A topicot azért nyitottam, mert abszolut kezdő révén, most jött el az az idő életemben, amikor szükségem lenne hegesztői tudásra és gyakorlatra.
Ebből eredően az az ötletem támadt, hogy ezen a fórumon on-line tárgyalhatnánk a hegesztést érintő kérdéseket, ötleteket, mindenféle témákat.
Jók a táblázatban az értékek kiindulási alapnak, sőt kb ott is van az ideális beállítás (a 0,8-as huzalt néztem) és milyen érdekes hogy alunál pld 2-es anyag alatt nem is találsz beállítást. Korrekt.
Ampert csak MMA módban tekergesd, MIG-ben semmit sem csinál. (tulajdonképp ott hagyhatod ahol MMA módban legutóbb használtad)
Én a helyedben a táblázatot szépen megcsinálnám (excell, photoshop, rajzprogram vagy akármi) természetesen átszámolva m/percbe, (0,8-as és 1-es huzalra) és kinyomtatva szépen lefóliázva odaraknám a gép mellé (vagy amcsi stílusban a gép ajtó belsejébe ragasztanám kétoldalas ragasztóval) Vagy egy dekoros/grafikai cég kinyomtatja neked eleve öntapadósra ... stb.
Amúgy az Iweld helyébe elég nagy dobás lenne egy ilyen táblázat a gépbe alapból beragasztani, és hát valljuk be, azt a párszáz ft-ot megérné, még ha drágább is lenne miatta a gép.
Mondtam én hogy korrektek a szervizben :-) csak vagy dolgoznak, vagy telefonálnak. Ezért kell több fronton próbálkozni :-) ha nem válaszolnak gyorsan az e-mailre, akkor telefon, ha azt sem veszik fel akkor másik telefonszám ...
Jó hogy gyorsan megoldódott, sajnos a kínai gyártmányoknál ilyen néha becsúszik :-( javítják, cserélik, onnantól nincs gond.
Visszakaptam a gépet a szervíztől, a gyártó részéről egy elég amatőr hiba volt. A huzaldobtartó csavar gyárilag hosszabb volt a kelleténél és hozzáért a hűtőbordához, amit letestelt és ezért verdeste a megszakítót...
Utólag teljesen korrektnek találom az Iweld szervízt, miután sikerült telefonon elérni őket, feladtam futárral a gépet. Az átvétel másnapján már hívtak is hogy elkészült és fel is adták futárral.
Üdv az uraknak. Mielőtt még nagy feleslegesen kidobnám a pénzt az ablakon, lenne pár kérdésem.
Rozsdamentes csövet szeretnék hegeszteni, 1.5mm falvastagságú (304) TIG-el. A kérdésem az lenne, hogy milyen átmérőjű pálcát vegyek ehhez a munkához? 1.2, 1.6, 2.0 mm? Annyit már olvastam róla, hogy a 304 -eshez jó a 308 -as. Esetleg valami jó tanács (elektródaméret, gázmennyiség - sima DC TIG em van, no pulse, no pedál), hogy ne sok anyag menjen a kukába? A válaszokat előre is köszönöm.
Nem kell annyit számolgatni, szálanyagok vágásoptimalizálását megkönnyíti, megoldja. Igaz, hogy papiron számolva is az jött ki, mint amit a program számolt, de így azért pontosabb.
Üdv. drága játék volt a 215 ös alufluxhoz palackot szerezni lindétöl, és csak 150bar töltésüt adnak... 7.1m3 18 as corgon, vigan mértem 210 amper kimenetet is még kimaxolatlanul, kis összekötő kábelkája az igen tisztességesen melegedett ebben a szuper meleg idöben is, de langyosnál nem lett melegebb, kiváncsi vagyok a tartosságára és mennyire birja a gép a hideget, valahogy a 18 kiló böhler huzallal és a gép önsulyával nincs sok lelkesedés bennem mozgatni melegebb helyre a fütetlen garázsnál, zsákkal levan takarva csak nem árt ez az enyhe fagy a gépnek.
