Valamiért úgy emlékeztem, hogy az OKT-t már régebben megcsináltad. Akkor Derenken csak átrobogtál? (az a rész még nekem is hiányzik)
A csereháti OKT rész viszont megvan és pont jól jött ki, mert amikor OKT-ztam akkor még nem ment a Martonyi kolostorrom felé, a zöld meg igen, így azt is láttam (az se kutya!)
Mi a naprágyi temetőnél megálltunk kicsit elmélkedni, színmagyar :-(
Az őszi sétás menethez felírhatod a tornaszentandrási templomot is, ha ott még nem voltatok
Bizony, vadban rendkívül gazdag -és ember által viszonylag ritkán járt- vidék
Tavaly még írhattam volna, hogy életem legnagyobb szarvas-rudliját a határsávban láttam, de ez már nem igaz, mert télen sikerült ezt überelni a Szent Márton zarándoklat során (Pusztacsalád előtt, Kokasmajornál)
Ezt az utat is fel lehet venni a listára, vannak kellemes részek szép számmal
A folytatáshoz: lehet település közelébe szakaszolni az éjjeleket ahol lehet vizet szerezni mondjuk közkutakból: Susa (van kocsma de szűkös nyitvatartással), Domaháza (kocsma rendes nyitvatartással), Cered (itt még étterem is van)
A területet délről érdemes megkerülni a "Tervezett új AK szakasz" nevű úton. A minőségéről nem tudok nyilatkozni mert én (sajnos) északról kerültem, legelőn, kanálison, susnyáson és csemeteerdőn keresztül... Ráadásul bringával voltam szóval igazi tolós, vállon vivős szívás volt...
Jesper Olsen, Pulmy, jzp2107, köszönöm a figyelmeteket, remélem tudtam néhány perc örömöt okozni leírásommal!
Ilyenkor mindig két érzés viaskodik bennem, menjek arra amerre tudom (mert jártam már arra), hogy szép a táj, vagy bízzak a túra kiírójában és fedezzek fel újabb szépségeket. Tornanádaska feletti bányát, Szádvárat, Derenket meg akartam nézni (aztán egy részük mégis elmaradt), és ha már ott voltam, így alakult a terv tovább.
A hónap végén feleségemmel megyünk ebbe az irányba, persze ez autós, sétálós, őszölés lesz, de az említett helyeket: Pl Várbóc felett a kereszt és Borház-tető közötti rész, a Pitics-hegyi kilátó, akár útba is eshetnek. Köszönöm a tippeket!
Hogy szívás-e az Északi-zöld? Hát esőben, csurom vizes bokrok között, van benne némi kihívás, de ilyen körülmények között melyik út nem az. Sétaúton pedig nem lehet ennyire vadregényes tájat, bőgő szarvast, vagy vadászó rókát látni. Ez az út egy kicsit keményebbre sikerült mint szokott, de amúgy meg a kihívások éltetnek minket.
Időközben beleolvastam egy leírásba (Kárpáti Lapok 2005_12 szám), mely pont a következő szakaszról mesél, és máris gusztusom támadt a folytatáshoz. A Te biztatásoddal együtt már eszemben sincs feladni, csak egy kicsit még jobban át kell gondolnom a dolgokat: vadászidény, biztonságos vízvétel, erőnlét, stb.
Annyira ismerem, hogy múltkor innen linkeltetek képet. De most, hogy leírtad a bűvös szót: "MAPILLARY" így már könnyen rájöttem, hogy ezt kell bekapcsolni képek megtekintéséhez.
Este még úgy gondoltam, hogy reggel kiegészítem a "tájékoztatást", de ha már válaszolok, akkor legyen együtt a kettő!
A nyilvántartás teljessége, és a változások követése szerintem szétválasztandó.
Vannak az útvonalak, ezek alig-alig változnak, számuk kb. 300. 2019-ben tudtommal 1 új létesült.
Idén tavasszal készítettem egy jegyzéket, hogy néhány összesítést elő lehessen állítani, az már kezelhetőbbnek tűnik.
Az útvonalak megtalálhatóak a Tartalomjegyzék nevű nyilvános dokumentumban, igaz ez két éve nem frissült, nincs mindenki által hozzáférhető verzió.
(Nem publikus természetesen van.)
Az oldalak száma változatlan, változott a sorok száma, és a tartalma.
Az Őrtilos vá. - Pogányszentpéter közötti ZÖLD 2017-ben még nem létezett, jelenleg viszont igen. Kódja is van, DV.Z.
A "DV" a Dráva völgye.
Őrtilos vasútállomásán meghagyták az egyik nagy fán a régi jelet. Jó rég festhették!
A 2017-es tudásom szerint nem volt kiágazó útvonala, nemrég kiderült, hogy van.
Ez tehát végső soron módosítás, de átvezetése majd a változás követésének keretében történik.
