Keresés

Részletes keresés

Golaz Creative Commons License 2009.06.07 0 0 40879
Az első képen az a kékesszürke folt alapozó, vagy az eredeti szín?
Előzmény: Ivoa (40878)
Ivoa Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40878

Ikarus 60T a múltban és a jelenben (1976, 1978, 1994)

Ikarus 60T-k a bontóban, valamint egy túlélő a Damjanich utcai volt trolitelepen.

18-09 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40877
Ahogy a buszos topicokban mondani szokták: IKM :)

Más vizekre evezve: a 226-os, 260-as és 275-ös sorsa mi lesz? Jelenleg van elegendő kiadható csuklós kocsi és nem is hiányzik ez a három GVM?
Előzmény: Törölt nick (40867)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40876
bocs a betűkeveredésért
Előzmény: Törölt nick (40875)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40875

Igen, de csak az elején, a cikknál már nem. ilíesmin még nem akadok fennt, aha Felmáyert írnak azon már kicsit jobban :-)

Jött már így hivatalos lévl budapesti kerületi polgmest hivatalból. No komment.

 

SzL

Előzmény: Törölt nick (40870)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40874
Lehet, hogy több ARC troli van már, és azok közül lesz valamelyik...;-)))
Előzmény: 7-es troli (40873)
7-es troli Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40873
Biztosan nem fogalmaztam elég érthetőn: Engem nem valamelyik troli utastere, hanem az ARC troli elkészült utastere érdekel... Vagy holnapra visszajön szegedre?



Előzmény: Dozsag (40872)
Dozsag Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40872
Holnap 10-kor közlekedési gyereknap. Elég egy digitális fényképezőgép, valamelyik troli biztos ki lesz állítva.
DG
Előzmény: 7-es troli (40871)
7-es troli Creative Commons License 2009.06.06 0 0 40871
Lehetne kérni aktuális fotókat az SZKT-ARC 187Tr-ről jelenlegi, bécsi kirándulásáról, illetve az elkészült utastérről?
Előzmény: Dozsag (40869)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40870
off
jól látom, hogy a Városi Közlekedésben kicsit elírták a nevedet?
Előzmény: Törölt nick (40867)
Dozsag Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40869
Ezek azért eléggé reklámfotók. Én voltam a gyárban kb. 3 éve és nem egészen ilyenek a gyártási körülmények.
DG
Előzmény: IK60T (40828)
Dozsag Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40868
Csak halkan megkérdezem milyen licencet, azt a konstrukciót amit a Mercitől lekoppintottak. Lehet, hogy Európában ezzel komoly jogi gondok lennének. Arról nem is beszélve, hogy van elég magyar gyártó is.
DG
Előzmény: IK60T (40827)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40867

Nem értem.

 

A 16 jármű hadrafoghatósága kifejezetten magas annak tükrében, hogy mondjuk ki a gyártóművi háttere kis túlzással számunkra megszünt.

 

Szl

Előzmény: 18-09 (40866)
18-09 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40866
De jelenleg a 4 éves solarisok hullanak szét és nem a "jó minőségű" utak miatt.

Azért az is baromi érdekes, hogy ami a legtöbb városban működik, a BKV-nál valamiért soha. Csak egy picit tartom furcsának;)
Előzmény: IK60T (40859)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40865
nem alkalmas, de az se jó, ha nem számíthatsz a parkfékre. arra való, hogy használni lehessen.
offtopic járműnél jártam úgy (nem is egyszer), hogy piros lámpánál kivezérelte a levegőt a parkfékre, majd szépen kiengedett és elkezdett gurulni. szerencsére csukott ajótnál, és észre vettem, de ez azért gáz egy kicsikét....
Előzmény: Peti817172M (40861)
Zahnrad Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40864
Az ARC troliban speciel lengyel üléseket és helyenként német kapaszkodó elemeket látok...

Mit értesz a Solarisok széthullása alatt? Utastéri elemek kilazulását vagy váztörést?
Nyíregyházán a dízel kiviteleknek 7 éves koruk ellenére sincs semmi bajuk, de a troli változat is elég elterjedt és változatlanul népszerű...

,,Ha ennél olcsobban szeretnénk trolit akkor Szeged-i gondolkodás kell és a liszenszvásárlás"

Lehet, hogy olcsóbb az ARC troli, mint egy "nagy" gyár terméke, de azért kíváncsi vagyok mennyivel. Egyébként szerintem Szeged nem licenszet vásárolt, hanem együttműködik az ARC-al. Vagy a BKV-nál tudnátok vázat állítani?