Meg lett a hiba, argonnak semmi baja, nem is szennyezett. A reduktoron a tömlő bilincse beszart, nem fogott és valószínűleg levegőt szívott . Átnéztem mindent aztán meglett a hiba oka.
Corgonal igen.Ha viszont sima szénsaval csinálod,ott már kicsit erősebb az ok55.00,ez az adatlapjukon is rajta van,a folyáshatár,és nyúlásnál részeknél.
Hozzá jutottam egy 20 kilós argon palackhoz, amiben 90 bar töltet van még, 4.6-os tisztaságú. Az eladó 5 éve vette, és használta párszor, de azóta állt nála, lezárva a palack. Most ráraktam az awi gépre, és habzik, fröcsög a varrat. Létezik hogy az argon tisztasága csökken ennyi idő alatt, vagy esetleg elszennyeződik?
Mert nem szívesen dobnék ki ennyit, de ha valóban ez a hosszú idő okozhatta ezt, akkor muszáj lesz.
Ezt nem tudom megmondani mert 2 hete vettem ,és még ilyen fúróm nem volt . Eddig kb 10 furatot fúrtam vele.Gondolom a hosszú élettartam a lassú fordulaton ,és a kenésen van . Élezni biztosan nem lehet.
Erre gondoltam : /www.google.com/search?q=koronafúró+kennedy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiUg_mMuYXZAhUBchQKHZOFAcIQ_AUICigB&biw=1360&bih=662#imgrc=_xQfv0k70zh7qM:
Szia ! én koronás fúrót haszáltam éppen vasárnap 27 mm.-es furatot készítettem igaz ,hogy 6mm.-es lemezben . Lassú fordulaton folyamatos kenés mellett kézi fúrógéppel ...............Tökéletesen vitte ........
Csak annyi kérdésem lenne hogy milyen corgon gázt ajánlatok c10, c18? Főleg 2-es, 3-as falú zártszelvény ettől vastagabb az ritka de az is max 10-es laposvas.
Rendben akkor próbálkozom még, már kezdtem azt hinni hogy valami fantomcéggel van dolgom :) Enyémnél a hibajelenség az, hogy egyik alkalommal bekapcsoltam, kb. 1 percet ment üresjáraton, majd levágta a megszakítót (25A C). Azóta a bekapcsolás pillanatában azonnal levágja, utána 2-3 mp-ig megy a hűtőventilátor. A tiednek is hasonló problémája volt?
Inkább avizd az,alsi5 vagy 12 drót amúgy is egy nagyon lágy alu,főleg,hogy 0,8-as.Az almg2-3 vagy 5 ös már lényegesen merevebb,de az meg nagyon kormol főleg a legkeményebb az 5-ös.Avizd..
Nekem 3 éve (akkor még azért nem pörögtek ennyire) volt pocketmig szervizelés (csere) akkor is volt hogy nehezen értem el őket. Vagy épp nem volt bent a szervizes, és az ügyfélszolgálatos csajjal tudtam csak beszélni. Mondjuk én feladtam futárral a gépet, mellékelve egy hibaleírást, kb két hét volt mire visszakaptam, de csak azért mert akkor érkezett a friss szállítmánnyal a cseregép. Egyébként gyorsabb lett volna.
Ne csak a szervizt hívd, hanem az ügyfélszolgálatot is, hátha tovább tud kapcsolni, meg zaklasd a szervizest a mobilszámon :-)
Valakinek volt már tapasztalata az Iweld márkaszervízzel? A 2 hónapos Pocketmig 195-öm feladta. Két napja bombázom e-mailekkel és hívogatom őket a garis javítás miatt, de semmi visszajelzés, telefont nem veszik fel. :(
1.0mm Alsi huzallal gond nélkül tudok hegeszteni. A gép egy weldi mig 322 4 görgős kivitel. Vettem 0,8mm huzalt is. Gyakorlatilag lehetetlen beállítani hogy ne gyűrje fel sűrűn. Van ilyen vékony huzallal tapasztalat? 2mm zártszelvényt szerettem volna, oda egy kicsit vastag az 1mm-es. De akkor marad az AWI, mert ez így kínlódás.
