Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket, de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!
Ez is felmerült bennem, emiatt a gondolat miatt sem voltam boldog, mert generátor csere volt már 1x :( Remélem csak ilyen banális dolog lesz. Amúgy már néztem a kébeleket, sok helyen a 'bandázs' lefoszlott róluk.
Sajna Sopron nincs ellátva túl sok hozzáértő villamosságissal, de egy jó tuti van, aki legózta már 2x a kocsit. Most a műszaki megvan. Beszéltem volt helyi fiatos szerelővel, ez a kormánydolog típushiba, és necces is. Gyári komplett kormányoszlop 3 kiló, felújítás 120-130e, jó egy hét, vagy csere csak az alkatrész, az kevesebb lehet, de erre azt mondta, azt vkinek ki is kell cserélni... :D Szóval nem olajcsere szintű! Uh elindulok egy alap villamos teljes átnézéssel, aztán meglátjuk, de vastag összeg lesz ez :(
Egy kérdésem lenne a T-Jet tulajokhoz: valahol olvastam, h érdemes az olajszivattyút cserélni, mert annak dugulása, lerakódások keletkezése a szűrőben problémát okozhat a turbó kenésében, cserélt vki ilyet, vagy ez mennyire valós probléma?
Úgy fest, nem a féklámpa kapcsoló a ludas (árak: 5-8e igen az utángyártott, de a "gyári" 37e, a Corsa D, ami elvileg jó bele, 20e).
Stabpálca: köszi a tippet! Megnézzük ezt is, tuti van benne, T-Jet Sport. Az is biztos, hogy azon az oldalon a toronycsapágy/szilent cserés, mert hétvégén egy púpon fordultam le keresztbe, szólt rendesen, nem csak a korábbi nyöszörgés/klattyogás.
Hibakód: kormányszög jeladó és nyomatékérzékelő. Közben a szervó is elmegyegetett, hibakód is jött a kormányra. Ez ahogy nézem, egyben van, cca. 60-70e-ből ki is cserélődik, hurrá! Sajnos eljött az az idő a kocsinál, amikor megmakkan minden, ami korábban még nem (15 év, 190e km). Ki lett törölve a hiba, meg újra lett "tanítva" (jelentsen ez bármit), aztán kiderül, előjön-e. Műszakin át kéne mennie, aztán rendbe teszünk mindent szép sorban.
Tavaly (15 ekm - t ment azóta) fojtószelep tisztítva. Hiba jelenség: 10 indításból egyszer alapjáraton lefullad. Újra indítva és gázt adva tökéletes. De minden indítás után komoly benzinszag van a garázsban utána. Fogyasztása normális..
Létezik, hogy megint fojtószelepet kellene tiszítani?
Végül megoldódott a Punto gyorsitás közben fellépő rángatás. Kicseréltük a gyújtó tekercseket, illetve a MAP szenzor, fojtószelep is meg lett tisztítva.
- fékpedálkapcsoló: létezik, h csak a gyárit szereti jobban a kocsi? Már a 2-3. kapcsolónál csinálja azt, h pár hónapig tök ok, aztán elkezdi dobálni a hibakódot, de újraindításnál eltűnik. Hideg párás reggeleken főleg, de tűző napon is gyakran. Ugye a gyári már 37e a régi 15e helyett, Opel van, ami elvileg kompatibilis, de az is 20e.
- futómű: vki tapasztalt már olyat, h kis tempónál (pl. körforgalomban erősebb ráterhelésnél) kanyarodva vmi kattog, de rohadtul, de fizikai oka nincs? Külső féltengelycsukló, szilentek cserélve, belső csukló most lesz sanszosan esedékes, de a kattogás régóta fennáll. Toronycsapágy+szilent még gyári. Ötlet?
Pedig azt megtudod csinálni, magad is. Okostelód biztosan van, programok, ingyeneseket is találsz a neten, a hibakódokkal. Ja, és itt a baloldali kereső is nagyon jó tud lenni.....
Rossz üzemanyag, üzemanyag nyomás, hűtővíz hőfok érzékelője, map szenzor, lambda szondák, és igen a fojtószelep koszosság, amiket én megnéznék, a teljesség igénye nélkül....
Mennyi km. van az ótóban?
Sok sikert!
És légyszíves, írd meg, mi volt a gond, köszönjük!
Üdvözlök mindenkit! Szeretnék tanácsot, illetve segítséget kérni azzal kapcsolatban, miszerint a 2008-as 1.4.16v benzines Grande Puntom, gyorsításkor kissé rángat.
Ki lett cserélve kettő darab trafó, mert repedt volt a műanyag, a gyertyák.
Gondolok a fojtószelepre, hogy esetleg azt kellene megtisztítani... Szépen indul, bár hullámzik a az alapjárat, főleg a reggeli indításkor.
Előre is köszönöm szépen az ötleteket, amit érdemes megnézni, cserélni.
Urak! Alakította e már át valaki a Grande klímakuplungját, "hagyományos" 12V-osra?
Vagy ha van valaki, aki nagyon benne van a klímás témában, tud e kuplung típust mondani, ami megfelelő lenne rá? Ez lenne az egyszerűbb megoldás. A villany részét megoldom.... Végső soron az is játszik, ha a komplett kompresszort kell cserélni, de akkor is kellene típusismeret, mert a csatlakozások, a szíjtárcsa kinyúlása, és a felfogatás adottak!
Az a helyzet, hogy az oldal tartalomkezelőjével senki nem foglalkozott már (verziók követése, biztonsági frissítések), ezért elavult, biztonságilag már nem felelt meg. Idő kérdése lett volna csak, hogy valami robot rátaláljon, megtörje, és saját célra fordítsa. Így úgy döntöttem, hogy leállítom, a domain név meghosszabbítását sem kezdeményeztem, így az is törlésre került, ennek kb. 1 éve már. Az oldal ezzel eltűnt az éterben.
Nagyon köszönöm a tippet, Csaba meg is javította. Kb. egyórás munka és egy kiváló szakembert ismerhettem meg. Erősen ajánlott! (Nem IX. hanem XX. kerület, de nem távolság. :-) )
Urak! Járt már úgy valaki, hogy a klímakompresszorban megszorultak a dugók? Haza tudott e menni, a kerregő, a töréspontokon eltört, tengelykapcsolóval?