Ekkor rögzítem majd, hogy mikortól létező az útvonal, hol a kezdete, hol a vége, mi a jelzése, milyen hosszú, mikor lettek felújítva a jelzések, stb. Ez utóbbi új útvonal esetén duplikált információ.
Módosul természetesen a Tartalomjegyzék is.
(Ha elkészül az adatbázis, akkor ez reményeim szerint automatikus lesz.)
Az általad felemlített útvonal a Budai-hegység tájegységben van, eredendően az útvonal (a PIROS) kódja P3 volt, de 2017-ben már TB.P.
Apró érdekesség, hogy készült egy térkép-részlet mentés 2016-ban, azon jól látszik, hogy a jelenlegi P4 akkor még P+ volt.
A kiágazó útvonal végpontjainak története közel tíz éves. Akkor készültek a POI-k.
bevallom elő kellett szedni a térképet, mert nem ismertem rá, ez nem annyira az az út volt amit én bejártam :-)
természetesen nem számonkérés jelleggel írom, tudom hogy a saját fejed után mész, de ezt most nehezebbre sikerült változtatnod mint a füzetben szereplő út
voltak ami miatt irigykedtem (pl a töbrökön átvezető határsáv, erre ugye a NP megtiltotta hogy az ÉZ erre vezessen), de volt ahol sajnáltam hogy kimaradtak dolgok
Pl Várbóc felett a kereszt és Borház-tető közötti rész, a Pitics-hegyi kilátó, Aggtelek előtt a Poronya-tető (miért nem arra mentél?)
a Trizsi-sorompó után is jól járható földút jött volna a nehezen követhető sáros helyett, de ott gondolom muszáj volt lejutnod a zsömlék miatt Szuhafőre
(ezt azoknak is írom, akik azt gondolják micsoda szívás az Északi-zöld, igen, van benne gazdagon, de azért nem ennyi :-)
a jövő évi döntéshez:
nehogy a legszebb rész előtt hagyd abba, mert pont az következik!
egészen Ipolytarnócig nagyon szép (ott már nem bánom, abbahagyhatod :-)
Köszönöm, hogy megosztottad velünk az élményeidet! Nem volt könnyű menet, de úgy érzem, ismét csak gazdagabb lettél olyan dolgokkal, amelyek megfizetethetetlenek.
Szeptember végén újabb szakaszát jártam le az északi-zöld túrának. Tornanádaskától Bánrévéig, szokásom szerint kicsit (nagyon) variálva. Elég kellemetlen időt sikerült kifognom, némileg kalandos is lett a túra, de csodálatos szépségű tájakon jártam.
Hétfőn Szob és Márianosztra között senkivel nem találkoztam.
Kedden a Kétbükkfa-nyeregig buszoztam, Pszent+ -től már csak én voltam a buszon, viszont az erdőben az Enyedi kereszt környékén, találkoztam 1 db túrázóval.
Szerdán Pilisszántó felett "tele" volt az erdő, kb. 10 emberrel is találkoztam. Ezekből sokan kutyát sétáltattak, ill. mentek vízért a környékbeli forrásokhoz.
Ez alapvetően egy pénteki és vasárnapi rétsági mentesítő busz meghosszabbítása, inkább a diákoknak szánták mint kirándulóknak. Közép-Szlovákia felé ott a Flixbus reggel, aminek csak az a hátránya (vagy éppen előnye), hogy dinamikus az árazása. Vagy ki lenne a te úgymond célcsoportod?
(A napokban született egy másik új útvonal, Hidasnémeti és Kassa között gyakorlatilag két óránként jár közvetlen busz, szlovák belföldi díjszabással. Északi Zöldben utazóknak még jó is lehet valamire. :)
1-2 ember hétközben 100 hétvégén. Mennyivel nőtt a turizmus?
Erről az jut eszembe, amit Szabó István mondott - ha van egy előadás az Akadémián és az első két sor tele az utolsó kettő üres, akkor én meg tudom csinálni a filmet úgy, hogy az előadás roppant népszerű volt, meg úgy is, hogy a kutyát sem érdekelte.
Nekem más tapasztalataim voltak, amíg még keddenként tudtam kirándulásokat tenni. Számomra is meglepő volt, de majd minden alkalommal találkoztam 1-2 emberrel, néha pedig (nyugdíjas)csoporttal is. És nemcsak a frekventált OKT-útvonalakon, a Pilisben és a Börzsönyben.
Minél több az adat, nyilván annál jobb, és a kevésnek is kell örülni. :)
Kíváncsi lennék a mérés módszertanára, ha jól veszem ki, ez egy kordonpontos forgalomszámlálásnak tűnik (aki bemegy az erdőbe, azt mind regisztrálják és kikérdezik). Sajnos már lekötöttem magamnak egy programot arra a hétvégére...
Nem is tudom, hány éve mondtam már, hogy nem ártana a jelzett utak látogatását megvizsgálni, mert olyan jelzést nem célszerű fenntartani, amit csak a jelzésfestő jár végig :)