Keresés

Részletes keresés

roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.17 0 0 3321

Nem saját gép, egyik barátomé. A Rometjének szintén csap hibája van. Boltban nem tudtak adni hozzá tömítőgumit. Az új csapban meg egy hét alatt tönkrement. Elrepedt a szegély az átfolyó nyílás körül, onnantól meg csöpög.

roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.17 0 0 3320

Köszönöm az infókat mindkettőtöknek! A 12-es 75-os évjáratú, tehát teljesen rendben van a porlasztó-légszűrő rendszere. A gyújtást kell megnézni rajta legközelebb, mert valamiért nem akar rendesen működni. Még tavaly szépen indult az udvarban, igaz az úszóházat manuálisan töltöttük csurig keverékkel, mivel nem volt rajta csap. Aztán lett téve egy új, gondolom kínai csap, onnantól a felrakott úszóházfedéllel már nem akart olyan jól működni. Azóta egyre rosszabb. Első tekerésre elindul, majd megáll. Utána is elindul, de mindig előbb megáll. Aztán nem indul.

griecsl Creative Commons License 2023.03.15 0 0 3319

Eredetileg én is a fogaskerék párosításra gondoltam, de érdekelt, hogy más is tapasztalt már- e ilyen problémát.Tényleg hasonlít a kopott fogaskerekű vagy  rosszul hézagolt diffi hangra.

Katonka Balázs Creative Commons License 2023.03.15 0 0 3318

Az a fogaskerek csere miatt van. Nekem is volt ilyen esetem. Olyan hangja volt a blokknak mint a regi Ikarus hatsohídnak😀😀

Előzmény: griecsl (3317)
griecsl Creative Commons License 2023.03.15 0 0 3317

Igen ez így valóban igaz. De ezt a hangot gáz levételkor akkor sem értem

Katonka Balázs Creative Commons License 2023.03.15 0 0 3316

Szamit, h hol a hezagolo. Kosar moge mindenkepp kell, h a kosar ne a fotengelyt koptassa. Persely ele meg mikor, h van, h kell hezagolo van, h nem. 

Előzmény: griecsl (3315)
griecsl Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3315

Egy hézagoló lemez természetesen ott van. Azt nem tudom,  van-e jelentősége, hogy kup.kosár persely előtt vagy után van. Én nem hinném. Fogaskerék párosításra gondolok mert cserélgetni kellet. Tudom, hogy nem egészséges keverni, de elég "primitív" a megmunkálás nem gondoltam, hogy ebből baj lehet.

Előzmény: vermestibi2 (3314)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3314

Hát, ezt hallani kellene. De valószínűleg a kuplunggal van gond, a hézagolással.

Előzmény: griecsl (3313)
griecsl Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3313

Sziasztok. Szeretném megkérdezni -hátha találkozott valaki a jelenséggel-, hogy mi lehet a gond ha menet közben gázlevételkor hangos a váltó? Már két bloknál is tapasztaltam.

vermestibi2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3312

Össze kellene ezeket az adatokat gyűjtened, Elvtárs. Megírni valahol vagy legalább elmondani egy Youtube videóban. Sokkal többet érne mint egyik-másik Benzinfaló csatorna.

Előzmény: Katonka Balázs (3311)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3311

Rakjuk helyre ezt.  75 tol volt ures doboz csak kis K 35 hoz valo lyukkal.  Aztan ugyanez 16 oson nagyobb lyukkal K 60 hoz 79 ig 80 ba kimaradt egy ev senki se tudja miert amikor a hosszu gumicso volt csak a vaz meg a karbi kozt aztan kb 81 tol megint volt doboz a 16 on aztan a 22 eseken 86 ig. Utanna a Deltaknak mar mas volt a legszuroje. Ennyi kb. 

Előzmény: vermestibi2 (3310)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3310

Úgy tudtam, hogy a 16-osnál jött az üres doboz+cső a vázba. Aztán a 22-es vége felé már a dobozt is elhagyták. De akkor rosszul tudtam.

