Biztosan nem fogalmaztam elég érthetőn: Engem nem valamelyik troli utastere, hanem az ARC troli elkészült utastere érdekel... Vagy holnapra visszajön szegedre?
Csak halkan megkérdezem milyen licencet, azt a konstrukciót amit a Mercitől lekoppintottak. Lehet, hogy Európában ezzel komoly jogi gondok lennének. Arról nem is beszélve, hogy van elég magyar gyártó is. DG
nem alkalmas, de az se jó, ha nem számíthatsz a parkfékre. arra való, hogy használni lehessen. offtopic járműnél jártam úgy (nem is egyszer), hogy piros lámpánál kivezérelte a levegőt a parkfékre, majd szépen kiengedett és elkezdett gurulni. szerencsére csukott ajótnál, és észre vettem, de ez azért gáz egy kicsikét....
Az ARC troliban speciel lengyel üléseket és helyenként német kapaszkodó elemeket látok...
Mit értesz a Solarisok széthullása alatt? Utastéri elemek kilazulását vagy váztörést? Nyíregyházán a dízel kiviteleknek 7 éves koruk ellenére sincs semmi bajuk, de a troli változat is elég elterjedt és változatlanul népszerű...
,,Ha ennél olcsobban szeretnénk trolit akkor Szeged-i gondolkodás kell és a liszenszvásárlás"
Lehet, hogy olcsóbb az ARC troli, mint egy "nagy" gyár terméke, de azért kíváncsi vagyok mennyivel. Egyébként szerintem Szeged nem licenszet vásárolt, hanem együttműködik az ARC-al. Vagy a BKV-nál tudnátok vázat állítani?
Egyébként nem hiszem, hogy nagyságrendi különbség lenne nagyobb beszerzés esetén a trolibusz karosszéria árakban. Kérdés, hogy a karosszériagyártásra berendezkedés költségei megtérülnének-e. Itt azt is figyelembe kell venni, hogy egy nagy sorozatban gyártott karosszéria valószínűleg megbízhatóbb és tartósabb. Például lehet szidni a Solarist, de elég sok országban van vele tapasztalat, ráadásul itthon is több Solaris karosszéria van, mint amennyi ARC busz eddig készült összesen... Az elektromos berendezést pedig így is-úgy is meg kell venni.
>Az ARC féle projekt már eltte létezett (tervben és egyéb előkészületekben).
Az nem azt jelenti, hogy nagy siker lesz. Ugye az ARC eleve nem népszerű, nem is hibátlan, ezért mondom, hogy ha 20 működő elkészül a troliból, az már nagyon jó. A Plazma például a maga kategóriájában sokkal jobb volt, mégis becsődölt.
>Itt a lényeg egy olyan jármű test ami el is bírná a troli álltal keletkezet erőket, rezonálások és stb. De jelenleg a 4 éves solarisok hullanak szét
Én nem nagyon hiszem, hogy bármelyik széthullana. Ilyeneket nincs értelme mondani, ez komolytalan. De tegyük fel, hogy széthullik, akkor is ugye az emberek mentalitása felelős érte. Mert Drezdában nem hullik szét, itt meg állítólag igen. Valószínű, hogy a Solarisok ugyanolyanok, csak közlekedési alkalmazottak színvonala eltérő.
>A Neoplan sem különb csak drágább játékszer
Nem tudom mennyivel lenne drágább a Neoplan. Ez a kiviteltől is függ nyilván, de Athén nem lehet olyan gazdag, hogy csak úgy passzióból szórja a pénzét.
Csertő utcában történt az eset, és a fülkében ült, lévén, hogy a meggurulás után fékezett, és a fékezéstől történt az utasbaleset. Ugyebár megindul a busz, sofőr megijed, beletapos a fékbe, busz hirtelen megáll, utas elesik. Sofőr nem hibázott, lévén nem hagyta el a fülkét, tehát nem volt köteles használni a veszting rögzítőféket. Persze az már kérdé, hogy a veszting fék be nem húzása miatt már elgurult egy pár 415-ös a Moszkván, ebből következőleg megtanulhatnák már a sofőrök, hogy az EP rögzítőfék nem elég a busz hosszútávú állvatartására.
A gazdasági kalamajka közepette nem születik új tender.
Az ARC féle projekt már eltte létezett (tervben és egyéb előkészületekben).