Egyébként nem hiszem, hogy nagyságrendi különbség lenne nagyobb beszerzés esetén a trolibusz karosszéria árakban. Kérdés, hogy a karosszériagyártásra berendezkedés költségei megtérülnének-e. Itt azt is figyelembe kell venni, hogy egy nagy sorozatban gyártott karosszéria valószínűleg megbízhatóbb és tartósabb.
Például lehet szidni a Solarist, de elég sok országban van vele tapasztalat, ráadásul itthon is több Solaris karosszéria van, mint amennyi ARC busz eddig készült összesen...
Az elektromos berendezést pedig így is-úgy is meg kell venni.
Előzmény: IK60T (40859)
Golaz Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40863
>Az ARC féle projekt már eltte létezett (tervben és egyéb előkészületekben).

Az nem azt jelenti, hogy nagy siker lesz. Ugye az ARC eleve nem népszerű, nem is hibátlan, ezért mondom, hogy ha 20 működő elkészül a troliból, az már nagyon jó. A Plazma például a maga kategóriájában sokkal jobb volt, mégis becsődölt.

>Itt a lényeg egy olyan jármű test ami el is bírná a troli álltal keletkezet erőket, rezonálások és stb. De jelenleg a 4 éves solarisok hullanak szét

Én nem nagyon hiszem, hogy bármelyik széthullana. Ilyeneket nincs értelme mondani, ez komolytalan. De tegyük fel, hogy széthullik, akkor is ugye az emberek mentalitása felelős érte. Mert Drezdában nem hullik szét, itt meg állítólag igen. Valószínű, hogy a Solarisok ugyanolyanok, csak közlekedési alkalmazottak színvonala eltérő.

>A Neoplan sem különb csak drágább játékszer

Nem tudom mennyivel lenne drágább a Neoplan. Ez a kiviteltől is függ nyilván, de Athén nem lehet olyan gazdag, hogy csak úgy passzióból szórja a pénzét.



Előzmény: IK60T (40859)
12-56 Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40862
moszkván gurult már el behúzott kézifékű busz is... maradjunk ennyibe
Előzmény: Peti817172M (40861)
Peti817172M Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40861
Csertő utcában történt az eset, és a fülkében ült, lévén, hogy a meggurulás után fékezett, és a fékezéstől történt az utasbaleset. Ugyebár megindul a busz, sofőr megijed, beletapos a fékbe, busz hirtelen megáll, utas elesik. Sofőr nem hibázott, lévén nem hagyta el a fülkét, tehát nem volt köteles használni a veszting rögzítőféket. Persze az már kérdé, hogy a veszting fék be nem húzása miatt már elgurult egy pár 415-ös a Moszkván, ebből következőleg megtanulhatnák már a sofőrök, hogy az EP rögzítőfék nem elég a busz hosszútávú állvatartására.
Előzmény: 12-56 (40854)
IK60T Creative Commons License 2009.06.05 0 0 40860

Ha ha ha.

.......és az nem GT mert az Garázs Tartalékot jelent, hanem csak egy egyszerű számkérős.

Előzmény: trolista (40850)
IK60T Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40859

A gazdasági kalamajka közepette nem születik új tender.

Az ARC féle projekt már eltte létezett (tervben és egyéb előkészületekben).

Hazánkban készitenek üléseket és mostmár kapaszkodó rendszereket is. Itt a lényeg egy olyan jármű test ami el is bírná a troli álltal keletkezet erőket, rezonálások és stb. De jelenleg a 4 éves solarisok hullanak szét és nem a "jó minőségű" utak miatt. A Neoplan sem különb csak drágább játékszer Budapestre és ennyi pénzért már trolit is lehetne venni. Liszensz ja igen hát a Solaris is liszensz és a Neoplantól ered és mégis bevált 1-2 országban megfelelő műszaki háttérrel.

Ha ennél olcsobban szeretnénk trolit akkor Szeged-i gondolkodás kell és a liszenszvásárlás után lecserélhetjük a saját parkunkat majd közben lehet piacot keresni mert promonak ott lesz a BKV.

De ez csak gondolat és itt vége is mert nem lesz semmi mostanában a trolikkal.

