ~40L a fogyasztása kapásból GPS-t raktak a buszba.Persze,hogy ott spórolnak,ahol tudnak.
Menne az, csak ahhoz a gázpedálra is rá kéne lépni, nem csak simogatni, de akkor többet is fogyaszt. Amúgy a váltó áttételei nem az igaziak, se a hegyet, se a nagy (60+) sebességet nem szereti. Magas fordulaton zajos a kocsi, bár ez már a szigetelés baja. Némelyik volános sofőrnek pedig nem ártana újra elmenni vezetni tanulni, mert lejtőn lefelégyakran mennek 6.-ban, vagy üresben, ami elég nagy ökörség, arról nem is beszélve, hogy a fékeket szétégetik, gyakori, hogy füstöl az első futómű.
Ne, értem én ezt... Az egyik legelső tapasztalatom az volt a King Longokkal, hogy olyan motor van bennük, csak úgy repeszt, mint a disznó. A hangja is igen egészséges...
Meg kinyomkodják hegymenet előtt, "mert nem bírja a motor". Érdekes módon a Localók, púposra pakolva is tudtak 50-et hegymenetben, légkondival, pedig a motorjuk ugyanakkora teljesítményű, és ha jól tudom, kisebb űrtartalmú.
A mieinknek is jó a klímája, csak 40 fokban is külön kérvényt kell benyújtani, hogy kapcsolják be. Meg próbálnak mindenfélét összehazudni, hogy miért nem működik, csak azt felejtik el, hogy az utas rálát a vezérlőre, és látja, hogy be sincs kapcsolva. Érdekes módon ezután megjavul és tökéletesen működik.
Nem régen ismerem még a King Long buszokat, de szinte azonnal megkedveltem őket. Úgy adta a sors, hogy a múlt héten Máltán nyaralhattam. Ott a jobbkormányos XMQ6127J és az XMQ6900J típusok futnak, meglehetősen jó üzembiztossággal! Pokoli hőségben, meredek emelkedőkön, olykor-olykor kimondottan rossz minőségű utakon közlekednek egész nap úgy, hogy a klíma is megy folyamatosan rajtuk -nem is akárhogyan-, de az egy hét alatt egyetlen buszt sem láttam megfeküdni. Mindezekhez hozzátársul, hogy a sofőrök fordulónként váltják egymást és iszonyatosan ütik a vasakat. Feltettem pár fotót az ottani példányokról, fogyasszátok egészséggel! :)
Luqa (ha jól emlékszem) A valettai buszcsomópont A sokféle belső kialakítás egyike
Volt már egy pár koccanása...
Indulóban Valettáról A sofőrök közel 30%-a nő (akik szintén hihetetlenül agresszíven vezetnek)
Múlt héten még német rendszámmal láttam ezt vagy egy teljesen ugyan ilyet (werner reisen-es) a Deák téren. De ezeket rendes nemzetközi fordákon használták a németek?!?!?!?
Ma tűnt fel, hogy a King Longonkon szabványos XLR mikrofon bemenet van, tehát gyakorlatilag bármilyen hangforrást könnyedén rá lehet csatlakoztatni. Végre valami pozitívum a buszon :)
Vagy csak simán megdöglött. A 853-assal amikor legutoljára utaztam, igen s..r volt a kuplungja, nagyon csúszott, alig bírtunk hazajutni. Persze lehet, hogy azóta megcsinálták, mostanában inkább a bia felől jövő (782) járatokkal szoktam utazni.