Tisztelt uraim, ezúton is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat, ezzel a problémával kapcsolatban. Visszavettem az áramerősséget és megfordítottam a polaritást, s mint ti is javasoltátok, a zártszelvényről sétáltattam át az ívet. Bár a varrat még nem kifejezetten olyan szép, mint CO-val vagy AWI-val, de már az elfogadható minőséget képviseli - számomra (láttam már randább munkát is 'szakembertől'). Már csak minden negyvenediket (köbö) sikerül szétégetni - de ez főbbként az én hatalmas nagy gyakorlatomnak köszönhető. :D Még egyszer köszönöm.
UI.: A helyi 'szaküzletben' az 1.6-os 46.16 elektróda csak ötkilós kiszerelésben árusíttatik, szálanként nem adnak...
Nem sok értelme van cipelgetni a gépet. Ugyanott nagyjából ugyanannyit kéne produkálni, ugyanazzal a pálcával. Az arc force működése viszont adhat magyarázatot a különbségre. Nagyobb pálcával meglenne a nagyobb mért teljesítmény. Van ahol lehet pár db pálcát is venni, vagy kérni egy közli lakatosműhelyből 2 szálat... vagy rákötni egy műterhelésre ha van rá mód.
Feszültség esés érdekes dolog ha ennyit számít a gépnek, az a kis esab buddy ugyanezek körülmények között produkálja a maximumát ugyanazzal a munkakábellel elektródával.
Közel az órához móka nem fog túl sok különbséget produkálni mivel az oszloptól kb 6 os több mint 30 éves légkábelen és még kb 30 méter 6 os alu vezetéken jön a villanyórához, onnantól meg minden túl van méretezve, de felcipelem majd a lakásba is a gépet próbából, potmétere felső 20-30% mintha nem is szabályozna néztük aktív iv közben a műszert nem változott ahogy tekertem.
huzal és palack remélhetőleg jövőhét folyamán beszerzésre kerül, kocsi nélkül nehéz munkaidőben bárhova is még odaérni és elhozni egy 50 literes palackot, holnap ha van időm melóközben odacsörgök az iweld szerviz részlegére hátha van ötletük, túl sok gondot nem jelent szétkapnom a gépet és belül egy kis finombeállító potit tekerni hacsak annyi a nyűgje
Mondjuk, ha csak 160 ampert tud MMA módban, azt azért bele írhatnák az adatlapjába. Én felhívnám Őket (akár név nélkül) kíváncsi lennék mit mondanának.
c16 os az óránál, 3 fázis, 25-35 amper közt húzott a lakatfogó szerint, biztik eléggé szarok szóval nem könnyen old ki, az épület közös alu kábelezése miatt van még 15 volt fesz esésem is mellé és mivel méretlen rész hiába vagyok villanyszerelő nem piszkálhatom, hobbi gép az esab buddy ja is, az tudja ami rá van irva, ennél részemről csak az a kérdés hogy az én gépem hibás vagy az egész szériánál csak dísznek van ráírva az a 200 amper kimenet, igazából nincs szükségem akkora kimenetre 4-es 5-s pálcát nem veszek, de co2 nál nem ártana ha kimenne annyi ha kell.