Előzmény: Golaz (40856)
IK60T Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40858
Negatív.
Előzmény: Golaz (40856)
Thibee Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40857
Tudom, olyan nincs,hogy ajtó fék, és tényleg nem "tényleges" fék.
De tény,hogy ki lehet iktatni, magától semmi esetre nem indulhat el.
Azért írtam mert akár szenzáció hajhász akár igaz, SZAKMAI tényekre alapozni a feltevéseket, ez volt a cél.

De GVM-nél nem igazán tapasztalható,hogy csak úgy magától üzemszerűen gondol egyet és meggurul. Valamelyik féknek üzemelnie kellett, hacsak az S1 (Üzemmód kapcsoló) nem volt kikapcsolva, mert akkor a Megállóhelyi fék megszűnik, a jármű rögzítetlen és meggurulhat, ez elképzelhető.
Előzmény: ckg471 (40852)
Golaz Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40856

Szerinted nem lenne piaca?

 

Nyilván nem kellene a kutyának se.

 

Amúgy is ezeket a berendezéseket külön cég késziti és értékesiti a nagy busz cégeknek.

 

Ilyen cégek lehetnek Magyarországon, ez reális, de a gazdasági válság közepén elkezdeni trolit gyártani, az sajnos nem. Volt Ganz Solaris, az nagyon jó volt, most egy ideig nem lesz más. Ha az ARC - ból elkészül 20 darab és működni is fog, az már nagyon jó lesz. De szerintem még sokáig olvashatjuk a Skoda 14Tr - ek újabb és újabb rekordjait.

 

a legjobb Neoplan és Solaris trolik, hát az sem olyan biztos

 

Van még Hess és Van Hool, azok is jók, de szerintem ide a Solaris és a Neoplan lenne a legjobb.

 

"Mi" biztosan jobban oda figyelnénk a z összeszerelésre.

 

Én ebben egyáltalán nem vagyok biztos.

Előzmény: IK60T (40849)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40855
2008.10.01
Előzmény: Humarci (40797)
12-56 Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40854
valószínűleg 280-as, szerintem a keletibe volt, hol nincs tartózkodó, és több mint valószínű hogy benn volt a fülkébe mert különben nagyobb baj is lehetett volna

igaz a trolin megállóhelyi fék van, és nem ajtófék(GVM-eken) de az is elromolhat néha vagy hozzáért a menetpedálhoz és kioldott...

de az is lehet hogy egyszerű szenzációhajhász cikket akartak. nem?
Előzmény: Thibee (40851)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40853
Ha sima 80-as, akkor tuti GVM. Volt már hogy megindult egy kicsit amikor én ültem rajta, akkor is. Bár ilyen nagyon kis sebességnél nem tudom hogy lehet megsérülni.
Előzmény: Thibee (40851)
ckg471 Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40852
Az ajtófék nem klasszikus értelemben vett fék. Azt hivatott szolgálni biztonsági okokból, hogy ne lehessen menetet adni a trolinak, amíg valamelyik ajtaja nyitva van.

Ha erre akartál kilyukadni... :-)
Előzmény: Thibee (40851)
Thibee Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40851
Üdv
A mai Busz című BKV-s folyóiratban van egy cikk, mégpedig...
A 80-as trolibusz vonalon egy troli a végállomáson állva meggurult, egy utas könnyebben sérült, mert a járművezető azt hitte,hogy a "ajtó fék" elegendő a troli rögzítésére.....
Pár kérdés:
Milyen típusú troli?
Mióta van trolin "ajtó fék" ? (maximum Park vagy Megállóhelyi fék) mindkettő kiiktatható , de egyik sem üzemi rögzítő fék!
A járművezető a történtek idején a fülkében avagy a váróban volt-e? (mert ugye "A VEZETŐ FÜLKÉT A RÖGZÍTŐ FÉK BEHÚZÁSA NÉLKÜL ELHAGYNI TILOS!"
Nem piszkálódás, nem szőrszál hasogatás, egyszerű SZAKMAI tényekre helyezni a dolgok mivoltát....
Gondolok itt pl. Híradó egyik adása: IK-415-ös buszból elfolyt a fékolaj stb.
trolista Creative Commons License 2009.06.04 0 0 40850
Nickneved akár lehetne IK60GT is. De hogy-hogy az lettél? :-/
Előzmény: IK60T (40849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!