Keresés

Részletes keresés

Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41824
Köszi a kimerítő infókat ;)
Előzmény: John Howard (41812)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41823

Egyenlőre 4 kocsival indul a  projekt, mint tudod a troli ebben is részt fog venni. Reméljük ez a 4 kocsi olyan gyorsan és olyan minőségben fog elkészülni, hogy utána a maradék 4nek sem lesz akadálya (pénz lesz, nyugodj meg).

 

SzL

Előzmény: John Howard (41821)
KTK-393 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41822
Értem,köszi.Tehát akkor egyenlőre jó,ha 306,313,314 kijön,és utána majd...Amúgy a 300-as biztos közlekedik?Lassan két hónapja nem láttam kint.Ma is csak a 303,304,305 van 80A-n.
Előzmény: John Howard (41821)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41821

302 lassan kész. 306, 313, 314 vázfelújítása megtörtént, a "troli" beépítésére vár. Lassító tényező a pénz...

300 és 305 még közlekedik; 301, 303, 304 már közlekedik (felújítva). A többi jelentősen túlfutott kilométerben, vagy vázhibás, vagy, vagy, vagy... felújításuk égetően szükséges, jelen állapotában már nem rakhatóak csak úgy össze közlekedésre. Erre a 8 db (-50%) kocsira ki van írva a tender a felújításra (valaki be is tette ide úgy egy hónapja), ezek tehát: 300, 305, 307, 308, 309, 310, 311, 312. Úgy tudom, egy keretösszeg van megnevezve, ebbe kéne beférni a 8 kocsi váz- és hajtórendszer felújításának, segédüzemek felújításának, a festésének, a kábelezésének (az elektronikus részek beépítése nélkül), de legalább 4 kocsira elégnek kell lenni a keretnek.

Előzmény: KTK-393 (41819)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41820

"tehát a jelenlegi kocsik közül a GVM-nek a legkisebb a fordulóköre, és a 435Tnek a legnagyobb?"

 

Ez nem ilyen egyszerű. Kétféle fordulókörről beszélhetünk kanyarban, utcasarkon. Az egyik a jármű "külső fordulóköre", ez mindig a külső ív felé eső eleje, illetve a visszapillantó tükör. Sokszor a külső elsőkerék fordulókörét (átmérő vagy sugár) adják meg műszaki adatként, ez azonban szinte semmit nem mond. Szóval, az első kerék előtti túlnyúlás, plusz a tükör határozza meg a legnagyobb külső ívet, ez mindegyik típusnál 22-24 méter körül van (átmérőben).

 

A másik a "belső fordulókör", az az ív, amelyet a jármű legszűkebben forduló része ír le. Ez szóló kocsiknál a B-tengely vonala, vagy valamivel az előtti karosszéria-rész. Látható, hogy ezért itt a tengelytáv a meghatározó. Ha nagyobb a tengelytáv, jobban belóg a kocsi a kanyar belső íve felé, több hely kell neki akkor is, ha a külső ív azonos. Csuklósoknál függ a C-tengely kormányozottságától is. GVM-nél a legbelső pont ("forgáspont"-nak is szokták mondani) szintén a B-híd vonala, annál beljebb egy alkatrész sem fordul. Magyarul: ha az ikerkerék elmegy, az utánfutó már biztosan elfér. 435-ös legbelső pontja a C-híd előtt úgy fél méterrel van. Tehát a belső fordulóköre kisebb.

 

Sorrend? Kívül tehát kábé azonos; érdekes módon a műszaki speckó a 435-ösre 24 m-t ad, a többire 22 m-t, de én úgy érzem, hogy a ZIU-é a legnagyobb, a többi azonosan kisebb.

Belül: legjobb a GVM, majd 411 (rövid tengelytáv), 412, Solaris, ZIU (ez a 3 kb. azonos), 435.

Előzmény: MUV 3404 (41815)
KTK-393 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41819
Ha már felmerült,hogy hol fér el a 435:Ugye elméletileg a 76-ost csuklósítani akarják októbertől,-mikor már a 26-os nem mehet fel a hídra-.Honnan lesz arra elég GVM?Nincs tervben egy-két 435T helyrepofozása?Ahogy elnéztem,302 már teljesen kész van,ülések benne (70-es fok-gyemekkel állt ott,ahol régen 303),tehát azt,és még 309,310,311,312-t nem lehet üzemképessé tenni addigra?Amúgy ezek miért is állnak pontosan?Még annyit,hogy a 306-ot is elkezdik befejezni,hogy ha a '2 kész van?
Bocsi a sok kérdésért,de én szerintem jó kis kocsik ezek,és kár lenne hagyni,hogy a telepen porosodjanak:)77-82-re is mehetne belőle:)
Előzmény: John Howard (41812)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41818

Tessék parancsolni! :-)

 

 