Üdv, érdeklődnék az iweld aluflux 215 tulajoktól akinek van kéznél lakatfogó lemérni a gép kimenetét maxra tekerve pálcához ha tudna adni valami infót megköszönném, pénteken vettünk egyet, palackot és drótot még nem sikerült beszerezni hogy a co2 pisztolyt is kipróbáljuk üzem közben, problémám a következő 3.2 es pálcánk volt a legnagyobb itthon azzal mértem 162 ampert maximum teljesen feltekerve, van egy esab buddy arc 180 -s gépünk is, az kiadta a 180 amperát, tehát hálózati feszültség esés nagyon nem befolyásolhatja, munkakábel és testkábel, 25mm2 es az sem akadály neki. gyári hulladék kábelei dobozában vannak. köszönöm a fáradságát azoknak akik hajlandók infót adni, ha nem muszáj nem szívatom magamat visszacipelni a gépet szervizeltetni. lakatfogó egy testo 770-3 as típus amivel mértem.
A 130as ok nagyon jó gépek, csak minimum a b20, vagy c16-20as biztosíték kell nekik. Te milyen biztosítékról használod, elvileg csak mikor váltod a fokozatot, akkor kellene hogy levágja. Hegesztéskor már nem kellene, hogy lecsapja.
"Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a
-nyilvánvalóan téves;
-a termék közismert, általánosan elfogadott, becsült árától jelentősen eltérő;
-rendszerhiba miatt hibásan megjelenő;
-"0" Ft-os vagy "1" Ft-os;
árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja az Ügyfél tájékoztatása során a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától."
nagy árammal képes lecsapkodni a biztosítékot, de ha csak 2.5ös pálcával megy és indításkor nem veri le akkor nincs vele gond, mert néha már a bedugás pillanatában lekapcsol
A kismegszakító egy dolog, kérdés mekkora vezeték megy, és a 200A-es géppel sem 200A-en hegesztesz, 90A-en pont ugyanakkora terhelést ad a hálózat felé, mint a 160-as vagy 130-as típusszámú inverter.
Ellenben van állítható arc force pld, kapsz mellé rendes salakolót, meg egy adag elektródát ami kapásból vagy 4000 ft...
Az acélnak a szén nem ötvözőeleme,anélkül egyszerű vas, a foszfor,és kén szennyezőanyagok,a mangán,és szillicium,egy határig dezoxidáló(extrém esetben valóban őtvőzök).A nikkel AZ ötvöző(lehet az pár tized is),és nagyon növeli a dinamikus igénybevételt,ahogy pontosan írtad.A magasan ötvözött anyagok 10% tartalomtól kezdődnek,ez mikró,és gyengén ötvözött anyagokra használatos,és normalizálatlan anyagokra is jó.
Köszi ..Ugyanis ma sg 3.-az huzalt hoztak nekem .Föl is raktam a gépre ,és egész másképp ég mint az sg2 Mint ha több gáz is kéne neki ,de ezt még próbálgatom .Meg a varrat is keményebnek tűnik .....
Az Sg3 12.64 az Sg2 12.51 ezen az oldalon középen vannak a MIG/MAG- huzalok, ha a kék feliratra kattintasz megnyílik az adatlapja ott a válasz a kérdésedre. : http://esab.gedeon.hu/index.php?page=11
Nekem nagy szerencsém volt.A héten 12-ben nyomtam alut nagyrészt awival,de fogyós afival is,170-250Aközötti tartományban,és most sem fáradt a szemem.Eredeti áron is megvenném,85000-ért meg főleg.A 3M maszkja is nagyon kényelmesen belefér,a látótér is csak minimálisan csökken.Mármint ez a maszk. A múlt héten,kicsit le is ejtettem és,kissé tartottam,hogy az ütést hogy viseli,egy ilyen preciz elektronika.És jól.:)Nyilván az észerüség határáig.
Az alap ötvözőkön felül (szén, mangán, szilícium, foszfor, kén), tartalmaz kb 1% Nikkelt (Ni) is. Ezáltal daru és hídszerkezetek hegesztésére alkalmas, mivel a nikkel tartalomnak köszönhetően a dinamikus igénybevételt bírja a hegesztés. Természetesen az alap ötvözők aránya is változik, az sg2-höz képest. Röviden tömören: nem csak ötvözetlen, gyengén ötvözött acélok hegesztésére alkalmas, hanem magasabban ötvözött, normalizált anyagok hegesztésére is.
