Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Igen ,ezt én is olvastam a Porolókról , de rohadtul tetszett.
Tényleg szép darab ,eszemben sincs irigy , kellemetlenkedő lenni, de jól látom,hogy a VETERÁN-beli zöldnek is szinű az ajtaja? Ha valaki itt ,Te nyilván értesz hozzá
Lapítok ,mert fingom sincs a feldványt illetően. Tegnap már írtam , Anyukám egyik partnercége raktárában atomkomoly közlekedési-kiadvány/ sajtókincsek vannak. Ha van ötlet kerestetek...
Amíg ilyen csend van pici OFF: Felkerült a Mobilére egy megfelelő darab ,kék a bele ,de ha ilyen az állapot , meg a kivitel akkor már elgondolkodtató. '77.12.havi , 120 ezer km, nagyon originálnak tűnik mindene.... Én olyan béna vagyok a computerhez ,hogy fogalmam sincs hogy kell ideszúrni. Sasold majd meg ,Dottore!
A régi TURBO nagyon szép és brutális erőgép, de teljességgel használhatatlan mint általában a régi turbós erőgépek. Az ujabbak viszont nagyon jók. De a legjobb a 993 biturbo.
De nagy a csönd, egyedül én vagyok csak, akit hidegen hagy az EB? :) Próba-szerencse. megismétlem a tegnapi feladványt, hátha csak átsiklottatok felette a buszozás közben. Na szóval: CH 59-52, JA 28-54, mindketten ugyanabban a filmben szerepeltek.
Megkérnélek, moderáltassad ki a hozzászólásodat, ez a topik nem tulajdonjogi vitákról szól, hanem régi magyar rendszámokról. Az egyet nem értéseteket pedig rendezzétek le magánban. Köszönöm.
Látod, milyen egyformák a "buszos hozzávalók". Hasonlóan ,mint az én korábban taglalt emlékeimben.Ugyanúgy hegyi járat ,csak a festői zalai tájakon ,SOKOL is volt ,csak nálunk a vezetők bömböltették :) stb,stb, Pista ,Vince ,Bandi bá' ,Karcsi bá' ,láncdohány.... de már leírtam. De rég vót ,5-10 évesen........
Én iskolás koromban végigbuszoztam a teljes repertoárt. Az általános iskolába járást "fakarusszal", Csepel teherautóból kialakított iskolabusszal kezdtük. Aztán következett az Ikarus 631-es, néha 630-as. A faros már maga volt a csúcs és én máig is ezt szeretem legjobban. A váltás ideje a gimis éveimre esett, de az új, 200-as buszokat sokáig nem tudtam megkedvelni. A faros valahogy sokkal otthonosabb, kényelmesebb volt; valahogy úgy éreztem, hogy masszívabb, biztonságosabb. Pedig láttam az összehasonlító borulási próbák képeit, de a régi mégis valahogy jobban összerakottnak tűnt. Az új, felénk "panorámásnak" nevezett buszokban minden zörgött, mozgott, az ablakok úgy rezegtek, hogy attól féltünk, kiesnek :-) (aztán az idő bebizonyította, hogy a 200-as család ugyanolyan jól sikerült konstrukció volt, mint a farosok, csak mi ezt akkor még nem tudtuk :-) Való igaz, hogy a jó öreg Csepel motor elég nehezen birkózott a zalai dombokkal, de igazán kitalálhattak volna nálunk is valami "szívátültetéses" megoldást, hasonlóan a kelet-németekhez. Ott szerencsére megbecsülték a farosokat és szégyenszemre onnan kell importálnunk, hogy maradjon mutatóba. És ha már a farosról írok, akkor megemlékezek néhány szóban a Zala Volán egyik buszvezetőjéről, aki talán az utolsó zalai 66-ost hajtotta. A nevére nem emlékszem, talán Pista bácsi volt, de úgyis mindenki csak úgy ismerte: a "csikkes". Ő szemlátomást nagyon szerette a kocsiját, mindig nagyon gondozott, jó állapotú volt a busza. Szerintem ragaszkodott is hozzá, mert már szinte mindenki más új buszt kapott, csak ő járt az öreggel. Amúgy nem volt egy túl barátságos ember, mindig kiabált velünk, ha a Szokol rádiónkat "bömböltettük" a busz végében, néha ki is zárt bennünket az utazásból, a tűrhetetlen viselkedésünkért :-)
Ha adtok tippeket ,milyen kiadványt kell keresni (az "AUTÓ-MOTORON"-kívül, azt én is tudom természetesen) közlekedési témában enyhe túlzással "bármit" meg tudok nézetni. Kérem a tippeket ,és hétfőn már nézik is.
Ugye? Jóó van nem én vagyok irigy. Nem mertem elsőre ekkorát herótozni , de szerintem telibe is van fényezve. Ráadásul szemét módon. Tiszta hullám az oldala, az ajtók árnyékban a küszöbön egy közepes vizisikló is minden további nélkül elhűsölhetne a jobb oldalon, olyan csálén áll minden. A homlokfal is lehet ,hogy cserés mert ha jól emlékszem ZB-ig (75 vége) még a sűrűbb rácsozatú , magamban csak "lábtörlő-elejű"-nek becézett homlokfal volt. Most nincs itt az úság , de mintha a géptetőn lévő szellőzők sem lettek volna fehérek, amely ugyebár szintén első szériás jellegzetesség. Végül a szín is túl élénk árnyalat,még erre sem figyeltek, ilyen is csak '79-körül jött. Addig a khaki-foszöld volt. Aztán lehet ,hogy csak a nap süt tulságosan. MIcsoda egy rohadék vagyok ,remélem a tulaj nem olvassa...
Haflinger scwager! Nagyon pontosan vélekedsz a " szemétbe dobási szokásokat illetően". Szomorú ,de igazad van. Ellenben az is szomorú szerintem ,amit az ostoba újságíró firkantott szegény "PUFFOGÓÍ" ( így becéztem kicsi koromban az előttünk vánszorgó ,füstölgő FAROSOKAT) képe alá. Pontosan ez az álmodern komcsi mentalitás vezetett a majdnem teljes kipusztuláshoz.