Előzmény: MUV 3404 (41815)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41817
Ha nem a járda mellől kezded (elég széles az az egy sáv), és nem a Rotti jobb szélére akarsz állni (egyirányú, másfelől nincs forgalom, a Kaiser-lámpa meg úgyis megfog), akkor problémamentes. A 435-ös mozgását szokni kell...
Előzmény: trolista (41813)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41816
ne bizonygasd, elhiszem:D
Előzmény: John Howard (41814)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41815
nem veszélyes mert ott nem egy szűk utcából kell szűk utcába kanyarodni, ráadásul ott szabályosan(!) nem lehet parkolni abban az úttorkolatban
John Howardnak
tehát a jelenlegi kocsik közül a GVM-nek a legkisebb a fordulóköre, és a 435Tnek a legnagyobb? én egyébként úgy gondoltam, hogy a mindennapos problémák miatt neccesek az általam említett befordulásokpéldául Budai Nagy Antal utcánál is eléggé sűrűn parkolnak be, sokszor a kereszteződésnél(Mozinál), és tényleg, most hogy mondod volt már olyan, hogy a GVM befordult, elsőre a ZIU meg visszatolatott és úgy fordult be. Érdekes lenne azért IK 435T-t látni a Ferdinánd hídon vagy a Parlament előtt:D
Előzmény: trolista (41813)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41814

"75-ösön egyértelműen a Budai Nagy Antal utcába befordulás(illetve az onnan kifordulás) tűnik eléggé lehetetlennek 435T-vel."

Tűnik, tűnik... De nem az... "Csont nélküli", még csak nagyon meg sem kell fontolni. Hányszor, hányszor bizonygassam még? Ahol a Solaris elmegy a 12 méteres hosszával (és nüansszal nagyobb szélességével), ahol a 412-es elmegy a jó nagy tengelytávjával (és ebből eredő nagy "farbeesésével"), ahol a ZIU elmegy a nagy fordulósugarával (neki a kanyar külső ívén vannak problémái, a többi szólónak a belsőn), ott befordul a 435-ös is!

Előzmény: MUV 3404 (41811)
trolista Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41813
Ezekszerint a 78-ason a "Kaiser-kanyar" sem necces 435-össel. Lehet, hogy kívülről tűnik annak első ránézésre. :-)
Előzmény: John Howard (41812)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41812

A 72-es és 75-ös általad említett valamennyi pontja jól (tehát nem centizgetve) járható 435-össel. Ha nem, mert beparkolták, akkor viszont ZIU sem megy el*, tehát kár ezen "problémázni".

 

A 83-ason a Csobánc utcai kifordulás az Orczy tér felé nagggyon húzós, menetrend szerinti forgalmat nem adnék oda 435-össel - egyszer be lehetett fordulni, még egyszer nem mennék oda.

 

A 76-os vonalon az egyetlen pont a Rottenbiller utcai felüljáró mellé kifordulás, mint említettem. Mindenhol máshol oké. A 74-es végig oké. 70-es végig oké.

 

Összefoglalva: 435-össel teljes hosszban, menetrend szerint is járható vonalak: 70, 72, 74, 74A, 75, 77, 80, 80A, 81, 82

Nem járható vonalak: 73, 76, 79, 83/89

A 78-asra jó esély van, hogy elfér...

 

* egyébként a ZIU fordulóköre nagyobb, mint a GVM-é, tehát utóbbi lehetne inkább az "alap"

Előzmény: MUV 3404 (41811)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41811
én egyikre sem engedném ki. 72-esen a Podmaniczky-Munkácsy M utca befordulás, a Munkácsi M utca-Szondi utca befordulás Arany J utca felé pedig a Szondi utca-Bajza utca befordulás eléggé necces
75-ösön egyértelműen a Budai Nagy Antal utcába befordulás(illetve az onnan kifordulás) tűnik eléggé lehetetlennek 435T-vel.

76-oson a Dob utca Izabella utca eléggé illetve a Bethlen Gábor utca-Garay utca vagy a Garay Rottenbiller lehetetlen többek között, 78-ason sztem a Kozma F. utca , de ott még elképzelhető, hogy el tudna menni. 74-esen esetleg el tudna menni, ha nem parkolnak be sehol(bár azt a Ziu se tudja kikerülni ugye)73-ason a Iza-Szondi illetve Szodni-Vörösmarty gázos 79-esen szintén a Garay utcai hurok. 77,80,81,82 járható vele, 89 sztem ha sehol nincs lezárás szintén. viszont a 83-ast nem tudom.
Előzmény: Feri BPO-576 (41809)
John Howard Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41810

Hol NEM jártam 435-össel:

- Huba utca - Angyalföldi utca (79 vá.); hírek szerint VOLVÓ-val bejárva, tehát elférne

- Bethlen Gábor utca - Garay utca - Nefelejcs utca (78); szerintem elférne

- Bethlen - Garay - Rottenbiller (73-76); a "kihajtás" a felüljáró mellé necces szerintem

- Garay - Nefelejcs - István utca (79); mindkét jobbkanyar nagyon szűk lenne

- Szondi - Vörösmarty (73); szűk a jobbkanyar

 

Mindenhol máshol, minden kanyarban és utcában* biztosan, bizonyítottan (=bejárva) ELFÉR a jelenlegi hálózaton a 435-ös.