Ezúton köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Asszem' megfordítom a polaritást és megpróbálom úgy is. Sajnos jelen pillanatban csak ilyen elektródám van itthon, a helyi szaküzletnek csúfolt boltban nem is hallottak ilyen elektródáról. A másik 'normál' elektródával meg számomra rémálom volt a hegesztés, nehezen fog ívet, nehéz tartani, stb. Szóval azzal még a taknyolás is nehezen ment, nemhogy egy normális varratot egyben létrehozni pár centi hosszan... Vékonyabb pálcára most anyagi okokból kifolyólag nem kívánok költeni, mert szűkös az eklézsia, meg nem is fog elfogyni az életben - CO, AWI (pedig ezt már kipróbálhattam, egy álom) dettó. :(
ER 23 kétésfelessel vagy 30 éve hegesztettem :-)honnét szerezted? 2 milis elektródával a csibedrót mellett kezd az ív húzást, és onnét ívelj át ne akard telibe odaheftelni.... ahhoz Co kellene. Jó lehet a kis kiszereléses zacskós elektróda is.
Ha csak inverteres ívhesztőd van akkor én így csinálnám : Kis amperrel 2 mm.-es elektródával ,és csak szaggatva ,pontozva hegeszteném ........ De várd meg,hogy a többiek mit írnak .
Eléggé kezdő vagyok hegesztésügyileg, így csak körbeírnám a problémát, amit saját magamnak generáltam. Minden úgy kezdődött, hogy tavaly elhordta a motkány a kiscsibéket, aztán kellett egy füstölő is - az most már vasbú' van, hegesztve (pardon - itt-ott csak taknyolva), ez utóbbihoz vettem egy jóárasított invertert. Viszont a kismadaraknak kell valami kutrica, ahová el lehet dugdosni őket éjnek éjvadjára - ez lenne folyamatban.
A problémám a következő: 20x20x2-es zártszelvényre kellene felgyógyítanom kb. másfél milli vastag anyagból készült rácsot. Végül is nem probléma, csak idegesít, hogy minden harmadik-negyedik pöttynél szét sikerül égetni és/vagy nem odavarrni pálcával a rácsot a zártszelvényhez. Ha netán probléma nélkül sikerül is a mutatvány, akkor egy számomra nem igazán tetszetős bumszli lesz, egy szép varrat helyett.
Emeljem az ampert, hogy mielőbb átmelegedjen a zártszelvény és csak rántsam át a az ívet a rácsra, vagy mi ilyenkor a teendő? Azaz nagy pukli sem legyen, oda is gyógyuljon. Én vagyok a béna, vagy ez ilyen és törődjek bele? A pálca ER23 kétésfeles. Esetleg szerezzek be vékonyabb pálcát, vagy szimplán gyakoroljam még egy kicsit?
Minden konstruktív hozzászólás érdekel, ha netán válaszol valaki, akkor előre is köszönöm.
Tavaly fekete pénteken volt szó itt akciós optrel panoramaxx pajzsról. Csak szólni szeretnék, hogy megint elég olcsón lehet kapni, hátha valakit érdekel! (bestweld.hu)
Persze, csak a hegesztőkábel köré kell fogni és 200A-ig méri (más kérdés mennyire pontos, illetve milyen értéket tud megjeleníteni, eltárolni aktuális,átlag stb.).
Nekem egy 280A-es Merkle mig-mag hegesztőm van, ezzel ki tudom használni az 1mm-es huzalt. Ennek ellénére főleg 0,8mm-es huzalt használok, hogy vékonyabb anyagokat is tudjak hegeszteni. Annyi ,hogy 220A-ig hegeszthetek vele. Tehát nem sok. Egy 200A-es gépbe felesleges az 1mm-es huzal.