Hazánkban készitenek üléseket és mostmár kapaszkodó rendszereket is. Itt a lényeg egy olyan jármű test ami el is bírná a troli álltal keletkezet erőket, rezonálások és stb. De jelenleg a 4 éves solarisok hullanak szét és nem a "jó minőségű" utak miatt. A Neoplan sem különb csak drágább játékszer Budapestre és ennyi pénzért már trolit is lehetne venni. Liszensz ja igen hát a Solaris is liszensz és a Neoplantól ered és mégis bevált 1-2 országban megfelelő műszaki háttérrel.
Ha ennél olcsobban szeretnénk trolit akkor Szeged-i gondolkodás kell és a liszenszvásárlás után lecserélhetjük a saját parkunkat majd közben lehet piacot keresni mert promonak ott lesz a BKV.
De ez csak gondolat és itt vége is mert nem lesz semmi mostanában a trolikkal.
Tudom, olyan nincs,hogy ajtó fék, és tényleg nem "tényleges" fék. De tény,hogy ki lehet iktatni, magától semmi esetre nem indulhat el. Azért írtam mert akár szenzáció hajhász akár igaz, SZAKMAI tényekre alapozni a feltevéseket, ez volt a cél.
De GVM-nél nem igazán tapasztalható,hogy csak úgy magától üzemszerűen gondol egyet és meggurul. Valamelyik féknek üzemelnie kellett, hacsak az S1 (Üzemmód kapcsoló) nem volt kikapcsolva, mert akkor a Megállóhelyi fék megszűnik, a jármű rögzítetlen és meggurulhat, ez elképzelhető.
Amúgy is ezeket a berendezéseket külön cég késziti és értékesiti a nagy busz cégeknek.
Ilyen cégek lehetnek Magyarországon, ez reális, de a gazdasági válság közepén elkezdeni trolit gyártani, az sajnos nem. Volt Ganz Solaris, az nagyon jó volt, most egy ideig nem lesz más. Ha az ARC - ból elkészül 20 darab és működni is fog, az már nagyon jó lesz. De szerintem még sokáig olvashatjuk a Skoda 14Tr - ek újabb és újabb rekordjait.
a legjobb Neoplan és Solaris trolik, hát az sem olyan biztos
Van még Hess és Van Hool, azok is jók, de szerintem ide a Solaris és a Neoplan lenne a legjobb.
"Mi" biztosan jobban oda figyelnénk a z összeszerelésre.
valószínűleg 280-as, szerintem a keletibe volt, hol nincs tartózkodó, és több mint valószínű hogy benn volt a fülkébe mert különben nagyobb baj is lehetett volna
igaz a trolin megállóhelyi fék van, és nem ajtófék(GVM-eken) de az is elromolhat néha vagy hozzáért a menetpedálhoz és kioldott...
de az is lehet hogy egyszerű szenzációhajhász cikket akartak. nem?
Ha sima 80-as, akkor tuti GVM. Volt már hogy megindult egy kicsit amikor én ültem rajta, akkor is. Bár ilyen nagyon kis sebességnél nem tudom hogy lehet megsérülni.
Az ajtófék nem klasszikus értelemben vett fék. Azt hivatott szolgálni biztonsági okokból, hogy ne lehessen menetet adni a trolinak, amíg valamelyik ajtaja nyitva van.
Üdv A mai Busz című BKV-s folyóiratban van egy cikk, mégpedig... A 80-as trolibusz vonalon egy troli a végállomáson állva meggurult, egy utas könnyebben sérült, mert a járművezető azt hitte,hogy a "ajtó fék" elegendő a troli rögzítésére..... Pár kérdés: Milyen típusú troli? Mióta van trolin "ajtó fék" ? (maximum Park vagy Megállóhelyi fék) mindkettő kiiktatható , de egyik sem üzemi rögzítő fék! A járművezető a történtek idején a fülkében avagy a váróban volt-e? (mert ugye "A VEZETŐ FÜLKÉT A RÖGZÍTŐ FÉK BEHÚZÁSA NÉLKÜL ELHAGYNI TILOS!" Nem piszkálódás, nem szőrszál hasogatás, egyszerű SZAKMAI tényekre helyezni a dolgok mivoltát.... Gondolok itt pl. Híradó egyik adása: IK-415-ös buszból elfolyt a fékolaj stb.