 

* Beleértve az Izabella - Dohány, Wesselényi - Izabella, Podma - Munkácsy - Szondi, Király - Rottenbiller, Budai Nagy Antal - Hollán, stb. kanyarokat is. Meg a 74/74A teljes vonalát...

Előzmény: Feri BPO-576 (41809)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41809
A Van Hool gyárt kormányzott C-tengelyű csuklós trolikat; igaz, olyanokat inkább a 76-os vonalra kéne tenni, a 73-asra pedig szóló kocsikat.
Ha már a 435T szóba került: a 72-es vagy a 75-ös vonalon elférnének rendesen?
Csakhogy ne mindig a 80/80A pároson járjanak :)
(a 77/81/82-es pároson bizonyára elfér, ha ott hébe-hóba előfordulnak)
Előzmény: bakterovics (41796)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41808
Szóló trolikból talán lehetne venni, ha Bukarestben felszabadul az első száz 415T :)
Igaz, középmagas padlószintűek, de még használhatóak (kb. 10-12 éves járművekről lenne szó).
Előzmény: IK60T (41800)
Intersziti Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41807
"Vagy 15 méteres............. ott is kormányzott a C tengely és nevetve elrohangálna a 73-ason."

Igen? Én nevetnék a leghangosabban, ha egy 15 méteres elférne a Szondi-Vörösmarty sarkon... :-ppp
Előzmény: 18-09 (41805)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41806
Csuklósból is van kormányzott C-tengelyű: a Van Hool trolik :)
Olyan már jó lenne a 76-osra :D
Előzmény: 18-09 (41805)
18-09 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41805
Gyártanak kormányzott C tengelyes kocsit:)

Vagy 15 méteres............. ott is kormányzott a C tengely és nevetve elrohangálna a 73-ason. De még jó lenne a 74-esre és a 76-osra is.
Előzmény: bakterovics (41796)
T. Ádám Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41804
Úgy kell kiírni a beszerzést hogy a C tengely is kormányzott legyen.
Előzmény: bakterovics (41796)
piros 20-sa Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41803
Értem, köszi a választ.:)
Előzmény: IK60T (41798)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41802
az SZKT :D az a troli becsben volt tartva. az egyik vezető nem indult ki a Kossuth térről mert a csöves felszállt a Honvéd utcánál aztán nem akart leszállni. Az a baj, hogy a vezetőnek nincs ideje a csövessel győzködni, trolin se buszon se és az OFF villamoson meg pláne nem...
Előzmény: IK60T (41799)
**BPO-700** Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41801
:))
Előzmény: IK60T (41798)
IK60T Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41800

Üdv mindenkinek.

Ma a 73-ason bandáztam. Az ottani kollegák közül megtaláltak egy két érdekes zuhanyzó pletykákkal.

 Pl.: a 73-ast újból szóló kocsikkal adják ki, és a szokásos, hogy 2010 től nuku Ziu. Ezekről tud e valaki valmit?

Személy szerint a K1 kiiktatásban is nehezen kiadott szóló kocsikkal nehezen tudom elképzelni hogy plussz még egy vonalat ellássanak, ha csak nem vesznek valami trolibódét. A 2010 es Ziu téma meg mindig téma volt év vége felé és ez idáig sem történt semmi, eztán meg miért történne. Tehát 2010 a Ziu éve is lessz!

 

Ja valaki kérdezze már meg a nagyfejűektől, hogy troliban miért nem lehet használtat venni? Úgy 30-40 darabot 15-20 új árából.

Üdvözlettel.

IK60T Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41799

Az egyesszám is erős.

Méghogy vendég jármű?

Kimer kölcsön adni a BKV-nak járművet? Valszeg befognák melózni, hogy a kocsikiadás teljes legyen.

Előzmény: Intersziti (41777)
IK60T Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41798

A bamba utas észrevegye, hogy fel kell emelni a lábát mert szint különbség van.

 

Előzmény: piros 20-sa (41797)
piros 20-sa Creative Commons License 2009.08.28 0 0 41797
A trolikon a lépcső alatti részt mért kell sárgára festeni?:) xD xD
bakterovics Creative Commons License 2009.08.27 0 0 41796
Én más okból tartok a csuklósoktól. Ma a 73-ason ma vígan elmegy a 280-as, de egy 435-ös már valószínűleg nem tudna rákanyarodni az Izabellára egyik végén sem.
A mai korszerű csuklósok még rosszabbak. Volt alkalmam látni, amint egy pótló vagy különjárat Volvo busz megpróbált befordulni a Király utcáról az Izabellára. Hétvége volt, mégis legalább 2 percet vett igénybe a művelet, mert nem csak a szembejövő sávot kellett magáévá tennie, hanem még az azon túl lévő telefonfülkét is ki kellett centiznie.
Valóban ilyen járműveket képzelünk el a belvárosba?
Előzmény: JLA-158 (41791)
MUV 3404 Creative Commons License 2009.08.27 0 0 41795
Hivatkozok egy nyugati nagyvárosra ahol a főutcán, sétálóutcán áthaladó villamosoktól 2-3 méterre állítják fel a karácsonyi vásár standjait, és a villamos a legnagyobb tömegben is áthalad(Debrecen)
Előzmény: vrobee (41758)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!