Próbáltunk mi is Corgonnal hegeszteni egy sima kis inverteressel, de nem az igazi. Még az elmegy kategóriába se sorolnám. Pedig aki még próbálta velünk annak van egy pár év AWI-s gyakorlata. (Gondolom ő csak akkor nevetve nézett mindket.)
Az awi meg semleges védőgázas ívhegesztés. Tehát argon, vagy Helium, vagy ArHe gázkeverékkel működik csak. Corgonnal próbálkozva a Co2 gáz tartalom szennyezi a wolframot, nem működik a dolog.
A te gépeddel csak kontaktgyújtásos AWI hegeszteni lehet de ahhoz is Argon gázra van szükség. Akkor viszont acélt és krómacélt illetve vörösrezet és bronzot tudsz hegeszteni.
Iweld aluflux 215 ös gépem van. Corgon palackom. Az lenne a kérdésem, hogy awi pisztollyal és corgon gázzal milyen anyagokat tudok meghegeszteni? Nem a hivatalos verzió hanem ami működik az érdekel ! / Mármint corgonnal is lehet savállót hegeszteni nem csak tiszta argonnal pl. /A kérdés a vékony lemezek illetve saválló lemezekre vonatkozik.
Vastagabb anyagnál egyértelműen emelkedő varratot csinálnék, ezt amolyan kísérleti jelleggel csináltam, amelyiknél már volt varrat a másik oldalon ott már látszott, hogy kevés neki az amper (sőt lehet alapból is többet elbírt volna), majd még lehet szórakozok vele.
Ha ennél több salakanyagot találsz a varratodon akkor kezdheted keresni a hibát. (nagyon szar 1-es eurosup huzallal van hegesztve) ha kevesebbet akkor annak örülj.
Szia! Néha nehezen értelmezem amit írsz, jó lenne fotó is a varratról amin "kevesled a salakanyagot". Védőgázas fogyóelektródás hegesztésnél (pláne corgonnal) nem sok salakanyag lesz, a 12-15l/perc meg szerintem nagyon sok, elég 8-10l is bőven ha nem szeles helyen hegesztesz.
Tolhatod, húzhatod, majdnem mindegy ha jók a paraméterek. Tolva kissé laposabban terül a varrat, húzva meg a sarokvarratnál mélyebb a beolvadás.
Vékony lemez hegesztés az egy külön műfaj, rengeteg trükk van rá. A megfelelő technikával akár 0,6-os lemezen is lehet méter hosszú varratot is húzni (megdöntve, fentről lefelé, más szögben tartva a pisztolyt...stb) de a probléma ott lesz hogy miközben hűl a varrat közben vetemedik a lemez. Ezt csak szakaszos hegesztéssel, megfelelő hegesztési sorrenddel, rászánva a kellő időt, esetleg a rövid varratokat hűtve (kompresszor, levegő) tudod elkerülni. Persze itt is fontosak a megfelelő paraméterek.
Gyakorolni kell, más módszer nincs. 0,6-os huzal sem csodaszer, nem segítene annyit amennyit remélsz tőle.
Az Iweld és a Jasic hegesztőknél van huzal visszaégés szabályzó gomb a huzal előtoló fölött. Én úgy állítottam be ,hogy kb.10mm-re legyen az áramátadó végétől . Amúgy én évek óta használok egy szervízfogót amivel minden műveletet végre lehet hajtani ami a pisztollyal kapcsolatban felmerül. https://www.szerszamstore.hu/co-szervizfogo-nr1-1930013
Szerintem ez a legjobb, bár régen nem volt ennyire drága.
Számít a fényviszony de leginkább az, hogy mennyi az amper és melyik hegesztési eljárással hegesztesz. Azt olvastam valahol ,hogy 200Ampernél Mig-Mag hegesztésnél már 13din-es beállításra van szükség hogy védve legyen a szem. Az alatt persze arányosan kevesebb din is elég.