És a porlasztóval nem függ össze a dolog? Tehát k35-ösnél is van üres szívászajcsökkentő? Úgy emlékszek, olyat csak k60-asra szerelve láttam.

 

(Képeket egyébként most nem enged föltenni a rendszer.)

Előzmény: Katonka Balázs (3309)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3309

Kiveve ha nem 74 es korai 12 es hanem pl 75 vagy attol felfele mert ot csak szívaszajtompíto a doboz es ures a papírszűrő a vazba van ugye. 

Előzmény: vermestibi2 (3308)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 3308

Üdv!

Igen, a k35-ösben 100-as fúvóka van, a nagyobbik csavarral lehet állítani a keverékarányt.

A légszűrő dobozában van egy szűrő rész, két vasrács közé szorított százasdamil szerű anyag. Próbálok majd képet feltenni róla.

Előzmény: roncsfelújító (3306)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.13 0 0 3307

Ja igen, Riga 12-esről lett levéve. A légszűrőház belseje üres. Oda is kellene valami nem?

roncsfelújító Creative Commons License 2023.03.13 0 0 3306

Sziasztok! Az normális, hogy egy K35B porlasztóban 100-as a főfúvóka? Én kicsit sokallom. Ha tényleg sok akkor mekkora kellene bele?

vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.30 0 0 3305

Üdv!

 

A két blokk közti különbség... Ugyan hasonló a felépítésük, de kicsit minden másként működik, és egyetlen alkatrész sem csereszabatos.

Régebben a Riga.hu oldalon fent volt minden dokumentáció, de ez az oldal jelenleg nem elérhető, a Rigás Facebook csoportokban lehet érdeklődni, vagy ha tudsz oroszul, a wagnerland.ru oldalon érdemes nézelődni.

Sok sikert a felújításhoz. 

Előzmény: moltesz3 (3304)
moltesz3 Creative Commons License 2023.01.28 0 0 3304

Sziasztok!

 

Vettem két szörnyet  egy Verhovina 6, és egy Riga Deltát .

Lenne pár kérdésem A verho S-58 as blokkal szerelt.

                               A Delta V-501 es blokkal szerelt

 

A gyújtást,és a váltót  leszámítva mi a különbség a két blokk között?

A deltához hol találnék robbantott ábrát ?

És szintén a deltához hol találok elektromos kapcsolási rajzot?

 

előre is köszönöm a választ

 

vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.23 0 1 3302

Ismerem a pedálos blokkok szerkezetét, így a rajzon is fel tudom fedezni - tudom, hogy mit kell keresni...  A hátsó féket itt is egyértelműen a pedál működteti. És a blokkba, a váltóhoz két bowden megy (ha hátsó fék lenne, a tank alatt vezették volna el hátra, mint a gáz- és dekompresszor bowdenjét). De hogy a váltót hogyan oldották meg az elvtársak, azt csak találgathatjuk, valószínűleg sohasem derül ki. 

Előzmény: Törölt nick (3301)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.23 0 1 3300

A hátsó fék "kontrás"; a pedálok hátrafelé tekerésével lehet működtetni, a blokknál jól látszik a kis karnak a vége, amibe a bowden vége van beakasztva. A kormányon azért sem lehet, mert akkor kellene még egy kar az indítókuplung karján kívül, de én nem látok (mondjuk elég rossz a kép).

Előzmény: Törölt nick (3299)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.23 0 0 3298

Nekem is feltűnt, hogy túl sok a bowden. Egy lentre megy, ez az indítókuplung. A másik kettő meg a váltóé lehet. A kormányszektort is átvariálták szerintem. Nem maradhatott a hagyományos váltószektor a kormányon, mert annál ugye reteszel a kuplungkar - de itt a kuplungkart nem kell behúzni váltáskor, sőt, az indítókuplungot pont nem szabad ilyenkor bántani. Szóval valahogy átalakították a kormányváltót, gondolom, bekattanósra, és valószínűleg ahhoz kell a két bowden, a Bervánál van ilyen meg néhány osztrák kismotornál.

A rajzon egyébként úgy látom, a váltó belső szerkezete nem változott.

