Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Én iskolás koromban végigbuszoztam a teljes repertoárt. Az általános iskolába járást "fakarusszal", Csepel teherautóból kialakított iskolabusszal kezdtük. Aztán következett az Ikarus 631-es, néha 630-as. A faros már maga volt a csúcs és én máig is ezt szeretem legjobban. A váltás ideje a gimis éveimre esett, de az új, 200-as buszokat sokáig nem tudtam megkedvelni. A faros valahogy sokkal otthonosabb, kényelmesebb volt; valahogy úgy éreztem, hogy masszívabb, biztonságosabb. Pedig láttam az összehasonlító borulási próbák képeit, de a régi mégis valahogy jobban összerakottnak tűnt. Az új, felénk "panorámásnak" nevezett buszokban minden zörgött, mozgott, az ablakok úgy rezegtek, hogy attól féltünk, kiesnek :-) (aztán az idő bebizonyította, hogy a 200-as család ugyanolyan jól sikerült konstrukció volt, mint a farosok, csak mi ezt akkor még nem tudtuk :-) Való igaz, hogy a jó öreg Csepel motor elég nehezen birkózott a zalai dombokkal, de igazán kitalálhattak volna nálunk is valami "szívátültetéses" megoldást, hasonlóan a kelet-németekhez. Ott szerencsére megbecsülték a farosokat és szégyenszemre onnan kell importálnunk, hogy maradjon mutatóba. És ha már a farosról írok, akkor megemlékezek néhány szóban a Zala Volán egyik buszvezetőjéről, aki talán az utolsó zalai 66-ost hajtotta. A nevére nem emlékszem, talán Pista bácsi volt, de úgyis mindenki csak úgy ismerte: a "csikkes". Ő szemlátomást nagyon szerette a kocsiját, mindig nagyon gondozott, jó állapotú volt a busza. Szerintem ragaszkodott is hozzá, mert már szinte mindenki más új buszt kapott, csak ő járt az öreggel. Amúgy nem volt egy túl barátságos ember, mindig kiabált velünk, ha a Szokol rádiónkat "bömböltettük" a busz végében, néha ki is zárt bennünket az utazásból, a tűrhetetlen viselkedésünkért :-)
Ha adtok tippeket ,milyen kiadványt kell keresni (az "AUTÓ-MOTORON"-kívül, azt én is tudom természetesen) közlekedési témában enyhe túlzással "bármit" meg tudok nézetni. Kérem a tippeket ,és hétfőn már nézik is.
Ugye? Jóó van nem én vagyok irigy. Nem mertem elsőre ekkorát herótozni , de szerintem telibe is van fényezve. Ráadásul szemét módon. Tiszta hullám az oldala, az ajtók árnyékban a küszöbön egy közepes vizisikló is minden további nélkül elhűsölhetne a jobb oldalon, olyan csálén áll minden. A homlokfal is lehet ,hogy cserés mert ha jól emlékszem ZB-ig (75 vége) még a sűrűbb rácsozatú , magamban csak "lábtörlő-elejű"-nek becézett homlokfal volt. Most nincs itt az úság , de mintha a géptetőn lévő szellőzők sem lettek volna fehérek, amely ugyebár szintén első szériás jellegzetesség. Végül a szín is túl élénk árnyalat,még erre sem figyeltek, ilyen is csak '79-körül jött. Addig a khaki-foszöld volt. Aztán lehet ,hogy csak a nap süt tulságosan. MIcsoda egy rohadék vagyok ,remélem a tulaj nem olvassa...
Haflinger scwager! Nagyon pontosan vélekedsz a " szemétbe dobási szokásokat illetően". Szomorú ,de igazad van. Ellenben az is szomorú szerintem ,amit az ostoba újságíró firkantott szegény "PUFFOGÓÍ" ( így becéztem kicsi koromban az előttünk vánszorgó ,füstölgő FAROSOKAT) képe alá. Pontosan ez az álmodern komcsi mentalitás vezetett a majdnem teljes kipusztuláshoz.
Hát Istenem beszarok! a harmadik képen látható 630-as az enyém volt!Örök hálám Haflinger!.Amúgy jó képek.A második képen látható ik 66 azért sem lehetne az enyém mert az 1971-es volt de amúgy vicces az alata lévő szöveg.
Sajnos még mezőgazdaságilag is elég gyengécske a gyűjteményem, kb. 5-600 saját képem van csak a 70-80-as évekből. Biztos, hogy sokan vannak, akik ennél lényegesen többel rendelkeznek, csak ők nincsenek itt a fórumon. Mennyi kincs lehet a szekrényekben, padlásokon, amit az utódok lehet hogy egy laza mozdulattal fognak majd kihajítani :-(
De ha már a régi folyóiratok böngészésére adtam a fejem, akkor már repróztam is párat. Igaz, hogy a GC-39-35 rendszámú Ikarus nincs köztük, de azért talán ezek is tetszenek :-) (a képek a Volán c. újság 1972-es számaiból valók)
Éppen jókor érkeztél a ma esti feladványhoz! CH 59-52, JA 28-54 Ugyanabban a filmben szerepel mindkettő. A zöld ezeröcsi nekem is elég betegesnek tűnt, ennél SOKKAL különbek vannak akár napi használatban, itt egyedül az évjárat lehet érdekes, de mint köztudott a kor nem érdem, hanem állapot. :-)
Nézőpont kérdése. Akkor "mezőgazdaságilag" páratlan :) A metszetet is Köszönöm Szépen! N G 68 papának meg az italo-t! Csak annyit szerettem volna a VETERÁN kapcsán , hogy ha az ott szereplő zöld ezeröcsinek , ilyen pontosan tudják az előéletét ,forg. hely .pontos napját , mi a francért nem lehetett odaírni az eredeti rendszámot. (szerintem UY)
Kétstégkívül megkímélt darab ,de messze nem olyan originál. Nem vagyok profi "ladás" ez köztudott , de ennek az autónak szinte semmije nem áll rendesen.Hiányosak a díszlécek ,a többi meg úgy hullámzik ,mint az ökörhugyozás. Az géptető úgy áll ,mintha frizbiként hajította volna föl a helyére a lakatos a műhely kerítésén át... Nem is sorolom tovább. Mit össze hülyítik az embert már ebben az újságban is. A Poroló viszont hibátlan.
Pár régi zalai Ikarus, csak úgy hangulatfestőnek, mivel a rendszámuk nem olvasható. (Ez a kép nem elsősorban miattuk készült, hanem az osztálytársaim megörökítése céljából :-)
Sajnos korántsem páratlan a gyűjteményem, ezért valahogy a Cyklon kompresszor is kimaradt belőle :-( Ha pár napra felköltöznék a padlásra, valahol a régi újságokban azért biztos találnék valamit, de így első nekifutásra csak ezt találtam a Mélyépítőipari gépek c. könyvben.