Ezt igazából a szemed tudja "megmondani": ha jók a fényviszonyok, plusz reggel van, akkor sötétebbre veszem (11-12 - beltérben!). Aztán ahogy telik a nap (fárad a szemem), vagy épp árnyékban kell dolgoznom, úgy világosítok (10-9).
Igazából két dolog függvénye az egész:
1. Lásd jól az ív környékét is (magyarul: tudd, hogy merre és hogyan húzd a pisztolyt, hogyan alakul a varrat, satöbbi).
2. Emellett a lehető legsötétebb legyen az ív fénye (annál jobban kíméled a szemed).
Ha nem kell erőltetned a szemed, hogy lásd a hegesztendő vonalat, ugyanakkor az ívfény gömbje sem takarja ki az alatta olvadó fémet, akkor (SzVSz) pont jó.
Egész jó.A varrat végén a végkráternél nagyon hamar elrántod az elektródát,nagyon minuszos,homorú is a vége.Azt addig amíg izzik az anyag szépen feltudod pakolni,a rutilosnál.Gratula.:)
Vissza tudod hajlítani, felmelegíted a megtört szakaszt, amíg jó vörös nem lesz a fém, és akkor valamilyen kemény sík felületen kikalapálod. Igaz én először egy satuban megpróbálnám, hátha az is segít rajta, majd csak aztán a finomabb műveleteket kalapáccsal. Mindenképpen valami kemény felületen üsd, a legjobb egy üllő lenne, de egy darab sín is megteszi, vagy egy kemény farönk, ami éppen kéznél van. Azonban arra számíts, hogy miután felmelegíted, az anyag szerkezete megváltozik, hőkezelésbe ne menjünk bele, legegyszerűbb, hogy ha miután kiegyenesítetted felmelegíted még egyszer és fáradt olajban hűtöd, ha nincs akkor óvatosan vízben, csak a vízzel az a gond, hogy rideggé teheti az anyagot. Fáradt olajat ajánlom
Áttettem, a test kábelt pozitívra. Olyan változást tapasztaltam, hogy púposabb lett a varrat. Gondolom nem égett be olyan mélyen. Lemez hegesztésnél ezt talán még jó lehet.
Az előző pajzsunknál jártak úgy a fiúk, hogy "hát jó ez az új pajzs, de valahogy mégsem az igazi kinézni rajta..."
Megnéztem.
"Hja, vazze... Ha egyszer rajta hagyjátok a fele csomagolást!" :)
Ma megjött az iweld 215. Kicsit próbálgattam az ampert szépen leadja a 2,5 mm-est 100 amperon vitte, mint a vajat. Jobban nem mertem ráhúzni, 20 A a biztosíték.
A Co-nál van még mit tanulnom.
A gázterelő merőlegesen álljon az hegesztendő anyagra és milyen távolságra kell tartani az anyagtól?
Eddig csak bevont elektródával hegesztettem, ez egy kicsit más.
Irtátok, hogy sercegjen, akkor jó, nálam mintha kicsit lassú lett volna a sercegés ritmusa. Ez mitől van?
Tegnap óta azzal hegesztek. A legsötétebb sarkokat kivéve mindenhol, szinte minden szögben gyönyörűen látni vele nem csak a szikrát, mint az előző noname-mel.
Jobb, mint a noredeye ii, pedig az is egy használható pajzs.
Egy hibája derült ki eddig: nem az én kugligolyó, hatvanas fejemre szabták. (A nrdii-vel nem volt ilyen gondom.) :)
Igen az szuper,de régebben nagyon nem lehetett kapni,helyette a 84.80-as,és a 84.78-at voltak forgalomban ilyen célra,ezek is nagyon kopásállóak.De van más gyártó is..
Utána olvastam és ez biztos jobb mint az előtte használt ok 68-as széria. Vagy még az esab ok 84.78 is ilyen célokra van kitalálva, de a 84.84 még erősebb, ahogy olvastam.