Nem látom át a rajz minden részletét, de úgy tűnik, szárazkuplungot építettek az elvtársak, vagyis nem olajban fut, mint az enyém, hanem el van különítve a kuplung rész, külön burkolat is van neki. Az indítókuplung behúzásakor egy csapágyazott részt nyomunk meg.

Nagyon kevés információ van erről a gépről, csak annyi, hogy 1975-ös és hogy három ilyen blokk készült. 

Előzmény: Katonka Balázs (3297)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.01.23 0 0 3297

Amugy nemtudom ertelmezni a kepet az az igazsag.  Mi a francot csinal itt 3 bowden is?  Egy a valto ok. Hat eme ketto?  Egy max mint a pedalos Eko nal, h indításra de meg mindíg van egy amit nemtudok, h mi. 

Előzmény: vermestibi2 (3296)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.23 0 0 3296

Verhovina prototípus 1975-ből! Röpsúlykuplunggal! 

roncsfelújító Creative Commons License 2023.01.19 0 0 3295

Ok köszi! Majd úgy is kiadja magát ha hézagolok. Ha sok akkor szorulni fog a tengely.

Előzmény: Katonka Balázs (3294)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.01.19 0 0 3294

Talan meg 1 mm sincs de oszinten megmondva sosem mertem le

Előzmény: roncsfelújító (3293)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.01.18 0 0 3293

Rendben, így fogom csinálni. Ha szerencsém van, akkor miután leveszem a csapágyat a tengelyről egy hézagolót találok. De ha nem mekkora méretet használtak? Szokványos 1 mm-es hézagoló jó oda?

Előzmény: Katonka Balázs (3292)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.01.17 0 0 3292

Zeger es csapagy koze nem kell hezagolo sehol. viszont az 1 es fokozat es a csapagy koze feltetlenul kell

Előzmény: roncsfelújító (3291)
roncsfelújító Creative Commons License 2023.01.17 0 0 3291

Köszi, azért majd ellenőrzöm összeszerelés előtt. Ha nincsen már meg a rossz csapágyaiból leveszek egy kicsit, hogy könnyen ki-be szerelhető legyen. 

 

Katonka Balázs: köszönöm Neked is az infókat! Ilyen a váltórésze: 

 Ha jól értem, a képen is látható csapágy és a seeger között kellene egy hézagolónak lenni? Az egyes fogaskerék és a csapágy között úgy nézem nincsen. Szerintem még nem szedte szét ennyire senki ezt a blokkot. A kuplung fedél már volt levéve, rosszul is volt bent a kinyomó dió, mert a kar alá tették, így semmi szerepe nem volt a kuplung kiemelésében, mert közvetlenül a tengelyen lévő kar ért hozzá a nyomólaphoz, ami aztán el is koptatta.

Előzmény: vermestibi2 (3287)
Katonka Balázs Creative Commons License 2023.01.17 0 0 3290

Minden Riga blokkba a kislanckerek felol van egy hezagolo. En neha ha kell a masik oldalra is teszek. Mexakitos blokknal ha kimarad a hezagolo dobalni fogja az 1 est mint az allat ha raalitasz a bowdenre h hatha ugy jo lesz akkor meg nem lesz 2 es igy kb ennyi. 

Előzmény: vermestibi2 (3287)
vermestibi2 Creative Commons License 2023.01.16 0 0 3288

Minél tovább nézegetem ezt a 18-ast, annál több érdekes részlet tűnik fel. A váza teljesen más, olyan, mint a 210-es Babettáé. Az első villa már olyan, mint a 22-esé (1977-ben!), csak a kormány nem, meg tettek fel oldalra egy-egy prizmát (meg hátra is) - ez egyébként a KRESZ szerint nálunk is kötelező lenne. Az ülés is teljesen más, a tankon mintha Jawa benzincsap lenne, sőt a tank oldalán felcsavarozható króm betét van, amire gumi térdvédőt i tettek.

 

És találtam még egy érdekes képet MINI témában is. Ez egyértelműen házi átalakítás:

Előzmény: vermestibi2 (3281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!