Hello.esetleg valaki segitene...kicsereltek a gepemen az elotolo motort de sajna nemjo iranyba tekeri a huzalt nem kifele tolja hanem befele a gepbe huzza.. forditva lenne bekotve a motor ???
Ettől combosabbakat is hegesztek a felvázolt módon,körbe egy vékonyabb varrattal kezdek és utána hegesztem készre. Az egyenes oldalaknál, ahol nincs a zártszelvénynek az íve ott gyököld be.
Sikerült keveset gyakorolnom a nem rég vett kis einhell porbeles hegesztőmmel...nem egyszerű de azért meglepődtem néha hogy nem is olyan nehéz csak sokat kell gyakorolni.
Főleg hogy csak két állású kapcsolója van, de szerencsére az első próba alkalmával produkált kismegszakító leverést (90A-on) most másik dugaljból (de ugyanarról a körrről) nem produkálta. (ugyanúgy nem ment más a házban). A huzal tolás nem a legjobb, kis sebességeket nem igazán tud a gép de használható. Habár kicsit megbántam, jobb lett volna egy inverter de így alakult.
Viszont láttam videót neten ahol MOT-ból (kettőből) építenek hegesztőt. Szerintetek mennyi létjogosultsága van ezeknek? Sztem a biztonságuk kérdéses....
Viszont kaptam mellé a iweld nord eye II pajzsot. Hát sztem otthoni barkácsoláshoz/tanulgatni a dolgot tökéletes. Nekem kicsit pici maga a pajzs így pict beszűrödik az ívfény de ha jól tartja az ember a fejét akkor már nem zavaró. A sötétedése gyors, jól állítható.
Ja, és hegesztőspray-t oda nem fújsz ahol varrat lesz, max mellé óvatosan. Egyébként gázterelőre, és áramátadóra való. Nagyobb igénybevételre jobb a zsír, azt viszont csak a meleg pisztolyra tudod használni, a spray mehet a kihűlt pisztolyra is.
Nem rossz a fantom, de szerintem elég a Noredeye II, az megvan 13-ból. Ha komolyabb kell akkor meg jobb az esab warrior mint a fantom, és nem olyan sokkal drágább.
A köténynél viszont sokkal jobba védőköntös, mert az alkarodnál fog először kiégni a mukásruha egyébként. A kötény + alkarvédő meg kb ugyanennyi lenne:
Az A potit letekerheted 0-ra mert MIG-ben úgyse csinál semmit.
Nem a beállítással van gond, de inkább lentebb venném a kezdeti gyakorláshoz. V poti 18,5-19V-ra, a huzalsebességet meg belőném 4-5m/min közé úgy hogy szép sercegő hangja legyen. Gyakorlásképp próbálnék egyenes hernyókat tolni, húzni, és egy nagyon jó gyakorlás ha szöveget próbálsz írkálni . Nagyon gyorsan javítja a koordinációt.
Nincs mit. Bár azért vagyok itt mert full kezdő vagyok. Most tanulgatom a fortélyokat,úgyhogy a nagy öregek lehet tudnak ajánlani jobbat is. Nekem árban ez volt No1 a vélemények alapján. Ès az új 3.25-ös pálcát 100A-on megolvasztotta szépen...
Ha egy hegesztő inverter adattábláján az szerepelt, hogy BI: 140A 40% és 70A 100%, akkor 140A áramerősségen 4 percig tudunk hegeszteni a gép leállásáig, és 70A-on folyamatosan tudunk hegeszteni
AEG, de lehet, hogy hasonlók, vagy akár egyformák is a belsejüket tekintve. Megköszönném, ha megadnád az alkatrészforrást, nekem nem sikerült találnom (csak szerelt üstöt, ami 65+kHUF lett volna).
Meg az is baj, hogy ilyen állapotba kevesebb, mint 4 év alatt jutott a szerkezet. OK, hogy 4 év múlva megint szerelem, de mégegyszer szétvágni és összeheftelni nem biztos, hogy sikerül. Ennyi maradt a két csonkból: